پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۴ - Jul 22, 2004
شهردار منطقه ۸ تهران:
آثار فكري و عملي شهروندان در مديريت شهري مدنظر قرار مي گيرد
گروه شهري: شهردار منطقه ۸ تهران گفت كه بي توجهي به خواست شهروندان، نوعي غفلت مديريتي به شمار مي آيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۸ تهران، مجتبي قاسمي در دومين نشست شوراي معتمدان محلات افزود:  در زمان حاضر اصول مديريت شهري حكم مي كند كه آرا و نگرش شهروندان، در تمام مراحل تصميم گيري، اجرا و نظارت لحاظ شود.
وي گفت: تمامي كارهاي شهرداري با هدف تامين نيازهاي شهروندان انجام مي شود و نقش آنان نيز بايد در تمام زوايا پررنگ و تاثير گذار شود.
وي تصريح كرد: مديريت شهري بايد بتواند از انرژي بي بديل و تمام ناشدني شهروندان در انجام وظيفه سازماني خود بهره مند شود.
اين مدير شهري به شكل گيري شوراي معتمدان محلات اشاره كرد و گفت: براي استفاده از شهروندان و استفاده از افكار دايره هاي مطروحه در مديريت شهري شهرداري هر منطقه نيازمند شوراي معتمدان محله است.
قاسمي ادامه داد: در راستاي عملي سازي چنين بينشي تلاش كرديم تا مجمع معتمدان محلات شكل گيرد.
شهردار منطقه ۸ خاطرنشان كرد: تشكيل شوراي معتمدان سبب شد مديريت شهري منطقه بتواند از آثار فكري و عملي آنها استفاده كند. به گفته وي چنين تشكل هايي در حقيقت مردمي ترين نهاد اجتماعي با كاركرد پارلماني است. وي گفت: مجمع معتمدان محلات نوعي پارلمان محلي است كه اعضاي آنها بايد نظرات خود را به شهرداري منطقه ارائه دهند.

يك مؤسسه مردمي، سه منطقه تهران را از آثار مصرف مواد مخدر پاكسازي مي كند
007773.jpg
يك  موسسه  خيريه  مردمي سه  منطقه  از شهر تهران  را از آثار و آسيب هاي  مصرف  مواد مخدر پاكسازي  مي كند.
به  گزارش  روابط عمومي موسسه  خيريه  تولد دوباره ، اين اقدام  با همكاري  اداره  كل  بهزيستي  استان  تهران ، شهرداري  مناطق  مربوطه ، نيروي  مقاومت  بسيج  و نيروي  انتظامي استان  تهران  از روز ۲۷ تير ماه  جاري  آغاز شده  است .
در اين  طرح ، سرنگ هاي  آلوده  در دست  افراد معتاد يا مقر تجمع  آنها جمع آوري  مي شود.
همچنين  داوطلبان  اجراي  اين  طرح ، با در اختيار گذاشتن  پنبه هاي  آغشته  به  الكل  براي  كاهش  احتمال  خطر عفونت ها، آموزش  لازم  به  مصرف كنندگان  خياباني در پيشگيري  از آلوده  شدن  به  بيماري هاي  عفوني  واگيردار، همچون  ايدز و هپاتيت ، اين  طرح  را اجرا مي كنند.
اجراي  اين  طرح  در منطقه  عودلاجان  در حال  انجام  است  و در روزهاي  آينده  مراحل  اجرايي  طرح  در مناطق  شميران  نو و دولت  آباد آغاز شده  و تا دو ماه  ادامه  خواهد داشت .
بيشتر داوطلبان  اجراي  اين  طرح  را معتادان  رها شده  از بند اعتياد تشكيل مي دهند.
موسسه  خيريه  تولد دوباره  كه  بنابر اساسنامه  آن ، وظيفه  پذيرش معتادان  داوطلب  ترك  مصرف  مواد مخدر را بر عهده  دارد، با برپايي  ستادهاي امدادي  (چادرهاي  ثابت )، به  همراه  جمعي  از داوطلبان  آموزش  ديده ، در اين  طرح  فعاليت  مي كند.

كارگاه آموزشي «اكولوژي انساني»
نخستين  بخش  كارگاه  آموزشي  اكولوژي  انساني  و چرخه هاي  سازگار با محيط زيست  با رويكرد تجارب  جهاني  در زمينه  توسعه  پايدار در سازمان  بازيافت  و تبديل  مواد شهرداري  تهران  برگزار شد.
به گزارش ايرنا مديرعامل  سازمان  بازيافت  و تبديل  مواد شهرداري  تهران  هدف  ازبرگزاري  اين كارگاه  آموزشي  را آماده سازي  بستر مناسب  براي  انجام  فعاليت ها برمبناي  اصول زيست  محيطي  و آشنايي  دست اندركاران  مناطق  مختلف  شهرداري  با مباحث  اكولوژي  انساني  و چرخه  سازگار با محيط زيست  خواند.
«ابوالفضل  ابراهيمي » افزود: اين  كارگاه  آموزشي  براي  معاونان  خدمات  شهري و اجتماعي  مناطق  ۲۲ گانه  شهر تهران  و به  منظور استفاده  از امكانات  بالقوه شهرداري  براي  آموزش  شهروندي  و توسعه  فرهنگ  زيست محيطي  شهروندان  با هدف كاهش توليد زباله  و تفكيك  از مبدا برگزار شده  است . وي  گفت : بخش  دوم  اين  كارگاه  با رويكرد دستيابي  به  اهداف  توسعه  پايدار و مديريت  شهري  كارآمد تهران  نيز در هفته  آينده  برگزار خواهد شد. اين كارگاه آموزشي با همكاري نماينده مركز اكولوژيكي سوئد در ايران برگزار شده است.

خودروهاي رهاشده در معابر
رئيس  اداره  ساماندهي  شهرداري  منطقه  يك  تهران  گفت : خودروهاي  اسقاطي (رها شده  و بدون  صاحب ) موجود در معابر اين  منطقه  جمع آوري  خواهد شد.
اين  اقدام  به  استناد تبصره  يك  بند ۲ ماده  ۵۵ شهرداري ها با همكاري  نيروي  انتظامي صورت  مي گيرد.
براساس  آمار موجود، تاكنون  حدود ۱۱۰ دستگاه  خودرو رها شده  دراين  منطقه  شناسايي  شده  كه  ۴۰ دستگاه  آن نيز جمع آوري  شده  است .
شهروندان  در صورت  مشاهده  چنين  خودروهايي  مي توانند با شماره  تلفن  ۲۲۹۴۵۴۲ تماس  گرفته  و مورد را گزارش  دهند.

عيادت شهردار تهران از يك جانباز شيميايي
شهردار تهران از يكي از كاركنان جانباز شهرداري كه به دليل عوارض شيميايي دوران دفاع مقدس در بيمارستان ميلاد بستري است، عيادت كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمود احمدي نژاد در اين ملاقات كه چند تن از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران وي را همراهي مي كردند، طي گفتگو با پزشكان بخش ICU و همچنين مديران بيمارستان ميلاد، از نزديك در جريان روند معالجات جانباز رحيم دهريان قرار گرفت.
وي پس از اطلاع از آخرين وضع جسماني اين جانباز، با همسر، فرزندان و ديگر اعضاي خانواده وي به گفت وگو پرداخت و تاكيد كرد براي تسريع روند درماني وي حداكثر تلاش ممكن انجام شود.
دهريان در سال ۱۳۶۶ در حالي كه ۲۳ سال داشت دچار مجروحيت شد، ليكن وي پس از دوران جنگ تا دوم ارديبهشت ماه سال جاري به عنوان كارمند فني بخش خدمات موتوري شهرداري تهران به فعاليت مشغول بود.
اين جانباز كه ۸۷ روز پيش با شدت گرفتن جراحات شيميايي و ايجاد عوارض بر روي مغزش در بيمارستان بستري است، ۲ فرزند پسر، به نامهاي مهدي ۱۵ ساله و حسين ۱۰ ساله دارد.

بناهاي منطقه ۱۷ در مقابل زلزله
007764.jpg
شهردار منطقه  ۱۷ تهران  گفت : ۸۰ درصد بناهاي  اين  منطقه  به دليل  فرسودگي ، ۱۰ تا ۱۰۰ درصد، در مقابل  زلزله  احتمالي  تهران  آسيب  پذيرند.
«اسد فاضل » افزود: براساس  مطالعات  موسسه  ژاپني  جايكا، اين  منطقه  در ميان  مناطق  ۲۲گانه  تهران ، فرسوده ترين  بافت  را دارد و در صورت  وقوع  زلزله ، شديدترين  آسيب ها را خواهد ديد. وي  گفت : شهرداري  اين  منطقه ، با توجه  به  اهميت  موضوع ، تمامي  تسهيلات  لازم  را براي  نوسازي  بافت هاي  فرسوده  فراهم  كرده  است ، اما به  دليل  مشكل مالي  مردم ، استقبال  چنداني  از آن به عمل  نيامده  است . وي  يادآور شد: با ادامه  روند فعلي ، نوسازي  بافت هاي  فرسوده  اين  منطقه  ۱۳۵ سال  طول  خواهدكشيد.

نمايشگاه بين المللي تهران با استناد به قوانين تعطيل شده است
007758.jpg
گروه شهري: شوراي اسلامي شهر تهران اعتراض فرمانداري به مصوبه اين شورا درخصوص الزام شهرداري براي جلوگيري از برگزاري نمايشگاه ها در محل فعلي نمايشگاه بين المللي را رد كرد.
در هشتاد و چهارمين جلسه شوراي شهر كه روز سه شنبه به صورت علني و بدون حضور مستمع برگزار شد اعتراض فرمانداري در اين زمينه مورد بررسي قرار گرفت و متن تهيه شده از سوي اعضا به عنوان پاسخ شوراي شهر به اعتراض فرمانداري تصويب شد.
در پاسخ شوراي شهر به اعتراض فرمانداري كه متن آن در اين جلسه به تصويب رسيد، به بروز مزاحمت هاي ناشي از برگزاري نمايشگاه ها در محل فعلي آن (واقع در خيابان سئول) براي ساكنين شهر تهران و خصوصا براي اهالي اين منطقه اشاره شده است.
شوراي شهر همچنين در ادامه پاسخ خود به اعتراض فرمانداري خاطرنشان كرده است كه در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداري و تبصره آن، شهرداري مكلف به جلوگيري از ايجاد و در نهايت تعطيلي اماكني است كه موجب بروز مزاحمت براي ساكنين شده است.
در پاسخ شوراي شهر همچنين آمده است كه شوراي اسلامي شهر تهران در راستاي مراتب مندرج در بندهاي ۲، ۱۹ ، ۲۹ ماده ۷۱ قانون تشكيلات وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۷۵ و اصلاحي ۶/۷/۸۲ اقدام به تصويب مصوبه مذكور كرده است.
گفتني است، شوراي اسلامي شهر تهران ۹ تيرماه گذشته در جلسه علني خود با تصويب يك طرح ۲ فوريتي شهرداري تهران را موظف كرده كه از اول مردادماه امسال از ادامه فعاليت و برپايي نمايشگاه ها در محل فعلي نمايشگاه بين المللي جلوگيري كند كه اين مصوبه با اعتراض فرمانداري روبه رو شد.
فرمانداري در نامه ارسالي خود در اعتراض به مصوبه شورا درخصوص جلوگيري از برگزاري نمايشگاه  ها در محل فعلي ضمن انضمام نامه هاي رييس هيات مديره و مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه ها و انجمن شركت هاي انفورماتيك ايران آورده است كه: چون شركت نمايشگاه هاي بين المللي در محل فعلي، تعهداتي براي دولت ايجاد نموده است لذا نسبت به تجديدنظر در مصوبه اقدام لازم را معمول كنيد.
در اين جلسه شوراي شهر همچنين اعتراض شهردار وقت تهران به مصوبه مجوز واگذاري استيجاري يا رايگان اراضي، ابنيه و تاسيسات شهرداري تهران به مراكز انجمن ها و موسسات فرهنگي اجتماعي و ورزشي (تصويبي دوره اول شوراي شهر به تاريخ ۲/۹/۷۸) مطرح شد و براي بررسي بيشتر به مدت ۲ هفته مسكوت ماند.

با تملك اراضي و املاك
طرح هاي عمراني، فني و ترافيكي در جنوب شرق تهران رونق گرفت
007770.jpg
گره شهري: با تملك اراضي در طرح هاي عمراني، فعاليت هاي فني و عمراني در جنوب شرقي تهران رونق گرفت.
مهندس محمود نصري - شهردار منطقه ۱۵ تهران- ديروز با اعلام مطلب فوق گفت: درصد قابل توجهي از اراضي و املاك افراد حقيقي و حقوقي به عنوان معارض طرح هاي عمراني و فني مي باشند كه اين مساله يكي از عوامل ركود فعاليت هاي شهرداري و حتي زندگي شهروندان شده است از اين رو شهرداري در تلاش است با رعايت حقوق شهروندان و صاحب اراضي، املاك و زمين هاي مورد نظر را تملك و طرح هاي عمراني و فني را از بن بست و ركود خارج سازد.
وي تصريح كرد: بنابه توصيه شهردار تهران، بودجه ويژه اي براي تملك اراضي موجود در طرح هاي عمراني اختصاص يافته و به دليل همراهي و مشاركت شهروندان، موضوع تملك املاك و اراضي، روندي مطلوب يافته است به نحوي كه در يك مقطع زماني كوتاه حدود ۱۰ هزار متر مربع از عرصه و اعياني و تجاري واقع در طرح هاي شهرداري تملك و آزاد شدند.
نصري گفت: شهرداري منطقه ۱۵ تهران، با صرف ۱۷ ميليارد و ۱۲۶ ميليون ريال هزينه نسبت به ۵۹ مورد توافق جهت آزادسازي ۴ هزار و ۶۲۹ مترمربع عرصه، ۴ هزار و ۵۲۸ مترمربع اعياني و ۳۲۳ مترمربع تجاري كرده است.
وي خاطرنشان كرد: اداره املاك منطقه ۱۵ تهران در سه ماهه اول سال جاري با صرف اعتباري معادل ۱۳ ميليارد و ۷۲۷ ميليون ريال و ۳۹ فقره توافق با صاحبان اراضي و املاك معارض با طرح بزرگراه امام علي، موفق به آزادسازي حدود ۷ هزار مترمربع عرصه و اعياني و ۲۸۰ مترمربع تجاري گرديد.
شهردار منطقه ۱۵ همچنين افزود: با صرف دو ميليارد و ۶۴۵ ميليون ريال و ۱۳ فقره توافق با صاحبان املاك معارض با طرح هاي بزرگراه شوش، بيش از ۱۵۰۰ مترمربع عرصه و اعياني، تملك و در اختيار مجريان طرح هاي شهري قرار گرفت.مهندس نصري با بيان اين مطلب كه با تملك اراضي موجود در محدوده طرح هاي عمراني، فني و ترافيكي، جنوب شرقي تهران به يك كارگاه بزرگ تبديل شده است افزود: تملك و آزادسازي اراضي و املاك مورد نظر موجب ارتقاء كمي و كيفي خدمات شهري و نيز افزايش سطح زندگي شهروندان مي شود به نحوي كه با تعريض شبكه بزرگراهي، آمد و شد و سفرهاي درون شهري شهروندان، سامان مي يابد و اين موضوع در تار و پود زندگي آنان تاثير مستقيم دارد.
وي از آن دسته از شهرونداني كه اراضي شان در داخل طرح هاي عمراني است خواست تا با مراجعه به شهرداري از تسهيلاتي كه براي اين مهم در نظر گرفته شده است بهره مند شده و در ارائه خدمات به ساير شهروندان، اين نهاد مردمي را همراهي كنند.

مديركل  دفتر خدمات  عمومي سازمان  شهرداري هاي  كشور:
تنها ده درصد پسماندهاي شهري تفكيك مي شود
007779.jpg
مديركل  دفتر خدمات  عمومي سازمان  شهرداري هاي  كشور با اشاره  به  توليد روزانه  ۴۵ هزار تن  زباله  شهري  در كشور گفت : تنها ده  درصد پسماندهاي  شهري (زباله ) تفكيك  و ۹۰ درصد مابقي  دفن  مي شود.
ناصر حاج محمدي  افزود: هنوز در اكثر نقاط كشور زباله ها به  صورت  مخلوط و تفكيك  نشده  جمع آوري  مي شود كه  اين مسئله ، مشكلات  فراواني  را در مسير مديريت  پسماندهاي  كشور قرار داده است .
به گفته  وي ، به  لحاظ آلودگي هاي  زيست  محيطي  كه  دفن  زباله  به  دنبال  دارد، ساير كشورها ترجيح  دادند به  تدريج  اين  روش  را منسوخ  كنند.
وي  افزود: ايران  نيز با جديت  به  دنبال  روش  تفكيك  زباله  از مبدا و بازيافت  و يا تبديل  آن به  كمپوست  است  و براي  اين  منظور اعتبارات  خاصي  درنظر گرفته  شده  است .
مديركل  دفتر خدمات  عمومي سازمان  شهرداري هاي  كشور گفت : در سال  گذشته هفت  ميليارد تومان  اعتبار متمركز براي  اجراي  ۱۶ پروژه  آزمايشي  در كشور هزينه  شد.
وي  اضافه  كرد كه  علاوه  بر اين  مبلغ  براي  اجراي  پروژه هاي  كارخانجات  كمپوست  در سه  استان  شمالي  كشور به  دليل  برخورداري  از موقعيت هاي  ويژه  اين مناطق ، اعتبارات  ويژه اي  تخصيص  يافت .
حاج  محمدي  در ادامه  به  تصويب  قانون  مديريت  پسماندها در مجلس  هفتم  اشاره  كرد و گفت : با تصويب  اين  قانون  وظايف  دستگاه هاي  مختلف  در قبال  پسماندهاي  كشور مشخص  شده  است .
وي  افزود: طبق  اين  قانون ، مديريت  اجرايي  تمامي  پسماندهاي  غير صنعتي  و ويژه  در شهرها و روستاها و حريم  اين  مناطق ، به  عهده  شهرداري ها و دهياري  و در خارج  از حوزه  وظايف  شهرداري ها و دهياري ها برعهده  بخشداري ها است .

هزار واحد غيرمجاز در حريم رودخانه هاي تهران بايد تخريب شوند
007776.jpg
مدير كل  امور آب  استان  تهران  اعلام  كرد: بيش  از يك  هزار واحد غيرمجازدر حريم  رودخانه هاي  استان  تهران  بايد تخريب  شوند.
«احمد فلاح » افزود: اغلب  اين  ساخت  وسازهادر حريم  رودخانه هاي  كرج  و جاجرود صورت  گرفته  و برخي  واحدها از گذشته داراي  مجوز هستند كه  براساس  مصوبه  شوراي  امنيت  ملي  براي  تخريب  آنها بايدبه  مالكان  خسارت  پرداخت  شود.
وي  اعتبار مورد نياز براي  جبران خسارت  واحدهاي  اعلام  شده  را ۱۴۶ ميلياردريال  ذكر كرد.
فلاح  با اشاره  به  اجراي  طرح هاي  تغذيه  مصنوعي  و جبراني  در استان  تهران گفت : وجود واحدهاي  غيرمجاز موجب  تأخير در جريان  آب هاي  روان  و وارد شدن  آب به  سفره هاي  زيرزميني  مي شود.
وي  ادامه  داد: طرح هاي  تغذيه  مصنوعي  و جبراني  امسال  در رودخانه هاي كردان ، جابان ، سربندان  و كن  اجرا خواهد شد.
مديركل  امور آب  استان  تهران  در خصوص  طرح هاي  تأمين  منابع  آب  در استان اظهار داشت : احداث  كانال  آبرساني  به  ماهدشت  كرج  از طرح هايي  است  كه  بااجراي  آن بيش  از يك  هزار هكتار از اراضي  كشاورزي  منطقه  مشروب  خواهد شد.
وي ، اجراي  سد انحرافي  كردان  (لايروبي ، تهيه  ونصب  دريچه ،آبگيري ، تخليه )،مطالعات  تغذيه مصنوعي  دشت  ورامين ، حوضه  رودخانه كردان  و مطالعات  سد انحرافي لزور و بهانك  را از ديگر طرح هاي  استاني  در سال  ۸۳ نام  برد.
اين  مسئول  خاطرنشان  كرد: اجراي  طرح هاي  تأمين  آب  شرب  كرج  و طرح  كنترل آلودگي  آب  شرب  تهران  از طرح هاي  ملي  سال  جاري  اين  مديريت  هستند.
فلاح  افزود: براي  اجراي  طرح هاي  استاني  و ملي  به  ترتيب  شش  ميليارد ريال  و ۴۴ ميليارد ريال  اعتبار تخصيص  يافته  است .
وي  گفت : در زمينه  كنترل  و پايش  كيفيت  آب  شرب  تهران  در سال  جاري  دوايستگاه پايش  آب  باتجهيزات  كامل  به منظور كنترل  و اندازه گيري  ميزان  آلايندگي در رودخانه هاي  جاجرود و كرج  احداث  مي شود.
مدير كل  امور آب  استان  تهران  تأكيد كرد: براي  كنترل  ساخت  وسازهاي  غيرمجاز در حريم  رودخانه ها همه  دستگاه هااز جمله  بخشداري ،فرمانداري ، شهرداري ،نيروي  انتظامي و استانداري  بايد اين  مديريت  را ياري  دهند.
وي  با اشاره  به  خسارت هاي  وارده  به  دليل  بارندگي هاي  هفته  گذشته ، افزود:بارش  ۵۱ ميليمتري  باران  در حوضه  سد لار موجب  تخريب  شش  دستگاه  ساختمان  درجاجرود و انجه ، ۱۰ پل  در لالان  و تعدادي  مرغداري  و اراضي  كشاورزي  شد.
فلاح  درخصوص  تعيين  حريم  و بستر رودخانه هاي  استان  تهران  گفت : با اجراي  ۹طرح  در اين  زمينه ، حريم  رودخانه هاي  استان  با ميله كوبي  به  اطلاع  عموم  خواهدرسيد.

جنگلكاري ماهورهاي البرز
007761.jpg
بيش  از ۲۴۰ هزار هكتار از اراضي  بخش  مركزي  دامنه  جنوبي  البرز براي افزايش  سرانه هاي  فضاي  سبز و حفظ حريم  منطقه  يك  از ساخت  و سازهاي غيرمجاز جنگلكاري  مي شود.
در اين  طرح  كه  توسط شهرداري  منطقه  يك  اجرا مي شود، بيش  از ۱۳۰ هزار اصله  نهال  شامل  سرو نقره اي ، اقاقيا، كاج  تهران ، كاج  سياه ، توت  نرك ، بلوط بلند مازو، زيتون  و ارغوان  غرس  مي شود.
همچنين  طرح  احداث  جنگلكاري  به  روش  آبياري  تحت  فشار ثقلي  كه  از ارديبهشت  امسال  آغاز شده  تاكنون  ۶۰ هزار مترمربع  از عمليات  لوله كشي  با استفاده  از لوله  پلي  اتيلن  انجام  شده  است .

ساماندهي پايانه هاي تهران
007767.jpg
مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران گفت: با احداث شش پايانه ايستگاهي و نيمه متمركز در شهر تهران به ازدحام بحراني در پايانه هاي شهر پايان داده مي شود.مسعود رهنما با تأكيد بر اينكه انتشار خبر انتقال پايانه ها به خارج از تهران صحت ندارد، افزود: مكان يابي اين پايانه ها بستگي به ميزان سفرهاي برون شهري مسافران دارد زيرا هم اكنون بار پايانه هاي متمركز، بيش از ظرفيت معمول است.وي حداكثر ظرفيت ورود اتوبوس به پايانه جنوب تهران را ۸۰۰ دستگاه ذكر كرد و گفت: در حال حاضر روزانه يكهزار و ۵۰۰ تا دو هزار دستگاه اتوبوس وارد اين پايانه مي شوند كه دو برابر ظرفيت كنوني است.

نمايشگاه بين المللي تهران تعطيل شد
توافق نهايي وزارت بازرگاني و شهرداري بر سر انتقال نمايشگاه
پاسخ شوراي شهر به فرمانداري تهران: نمايشگاه بين المللي با استناد به قوانين تعطيل شده است
مجمع  نمايندگان  تهران  در مجلس  شوراي  اسلامي عصر سه شنبه در جلسه اي  سه ساعته  با حضور وزير بازرگاني ، نايب  رئيس  شوراي  اسلامي شهر و شهردارتهران  موافقتنامه اي  را براي  حل  مسئله  تعطيلي  نمايشگاه  بين المللي تهران  به  امضاي  حاضران  رساند.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر، محمد خوش چهره  درباره  مصوبه  اين  جلسه  كه  در مجلس  شوراي  اسلامي برگزار شد گفت : براساس  مصوبه  شوراي  اسلامي  شهر تهران، شهرداري  موظف  شده  است كه  از اول  مرداد از برگزاري  هر گونه  نمايشگاه  جلوگيري  و محل نمايشگاههاي  بين  المللي  تهران  راتعطيل  كند درحالي  كه  وزارت  بازرگاني نيز براي  برگزاري  نمايشگاه  موتورسيكلت  در اين  محل  قراردادي  منعقدكرده  بود.
نماينده  مردم  تهران  در مجلس  با بيان  اين كه  شهرداري  تهران  از يك  سال پيش  لزوم  تعطيلي  نمايشگاه  بين  المللي  رابه  وزارت  بازرگاني  اعلام كرده  و فرصت  لازم  را به  اين  وزارتخانه  داده  بود گفت : مجمع نمايندگان  تهران  در جلسه  اخير خود بحث  فوق  العاده اي  در اين  زمينه داشت  و مقرر شد جلسه اي  در مجلس  با حضور شهردار تهران، وزيربازرگاني  و معاونان  آنان  و نيز نايب  رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران درخصوص  موضوع  ياد شده  برگزار شود.
خوش  چهره  با اشاره  به  اين كه  مجمع  نمايندگان  تهران  دراين  جلسه  ازشوراي  شهر تقاضا كرد مصوبه  دوفوريتي  خود را براي  تعطيلي  نمايشگاه  ازاول  مرداد فقط براي  يك  مورد برگزاري  نمايشگاه  به  تعويق  اندازد گفت : با موافقت  شوراي  شهر قرارشد فقط نمايشگاه  موتور سيكلت  با رعايت ضوابط ترافيكي  در محل  كنوني  نمايشگاههاي  بين المللي  تهران  برگزارشود.
وي  افزود: وزير بازرگاني  نيز در مقابل ، با امضاي  موافقتنامه پذيرفت  كه  پس  از نمايشگاه  موتورسيكلت، هيچ  نمايشگاهي  در اين  محل برگزار نشود و محل  دائم  نمايشگاههاي  بين المللي  تهران  تعطيل  شود.
نماينده  مردم  تهران  گفت : براساس  اين  موافقتنامه  كه  به  امضاي  همه حاضران  رسيد، قرار شد براي  برگزاري  نمايشگاههاي  ديگر در يكي  دو سال آينده  در مكانهاي  مناسب، شهرداري  تهران  به  وزارت  بازرگاني  كمك  كند.وي  تصريح  كرد :وزارت  بازرگاني  نيزدر اين  فاصله  براي  ايجاد مكاني مناسب  به  منظور برگزاري  نمايشگاهها خارج  از محدوده  مركزي  و پرترافيك شهر تهران  اقدام  خواهد كرد.
خوش  چهره  افزود: همچنين  وزارت  بازرگاني  متعهد شد از اين  تاريخ  به بعد هيچ  قراردادي  براي  برگزاري  نمايشگاه  در محل  كنوني  منعقد نكند ومجمع  نمايندگان  تهران  نيز قرار شد براي  اجراي  اين  توافقنامه  جلسات توجيهي  با وزيران  صنايع  و معادن  و جهادكشاورزي  كه  اصلي  ترين متقاضيان  برگزاري  نمايشگاهها هستند برگزار كند.
شهردار تهران نيز در تازه ترين اظهارات خود در اين خصوص گفته است: عمليات اجرايي احداث مكان جديد نمايشگاه بين المللي تهران قبل از پايان تابستان امسال آغاز مي شود.
محمود احمدي نژاد افزود: محلي در غرب پارك چيتگر (منطقه وردآورد كرج) انتخاب شده كه براي احداث نمايشگاه بسيار مناسب است.
وي گفت: اين محل در كنار سه بزرگراه و مسير مترو قرار دارد و مشاور طرح مشغول طراحي مكان جديد نمايشگاه بين المللي است.
اين گزارش مي افزايد نتايج يك نظرسنجي كه به تازگي انجام شده است، نشان مي دهد كه ۸۷ درصد مردم تهران از تصميم شوراي اسلامي شهر تهران براي انتقال نمايشگاه بين المللي حمايت مي كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |