پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۰۳ - Jun 10, 2004
متوسط سرعت به ۴۰ كيلو متر در ساعت رسيد
افزايش نرخ جرايم رانندگي، ۲۵ درصد از تخلفات در تهران كاسته است
به  گفته  معاون  حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري  تهران ، اجراي  طرح  افزايش نرخ  جرايم  رانندگي  از آذرماه  ۸۲، ۲۵ درصد از تخلفات  رانندگان  در معابرپايتخت  كاسته  است .
«حميد بهبهاني» ديروز در گفتگو با ايرنا تصريح  كرد: ما همواره  ازطرح هايي  كه  منافع  عمومي دارد حمايت  كرده ايم و افزايش  نرخ  جرايم ، به  طور محسوسي  از ميزان  تخلفات  كاسته  است .
وي  با بيان  اينكه  بسياري  از رانندگان  در شش  ماه  گذشته  خود را مجاب  به رعايت  قانون  كرده اند افزود: تا چندي  پيش  كه  نرخ  جرايم  پايين  بود، تخلف  دررانندگي ، امري  عادي  بود و فرد از جريمه  شدن  نگراني  نداشت  و حتي  در برخي از موارد، برگه هاي  جريمه  در مقابل  ماموران  پاره  مي شد.
به  گفته  وي ، براي  القاي  هر فرهنگي  در جامعه  ابزاري  لازم  است  و افزايش جرايم  رانندگي ، ابزاري  مناسب  براي  كاهش  ميزان  تخلفات  و روان  شدن  حركت  درمعابر است .بهبهاني  همچنين  در خصوص  افزايش  مجدد نرخ  جرايم  اظهارداشت : اين  امر دونتيجه  دارد كه  هر دو به  نفع  شهروندان  تهراني  است .
معاون  شهردارتهران  گفت : يكي  كاهش  ۴۰ تا ۵۰ درصدي  بروز تخلفات  در معابراست  كه اثرات  مطلوبي  را برروان  شهروندان  و نيز سهولت  تردد براي  آنان  دارد.
وي  با بيان  اينكه  ديگر اثر اين  طرح ، كاهش  استفاده  از وسايل  نقليه  است افزود: آن دسته  از شهروندان  كه  كمي محافظه  كار باشند، به  دليل  نرخ  بالاي جريمه  و ترس  از جريمه  شدن ، به  خودي  خود از آوردن  وسايل  شخصي  به  معابر وبزرگراه ها خودداري  مي كنند كه  اين  امر در كاهش  ترافيك  موثر است .
بهبهاني ، با اشاره  به  اينكه  متوسط سرعت  تردد در تهران  بين  ۲۵ تا ۳۰كيلومتر در ساعت  است ، ابرازاميدواري  كرد: با افزايش  نرخ  جرايم  رانندگي  درتهران  متوسط سرعت  به  ۴۰ كيلومتر درساعت  افزايش  يابد.

طرح هاي ترافيكي براي خروج شمال تهران از بن بست
خيابان مقدس اردبيلي تعريض و با تونل به بزرگراه يادگار امام متصل مي شود
007821.jpg
گروه شهري - محدثه قيدي: شهردار منطقه يك از توسعه شبكه راه هاي ارتباطي درون شهري منطقه و اتصال آن به بزرگراه هاي تهران در سال جاري خبرداد.
خبرنگار ما به نقل از دكتر محمدرضا بمانيان شهردار منطقه يك مي نويسد: براساس طراحي هاي انجام شده و تصويب شهردار تهران مقرر شد آن قسمت از بزرگراه يادگار امام (ره) كه از اوين عبور مي كند از طريق يك تونل زيرزميني متصل به خيابان رشيدالدين فضل الله شود و از آنجا به سمت خيابان مقدس اردبيلي ادامه پيدا كند.
بمانيان افزود: همزمان طرح تعريض خيابان مقدس اردبيلي نيز به عنوان فاز اول اين عمليات تا شهريور امسال به پايان خواهد رسيد و تا آخر امسال هم فاز دوم عمليات آغاز مي شود و بعد از عبور از خيابان رشيدالدين فضل الله، شمال محل اجلاس سران و ميدان دانشگاه به وسيله يك تونل از زير منطقه اوين به بزرگراه يادگار امام متصل خواهد شد.
شهردار منطقه يك همچنين خبر داد: در حال احداث بلوار ۳۵ متري پگاه به وسعت ۱۳۰۰ مترهستيم كه بعد از عبورازتقاطع خيابانهاي فرمانيه، كامرانيه (شهيد لواساني) به بلوار قيطريه و بزرگراه صدر متصل خواهد شد.
وي زمان پايان اين عمليات را تا پايان شهريورماه امسال اعلام كرد و گفت: در مرحله بعدي يا فاز دوم طرح اين بلوار ۳۵ متري به سمت بلوار كاوه ادامه پيدا كرده و متعاقب آن پيش بيني مي شود تا آخر امسال بلوار كاوه نيز از حالت بن بست خارج شود.
به گفته بمانيان امسال شهرداري منطقه يك همچنين يكسري طرح هاي تعريض را در داخل منطقه دارد كه عبارتست از تعريض خيابانهاي بوعلي، حكمت، نارنجستان يكم، ۱۳ ولنجك و ماكويي پور و موحد دانش كه به غير از خيابان بوعلي و حكمت، عمليات تعريض بقيه خيابانها تا اوايل ماه آينده به اتمام رسيده و آماده بهره برداري شهروندان خواهد بود.
به اعتقاد شهردار منطقه يك از آنجا كه اين منطقه به دليل قرار گرفتن در حاشيه جنوبي ارتفاعات البرز در يك بن بست ارتباطي درون شهري قرار دارد لذا اتصال معابر آن به شبكه هاي بزرگراهي راه مناسبي براي حل مشكلات شبكه حمل و نقل منطقه اي ايجاد خواهد كرد. وي برجلب مشاركت عمومي در اداره امور شهري تأكيد كرد و گفت: از آنجا كه اعتبار منطقه براي تملك تمام زمين هاي واقع در طرح هاي شهري محدود است لذا شهرداري نيازمند مشاركت و توافق با مالكين اين گونه املاك در قبال دريافت امتيازات ويژه درنظر گرفته شده است به طوري كه در طرح اتصال بلوار پگاه به بزرگراه صدر ۷۰ درصد املاك معارض در قالب همين توافقات حاصله تملك شده است.

نگاه‎/به مناسبت چهلمين روز درگذشت گل آقا
علي مريخي
007824.jpg

فرهنگسراي طبيعت برگزار مي كند
دومين سمينار ملي مديريت ايمني پاركها
دومين سمينار ملي مديريت ايمني پاركها با هدف تاكيد بر ضرورت رويكردهاي نظام مند مديريت ايمني پاركها، توسعه دانش مديريت ايمني و انتشار دستاوردهاي آن در ۱۷ تير ماه سال جاري در فرهنگسراي اشراق برگزار مي شود.كاظم كمالي نسب رئيس فرهنگسراي طبيعت با اعلام خبر فوق افزود: پاركها از نظر كاركردهاي رواني، اجتماعي، زيست محيطي و كالبدي نقش مهمي در زندگي شهري دارند. ايمني پاركها نه تنها براي استفاده كنندگان مستقيم بلكه براي تمامي شهروندان از اهميتي بالا برخوردار است و لازم است تصور محدود نسبت به پاركها به عنوان فضاهاي سبز شهري مورد بازنگري قرار گيرد.كمالي نسب توسعه دانش   عمومي، ايجاد حساسيت و انگيزش براي بهبود استفاده از پاركها، ايجاد فرصتي براي تبادل و تضارب آرا و ايجاد فرصتي براي تولد ارتباطات مثبت را از جمله اهداف اين سمينار برشمرد.اين سمينار در چهار محور مديريت و ايمني پاركها- علل و آثار ايمني پاركها- امنيت و ايمني پاركها و معماري، طراحي و ايمني پاركها و با همكاري و مشاركت شهرداري منطقه ۴، معاونت اجتماعي نيروي انتظامي، سازمان آتش نشاني، موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و دانشكده بهداشت دانشگاه تهران برگزار خواهدشد.

فقط ۱۳ درصد مسافربرهاي شخصي متقاضي مجوز هستند
مدير عامل سازمان تاكسيراني تهران گفت: تنها به رانندگان خودروهاي شخصي واجد شرايط و صلاحيت، مجوز مسافركشي اعطا مي شود.
هاشمي عرب در گفت وگو با ايسنا افزود: براساس داده هاي بانك اطلاعات سازمان تاكسيراني تهران ۵۳ هزار دستگاه خودرو مسافركش شخصي در سطح شهر فعاليت مي كنند كه از اين تعداد ۲۵ هزار مسافركش، فعاليت حرفه اي دارند.وي خاطرنشان كرد: از زمان اعلام سازمان تاكسيراني براي اعطاي مجوز مسافركشي به مسافربرهاي شخصي تاكنون ۷ هزار راننده ثبت نام كرده و براي آنها پروانه فعاليت صادر شده و به صورت تاكسي هاي موقت مشغول به كار شده اند.مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران اظهار اميدواري كرد كه با توجه به افزايش شمار مراجعه كنندگان براي ثبت نام و دريافت مجوز مسافركشي، شوراي عالي ترافيك با تمديد يك ماهه ثبت نام مسافربرهاي شخصي براي اخذ مجوز مسافركشي موافقت كند.اين در حالي است كه دبير شوراي عالي ترافيك كشور نيز اعلام كرد: در صورت تمديد مهلت ثبت نام خودروهاي شخصي فاقد مجوز مسافركشي تا پايان تيرماه امسال، جرايم مسافركشي بدون مجوز از ابتداي مردادماه اعمال مي شود.مهندس رئوفي افزود:  چنانچه شوراي عالي ترافيك تمديد يك ماهه مدت ثبت نام را بپذيرد، راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي نيز براي اعمال مقررات و جريمه خودروهاي شخصي فاقد مجوز مسافركشي به جاي تيرماه از مردادماه سال جاري اقدام خواهد كرد.دبير شوراي عالي ترافيك كشور گفت: تصميم گيري نهايي در خصوص تمديد مهلت ثبت نام رانندگان خودروهاي مسافركش شخصي هفته آينده اعلام خواهد شد.بنابراين گزارش سردار انصاري معاون راهنمايي و رانندگي ناجا اعلام كرده است كه مسافربرهاي شخصي فاقد مجوز از تيرماه امسال ۱۳ هزار تومان جريمه مي شوند.

در هفتمين جشنواره شهيد رجايي انجام مي شود
تجليل از بازنشستگان و پيشكسوتان نمونه استان تهران
بازنشستگان و پيشكسوتان نمونه دستگاه هاي دولتي استان تهران به منظور حفظ حرمت و تكريم از آنان در جشنواره شهيد رجايي امسال موردتجليل قرار خواهند گرفت.
«مينا خواجه نوري» رئيس كميته تبليغات و اطلاع رساني هفتمين جشنواره شهيد رجايي استان تهران با اعلام اين مطلب افزود: تجليل از بازنشستگان با هدف ايجاد انگيزه، نشاط و اميدواري به آينده و ارتقاي منزلت اجتماعي آنان انجام مي پذيرد.
وي يادآور شد: اين طرح شامل تمامي بازنشستگان كشوري و لشكري كه تا پايان سال ۱۳۸۱ به افتخاربازنشستگي نايل شده اند، مي شود.

وزير مسكن و شهرسازي:
چهار شهر كشور به شهر سبز تبديل مي شود
خبرگزاري فارس: وزير مسكن و شهرسازي گفت: چهار شهر كشور به شهر سبز تبديل مي شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس، علي عبدالعلي زاده گفت: چهار شهر سهند در استان آذربايجان شرقي، هشتگرد و پرديس در استان تهران و گلبهار در استان خراسان به شهر سبز تبديل مي شوند.
شهر سبز شهري است كه شاخصهاي سبز بودن و شاخصهاي شهر سالم را كه از سوي سازمان محيط زيست ارايه مي شود در خود داشته باشد.
وي ادامه داد: اكنون احداث يك شهر سبز بسيار ارزانتر از سبز نمودن شهري مانند تهران مي باشد.
عبدالعلي زاده تصريح كرد: انديشه و تفكر شهر سالم قبل از اينكه انديشه اي غربي باشد، در تفكرات ابونصر فارابي وجود داشته است.وي تقويت ستاد مديريتي امور شهر و تدوين مقررات و قوانين فضاها و اماكن عمومي را از جمله طرحهاي مد نظر وزارتخانه دانست و افزود: تهيه طرح جامع فضاي سبز و تدوين كنترل مواليد نيز از جمله اين طرحها مي باشد.

نماينده تهران در مجلس هفتم:
وجود پايتخت سايه در ساماندهي اوضاع آشفته پس از زلزله موثر است
حسين مظفر گفت: بايد فكري در باره بافت  هاي فرسوده شهر تهران كرد تا در زمان وقوع بحران، هزينه اي به جامعه تحميل نشود.
حسين مظفر نماينده تهران در مجلس هفتم درمورد انتقال پايتخت از تهران و تفكيك در مركزيت امور فرهنگي، سياسي و اقتصادي كشور به خبرنگار ايلنا، گفت: وجود پايتخت سايه مي تواند در ساماندهي اوضاع آشفته بسيار موثر باشد و اين مبحث نه تنها يك امر حياتي بلكه موضوعي بسيار معقول و منطقي است و قسمتي از عدم انجام آن تا به امروز به سبب برخي بي  تدبيري  هاست. وي افزود: اين موضوع چندين بار در دولت  هاي گذشته و مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شده و مناطق مورد بحث نيز تا حدودي مشخص شده بود، اما به يك تصميم قطعي نرسيدند اما در هر حال امكان انجام اين جابه  جايي عملي است.
مظفر با بيان اينكه «مي  توان اين عدم جابه  جايي را به نحو ديگري نيز جبران كرد»، گفت: مي  توان با انديشيدن در مورد منابع مطمئني در شهر تهران به عنوان پناهگاه و اطلاع  رساني و خدمات رساني در زمان بروز زلزله در تهران از وقوع ضايعاتي جبران ناپذير جلوگيري كرد.
وي تصريح كرد: ايران منطقه اي زلزله خيز است كه گسل  هاي فراواني در آن وجود دارد اما ميزان و ساعت وقوع آن قابل پيش بيني نيست.
نماينده تهران تأكيد كرد: شايعات فراواني در همين رابطه شنيده مي شود كه باعث به هم ريختن آرامش عمومي جامعه شده و به لحاظ امكان وقوع زلزله بايد مسئولين تدابير لازم را بيانديشند.
مظفر همچنين در رابطه با ميزان خسارات وارده گفت: كارشناسان دولتي بايد در باره نظارت بر ساخت و ساز ساختمانهاي جديد وارد عمل شوند و اين موضوع در كنار آموزش  هاي لازم كه رسانه   ها به مردم به ويژه به جوانان و نوجوانان مي  دهد بسيار حائز اهميت است.
وي متذكر شد: بايد در اصلاح بافت هاي فرسوده شهري اقداماتي انجام شود و به كمك مردم فكري به حال اين بافت ها كرد تا در زمان وقوع زلزله، خساراتي به جامعه تحميل نشود و امكان خدمات رساني در اين بافت  ها فراهم شود.

عضو شوراي شهر تهران:
۴۸هزار زوج براي دريافت وام ازدواج ثبت نام كرده اند
007818.jpg
عضو كميسيون  برنامه ريزي  و بودجه  شوراي  اسلامي شهر تهران  گفت : ۴۸ هزار زوج  تهراني  براي  دريافت  وام  ازدواج  ثبت  نام  كرده اند.
اميررضا واعظي  آشتياني  ديروز چهارشنبه  در ديدار با شهروندان  منطقه  ۱۸، به  ايرنا گفت: تاكنون  اسامي ۱۲ هزار زوج براي  دريافت  وام  به  ستاد ازدواج  شهرداري  اعلام  شده  است  واز ابتداي  تيرماه  امسال  نيز وام هاي  ۱۰ ميليون  ريالي  به  آنان  پرداخت  مي شود.
وي  گفت : زوج هايي  كه  حائز تمامي شرايط از جمله  ۵ سال  سكونت  در تهران  وتاريخ  عقد در شش  ماه  گذشته  باشند، در اولويت  نخست  دريافت  وام  بوده  و ازابتداي  تيرماه  پس  از تماس  ستاد ازدواج  با آنها، طي  مدت  سه  روز وام  رادريافت  خواهند كرد.
اين  عضو شورا تصريح  كرد: اولويت  دوم ، با زوج هايي  است  كه  سابقه  سكونت در تهران  را داشته اند اما، تاريخ  عقدشان  مشكل  دارد و پس  از پايان  اولويت اول  وام ها را دريافت  خواهند كرد.
وي  افزود: آن دسته  از زوج هايي  كه  شرايطشان  مطابق  با آيين نامه  نيست ، در اولويت  سوم  قرار گرفته  و پس  از پرداخت  وام  به  اولويت هاي  اول  و دوم ، وام  خود را دريافت  خواهند كرد.
واعظي  آشتياني  با بيان  اين كه  از ابتداي  تيرماه  فقط به  زوج هاي  اولويت نخست  وام  پرداخت  مي شود، تأكيد كرد: تا زماني  كه  پرداخت  وام  به  اولويت هاي اول  به  پايان  نرسد، زوج هاي  اولويت  دوم  و سوم  در انتظار خواهند ماند.
خزانه دار شوراي  اسلامي شهرتهران  با اشاره  به  اعتبار ۴۰۰ ميليارد ريالي براي  پرداخت  وام  در سال  اول  گفت : سعي  مي شود با تعامل  ديگر دستگاه  ها، اين اعتبار براي  سال هاي  بعد با توجه  به  افزايش  تورم ، افزايش  يابد.
وي  خاطرنشان  كرد: پرداخت  وام  در برنامه هاي  شهرداري  تهران  قرار گرفته  و در سال هاي  آتي  نيز ادامه  خواهد يافت .

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |