يكشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۴۶
بحران تعطيلي مدارس منطقه ۱۳ ادامه دارد
سرنوشت نامعلوم دو هزار دانش آموز
حدود ۲۱ مدرسه در منطقه ۱۳ تهران وجود دارد كه صاحبان مدارس براي تخليه آنها اقدام كرده اند و به اين ترتيب ۲۲ درصد مدارس منطقه ۱۳ در ابتداي مهر ماه امسال تعطيل خواهند بود و اين در حالي است كه با بسته شدن هر يك از اين مدارس حدود ۲۵۰ نفر از دانش آموزان آنها بدون مدرسه مي مانند
011955.jpg
مدرسه شهيد اندرز گو، منطقه ۱۳ . با وساطت خانواده هاي دانشآموزان اين بار هم از پلمپ شدن مدرسه جلوگيري شد.بااين حال هيچ كس نمي داند سرنوشت اين مدرسه به كجا خواهد كشيد.
عكس: هادي مختاريان 
عليرضا جلا ئيان 
حكم تخليه ۶ مدرسه در منطقه ۱۳ به دليل عدم پرداخت به موقع اجاره و فروش آنها توسط صاحبان اين مدارس صادر شد. يكي از مديران آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران در اين باره مي گويد: «حكم تخليه ۶ مدرسه در اين منطقه صادر شده و ۳ مدرسه هم اكنون پلمپ شده است.»
به گفته مسوول روابط عمومي منطقه ۱۳ تهران حدود ۲۱ مدرسه در اين منطقه وجود دارد كه صاحبان آنها براي تخليه املاك خود اقدام كرده اند كه اين تعداد ۲۲ درصد مدارس منطقه ۱۳ را تشكيل مي دهند.
همچنين با بسته شدن هر يك از اين مدارس حدود ۲۵۰ نفر از دانش آموزان آنها بدون مدرسه مي مانند.
به گفته عموزادي، مدير روابط عمومي آموزش و پرورش منطقه ۱۳ برخي از اين مدارس ابن سينا،صادقيه، اندرزگو ، زهرا و زهرا اطهر نام دارند كه براي همگي آنها حكم تخليه صادر شده و حتي ميز و صندلي كه داخل آنها بوده است را به بيرون از مدارس انداخته اند.
اين مدارس كه اكثرا بيش از ۵۰ سال عمر كرده اند زمان اجاره شان به سال هاي قبل از انقلاب بازمي گردد. عموزادي در اين باره مي گويد: «اجاره آنها به اين صورت بوده كه صاحبان اين مدارس اكثرا خود فرهنگي بوده اند و به طور توافقي اين مدارس را اجاره داده اند، البته درست است كه مبلغ اجاره ناچيز و كم بوده ولي با توافق طرفين انجام شده است و حالا صاحبان اين مدارس به هر دليل خواهان بازپس گيري ملك خود هستند و حتي روز گذشته يكي از آنها براي پلمپ كردن مدرسه اي آمده بود كه با مقاومت اولياي بچه ها مواجه شده بود و خوشبختانه فعلا از اين كار منصرف شده است.
عموزادي ،معتقد است كه در ميان اين مدارس، مدرسه شهيد اندرزگو در موقعيت خيلي بحراني قرار دارد. او مي گويد: «ملك اين مدرسه داراي ۳ صاحب است و صاحبان آن حتي راضي به فروش ملك نمي شوند.» او در ادامه مي  گويد:« البته شهردار تهران درباره خريد يكي از مدارس اقداماتي كرده  اند و همچنين رئيس آموزش و پرورش كل استان تهران با يكي از مالكان اين مدرسه درباره توافق خريد يكي ديگر از اين مدارس صحبت هايي انجام داده است. با وجود اين با بسته شدن اين ۶ مدرسه حدود ۲هزار نفر از دانش آموزان بدون مدرسه مي مانند.»
همچنين يكي از اولياي بچه ها در اين باره مي گويد:« اين منطقه جزو يكي از پرجمعيت ترين مناطق تهران قرار دارد.»
جالب اينجاست كه قبل از تعطيلي اين مدارس منطقه ۱۳ با مساله كمبود فضاي آموزشي مواجه بود و حالا معلوم نيست با تعطيلي اين مدارس چه سرنوشتي در انتظار بيش از۲هزار دانش آموزي است كه پيش از اين در اين مدارس تحصيل مي كردند.
بد نيست بدانيد كه بيشتر مدارس تعطيل شده در اين منطقه در مقاطع ابتدايي و راهنمايي هستند و كودكان اين مدارس براي يادگيري درس به فضاي آموزشي آرام نياز دارند.
از طرف ديگر روز گذشته يكي از مالكان اين مدارس براي پلمپ كردن ملك خود به مدرسه مورد نظر آمده بود كه با مقاومت خانواده هاي دانش آموزان اين مدرسه مواجه شد و آنها صاحب ملك را راضي كردند تا مدرسه را پلمپ نكند. تصور كنيد كودكاني را كه اول مهركلاس خود را پشت دربسته در كوچه با شاخه گل هايي كه در دست دارند در كنار عابران پياده شروع خواهند كرد؛ بسيار دردناك خواهد بود. يكي از مادران اين دانش آموزان خواستار اين شد كه مسوولان آموزش و پرورش و نمايندگان مجلس به مشكلات مدارس اين منطقه تا قبل از شروع سال تحصيلي جديد به طور جدي رسيدگي كنند. به گفته محمدي رئيس آموزش و پروش منطقه ۱۳، ۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در ۱۸۱ مدرسه در اين منطقه مشغول به تحصيل هستند كه با بسته شدن اين مدارس حدود ۲هزار دانش آموز بدون مدرسه مي شوند. اين در حالي است كه تا آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس ۲ ماه بيشتر نمانده است و ما اميدوار هستيم با چاپ اين گزارش مسوولان به فكر حل اين مشكل باشند و براي باز پس گيري اين مدارس راه چاره اي پيدا كنند.

پرونده اي با ۶۰۰ شاكي
مدير يك شركت، درپوشش سرمايه گذاري، از ۶۰۰ نفر كلاهبرداري كرد. مسوولان اين شركت به بيش از ۴ ميليارد تومان كلاهبرداري از شاكيان متهم هستند. خانمي به نام «ز.ش» با مراجعه به كلانتري ۱۲۸ تهران مدعي شد يك شركت ۵ ميليون تومان از وي كلاهبرداري كرده است. وي همچنين گفت: مسوولان اين شركت در يك كلاهبرداري ۴ ميليارد توماني نيز دست دارند. با تشكيل پرونده اي در اين باره ماموران اداره ۱۴ آگاهي تهران به دو نفر به نام هاي «ح.م» و «ع.ق» مظنون شدند كه با تحت نظر گرفتن آنها مشخص شد كه «ح.م» با راه اندازي ۱۰ شعبه مواد غذايي در مناطق بازار، سيدخندان، طالقاني، صادقيه، ولي عصر، پيروزي در حدود ۶۰۰ نفر را با سود ۱۶ درصد جذب سرمايه گذاري در اين شركت كرده است. نامبرده در سال ۸۳ نزديك به ۴ ميليارد تومان نقدينگي داشته و پس از گذشت سه ماه با معرفي «ع.ق» به عنوان حسابدار شركت اعلام كرد كه وي حدود ۳ ميليارد تومان از سرمايه شركت كلاهبرداري كرده و به خارج از كشور گريخته است كه بعدا مشخص شد طرح موضوع سرقت ساختگي بوده و «ع.ق» با گرفتن مبلغي از «ح.م»سرقت را به گردن گرفته و به كشور سوئد متواري شده است.
در اين رابطه ۶۰۰ نفر شاكي وجود دارد كه از ۳ تا ۱۰۰ ميليون تومان از آنان كلاهبرداري شده است.
طبق تحقيقات اداره آگاهي تهران، «ح.م» با پول شاكي ها، حدود ۲۰ هزار مترمربع زمين كشاورزي، ۳ هزار مترمربع باغ در دماوند، ۴ باب مغازه در بازار مولوي و يك كارخانه پنيرسازي در همدان خريداري و ۲ ميليارد تومان وجه نقد نيز از مردم كلاهبرداري كرده است.

نقص فني
نقص فني كمباين باعث آتش گرفتن ۳ هكتار مزارع گندم و ۳ دستگاه خودروسواري در مشهد شد.
يك دستگاه كمباين در مزارع اطراف مشهد كه مشغول درو كردن گندم بود دچار حريق شد.
بر اساس اين گزارش وزش باد، آتش رابه مزارع مجاور سرايت داده و باعث سوختن ۳ هكتار زمين زراعي و ۳ خودروي پارك شده در آن محل شد.
اين آتش سوزي با كمك اهالي و ماموران آتش نشاني خاموش شد.
علت حادثه، نقص فني در سيم كشي و باطري كمباين اعلام شده است.

تهديد و اسلحه
سارقي كه با تهديد اسلحه يك خودرو سواري را ربوده بود در مدتي كمتر از ۲۴ ساعت در كرج دستگير شد.
چند روز گذشته فردي به عنوان مسافر، سوار بر خودرو «حسين.الف» شد. او در بين راه با تهديد اسلحه و شليك گلوله، راننده را پياده و خودرو را به سرقت برد. مالباخته بلافاصله با مراجعه به پاسگاه «سلفچگان» از توابع استان قم، شكايتي تنظيم كرد. چند ساعت بعد سارق با راننده تماس گرفته و در قبال بازگرداندن خودرو از او تقاضاي پول كرد.
ماموران انتظامي با ارايه نكات ضروري به مالباخته، او را به محل قرار در كرج روانه كردند و دورادور مراقب اوضاع بودند تا اين كه متهم را در محل قرار، غافلگير و بازداشت كردند. در بازرسي از متهم يك قبضه سلاح و يك خشاب با ۹ فشنگ به دست آمد.

انفجار در معدن
انفجار يك معدن زغال سنگ در اكراين جان ۲۵ نفر را گرفت. بر اثر انفجار گاز متان در يك معدن زغال سنگ در شرق اكراين دست كم ۲۵ كارگر معدن كشته و ۱۱ نفر مفقود شدند.
اين انفجار به بخشي از معدن «كواسنونليما نسكايا» در منطقه «دانتك» كه حدود يك هزار و ۸۰۰ فوت زيرزمين قرار دارد صدمه زده است.
كارگران امداد اجساد ۲۵ معدنچي را يافته و ۱۱ نفر ديگر مفقود شده اند. گمان مي رود علت اين انفجار گاز متان باشد. به دليل غلظت بالاي گاز و دود و دماي ۱۰۴ درجه فارنهايت تيم جستجوگر براي يافتن كشته شدگان و مجروحان اين حادثه با مشكل مواجه شده است.
زماني كه اين انفجار روي داد، ۴۸ معدنچي شيفت كاري شان را در اين بخش از معدن تغيير داده بودند. معاون نخست وزير اكراين و تني چند از مقامات عالي رتبه از اين مكان ديدن كردند.

۲۷ ضربه
صاحب فروشگاه مواد غذايي در اراك، پس از بستن مغازه خود توسط ۳ سارق حرفه اي ۲۷ ضربه چاقو خورد.
سارقان كه قصد سرقت از فروشگاه مواد غذايي در خيابان شهيد رجايي اراك را داشتند با مقاومت «عباس.ج» صاحب فروشگاه روبه رو شدند. آنها با وارد كردن ۲۷ ضربه چاقو به «عباس.ج» وي را زخمي كردند و از محل متواري شدند. «عباس» از نواحي كتف، كمر، دست، شكم و ريه به شدت آسيب ديده است.
وي با بيش از ۲۰ بخيه به علت وضعيت بد جسمي هنوز در بيمارستان وليعصر اراك بستري است.
ماموران پليس تاكنون ردي از ضاربان سارق به دست نياورده اند. تحقيقات در مورد شناسايي و دستگيري سارقان ادامه دارد.

دو قتل و يك استان
بر اثر دو دعواي خانوادگي جداگانه در شهرستان پاوه واقع در استان كرمانشاه، دو نفر كشته و چهار نفر زخمي شدند.
در روستاي «دوريسان» واقع در شهرستان پاوه مردي ۵۰ ساله با استفاده از اسلحه شخصي، دختر ۲۰ ساله اش را به ضرب گلوله به قتل رساند و دو فرزند ديگرش را زخمي كرد.
بر اساس اين گزارش، مقتول كه حاضر به ازدواج با خواستگار مورد نظر پدرش نبود به ضرب گلوله توسط وي به قتل رسيد.
همچنين در روستاي دره بيان، همين استان هم بر اثر اختلاف خانوادگ ي، دامادي مادرزنش را با شليك چند گلوله به قتل رساند و دو نفر اقوام ديگر مقتول را نيز زخمي كرد. بنابراين گزارش، قاتل كه قصد داشت همسر سابقش كه طلاق گرفته بود را برگرداند، اما با مقاومت مادرزن سابق، او را به قتل رساند. البته هر دو قاتل بعد از ارتكاب قتل دستگير شده اند.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |