يكشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۶۰ - Aug 8, 2004
به مناسبت سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) و روز زن انجام شد
صعود بانوان كوهنورد شهرداري تهران به قله سبلان
008484.jpg
گروه شهري: به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن تيمي متشكل از ۱۶ نفر از بانوان كوهنورد شهرداري تهران به قله سبلان واقع در استان اردبيل صعود كردند. در اين عكس بانوان تيم كوهنوردي شهرداري تهران در قله كوه و در كنار درياچه معروف سبلان ديده مي شوند.

امسال كار تملك كل شهرك احمديه به پايان مي رسد
نخستين ورزشگاه ويژه بانوان در جنوب تهران به بهره برداري رسيد
008487.jpg
گروه شهري: همزمان با ولادت حضرت فاطمه(س) يك مجتمع ورزشي ويژه بانوان با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد تومان در بوستان بزرگ بعثت، در جنوب تهران به بهره برداري رسيد.
اين مجموعه ورزشي واقع در منطقه ۱۶ و در دو فاز طراحي شده كه فاز اول آن شامل يك سالن چندمنظوره فوتبال، واليبال، بسكتبال و هندبال به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع در دو طبقه مي باشد.
بنا بر اين گزارش كلنگ احداث فاز دوم اين مجموعه ورزشي شامل استخر و سوناي بانوان با زيربناي ۲۵۰۰ متر مربع نيز ديروز به زمين زده شد كه قرار است تا سال آينده به بهره برداري برسد.
خبرنگار ما در حاشيه برگزاري اين مراسم طي گفت وگوي كوتاهي با اسدالله كريمي شهردار منطقه ۱۶ درمورد وضعيت شهرك احمديه و تعيين تكليف نهايي اين شهرك نظر وي را جويا شد. شهردار منطقه ۱۶ گفت: امسال با اختصاص مبلغ سه ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان كار تملك كل شهرك احمديه به پايان مي رسد.
به گفته كريمي اين شهرك از حدود ۳۰ سال گذشته به دليل واقع شدن در طرح هاي عمران شهري نظير احداث بزرگراه و پل تقاطع غيرهم سطح از امكان هرگونه تحرك اعم از بهسازي، نوسازي بافت هاي فرسوده، خريد و فروش و برخورداري از امكانات رفاهي محروم مانده بود.
خوشبختانه با بودجه اي كه امسال براي اين طرح اختصاص يافت بخشي از شهرك احمديه به فضاي سبز و بخش ديگر آن احداث رمپ و لوپ هاي تقاطع غيرهم سطح آزادگان - شهيد رجايي اختصاص خواهد يافت.
وي اظهار اميدواري كرد امسال كار تملك حدود ۵۰ واحد باقيمانده اين شهرك را در قالب دادن امتيازات، تهاتر، معوض و يا هر راه ديگري كه منجر به جلب رضايت صاحبان آن املاك باشد به پايان برسانيم و تا قبل از آذر ماه امسال نيز شاهد احداث و بهره برداري از دوربرگردان هاي تقاطع غيرهم سطح آزادگان - شهيد رجايي خواهيم بود.

شهردار تهران از خبرنگاران تقدير كرد
احمدي نژاد: خبرنگاران بايد در فكر تحقق آرمانهاي ملي باشند
گروه شهري: دكتر محمد احمدي نژاد ۱۷ مردادماه را به همه خبرنگاران كه در عرصه ارزشمند قلم مجاهدت مي كنند تبريك گفت.
به گزارش خبرنگار ما، احمدي نژاد نقش خبرنگاران را صرفاً در اطلاع رساني خلاصه نكرد و گفت: فرهنگ سازي، دفاع از حقوق عمومي، عدالت و استقلال و عزت يك ملت از اصول مهم حرفه خبرنگاري به شمار مي رود.
به اعتقاد شهردار تهران نوع نگاه و كنجكاوي خبرنگاران عامل گره گشايي از مسايل و موجب پيشرفت كشور است.
وي لقب پل ارتباطي بين مردم و مسئولين را شايسته خبرنگاران دانست و تأكيد كرد: خبرنگاران بايد خارج از همه گرايش ها، تعصب ها و تمايلات شخصي به تأمين آرمانها و ارزشها و منافع ملي و مردمي فكر كنند.
احمدي نژاد ابراز اميدواري كرد با كمك و همت خبرنگاران فضايي متعالي، دوستانه، عادلانه و منطقي در همه روابط كشور حاكم شود.

ساختمان  بدون پروانه و پيش سند قابل فروش نخواهد بود
پيش فروش مسكن از اول شهريور نظام مند مي شود
شهردار تهران گفت: از اول شهريور ماه امسال فرم هايي از سوي شهرداري براي مالكان صادر مي شود كه ارائه آن به فروشنده در موقع معامله ضروري است.
به گزارش ايسنا محمود احمدي نژاد، شهردار تهران و سعيد مرتضوي، دادستان تهران ديروز در حاشيه مراسم افتتاحيه ناحيه ۲ دادسراي عمومي و انقلاب در خصوص اقدام مشترك اين دو نهاد براي حل معضلات مربوط به خريد و فروش املاك توضيح دادند.
احمدي نژاد به خبرنگاران گفت: از آنجا كه اخيرا موضوع فروش يك ملك به چند خريدار افزايش زيادي داشته، قرار شده كه از اول شهريورماه فرم هايي با عنوان «پيش سند» از سوي شهرداري تهران توزيع شود و مالكاني كه قصد پيش فروش ملك خود را دارند، بايد براي دريافت آن به شهرداري مراجعه كنند.
وي ادامه داد: افراد همچنين مي توانند اصالت اين برگه ها را از شهرداري استعلام كنند، زيرا در اين صورت احتمال كپي كردن و جعل اين فرم ها از بين خواهد رفت.
شهردار تهران با بيان اين كه «نمي خواهيم جلوي پيش فروش املاك را بگيريم»، اظهار داشت: البته تخلفاتي كه در اين مورد اتفاق افتاده و مردم را با مشكل مواجه ساخته ما را موظف كرده تا براي حل مشكل، اين فرم ها را كه داراي شماره سريال نيز هستند، تهيه كنيم و اميدواريم كه دفاتر اسناد رسمي، بنگاه هاي معاملات ملكي و مالكان در اين راستا با ما همكاري كنند.
وي با بيان اين كه زماني كه كلاهبرداري فرار مي كند حتي اگر دستگير شود، دردي را از شاكي كه براي خريد ملك پول پرداخت كرده دوا نمي كند، اظهار داشت: براي مثال افرادي هستند كه ۱۰ پروانه مي گيرند و ملكي را به افراد متعدد مي فروشند و بعد از صحنه مي گريزند، مانند همان اتفاقي كه در «پروژه اركيده» رخ داد.
احمدي نژاد افزود: عده ديگر كساني هستند كه به شهرداري بدهكارند و ملك را مي فروشند، لذا زماني كه خريدار براي گرفتن پايان  كار به شهرداري مراجعه مي كند، متوجه مي شود كه شخص بدهكاري دارد.
از طرف ديگر عده اي ملك خود را با قيمت پايين پيش فروش مي كنند و مردم هم به خاطر قيمت پايين آن را مي خرند و عمدتا فروشندگان براي اين قراردادها شرايط بسيار سختي مي گذارند و با كوچكترين بهانه اي قرارداد را لغو مي كنند و پول اين افراد را يا نمي دهند و يا پرداخت آن را به عقب مي اندازند.
بنا بر اين گزارش مرتضوي، دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز در اين باره گفت: ما در نواحي مختلف با پرونده هاي اينچنيني مواجه مي شديم و از افراد متضرر سئوال مي كرديم كه چرا دقت نكرده اند و آنها پاسخ مي دادند كه آگهي پيش فروش ملك را ديده و از صحت داشتن پروانه آن نيز مطمئن شده بودند، اما بعد متوجه شده اند كه اين ملك به چند نفر فروخته شده است؛ لذا اموال عده اي بي گناه از اين طريق از دست مي رفت.
وي ادامه داد: در حال حاضر كه شهرداري اين فرم ها را تهيه كرده و توزيع آن از ابتداي شهريور به مرحله اجرا درمي آيد، اين معضل تا حد زيادي حل خواهد شد.
ويژگي اين فرم ها اين است كه مثلا اگر فردي ۲۰ واحد پيش فروش مي خرد، براي آن ۲۰ فرم پيش سند هم وجود دارد.
مرتضوي اظهار داشت: پس از شروع توزيع اين فرم ها از سوي شهرداري، دادسرا اطلاعيه اي خواهد داد كه هركسي خواست ساختماني بخرد صرفا قولنامه بنگاه فايده ندارد و در اين صورت كسي ساختمان بدون پروانه و پيش سند را نخواهد خريد.
وي با اعلام اين كه فروش و قولنامه واحدهاي ساختماني به افراد بدون برگه اصل سند از سوي بنگاه هاي معاملات ملكي، ممنوع خواهد بود، افزود: اگر بنگاه ها اين كار را انجام دهند، به عنوان معاونت در جرم محسوب شده و اموالشان مصادره خواهد شد.
از طرف ديگر دفاتر اسناد رسمي نبايد بدون ارائه اين پيش سند، براي صدور سند نهايي اقدام  كنند.

برخورد با پيمانكاران متخلف در بخش نظافت شهري
008469.jpg
مديركل خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينكه تاكنون گزارشي از تخلف كارگران خدمات شهري وجود نداشته است، تاكيد كرد: با پيمانكاران بخش نظافت شهري كه تعهدات خود را به خوبي انجام ندهند، برخورد و نسبت به فسخ قرارداد آنها اقدام مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مهندس حسن كاظم پور دهكردي با اشاره به گزارش هايي كه در خصوص تخلف پيمانكاران خدماتي رسيده، گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون سه پيمانكار طرف قرارداد با شهرداري فسخ قرارداد شده اند. وي افزود: يكي از مسائل مورد نظر مديريت شهري نظافت و جمع آوري به موقع زباله از سطح شهر است كه اين پيمانكاران با توجه به ماندگاري طولاني زباله در طول شب تا حداكثر۳ بامداد نسبت به جمع آوري زباله از سطح شهر تهران اقدام كنند.
دهكردي در ارتباط با رعايت ساعت تعيين شده براي جمع آوري زباله از سطح شهر در مناطق ۲۲گانه شهرداري تهران گفت: رعايت ساعت ۹شب اجباري بوده و در تمام مناطق مختلف شهر پيمانكاران ملزم به شروع جمع آوري زباله از سطح شهر مي باشند.
مدير كل خدمات شهري شهرداري تهران در عين حال افزود: در بعضي از مناطق با توجه به موقعيتي كه دارند ساعت جمع آوري زباله زودتر آغاز مي شود به گونه اي كه در مناطق ۶ و ۱۲ كه داراي بافت تجاري و اداري هستند از ساعت ۵ بعد از ظهر شروع مي  شود.

ساختار بازار تهران عمودي مي شود
008481.jpg
شهردار منطقه ۱۲ تهران اعلام كرد: رويكرد وضعيت تجاري در بازار تهران ساختمان هاي تجاري عمودي است.ظفرقندي، با اشاره به اين كه موضوع انتقال بازار مطرح نيست، گفت: كميت بازار در وضع موجود نگهداري خواهد شد.وي به وجود بيش از ۵۲ هزار واحد صنفي شناخته شده در بازار اشاره كرد و گفت: همچنين ۱۰ هزار واحد صنفي ناشناخته در بازار موجود است كه در مجموع ۶۲ هزار واحد كسبي و صنفي در بازار هستند كه بسياري از اين واحدها قابل حذف مي باشد.وي تصريح كرد: سعي ما اين است كه به صورت كمي بازار را حفظ كنيم، ولي اين حفظ در قالب افقي نبوده و بازار را به ساختمان تجاري عمودي تبديل خواهيم كرد.

بازديد از طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظيم
008478.jpg
اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار تهران از طرح توسعه آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) بازديد كردند. آيت الله محمدي ري شهري - نماينده ولي فقيه و توليت آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع)، در اين ديدار با اشاره به مسائل شهر ري گفت: با توجه به مجاورت شهرري و تهران امكانات اين منطقه ناچيز است و شهروندان شهرري با مشكلات فراواني مواجه هستند.وي افزود: شهرداري و شوراي شهر با نيت خيري كه دارند، اقدامات خوبي را تاكنون انجام داده اند.مهندس مهدي چمران نيز اقدامات صورت گرفته در اين آستان را جدي و مفيد ارزيابي كرد.

تهران ۵۰۰ هزار جاي پارك كم دارد
008475.jpg
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: تهران به ۵۰۰ هزار محل پارك در داخل ساختمانهاي پاركينگ و در سطح خيابانهاي شهر نياز دارد كه در حال حاضر كل موجودي ما تنها ۳۰ هزار جاي پارك به ازاي ۵/۲ ميليون خودرو درشهر تهران است.
حميد بهبهاني گفت: همچنين پايتخت كشور نياز به ۸۰ تا ۱۰۰ پاركينگ طبقاتي ۱۰ طبقه دارد. وي ضمن دعوت از بخش خصوصي به منظور مشاركت در احداث پاركينگهاي طبقاتي اظهار داشت: زمين مورد نياز براي ساخت پاركينگ ۱۵۰۰ متر مربع است كه مالكين مي توانند اين زمينها را در اختيار شهرداري تهران قرار داده و در مقابل از تسهيلات ويژه آن استفاده كنند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري دانشجو
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |