چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۰۹
ديدگاه يك بازپرس درباره ولگردي نوجوانان
جاي آنها زندان نيست
قانون مجازات بدون اينكه تعريف جامع و كاملي از ولگردي بيان كند صرفا در ماده ۷۱۲، آن را جرم تلقي و براي آن مجازات تعيين كرده است 
بايد بررسي كرد آيا مي توان افراد زير سن ۱۸سال (نوجوانان) را به جرم ولگردي تحت تعقيب قضايي قرارداد يا خير؟
009906.jpg
خبر دستگيري تعدادي از افراد نوجوان به جرم ولگردي خبري بسيار عادي است، اما همين خبر عادي پس از آنكه اين نوجوانان روانه بازداشتگاه ها مي شوند.
شايد به خبري داغ در صفحه حوادث روزنامه ها تبديل شود! برخي از آنها در بازداشتگاه با انواع و اقسام جرايم و مجرمانآشنا مي شوند و شماري از آنها خود به بزهكاري مبتلا  مي شوند!
به نظر مي رسد قلت ميزان مجازات ولگردي كه آن را در رديف جرايم كوچك قرار داده است، بر ميزان حساسيت قضات و حقوقدانان براي موشكافي در تعريف قانوني ولگردي و تعيين مصاديق آن تاثير منفي گذاشته و به ناحق با اين تعداد به عنوان مجرم برخورد مي شود. در صورتي كه با كمي دقت متوجه مي شويم آنها به علت تاثير ناهنجاري هاي اجتماعي و خانوادگي از آشيانه خود فرار كرده و يا حتي فاقد سرپناهي هستند. حتي اگر اين نوجوانان نيز تبرئه و از تحمل مجازات خلاصي جويند، عواقب سوءآشنايي آنها با مجرمان و انواع جرايم خطرناك است و قابل چشم پوشي نيست و تاثيرات منفي آن در سال هاي بعد نمود پيدا خواهد كرد.
بر اين اساس لازم است تعريف ولگردي، عناصر تشكيل دهنده و مصاديق آن به صورت دقيق تعيين شود. در فرهنگ لغت فارسي عميد (ولگرد) معاني بيكاره، هرزه گرد، هرز، كسي كه بيهوده راه مي رود و (ولگردي) بيكاري، هرزه گردي و آوارگي معنا شده است. دكتر جعفري لنگرودي در كتاب ترمينولوژي حقوقي «ولگرد» را «افرادي كه وسيله معاش معلوم ندارند و از روي بي قيدي و تنبلي در صدد تهيه كار براي خود بر نمي آيند» تعريف كرده است.
قانون مجازات عمومي نيز در ماده ۲۷۳، همين تعريف را برگزيده است.
اما در قانون مجازات اسلا مي بدون اينكه تعريف جامع و كاملي از ولگردي بيان شود صرفا در ماده ۷۱۲ آن را جرم تلقي و براي آن مجازات تعيين كرده است. به نظر مي رسد با توجه به سابقه قانون گذاري، قانون مجازات اسلامي نيز تعريف مندرج درماده ۲۷۳ قانون مجازات عمومي را پذيرفته و بر اين اساس براي ولگردي مجازات تعيين كرده است. در صورتي كه قانون مجازات اسلامي قصد تغيير تعريف فوق را داشته باشد مي بايستي تعريف و مصاديق ديگر آن را تعيين كند.
براي اثبات اين ادعا مي توان به وحدت ملاك ماده ۲۲۴ قانون مدني اشاره كرد كه مي گويد: «الفاظ عقود محمول است بر معاني عرضيه.» صرف نظر از اينكه اين قسمت از قانون مدني در خصوص عقود بيان شده، اما بديهي است مفاد اين ماده در خصوص معاني الفاظ صدق مي كند و الفاظ حتي در حقوق جزا بر معاني عرضيه حمل مي شود، مگر اينكه خلاف آن اثبات شود. از طرفي اصل تفسير مضبق قوانين جزايي به نفع متهم نيز مخالف توسعه و بسط تعريف ولگردي به ضرر متهم و حذف قيود اين جرم است. حال با توجه به اين تعريف بايد بررسي كرد، آيا مي توان افراد زير سن ۱۸ سال (نوجوانان) را به جرم ولگردي تحت تعقيب قضايي قرارداد يا خير؟
بر اساس تبصره يك ماده ۱۲۱۰ قانون مدني سن بلوغ در پسر ۱۵ سال تمام و در دختر ۹ سال تمام هجري قمري است كه پس از محاسبه با هجري شمسي كه منباي كار ادارات دولتي است پسران پس از رسيدن به ۱۴ سال و ۷ ماه و دختران پس از رسيدن به ۸ سال و ۹ ماه هجري شمسي بالغ محسوب مي شوند. اما با توجه به ديگر قوانين كه اشاره مي كنم متوجه مي شويم اطفال تا سن ۱۸ سال عليرغم داشتن مسووليت كيفري  ، از برخي حمايت هاي قانوني برخوردار هستند و نمي توان آنها را به جرم ولگردي تحت تعقيب قرار داد. براي مثال قانون حمايت از كودكان و نوجوانان در ماده يك افراد زير ۱۸ سال را تحت حمايت اين قانون قرار داده است. ماده ۳۲ كنوانسيون بين المللي كودك كه به صورت مشروط توسط مجلس شوراي اسلامي نيز به تصويب رسيده و در حكم قوانين داخلي است، دولت هاي عضو را ملزم كرده شرايط كار كودكان را تعيين كنند. براين اساس قانون گزار ما نيز در مورد اشتغال افراد زير ۱۸ سال را بعضا ممنوع يا محدوديت هايي براي آن قايل شده است. به طور مثال:
الف:قانون تشديد مجازات به كار گماردن افراد زير ۱۲ سال در كارگاه هاي فرش بافي ممنوع و براي آن مجازات تعيين كرده است.
ب: در ماده ۷۹ قانون كار به كار گماردن افراد كمتر از ۱۵ سال چه زن و چه مرد را ممنوع اعلام كرده و طي مواد ۸۰ الي ۸۴ همان قانون محدوديت ها پس از لحاظ ساعات كار روزانه، انجام اضافه كاري يا شرايط كار در نظر گرفته شده است.
مفاد كنوانسيون بين المللي حقوق كودك (كه افراد زير ۱۸ سال را در ماده ۱ خود، كودك تلقي نموده) مورد پذيرش جمهوري اسلامي ايران نيز است. قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي بر اين موضوع منطبق است كه افراد زير ۱۵ سال به كار گمارده نشوند و از طرفي افراد بين ۱۵ تا ۱۸ سال بدون اجبار و تنها با رضايت خودشان به بعضي كارهاي سبك بپردازند و همانطور كه در ادامه توضيح داده مي شود اين افراد هيچ تكليفي به كسب و كار ندارند.
حتي قانون كار استخدام افراد زير ۱۸ سال را مشروط به انجام آزمايش هاي پزشكي توسط سازمان تامين اجتماعي دانسته و هر سال يك بار اين آزمايش ها تجديد مي شود. پزشك درباره تناسب نوع كار با توانايي كارگر نوجوان اظهارنظر مي كند و چنانچه كار مربوط را نامناسب بداند كارفرما موظف است در حدود امكانات خود شغل كارگر را تغيير دهد.
از طرف ديگر در ماده ۳ قانون تامين وسايل و امكانات تحصيلي اطفال و جوانان ايراني مصوب ۱۳۵۳، پدر و مادر يا سرپرست قانوني نوجوانان كمتر از ۱۸ سال را مكلف به ثبت نام نوجوان كه دوره راهنمايي را طي كرده و برطبق ضوابط وزارت آموزش و پرورش براي تحصيلات بالاتر مستعد شناخته مي شوند دانسته است و در صورت عدم تمكن مالي پدر يا مادر يا سرپرست قانوني، دولت مكلف است امكانات لازم را براي ادامه تحصيل اين قبيل نوجوانان فراهم كند و در ماده ۴ همان قانون ،پدر يا مادر يا سرپرست قانوني كودك و نوجوان كمتر از ۱۸ سال را مسوول پرداخت مخارج او كرده است.
با توجه به موارد فوق استنباط مي شود جامعه و قانون، افراد زير ۱۸ سال را مكلف به كار نمي دانند، بلكه ديگران مكلف به تامين مخارج زندگي و تحصيل آنها هستند. حال با توجه به تعريف قانوني ولگردي كه به كسي اطلاق مي شود كه وسيله معاش معلومي ندارد و از روي بي قيدي و تنبلي درصدد تهيه كار براي خود بر نمي آيد چگونه مي توان نوجواناني كه قانون آنها را مكلف به كار نمي داند و ديگران مكلف به تهيه و پرداخت مخارج زندگي آنها هستند به جرم بيكاري مجازات كرد.
چه بسيارند نوجواناني كه به واسطه مشكلات خانوادگي يا عدم صلاحيت والدين و معضلات اجتماعي مجبور به ترك منزل شده و به دامن جامعه پناه مي برند و جامعه هم به جاي انجام وظيفه حمايتي خود و پرداخت مخارج آنها، اين افراد را به عنوان مجرم و يا ولگرد روانه زندان مي كند و بعد از آزادي نيز بايد عواقب سوءزندان كه موجب بي اعتمادي ديگران شده است را تحمل كنند. به اين ترتيب اين نوجوانان را كه مستعد فراگيري علم و دانش هستند خودمان ناخواسته با جرم و جنايت آشنا مي كنيم.
رسول اميري - بازپرس شعبه ۱ دادسراي اطفال

درگيري هاي قومي افاغنه باز هم قرباني گرفت
قتل در بومهن
درگيري دو افغان در شهرستان بومهن با يك كشته همراه بود. در اين جنايت، قاتل در پي اختلاف خانوادگي با يكي از دوستانش كه جواني ۲۳ ساله به نام«سعيد» بود، او را با ضربات چاقو در خيابان رحيمي به قتل رساند.
ماموران كلانتري بومهن در پي كشف جسد جواني در يكي از خيابان هاي اين شهر، به محل آمده و در بررسي هاي اوليه متوجه شدند مقتول جواني ۲۳ ساله و اهل افغانستان است كه با ضربات چاقو به قتل رسيده.
كارآگاهان سپس محمدعرفان بازپرس شعبه هفتم مجتمع امور جنايي تهران را در جريان اين قتل قرار دادند كه او پس از حضور در محل جنايت و بررسي هاي مقدماتي، دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني را صادر كرد تا علت اصلي مرگ مشخص شود. همچنين وي به گروهي از كارآگاهان پليس آگاهي بومهن ماموريت داد تا با تحقيقات خود، عامل يا عاملان احتمالي اين جنايت را شناسايي و دستگير كنند.
ماموران در بررسي هاي خود متوجه شدند مقتول با يكي از بستگان خود اختلاف خانوادگي داشته و آخرين بار- قبل از جنايت- آنها با هم ديده شده بودند.
با به دست آمدن اين سرنخ، شناسايي متهم در دستور كار ماموران قرار گرفت و آنها در يك عمليات پليسي، عامل جنايت را در خانه يكي از دوستانش شناسايي و دستگير كردند.
متهم در بازجويي ها، با اعتراف به قتل به ماموران گفت:« با سعيد از افغانستان اختلاف داشتيم و روز جنايت اين اختلاف شدت گرفت، با هم درگير شديم و من با چاقو چندضربه به او زدم واز محل فرار كردم.»
متهم روز گذشته با دستور بازپرس دادسراي امور جنايي تهران و پس از اثبات جرمش، روانه زندان شد.
سرهنگ كشفي در اينباره مي گويد: «در بررسي اي كه كارآگاهان ما در رسيدگي به قتل ها به عمل آورده اند و با استناد به آمار موجود مي توان به ترتيب «مسايل اخلاقي» ، «سرقت» ، «نزاع» ، «اختلافات خانوادگي» و «انتقامجويي» را به عنوان عامل قتل ها يا انگيزه مرتكبان بر شمرد. »
وي همچنين در خصوص نسبت قتل هاي اتباع افغانستان به ديگر اتباع خارجي گفت:« درصد قتل اتباع افغانستان بسيار بالاتر از قتل هاي مربوط به اتباع ديگر كشورهاست، بطوري كه ما در طول يك سال صرفا يك قتل ديگر كه مقتول تبعه هندوستان بود، داشته ايم.»

دستگيري اشرار محله هشت متري خاوران
خيابان هشت متري «عباس كاشي» يكي از معروف ترين محله هاي خيابان خاوران است، اما شهرت آن به خاطر ماجراهاي عجيب و غريبي است كه در آن اتفاق مي افتد و يا افتاده. مثلا در يكي از همين ماجراها يك جوان ۱۸ ساله را چند نوجوان ۱۳، ۱۴ ساله آنقدر كتك زده اند كه طرف حالا حالاها بايد در بيمارستان بخوابد. در همين ماجراي معمولي - البته در اين محله - وقتي يكي از اهالي براي جدا كردن طرفين دعوا وارد معركه مي شود، او را هم به سرنوشت آن جوان ۱۸ ساله دچار مي كنند. قضيه به همين جا ختم نمي شود. چرا كه وقتي يكي از بستگان آن جوان ۱۸ ساله به پليس ۱۱۰ زنگ مي زند دار و دسته همين چند نفر نوجوان به سراغ كسبه محله مي روند و از آنان زهر چشمي مي گيرند كه بيا و ببين!
البته خوشبختانه با دستگيري سردسته اين اراذل و اباش، فعلا اهالي و كسبه محله هشت متري مي توانند چند صباحي را با آرامش سر كنند. سردسته آنها مردي است ۴۷ ساله كه كاري جز خلاف و خلافكاري ندارد.
ماجراي دستگيري «ع» و دار و دسته اش زماني رخ داد كه چند نفر از نوجوانان اين محله به سراغ راننده اي - كه يكي از اهالي محله است- مي روند و او را به خاطر گرفتن پول هايش كتك مي زنند. محمود راننده كتك خورده پس از فرار از دست آنها به سراغ تلفن و تماس با پليس ۱۱۰ مي رود و با همين تلفن و براي انتقام جويي دار و دسته «ع» براي تهديد اهالي و سكوت در برابر ماموران، تمام شيشه هاي مغازه ها از جمله سوپرماركت و آژانس و فرش شويي محله را مي شكنند و كسبه محل را به باد كتك مي گيرند. به طوري كه بعد از اين حادثه ۱۰ باب مغازه خسارات جدي از اين اراذل ديده است.
يكي از اهالي محل در گفت وگو با خبرنگار ما مي گويد «سردسته آنها خيال شان را از بابت عواقب ماجرا راحت كرده. جلوي چشم خودم بچه ام را با قمه زدند وحالا نيمي از بدن او لمس شده است.» او مدعي است كه سردسته اين نوجوانان و جوانان اوباش به آنها تضمين داده كه هر كس را زديد و كشتيد خيالتان راحت باشد من آپارتمان هايم را مي فروشم و ديه اش را مي دهم.
البته تمام اين ماجراها مربوط به پيش از اين است و حالا با كمك نيروي انتظامي چند وقتي است كه اهالي امنيت اوليه شان را به دست آورده اند.
«ع» پس از ثبت شكايت اهالي محل از او و دستور مستقيم سردار طلايي و كمك يكي از ماموران مواد مخدر، دستگير شد. او را در خانه پدري اش به دام انداختند. با دستگيري او دو نفر از برادرانش هم دستگير شده اند. همچنين پنج نفر ازنوجوانان اين محل هم به جرم اذيت و آزار سايرين دستگير شده اند. ظاهرا دادگاه «ع» هم براي خود ماجرايي بوده است. در اين دادگاه چند نفر از بستگان «ع» قصد داشتند بازپرس پرونده - محمد فارسي- را مورد ضرب و شتم قرار دهند كه او با استفاده از اسپري اشك آور از خود دفاع كرده است!

سيمان دزدي
سيمان مصارف متفاوتي دارد كه يكي از آنها قاچاق آن است. باور نمي كنيد خبر زير را بخوانيد:
يك محموله ۱۰۰ تني سيمان قاچاق ، هفته جاري توسط ماموران مستقر در بازارچه مرزي پرويز خان قصر شيرين كشف و ضبط شد.
اين ميزان سيمان، غير صادراتي و جزو سهميه مصرفي شهرستان قصر شيرين بوده است. سيمان كشف شده به صورت غير قانوني از سهميه سيمان شهروندان توسط عده اي سودجو باهدف صادرات به كشور عراق به بازارچه منتقل شده بود كه با همكاري نمايندگان فرمانداري ، گمرك و بازرگاني و نيروي انتظامي مستقر در بازارچه مرزي پرويز خان كشف شد.
باتوجه به روند رو به رشد ساخت و ساز در كشور عراق نياز سيمان در اين كشور بالا است و همين امر به دليل سود بالاي آن موجب قاچاق اين كالا در بازارچه هاي مرزي شده است.

اينجا
قربانيان آتش 
در هفته پيش بر اثر آتش سوزي ۴ نفر از شهروندان كرجي جان خود را از دست دادند.
در هفته گذشته ۱۵۶ فقره حريق در كرج به وقوع پيوست كه آتش بازي كودكان با مواد قابل اشتعال، بيشترين آمار را به خود اختصاص داده است. آمار حوادث و آتش سوزي همواره در تابستان افزايش مي يابد. سال گذشته در اين فصل ۸۰۳ مورد آتش سوزي و سانحه به دليل بازي كودكان با مواد خطرزا در سطح اين شهر رخ داد.با آغاز تعطيلا ت تابستاني مدارس، يكي از مشكلات عمده سازمان خدمات ايمني كرج، افزايش آمار  مزاحمت هاي تلفني است. در هفته گذشته ۲۱۰ مورد از ارتباطات تلفني مربوط به مزاحمت كودكان بوده است.
قندهاي آلوده 
دو تن قند فاسد در شهر بناب توسط ماموران بهداشت و درمان كشف و معدوم شد.
قندهاي مذكور كه داراي آلودگي ميكروبي و انيدريد سولفوروي بيش از حد مجاز بودند با هماهنگي شبكه بهداشت و درمان و نيروي انتظامي و دادگستري معدوم شدند.
اين قندها از امارات و به صورت قاچاق توسط افراد سودجو وارد كشور شده و پس از بسته بندي در سطح بازار پخش شده بود.
بد نيست بدانيد سالانه نزديك به صد هزار تن قند و شكربه صورت قاچاق وارد كشور مي شوند كه تبعا نظارتي بر روي آنها و سالم بودنشان وجود ندارد.
دردسرهاي پنچرگيري 
اگر راننده اتوبوس يا كاميون هستيد و خواستيد يكي از چرخ ها را پنچرگيري كنيد، حواستان باشد كه درست و حسابي كار خودتان را انجام دهيد وگرنه به سرنوشت اين پدر و پسر دچار مي شويد.
بي احتياطي پدري هنگام تعمير كاميون باعث سقوط آن روي پسرش شد. اين حادثه صبح ديروز در خيابان كرمان در حالي رخ داد كه پدر هنگام گذاشتن جك زير كاميون ولوو خويش به علت تنظيم نادرست آن باعث سقوط كاميون بر روي پسر ۱۹ ساله اش شد. پسر جوان كه زير كاميون حبس شده بود بلافاصله توسط امدادگران دو ايستگاه آتش نشاني با استفاده از جرثقيل از زير كاميون بيرون كشيده شد و براي مداواي جراحات وارده به بيمارستان منتقل شد. ما هم براي او دعا مي كنيم.
قاتل مار است 
مرگ حق است اما گاهي وقت ها مرگ هايي هستند كه آدم با خواندن خبرشان هم متعجب مي شود و هم متاسف. مثل اين يكي. از سنندج خبر مي رسد كه ماري مرتكب قتل يك انسان شد.
يكي از اهالي روستاي «عيسي آباد» بخش شويشه شهرستان سنندج روز يكشنبه در اثر مارگزيدگي جان خود را از دست داد. در اين حادثه نوجوان ۱۲ ساله اي به نام «واحد محمدي» جان باخته است.
اين نوجوان زماني كه در اراضي اطراف روستا مشغول چراي دام بود، دچار مارگزيدگي شد. البته اهالي محل به سرعت واحد را به بيمارستان بعثت سنندج منتقل كردند ولي به علت شدت زهر وارد شده در بدن جان باخت.
گنجايش يك معده
شما فكر مي كنيد معده يك انسان معمولي گنجايش چند بسته هروئين رادارد؟ ۱۰ بسته؟۲۰ تا؟ ۴۰ تا اما ما خبري برايتان داريم كه خودتان بخوانيد بهتر است. ۶۳بسته هروئين از داخل معده يك قاچاقچي در شهرستان ملاير كشف شد.
اين محموله هروئين توسط يك قاچاقچي از اصفهان به سمت كرمانشاه در حال حمل بود. فرد مذكور هروئين هاي كشف شده را به صورت بسته هاي يك گرمي بلعيده بود.
به گفته مسوول مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي همدان، متهم با تشكيل پرونده براي اجراي حكم به مراجع قضايي تحويل داده شده است.

آنجا
عروس ۱۰ روزه 
يك مصري كه اخيرا ازدواج كرده بود، پس از يك مجادله لفظي، همسرش را از پنجره قطار به بيرون پرت كرد. اين حادثه منجر به مرگ فوري همسر اين مرد شد. «عاطف فرغلي» يك كارگر مزرعه ۳۵ ساله فقط ۱۰ روز پيش در شهر «شربات بدري» با همسرش ازدواج كرده بود، اما پس از پايان مراسم عروسي اختلافات شروع شد.
زن وي در اولين مجادله، درخواست همسرش براي ترك خانواده و رفتن به قنا در ۶۰۰ كيلومتري جنوب قاهره را رد كرده بود. بحث ديگري نيز بين اين دو در قطار در نزديكي قنا به وجود مي آيد كه اين بار مرد با شدت زن خود را از پنجره به بيرون پرت مي كند كه منجر به مرگ وي مي شود.
پول اضافي براي رنگ صورتي 
تا به حال شده به خاطر اينكه يكي از وسايلتان با ديگري ست شود پول اضافي بپردازيد؟
خانمي در انگلستان براي اينكه اتومبيلش با كيف دستي اش ست شود مبلغ ۱۰ هزار پوند اضافه تر به كارخانه توليد ماشين پرداخت كرده. در ضمن كيف اين خانم به رنگ صورتي است. جنت هانسون همچنين يك سرآستين گرانقيمت ابريشمي را نيز به  آينه جلوي ماشينش آويزان كرده است.
اتومبيل در حالت عادي۲۴ هزار و ۵۰۰ پوند قيمت داشت. وقتي علت كار را از اين خانم جويا شدند، مي گويد: «هنگامي كه با اتومبيلم در خيابان ها حركت مي كنم تمام مردم برايم دست تكان مي دهند و گمان مي كنند كه من يك هنرپيشه هستم.»
اعتراض با پيژامه 
اعتصاب و شكايت با پيژامه هم مدل جديد است. اماظاهرا در اسكاتلند زياد هم بي ربط نيست. اين ماجراي مردي است كه ۲ ماه قبل يك تختخواب سفارش مي دهد، هنگامي كه بعد از ۲ ماه تختخواب به در منزل وي  مي رسد او اين تخت را به فروشگاه بازپس مي فرستد و به نشانه اعتراض با پيژامه به فروشگاه مبلمان مي رود و اعلام مي كند كه اين تختخواب، تختخواب مورد نظر وي نيست. اين مرد روي يكي از تخت هاي فروشگاه دراز مي كشد و مي گويد كه تا تختخواب را نگيرد از آنجا خارج نخواهد شد.
اينكار مرد بدون تاثير نيز نبوده و فروشگاه بعد از ۴ ساعت، تخت را فراهم  كرده و به خانه وي مي فرستد.
زنداني هاي مودب 
در كشور آرژانتين دو زنداني از زندان يكي از شهرها فرار كرده اند. نكته جالب اين فرار اين است كه اين دو نفر كه به جرم دزدي مسلحانه به حبس محكوم شده بودند به هنگام فرار يك نامه عذرخواهي نيز نوشته اند. اين دو زنداني قفل در را باز كرده و شبانه از زندان گريخته اند. در متن اين نامه كه براي زندانبان نوشته شده است، چنين آمده: «ما آزادي خود را دوست داريم و نمي خواهيم در زندان به هدر بدهيم. ما به خاطر هر اتفاقي كه احتمالا براي تو به دليل فرار ما مي افتد از تو معذرت مي خواهيم.»
رئيس زندان مي گويد: «آنها واقعا گستاخ اند و اصلا باور نمي كنم كه آنها اين نامه را گذاشته باشند ولي مطمئن باشيد كه آنها را دستگير خواهيم كرد.»
ازدواج بعد از چاقوكشي 
خبري بخوانيد از زني آمريكايي كه يك ماه پس از چاقو خوردن از نامزدش با او ازدواج كرد. كاترينا گرانت ۳۶ ساله يك ماه قبل با نامزدش مشاجره مي كند و نامزد كه از كوره در مي رود با چاقو به او حمله ور مي شود و او را زخمي مي كند. اين زن در اين حادثه علاوه بر اينكه ۱۲ بخيه خورد، قسمتي از ريه او نيز مورد اصابت چاقو قرار گرفت و به شدت آسيب ديد. مرد ۲۲ ساله به زندان مي افتد و با سپردن وثيقه تا روز دادگاه از زندان مرخص مي شود. در همين فاصله اين دو زوج در ايالت ديگري با هم ازدواج مي كنند. كاترينا مي گويد: «مردم گمان مي كنند من ديوانه ام و نمي توانند قبول كنند كه من چگونه اين كار را كرده ام ولي آنها نمي دانند كه احساس من راجع به او چگونه است. او ديگر هيچ اهانتي به من نكرده است.»

حوادث
ايرانشهر
محيط زيست
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
طهرانشهر
|  ايرانشهر  |  محيط زيست  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |