پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۵۰
مردم همچنان  رنگ هاي تيره را مي پسندند
هزينه خودروهاي تيره بيشتر است
خبر روز
هنگام خريد خودرو عوامل و معيارهاي مختلفي دست به دست هم مي دهد تا خريدار از بين مدلها و رنگ هاي مختلف، يك خودرو را انتخاب كند و بخرد. يكي از مهم ترين اين عوامل، قيمت خودرو است؛ اما اين مسأله تاحدي خريداران را محدود مي كند. بيشتر مشتريان خودروها ترجيح مي دهند بين انواع مختلف يك نوع خودرو گران ترين آن را بخرند!
علت اين مسأله هم به رنگ خودرو برمي گردد. از آنجايي كه عموماً در كشور ما خودروهاي تيره رنگ، گران تر هم هستند بنابراين بسياري ترجيح مي دهند پول بيشتري بپردازند ولي يك خودروي تيره بخرند. اين مسأله بين جوانان بيشتر به چشم مي خورد. بسياري از آنها به رنگ هاي تيره بخصوص رنگ سياه علاقه بيشتري دارند و معتقدند رنگ سياه شيك تر و زيباتر است.
روانشناسان معتقدند: افرادي كه به خودروهاي سياه رنگ علاقه دارند، افرادي جاه طلب و عاشق قدرت هستند كه دوست دارند متفاوت به نظر برسند.
جواني درباره علت علاقه اش به خودروهاي تيره مي گويد: مشكي رنگ مورد علاقه من است و به همه ماشين ها هم اين رنگ مي آيد.
اسدنيا ضمن پرابهت دانستن يك خودروي سياه مي افزايد: يك پرايد سفيد مثل پيكان به نظر مي رسد ولي پرايد مشكي، گران تر، شيك تر و متفاوت تر به نظر مي رسد و جلوه خاصي دارد. بنابراين اگر قرار باشد پرايد بخرم، رنگ مشكي را ترجيح مي دهم.
صرف نظر از دليل علاقه مردم به رنگهاي تيره و تمايلشان به متفاوت بودن و گونه اي ديگر به نظر رسيدن، خودروهاي تيره رنگ با وجود اين علاقه همگاني، هزينه هاي بيشتري را به خود اختصاص مي دهند. علت اين مسأله هم تنها به خاطر بالاتر بودن قيمت خودروهاي تيره رنگ نيست. علاوه بر گراني قيمت اوليه اين خودروها، براساس آخرين مطالعات صورت گرفته توسط يك شركت بيمه استراليايي، خودروهايي كه رنگ روشن دارند بسيار كمتر از خودروهاي تيره يا خودروهايي كه همرنگ محيط مي شوند، تصادف مي كنند.
براساس اين تحقيقات، خودروهاي زرد روشن، نخودي، كرم و سفيد ايمني بيشتري در جاده ها دارند و حتي هنگام طلوع و غروب خورشيد نيز به سادگي قابل رويت هستند، بنابراين كمتر دچار تصادف مي شوند. اين در حالي است كه خودروهاي تيره بيشتر در معرض خطر تصادف قرار دارند، خودروهاي سياه، طلايي، سبز و سورمه اي بيش از رنگ هاي ديگر زمينه را براي تصادف فراهم مي كنند و علاوه بر اين هزينه تعمير آنها هم بيشتر است.
تعمير بدنه خودروهاي تيره رنگ به خاطر زحمت بازسازي و نوع رنگهايي كه دارند بيشتر از خودروهاي ديگر هزينه دارند.
باتوجه به همه موارد فوق در بسياري مواقع افراد حتي پس از چندين بار خريد و تعويض اتومبيل همچنان ترجيح مي دهند ميل و كشش و سليقه شخصي شان را ارضا كنند و به جنبه هاي ايمني و سلامت خود و اتومبيل شان چندان توجهي ندارند.

بازارچه خودرو
بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو
بازارچه آخر هفته
بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه خودرو  |  بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |  بازارچه آخر هفته  |  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |