دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۰۰ - Jun 7, 2004
بازي هاي پلي آف ليگ برتر
سايپا و شموشك به خانه باز مي گردند
007623.jpg
گروه ورزشي: يكسال رقابت در ليگ برتر و انجام ۲۶ بازي دشوار در مقابل بهترين تيم هاي كشور و انجام بازي هاي متفاوت در زمين هاي مختلف براي هرتيمي يك تجربه بزرگ و آمادگي آرماني است. سايپا و شموشك دو تيمي كه از رده تيم هاي ليگ برتر سقوط و به بازي هاي پلي آف رفتند به مراتب آماده تر از دو حريفي خواهند بود كه از ليگ دسته اول كشور براي بازي هاي پلي آف آمده اند. سايپا حتي در بازي هاي ليگ برتر نيز بازي هاي قابل قبول و اميدواركننده اي انجام داد. سايپا كه در اوايل بازي هاي برتر با تعويض مربي روبه رو شد، خود را زماني بازيافت كه فرصتي براي بقاء نبود. شموشك نيز چنين وضعيتي داشت.
اما همان بازي هاي سخت از شموشك تيمي ساخت كه حالا در مرحله پلي آف بتواند با يك جهش دوباره خود را بالا بكشد. براساس اين استدلال بايد تيم هاي سايپا و شموشك به خانه خود بازگردند، مگر اين كه شهيد قندي و صنعت نفت چيز ديگري باشند.
شموشك هر نيمه يك گل
شموشك در بازي شهيد قندي نيز چهره تهاجمي داشت. اين تيم نتيجه حملات نيمه اول خود را در دقيقه ۳۷ با گل بهروز پاك نيت گرفت. نماينده يزد نيمه دوم را براي تلافي گل خورده آغاز كرد، اما حريف بسيار پرتجربه تر بود و در دقيقه ۶۵ با عبدالله شاه حسيني به گل دوم رسيد. شموشك با اين برد به صعود دوباره در ليگ برتر اميدوار شد. قضاوت اين بازي با فريدون اصفهانيان بود.
برتري سايپا در نيمه دوم
صنعت نفت يك نيمه را بخوبي در مقابل سايپا دفاع كرد و توانست وقت اول را بدون گل به پايان ببرد. اوضاع در نيمه دوم كاملاً به سود سايپا تغيير كرد. بازيسازي مطلوب ياران خط مياني اين تيم موجب شد تا علي كريمي در دقيقه (۶۲) قفل دروازه نفت را باز كند. در شرايطي كه صنعت نفت براي زدن گل مساوي بي تابي مي كردند، امير حسين يوسفي در دقيقه ۷۵ با زدن گل دوم بازي، خيال سايپا را آسوده ساخت. بدين ترتيب سايپا نيز همانند شموشك بازي اول خود را مقتدرانه به پايان برد.

مربي پاس كيست؟
007632.jpg
اتفاق ديگر امروز در فوتبال معرفي مربي جديد پاس است. از ابتدا مشخص بود كه پروژه قهرماني پاس بايد به نوعي تقسيم شود تا نقش اعضاي هيأت مديره پررنگتر از بقيه باشد.
اما نزديكي مجيد جلالي با مجري برنامه ۹۰، تبليغ انحصاري اين تك برنامه تلويزيوني فوتبال و همچنين نقش مطبوعاتي كه اين بار خبرگزاري پاس نتوانست با آنها به تفاهم و نزديكي برسد باعث شد تا راه آجرلو و جلالي كه از زمينهاي خاكي جنوب شرق تهران زمين خاكي - تكاور- آغاز شده بود از هم جدا شود.
مي گويند امروز جلالي در پاس نقش سمبليك خواهد گرفت و از ميان كريمي و كاظمي يك نفر بارديگر سبزپوش خواهد شد.
در اين جدايي، خدادادعزيزي هم نقش پررنگي دارد. پس از آن كه لقب حماسه ساز ملبورن بار ديگر از سوي خبرگزاري پاس مطرح شد معلوم گرديد، در جنگ پنهان مربيان و خداداد، بار ديگر اين بازيكن محبوب سران پاس برنده است.

خطيب ،مديرعامل پرسپوليس شد
007629.jpg
گروه ورزشي: در آستانه بازي ايران و اردن و وضعيت مبهم جام حذفي اتفا قات تاز ه اي روي داد.
اولين آن در پرسپوليس شكل گرفت، پس از اينكه انواع و اقسام اسامي براي مديرعاملي پرسپوليس مطرح شد، در آخرين روز مديريت غمخوار، ناگهان حجت الله خطيب كه ۱۵ سال رئيس تربيت بدني تهران بود به عنوان مديرعامل پرسپوليس معرفي شد. جالب اينكه اكثر نامها براي پرسپوليس جهت منافع خاص و عام ديگري خرج مي شد.
در درون هيأت مديره براي بازگشت پروين هم توافقاتي صورت گرفته است و بيش از همه حميد پورمحمد كه در زمان غمخوار منتقد اصلي تصميمات او بود نقش تعيين كننده اي را ايفا كرده است. البته پروين بيش از همه به توصيه حسين كلاني مرد خوشنام پرسپوليس مطرح شده است.

مربيان سرشناس بدمينتون اندونزي در راه ايران
گروه ورزشي: نخستين گروه از مربيان و بازيكنان كشورهاي صاحب نام در بدمينتون جهان در راه ايران هستند.
«سوپيت سانريتو» مربي مرد و «نينا مارلينا» مربي زن به همراه كريستاوان و هارولان (بازيكن) طي سه ماه اقامت در ايران با بازيكنان ايراني تمرين خواهند كرد و درصورت رضايت بخش بودن كار مربيان آنها در تهران ماندگار خواهند شد.

مسابقات دووميداني جام كازانوف
يك مقام قهرماني و دو مقام سومي در روز دوم نصيب ايران شد
گروه ورزشي: در پايان دومين روز از مسابقات دووميداني جام كازانوف قزاقستان، دوندگان ايراني موفق به كسب يك مقام قهرماني و ۲ مقام سومي شدند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، عصر ديروز روح الله عسگري در رشته ۱۱۰ متر با مانع در مكان اول ايستاد. وي با زمان ۱۴ ثانيه و ۱۵ صدم ثانيه زودتر از ساير رقبا از خط پايان گذشت.
غلامرضا كريمي نيز در رشته ۴۰۰ متر با مانع با ثبت ركورد ۵۲ ثانيه و ۷۵ صدم ثانيه در جايگاه سوم رقابت ها قرار گرفت و احمد حاج محمد حسيني در رشته ده گانه در مكان سوم جاي گرفت.
هم چنين حسين شايان ديگر نماينده كشورمان در اين رقابت ها با ركورد يك متر و ۹۵ سانتي متر چهارم شد.
بدين ترتيب تيم منتخب دووميداني ايران كه به عنوان نماينده كشورمان در اين مسابقات حضور داشت با كسب ۳ مقام اول، ۲ نايب قهرماني، ۲ مقام سومي و ۲ مقام چهارمي به كار خود پايان داد.

كوبا و صربستان ركورد دار تماشاگر در هفته اول ليگ جهاني واليبال
گروه ورزشي: پانزدهمين دوره رقابت هاي ليگ جهاني واليبال از جمعه هفته گذشته با شركت ۱۲ تيم آغاز شده است. اين دوره از پيكارها بدليل در پيش بودن بازيهاي المپيك آتن براي تيم هاي مدعي جهان حكم بازيهاي تداركاتي را هم دارد. هر چند كه توزيع سيزده ميليون دلار جايزه، اعتباري همپا با بازيهاي المپيك به بازيهاي ليگ جهاني مي بخشد. در بازيهاي دور اول آنچه كه بيشتر به چشم آمد آمادگي مطلوب درنزد تيم هاي راه يافته به المپيك و جوانگرايي در نزد تيم هاي صعود نكرده به اين بازيها بود. ژاپن با وجود كنار گذاشتن «تاناكا» در برابر لهستان دو بار باخت. ايتاليا تيم جوان شده چين را پشت سر گذاشت اما پيكار تماشايي كوبا و صربستان و مونته نگرو كه طي دو بازي پاي ۲۴ هزار تماشاگر را به سالن كشاند، در بار دوم با پيروزي تيم ميزبان كوبا توأم شد. برزيل بخت اول قهرماني در ليگ جهاني و بازيهاي المپيك در آتن از ميزبان بازيهاي المپيك زهرچشم سختي گرفت.
پيكان اعتراض دارد
اولين اعتراض در عدم پايبندي تيم ها به قول و قرارهاي گذاشته شده در مورد رعايت سقف قراردادها در واليبال از سوي پيكان بلند شده است. حسين حسيني قائم مقام اين باشگاه و يكي از حاضرين در جلسه مديران باشگاهها ديروز به خبرنگار همشهري گفت: هميشه اين چنين بوده كه با گذشت چند ساعت از مصوبات جلسه هماهنگي ،مديران باشگاهها به آنچه كه وعده كرده اند پشت پا زده و به دلخواه خود عمل مي كنند. امسال نيز خيلي زود همه چيز به فراموشي سپرده شد و با بوجود آمدن جو كاذب، نرخ بازيكنان بي جهت سير صعودي داشته است. وي افزود: مطمئن باشيد كه با چنين روندي دودش بيشتر به چشم تيم هاي واليبال خواهد رفت.

«خسروي نژاد» عضو تيم ملي جودو ايران شد
با برگزاري  يك  مبارزه  انتخابي ، «مسعود خسروي  نژاد» جودوكار استان  ايلام  به  عضــويت  تيم  ملي  جودو ايران  در وزن  ۱۰۰ كيلوگرم  براي  شركت  در بازيهاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  درآمد.
مبارزه  انتخابي  وزن  ۱۰۰ كيلوگرم    در سالن  مركز آموزش  جودو در ورزشگاه  شهيد كبكانيان  تهران  بين  «مسعود خسروي  نژاد» و «حسين  قمي » و با حضور مربيان  و جودوكاران  تيم  ملي  جودو ايران  انجام  شد كه  طي  آن مسعود خسروي  نژاد با امتياز «وازاري » موفق  شد حريف  خود را شكست  دهد و به  عضويت  تيم  ملي  ايران  درآيد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |