پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۴ - Jul 22, 2004
خبرهاي فوتبال جهان
آرژانتين به فينال رسيد
007752.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال آرژانتين با پيروزي برابر كلمبيا به مرحله نهايي جام ملتهاي آمريكاي جنوبي راه يافت.
آرژانتين در مرحله نيمه نهايي كوپا آمريكا توانست با پيروزي پر گل سه بر صفر، كلمبيا را از رسيدن به فينال محروم سازد. «توس» در دقيقه ۳۳ اولين گل آرژانتيني ها را وارد دروازه كلمبيا كرد تا پديده اين تيم در كوپا آمريكا باشد.
نيمه اول با همين تك گل پايان يافت و در نيمه دوم، در حالي كه تنها چهار دقيقه از شروع مجدد بازي مي گذشت، «گونزالس» دومين گل آرژانتين را به ثمر رساند و «سورين» در دقيقه ۷۹ براي بار سوم دروازه كلمبيا را گشود تا آرژانتين با يك پيروزي پر گل، فيناليست كوپا آمريكا شود.
در پايان اين ديدار مارچلو بيلسا، سر مربي تيم ملي آرژانتين از عملكرد بي نظير مردانش در ديدار مرحله نيمه نهايي كوپا آمريكا برابر كلمبيا ستايش كرد.پيروزي سه بر صفر آرژانتين برابر كلمبيا و رسيدن به ديدار نهايي كوپا آمريكا يكي از بهترين نمايش هاي آرژانتين در پنج سال گذشته بود.بيلسا سرمست از پيروزي بزرگ تيمش در كنفرانس خبري گفت: «تمام ديدارهاي سالهاي گذشته آرژانتين را به ياد نمي آورم، اما مطمئن هستم كه اين يكي از بهترين نمايش هاي ما بود. چندان پيش نمي آمد كه عملكرد خوبي داشته باشيم و نتيجه مناسبي را به دست آوريم. اما اين بار چنين اتفاقي رخ داد. اين پيروزي شگفت انگيز بود.»
ماركو دي وايو در والنسيا
والنسيا، قهرمان فصل پيش لاليگا، «ماركو دي وايو»، مهاجم يوونتوس را با قراردادي پنج ساله به خدمت گرفت.
والنسيا خبر خريد تازه خود را در مراسم افتتاحيه جايگاه ويژه VIP ورزشگاه «مستايا» عنوان كرد. همچنين روزنامه Marca در سايت رسمي خود از مبلغ ۵/۱۰ ميليون يورويي مهاجم ايتاليايي خبر داد.
«دي وايو»، سومين بازيكن تيم ملي ايتاليا است كه از زمان آمدن كلوديو رانيري پيراهن والنسيا را بر تن مي كند. پيشتر «برناردو كورادي» و «استفانو فيوره» در مجموع با مبلغ هفده ميليون يورو به گروه رانيري پيوسته بودند.
«دي وايو» يكي از اعضاي ايتاليايي در يورو ۲۰۰۴ بود، اما حضور مهاجمان سرشناسي نظير توتي و دل پيرو فرصت اندكي به اين بازيكن در جام ملتهاي اروپا داد.

در حاشيه جام ملت هاي آسيا
بازتاب پيروزي تيم ملي ايران در مطبوعات چيني
007737.jpg

گروه ورزشي:پيروزي تيم ملي فوتبال ايران برابر تايلند در مطبوعات شهر چونگ كينگ چين بازتاب گسترده اي داشت.
تصاوير بازيكنان تيم ملي فوتبال ايران بيشتر از روزهاي گذشته در روزنامه هاي چيني به چاپ رسيد، ضمن اين كه عكس مهدي مهدوي كيا كه به عنوان بهترين بازيكن آن ديدار انتخاب شد، در صفحات اول روزنامه ها به چشم مي خورد.
روزنامه ي «مورنينگ» چين به نقل از برانكوايوانكويچ و با تيتر «به تدريج قوي تر مي شويم»، آورده است:« اولين بازي معمولا دشوار است، اما هميشه بايد تا دقايق آخر تلاش كرد و صبور بود. ما توانايي پيروزي در هر ديداري را داريم، اما هواي بسيار گرم چين بر عملكرد تيم ما تاثيرگذار بود.»
همچنين اين روزنامه  در ادامه از قول برانكو نوشته است:« فوتبال عمان پيشرفت بسياري كرده است، اما از پيروزي در برابر عمان مطمئن هستيم.»
همچنين از قول «چاي چات» سرمربي تايلند آمده است:« ايران بسيار قوي است و مي تواند قهرمان اين دوره شود. درست است كه بازي را باختيم، اما نااميد نيستيم و بايد در ساير رقابت ها نتيجه ي لازم را بگيريم.»
سرپرست تيم ملي تايلند در خصوص بازي با ژاپن به روزنامه ي مورنينگ گفته است:« ژاپن بايد بداند كه پيروزي برابر ما آسان نيست و براي برد به ميدان مي رويم.»
هزار دلار پاداش براي ملي پوشان
ملي پوشان فوتبال كشورمان پس از پيروزي برابر تايلند هركدام هزار دلار پاداش گرفتند.
به دنبال پيروزي ۳ بر صفر تيم ملي فوتبال ايران برابر تايلند، رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان به منظور تقويت روحيه  ملي پوشان، به هر كدام از آنها مبلغ هزار دلار پاداش داد.

007749.jpg

زيكو: عمان بهتر بود
ميلان ماچالا و زيكو سرمربيان تيم هاي ملي فوتبال عمان و ژاپن، در نشستي خبري به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
«ميلان ماچالا» سرمربي تيم عمان، درباره ي اين مسابقه اظهار كرد:« ما فرصت هاي متعددي داشتيم، اما ژاپن از معدود فرصت گلزني خود استفاده كرد. البته شرايط به اين شكل رقم خورد و علي رغم بازي برتر، تنها به گل نرسيديم.»
زيكو سرمربي ژاپن نيز يادآور شد:« ما مدافع عنوان قهرماني هستيم و از بابت كسب سه امتياز بازي راضي هستم. ضمن اين  كه در نيمه دوم مجبور به حفظ توپ بوديم.»
متاسفانه فقدان استفاده از يك مترجم مسلط به زبان انگليسي، باعث شد تا در عمل توضيحات زيكو به طور كامل مطرح نشود.
اما، پس از اين نشست مطبوعاتي، زيكو در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايسنا، تصريح كرد:« عمان از ما بهتر بود، ولي نمي دانم مشكل ژاپن چيست و بايد با بازيكنان خود صحبت كنم.»
وي ادامه داد:« شرايط آب و هوايي اينجا مانند عربستان است و علي رغم مشابهت با آب و هواي ژاپن، متاسفانه در ماههايي كه رطوبت هوا بالا بود، عملا مسابقه اي نداشتيم.»
زيكو در پايان اظهار كرد:« من به تيم خود اعتقاد دارم و به ساير بازيكنان مانند «ناكاتا» كه اكنون در اختيار ما نيستند، فكر نمي كنم. بهترين تيم را در اختيار دارم و در ادامه نيز به بازي با تايلند فكر مي كنم.»

007746.jpg

مهدوي كيا و ناكامورا بهترين هاي روز اول گروه D
مهدي مهدوي كيا و شانسوكه ناكامورا به عنوان بهترين بازيكنان رقابتهاي روز اول گروه D انتخاب شدند.
تاثير مهدوي كيا در حملات تيم ايران و پيروزي ۳ بر صفر برابر تايلند و همچنين ارسال ضربات آزاد توسط اين بازيكن كه منجر به گل دوم شد، از جمله دلايل انتخاب شدن بازيكن هامبورگ آلمان به عنوان بهترين بازيكن زمين بود.
همچنين شانسوكه ناكامورا زننده تنها گل بازي ژاپن و عمان، به عنوان بهترين بازيكن زمين انتخاب شد.
دريبل دو مدافع عماني و ضربه فني اين بازيكن كه منجر به فروريختن دروازه ي علي الجسي شد، ۳ امتياز با ارزش را براي ژاپني ها به ارمغان آورد.
ناكامورا: عمان رقابت هاي اين گروه را گر م تر كرد
بازيكنان ژاپن از بازي دفاعي تيم خود برابر عمان راضي به نظر نمي رسند.
«ناكامورا» زننده ي تنها گل ژاپن به عمان مي گويد:« عمان رقابت هاي اين گروه را گرم تر كرد. آنها عملكرد خوبي داشتند و از تكنيك بالايي برخوردارند. به طوري كه تيم ما در اكثر مواقع به دفاع پرداخت.» «مياموتو» كاپيتان ژاپن درباره ي اين بازي، گفت:« اگرچه در اين بازي پيروز شديم، اما تيم ما از عملكرد خود راضي نيست. ما مي دانستيم كه عمان تيم قدري است و شكست دادن آنها دشوارتر از دفعه ي قبل بود.».
007728.jpg

«پارك جي سونگ» به ديدار با امارات مي رسد
«پارك  جي  سونگ » ملي پوش  كره اي  تيم  فوتبال  آيندهوون  هلند، در ديدار فرداي تيم  كره  جنوبي  مقابل  امارات  متحده عربي به  ميدان  مي رود.
پارك  كه  در ديدار نخست تيم  ملي  كره  جنوبي  مقابل  اردن  در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  جام  ملت هاي  آسيا نتوانست  اين  تيم  را ياري  كند، به  ديدار فردا مقابل  تيـــم امارات  خواهد رسيد. اين  ديدار به  تساوي  بدون  گل  رسيد.
وي  كه  از ناحيه  قوزك  پا دچار مصدوميت  شده  بود، به  كمك  پزشكان  تيـــم ملي  فوتبال  كره  جنوبي  به  ديدار روز جمعه  خواهد رسيد.
برنامه بازي هاي امروز اول مرداد ماه
ساعت ۱۵ تركمنستان - عراق (چنگ دو)
ساعت ۳۰/۱۷ ازبكستان - عربستان (چنگ دو)
جمعه دوم مرداد ماه
ساعت ۱۵ اردن - كويت (جنيان)
ساعت ۳۰/۱۷ امارات - كره جنوبي (جنيان)
007740.jpg

عملكرد بي نظير علي كريمي از نگاه ESPN
بر اساس گزارش، سايت اينترنتي ESPN با اشاره به جنگهاي لفظي بازيكنان و نخست وزير تايلند و استعفاي كارواليو مربي اين تيم، در خصوص بازي ايران - تايلند آورده است:« ايران تا دقيقه ي ۲۶ نيمه دوم از فرو ريختن دروازه ي تايلند ناتوان بود. اما در يك لحظه جادوي علي كريمي كه سه دفاع تايلند را پشت سر گذاشت، باعث شد تا رضا عنايتي با بغل پايي ساده گل زني كند.»

ورزش جهان
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |