سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۲۹
پرده هاي پارچه اي همچنان  انتخاب اول است
رد پاي تغييرات حاصل از دستيابي بشر به علوم مختلف، در همه ابعاد زندگي ما (به عنوان مردمي كه چندان هم به ابزار مدرن دست نيافته ايم) حتي در حيطه هاي خاصي چون كد بانوگري نيز ديده مي شود.
امروز ديگر خانم ها كمتر ترشي مي اندازند، مربا مي پزند و يا حتي رخت خواب و پرده مي دوزند.حالا  هر چه بخواهيم حاضر و آماده در فروشگاه ها يافت مي شود و تنها كافيست انتخاب كنيم و بخريم.حتي در اموري كه بستگي نزديك به حس زيبايي شناسي يك كدبانو دارد هم مي توان تاثيرات حاصل از شيوه هاي زندگي مدرن را ديد.اين روزها يك خانم خانه دار اگر قصد خريد مثلا  پرده داشته باشد كافي است ببيند، انتخاب كند، سفارش بدهد تا ظرف مدت كوتاهي، آنچه را مي خواهد به صورت آماده و نصب شده در اختيارش قرار  گيرد. لوردارپه ها به عنوان پرده هاي مدرن و امروزي، به سادگي و با قيمت ارزان تهيه مي شوند و از همين روست كه آرام آرام استفاده از آنها رواج يافته است و مردم نيز ترجيح مي دهند به جاي پرده پارچه اي از آن استفاده كنند.اين پرده از نوعي برزنت خاص در دو نوع مختلف (عرض ۹ سانتي متر و ۱۳ سانتي متر) و در طرح ها و رنگ هاي مختلف توليد مي شوند.با يك تلفن كوتاه به يكي از نمايندگي هاي فروش لوردراپه، كاتالوگي را به صورت رايگان در اختيارتان قرار مي دهند و نماينده فروشنده پنجره هايتان را اندازه مي گيرد تا قيمت تقريبي را برايتان مشخص كند. معمولا  هر متر مربع لوردراپه بسته به جنس آن بين ۲۵۰۰ تا شش هزار تومان قيمت دارد و حدود سه هزار تومان هم هزينه نصب آن است. لوردراپه هايي كه عرض كمتري دارند به خاطر نيازشان به ابزار بيشتر براي نصب، گران تر از لوردراپه هاي عريض هستند.علا وه بر قيمت مناسب و دسترسي آسان به اين پرده ها و مزاياي ديگرشان باعث شده مورد توجه بسياري از خانواده ها قرار بگيرند.لوردراپه قابل شست وشو است البته نه با ماشين لباس شويي چون اين پرده ها در ماشين لباسشويي نخ كش مي شوند. بنابراين بهتر است پس از جمع كردن پرده ، آن را به صورت رل داخل تشت حاوي محلول آب و پودر رخت شويي قرار دهيد و سپس با يك دستمال تميز روي آن را بساييد. مراقب باشيد حتما از آب ولرم استفاده كنيد چون آب داغ آهار لوردراپه را از بين مي برد.
عمر مفيد اين پرده، تقريبا طولا ني است و در ساعات طولا ني در مقابل نور خورشيد رنگشان تغيير نمي كند. البته بعد از سه سال به مرور رنگ اصلي خود را از دست مي دهند.نمونه هاي خارجي لوردراپه هم در بازارهاي ما موجود هستند كه تفاوت چنداني با نمونه هاي ايراني ندارند و به لحاظ كيفيت هم تقريبا مشابه نمونه هاي ايراني هستند. گاهي برخي از فروشندگان محصول خود را، براي يكسال ضمانت مي كنند.ضخامت لوردراپه، آن را در مقابل پارگي و پوسيدگي سريع محافظت مي كند و به همين دليل و دلا يلي چون عدم نياز به دوخت، دسترسي سريع، گاهي به صرفه تر از پرده هاي پارچه اي هستند. اما دلا يلي هم وجود دارد كه هنوز بسياري از خانواده ها استفاده از پرده هاي پارچه اي را ترجيح مي دهند.لوردراپه ها معمولا  فضايي اداري را تداعي مي كنند در حالي كه پرده هاي پارچه اي در ايجاد صميميت و لطافت يك خانه و تامين حس تجمل گرايي به صورت همزمان، موثر ترند.شست و شوي پرده هاي پارچه اي راحت تر است، يعني به سادگي و به كمك ماشين لباس شويي مي توان آنها را شست.تنوع طرح و رنگ پارچه هاي مخصوص پرده كه بيش از هزار گونه است دست افراد را براي انتخاب باز مي گذارد و اين امكان را مي دهد كه بين فرش، مبل و پرده ها هماهنگي ايجاد كنند. براي دوخت هم اين پرده ها امكان مانور زيادي دارند و در ضمن استفاده از پرده هاي پارچه اي ساده تر از لوردراپه است.براي خريد هر متر پارچه مورد نياز براي دوخت پرده، درست به موازات تنوع در جنس و مدل پارچه ها با قيمت هاي متنوعي روبه رو مي شويد كه از متري ۲۵۰۰ تومان شروع و بيست هزار تومان و بيش از آن هم مي رسد.اين ديگر به عهده شماست كه با توجه به سليقه و درآمدتان يكي را انتخاب كنيد. شايد شما هم به اين نتيجه رسيده ايد كه مي شود گاهي اين دو را با هم تلفيق كرد! برخي خانم هاي خانه دار ضمن استفاده از لوردراپه به خاطر ويژگي هاي آن و البته صرفه جويي، با دوخت پرده اي از حرير و نصب آن روي لوردراپه، همزمان از ويژگي هاي پرده هاي پارچه اي هم بهره مي گيرند.

بازارچه لوازم خانگي
بازارچه خودرو
بازارچه خوراك
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه ارتباطات
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه خوراك  |  بازارچه لوازم خانگي  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه ارتباطات  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |