دوشنبه ۱ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۱۴ - Jun 21, 2004
رئيس مجلس در مراسم بزرگداشت دكتر چمران:
شهيد چمران اهل عمل بود و با خلق زندگي مي كرد
008508.jpg
گروه اجتماعي: دانشگاهيان و جوانان اين سرزمين دنبال هر كمالي كه باشند شهيد دكتر مصطفي چمران مي تواند الگويي بسيار والا و سا زنده براي آن ها باشد.
به گزارش خبرنگار ما دكتر غلامعلي حداد عادل رييس مجلس شوراي اسلامي عصر ديروز در مراسم بزرگداشت بيست و سومين سالروز شهادت دكتر مصطفي چمران در حسينيه ارشاد كه با حضوررئيس شوراي شهر، دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران، شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، فرماندهان عالي رتبه نظامي و انتظامي، همرزمان، دوستداران و خانواده شهدا و نزديكان و بستگان شهيد چمران همراه بود با تسليت شهادت وي به ملت ايران گفت:شهيد دكتر چمران واجد بسياري از صفات خدايي بود، چمران عالم،  شجاع، قدرتمند و هنرمند بود و جمال را مي شناخت، مي آفريد و دوست مي داشت. رحيم، جوانمرد، بردبار، مدير و مدبر بود و مجموعه اين صفات او را انساني خداگونه كرده بود.
دكتر حداد عادل با ذكر اينكه در انقلاب اسلامي شخصيت هاي شهيد روحاني و غيرروحاني زيادي به عنوان الگو داشته ايم گفت: در ميان روحانيوني كه مي درخشند در انقلاب اسلامي شهدايي همچون شهيد مطهري، شهيد بهشتي، باهنر و بسياري ديگر الگوهاي مناسبي براي جوانان هستند و در ميان شهداي غيرروحاني شهيد رجايي و شهيد چمران نيز مي توانند به عنوان الگو مطرح باشند. هرچند بر اين باورم كه همه ما در شناساندن ابعاد شخصيتي دكتر چمران كوتاهي كرده ايم و نتوانستيم در حوزه هايي كه مسئوليت داشتيم چمران را آنگونه كه بايد به نسل هاي آينده معرفي كنيم و اين قهرمان را بشناسيم.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اگر دكتر مصطفي چمران به درستي شناخته شود، چهره بسياري از كساني كه به عنوان الگوهاي غيراسلامي معرفي مي شوند رنگ مي بازد گفت: معرفي درست شهيد چمران براي نسل آينده اهميت خاصي دارد و بر اين باورم كه دست هايي در كار است كه نمي خواهد چمران به عنوان الگو در دانشگاه ها معرفي شود و اين كار توسط كساني صورت مي گيرد كه از انقلاب اسلامي هراس دارند.
دكتر حداد عادل با بيان ابعاد شخصيتي شهيد چمران گفت: به اعتقاد من دانشگاهيان و جوانان دنبال هر كمالي كه باشند شهيد چمران براي آن ها جاذبه دارد، آن ها كه يكسره غرق در علم اند، مي توانند چمران را الگوي خود قرار دهند، چمراني كه در همه مراحل تحصيلي چه در دبيرستان البرز، چه به عنوان دانشجوي دانشكده فني دانشگاه تهران ممتاز و برجسته بود، شهيد چمران تحصيل كرده دانشگاه بركلي يكي از معتبرترين دانشگاه هاي جهان بود و امروز بسياري از افتخارات علم و مهندسي فيزيك متعلق به اين دانشگاه است و چمران در چنين دانشگاهي دكتراي فيزيك هسته اي گرفته است.
وي با ذكر يك خاطره از تاثيرگذاري شخصيتي دكتر چمران در ميان دوستان و همكلاسي هايش در دانشگاه بركلي گفت: نزديك به ۲۰ سال پيش در يك گردهمايي جهاني علمي يكي از استادان فيزيك از فيزيكدان ايراني پرسيده بود كه از چمران چه خبر داريد؟
و اين استاد از فيزيكدان پرسيده بود كه چمران را از كجا مي شناسيد؟
وفيزيكدان در پاسخ گفته بود وقتي در دانشگاه بركلي درس مي خواندم او همكلاسي ما و نابغه بود و من سال ها است از او خبر ندارم، وقتي اين فيزيكدان متوجه شده بود كه شهيد چمران چند سال پيش در جبهه شهيد شده است بسيار متأسف و متاثر شد كه چنين شخصيت علمي از دست رفته است.
دكتر حداد عادل با بيان بعد ديگري از شخصيت شهيد چمران گفت: اگر دانشجويي بسيجي باشد و براي او مبارزه در جبهه عمل و پويايي ارزش باشد باز همين دانشمند دانشگاه بركلي مي تواند براي وي الگو و آموزنده باشد چراكه چنين دلاورمردي وقتي وارد انقلاب مي شود،  تمام وجود خود را وقف انقلاب مي كند و وقتي جنگ شروع مي شود، فرماندهي سخت ترين جنگ پارتيزاني را برعهده مي گيرد و سرانجام به شهادت مي رسد.
008436.jpg

دكتر حداد عادل همچنين افزود: آن جوان دانشجويي كه شيفته انديشه هاي عرفاني است وقتي به سراغ شهيد چمران مي آيد، خود را با عارفي روبه رو مي بيند كه راز و نياز و تهجد و تعبد او مي تواند سرمشق و الگويي براي جوانان در اين حوزه باشد وي همچنين اضافه كرد: آنكه اهل هنر و زيبايي است وقتي به سراغ شهيد چمران مي آيد با هنرمندي روبه رو مي شود كه تابلوهاي نقاشي بسيار بديع وزيبايي از خود برجاي گذاشته است .آنكه به قدرت بدني و تنومندي و نيرومندي و ورزش علاقه دارد مي تواند الگوي ورزشي خود را در وجود ورزشكاري چون شهيد چمران ببيند كه با چندين فن ورزشي آشنايي دارد.
به هر تقدير هركس هر چيزي را كه كمال بداند وقتي سراغ چمران بيايد، دست خالي برنمي گردد چراكه چمران براي هر سليقه اي و براي هر نوعي از جوانان پيام و جاذبه دارد.
دكتر حداد عادل همچنين گفت: اين مرد بزرگ با آنكه يك فيزيكدان بزرگ است يك مهندس اهل عمل است و مبتكر، يك رزمنده باتجربه و صاحب  كوله باري از تجربه در جنوب لبنان و فلسطين و نيز يك روشنفكر هم هست.
وي با ذكر اينكه شهيد چمران برخلاف بسياري از روشنفكران ۳۰ سال پيش برج عاج نشين نبود گفت: او اهل حرف و سخن نبود، بلكه اهل عمل بود، چمران روشنفكري بود كه برخلاف آن ها كه از خلق دم مي زدند و با خلق سروكار نداشتند و خلق را نمي شناختند درميان خلق و با خلق زندگي مي كرد و محبوبيتي كه چمران در ميان جوانان داشت ناشي از مردمي بودن او بود. چراكه در ميان مردم و با مردم زندگي مي كرد،  لبخندش دوستان را اسير مي كرد و اسوه خود را در ميان پيشوايان دين و مردان خدا يافته بود، او عاشق پيامبر و امير مومنان بود، دعاي كميل او به ترجمه فارسي حكايت از عشق و ارادت وي به صاحب دعاي كميل بود، او عاشق بقيه الله بود و يك دانشمندو رزمنده امام زماني بود.
دكتر حداد عادل با اشاره به اينكه آشنايي وي با خانواده چمران به ۴۰ سال قبل بازمي گردد گفت: در تابستان سال ۱۳۵۹ در نخست وزيري او را ديدم گفت: پاييز امسال صدام به ايران حمله خواهد كرد و ما ديديم كه در آخرين روز تابستان و قبل از شروع پاييز صدام به ايران حمله كرد.
وقتي جنگ آغاز شد هميشه از برادر خودم مي پرسيدم، اگر چمران را ديدي سلام مرا به او برسان.
و در بهمن ۵۹ كه با شهيد باهنر به اروپا رفتيم در بلژيك جوانان لبنان به ديدن شهيد باهنر آمدند و همه آن ها از ما حال دكتر چمران را مي پرسيدند و وقتي، عشق و علاقه جوانان لبنان را مي ديدم به ابعاد ديگري از شخصيت دكتر چمران پي بردم كه يك ايراني در لبنان اين همه دل را تسخير كرده است.
دكتر حداد عادل همچنين اضافه كرد: مرگ دكتر چمران براي جامعه ايراني بسيار تاسف آور بود اما براي او بسي گوارا و ما نيز وظيفه داريم از شخصيت او چراغي بسازيم كه فرا راه نسل جوان و ابزار نيرومند و الگوي شايسته براي دانشجويان و دانشمندان باشد.

بازتاب
عارف مبارز
008433.jpg
ديروز سي و يكم خرداد مصادف با شهادت بسيجي عارف، جانباز مخلص، دانشمند وارسته، دلاور مرد بي نام و نشان و رزمنده اي فداكار است كه بهانه حضورش در ميدان هاي رزم در تمام مقاطع تاريخي تا زمان حيات، ظلم و ستمي بود كه مرداني چون او تاب ديدن آن را نداشتند.
مبارزه و همراهي او در قيام و جنبش دانشجويي ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در اعتراض به سفر نيكسون معاون رئيس جمهور آمريكا به ايران و حضور بي درنگ در وقايع ۳۰ تير و ۲۸ مرداد. حضور شبانه روزي او براي آموزش مبارزه با رژيم صهيونيستي به جوانان در لبنان و جانفشاني و فداكاري در قالب جنگ هاي نامنظم، همه و همه نشانگر بي تابي وي در پيشگيري از ميدان يافتن ظلم و ستم در هر گوشه از جهان است. همو كه با بهره مندي از نبوغ در فيزيك و با استعداد شگرف در طراحي تسليحات نظامي اسلحه به دوش گرفت و با وارستگان عشق و ايثار جنگ هاي نامنظم را پي ريخت تا از رهگذر آن مانع سقوط اهواز شود و سوسنگرد را با جانفشاني باورنكردني از اشغال نظاميان بعث درآورد.
رزمندگان و دشمن ستيزان امروز لبنان، خستگي ناپذيري خود را مديون دلاورمردي هستند كه ۳۰ سال قبل با تأسيس مدرسه و كارگاهي در آن ديار، جوانان ۱۵ و ۱۶ ساله را براي مبارزه با رژيم صهيونيستي آماده و راه و رسم ستيز با دشمن زبون را به آنان آموخت.
آري زرق و برق دنيا، كرسي دانشگاه و شهرت و قدرت دكتر مصطفي چمران را نفريفت، چه اينكه او رسالتي جز مبارزه با ظلم نمي شناخت. سرانجام نيز با كاروان شهداي هشت سال دفاع مقدس در «دهلاويه» اوج گرفت.
آخر سخن: چمران و آموزه هاي مبارزه، اخلاق، عرفان و مدرنيته او مي تواند الگو و نمادي مناسب براي جوانان اين مرز و بوم باشد چراكه در كمتر شخصيت قرن حاضر مي توان همه اين ها را به يكباره ديد. بدون آنكه قدر و منزلت شخصيت هاي تاريخي و مبارز در جهان را بخواهيم ارزش گذاري كنيم، چمران همه آنچه را تقواي ستيز مي طلبد با خود داشت.
عباس اسدي

۷۰ درصد داوطلبان كنكور امسال را زنان تشكيل مي دهند
معاون اجرايي سازمان سنجش و آموزش كشور گفت: حدود ۷۰ درصد از داوطلبان كنكور سراسري سال ۸۳ كشور زن هستند.
دكتر حسين توكلي عصر روز شنبه در جمع كارشناسان، مشاوران، مديران آموزش تحصيلي و داوطلبين كنكور سراسري در رشت، افزود: در كنكور سراسري ۸۳، يك ميليون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۴ نفر در رشته هاي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبانهاي خارجي شركت كرده اند.وي، با اشاره به اين مطلب كه تعداد داوطلبان كنكور سراسري ۸۳ نسبت به ۸۲ بيش از ۱۳ هزار نفر كاهش دارد، گفت: پذيرش دانشجو از طريق دانشگاههاي پيام نور، جامع علمي كاربردي، كارداني پيوسته از جمله دلايل كاهش داوطلب در كنكور سراسري است.وي گفت: با توجه به تعداد داوطلبان و به منظور فراهم كردن تسهيلات لازم آزمون سراسري سال جاري در ۳۵۹ شهرستان و بخش در سراسر كشور و ۱۴ كشور خارجي برگزار مي شود.وي با اشاره به اين مطلب كه از اين پس هرگونه تغيير در كنكور سراسري دو سال زودتر اعلام خواهد شد، افزود: كنكور سراسري سال ۸۳ همانند سال ۸۲ يك مرحله اي برگزار مي شود.
معاون اجرايي سازمان سنجش و آموزش كشور گفت: كارت ورود به آزمون سراسري امسال، روزهاي هشتم و نهم تيرماه سال جاري در سراسر كشور توزيع مي شود.وي اضافه كرد: متولدين ۶۵ و بعد از آن صبح و متولدين ۶۴ بعدازظهر روز دوشنبه هشتم تيرماه سال جاري، متولدين سالهاي ۶۲ و ۶۳ صبح و ۶۱ و قبل از آن بعدازظهر سه شنبه نهم تيرماه سال جاري مي توانند براي دريافت كارت ورود به جلسه آزمون خود اقدام كنند.«توكلي» يادآور شد: آزمون سراسري روزهاي ۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ تيرماه سال جاري بطور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.

روزانه ۳ هزار پناهنده افغان به كشورشان باز مي گردند
گروه اجتماعي:افغانستان، عراق، چاد، فلسطين، سودان كشورهايي هستند كه اتباع آنها به دلايلي از كشورشان مهاجرت كرده اند و در كشورهاي ديگر ساكن شده اند.
از سوي ديگر كشورهايي چون، پاكستان، ايران، آلمان، تانزانيا و آمريكا عمده ترين كشورهاي مهاجرپذير جهان هستند. پاكستان با پذيرش ۱/۱ ميليون پناهنده در رده نخست كشورهاي پناهنده پذير قرار دارد و ايران نيز با پذيرش ۹۸۵ هزار پناهنده دومين كشور در اين زمينه است.
اين در حالي است كه نماينده كميسر عالي پناهندگان در ايران اين تعداد را يك ميليون و ۶۵۰ هزار پناهنده ثبت نام شده مي داند و به خبرنگار همشهري گفت: از اين تعداد ۵/۱ ميليون نفر افغان و بيش از ۱۵۰ هزار نفر عراقي هستند. اين در حالي است كه عده اي نيز ثبت نام نكرده اند.
آلمان، تانزانيا و آمريكا نيز به ترتيب با پذيرش ۹۶۰ هزار، ۶۵۰ هزار و ۴۵۳ هزار نفر پس از ايران قرار دارند. اين در حالي است كه بر اساس آمار سال ۲۰۰۲ بيش از ۲۰۰ ميليون نفر در سراسر جهان پناهنده هستند و در ايران نيز تا چندي پيش حدود دو ميليون و ۵۰۰ هزار پناهنده افغان زندگي مي كردند كه طي دو سال گذشته ۸۰۰ هزار مهاجر افغان با كمك كميسارياي عالي پناهندگان به خاك كشورشان برگشتند، همچنين ۲۰۲ هزار پناهنده عراقي در ايران زندگي مي كردند كه تاكنون ۶۵ هزار نفر آنها به كشورشان بازگشته اند.
هنريك فورد نتافت قائم مقام نماينده كميسر عالي پناهندگان در ايران به خبرنگار ما گفته است: در حال حاضر روزانه به ۳ هزار نفر افغان براي بازگشت به كشورشان كمك مي شود.
ديروز ۳۱ خرداد «روز جهاني پناهنده بود» شعار امسال اين روز «جايي كه آنرا وطن مي ناميم» انتخاب شده دليل انتخاب اين شعار به گفته نماينده كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان اين است كه «همه ما نياز به جايي داريم كه وطن بناميم جايي كه بدان تعلق داريم.» ايران به عنوان دومين كشور پناهنده پذير سياست بازگشت پناهندگان را در دستور كار قرار داده است و سعي دارد در مرحله نخست بازگشت داوطلبانه را اجرا كند. ايران سعي مي كند كمك هايش براي پناهندگان افغان را در خاك اين كشور مستقر كند و از پذيرش پناهندگان بيشتر خودداري كند.كميسارياي پناهندگان سازمان ملل متحد نيز در ايران به اين هدف متعهد است و از شروع برنامه بازگشت داوطلبانه در آوريل ۲۰۰۲ تاكنون، به ۸۰۰ هزار افغاني در بازگشت به وطن كمك نموده است. با سقوط صدام حسين بسياري از پناهندگان عراقي ساكن در ايران مشتاق بازگشت به وطنشان مي باشند. كميساريا با اينكه در اين مرحله تشويق به بازگشت به عراق نمي كند بازگشت پناهندگان عراقي را كه بدون در نظر گرفتن وضعيت جاري عراق اصرار به بازگشت دارند، تسهيل مي نمايد.
همچنين كميساريا امسال در ايران، روز جهاني پناهنده را با نمايشگاهي از نقاشي بچه هاي پناهنده افغان جشن گرفت. موضوع اين نمايشگاه «وطن من، خانه من است» است. هيأتي متشكل از هنرمندان افغاني و ايراني به ۹ نقاشي برتر از ميان صد نقاشي منتخب جوايزي اعطا خواهد نمود. در اين مسابقه فاطمه فاضلي، صالح عطاري و زينب حسيني مقام اول تا سوم را كسب كرده اند. همچنين ۶ نفر در حوزه هاي خردسالان، تصاوير افغانستان، زنان، بازگشت، جنگ و بازسازي جايزه خواهند گرفت.

برخورد با تخلفات ISP ها از سوي نهادهاي مختلف، فاقد يكپارچگي است
مبادي مختلف به دليل همپوشاني وظايف، فعاليت هايي انجام مي دهند كه فاقد يكپارچگي است و بايد توسط مجلس يا دولت مصوبه كاملي در اين زمينه به منظور بهره برداري از مواجهه با تخلف ISPها تنظيم و تصويب شود.
«بهمن صالحي» مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت وگو با ايسنا، با تاكيد بر اين كه در حوزه ISPها قوانين كامل است، گفت: شيوه بهره برداري ما از قوانين بر اساس قرائت كارشناسي هر دستگاه انجام مي شود و اين خود منجر به تفاوت و بعضا اختلاف در نگاه و عمل به قوانين و مقررات است.وي، افزود: براي ISPها تفاوتي ندارد كه كدام دستگاه با آنان برخورد مي كند، چون مردم نيازمند اين هستند كه يك وحدت رويه نظام مند را در مقابل خود ببينند كه بر اساس آن افق  فعاليت هاي خود را روشن كنند.
صالحي گفت: اگر برخورد با ISPها مبتني بر قوانين مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و بر اساس مصاديق آن باشد، قاعدتا درست و اگر مغاير آن باشد، نادرست است.
صالحي، اظهار داشت: مخابرات بر اساس راي دادگاه و تقاضاي مراجع ذي ربط ملزم به اجراي وظايفش است، والا راسا وظيفه مستقلي براي مخابرات در رابطه با پلمپ ISPها تعريف نشده، منتهي اگر مراجع قضايي شكايتي كنند، قاعدتا مبادي مخابرات بايد به آن رسيدگي كنند.
وي، با اظهار تاسف از اين كه اخيرا برخوردهاي غيرمنطقي با برخي ISPها صورت گرفته، ابراز داشت: ISPها حركت سازمان يافته و سامان داري را دنبال نمي كنند كه بتوانند مشكلات خود را حل كنند كه البته در اين راستا ما از ديد دولت و از نگاه حاكميت به دنبال اين هستيم كه در ارتباط با ISPها بتوانيم يك سازوكاري را پيش بيني كنيم كه اشكالات اين سيستم به بخش نظارتي حاكميت منتقل شود تا بتوانند اصلاحاتي را بر روي آن اعمال كنند.

گزارش همشهري از واكنش دولت و وزارت بهداشت به تحصن پرستاران
دستورالعمل اجرايي ارتقاي شغلي پرستاران امروز تصويب مي شود
گروه اجتماعي: معاون توسعه، مديريت منابع و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل اجرايي ارتقاي مسير شغلي پرستاران كه در هيأت دولت به تصويب رسيده امروز در شوراي امور اداري و استخدامي كشور به تصويب نهايي مي رسد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمدجعفر قائم پناه، معاون توسعه، مديريت منابع و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: براساس اين آيين نامه، طي ماه هاي آينده ۶۵ درصد كارشناسان بهداشت و درمان با هدف افزايش انگيزه كادر بهداشتي و درماني از فوق العاده ويژه شغلي برخوردار مي شوند.
وي تكريم ارباب رجوع و رضايت مندي بيمار را اولين ملاك اين طرح دانست و گفت: پرستاران موظف به جلب رضايت بيمار، ارايه آموزش هاي لازم و افزايش سطح علمي خود هستند.وي درباره كسري بودجه گفت: كسري بودجه در سال ۸۱ و ۸۲ در حدود ۱۵۰۰ ميليارد ريال بوده است و اين كسري بودجه در سال ۸۳ با توجه به افزايش حقوق پرسنل و نرخ تورم هزار ميليارد ريال است و در مجموع امسال را با ۲۵۰ ميليارد تومان كسري بودجه شروع كرده ايم.
دكتر قائم پناه گفت: در سال گذشته از سازمان هاي بيمه گر دو هزار ميليارد ريال طلب داشتيم و به تازگي با تخصيص ۶۰ درصدي به سازمان هاي بيمه گر از محل فروش ارز ۵۰ ميليون دلار به اين سازمان ها اختصاص مي يابد.
وي گفت: در سال هاي گذشته ۳۷ هزار و ۵۶۶ نفر از سيستم بهداشت و درمان خارج شده اند يعني خروجي ها بيشتر از ورودي ها بوده است و اين براي سيستم سلامت خطرناك است چون تعداد تخت هاي «آي سي يو» و «سي سي يو» افزايش يافته است اما تعداد نيروهاي انساني كمتر شده است.
وي گفت: در سال گذشته توانستيم براي كمك به كادر بهداشت و درمان فوق العاده ضريب سختي شرايط محيط كار را مورد بازنگري قرار دهيم كه براين اساس حقوق كادرهاي پيراپزشكي نظير پرستاران و تكنسين اتاق عمل از ۱۰ تا ۲۰ درصد افزايش يافت، همچنين بودجه ۲۰ ميليارد توماني براي ارتقاء شغلي پرستاران مصوب شد كه هم اكنون در حال نوشتن دستورالعمل اجرايي آن هستيم كه فردا نتايج در اين باره را اعلام مي كنيم.
بنابراين گزارش ديروز نيز نمايندگان پرستاران در اعتراض به وضعيت شغلي خود در چندين بيمارستان دست به تحصن زدند. اين نمايندگان دلايل تحصن خود را توقف خصوصي سازي كادر پرستاري، رفع تبعيض در پرداخت ها، سخت و زيان آورشمردن حرفه پرستاري، تعديل ساعت كاري و تثبيت جايگاه آموزش پرستاري را به عنوان مهمترين خواسته هاي پرستاران از مسئولان و برنامه ريزان كشور عنوان نمودند.
براساس اين گزارش، محمد شريفي مقدم دبيركل خانه پرستار گفت: هم اكنون بدنه سازمان مديريت و برنامه ريزي و معاونت پشتيباني وزارت بهداشت مشكل اصلي ما هستند زيرا معاونت پشتيباني وزارت بهداشت نتوانسته مشكلات را به خوبي به سازمان مديريت و برنامه ريزي منتقل كند و از مشكلات كاركنان بهداشت و درمان و پرستاري نتوانسته به خوبي دفاع كند. ديد منفي كارشناسان سازمان مديريت موجب ناكارآمدي سيستم بهداشت و درمان و ازجمله قشر پرستاري شده، اگر مردم نيازمند دريافت حداقل خدمات باشند به ۲۰۰ هزار پرستار نياز داريم، درحالي كه هم اكنون با ۱۰۰ هزار پرستار مشغول كار هستيم، بنابراين بخشي از بار اين كمبود به دوش پرستاران و بخشي بر دوش همراهان بيمار است و در اين ميان برخي از خدمات نيز ارائه نمي شود.
شريفي مقدم اضافه كرد: طرح كارانه در بيمارستان ها به طرز تبعيض آميزي پرداخت مي شود به نحوي كه يك پزشك در بيمارستان ۷۰ برابر يك پرستار دريافت مي كند كه اين مورد در هيچ مكتب و طرحي پذيرفته نشده است.
شريفي مقدم با اشاره به ماده ۱۹۲ قانون برنامه سوم توسعه مبني بر خصوصي سازي كادر پرستاري عنوان كرد : خصوصي سازي داراي ماهيت سودجويانه است كه هدف شركت  ها كسب درآمد بيشتراست كه حتي برخي از اين شركت ها داراي سواد بهداشت و درماني نيز نيستند.
وي ضمن اعلام آمادگي براي مذاكره با مسئولان گفت: ما اين مذاكرات را نه در حد وعده بلكه در حد عمل مي خواهيم ولي بحث ما تنها ۲۰ ميليارد تومان افزايش حقوق نيست.

۷۰درصد ساخت و سازهاي غيرمجاز را دستگاه هاي حكومتي انجام مي دهند
۷۰درصد تعرض به حريم طبيعي و ساخت و سازهاي غيرمجاز از سوي دستگاه هاي حكومتي صورت مي گيرد.وزير كشور از توسعه بي رويه شهرهاي بزرگ به عنوان واقعيتي قابل مشاهده پس از جنگ تحميلي نام برد و گفت: متاسفانه ۷۰ درصد تعرض به حريم طبيعي از ناحيه دستگاههاي حكومتي صورت مي گيرد.
به گزارش ايسنا حجت الاسلام والمسلمين موسوي لاري در همايش ساماندهي ساخت و ساز و جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز در استان تهران همچنين با اشاره به عملكرد برخي دستگاه هاي مسئول در ساخت و ساز غيرمجاز آن را باعث توسعه بي رويه شهرها خواند و بر هماهنگي مسئولان در جلوگيري از اين روند تاكيد كرد.
موسوي لاري، با يادآوري اين كه در حال حاضر در شهرها عدم رعايت نكات مورد تاكيد طرحهاي جامع شهرسازي و بي توجهي به استانداردهاي ساخت وساز به واسطه ناديده گرفتن مقررات قانوني مشاهده مي شود، بحث و بررسي مسئولان اجرايي در اين باره را مورد تاكيد قرار داد و با اشاره به نقش تهران در الگو بودن براي ديگر استانهاي كشور، لزوم حركت الگوهاي ساخت وساز در تهران در مسير قانون را يادآور شد و گفت: در صورتي كه جلوي ساخت و سازهاي غيرقانوني در تهران گرفته شود شهرهاي ديگر نيز از استان تهران الگو خواهند گرفت.وي در ادامه اظهاراتش از ادغام سازمان جنگلها با وزارت جهاد كشاورزي به عنوان «آغازي بر پديده ناميمون تجاوز به حريم شهرها» نام برد و با يادآوري موضوع زمينهاي «سرخه  حصار»، آن را محصول اين ادغام برشمرد.
موسوي لاري، با اشاره به امواجي كه در پي احتمال وقوع زلزله در تهران و بر مبناي آن حساسيتها نسبت به تحكيم ساخت و ساز در اين شهر به وجود مي آيد، گفت: در حال حاضر اين نگراني وجود دارد كه موج حساسيتها درباره ساخت و ساز با فروكش كردن بحثهاي در حاشيه زلزله به فراموشي سپرده شود. وي همچنين با نگران كننده توصيف كردن گزارشهاي دريافتي از وضعيت ساخت وساز مناطق شمالي كشور، افزود: مسئولان، استانداريها، فرمانداريها و متوليان مديريت منطقه اي بايد به اين مساله توجه كنند.
وزير كشور، همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موج انتقال صنايع مزاحم به خارج از شهر، اظهار داشت: باورم اين است كه صنايع مزاحم به خارج از شهر منتقل نشده اند بلكه به اين بهانه صنايع جديدي ساخته شده كه آنها نيز اقتضائات جديد خود را دارند.

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |