چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۳۰ - Jul 7, 2004
مقام معظم رهبري:
ايران انگيزه اي براي معارضه با دولت كنوني عراق ندارد
اين دولت با انتخاب مردم روي كار نيامده است اما مي تواند روشي را پيش گيرد كه مردم را به خود متمايل كند
009669.jpg
تهران- خبرگزاري جمهوري اسلامي: رهبر معظم انقلاب صبح ديروز در ديدار هزاران  نفراز بسيجيان  استان  همدان  تاكيد كردند: ملت  ايران  با اتكا به  عقل  و اراده ، تكيه  بر جوانان  پرشور، مومن  و استفاده  از ۲۵ سال  تجربه  موفق ، ايران  عزيز را به  كشوري نمونه  تبديل  خواهد كرد.
حضرت  آيت الله  خامنه اي  صفا و اخلاص  را ويژگي  ذاتي  جوانان  مومن  بسيجي و ديگر جوانان  برشمردند و افزودند: ملت  ايران  با تكيه  برايمان  و اخلاص  و بصيرت ، انقلاب  اسلامي  را بعنوان  يك  معجزه  عظيم  اجتماعي  به  پيروزي  رساند وايران  را از پايتخت  اقتدار منطقه اي  آمريكا به  قله  رفيع  عزت  و اسلام  خواهي و پايداري  مبدل  ساخت .
ايشان  با اشاره  به  رشد و پيشرفت  مستمر انقلاب  اسلامي  خاطرنشان  كردند: دشمنان  اين  كشور، امروز از سالهاي  اول  انقلاب ، عصباني تر هستند چرا كه  ملت  ايران  و جوانان  پرشور، مصمم  و بانشاط كشور، هر روز درعرصه هاي  مختلف علمي ، اجتماعي ، سياسي  و دفاعي  پيشرفت  بيشتري  مي كنند و همه  تهديدهاي نظامي ، اقتصادي  و سياسي  دشمن  نيز در مقابل  عزم  و اراده  ملت  بجايي  نمي رسد.
رهبر معظم  انقلاب  اسلامي با اشاره  به  بي اعتنايي  ملت  ايران  به  جنجال سازي  رسانه هاي  وابسته  به  صهيونيست ها و آمريكايي ها، جوانان  و دستگاه هاي  مختلف  را به  مبارزه  هوشيارانه  و صحيح  با پديده هايي  همچون  اعتياد، بي بند و باري ، انحرافات  اجتماعي  اخلاقي  و برخي  تحركات  سياسي  فراخواندند و افزودند: براساس  اطلاعات  موجود، ترديدي  وجود ندارد كه  دستها و مغزهاي پيچيده  و توطئه گر دشمنان  در
پشت  پرده  اين  مسائل  فعال  هستند.
حضرت  آيت الله  خامنه اي  نهادينه  شدن  آزادي  و استقلال  را دو دستاورد مهم  انقــلاب  اسـلامي دانستند و خطاب  به  همه  جوانان  كشور افزودند: با وجود دستاوردهاي  ارزشمند مادي  و معنوي  ۲۵ سال  اخير، ما هنوز درآغاز راه  هستيم  و بايد با حفظ و تقـويت  روحيـه  كار و تلاش ، خسته  نشدن  از دشواريها،سازندگي  مستمر در عرصه هاي  مختلف  و بكارگيري  عقل  و تدبير و تامين  عدالت اجتماعي  و صيانت  از اخلاق  عمومي راه  پرفراز و نشيب  دستيابي  به  قله هاي رفيع  پيشرفت  را بپيماييم  و ضمن  ارائه  يك  كشور نمونه  و پيشرفته ، به  جهانيان  ثابت  كنيم  كه  اسلام  عزيز مي تواند همه  نيازهاي  مادي  و معنوي  جوامع بشري  را تامين  كند.
ايشان  در بخش  ديگري  از سخنانشان  به  تحليل  اوضاع  عراق  پرداختند و بااشاره  به 
گير افتادن  آمريكايي ها در عراق  افزودند: آمريكايي ها علاوه  بر تحمل  هزينه هاي  سنگين  انساني  و مادي  در عراق ، در برنامه ريزي هاي  خود دچار تناقضات  فراواني  شده اند بگونه اي  كه  در هر زمينه اي  براي  تامين  منافع  خود برنامه  ريزي  مي كنند عملا درگير مشكلات  بيشتري  مي شوند.
رهبر معظم  انقلاب  اسلامي  با تاكيد بر اينكه  ايران  انگيزه اي  براي  معارضه با دولت  كنوني  عراق  ندارد افزودند: اين  دولت  با انتخاب  مردم  روي  كارنيامده  است  اما مي تواند روشي  را در پيش  گيرد كه  مردم  را به  خود متمايل كند.
حضرت آيت الله  خامنه اي  تلاش  مستمر براي  ايجاد فاصله  بيشتر با آمريكا، برگزاري  انتخابات  آزاد در موعد مقرر و مقابله  جدي  با اشغالگران  را سه شرط اصلي  موفقيت  دولت  فعلي  عراق  در جلب  حمايت  مردم  اين  كشور برشمردند و افزودند: حضور نامشروع  اشغالگران  آمريكايي  و انگليسي ، هر ساعت  نفرت  مردم عراق  را بيشتر مي كند چرا كه  اين  ملت  دريك  سال  اخير ماهيت  حقيقي  ادعاهاي اشغالگران  را درزندان  ابوغريب ، بمباران  شهرها و كشتارمردم  كاملا درك  كرده است .
حضرت  آيت الله  خامنه اي  با اشاره  به  محاكمه  صدام  تاكيد كردند: براه انداختن  ۸ سال  جنگ  بر ضد ايران  بايد مهمترين  نكته  كيفر خواست  ديكتاتور سابق  عراق  باشد چرا كه  اين  جنگ  هم  بر ملت  ايران  و هم  برملت  عراق  تحميل شد و بخش  عظيمي از منابع  دو كشوررا نابود كرد.ايشان  با اشاره  به  روابط صميمانه  دو ملت  ايران  و عراق  در طول  تاريخ افزودند: ايران  كاري  به  دادگاه  صدام  ندارد و معتقد است  ملت  عراق  بايد پيگير جرم  نابخشودني  صدام  در براه  انداختن  ۸ سال  جنگ  تحميلي  باشد چرا كه صدام  عراقي ها را بر ضد ملت  دوست  و برادر يعني  ملت  ايران  وارد جنگ  كرد واز اين  طريق  خسارات  و تلفات  فراواني  بر ملت  و كشور عراق  نيز وارد آورد.
حضرت  آيت الله  خامنه اي  با يادآوري  مشاركت  آمريكايي ها وبرخي  كشورهاي ديگر در جرائم  صدام  افزودند: آمريكا يكي  از مجرم ترين  شركاي  صدام  در جنگ تحميلي  است  چرا كه  ديكتاتور عراق  در همه  سالهاي  جنگ  با ايران  از كمكهاي دولتهاي  مختلف  آمريكا كاملا سود مي برد و باچراغ  سبز آمريكايي ها جنايات خود را انجام  مي داد.
پيش  از سخنان  رهبر معظم  انقلاب  سردار كياني  فرمانده  منطقه  مقاومت بسيج  استان  همدان  گزارشي  از فعاليتهاي  فرهنگي  و سازندگي  بسيج  بيان  كرد.
سردار كياني  با اشاره  به  حضور ۳۳۰ هزار بسيجي  در ۲۲۴۰ پايگاه  مقاومت و تشكيل  ۶۱ گردان  عاشورا و الزهرا، آمادگي  بسيج  استان  همدان  را براي حضور در عرصه هاي  سازندگي  و فرهنگي  كشور اعلام  كرد.
در ادامه  اين  مراسم  آقاي  قلعخاني  بسيجي  نمونه  كشور نيز، آمادگي بسيجيان  استان  همدان  در دفاع  از اسلام  و انقلاب  و ايران  را اعلام  كرد.

تفسير رسانه هاي خارجي درباره اظهارات مقام معظم رهبري
روزنامه فرامنطقه اي الحيات اظهارات رهبر انقلاب را به عنوان مهم ترين تيتر صفحه نخست خود برگزيد كه در آن آمده است: «هركس به منافع علمي و بشري ما تعرض كند دستش را قطع خواهيم كرد.» الحيات در شرح خبر آورده است كه رهبر ايران در اظهارات خود گفتند: ايران بر سر مصالح و منافع ملت خود با هيچ كس در جهان چانه زني نخواهد كرد. الحيات همچنين نوشت اين هشدار آيت الله خامنه اي در سايه انتشار مطالبي درباره احتمال حمله اسرائيل به تأسيسات هسته اي ايران - در بوشهر - صورت گرفت.راديو بي بي سي نيز در گزارش خبري خود در اين باره، اظهارات وزير خارجه رژيم صهيونيستي در سفر اخير خود به آمريكا را دليل موضعگيري رهبر انقلاب دانسته و مي گويد تهديد حمله به تأسيسات هسته اي ايران در بوشهر از سوي سيلوان شالوم با عكس العمل بسيار شديد رهبر ايران مواجه شد.

جزئيات نامه دبير كل سازمان ملل به رئيس جمهوري ايران
يك منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاري فارس جزئيات نامه دبير كل سازمان ملل به رئيس جمهوري ايران را اعلام كرد.
اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور عراق شنبه گذشته در ديدار با سيد محمد خاتمي پيام كتبي كوفي عنان را تقديم وي كرده بود.
يك منبع آگاه اين پيام را داراي مقدمه و پنج بخش ذكر كرد و گفت: يكي از نكات مهم در نامه كوفي عنان ادعاي وجود گروههاي تروريستي مورد حمايت ايران در عراق بوده است.كوفي عنان همچنين در ادامه نامه خود استقرار صلح در عراق را از جمله شروط بازگشت آرامش به جامعه دانسته و تأكيد كرده است با توجه به نقش محوري سازمان ملل در دوره جديد در عراق، ايران بايستي براي همراهي با روند توافق كشورهاي جهان براي استقرار صلح در عراق همراهي نمايد.
وي اضافه كرد كه در اين نامه همچنين كوفي عنان به لزوم حمايت ايران از قطعنامه جديد پيرامون عراق در سازمان ملل اشاره كرده و با درخواست براي همكاري بيشتر تهران با سازمان ملل افزوده است: لازم است ايران حمايت خود را از قطعنامه سازمان ملل اعلام كند. اين منبع آگاه پيگيري ايران براي كنترل شيعيان و حفظ آرامش در مناطق شيعي عراق را از ديگر خواسته هاي دبيركل سازمان ملل دانسته و تأكيد كرد: سازمان ملل با توجه به نفوذ معنوي ايران بر شيعيان عراق و اكثريت شيعه در اين كشور، تنها راه حفظ آرامش را حضور پررنگ ايران در صحنه هاي سياسي مي داند.اين منبع آگاه تصريح كرد: احتمالا رئيس جمهوري بزودي پاسخ نامه دبير كل سازمان ملل را خواهد داد.

ايگور ايوانف خبر داد:
سفر تحول  ساز پوتين به ايران
خبرگزاري ريانووستي با اشاره به سفر رئيس شوراي امنيت روسيه به ايران گزارش داد كه ايگور ايوانف ابراز اميدواري كرده كه سفر ولاديمير پوتين به ايران كه براي اوايل سال آتي ميلادي برنامه ريزي شده است نقطه تحولي در روابط ايران و روسيه باشد. به گزارش ايسنا اين خبرگزاري همچنين به نقل از ايگور ايوانف، رئيس شوراي امنيت روسيه تصريح كرد: روسيه علاقمند به همكاري گسترده با ايران است.
خبرگزاري يادشده در ادامه در خصوص سفر رئيس شوراي امنيت روسيه به تهران گزارش داد: در جريان گفت و گوهاي تهران دو طرف در خصوص مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران، همكاري تهران و مسكو در حوزه استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي، مبارزه عليه تروريسم بين المللي و توليد و گسترش مواد مخدر بحث و تبادل نظر كردند.در همين حال غلامرضا آقازاده ديروز در جمع خبرنگاران در تهران گفت: در سفر آينده وزير انرژي اتمي روسيه به ايران، مذاكرات مربوط به ساخت فاز ۲ نيروگاه اتمي بوشهر نهايي مي شود.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي:
در صحنه سياست خارجي و مقوله امنيت ملي قصد داريم به دولت كمك كنيم
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ضمن تشريح فعاليت هاي فراكسيون اقليت در بخش امنيت ملي مجلس ششم و تعاملات صورت گرفته با دوم خردادي ها در آن مجلس گفت پيروزي اصول گرايان در انتخابات اخير كاملاً قابل پيش بيني بود.
علاءالدين بروجردي در گفتگوي اختصاصي با همشهري در مورد فعاليت هاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هفتم گفت: سعي كرديم ساختار جديدي را براي فعاليت هاي خود تعريف كنيم لذا سه كميته روابط خارجي، كميته امنيت داخلي و شوراها و همچنين كميته دفاعي كار خود را آغاز كردند.
وي در مورد تعامل با دولت در يك سال باقي مانده دولت آقاي خاتمي و دستگاه ديپلماسي آن گفت: مبناي فعاليت ما برخورد مثبت اما مشروط است چرا كه اين برخورد مثبت بايد با توجه به ضرورت عدم تخطي دولت از اصول و قوانين مصوب تعريف شود و اين كه حق نظارتي مجلس هم بايد لحاظ شود. به هر حال قصد داريم به دولت در اين زمينه كمك كنيم چرا كه صحنه سياست خارجي و مقوله امنيت ملي بسيار صحنه حساس، پيچيده و مهمي است.
وي همچنين برخورداري از فناوري صلح آميز هسته اي براساس معاهدات بين المللي را حق ايران دانست و اعلام كرد حق داريم در چارچوب اهداف صلح آميز هرچه سريعتر روند غني سازي اورانيوم را از سر بگيريم.
مشروح اين گفتگو به زودي در همشهري به چاپ خواهد رسيد.

طرح از سرگيري غني سازي اورانيوم تصويب شد
طرح از سرگيري غني سازي اورانيوم در كميته سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تصويب شد.به گزارش خبرنگار پارلماني مهر، كار كارشناسي طرح از سرگيري غني سازي اورانيوم در كميته سياست خارجي كميسيون امنيت ملي مجلس پايان يافت و قرار است اين طرح هفته آينده در كميسيون مطرح شود. اين طرح از دولت خواهد خواست غني سازي اورانيوم را كه داوطلبانه براي جلب اعتماد جهاني معلق ساخته بود، از سر گيرد.آژانس بين المللي انرژي اتمي بر كليه مراكز مربوط به غني سازي اورانيوم در ايران نظارت دارد.
رئيس قوه قضائيه خواستار تصويب طرح تشكيل دادگاه جرائم جنگي شد
رئيس  قوه  قضائيه  ديروز  در ديدار با اعضاي  كميسيون  حقوقي  و قضائي  مجلس  شوراي  اسلامي ، خواستار تصويب  طرح  تشكيل  دادگاه  جرائم  جنگي  شد.
به  گزارش  روابط عمومي قوه  قضائيه ، آيت الله   هاشمي  شاهرودي  در اين  ديدار همچنين  گفت  كه  دادستان  كل  كشور موظف  شده  است  با استفاده  ازكارشناسان  حقوقي  و صاحبنظران  دانشگاهي  و قضات ، لايحه  دفاع  از حقوق  ملت  ايران  عليه  جنايات  صدام  را تنظيم  و در دادگاه  از آن دفاع  كند.

گفت وگوي ۷ وزير با رئيس مجلس
۷ تن از وزرا ديروز به همراه معاونان خود با غلامعلي حداد عادل، رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار كردند.
به گزارش ايرنا به نقل از گزارش اداره كل فرهنگي و روابط عمومي مجلس شوراي اسلامي، كمال خرازي وزير امورخارجه، محمد شريعتمداري وزير بازرگاني، احمد معتمدي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، علي يونسي وزير اطلاعات، احمد مسجدجامعي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حبيب الله بي طرف وزير نيرو و ناصر خالقي وزير كار و امور اجتماعي وزيراني بودند كه همراه برخي معاونين وزارتخانه متبوع خود با رييس نهاد قانونگذاري ديدار و گفت وگو كردند.
در اين ديدارها، حداد عادل بر ضرورت خدمت رساني به مردم و گشودن گره مشكلات كشور، تبيين و گسترش ارتباط قانونمند دستگاه هاي اجرايي و مجلس و ارتباط مستمر و منظم دستگاه هاي اجرايي با كميسيون هاي تخصصي اين نهاد تاكيد كرد.

دبير شوراي امنيت كشور:
دانشجويان مراسم ۱۸ تير را در محدوده دانشگاه ها برگزار كنند
دبير شوراي امنيت كشور با تأكيد بر اينكه براي بزرگداشت سالگرد حادثه ۱۸ تير، نيازي به برگزاري تجمع در بيرون از دانشگاه وجود ندارد، گفت: شوراي امنيت كشور هيچ مصوبه خاصي درباره چگونگي برگزاري اين مراسم نداشته است.
علي اصغر احمدي در گفت وگو با ايسنا با استناد به فضاي فعلي كشور در آستانه ۱۸ تير و بيان اين كه مردم متوجه شده اند كه اين حادثه در قد و قواره اي نيست كه براي آن مراسم بزرگداشت بگيرند، گفت: بر اين مبنا هيچ مصوبه اي دال بر عدم صدور مجوز براي درخواستهاي تجمعي كه بدست مراجع مي رسد صادر نشده است.
وي همچنين با استناد به مصوبه سال گذشته شوراي عالي امنيت ملي درباره عدم صدور مجوز برگزاري تجمع آن را تصميمي كه متناسب با فضاي سال گذشته صادر شده بود برشمرد و يادآور شد: در حال حاضر همه مسئولان امنيتي انتظامي به حوزه كاري خود اشراف دارند و نه شوراي امنيت كشور و نه شوراي عالي امنيت ملي مصوبه اي را درباره چگونگي برگزاري مراسم ۱۸ تير صادر نكرده اند و دانشجويان مي توانند در محدوده دانشگاههاي خود و با كسب مجوز از هياتهاي نظارت، هر مراسمي را كه مي خواهند برگزار كنند اگرچه مسئول صدور مجوز براي تجمع بيرون از دانشگاهها استانداريها و مسئول صدور مجوز راهپيمايي كميسيون ماده ۱۰ احزاب هستند اما به نظر من ضرورتي براي تجمع بيرون از دانشگاهها وجود ندارد.
احمدي همچنين با رد برخي شايعات مبني بر پررنگ شدن حضور نيروهاي انتظامي در بخش راهنمايي و رانندگي و ارتباط آن باسالگرد ۱۸ تير، آن را اقدامي مبتني بر تصميم فرمانده نيروي انتظامي در جهت كنترل ترافيك شهر برشمرد و گفت: شرايط عادي است و مشكل خاصي وجود ندارد.

محمدنبي حبيبي دبيركل حزب موتلفه اسلامي شد
محمدنبي حبيبي با اكثريت آرا به دبير كلي حزب موتلفه اسلامي انتخاب و جانشين حبيب الله عسگراولادي شد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي اين مطلب را حبيب الله عسگراولادي در پايان نشست شوراي دبيران اين حزب اعلام كرد.
وي با اشاره به تازه ترين تصميم گيري شوراي مركزي اين حزب اضافه كرد: براساس تصميم گيري اعضاي شوراي مركزي موتلفه اسلامي محمدنبي حبيبي به عنوان دبيركل حزب موتلفه اسلامي با اكثريت بيش از دو سوم آراء انتخاب شد.
وي با اشاره به اينكه از اين پس بنده به عنوان يكي از اعضاي حزب انجام وظيفه خواهم كرد، گفت: موتلفه اسلامي به فضل خدا فصل جديدي را با مديريت جديد آغاز خواهد كرد و همه اعضاء در خدمت دبيركل خواهند بود و ايشان عملاً از دهم شهريور سال جاري كار خود را آغاز خواهد كرد.
دبيركل سابق حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اينكه بنده به طور مشروط پس از مجمع عمومي هفتم، دبيركلي را براي مدت شش ماه قبول كردم، گفت: با انتخاب جديد، بنده و شوراي مركزي به وعده خودمان در انتقال مديريت به چهره هاي ديگر حزب عمل كرديم.محمدنبي حبيبي درگذشته، شهردار تهران، استاندار فارس و مديرعامل هواپيمايي كشوري بوده است.

شريف زادگان وزير رفاه و تأمين اجتماعي خواهد شد
سيدمحمدخاتمي وزير پيشنهادي خود را براي تصدي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي امروز به مجلس معرفي مي كند.
خبرنگار پارلماني همشهري كسب اطلاع كرد كه محمدعلي ابطحي، معاون حقوقي و پارلماني رئيس جمهور، فردا نامه معرفي وزير رفاه و تأمين اجتماعي را تقديم هيأت رئيسه مجلس خواهد كرد.محمدحسين شريف زادگان مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي و از اعضاي حزب مشاركت بيشترين شانس را براي احراز اين پست دارد اما در كنار وي از محمد فرهادي وزير سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، نوربالا رئيس جمعيت هلال احمر و كرباسيان معاون مستعفي وزارت اقتصاد و دارايي به عنوان نامزدهاي احتمالي اين وزارتخانه جديدالتأسيس نام برده مي شود.با تشكيل اين وزارتخانه كه از آخرين مصوبات مجلس ششم است، قرار است كليه امور خدمات رفاهي، امدادي، تأمين اجتماعي و هلال احمر با هم ادغام شوند.
در عين حال معرفي وزير جديد موجب واكنش تعدادي از نمايندگان مجلس شده است. دكتر حسين علي شهرياري عضو كميسيون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرگزاري مهر با انتقاد از نحوه معرفي وزير رفاه و تأمين اجتماعي گفت: معرفي وزير جديد كابينه بدون هيچ گونه تعامل و گفتگو با نمايندگان مجلس نشان داد تعامل دولت و مجلس هفتم صرفاً در حد يك شعار باقي خواهد ماند.
در عين حال محمدعلي مقنيان مخبر كميسيون اجتماعي گفت: مجلس از حق قانوني خود براي رأي اعتماد به وزراء دولت نخواهد گذشت و اگر تشخيص بدهد وزيري كه معرفي شده است شرايط لازم را ندارد به وي رأي اعتماد نخواهد داد. در عين حال دكتر پيرمؤذن مخبر كميسيون بهداشت و درمان كه از اعضاي فراكسيون اقليت مجلس است، ضمن تأكيد بر صحت خبر معرفي شريف زادگان توسط رئيس جمهوري براي احراز اين پست به دفاع از وي پرداخت .

كوتاه از سياست ايران
دادگاه صدام بايد به انتظارات ملت ايران پاسخ دهد
سخنگوي  قوه  قضاييه  با اشاره  به  دادگاه  محاكمه  صدام  در عراق ، گفت : اگر دادگاه  فعلي  نتواند به  انتظارات  ملت  ايران  پاسخ  دهد، نمي تواند رسيدگي عادلانه اي  داشته  باشد.
به گزارش ايرنا غلامحسين الهام با اشاره  به  انتظار مردم  از قوه  قضاييه  براي  پيگيري  دعاوي  آنان ،گفت : قوه  قضاييه  در چارچوب  وظايف  خود انجام  اقداماتي  را در اين  راستا مدنظر قرار داده  است .سخنگوي  قوه  قضاييه ،جنايات  صدام  را جنايت  جنگي  عليه  بشريت  توصيف  كرد وگفت :متاسفانه  در دادگاه  فعلي  به  اين  مهم  توجه  نشد و اين  نشان  از فشار حاميان  صدام  و مسببين  جنايات ، براي  ناديده  گرفتن  حقوق  ملت  ايران  دارد.به  گفته  وي ، با اين  حال  قوه  قضاييه  شركت  در دادگاه  و ارايه  شكايت  رامدنظر قرار داده  تا با كمك  دولت  اين  امر صورت  پذيرد.
رئيس جمهور گرجستان در تهران
ميخاييل ساكاشويلي رئيس جمهوري گرجستان ديروز براي انجام يك ديدار دوروزه وارد تهران شد.به گزارش ايرنا وي در سفر رسمي خود به ايران با سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري اسلامي ايران و چند تن از مقامات بلندپايه ايران ديدار و گفت و گو خواهد كرد.
توافق ايران و اسپانيا براي همكاري گسترده عليه تروريسم
جمهوري اسلامي ايران و اسپانيا براي همكاري گسترده عليه تروريسم بين المللي و گروههاي تندرو توافق كردند.
به گزارش ايرنا اين مطلب را مرتضي مبلغ معاون سياسي وزير كشور جمهوري اسلامي ايران ديروز پس از ديدار با كاماچو ويسكائين قائم مقام وزير كشور اسپانيا در مادريد اعلام كرد.
وي افزود: ما در اين ديدار تاكيد كرديم كه بنيادگرايي و موضوع القاعده و مسايل و مشكلاتي كه به خاطر اشغال افغانستان و عراق در سطح منطقه به وجود آمده، بيش از همه دامنگير ايران است.مبلغ همچنين گفت: در اين ديدار دو طرف براي تنظيم و امضاي يك موافقتنامه امنيتي، سياسي و اجتماعي ميان ايران و اسپانيا به توافق رسيدند.
دستگاه ديپلماسي در ارائه كيفرخواست عليه صدام به موقع عمل نكرد
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: «دستگاه ديپلماسي كشور در ارائه كيفر خواست عليه صدام تاخير داشته و به موقع عمل نكرده است.»حميدرضا حاجي بابايي در گفتگو با فارس تصريح كرد: «از جمله دلايل تاخير در ارائه كيفرخواست نمايشي بودن دادگاهي است كه براي محاكمه صدام ترتيب داده شده است.»
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز:
علت حضور كمتر مردم تهران در انتخابات هاي اخير
عملكرد مجلس و دولت قبل از انتخابات هفتم است
حجت الاسلام مصباحي مقدم سخنگوي جامعه  روحانيت مبارز گفت: اين طور نيست كه تصور كنيم چون كانديداهاي دوره هفتم احيانا مورد پسند مردم نبوده اند آنها كمتر در انتخابات شركت كرده اند بلكه اين مساله بازتاب عملكرد قوا به ويژه قوه مجريه و مقننه پيش از اين انتخابات مي باشد.
وي در گفتگوي اختصاصي با همشهري ضمن تبيين ويژگي هاي منتخبان مردم كه در ليست اصول گرايان حضور داشتند گفت مساله رها كردن اصلح غيرمقبول در مقابل صالح مقبول مدنظر ما بوده است چرا كه آبادگران مي خواست مقبوليت اجتماعي داشته و احتمال راي آوردن نامزدهايش بيشتر باشد.
وي در ادامه افزود: گاهي در عزل و نصب هاي ا خير دولت تناسب تخصص و سابقه با تصدي مناصب اجرايي در نظر گرفته نشده است و قطعا مجلس هفتم اين را مورد اعتراض قرار خواهد داد چرا كه تصدي پست ها در دولتي كه شعارش شايسته سالاري است بايد مبتني بر شايستگي ها باشد نه اينكه پست ها را متناسب با اشخاص ايجاد كنيم.
مشروح اين گفتگو به زودي در همشهري چاپ خواهد شد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |