شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۶ - May 22, 2004
احمدي نژاد خبر داد
جزئيات صدور پيش سند براي واحدهاي مسكوني نوساز در تهران
006822.jpg
گروه شهري: شهرداري تهران با همكاري دادستاني، از تخلف در پيش  فروش
ساختمان ها ممانعت مي كند.
به گزارش خبرنگار همشهري، دكتر احمدي نژاد در حاشيه ملاقات با شهروندان منطقه شش گفت: باتوجه به مشكلات فراواني كه طي سال هاي اخير در زمينه پيش فروش واحدهاي مسكوني به وجود آمده و از سويي انبوه سازي درحال گسترش است اقدام براي صيانت از حقوق مردم امري ضروري بود.
وي با اشاره به تشكيل بيش از ۳۰۰ پرونده قضايي مربوط به شكايت شهرونداني كه در پيش خريد واحدهاي مسكوني به ويژه مجتمع اركيد در شهرري سرمايه خود را باخته اند افزود: در مذاكره با دادستاني تهران اين بحث بررسي شد كه پس از اين مذاكرات، دادستاني به شهرداري نامه اي نوشت كه طي آن پيش سندي براي پيش فروش ساختمان تهيه شده كه به زودي اجرا مي شود و نقش آن هم كنترل پيش فروش است. به اين معنا كه به تعداد واحدهايي كه در هر ساختمان احداث مي شود يك پيش سند صادر مي شود تا در هنگام پيش فروش در اختيار مالك قرار گيرد و مالك موظف است با مهر و امضا در هنگام پيش فروش به خريدار تحويل بدهد و از اين پس هيچ معامله اي بدون سند
پيش فروش قانوني نخواهد بود. اين پيش سند تمام مشخصات لازم را در خود دارد.
شهردار تهران تصريح كرد: اين پيش سند به زودي ارايه خواهد شد و مشاوران املاك هم موظف اند به ضميمه قولنامه، پيش سند را به خريدار تحويل دهند تا از نگراني مردم كاسته شود. وي گفت: اين كار هرچند بار سنگيني به شهرداري تحميل مي كند ولي ما نمي توانستيم در قبال شهروندان بي تفاوت باشيم.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اين كه به زودي تهيه شناسنامه فني براي ساختمان ها اجرايي خواهد شد، گفت: متن اين شناسنامه آماده شده و در آينده نزديك در جريان قرار مي گيرد. اين شناسنامه حاوي چكيده مشخصات معماري، فيزيكي و سازه هاي ساختماني است و درواقع يك نوع سند مطابقت با ساخت است كه در خريد و فروش، خريدار مي تواند از اين طريق از كيفيت ساختمان با خبر شود.
شهردار تهران خاطرنشان ساخت: البته اين روند، هيچ حقي را براي خريداران نسبت به شهرداري ايجاد نمي كند و فقط شهرداري كمك مي كند تا حق شهروندان پايمال نشود. ضمن آن كه خريداران موظف اند با اطلاع و آگاهي كامل نسبت به خريد اقدام كنند.وي گفت: تا پيش از اين، در بسياري از پيش خريدها، بخشي از حق شهرداري هم ضايع مي شد بدين شكل كه كساني در ساخت و ساز تخلفاتي انجام مي دادند و بدون رفع خلاف آن را به ديگران واگذار مي كردند در نتيجه دردسرهاي ناشي از آن براي شهرداري و خريدار باقي مي ماند كه با اين كار تخلفات به صفر خواهد رسيد.
شهردار درباره اقدامات مربوط به منطقه ۶ گفت: چند كار بزرگ در اين منطقه در دست اجراست. نشست پروژه هاي ترافيكي كه بازكردن انتهاي خيابان كارگر شمالي و تعريض آن در اولويت قرار دارد.
وي در ادامه با تاكيد بر توسعه طرح استفاده از آب خام براي آبياري فضاهاي سبز تصريح كرد: درحال حاضر ۷۰ درصد از فضاهاي سبز تهران با آب خام آبياري مي شود كه به زودي اين ميزان به ۱۰۰ درصد افزايش مي يابد. مرحله دوم اين طرح، استفاده از آب خام براي فضاي سبز باغ ها، اماكن عمومي و منازل مسكوني است كه اين كار به طور آزمايشي در منطقه ۱۳ آغاز شده و تلاش مي شود با طرحي كه در آينده نزديك از سوي سازمان فضاي سبز اعلام خواهد شد مردم از آ موزش لازم براي استفاده از فضاهاي كوچك خانه خود براي توليد سبزي ها و محصولات تره بار برخوردار شوند.
زوج هاي جوان تهراني از فردا به دفاتر پست مراجعه كنند
شهردار تهران درباره وام ازدواج گفت: با مشاركت صندوق هاي قرض الحسنه به ويژه صندوق قرض الحسنه بسيجيان و بانك ها سازوكار مناسبي براي پرداخت وام به جوانان فراهم آمد و درپي آن ستادي به نام ستاد پيوند آسماني تشكيل شد و زوج هايي كه سند ازدواج شان
۱/۹/۸۲ به بعد در تهران ثبت شده و پنج سال سابقه سكونت در تهران دارند مي توانند از سوم خرداد با مراجعه به باجه هاي پستي پاكتي كه حاوي همه اطلاعات مربوط به وام مذكور است را دريافت و پس از تكميل به پست برگردانند، سپس در مدت زماني كوتاه، محل دريافت وام براي آن ها مشخص مي شود و متعاقب آن مي توانند وام را دريافت كنند.وي در ادامه گفت: در سال گذشته در تهران ۵۶ هزار ازدواج صورت گرفته و ما اميدواريم در سال جاري تا مرز ۶۰ هزار ازدواج را با اين وام پوشش دهيم كه بخشي از اين وام ها از طريق بازگشت اقساط پرداخت خواهد شد. وي اين صندوق را هديه شوراي شهر تهران به جوانان ذكر كرد و گفت: اين صندوق دايمي خواهد بود و روند اعطاي وام ادامه خواهد داشت.

نگاه
داوود كاظمي
006807.jpg

فاصله زماني حركت مترو كاهش يافت
از ابتداي خردادماه فاصله زماني قطارهاي مترو در ساعات شلوغ به ۶ دقيقه كاهش مي يابد. شركت مترو اعلام كرد تا رسيدن قطارهاي جديد و پيوستن آنها به شبكه مترو به خاطر فرا رسيدن فصل تابستان و به منظور رفاه حال مسافران با افزايش سرعت مجاز حركت قطارها و كاهش زمان توقف قطارها در ايستگاه هاي مياني و استفاده از كليه امكانات و ظرفيت ثابت و متحرك موجود در اين شكبه اقدام به كاستن فاصل زماني حركت قطارها در خطوط ۱ و ۲ مترو در ساعات بسيار شلوغ صبح و عصر از ۸ به ۶ دقيقه كرده است.
به اين ترتيب از اول خردادماه سال جاري قطارهاي خط يك متروي تهران از ايستگاه هاي ميرداماد از ساعت: ۲۲:۷ الي ۱۶:۸ و۴۶:۱۷ الي ۴۰:۱۸ و از ايستگاه شهرري از ساعت ۰۲:۷ الي ۵۰:۷ و ۲۶:۱۷ الي ۱۴:۱۸ با فاصله زماني هر ۶ دقيقه يك قطار تردد مي كنند و در خط ۲ متروي تهران اين ترتيب به صورت يك در ميان ۶ و ۸ دقيقه از ساعت ۱۵:۷ الي ۵۳:۸ و ۲۳:۱۷ الي ۴۳:۱۹ از ايستگاه صادقيه و از ساعت ۱۱:۷ الي ۱۱:۹ و ۱۹:۱۷ الي ۰۱:۲۰ از ايستگاه امام خميني (ره) پيش بيني شده است. ضمن اينكه روزهاي پنجشنبه و روزهاي تعطيل از اين تغييرات مستثني هستند و قطارها با برنامه قبلي حركت خواهند كرد.

آتن و تهران خواهرخوانده مي شوند
شهردار آتن اعلام كرد: براي پيشبرد و توسعه همكاريهاي يونان و ايران و همچنين امضاي توافقنامه خواهرخواندگي بين تهران و آتن، به كشورمان سفر خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، خانم «دورا باكوياني» در ديدار با «مهدي محتشمي» سفير جمهوري اسلامي ايران در آتن، گفت: درصدد هستم بعد از برگزاري بازيهاي المپيك ۲۰۰۴، براي امضاي پيمان خواهرخواندگي آتن و تهران، به ايران سفر كنم.باكوياني بدون اشاره به زمان دقيق انجام اين سفر، اظهار داشت: شهرداري آتن خواهان همكاري با شهرداري تهران است و مناسبات مطلوب جمهوري اسلامي ايران و يونان نيز زمينه خوبي براي توسعه همكاريهاي پايتختهاي دو كشور محسوب مي شود.
«مهدي محتشمي» سفير كشورمان در يونان نيز در اين ديدار، با ضروري خواندن توسعه روابط شهرداريهاي تهران و آتن گفت: اين همكاريها مي تواند در زمينه هاي تبادل اطلاعات و تجربه هاي كارشناسي، توسعه مديريت شهري،خدمات گردشگري و اجراي مشترك پروژه هاي شهري انجام شود.

۵۰ ميليارد ريال به نصب سامانه هوشمند كنترل ترافيك در كلان شهرها اختصاص يافت
مسئول دبيرخانه كلان شهرهاي كشور گفت: ۵۰ ميليارد ريال از محل اخذ جرايم به نصب سامانه هوشمند ترافيك در كلان شهرهاي كشور اختصاص يافت.
سيدعلي ميرنجاتي، در پايان همايش يك روزه «ترافيك معضل امروز، بحران فردا» در گفت وگو با ايرنا افزود: براي نصب و راه اندازي سامانه معاينه خودروها در اين شهرها ۳۰ ميليارد ريال اعتبار از محل سازمان شهرداري ها در سال ۸۳ به تصويب رسيد.وي درمورد دستاوردهاي اين همايش گفت: شركت كنندگان در اين نشست باتوجه به خريد سالانه ناوگان حمل و نقل درون شهري از شركت ايران خودرو، نارضايتي خود را از كيفيت پايين خودروهاي واگذاري اعلام كردند.

با اجراي ۴ طرح ترافيكي انجام مي شود
بهسازي و ساماندهي شبكه ارتباطي درون شهري شمال تهران
به منظور بهسازي و ساماندهي بخشي از شبكه ارتباطي درون شهري و تسهيل و تسريع در تردد شهروندان و افزايش سرانه هاي خدماتي و سطح سرويس معابر ۴ طرح ترافيكي در شمال تهران توسط شهرداري منطقه يك درحال اجراست.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، اين طرح ها شامل اصلاح هندسي بزرگراه ارتش (حدفاصل ميني سيتي - لنگري) به منظور كاهش تصادفات و افزايش ضريب ايمني تردد در معابر شمال تهران، تعريض و ايمن سازي خيابان دكتر حسابي با هدف روان سازي ترافيك عبوري و ايمن سازي عبور دانش آموزان و عابرين، اصلاح هندسي تقاطع بوسني هرزگوين - حسابي به منظور ساماندهي حركت خودروها و احداث پل هوايي عابر پياده لشگرك - اوشاني به منظور تامين و ارتقاي ايمني عابرين پياده است.
اين طرح ها با هزينه اي بالغ بر ۵ ميليارد و ۱۵۰ ميليون ريال از فروردين ماه سال جاري آغاز شده و درحال حاضر با بيش از ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي تا پايان تيرماه امسال مورد بهره برداري قرار خواهند گرفت.

اكيپ امداد سبز
فرهنگسراي اشراق در راستاي توسعه فضاي سبز شهري در سطح تهران و افزايش سرانه گل و گياه، طرح امداد سبز را برگزار مي كند.هدف از اجراي اين طرح معرفي، شناسايي و نگهداري گلها و گياهان آپارتماني سازگار با آب و هوا، توسعه فضاي سبز عمودي منازل، توسعه سبزه آرايي نوروزي و سبزي كاري در حجم كم مي باشد.علاقه مندان جهت استفاده رايگان از خدمات مشاوره اي اين طرح مي توانند با شماره تلفن ۷۳۲۹۶۴۳ تماس بگيرند.

پاكسازي نماي شهر
برچسب هاي تبليغاتي الصاقي بر روي نماي ساختمانها امحا شد
006804.jpg
معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۳ تهران، ديروز از پايان عمليات پاكسازي درب و نماي ساختمانهاي شمال شهر تهران از برچسب هاي تبليغاتي شركت هاي خدماتي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۳ تهران، مهندس عليرضا جهانبيگلو افزود: در راستاي پاكسازي نماي شهري و نيز استيفاي حقوق شهروندان، طرح امحاي برچسبها بر روي درب ساختمانها و ديوارنوشته ها كه از نيمه دوم اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود، به پايان رسيد.
وي گفت: شهرداري منطقه ۳ تهران براي امحاي برچسب ها، براي نخستين بار از مواد شيميايي خاصي استفاده كرد به نحوي كه ديگر الصاق مجدد برچسب ها بر روي درب ها امكان پذير نيست.
معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۳ تصريح كرد: نصب برچسب بر روي درب و نماي ساختمانها، برخلاف نص صريح قانون است و از اين پس در پي تعاملي كه با دستگاه قضائي انجام شده، با مرتكبين به حقوق شهروندان، برخورد خواهد شد و قطع تلفن به عنوان كمترين مجازات درنظر گرفته شده است.
وي با اشاره به پايان يافتن عمليات امحاي برچسب هاي الصاقي بر روي درب ساختمانها، از شهروندان خواست در صورت مشاهده نصب برچسب هاي جديد، مراتب از طريق تلفن ۱۳۷ به شهرداري اعلام شود. شهرداري تهران در راستاي اجراي طرح استقبال از بهار به اجراي طرح پاكسازي نما و درب ساختمانها از برچسب هاي تبليغاتي شركتهاي خدماتي مبادرت ورزيد و اين مهم تا پايان ارديبهشت ماه ادامه يافت.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |