سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۵۵ - Aug 3, 2004
عضويت ملي پوشان كشتي در «سلام جويبار»
گروه ورزشي: مهدي حاجي زاده و اصغر بذري با عقد قرارداد به عضويت تيم كشتي «سلام جويبار» درآمدند.به گزارش خبرنگار همشهري تيم كشتي «سلام جويبار» براي حضور قدرتمند در ليگ كشتي با تعدادي از كشتي گيران مازندراني قرارداد امضا كرده است.
سرهنگ محمد انصاري قائم مقام و نماينده تام الاختيار باشگاه «سلام جويبار» در رابطه با كشتي گيران اين تيم گفت: علاوه بر مهدي حاجي زاده، اصغر بذري و كشتي گيران خارجي، هادي پورعليجان، مراد محمدي، محمدباقر عالي، اصغر سليماني، امير گنجي، حسين رنگرز، مسعود واحدي و سعيد نيستاني به عضويت تيم «سلام جويبار»  درآمدند.
وي همچنين در رابطه با كادر فني اين تيم گفت: علاوه بر اكبر فلاح كه سرمربي تيم است، حاج محمود اسماعيل پور، آيت واگذاري و نادر ناظري مربيان تيم «سلام جويبار» در ليگ برتر خواهند بود.
سرهنگ انصاري در پايان با اشاره به اينكه تمامي كشتي گيران يادشده ديروز با حضور در تهران قراردادهاي خود را به ثبت رساندند اظهارداشت: اساس كار ما در تيم سلام جويبار رعايت اخلاق و نظم و انضباط در همه زمينه هاست.

تيم منتخب كاراته دانشگاه وارد توكيو شد
تيم منتخب كاراته دانشگاه آزاد اسلامي ايران جهت حضور در هفتمين دوره رقابت هاي جهاني ۲۰۰۴ ژاپن يكشنبه عازم توكيو محل برگزاري اين پيكارها شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، اين مسابقات طي روزهاي ۱۷ و ۱۸ مردادماه با حضور بيش از ۵۰ كشور در سالن بزرگ ورزش هاي رزمي توكيو «بودوكان» برگزار مي شود و اين در حالي است كه نمايندگان دانشگاه آزاد اسلامي با ۲۵ ورزشكار پس از پشت سرگذاشتن ۳ مرحله اردوي تداركاتي و آماده سازي در اين پيكارها با مربيگري احمد صافي سرمربي تيم دانشگاه آزاد به روي تاتامي مي روند.

سه نكته اساسي براي ديدار با چين
عمق دفاع ايران و چين- پاشنه آشيل
008196.jpg

گروه ورزشي: حالا نوبت چين است كه در مقابل فوتبال ايران رشد و توسعه خود را نشان دهد. چيني ها با وجود سرمايه گذاري كلاني كه در اين رشته كرده اند هنوز به نتايج دلخواه و آرماني خود دست پيدا نكرده اند.به گزارش خبرنگار همشهري اولين ديدار رسمي ايران با چين ۲۸ سال پيش در مسابقات جام ملت هاي آسيا بود كه در تهران با نتيجه دو بر صفر برچين غلبه كرديم. كلا از يازده ديداري كه طي اين ۲۸ سال در سه تورنمنت (جام ملت هاي آسيا، بازيهاي آسيايي و بازيهاي مقدماتي جام جهاني) انجام داده ايم هشت بار پيروزي، يك بار تساوي و دو شكست داشته ايم.
فوتبال چين با وجود حضور در عرصه فوتبال حرفه اي آسيا و به خدمت گرفتن مربيان بزرگ جهان هنوز به هيچ افتخار قهرماني نائل نشده به جز حضور در جام جهاني ۲۰۰۲ كه نتايج خوبي هم بدست نياورد.
چين قصد دارد در سيزدهمين دوره مسابقات جام ملت هاي آسيا كه در خانه خود انجام مي دهد براي اولين بار به مقامي كه در خور اين كشور و جمعيت آن است دست پيدا كند. چيني ها در سال ۱۹۸۴ به مقام دوم رسيدند و ديگر بهتر از اين جايگاهي به دست نياوردند. چين اگر به جام جهاني هم رفت روي تجربه و تيزهوشي بوراميلوتينوويچ بود كه تخصص و هنرش در رساندن تيم ها به جام جهاني است، او هرگز به فوتبال ريشه اي و توسعه و تعميم كاري ندارد.نتيجه مقطعي براي او مهم تر است.
چيني ها در اين جام با آري  هان بازيكن بزرگ دهه هفتاد هلند كه حالا جزو مربيان صاحب سبك است براي فتح جام آمده اند و تا اين مرحله هم نتايج خوبي بدست آورده اند.
008151.jpg

پيروزي در مقابل اندونزي و قطر، تساوي با بحرين و حذف عراق در يك چهارم نهايي. يازده گل زده و دو گل خورده نسبتا نتايج خوبي است. آري هان پس از تساوي با بحرين در بازي اول براي ديدارهاي بعدي سه تغيير عمده در تيم خود به وجود آورد كه يكي از آنها در همان ديدار اول صورت گرفت «ژائو جيايي» خيلي زود در تركيب اصلي جاي لي ژياپنگ را گرفت و مهره ثابت شد.سان ژيانگ نيز در دفاع چپ جانشين ژوتنگ شد و لي مينگ نيز در خط مياني جاي ژوهايبين را گرفت و بدين طريق هان تيم اصلي خود را شناخت و اندونزي و قطر و عراق را به راحتي مغلوب كرد، گرفتاري چين در همان بازي اول بود كه با خوش شانسي از شكست در مقابل بحرين گريخت و با يك تساوي صدرنشين شد.
ليو يان في دروازه بان ثابت چين در مقابل بحرين روي گل اول دچار اشتباه فاحش شد، او دروازه باني با معيارهاي طراز اول نيست، قد متوسط، كم تحرك، ضعيف روي توپهاي بلند. آري هان در خط دفاع با چهار مدافع بازي مي كند. سان ژيانگ در سمت چپ، وي ژين در سمت راست و ژنگ ژي و لي وي فينگ در وسط كه ژنگ ژي تقريبا نقش يك ليبرو كلاسيك را بازي مي كند. او سه گل از يازده گل چين را به ثمر رسانده كه هر سه از روي نقطه پنالتي بوده است .در خط مياني ژائو جان ژه نقش محوري دارد. كاپيتان خونسرد چيني ها در امر بازيسازي عالي است، اما كار دفاعيش چندان تعريفي ندارد.
در كنار او لي مينگ، يان سونگ و شائو جيائي بازي مي كنند.
خط برتر چين در حمله است. هائوهايدونگ مشهور و لي جين يو گلزن و شوتزن. آنچه براي مدافعان ما اهميت دارد، حركت ها و استارت هاي اين دو مهاجم در عمق و بازكردن درهاي دفاعي است كه ژائو جان ژه خوب اين دو مهاجم را تغذيه مي كند. اين دو مهاجم در روي خط محوطه جريمه و دو گوشه اين محوطه حركت به عمق را انجام مي دهند و اگر پوشش مناسب از جانب گل محمدي صورت نگيرد، شرايط دفاعي ما به هم خواهد ريخت. خنثي كردن اين شاخص مهم چيني ها، حركت كلي تيم چين را كند خواهد كرد. چين در خط مياني آن اندازه توانمندي ندارد كه بتواند اين دو را به خوبي حمايت كند. مدافعان كناري يحيي گل محمدي (رضايي- كاملي مفرد) بايد حتما نزديك به گل محمدي بازي كنند.
به نظر مي رسد تنها نقطه سست تيم ما بايد به نوعي ترميم شود، اگر ايران گلي بخورد روي حركت در عمق هايدونگ و جين يو با شماره هاي ۹ و ۲۹ خواهد بود. مدافعان ما بايد از زدن تكل در درون محوطه جريمه پرهيز كنند وگرنه اين دو بازيكن چيني قادرند به راحتي پنالتي بگيرند و بازيكن شماره ۵ ژنگ ژي نيز در زدن ضربات پنالتي تخصص دارد. ميرزاپور حتما در زماني كه اين بازيكن پنالتي مي زند بايد متوجه سمت چپ خود باشد. اما چگونه تيم ما مي تواند راحت تر به گل دست پيدا كند؟
چيني ها در خط دفاعي دچار مشكلات زيادي هستند. فاصله هاي بين مدافعان چپ و راست چين با دو دفاع مياني بسيار زياد است، دقيقا جايي كه مهدوي كيا و كريمي قرار دارند، فرستادن توپ در عمق اين دو فضا بهترين موقعيت ها را نصيب ما خواهد كرد ضمن اينكه دروازه بان و مدافعان چين روي توپهاي بلند دچار ضعف هاي عمده اي هستند كه فرصت خوبي براي علي دايي است تا توانايي هاي خود را در اين بازي نشان دهد. دقت در عمق دفاع ايران، حركت در بين دو مدافع كناري و مياني چين و فرستادن توپهاي بلند به تناوب براي دايي سه نكته اساسي ديدار ايران با چين است.ايران اين بازي را پشت سر خواهد گذاشت و به فينال خواهد رفت، انشاء ا...
008154.jpg

برنامه بازي هاي مرحله نيمه نهايي
* بحرين - ژاپن، جينان ساعت ۳۰/۱۴
* ايران - چين، پكن ساعت ۳۰/۱۷

ايران و چين از زاويه اي ديگر
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال كشورمان در هتل كونلون پكن استقرار يافته است.
ملي پوشان پس از ورود به پكن، صبح ديروز را به طور كامل استراحت كردند و پس از صرف ناهار در ساعت ۱۳ به وقت محلي، در كلاس توجيهي و آناليز مسابقه با كره حضور يافتند كه نكات لازم از سوي برانكو ايوانكوويچ به تمامي ۲۱ بازيكن حاضر گوشزد  شد.در ادامه و مطابق با برنامه پيش بيني شده ساعت ۱۹ آخرين تمرين تيم ملي تا پيش از بازي با چين در محل استاديوم كارگران پكن، محل انجام مسابقه امروز، به مدت ۶۰ دقيقه برگزار شد.دويدن، گرم كردن، كشش، كار با توپ، حمله به دروازه حريف، فوتبال و كار روي ضربات پنالتي در دستور كار كادر فني تيم ملي قرار دارد.گفتني است تمامي ۲۱ بازيكن از جمله ابراهيم تقي پور كه در بازي با كره جنوبي دچار مصدوميت شد در سلامتي كامل قرار دارند و تيم  ملي با همان سيستم ۳ ـ ۴ ـ ۳ در حمله و ۱ ـ ۶ ـ ۳ در دفاع به مصاف چين خواهد رفت.
تيم ملي تنها يك تغيير را در تركيب خود شاهد خواهد بود و آن اينكه رحمان رضايي مجددا در جمع بازيكنان خط دفاع كشورمان قرار مي گيرد.
تركيب تيم ملي ايران
دروازه بان: ابراهيم ميرزاپور مدافعان: يحيي گل محمدي، جلال كاملي مفرد و رحمان رضايي هافبكها: حسين كعبي، محمد علوي، جواد نكونام، علي كريمي، مهدي مهدوي كيا، ستار زارع مهاجم: علي دايي
ايران و چين از نگاه آمار - جام ملت هاي آسيا
۱۹۷۶ تهران: ۲ بر صفر به سود ايران ۱۹۸۰ كويت: ۲ بر ۲ مساوي
۱۹۸۴ سنگاپور: ۲ بر صفر به سود ايران ۱۹۸۸ قطر: ۳ بر صفر به سود ايران
بازيهاي آسيايي
۱۹۹۴ ژاپن: ۱ بر صفر به سود چين ۱۹۹۸ تايلند: ۲ بر يك به سود ايران
۱۹۹۸ تايلند: ۱ بر صفر به سود ايران
مقدماتي جام جهاني
۱۹۹۰ چين: ۲ بر صفر به سود چين ۱۹۹۰ ايران: ۳ بر ۲ به سود ايران
۱۹۹۸ چين: ۴ بر ۲ به سود ايران ۱۹۹۸ ايران: ۴ بر ۱ به سود ايران
هشدار علي دايي به چين
008163.jpg

كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران به چين هشدار داد، تنها امتياز ميزباني براي باقي ماندن در كورس قهرماني جام ملت ها كافي نيست. علي دايي و هم تيمي هايش پس از پيروزي ۴ بر ۳ برابر كره جنوبي از اعتماد به نفس بالايي برخوردار شده اند تا در روز سه شنبه براي حضور در فينال، به مصاف چين بروند. علي دايي درباره پيروزي بر كره جنوبي، به سايت ويژه جام ملت هاي آسيا، گفت: «زماني كه برابر كره جنوبي بازي كرديم بسيار مطمئن بوديم و چنين اعتماد به نفسي را در بازي با چين نيز خواهيم داشت.ما از آنها نمي ترسيم و هر تيمي را در اين مسابقات مي توانيم شكست دهيم، حتي اگر آن تيم ميزبان باشد. دايي كه در حال نزديك شدن به صدمين گل ملي اش است، در اين تورنمنت تنها يك گل به ثمر رسانده، اما نگران گلزني اش نيست.» دايي در اين باره گفت:« ما پيروز شديم تا به نيمه نهايي برسيم. حال من گل مي زنم يا ديگران، مهم اين است كه ما پيروز شده ايم».
در ادامه اين گزارش آمده است: «برانكو ايوانكوويچ نيز از ديدار تيمش برابر چين مطمئن است.» ايوانكوويچ سه بازيكنش در دور مقدماتي محروم شدند و براي ديدار يك چهارم نهايي از چونگ كينگ به جينان سفر كردند كه به دليل شرايط بد جوي، ۱۰ ساعت در شهر يان تاي توقف داشتند. سرمربي ايران در اين باره گفت: «پس از تمام اين مشكلات، هم اكنون در مرحله نيمه نهايي هستيم و تمام تيم هاي حاضر در اين مرحله، توانايي پيروزي را در خود مي بينند.
به دليل اين كه چيني ها ميزبان هستند، ما به آنها احترام مي گذاريم، اما همچنان سخت خواهيم جنگيد».

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |