چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۷۶ - May 12, 2004
از سوي وزارت بهداشت و درمان
برنامه توسعه بهداشت در مدارس كشور اعلام شد
006264.jpg
گروه اجتماعي: برنامه هاي وزارت بهداشت براي توسعه و فراگير شدن بهداشت در مدارس كشور براي سال جاري اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما و با استناد به اطلاعات موجود، در طرح تامين سلامت و بهداشت دانش آموزان كشور، آموزش جامع بهداشت مدرسه، خدمات بهداشتي- درماني و سلامت محيط مدرسه، تربيت بدني و تندرستي، خدمات تغذيه، خدمات مشاوره و روانشناسي و مشاركت والدين نيز پيش بيني شده است.
براساس اين گزارش در طرح آموزش جامع بهداشت مدارس، هر دانش آموز در سال تحصيلي چهار ساعت آموزش بهداشت، سه تا چهار جلسه آموزش براي والدين و كلاس هاي آموزش ضمن خدمت تدارك شده است.
در برنامه كلان بهداشت مدارس همچنين بازآموزي كاردان ها، كارشناسان و پزشكان ذيربط در خصوص برنامه هاي سلامت مدارس در قالب دوره هاي كوتاه مدت بازآموزي و برگزاري كارگاه ها در دستور كار قرار گرفته است.
در گزارش بهداشت مدارس از ترجمه و چاپ كتاب استانداردهاي آموزش بهداشت، ارتقاي بهداشت مدارس، مروج سلامت و سلامت مدارس و نوجوانان و دانستني هاي پيشگيري از مالاريا خبر رسيده و خاطرنشان شده است به عنوان مقدمه كار ۲۱۰ هزار نفر دانش آموز در يزد و سنندج به صورت آزمايشي شناسنامه سلامت گرفته اند و به تدريج اين شناسنامه براي دانش آموزان سراسر كشور اجرايي و صادر خواهد شد.
تصويب دستور عمل اجرايي طرح آهن ياري در دبيرستان هاي دخترانه، برگزاري كارگاه پيشگيري در مورد سوءمصرف مواد براي كارشناسان بهداشت مدارس و تصويب طرح اجرايي برنامه مهارت هاي زندگي از اقدامات شبكه بهداشت و درمان كشور براي تامين بهداشت مدارس كشور است.

اعتراض داروسازان به آيين نامه جديد داروخانه ها
گروه اجتماعي: آئين نامه جديد داروخانه هاي كشور كه به تازگي توسط وزارت بهداشت تصويب شده ازسوي جامعه داروسازان كشور و دانشجويان اين رشته با اعتراض و انتقادات بسياري روبرو شده است.به گزارش خبرنگار همشهري وزارت بهداشت در اين آئين نامه اعلام كرده است كساني كه سابقه ۵ سال كار در داروخانه  ها را دارند مي توانند مجوز تاسيس داروخانه بگيرند و اين موضوع موجبات اعتراض گروههاي مختلف داروسازان اعم از پزشكان و دانشجويان اين رشته را فراهم كرده است. در اين خصوص مجيد عطايي مشاور معاون دارو و غذاي وزارت بهداشت به خبرنگار ما گفت: ضابطه اجرايي آيين نامه داروخانه ها، با هماهنگي و نظرخواهي تمامي دانشجويان داروسازي كشور تهيه مي شود.وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درخصوص نتيجه جلسه اخير معاونت دارو و غذاي وزارت بهداشت با نمايندگان دانشجويان معترض، افزود: نتيجه اين جلسه كاملا دوستانه و مثبت بود و مقرر شد با نظرخواهي از تمامي دانشجويان داروسازي كشور، ضابطه اجرايي آيين نامه داروخانه ها تهيه و عملي شود.
دكتر ايري كارشناس مسئول مديريت دارويي دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران نيز در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ما گفت: سياستگذاران و مسئولين با طرح چنين آيين نامه هايي بايد همه جوانب را درنظر بگيرند و صرف الگوگرفتن از كشورهاي ديگر بدون درنظرداشتن پيامدهاي آن مشكلات را افزايش مي دهد.
وي افزود: اگر در كشورهاي پيشرفته چنين الگويي پياده مي شود در كنار آن نظارت هاي مستمر و قوانين محكم نيز وجود دارد تا جايي كه در اين كشورها ممكن است به دليل نسخه پيچي اشتباه در يك داروخانه، لغو امتياز آن داروخانه را درپي داشته باشد ولي در كشوري مثل ايران متاسفانه با اين تخلفات برخوردي هم صورت نمي گيرد و در اين ميان مردم متضرر مي شوند.
دكتر ايري افزود: در زماني كه در همه جاي دنيا دولت ها و مردم به دنبال علم گرايي و تكنيك هاي جديد در شبكه درماني هستند، پس افتادگي علمي و صرف اكتفا به تجربه شخصي جاي تاسف و تامل دارد.وي خاطرنشان كرد: توجيه مصرف دارو، فن و تخصص مي طلبد تا به طور منطقي مصرف شود و از عوارض و پيامدهاي عدم مصرف صحيح آن جلوگيري شود لذا بايد درصورت اجراي چنين آيين نامه هايي در قوانين نظارتي مان دقيق تر برخورد كنيم و در پياده سازي يك الگو همه جوانب به ويژه نقاط ضعف آن چون با سلامت مردم ارتباط دارد درنظر گرفته شود.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا يكي از اهداف اين طرح به دليل كمبود فارغ التحصيلان داروساز استفاده از افراد باتجربه به جاي متخصص در شهرستان ها و مناطق دورافتاده است گفت: آيا سلامت و جان مردم مناطق دورافتاده با سلامت مردم در پايتخت دو مقوله اي متفاوت هستند؟!
وي گفت: براي اين قانون محدوديت نمي توان قايل شد و اين دلايل توجيه مناسبي نيست.وي تاكيد كرد: به جاي عقب گرد و پسرفت در امر دارو و درمان بايد تدابير منطقي ديگر انديشيده شود.

شوراي نگهبان تقسيم خراسان را نپذيرفت
دبير شوراي نگهبان در نامه اي به رياست مجلس شوراي اسلامي، لايحه تقسيم استان خراسان به سه استان را مغاير اصل ۷۵ قانون اساسي دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس در اين نامه آمده است: بند(۱) ماده واحده با توجه به اينكه «فاروج» در لايحه دولت نبوده و ذكر آن در قانون مستلزم ايجاد شهرستان جديد فاروج مي شود، داراي بار مالي است و مغاير اصل ۷۵ قانون اساسي است.شوراي نگهبان قانون اساسي همچنين حذف تبصره (۲) ماده واحده در لايحه پيشنهادي دولت را چون منبع تأمين هزينه استان هاي جديدالتأسيس را محل امكانات فعلي پيش بيني نموده و در مصوبه مجلس حذف گرديده و منبع تأمين هزينه هاي جديد را پيش بيني نكرده است، مغاير با اصل ۷۵ قانون اساسي دانسته است.اصل ۷۵ قانون اساسي بيان مي دارد طرح هاي قانوني و پيشنهادها و اصلاحاتي كه نمايندگان در خصوص لوايح قانوني عنوان مي كنند و به تقليل درآمد عمومي يا افزايش هزينه عمومي مي انجامد، در صورتي قابل طرح در مجلس است كه در آن طريق جبران كاهش درآمد يا تأمين هزينه جديد نيز معلوم شده باشد.در انتهاي نامه شوراي نگهبان نيز مشخص نشدن وضعيت شهرستان هاي خليل آباد و كلات در ماده واحده تذكر داده شده است.

تأكيد وزير كار بر توسعه تشكل هاي كارگري و كارفرمايي
وزير كار و امور اجتماعي در ديدار با اعضاي هيأت مديره كانون عالي كارفرمايان بر توسعه و گسترش تشكل هاي كارگري و كارفرمايي در كشور تأكيد كرد.به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي وزارت كار و امور اجتماعي، ناصر خالقي افزود: تشكل هاي عرصه روابط كار هر قدر نمايندگي بيشتري را از سوي جامعه كارگري و كارفرمايي داشته باشد، قدرت و اعتبار آنها بيشتر افزايش خواهد يافت.وي، با تأكيد بر اين كه وزارت كار و امور اجتماعي در عرصه روابط كار، نقش داوري دارد، يادآور شد: با اجراي راهبرد سه جانبه گرايي تلاش مي كنيم ضمن توجه جدي به تقويت توليد، حقوق كارگر و كارفرما تأمين شود.

ازدواج اجباري، علت اصلي فرار دختران از خانه است
رئيس سازمان بهزيستي استان تهران با اعلام فرار يكهزار و ۲۶۲ دختر از منزل در سال گذشته گفت: اين دختران از سوي نيروي انتظامي، دادگستري، پايانه ها و خودمعرف به ۵ مركز اورژانس اجتماعي سازمان بهزيستي معرفي شدند.
عباسعلي الصاق در گفت و گو با ايسنا با اشاره به اين كه ۴۴۴ نفر از اين دختران فراري در مراكز نگهداري موقت پذيرش شده اند، اظهار كرد: ۶۶۶ نفر از اين دختران تحويل خانواده ها شدند، براي ۳۳ نفر اشتغال و كاريابي ايجاد شد و ۲۴ نفر نيز به دليل معلوليت به مراكز توانبخشي ارجاع داده شدند و ۹۵ نفر ديگر نيز در ساير موارد خدمات دريافت كرده اند. به گفته وي، يكهزار و ۲۰ نفر (۲/۱۴ درصد) از كودكان خياباني جمع آوري و ساماندهي شده، دختر و بيشترين علت حضور آنها در خيابان، فرار از منزل بوده است. رئيس سازمان بهزيستي استان تهران بيشتر اين دختران را در سنين ۱۶ تا ۱۸ سال و ۳۰۳ نفر از آنها را داراي تحصيلات راهنمايي بيان و تصريح كرد: ۴۴۳ نفر (۴/۴۳ درصد) از كل دختران جمع آوري شده، از منزل فرار كرده بودند كه از سوي پايگاهها و مراكز سيار به مراكز اورژانس اجتماعي معرفي شدند. وي ادامه داد: ۱۱۰ نفر از دختران جمع آوري شده اشتغال و كار و مابقي دلايل ديگر را عمده علل حضور در خيابان عنوان كرده اند. رئيس سازمان بهزيستي استان تهران در پايان افزود: كليه دختران كه به خانواده هاي خود تحويل نشدند، جهت تعيين تكليف در سه مركز سلامت استان و دو مركز بازپروري زنان و دختران آسيب ديده نگهداري مي شوند.

حق سرانه بيمه خويش فرمايان اعلام شد
حق سرانه بيمه خويش فرمايان در سال ۱۳۸۳ اعلام شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي حق سرانه بيمه خويش فرمايان در سال ۱۳۸۳ با قيد انجام معاينات قبل از قرارداد و يكماه انتظار مبلغ ۳۸ هزار ريال تعيين شد.
بنابراين گزارش، در نودمين جلسه شورايعالي بيمه خدمات د رماني همچنين مقرر شد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور كارشناسي هاي لازم را به منظور پوشش درماني و ارائه خدمات به اقشار آسيب پذير انجام دهد و در اين زمينه درباره چگونگي متمركزكردن منابع و ارائه خدمات به اين اقشار اقدام كند.

يونسكو ۱۳۸۳ را سال ميرعماد ناميد
گروه علمي فرهنگي: درپي نامگذاري سال جاري به نام سال «ميرعماد» از سوي يونسكو، نمايشگاه آثار خوشنويسي و كتابتي مشهورترين نستعليق نويس قرن يازدهم ه.ق ميرعماد الحسني سيفي قزويني و شا گردان و استادانش، ۲۹ ارديبهشت (روز جهاني موزه) در موزه خط و كتابت ميرعماد برپا مي شود.
در اين نمايشگاه كه تا ۴ خردادماه داير خواهد بود ۵۰ اثر اين هنرمند شامل قطعات خطي چليپايي و سياه مشق مربوط به سال هاي اوليه زندگي ميرعماد تا تاريخ وفاتش در اصفهان به نمايش درخواهد آمد.
آثار يادشده منتخب موزه ميرعماد - كاخ گلستان - مجموعه هاي خصوصي خاندان عتيقي و عاملي و نيز ۹ اثر نسخه برداري شده از آثار خطي ميرعماد محفوظ در موزه متروپوليتن است كه براي نخستين بار در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.
ميرعماد الحسني مشهورترين كاتب دوره صفويه معاصر با شاه عباس كبير است كه در سال ۹۶۱ ه.ق در قزوين متولد شد.

اعتياد موجب مرگ بيش از ۴ هزار نفر در سال گذشته شد
مرگ و مير ناشي از اعتياد در سال گذشته با يك هزار و ۱۳۸ مورد افزايش، نسبت به سال ۸۱ معادل ۳۶ درصد رشد يافت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، براساس آمار مرگ و مير غيرطبيعي سال گذشته ارجاعي به سازمان پزشكي قانوني، عوارض ناشي از اعتياد در سال گذشته جان ۴ هزار و ۲۹۶ نفر را گرفت.همچنين در سال گذشته، ۲۵ هزار و ۷۲۲ نفر بر اثر صدمات ناشي از تصادفات وسايط نقليه، يك هزار و ۴۷ نفر بر اثر صدمات ناشي از سقوط از بلندي، ۶۰۵ نفر به دليل مسموميت با سموم، ۵۱۷ نفر به دنبال صدمات ناشي از حوادث كار و ۳۰۲ نفر بر اثر مسموميتهاي دارويي جان خود را از دست دادند.

ملاك ارزشيابي تحصيلي فقط نمره امتحانات پايان سال نيست
مديركل  دفتر آموزش  و پرورش  راهنمايي  تحصيلي  وزارت  آموزش  و پرورش  اعلام  كرد كه  ملاك  ارزشيابي  و پيشرفت  تحصيلي  (كارنامه ) دانش آموزان  مقطع  راهنمايي  از اين  پس  فقط نمره  امتحانات  پايان  سال  نخواهد بود.
«منوچهر فضلي خاني» روز سه شنبه  به ايرنا گفت : ارزشيابي وضعيت  تحصيلي  در مقطع  راهنمايي  براي  كاهش  اضطراب  و دلهره  دانش آموزان ، بصورت مستمر اجرا مي شود و در كارنامه  تحصيلي  فقط نمره  امتحانات  ملاك  نيست .
وي  افزود: در روش  ارزشيابي  مستمر دانش آموزان  مقطع  راهنمايي  كه  در طول سال  تحصيلي  صورت  مي گيرد، رفتار، عملكرد و انجام  پروژه هاي  مختلف  مورد توجه  قرار مي گيرد.

برنامه هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعلام شد
معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  «ميراث  فرهنگي  و گردشگري »، ادغام  دو سازمان  ميراث  فرهنگي  و جهانگردي  را نشانه  اهميت  بالاي  اين  دو حوزه  براي  دولت  و كشور دانست .
سيد «حسين  مرعشي » ديروز به ايرنا،گفت : ادغام  اين  دو سازمان  مبين  عزم  جدي  دولت  براي  حفظ، احيا و معرفي  آثار تاريخي  ـ فرهنگي  كشور و گسترش  صنعت  گردشگري  است .
وي  افزود: در راستاي  گسترش  صنعت  گردشگري  و بانگاهي  كاملا واقع  بينانه  به  بازارهاي  بين المللي  بايد علاوه  برافزايش  سهم  گردشگري  در توليد ناخالص  ملي ، سهم  ايران  نيز در بازارهاي  جهاني  ارتقا يابد.
وي  تصريح  كرد: براي  دستيابي  به  اهداف  مورد نظر درحوزه  گردشگري ، برنامه هاي  كوتاه  مدت ، ميان  مدت  و بلندمدت  به  صورت  زمانبندي  شده  به  اجرا گذاشته  مي شود.
معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  «ميراث  فرهنگي  و گردشگري » استفاده  از ظرفيت هاي  موجود را از جمله  برنامه هاي  كوتاه  مدت  اين  سازمان  عنوان  كرد و گفت : دراين  زمينه  از سرمايه هاي  خارجي  نيز درچارچوب  قوانين  سرمايه گذاري  خارجي  استفاده  خواهد شد.
مرعشي  آموزش  مديران  و به  روز كردن  دانش  فني  آنان  را از جمله  برنامه هاي كوتاه  مدت اين  سازمان  ذكر كرد و افزود: تسهيل  صدورگذرنامه  براي  جهانگردان  خارجي ، انجام  تبليغات  گسترده  در بازارهاي  هدف  و بين المللي  و برقراري  ارتباط نزديك  با فعالان  بخش هاي  خصوصي  و دفاتر گردشگري  نيز از برنامه  ميان  مدت اين  سازمان  مي باشد.
وي  ورود سالانه  حدود ۲۰ ميليون  گردشگر خارجي  به  كشور از سال  ۱۴۰۴ هجري  خورشيدي  را از جمله  اهداف  برنامه  بلندمدت  اين  سازمان  خواند و گفت : اجراي  اين  برنامه  به  طور مستقيم  حداقل  ۱۵ ميليارد دلار درآمد و ارزآوري  براي  كشورخواهد داشت .

فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد:
اخراج ۵ هزار پليس متخلف
سردار محمدباقر قاليباف  فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر برخورد قاطع  و بدون  اغماض  با متخلفان در كاشان  گفت : در ســـال  ۸۲نزديك  به  پنج  هزار نفر از ماموران  نيروي  انتظامي  به  دليل  تخلف هاي  مختلف  اخراج  شدند كه  تخلف  ۹۵۵ نفر از آنان  دريافت  رشوه  بوده  است .وي  افزود: اين  در حالي  است  كه  طي  سال  گذشته  ۳۶ هزار پرونده  شكايت  از طرف  ماموران  نيروي  انتظامي  براي  متخلفاني  كه  قصد رشوه  دادن  به  آنان  را داشتند در دادگاه ها تشكيل  شده  است .به  گفته  وي  براساس  بررسي ها، آمار تخلف ها در نيروي  انتظامي طي  سال  گذشته  در مقايسه  با سال  ۸۱، ۳۴ درصد كاهش  يافته  است .

طلا فروش كشته شد ، گروگان ها نجات يافتند
جزئيات سرقت و گروگانگيري در نظام آباد
سردار طلايي فرماندهي عمليات دستگيري گروگانگير را به عهده داشت
006303.jpg

حادثه سرقت و گروگانگيري در خيابان نظام آباد با قتل طلا فروش، آزادي گروگان ها و دستگيري سارق به پايان رسيد.
به گزارش خبرنگار ما سارق يا سارقان مسلح پس از درگيري در يك طلا فروشي در خيابان نظام آباد كه به قتل صاحب مغازه انجاميد متواري شدند. يكي از اين افراد كه تحت تعقيب قرار گرفته بود در راه فرار وارد دبستان سلمان فارسي واقع در خيابان حسيني شد و اقدام به گروگانگيري دو زن حاضر در كلاس هاي نهضت سوادآموزي كرد.
يكي از افراد نيروي انتظامي در مورد اين حادثه گفت: سارق در خيابان نظام آباد با تهديد طلافروش قصد سرقت از مغازه را داشت كه با مقاومت صاحب مغازه روبرو شد. او پس از شليك دو گلوله و با توجه به واكنش مردم بدون دستيابي به هدف موردنظر ناچار به ترك محل شد. سارق پس از فرار وارد دبستان سلمان فارسي شد و با گروگانگيري سعي كرد راهي براي فرار از محل پيدا كند.
اين در حالي است كه بسياري از اهالي محل كه سارق را تعقيب كرده بودند، پيش از حضور نيروهاي انتظامي در جريان حادثه قرار داشتند و خبر از حضور ۳ سارق در طلافروشي مي دادند.
شتابي، يكي از مسئولان دبستان سلمان فارسي در اين مورد مي گويد: حدود ساعت ۲ بعدازظهر سارق از در باز مدرسه وارد شد و با اسلحه كمري اقدام به تهديد دانش آموزان كرد. نكته جالب اينكه برخي از دانش آموزان تهديد او را يك شوخي فرض كردند و خيلي راحت از مدرسه خارج شدند. سارق پس از حضور در مدرسه وارد يكي از كلاس هاي نهضت سوادآموزي شد كه ويژه بانوان است و پس از پايان ساعت كار مدرسه تشكيل مي شود. در كلاس حدود ۱۵ زن حضور داشتند كه او در ابتدا اقدام به گروگان گيري ۴ نفر كرد و پس از مدتي با رها ساختن ۲ نفر، دو خانم ديگر را به عنوان گروگان در كلاس نگه داشت.
افراد حاضر در محل كه چهره سارق را ديده بودند سن او را بين ۲۰ تا ۲۲ سال تخمين مي زدند. بررسي هاي اوليه مأموران نيروي انتظامي نشان از غيرحرفه اي بودن سارق داشت. ظاهراً او در محلي دست به سرقت زده بود كه خودش همان جا زندگي مي كرد. ظاهر حادثه سرقت، قتل و گروگانگيري در خيابان نظام آباد به حدي غيرحرفه اي بود كه برخي از مأموران حدس مي زدند انگيزه قتل نه سرقت بلكه خصومت شخصي بوده است. اهالي خيابان نظام آباد كه صاحب طلا فروشي را مي شناختند او را مردي با احتياط معرفي كردند. گذشته از اين در كنار طلافروشي ، طلا فروشي هاي ديگري هم قرار داشت وساعت وقوع حادثه هم - يك بعدازظهر - براي سرقت نامناسب به نظر مي رسد.
تلاش نيروي انتظامي براي دستگيري سارق بر پايه جلوگيري از درگيري مسلحانه و خشونت آغاز شد. سردار طلايي شخصاً رهبري عمليات دستگيري گروگانگير را برعهده داشت. او در طبقه اول دبستان سلمان فارسي با سارق صحبت كرد تا حاضر به تسليم اسلحه و تحويل گروگان ها شود. سارق كه در محاصره سريع و همه جانبه نيروي انتظامي گير افتاده بود ظاهراً تقاضاي خروج از صحنه را داشت. در شرايطي كه نيروهاي ويژه حياط مدرسه و تمام مسيرهاي گريز را محاصره كرده بودند، مقاومت سارق پس از حدود ۲ ساعت به پايان رسيد. البته سارق دقايقي پس از حضور سردار طلايي در محل هم حاضر به خروج از محل و تحويل گروگان ها شده بود اما وي كه تصور مي كرد طلا فروش زنده است وقتي پس از تماس با دوستانش - از طريق تلفن همراه - خبر مرگ او را دريافت كرد از خروج منصرف شد و به مقاومت ادامه داد. با اين حال حادثه خيابان نظام آباد در نهايت بجز طلافروش، قرباني ديگري نداشت و سارق در نهايت خود را تسليم پليس كرد.
* صاحب طلا فروشي كه در اين حادثه به قتل رسيد مردي ۵۲ ساله به نام فاضل مولودي بود. او ۴ فرزند داشت و از افراد شناخته شده محل بود.
* طي يك ماه اخير اين دومين حادثه حمله به طلافروشي بود كه در خيابان نظام آباد رخ مي داد.
* براي دستگيري سارق مسلح گذشته از نيروهاي انتظامي، نيروهاي ويژه هم به سرعت در محل حاضر شدند.
* عبيده سعيدي و فاطمه محمدي دو گروگان اين حادثه بودند كه با اظهار بي اطلاعي از علت گروگانگيري، برخورد صحيح و مسالمت آميز نيروي انتظامي با سارق را عامل اصلي پايان ماجرا دانستند.
* سردار طلايي، عامل اين حادثه را خصومت شخصي سارق با طلافروش عنوان كرد.
* به گزارش نيروي انتظامي سارق ۲۰ ساله بوده و بدون برنامه ريزي قبلي اقدام به گروگانگيري كرده است.
* اهالي خيابان حسيني خبر از اقدام سارق به يك شليك هوايي در محل مي دادند.
006300.jpg

* همكاري نيروهاي انتظامي با خبرنگاران و عكاسان باعث شد تا اين حادثه به خوبي تحت پوشش قرار بگيرد.
* بسياري از مردم براي تماشاي حادثه و اتفاقاتي كه در حياط مدرسه رخ مي داد به پشت بام خانه هاي روبروي مدرسه هجوم آورده بودند.
* در لحظه دستگيري سارق، عده اي از مردم با هجوم به در ورودي مدرسه مانع از انجام كار نيروهاي انتظامي شدند. اين اتفاق باعث شد كه مأموران نيروي انتظامي پس از متفرق ساختن مردم اتومبيل ويژه را وارد مدرسه كنند و همراه با سارق از محل دور شوند.
* سردار طلايي پس از خروج از مدرسه با استقبال مردم مواجه شد. اهالي محل سردار طلايي را روي دست بلند كردند و به تشويق او پرداختند.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |