استراتژي بازاريابي
نويسندگان: اورويل سي. واكر، هارپر دابليو. بويد، جان مالينز و ژان كلولرش/ مترجمان: دكتر سيد محمد اعرابي، داود ايزدي/ ناشر: دفتر پژوهش هاي فرهنگي/ چاپ اول، ۱۳۸۳/ ۶۶۴صفحه، وزيري/۶۹۰۰ تومان.
در بخشي از پيشگفتار كتاب به قلم دكتر سيد محمد اعرابي آمده است: «آشنايي اوليه با مباني مديريت استراتژيك و مديريت عمليات بازاريابي در بهره برداري نظري و عملي از اين كتاب مؤثر است. تجربيات، آموخته ها و مطالعات دوره هاي مقدماتي و كارشناسي در مديريت بازرگاني و بازاريابي را مي توان با استفاده از اين كتاب تركيب كرده و نگرشي يكپارچه براي فراگيري موضوعات پيشرفته بازاريابي فراهم آورد. اين كتاب به عنوان سنگ زيربنا براي دوره هاي پيشرفته و دوره هاي تحصيلات تكميلي رشته هاي مديريت بازرگاني و مديريت اجرايي طراحي شده است.» اين كتاب شامل چهار بخش و ۱۴ فصل است، بخش اول و دوم به بررسي عوامل دروني و بيروني مي پردازد تا به عنوان ورودي در بخش سوم مورد استفاده قرار گيرد. بخش سوم به طراحي استراتژي هاي بازاريابي و بخش چهارم به اجرا و كنترل استراتژي هاي تدوين شده اختصاص يافته است.
فساد اداري
تأليف: محمد عباس زادگان/ ناشر: دفتر پژوهش هاي فرهنگي/ چاپ اول، ۱۳۸۳/ ۱۶۸ صفحه، وزيري/ ۱۷۰۰ تومان.
در بخشي از پيش گفتار كتاب آمده است:... تجربه بيش از بيست سال كار در سازمان هاي اجرايي و بهره گيري از روش هاي علمي در سامان دهي فعاليت ها، همزمان با تلاش براي انتقال تجربه هاي اجرايي به محيط دانشگاه و به دانشجويان باعث شد كه اين كتاب كه عمدتاً بر محور بررسي تجربه هاي موجود در جهان و توصيه مجامع بين المللي مبارزه با فساد، كه برخاسته از كوشش مشترك انديشمندان قرار دارد، شكل بگيرد.بي ترديد، سياست هاي مبارزه با فساد اداري، بخشي از اصلاحات جدي و همه جانبه اي است كه بايد در كشور ما بازنگري شود و براي اين بازنگري به تجربيات ساير كشورها و توصيه هاي سازمان هاي بين المللي نيازمنديم. پاسخ به اين سؤال اساسي كه به چه دلايلي تلاش هاي مختلف در اين زمينه، قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، در حد دلخواه، به بار نشسته و چرا رضايت همه جانبه مردم را فراهم نكرده است، موجب مي شود تا در زمينه مبارزه با فساد از صاحب نظران باتجربه، بهره بيشتري ببريم.امروز تأكيد كشورهاي مختلف بر سه ركن اصلي، پيشگيري از فساد، آموزش كاركنان و انتخاب افراد براساس شايستگي و نهايتاً اصلاح نظام هاي عملياتي و مكانيزه كردن آن، باعث شده است كه مبارزه با فساد، شكل اصولي و علمي داشته باشد.ايجاد عزم ملي در زمينه مبارزه با فساد اداري و پرهيز از آلوده كردن آن با جهت گيري هاي سياسي و گروهي بهره برداري تبليغي از نتايج آن، توقعي است كه عامه مردم از سياست گذاران جامعه در اين زمينه دارند.