دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۰۰ - Jun 7, 2004
حداد عادل پس از انتخاب هيأت رئيسه در گفت وگو با همشهري :
مجلس هفتم مجلس آرامش و اعتدال است
تلاش هيأت رئيسه و نمايندگان اين بود كه در زمينه اعتبار نامه ها به صف بندي هاي جناحي و سياسي داخل نشود
007659.jpg
دكتر غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي پس از پايان تصويب اعتبارنامه نمايندگان مجلس در اين زمينه گفت: رسيدگي به اعتبار نامه ها طبيعي و منطبق بر آيين نامه مجلس بود و نشان داد مجلس هفتم مجلس آرامش و اعتدال است.وي در گفت وگوي اختصاصي با همشهري افزود: تلاش هيات رييسه و نمايندگان اين بود كه در اين زمينه به صف بندي هاي جناحي و سياسي داخل نشده و اين گونه مسائل سبب اعتراض به اعتبارنامه ها نشود.
رييس مجلس افزود: دوران گذار اعتبارنامه ها از ساير مجالس گذشته طبيعي تر بود و اين نشان دهنده اين است كه مجلس هفتم مجلس اعتدال و آرامش است و قصد دارد به حل مشكلات معيشتي مردم بپردازد.
نماينده تهران در مورد حل مشكل گراني و تورم افزود: اين مقوله در شرايط فعلي بيشتر به دست قوه مجريه است ولي به محض تشكيل كميسيون هاي ذيربط از تمام اختيارات خود براي حل مشكلات اقتصادي مردم استفاده مي كنيم و تلاش مي كنيم در برنامه اي كوتاه مدت با متخلفين در اين زمينه برخورد نماييم و البته از طريق قانون بودجه و طي برنامه اي درازمدت نيز سعي مي كنيم در اين راستا اعمال نفوذ كنيم.
وي سپس در مورد برنامه چهارم توسعه گفت: اين موضوع از سوي شوراي نگهبان، مجلس و مجمع تشخيص مصلحت با حساسيت دنبال مي شود ولي هنوز به نتيجه قطعي نرسيده ايم.حداد عادل، جلسه غيرعلني مجلس را در راستاي تشريح ساز و كار كميسيون هاي تخصصي دانست و افزود: توضيحاتي از سوي هيات رئيسه و به ويژه مهندس باهنر به نمايندگان داده شد كه به چه صورت به دنبال كميسيون هاي موردنظر خود باشند.
همچنين سيدحسن ابوترابي نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با همشهري گفت: گروه هاي سياسي داراي اكثريت مانند آبادگران وفاق و كارآمدي و ساير گروه هاي راست تصميم گرفته بودند به راي نمايندگان در انتخاب هيات رييسه موقت احترام گذارده و نامزد جديدي را براي هيات رئيسه دائم معرفي نكنند لذا شاهد كمترين تغيير ممكن در تركيب فعلي بوديم.
وي در ادامه در مورد افزايش آراء دكتر حداد نسبت به مرحله پيش گفت: با عدم كانديداتوري دكتر سبحاني، پيش بيني مي شد راي رياست مجلس افزايش يافته و شاهد وفاق بيشتري در حوزه رياست بين نمايندگان باشيم.
وي اين نظريه كه آراي به گلدان ريخته شده با نام خود راي منفي به جريان اكثريت مجلس هفتم مي باشد را رد كرد و افزود: در يك فضاي سالم سياسي مي توان انتظار يك رقابت صحيح در چهارچوب اخلاق و به تعبير رهبر معظم انقلاب، سياست آميخته با عرفان امام (ره) را انتظار داشت.
نماينده قزوين افزود: حضور خود در كنار حجت الاسلام مصباحي به عنوان نامزد نائب رئيسي مجلس را كاملا از همين زاويه ارزيابي مي كنم و اعتقاد دارم عموم نمايندگان مردم در مجلس هفتم بايد در چهارچوب سه اصل پاسداري از نظام و خون شهدا، عينيت بخشيدن به آرمان هاي امام (ره) و وفاداري به اصل مترقي ولايت فقيه كه همانا حاكميت عدالت، فقاهت و درايت در جامعه اسلامي است و امروز در چهره نوراني و خدايي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي تجلي يافته است گام بردارند.
وي در پايان تاكيد كرد: در مجلس هفتم با وجود اختلاف سلايق در كمال همدلي و هماهنگي در چهارچوب سه اصل مذكور بستر تضارب آراء و تعامل منطقي و عقلاني بين همه گروه هاي سياسي درون نظام كه به سه اصل فوق معتقدند را فراهم خواهيم آورد.

موضع دوپهلوي اروپا در قبال پرونده هسته اي ايران
آلمان، انگليس و فرانسه ... پاييز سال گذشته اين سه كشور اروپايي توافقنامه اي را در كاخ سعدآباد با ايران به امضا رساندند كه براساس آن تهران داوطلبانه و پيش از امضاي پروتكل الحاقي، غني سازي اورانيوم را به تعليق درآورد. مقامات ايراني و اروپايي اين را گامي خواندند براي اعتمادسازي در جامعه بين المللي درباره پرونده هسته اي ايران. تعهد به گفته مقامات ايراني تنها از طرف تهران نبود. برلين، لندن و پاريس هم قول ها و تعهداتي دادند. شايد اجلاس ۱۴ ژوئن شوراي حكام آژانس بهترين زمان باشد براي محك زدن ماهيت توافق سعدآباد. چندي پيش گزارش محمد البرادعي درباره فعاليت هسته اي ايران در اختيار اعضاي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار گرفت، گزارشي كه دوپهلو مي نمايد هرچند برخي مقامات ايراني بر اين باورند كه هيچ ابهامي در آن نيست و هرچه هست به نفع ايران است. نگاه ها پس از آن به سوي كشورهاي اروپايي، به ويژه سه كشور طرف توافق با تهران چرخيد. هيچ يك از مقامات اين سه كشور تاكنون اظهارنظري درباره گزارش البرادعي نكرده اند اما خبرها از منابع ديپلماتيك آنها حاكي از آن است كه اروپايي ها همچنان به ادامه گفت وگوي انتقادي خود با تهران معتقدند. خبرگزاري فرانسه به نقل از ديپلمات هاي سه كشور اروپايي مي نويسد انگليس، آلمان و فرانسه حاضر نيستند به دليل گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي روابط خود را با ايران به طور ناگهاني قطع كنند. گرچه خود اين جمله نيز پر از ابهام است. اين موضع گيري نامشخص و غيرشفاف اروپايي ها در حالي است كه آمريكا نيز از سوي ديگر سعي دارد ادعايش را در خصوص عدم همكاري تهران با آژانس و عمل نكردن ايران به تعهداتش در قبال توافق سعدآباد به اثبات رساند.
در اين راه گويي طرف هاي توافق اروپايي ايران نيز به نوعي در كنار كاخ سفيد جاي گرفته اند. جورج بوش در سفر اخير خود به پاريس اعلام كرد كه آمريكا به همراه فرانسه مي كوشد تا اطمينان يابد ايران به تعهداتش در قبال آژانس بين المللي انرژي اتمي عمل مي كند. خبرگزاري فرانسه نيز با اشاره به سفر بوش به پاريس و ديدار وي با ژاك شيراك رئيس جمهوري فرانسه گزارش داد: هر دو رئيس جمهور در ديدار با يكديگر از ايران خواستند تا به طور كامل به تعهدات هسته اي اش عمل كند. كولونا سخنگوي رسمي دولت فرانسه نيز گفت : به دنبال بروز شك و ترديد در مورد فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، جورج بوش و ژاك شيراك از تهران خواستند تا به تعهدات خود در قبال آژانس پايبند بماند.
بوش نيز در كنفرانس مطبوعاتي اش با شيراك تأكيد كرد به ايران اجازه دستيابي به سلاح اتمي را نخواهد داد.
پرونده هسته اي ايران
در نشست گروه هشت
خبرگزاري فرانسه با اشاره به نشست سالانه گروه هشت كه در هفته جاري در آمريكا برگزار خواهد شد، گزارش داد: بررسي مسائل كره شمالي، انتقال قدرت به عراقي ها، برنامه هسته اي ايران و انتخابات افغانستان در دستور كار نشست اين گروه قرار دارد.

هيأت رئيسه مجلس هفتم انتخاب شد
تصويب اعتبارنامه نمايندگان مجلس هفتم به پايان رسيد
هيات رئيسه دائم مجلس هفتم شوراي اسلامي به مدت يكسال از طرف نمايندگان انتخاب شدند و مراسم تحليف را نيز به جا آوردند.
به گزارش خبرنگار پارلماني همشهري در جلسه روز گذشته مجلس شوراي اسلامي اعتبارنامه ۵۵ نفر ديگر از نمايندگان مردم كه در شعب ۱۳ ۱۴، و ۱۵ مورد رسيدگي قرار گرفته بود تصويب شد و بدين ترتيب اعتبار نامه ۲۷۴ نماينده مجلس هفتم به تصويب رسيد.
در اين دوره مجلس انتخابات مرند، قروه، گرمسار و ايرانشهر باطل اعلام شده و فعلاً در مجلس نماينده اي ندارند. همچنين با درگذشت غلامحسين محب، نماينده شيراز، اين حوزه به همراه بم و تهران (يك نفر) در مجلس فعلا نماينده اي ندارند. نتيجه انتخابات مرحله دوم قزوين و فريدونكنار نيز هنوز توسط شوراي نگهبان تأييد نشده است.
در ابتداي جلسه روز گذشته عبدا... كعبي و جواد سعدوي زاده نمايندگان آبادان و همچنين ناصر نصيري نماينده گرمي و دشت مغان كه صحت انتخابات حوزه هاي انتخابيه شان توسط شوراي نگهبان تازه تأييد شده بود مراسم تحليف را برگزار كردند. بدين ترتيب اعتبار ۸ نماينده هنوز به تصويب نرسيده است.
در ادامه جلسه ديروز انتخابات هيات رئيسه دائم برگزار شد و طي آن غلامعلي حداد عادل بدون داشتن رقيب و به عنوان تنها كانديدا از ميان ۲۵۹ راي ريخته شده به گلدان، با ۲۲۶ راي به عنوان رياست مجلس هفتم انتخاب شد. همچنين محمدرضا باهنر از ۲۵۹ راي ريخته شده به گلدان با كسب ۱۸۸ راي به عنوان نائب رئيس اول و سيد حسن ابوترابي با ۱۷۳ راي به عنوان نائب رئيس دوم مجلس انتخاب شدند.
در انتخابات انجام شده براي منشي هاي هيات رئيسه نيز از ميان ۲۵۴ راي موجود، حميدرضا حاجي بابايي با ۱۹۶، سيد احد موسوي با ۱۸۱، عليرضا زاكاني با ۱۷۱، حسين سبحاني با ۱۶۳، موسي قرباني با ۱۶۰ و جهانبخش محبي نيا با ۱۴۶ راي حائز اكثريت آراء براي سمت منشي ها شدند و الياس نادران، رفعت بيات، جعفر آيين پرست، فتح  الله حسنوند نيز موفق به كسب آراء لازم نشدند.
سپس در انتخابات كارپردازان هيات رئيسه، احمد ناطق نوري با ۱۸۳، حسن نوعي اقدم با ۱۵۹ و محسن كوهكن با ۱۴۵ راي حائز اكثريت آراء شدند و حسنوند و زماني فر نيز موفق به كسب آراء در اين مرحله نشدند.
در ادامه برگزاري انتخابات هيات رئيسه، مراسم تحليف هيات رئيسه دائم برگزار شد. سپس اولين جلسه غير علني وغير رسمي مجلس هفتم برگزار شد. حدادعادل علت برگزاري اين جلسه را آشنايي هر چه بيشتر نمايندگان با وظايف كميسيون هاي تخصصي مجلس عنوان كرد.
مجلس تا يكشنبه هفته آينده جلسه علني نخواهد داشت و نمايندگان به تعيين كميسيون هاي تخصصي خود مي پردازند.

رئيس هيأت نظارت آذربايجان شرقي:
فرماندار مرند بايد پاسخگوي عملكرد خود باشد
رئيس هيأت نظارت بر انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در آذربايجان شرقي گفت در رابطه با ابطال انتخابات حوزه مرند و جلفا فرماندار شهرستان مرند بايد پاسخگوي عملكرد خود باشد.به گزارش ايرنا موسي محمدي، با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان استان و فرمانداري مرند با برگزاري انتخابات مرحله دوم افزود: انتشار و توزيع شب نامه عليه نظام و برخي از نهادها و سازمان هاي انقلابي بدون همكاري آنان مقدور نبود.به گفته وي، فرمانداري شهرستان مرند با نامزدها و هواداراني كه اقدام به پخش شب نامه مي كردند، همكاري داشته است.محمدي با بيان اين كه ابطال انتخابات حوزه انتخابيه مرند و جلفا آثار منفي به دنبال نخواهد داشت، گفت در صورت مساعد بودن شرايط برگزاري انتخابات مجدد در اين حوزه شش ماه بعد و يا همزمان با برگزاري انتخابات رياست جمهوري انجام خواهد گرفت.
جعفر تقوي افزود دقت، سلامت و قانوني بودن عملكرد فرمانداري مرند در طول برگزاري انتخابات هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي از سوي مراجع ذيصلاح مورد تأييد قرار گرفته است.
وي با بيان اين كه ادعاهاي رئيس هيأت نظارت بر انتخابات استان بي اساس است، گفت ادعاهاي اين مقام نشان مي دهد كه عده اي در جهت رسيدن به مطامع خود به انواع اتهامات و تهمت ها دست مي زنند.
لازم به ذكر است كه شوراي نگهبان قانون اساسي روز گذشته با انتشار اطلاعيه اي انتخابات مرحله دوم هفتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه مرند و جلفا در استان آذربايجان شرقي را باطل اعلام كرد.

در راهروهاي مجلس
* اكبر اعلمي طي تذكري به رئيس مجلس از وي خواست از ارائه پاسخ هاي طولاني به تذكرات نمايندگان خودداري كند. حداد نيز در پاسخ به وي گفت براي روشن شدن موضع و رأي خود در مورد وارد بودن يا نبودن تذكرات آيين نامه اي بايد براي رفع ابهام توضيحاتي را ارائه كنم.
* علاءالدين بروجردي در پاسخ به اظهارات و واكنش هاي برخي نمايندگان گفت خبرنگاران شجاعانه و جسورانه سئوالات خود را مطرح كنند و مسئولين بيشتر مراقب اظهارات خود باشند.
* نجف نژاد منتخب مردم بابلسر و فريدونكنار كه پس از درگيري هاي موجود در حوزه انتخابيه اش، استعفا كرده بود در جلسات مجلس حاضر مي شود.
دكتر حداد عادل در مورد حضور وي كه موجب اعتراض برخي نمايندگان شده است گفت: حضور نجف نژاد به عنوان يك كارشناس را بپذيريد. اداره قوانين مجلس حوزه اي را براي بررسي اعتبارنامه اين نماينده تعيين نكرده است. ابوترابي نيز تأكيد كرد مسأله حضور يا عدم حضور نجف نژاد در هيأت رئيسه مطرح نشده است.
* محمدرضا تابش كه از او با عنوان رئيس فراكسيون اقليت نام برده مي شود تأكيد كرد در مورد انتخابات هيأت رئيسه اصلاح طلبان هيچ تصميم از قبل گرفته شده اي را نداشتند و هركس با توجه به نظر شخصي خودش رأي داد.
* داود دانش جعفري نماينده تهران گفت به دليل تعيين نشدن رؤساي كميسيون هاي مجلس هفتم، امكان جمع بندي حقوقي جهت تعيين تكليف برنامه چهارم توسعه در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام فراهم نشد و آقاي حداد در جلسه اخير مجمع هيچ صحبتي در اين زمينه نكردند. وي تأكيد كرد سابقه ارجاع دوباره مصوبه مجلس از مجمع تشخيص به مجلس قبلاً هم وجود داشته است.
* سايت بازتاب در خبري كذب از تغيير خبرنگاران پارلماني چند روزنامه خبر داده است كه به هيچ وجه صحت ندارد. در مجلس هفتم صرفاً خبرنگاران روزنامه ابرار و شبكه خبر عوض شده اند و ساير خبرنگاران كماكان به فعاليت خود ادامه مي دهند.
* يك منبع آگاه اطلاع داد حدود ۸۰ رأي از آراء ابوترابي به عنوان نايب رئيس دوم مجلس، تك  رأي بوده و فقط به وي رأي داده اند.
* جاسم ساعدي نماينده شوش طي تذكري گفت اين حق مجلس هفتم است كه به برنامه چهارم ايراد بگيرد و اين در حالي است كه در مجمع در حال بلوكه شدن است و لازم است كه در برنامه تجديدنظر شود. حداد عادل نيز در پاسخ به وي گفت مجلس نسبت به سرنوشت برنامه چهارم حساسيت دارد و ما نيز حتماً اين موضوع را تعقيب مي كنيم. وي تأكيد كرد من، آقاي باهنر و مظفر در مجمع حضور داريم و در اين راستا تلاش مي كنيم تا از حقوق مجلس دفاع كنيم.
* دكتر حداد عادل در نطق پيش از دستور ضمن تشكر از مردم به خاطر حضور در مراسم سالگرد امام(ره) گفت بايد قبول كرد محبوبيت امام(ره) منطبق بر عقلانيت و منطق است و اميدوارم ما نيز بتوانيم در مجلس پاسدار افكار معنوي و سياسي امام(ره) باشيم.

سخنگوي وزارت خارجه:
پرونده هسته اي ايران، هيچ ابهامي ندارد
جلسه ديروز حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت خارجه ايران بيشتر حول محور فعاليت هسته اي كشور و گزارش البرادعي در اين باره گذشت. آصفي با تأكيد بر ادامه فعاليتهاي صلح آميز هسته اي ايران گفت: هيچ ابهامي در پرونده هسته اي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي باقي نمانده است.
وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا ايران در قبال ادامه فعاليتهاي صلح آميز هسته اي خود پيش شرطي را از آژانس بين المللي انرژي اتمي و اتحاديه اروپا قبول خواهد كرد اظهار داشت كه ايران پاسخهاي لازم را درخصوص پرونده هسته اي خود تحويل داده است و هيچ موضوع جديد ديگري براي ارائه ندارد.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به اين كه گزارش اخير البرادعي تكرار مسائل گذشته آن هم با ادبيات مختلف بوده است تصريح كرد اين گزارش بيشتر ناشي از وسواس كارشناسان آژانس است، حال آن كه هيچ نشانه اي از قصور يا همكاري نكردن ايران در گزارش البرادعي ديده نمي شود.
وي با بيان اين كه در مورد نگراني هاي البرادعي در باره دستگاه سانتريفوژ و آلودگي هاي دستگاه هاي هسته اي اكنون هيچ ابهامي وجود ندارد گفت: ايران درخصوص مسائل هسته اي همه مواضع خود را اعلام كرده و حال نوبت كشور ثالث است كه در قبال اظهارنامه ايران تصميم بگيرد.
آصفي با تأكيد بر اين كه ايران در قبال فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود با كشورهاي اروپايي و غير اروپايي رايزني ها را ادامه داده است اظهار داشت كه هم اكنون سه كشور اروپايي آلمان، فرانسه و انگليس بايد بر اساس توافقات به عمل آمده در تهران عمل كنند.
سخنگوي وزارت خارجه با ابراز اميدواري درباره اجراي تعهدات اروپا در قبال فعاليتهاي صلح آميز هسته اي ايران تصريح كرد يقيناً آن چيزي كه از پرونده هسته اي ايران در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي به دست مي آيد مطابق ميل بدخواهان جمهوري اسلامي ايران نخواهد بود.آصفي افزود: انتظار طبيعي ايران از نشست آينده شوراي حكام بسته شدن پرونده هسته اي كشورمان است حال آن كه ممكن است اين پرونده به خاطر كم كاري و وسواس بي جهت كارشناسان آژانس بسته نشود.
او توفيق در پرونده هسته اي ايران را پيروزي براي اروپا خواند و گفت: در اين مسئله بيش از آن كه ايران بهره داشته باشد، اروپا سود مي برد چرا كه اين نكته اثبات مي كند مسائل را با گفت و گوهاي سازنده مي توان حل كرد.

كوتاه از سياست ايران
بازنگري در قانون انتخابات خبرگان
كميسيون اصل ۱۰۸ مجلس خبرگان رهبري، بازنگري در قانون انتخابات اين مجلس را در دستور كار خود قرار مي دهد.هاشم هاشم زاده هريسي نايب رئيس كميسيون اصل ۱۰۸ مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اين كه كميسيون اصل ۱۰۸ قوانين و مقررات داخلي مجلس خبرگان را بررسي مي كند اظهار داشت: طبق آئين نامه داخلي اين مجلس، انتخابات، تغيير و تحولات قوانين، چگونگي اداره مجلس خبرگان از موارد كاري اين كميسيون است.وي افزود: براين اساس در جلسه آينده اين كميسيون بازنگري قانون انتخابات مجلس خبرگان كه از بدو شكل گيري اين مجلس تدوين شده براساس مقتضيات زمان در دستور كار قرار خواهد گرفت.اين عضو مجلس خبرگان، تصريح كرد: نظرات و پيشنهادهاي اعضاي كميسيون در اجلاس آتي مجلس خبرگان ارايه مي شود. همچنين كميسيون سياسي- اجتماعي مجلس خبرگان رهبري به رياست حجت الاسلام والمسلمين روحاني نيز اين هفته تشكيل جلسه مي دهد.
سفر منطقه اي اياد علاوي، پيش از انتقال قدرت در عراق
الوطن به نقل از مقامات ديپلماتيكي كه نامي از آنها نبرد نوشت: اياد علاوي به زودي طي سفر به كشورهاي همسايه و عربي عازم ايران، كويت، عربستان، سوريه و اردن خواهد شد.به گزارش ايسنا اين روزنامه چاپ كويت به نقل از مقامات ياد شده افزود كه سفر اياد علاوي، نخست وزير عراق به كشورهاي همسايه قبل از واگذاري قدرت به مردم در ۳۰ ژوئن، (۱۰ تيرماه) در راستاي توسعه همكاريهاي مشترك مي باشد.الوطن به نقل از مقامات ديپلماتيك ادامه داد: اين سفر بعد از تصميم گيري شوراي امنيت سازمان ملل درباره انتقال قدرت و احتمال حضور نيروهاي سازمان ملل در عراق براي توسعه و بازسازي آن است.
روزنامه ياد شده در ادامه به نقل از اين مقامات نوشت: اردن و تعدادي از كشورهاي عربي آماده هستند تا در صورت تصميم  سازمان ملل و به منظور حمايت و امنيت در عراق نيروهايي را به اين كشور اعزام كنند.
حمايت شوراي همكاري خليج فارس از ادعاي امارات
درخصوص جزاير ايراني
روزنامه دارالخليج گزارش كرد كه در نشست هيات وزيران شوراي همكاري خليج فارس، بار ديگر اين شورا از ادعاي امارات درخصوص حق حاكميت بر جزاير سه گانه ايراني حمايت كرد.به گزارش ايسنا اين روزنامه چاپ امارات افزود كه در نشست هيات وزيران شوراي همكاري خليج فارس كه روز شنبه در جده برگزار شد، اين شورا اعلام كرد: ما همچنان به پيگيري راهكارهاي مسالمت آميزي كه در قبال جزاير سه گانه اتخاذ كرده بوديم، ادامه مي دهيم.
پرونده آغاجري هنوز به دادگستري تهران ارسال نشده است
مدير روابط عمومي دادگستري استان تهران گفت: پرونده  هاشم آغاجري هنوز از همدان به دادگستري تهران ارسال نشده است.زاهد بشيري راد در گفتگو با خبرگزاري فارس درخصوص اخبار منتشره مبني بر ارجاع پرونده آغاجري به يكي از شعب دادگاه هاي جنايي گفت: هنوز اين پرونده از دادگاه  همدان به دادگستري تهران ارجاع نشده است. وي گفت :روابط عمومي دادگستري استان تهران در صورت ارجاع اين پرونده به مرجع صالح و قانوني نسبت به اطلاع رساني آن اقدام خواهد كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |