شنبه ۱۳ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۲۶ - Jul 3, 2004
دكتر احمدي نژاد:
احداث نمايشگاه جديد تا شهريور آغاز مي شود
نمايشگاه را براي اطلاع رساني و توسعه ارتباطات تجاري، يك امر ضروري مي دانيم اما معتقديم انجام يك كار مفيد نبايد ما را مجبور كند كه مردم را تحت فشار و عذاب قرار دهيم
گروه شهري: از هفته آينده پرداخت وام ازدواج توسعه پيدا خواهد كرد و به جاي پرداخت وام روزانه به ۴۰۰ نفر اين ظرفيت به سه برابر افزايش خواهد يافت.
دكتر احمدي نژاد - شهردار تهران ضمن اعلام اين خبر افزود: امسال صندوق ازدواج جوانان را به عنوان يك نهاد مستمر در سطح تهران تأسيس و تثبيت خواهيم كرد.
به گزارش خبرنگار ما، شهردار تهران توسعه محدوده ترافيكي را از جمله اقدامات مديريتي شهري نام برد كه در كوتاه مدت تأثيرمؤثري بر كاهش تراكم و تقاضاي سفر، روان سازي ترافيك و افزايش ظرفيت ها خواهد داشت.وي افزود: باخبر شديم برخي همشهريان كه در حوزه توسعه محدوده ترافيك قرار مي گيرند نگران هستند اين محدوديت ها در زندگي جاري آنها و قيمت املاكشان تأثير منفي بگذارد، وي تأكيد كرد مطالعات ما ادامه خواهد داشت و تلاش مي كنيم به گونه اي عمل كنيم كه مانع از تبعات منفي اين طرح و زندگي مردم شويم، قصد اين است به گونه اي عمل كنيم كه مشكلي براي ساكنين توسعه محدوده ترافيك به وجود نيايد و جاي نگراني براي شهروندان نباشد. شهردار تهران كه پنجشنبه گذشته را اختصاص به بازديد از منطقه ۹ شهر تهران داده بود گفت: در بخش مسكوني منطقه ميزان قابل توجهي از بافتها فرسوده است كه اميدواريم با تسهيلات فراهم شده از سوي شوراي اسلامي شهر و همت مردم اين بافتها هرچه زودتر احيا شود.البته سرعت و گستردگي اين اقدام منوط به حمايت بانك و منابع عمومي است. به گفته شهردار تهران با تلاش هاي صورت گرفته كليات طرح تفصيلي منطقه ۲۱ به تصويب رسيده و جزئيات آن در دست تهيه مي باشد، به طوري كه امسال منطقه ۲۱ به طور مستقل فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.
شهردار تهران گفت: امسال شوراي اسلامي شهر تهران بودجه خوبي را براي توسعه و حمايت از مجموعه تاكسيراني در نظر گرفته و در مديريت تاكسيراني و مديريت شهري اين اراده به طور جدي وجود دارد كه اين تسهيلات و كمكها تنها دراختيار كساني قرار گيرد كه مقررات و مصوبات شوراي اسلامي شهر را به طور كامل رعايت بكنند.
شهردار تهران از نبود انعطاف لازم در برخي دستگاه هاي اجرايي نسبت به تحولات روز گلايه و آن را عامل فشار بر زندگي مردم اعلام كرد و گفت :عليرغم اينكه همه كارشناسان حمل و نقل و ترافيك و شهرسازي بر اين نكته كه وجود نمايشگاه بين المللي در مكان فعلي موجب مزاحمت و فشار بر زندگي مردم است تأكيد دارند، اما موج سنگيني در برخي محافل مبني بر اينكه مديريت شهري مخالف وجود نمايشگاه است به راه افتاده است، وي افزود: مديريت شهري اتفاقاً نمايشگاه را براي اطلاع رساني و توسعه ارتباطات تجاري، يك امر ضروري و مناسب قلمداد مي كند اما معتقد است انجام يك كار مفيد نبايد ما را مجبور كند كه مردم را تحت فشار و عذاب قرار دهيم. ما با مسئولان نمايشگاه توافق كرديم كه نمايشگاه هاي پرازدحام در اين نقطه تشكيل نشود تا در زمان مناسب به محل مناسب ديگري منتقل شود. ما حتي وقتي ديديم مديران مربوطه از انجام جابه جايي نمايشگاه اظهار ناتواني مي كنند داوطلبانه خواستيم كه اگر مديريت نمايشگاه به شهرداري واگذار شود شهرداري اين مهم را برعهده خواهد گرفت كه اين قضيه تاكنون اتفاق نيافتاده است.
دكتر احمدي نژاد خبر داد: محل بسيار مناسبي در غرب پارك چيتگر انتخاب شده كه به دليل واقع شدن در كنار سه بزرگراه و خط مترو از دسترسي هاي بسيار مناسبي نيز برخوردار است.
مشاوران در حال طراحي هستند و اميدواريم عمليات اجرايي احداث نمايشگاه جديد تا قبل از پايان تابستان آغاز شود.
شهردار تهران افزود: چندي است خبرهاي مختلفي مبني بر اين كه خطر نشست، برج آزادي را تهديد مي كند، به گوش مي رسد. در همين راستا شهرداري تهران عليرغم اينكه تنها وظيفه نگهداري فضاي سبز محدوده ميدان آزادي را برعهده دارد از جمعي از متخصصان برجسته دانشگاه ها دعوت كرد تا يك بار ديگر ايستايي سازه برج آزادي را مورد مطالعه قرار دهند. بررسي هاي اوليه نشان داده اين برج به لحاظ ايستايي فاقد هرگونه مشكل و ضعف است اما فضاي زيرزميني آن به خاطر پايان عمر ايزولاسيون حوزه ها دچار نشت آب شده كه از طرف شهرداري اعلام آمادگي شده تا علاوه بر بهسازي فضاهاي سبز محدوده برج، اقدام به نوسازي ايزولاسيون ساختمانهاي زيرين مجموعه برج آزادي كنيم. علاوه بر آن به پيشنهاد وزير ارشاد قرار است معاونت فرهنگي شهرداري تهران و وزارت ارشاد از امكان استفاده از فضاهاي نمايشگاهي برج آزادي به طور مشترك برخوردار باشند كه در اين راستا در حال برنامه ريزي هستيم.

در قالب جشنواره هاي تابستاني
هزار برنامه فرهنگي، هنري و تفريحي در شمال شرق تهران اجرا مي شود
009276.jpg
گروه شهري: در راستاي غني سازي اوقات فراغت صدها هزار شهروند در طول فصل تابستان يك هزار برنامه فرهنگي، هنري، ورزشي و اجتماعي با مشاركت فرهنگسراي طبيعت و در قالب نهضت فرهنگي تابستان ۳۸ در شمال شرق تهران برگزار مي شود.
كاظم كمالي  نسب معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه ۴ تهران، همچنين خاطرنشان كرد: برنامه ها در ۸ قالب فرهنگي، تربيتي، هنري، علمي، ورزشي، مهارتي، تفريحي و گردشگري طراحي و در اين منطقه به مورد اجرا درمي آيد.
وي افزود: ايستگاه هاي خلاقيت، جشنواره با علي در شيوه بلاغت (از خوان مولا)، سي نما از دفاع مقدس، ۹۰ شب ۹۰ برنامه، جشنواره فرهنگي - هنري بچه هاي مساجد از جمله برنامه هايي است كه در بخش برنامه هاي هنري در فرهنگسراي طبيعت، محلات، بوستانها و فضاهاي عمومي موجود در شمال شرق تهران برگزار خواهد شد.
باحافظان، ايستگاه هاي آگاهي و تندرستي، با شاعران شعر مقاومت، كودكي ام را به من بسپار، جشنواره گياهان دارويي، جشنواره گلزيست، گل گشت تابستانه، يك نويسنده - يك كتاب، خانه هاي فرهنگ سيار، آموزش مهارتهاي زندگي و جشنواره شهروندي از ديگر برنامه هايي است كه در طول فصل تابستان اجرا مي شود.

نگاه... داوود كاظمي
وزير بازرگاني : اميدواريم گراني را كنترل كنيم
009282.jpg

فروش بنزين با كارت اعتباري
009270.jpg
از ابتداي مهرماه فروش بنزين به خودروهاي عمومي با استفاده از كارت هاي اعتباري صورت مي گيرد.
به گزارش قلم سبز ايران، به موجب طرحي كه هم اكنون در دستور كار بررسي شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي و ساير دستگاه هاي اجرايي ذي ربط قرار دارد پيش بيني شده است از ابتداي مهرماه خودروهاي عمومي از قبيل تاكسي ها، وانت بار و ... با استفاده از كارت هاي اعتباري بنزين خريداري كنند.مجلس شوراي اسلامي پيش از اين در قالب قانون بودجه سال جاري مقرر كرد فروش بنزين در كليه جايگاه ها بدون پرداخت پول و تنها با استفاده از كارت هاي اعتباري صورت گيرد.

هفته  اي ۵۰ پرونده
009273.jpg
نايب رئيس شوراي شهر تهران گفت: هفته اي ۵۰ پرونده در خصوص شكايات مردم از تاكسيرانان متخلف به كميسيون رسيدگي به تخلفات تاكسيراني ارجاع مي شود كه برحسب نوع و ميزان تخلف با آنها برخورد مي شود.حسن بيادي در گفتگو با خبرگزاري فارس از اجراي كامل نرخهاي مصوب شوراي شهر در ايستگاههاي خطي تاكسي خبر داد و تصريح كرد: بسياري از رانندگان تاكسي هاي خطي و گردشي نرخ كرايه مصوب شورا را اعمال مي كنند و با متخلفين به شدت برخورد مي شود. وي افزود: ۵۰درصد شكايات مطرح شده براساس تخلفات تاكسيرانان دراثر عدم اجراي نرخ مصوب مي باشد كه موجب لغو كارنامه ۲۰درصد از متخلفين مي شود و مابقي مربوط به سوء تفاهمات بين راننده و مسافر است.

حفظ محيط زيست
009279.jpg
جمهوري اسلامي ايران و چين روز پنجشنبه يك يادداشت تفاهم همكاري زيست محيطي در پكن به امضا رساندند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي براساس اين يادداشت تفاهم، دو طرف باتوجه به مسايل زيست محيطي و ضرورت يافتن راه حل هاي درازمدت و مقرون به صرفه براي مقابله با اين مسايل، همكاري هاي دوجانبه و بين المللي خود را افزايش خواهند داد.همچنين قرار است دو كشور در زمينه مديريت منابع طبيعي، مديريت حيات وحش، مديريت تالاب ها، ارتقاي آموزش زيست محيطي و تنوير افكار عمومي با يكديگر همكاري داشته باشند.

اتوبوس هاي شركت واحد به ۷ هزار دستگاه افزايش مي يابد
گروه شهري: تعداد اتوبوسهاي مگاترانس با كيفيت ويژه برخوردار از كولر، شيشه هاي دودي و سرعت سريع السير تا دو ماه ديگر از ۱۵ دستگاه فعلي به ۳۵ دستگاه افزايش مي يابد.
به گزارش خبرنگار ما مهندس مصطفي نوريان - مديرعامل اتوبوسراني تهران گفت :قرار است تا پايان شهريورماه امسال ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس به شبكه حمل و نقل درون شهري اضافه شود و به دنبال آن تعداد اتوبوسهاي شركت واحد به ۷ هزار دستگاه افزايش يابد.وي گفت: حداقل ۸ مركز تعمير صندلي اتوبوس در شركت واحد فعال است، اما باز هم جوابگوي خسارات وارده از ناحيه شهروندان نيست بطوري كه عمر مفيد هر صندلي حتي به يك ماه هم نمي رسد.
وي درباره دستورالعمل راهنمايي و رانندگي و نحوه نصب آگهي ها بر روي اتوبوسها گفت: قرار است به مرور آگهي هاي روي بدنه اتوبوسها پاك و تنها از پشت اتوبوسها براي چاپ آگهي استفاده شود. نوريان گفت: پيشنهادي درباره تعيين تكليف دست كم ۲۶۰۰ ميني بوس فرسوده شركت واحد را به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه كرديم كه تا يك ماه آينده پاسخ آن را دريافت مي كنيم.

شهردار تهران در همايش كانون دانش پژوهان نخبه:
رسالت نسل سوم ما ساختن سرزميني نمونه است
دكتر احمدي نژاد شهردار تهران در جمع نخبگان و دارندگان مدال المپيادهاي جهاني با بيان اينكه جوانان نقطه تزلزل ناپذير و تضمين كننده آينده كشور هستند گفت:دشمنان اراده كرده اند كه اجازه پيشرفت به جوانان اين كشور ندهند و آنان را به بيراهه بكشند. به طور نمونه مي توان به دانش فناوري هسته اي اشاره كرد كه جوانان انديشمند ما در حال تلاش براي بدست آوردن اين دانش هستند در حاليكه تمام دنيا بسيج شده اند كه مانع اين پيشرفت شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس شهردار تهران با تاكيد بر اينكه جوانان مظهر اميد، بالندگي و آينده ساز هر ملتند اظهار داشت: اگر ملتي بخواهد پيشرفت كند و قله هاي ترقي را فتح نمايد بايد جوانان آن ملت، پرتحرك، شاداب و پرتلاش باشند.
شهردار تهران در ادامه افزود: جوانان كشور ما به لطف الهي به لحاظ استعداد، هوش و كارآمدي سرآمد جوانان دنيا هستند. به طوري كه امروزه بسياري از عرصه هاي علمي، فني و مديريتي دنيا در اختيار جوانان ايران است.
احمدي نژاد با اشاره به وجود دستهاي فراواني كه مانع از شكوفايي استعدادهاي جوانان اين مرز و بوم است تاكيد كرد: امروز، وظيفه مسئولان كشور اين است كه راه را براي تحرك و تلاش و فعاليت جوانان باز بگذارند و سرمايه گذاري بيشتري در اين زمينه داشته باشند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: هر نسلي خود انتخاب مي كند كه چگونه زندگي كند، نسل اول انتخاب كرد كه از زير استبداد بيرون بيايد و استقلال و آزادي را به ارمغان بياورد؛ نسل بعدي سعي در مقابله براي هجوم بيگانگان به كشور داشت و نسل سوم كه نسل كنوني ايران است رسالتي ديگر دارد كه همانا ساختن سرزميني نمونه است.
بنا به همين گزارش، محمود احمدي نژاد در حاشيه همايش كانون دانش پژوهان نخبه استان تهران گفت: اعطاي يك طبقه تشويقي براي بافتهاي فرسوده هم اكنون در حال اجراست.

فاجعه زيست محيطي در بندر هامبورگ
بندر هامبورگ آلمان در پي غرق شدن يك فروند كشتي باري حامل مواد شيميايي و اسيد سولفوريك  با فاجعه اي  زيست  محيطي  مواجه  شده  است .
واحد مركزي خبر به نقل از  شبكه  يورونيوز اعلام كرده است: اين  كشتي  دوشنبه  شب  در پي  برخورد با يك  فروند كشتي  كانتينردار غرق  شد و همه  مواد شيميايي  آن  در دريا تخليه  شده  است .
تحقيقات  نشان  مي  دهد ناخداي  كشتي  غرق  شده  هنگام  حادثه  مست  بوده  است .
به گزارش سازمان  صلح  سبز، بندر هامبورگ  اينك  از لحاظ زيست  محيطي  مرده محسوب  مي شود.
ابعاد فاجعه  ابتدا كم  اهميت  جلوه  داده  شده  بود اما مالك  كشتي غرق  شده  اعتراف  كرد نيمي  از ۹۸۰ تن  اسيد سولفوريك موجود در كشتي  در آب  نشت  كرده  است . تاكنون  هزاران  قطعه  ماهي  بر اثر اين  فاجعه  تلف  شده اند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |