شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۳
مي خواهيم قهرمان جهان شويم
001116.jpg
مريم دري منش- يورگن كلينزمن با قبول رهبري تيم ملي فوتبال آلمان تا جام جهاني آينده و با فراخوان همه آلماني ها درصدد است تا تحرك و شوري مثبت براي برگزاري اين رويداد بزرگ ورزشي در آلمان ايجاد كند. كاري كه تنها با حمايت همه جانبه باشگاههاي حاضر در بوندسليگا ميسر خواهد شد. وي خاطرنشان ساخت: «ما بايد شور عمومي را متوجه تيم كنيم، كاري كه پرتغال در جام ملتهاي اروپا، به عنوان ميزبان مسابقات، موفق به انجام آن شد. اگر تيم ما به خود ايمان آورده و اعتماد  به نفس خود را به دست آورد، رسيدن به خيلي از چيزها ممكن مي شود.»
كلينزمن كه متولد ۳۰/۷/۱۹۶۴ مي باشد در سال ۱۹۹۶ به همراه تيم ملي كشورش به مقام قهرماني اروپا رسيد و در سال ۱۹۹۰ نيز قهرماني جهان را به دست آورد و در مجموع در ۱۰۸ ديدار ملي موفق به زدن ۴۶ گل شده است. وي در طول دوران فعاليت حرفه اي خود بين سالهاي ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۸ براي باشگاه هاي اشتوتگارت، اينترميلان، موناكو، تاتنهام و بايرن مونيخ به ميدان رفته است كه در اين مدت و در ۲۲۱ بازي، ۱۰۹ گل به ثمر رسانده است.
اكنون نيز همه منتظرند تا ببينند كه مهاجم گلزن و بزرگ روزهاي نه چندان دور تيم ملي آلمان، در كسوت سرمربي، اين تيم بحران زده را به كجا رهنمون مي سازد.
وي گفتگوي زير را با مجله آلماني اشپيگل انجام داده است.
* با چه تصورات و اهدافي مسئوليت رهبري تيم ملي فوتبال آلمان را به عهده مي گيريد؟
- هواداران اميدواري و آرزوي زيادي دارند كه تيم ما در سال ۲۰۰۶ در كشور خود بتواند قهرمان جهان شود. هدف من هم همين مي باشد. من براي خودم تصويري ساخته ام و فكر مي كنم كه با وجود تمام مشكلات، قابليت رسيدن به اين تصور خارج از دسترس نيست. من انرژي زيادي دارم و با تصوراتي روشن همكاري با فدراسيون فوتبال آلمان را آغاز كرده ام و البته با علم به اين كه انجام اين وظيفه، كاري بس دشوار است.
* با هدف كسب عنوان قهرماني، تحت فشار بزرگي قرار مي گيريد.
- بايد بالاخره يك جايي شروع كنم و هدف مورد نظر را دنبال كنم. دقيقاً مي دانم كه هواداران چه انتظاراتي از من دارند. اگر فكر مي كردم كه نمي توانم با اين فشارها كنار بيايم، الان اينجا نبودم.
* با اين وجود قرارداد شما به عنوان مربي تيم ملي بعد از جام جهاني ۲۰۰۶ اعتبار ندارد. چرا فقط براي دو سال قرارداد بستيد؟
- دوست نداشتم مسئوليت بلند مدتي را به عهده بگيرم بدون اين كه بدانم كار چگونه پيش خواهد رفت.
* اين وظيفه و مسئوليت شما وقتي در روز اول آگوست تيم ملي را به طور رسمي تحويل گرفتيد، چه مي باشد؟
- تشكيل يك تيم مربيگري كه توانايي هر كاري را داشته باشد. پيدا كردن هر چه سريع تر مربي و اين كه طي چند روز آينده برنامه هاي بيشتري را براي خود بتوانيم روشن كرده و در نظر بگيريم. ميل دارم خيلي زود پايگاه قابل اطميناني در تيم ايجاد كنم. سپس بايد نگاهي هم به دور و اطراف انداخته و با مربيان و مديران باشگاههاي بوندسليگا تماس گرفته و با آنها ارتباط برقرار كنم.
* دستيار آينده شما چه شرايطي بايد داشته باشد؟
- بايد تجربه اي طولاني در بوندسليگا داشته و در آنجا مقبول باشد. او بايد حرارت و شور و تحرك با خود بياورد و انساني صادق و درستكار باشد. از آنجايي كه من نمي توانم ۱۰ يا ۱۵ سال در تيم ملي مربيگري كنم، بنابراين نياز به كسي دارم كه در اين مدت بتواند كاملاً براي رسيدن به هدف به كمكم بيايد.
* شما به عنوان بازيكن، بسيار معروف و شناخته شده بوديد اما به عنوان مربي كاملاً ناشناخته ايد. آيا خود را فردي مثل فرانتس بكن بائر مي بينيد و يا بيشتر مثل برتي فوگتس؟
- من نه قيصر هستم و نه برتي. مي خواهم در بازي فوتبال سيستمي را بنا كنم كه تيم را به جلو رانده و با خصوصيات و صفات ما هماهنگي داشته باشد: حس مبارزه طلبي داشتن، با سرعت بازي كردن و به هدف نهايي رسيدن.
* با آمدن اوليور بيرهوف به عنوان مدير تيم، يك ملي پوش باسابقه ديگر هم به جمع كادر رهبري تيم ملي اضافه مي شود. از همكاري با او چه انتظاري داريد؟
- به هر صورت مي خواهم كه كسي را در كنارم داشته باشم كه ۱۰۰۰ درصد به او اطمينان داشته باشم و بتوانم چشم بسته با او كار كنم. او دقيقاً متوجه مي شود كه در سر بازيكنان چه مي گذرد و روحيات آنها را كاملاً تشخيص مي دهد، او به تمام موقعيتهاي استرس زا آشناست و با توانايي بالاي خود مي تواند كارايي بسيار زيادي در تيم ملي آلمان داشته باشد.

خبرها ونگاهها
سوئيسي ها  مانع  از حضور ماريون جونز در زوريخ  شدند
معراج مژده- مقامات  سوييس  از شركت  ماريون  جونز قهرمان  سابق  آمريكايي  دو ۱۰۰متر زنان  جهان  كه  از متهمان  يك  پرونده  دوپينگ  است ، براي  شركت  در مسابقات دووميداني  جايزه  بزرگ  گراند پري  زوريخ  ممانعت  كردند.
هانيورگ  ويرتس  مدير مسابقات گفته  است : ما مي خواهيم  فضائي  كاملا سالم  توام  با آرامش  را براي  شركت كنندگان  در مسابقات  فراهم  آوريم  تا اين  ورزشكاران  با شرايط كاملا مطلوب خود را براي  بازيهاي  المپيك  آماده  كنند. به  همين  خاطر هرگز هيچ يك  از ورزشكاراني  را كه  پرونده  اتهام  دوپينگ  دارند به  مسابقات  دعوت  نكرده ايم تا اعتبار مسابقاتمان  خدشه دار نشود.
ماريون  جونز سه  بار صاحب  عنوان  قهرماني  بازيهاي  المپيك  و پنج  بار قهرماني جهان  در دو ۱۰۰ متر زنان  است .
برونو متسو در  الاتحاد قطر
برونو متسو مربي  پرآوازه  فرانسوي  براي  رهبري  تيم  الاتحاد قطر در فصل جديد ليگ  حرفه اي  باشگاه هاي  اين  كشور، وارد دوحه  شد.
به گزارش  تلويزيون  قطر، وي  به محض  ورود به  دوحه  اظهار داشت : پس  از دوفصل  موفقيت  آميز با تيم  العين  امارات ،اميدوارم  بتوانم  دستاورد جديدي همانند دستاوردهايي  كه  در امارات  و سنگال  كسب  كردم ،براي  قطر هم  به دست آورم .او بااشاره  به  اينكه  ماجراجويي  را دوست  دارد، تصريح  كرد: تيم  الاتحادتوانايي  قهرماني  دارد.متسو اظهار داشت : درصدد جذب  دو بازيكن  جديد از سنگال  به نام هاي  پيترماندي  و حاجي  جنجو و يك  بازيكن  غنايي  به  نام  گواسي  هستم .تيم  الاتحاد پيشتر رودريگز از برزيل  وعثمان  العساس  از مغرب  را به خدمت  گرفته  بود.اين  مربي  فرانسوي  شايعه  جانشيني  فيليپ  تروسيه  در تيم  ملـــي  فوتبال قطر را رد كرد و گفت :من  تنها تيم  الاتحاد را هدايت  خواهم  كرد و تاكنون  درخصوص  مربيگري  تيم  ملي  قطر هيچ  صحبت  يا پيشنهادي  به  من  نشده  است .
اشكان دژاگه در تيم ملي آلمان
فالگوگوتز مربي باشگاه فوتبال هرتابرلين گفت: شانس اشكان دژاگه بازيكن ايراني و عضو تيم زير ۱۹ سال باشگاه فوتبال هرتابرلين براي عضويت در تيم ملي فوتبال آلمان زياد است. نشريه ورزشي كيكر چاپ آلمان ضمن درج اين مطلب افزود اشكان دژاگه بويژه از سرعت عمل بسيار عالي، توانايي تصاحب توپ در ميدان بازي و آرامش دروني برخوردار است. ميشائيل اسكيبه هماهنگ كننده تيم هاي جوانان و نوجوانان آلمان نيز اخيراً اعلام كرده بود كه اشكان دژاگه از چشم انداز عالي براي ارتقاء به تيم ملي فوتبال آلمان برخوردار است. اشكان دژاگه كه ۱۸ سال سن دارد و پدر ايراني و مادر آلماني دارد هم اكنون در تيم حرفه اي هرتابرلين تمرين مي كند و از سال آينده يك قرارداد دو ساله با اين تيم منعقد كرده است.

سايه روشن ورزش
هندبال دانشگاه آزاد اسلامي فاتح رقابت هاي اصفهان
كيوان آشفته - تيم اميد هندبال باشگاه فرهنگي ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي عنوان نخست دهمين دوره رقابت هاي قهرماني هندبال اميدهاي استان اصفهان را از آن خود كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در اين دوره از پيكارها ۱۲ تيم از باشگاه ها و شهرستان هاي تابعه استان اصفهان حضور داشتند كه در ديدار فينال اميد هندبال دانشگاه آزاد در سالن شهيد سجادي اصفهان موفق شد برابر تيم قدرتمند فولاد مباركه سپاهان با نتيجه ۲۸ بر ۲۵ به پيروزي دست يافته و با خلق شگفتي فاتح اين پيكارها شود.
در تيم هندبال دانشگاه آزاد اسلامي محمدرضا رجبي- حميد مستاجران- وحيد اينالوئي- محمدعلي حسين زاده- مهدي زارعي- سعيد عسگري- امير جهان بخش- حبيب رهنما- محمدمهدي عسگري- محمد سياوشي- محمد حامديان- وحيد جوهري- محمد جمالي و محمد بم به عنوان بازيكن و محمد ناصر نجف پور- عليرضا حبيبي و احمدرضا فقيهي به ترتيب به عنوان مدير فني- سرمربي و مربي حضور داشتند.
ساري و رشت فاتح مسابقات فوتسال دختران و پسران
مسابقات قهرماني فوتسال دختران دانشگاه آزاد اسلامي منطقه ۳ استان گيلان- مازندران- گلستان برگزارشد و با قهرماني قاطع دانشجويان واحد ساري خاتمه پذيرفت.
در اين دوره كه طي پنج روز با حضور ۷۵ ورزشكار در قالب ۸ تيم دانشگاهي به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي واحد گرگان انجام گرفت در ديدار پاياني تيم فوتسال واحد ساري با نتيجه ۴ بر ۱ برابر نمايندگان واحد نوشهر و چالوس به پيروزي رسيد و به عنوان قهرماني دست يافت و نوشهر و چالوس نايب قهرمان شد. در ديدار رده بندي نيز تيم علي آباد كتول در يك ديدار جذاب ۶ بر ۴ فوتباليست هاي دانشگاه رشت را شكست داد و سوم شد. گفتني است در اين دوره از رقابت ها كه پس از انجام ۱۶ مسابقه ۹۶ گل از خط دروازه ها گذشت، از سوي كميته فني معصومه اسحق تيموري از نوشهر- چالوس به عنوان فني ترين بازيكن- صالحه صوفي مربي تيم نوشهر- چالوس به عنوان بهترين مربي و مريم قلي زاده از تيم ساري با ۱۶ گل زده به عنوان بهترين گلزن مسابقات شناخته شدند، ضمن اينكه تيم فوتسال دختران دانشگاه آزاد اسلامي واحد گرگان ميزبان شايسته اين پيكارها جام اخلاق را دريافت كرد.
در مسابقات فوتسال پسران دانشجوي اين منطقه نيز كه از دوشنبه ۵ مرداد ماه طي سه روز با حضور بيش از ۱۲۰ ورزشكار در قالب ۱۲ تيم دانشگاهي به ميزباني واحد رشت صورت پذيرفت، تيم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامي رشت با غلبه بر تيم نوشهر- چالوس با نتيجه ۵ بر ۲ با شايستگي به جام قهرماني دست يافت و تيم هاي (نوشهر- چالوس) و ساري به ترتيب دوم و سوم شدند. ضمناً از سوي كميته فني  آيت عائلي از تيم رشت به عنوان فني ترين بازيكن شناخته شد.

ورزش
ادبيات
اقتصاد
انديشه
سياست
فرهنگ
هنر
|  ادبيات  |  اقتصاد  |  انديشه  |  سياست  |  فرهنگ   |  ورزش  |  هنر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |