دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۶۸
هزار و يك اتفاق براي وقوع يك اتفاق
دغدغه هاي گروه پشت صحنه
گاهي لا زم است براي درك كار حساس عوامل پشت صحنه، سري به صدا و سيما بزنيم. آنجا افراد زيادي در تلاش هستند تا برنامه بدون كوچكترين اشتباهي روي آنتن برود
013254.jpg
عكس: هادي مختاريان 
رضا محدث 
مقابل دوربين پخش مستقيم برنامه تنها يك اتفاق مي افتد؛ فردي به عنوان مجري مي  آيد برنامه را معرفي مي   كند. اگر در برنامه ميهمان باشد چند دقيقه اي به صحبت مي نشيند و بالاخره خداحافظي مي كند. همه چيز به پايان مي رسد. اما پشت صحنه يك اتفاق نيست. چندين و چند اتفاق در آن واحد رخ مي دهد تا آن يك اتفاق با موفقيت انجام شود.
جمعه صبح ها اگر سراغ تلويزيون و برنامه هاي شبكه اول رفته باشيد قطعا تا به حال برنامه ورزشي ديدار در وقت اضافي را تماشا كرده ايد. ما هم تصميم گرفتيم به پشت صحنه اين برنامه برويم كه ببينيم عوامل اين برنامه چه مي كنند تا برنامه روي تلويزيون منزل شما بيايد.
ساعت ۴۰:۸ صبح است به همراه محمدرضا منصوريان يكي از مجري هاي برنامه وارد رژي پخش برنامه مي شويم. او ديشب فيلم راه هاي افتخار را ديده و امروز كمي دير در محل كار حاضر شده است. خبرمي رسد كه امروز برخلاف هفته هاي گذشته قرار است كه برنامه كمي زودتر آغاز شود و البته كمي زودتر هم به پايان برسد. ديگر مجري برنامه، مرتضي اسماعيلي است. او در استوديوي پخش صدايش را تست مي كند و آماده مي شود كه برنامه را آغاز كند.
منصوريان كنداكتور برنامه ، زمان پخش هاي مختلف برنامه ، را از تهيه كننده مي گيرد و نگاهي به آن مي اندازد. قرار است دو ورزشكار رزمي ميهمان برنامه باشند.
يوسف كرمي تكواندو كار تيم ملي از راه مي رسد، بروبچه هاي رژي با او سلام و عليكي دارند و پذيرايي شروع مي شود. قرار است در حين برنامه و گفت وگو با او ارتباط تلفني نيز با خانواده برقرار شود. او ترجيح مي دهد شماره منزل نامزدش را بدهد. در همين زمان جودوكار سنگين وزن ايران نيز از راه مي رسد. محمود ميران. مراحل استقبال از او به سرعت انجام مي شود، چون بايد سريعا به داخل استوديو بروند و آماده شوند براي اجراي قسمت دوم برنامه. منصوريان قبل از همه وارد مي شود، وسايل ارتباطي را به خودوصل مي كند، اعلام مي كنند كه تنها ۳۰ ثانيه فرصت است تا آنتن در اختيار آنها قرار بگيرد به سرعت همه از استوديو خارج مي شوند و ...
حالا دراين بين نوبت مرتضي اسماعيلي است كه از استوديو پخش خارج شود، گلويي تازه كند و منتظر بماند تا مجددا فرصت در اختيار او قرار بگيرد. حالا آن شماره هايي را كه اول برنامه گرفته بودند به كار مي آيد. اول نوبت يوسف كرمي و ارتباط او با خانواده همسرش است. داخل رژي هركسي سوالي به نظرش مي رسد، تهيه كننده هم از ميان آنها بهترين را به وسيله گوشي به منصوريان انتقال مي دهد.
همه چيز داخل رژي به ثانيه ها متصل است. خيلي فوري ميهمان ها بايد استوديو را ترك كنند. اسماعيلي مي آيد و پشت ميزش قرار مي گيرد و قرار است او يك جمله كوتاه بگويد تا قسمتي از برنامه كه فوتبال جام ملت هاي آمريكاي جنوبي است پخش شود. در اين برنامه برخلاف ساير برنامه هاي ورزشي سيما ارجحيت فوتبال در رده هاي آخر قرار دارد، بنابراين متوجه شده ايد كه اين بخش آخرين بخش است كه قرار است در اين برنامه پخش شود. دررژي تلاش بر اين است كه يك ارتباط تلفني با اميد حاج رضايي برقرار شود و يكي دو دقيقه اي هم راجع به فوتبال بحث شود.
صيفي آزاد، همان تهيه كننده اي كه از فعاليت هايش زياد گفتيم وارد استوديو مي شود، به نظر براي برنامه بعدي كه قرار است روي آنتن رود مشكلي پيش آمده و ممكن است برنامه چند دقيقه طول بكشد.
«آقا اگه اشاره كردم چند دقيقه اي راجع به بسكتبال صحبت كنيد.»
اما مشكلات حل شده و برنامه با خداحافظي منصوريان و اسماعيلي پايان مي يابد. ساعت ۳۰:۱۰ است، پس از ۸۰ دقيقه برنامه حالا منصوريان از استوديو خارج شده و گلويي تازه مي كند. اين اولين فرصت است كه براي دو مجري برنامه پيش آمده تا آنها با هم بنشينند و در كنار تهيه كننده با خيال راحت گپي بزنند.
براي آنها و گروه ورزش شبكه يك برنامه ديگر به پايان رسيده است.
اسماعيلي مي آيد سراغمان: «آقا بنويسيد سه تا بچه دارم و طرفدار تيم ... هستم.» اگر به دكور برنامه نگاه كنيد مي توانيد تيم مورد علاقه او را هم حدس بزنيد.
منصوريان هم سه فرزند دارد او مي گويد: «بچه ها پرسپوليسي هستند و مادرشان استقلالي» حالا شما تصور كنيد كه در منزل اين آقا چه مي گذرد. هركاري كرديم نفهميديم منصوريان كدام تيم را دوست دارد. پس حدس زديم كه احتمالا هيچ مردي با سليقه همسرش مقابله نمي كند!
بروبچه ها آماده رفتن مي شوند. اقوام اسماعيلي كه قرار است ناهار را ميهمان آقاي اسماعيلي باشند دم در جام جم انتظار او را مي كشند.
امروز هم تمام اتفاقات افتاد تا آن اتفاقي كه بايد بيفتد، بيفتد.

ورود
دليل موفقيت
براي موفقيت در هر عرصه اي بايد حامي داشته باشيد. حداقل به ما كه اين واقعيت ثابت شده. نمونه اش همين ستون ورود كه ما فقط تصور مي كرديم در صفحه تهرانشهر اهميتي ندارد، اما همين كه تهديد به مرگ شد، نامه اي از طرف سردبير ابقايش را قطعي كرد. البته ما از اين اتفاق خوشحال شديم. اول براي محبوبيت ستون ورود و بعد هم براي اينكه تمام سرخوردگي هايمان در عرصه مطبوعات توجيه شد؛ همه جا رابطه حرف اول را مي زند! بگذريم، امروز با استفاده از ستون ورود يك خبر داغ را به چشم هايتان مي رسانيم. قرار است ضميمه ايرانشهر دچار تغيير و تحولات گسترده شود. ايرانشهر را در فرم جديد و مطالب متنوع، به زودي ملاقات مي كنيد. منتظر باشيد.

ستون شما
همچنان اندرخم يك ثبت نام...!
۲ ماه از تابستان گذشته است. اما در اين دو ماه من كه دختري هستم با معدل ۴۱/۱۹ به قول معروف به هر دري كه زده ام موفق به ثبت نام در دبيرستان نشده ام! يكي مي گويد خانه شما آن طرف خيابان است، در محده ما نيستي! مدير دبيرستاني كه ديوار به ديوار خانه ما واقع شده مي گويد جا هم داريم، اما چون فرهنگي نيستي يعني خانواده ات فرهنگي نيستند، ثبت نام نمي كنيم، اين دبيرستان مخصوص فرهنگيان است! در بعضي مدارس منطقه۱۲، مثل...، بعد ازاينكه فرم ثبت نام را هم پر كردم، چون در حد بضاعت خانواده ام نتوانستم بيشتر از ۵۰ هزار تومان بابت ثبت نام بپردازم، اسمم را ننوشتند. حالا شما بگوئيد چه بايد بكنم؟ چطور مي شود دبيرستان هاي ما صد جور مقررات داشته باشند و حتي يكي از آنها هم شامل حال من نشود؟!
«نام محفوظ»
نام و شماره تماس اين دانش آموز در ايرانشهر محفوظ است.
تصحيح 
در جمله پاياني مطلب مربوط به استاد فقيد محجوبي مورخ پنج شنبه ۲۲ مرداد (صفحه خبرسازان) اشتباه فني منجر به درج عبارت «استاد فناناپذير نيست» شده بود كه بدين وسيله با تصحيح آن به صورت «استاد فناپذير نيست» ازخانواده استاد و خوانندگان محترم پوزش مي طلبيم.

بيت
ما در دل يك حادثه هستيم از پيش 
از شرقي و غربي و به هر مذهب و كيش 
خود غوطه ور حقيقت هستي خود
از خود به خود و زبيخودي تا خود خويش 
آموزه هاي مذهبي مامملو از خويشتن شناسي است، خودشناسي از نوعي كه بتواند كيهان را در سيطره خود در آورد. وقتي انسان بالاترين مرتبه را در خلايق مي  يابد و انرژي عشق را نهفته در دل خود نگه مي  دارد و در پذيرش اين امانت الهي سر از آسمان ها هم بالاتر مي  سايد كه:
آسمان بار امانت نتوانست كشيد
قرعه فال به نام من ديوانه زدند
آماده دستيابي به مقام «خليفه اللهي» است. همان مقام كه در آيات كتاب خدا نيز به آن اشاره شده.
حال بايد بينديشيم كه اين آزاد شدن انرژي نهادينه و خفته در وجود آدمي با كدام ابزار و چگونه از حالت بالقوه به بالفعل بدل مي  شود.
خودشناسي مقدم بر خداشناسي مورد بحث قرار مي  گيرد. يعني پله اول محسوب مي  شود. راستي تا خويشتن را به تمامي نشناسيم چگونه مي  توانيم آفريدگار اين وجود را به تمامي بشناسيم؟
در هر آئين و مذهبي اين دغدغه وجود دارد كه انسان نسبت به خويش به آگاهي محض برسد. اين مسير همان  گونه كه در ابيات نخست آمده برخاسته از تلاطمي است كه خود از دغدغه دانستن سرچشمه گرفته، موج مي شود و در ساحل «شناخت» آرام مي گيرد.
از خويشتن شروع كنيم. خود را بكاويم سپس به پيرامون خود خواهيم رسيد و دوباره همه هستي را در همين «خويشتن» خواهيم يافت (بيت ۲ ابيات نخست). يعني خودشناسي، بعد كيهان شناسي و دوباره خويشتن شناسي كه اين بار مسير تعالي را خواهد پيمود و به خداشناسي خواهد رسيد. البته كه «وهم كي رسد آنجا!»
اين نوشته ها شايد در صورت واژه دور از زندگي هاي ماشين زده امروزي باشد ولي در باطن حامل رابطه اي تنگاتنگ است. در كار، ارتباط، احساس و خلاصه زندگي، مگر مي  شود كه همه مختصات و مؤلفه هاي خويشتن را ندانيم و آنگاه موفق باشيم؟ آنچه سعادت و موفقيت را در سرشت آدمي رقم زده، تنها و تنها در سايه شناخت از «خود» بوده است.
فاكتورهاي وجودي خود را بفهميم و نسبت به مثبت كردن يا تعالي بيشتر آنها بكوشيم. ضرب المثل «هر كسي بهتر از ديگران خودش رو مي  شناسه» در امثال و حكم ما گوياي همين حكايت است ولي تا به حال آنقدرها عميق مورد استفاده و توجه قرار نگرفته.
همين شناخت ها و راه هاي ساده مي  تواند جاده هاي بي  انتهاي كمال و تعالي را آغازي باشد.

هوا
گرما در اواخر مرداد
به نظر مي رسد هرچه به پايان مرداد نزديكتر مي شويم، رفته رفته هوا گرمتر و گرمتر مي شود و اصلا خيال ندارد كه كمي هم خنك شود. اوايل تابستان را كه به خاطر مي آوريم با آن باد و باران هاي اساسي اصلا فكر نمي كرديم كه اين تابستان هوا حتي يك ذره هم گرم شود.
اما هرچه گذشت وگذشت هوا بيشتر رو به گرما رفت. قديمي ها مي گويند مرداد كه تمام شود، گرماي هوا هم رفته رفته كم و كمتر مي شود. ولي به نظر مي آيد امسال اين خبرها نيست. البته هنوز سه، چهار روزي تا آخر مرداد زمان داريم و بايد صبركنيم ببينيم كه حرف قديمي ها درست از آب در مي آيد يا خير.
همه اين حرف ها را به هم بافتيم كه يك كلمه بگوييم: امروز دماي هوا در تهران در گرمترين ساعاتش به ۳۹ درجه بالاي صفر خواهد رسيد و دماي هوا در خنك ترين ساعات از ۲۵ درجه پايين تر نخواهد رفت.

جعبه
گروه پليس
جعبه ما هم تقريبا حالت تكراري به خودش گرفته و البته كمي تكراري هم شده. در اين فكر هستيم كه شايد اندكي هم كه شده تغييراتي در آن ايجاد كنيم تا شايد كمي از اين يكنواختي خارج شود. اما تا آن روز بايد ما را همين جور كه هستيم تحمل بفرماييد. البته يك نكته ديگر كه هست، اينكه برنامه هاي تلويزيوني هم يكنواخت هستند و تغييري در آن به وجود نمي آيد. با همه اين حرف ها سريال در پناه تو كه ديشب پخش شد را بعدازظهر امروز مي توانيد بنشينيد و نگاه بفرماييد. زمان پخشش هم ساعت ۱۵:۱۴ است از شبكه دوم. تكرار قسمت ديشب سريال كاكتوس را مي توانيد ساعت ۱۵ تماشا كنيد از شبكه يك. ساعت ۱۹ از شبكه تهران سريال وكيل پخش مي شود. انگار اين سينديا هم قرار نيست كه تمام شود. اگر اين سريال را تعقيب مي كنيد ساعت ۴۵:۱۹ از شبكه دو پخش مي شود. ۵۰:۲۰ امشب سريال جالب و ديدني من يك مستاجرم پخش مي شود. ساعت ۱۰:۲۲ مي توانيد دايره ترديد را ببينيد از شبكه يك سيما. گروه پليس آخرين پيشنهاد ما براي تماشا است، مي توانيد ساعت ۲۳ از شبكه تهران اين سريال را ببينيد.

فرهنگ
دويدن و دوچرخه سواري در بلوار مهام
اهل ورزش و تحرك هستيد و تا جايي كه يادتان مي آيد از دوران كودكي در كوچه پس كوچه هاي محله تان  دويديد يا اگر دوچرخه داشتيد دوچرخه سواري مي كرديد. حالا چه در طول اين سال ها اين ورزش ها را به صورت حرفه اي يا غير حرفه اي دنبال كرده ايد يا نكرده ايد، فرقي نمي كند چون فرصتي پيش آمده كه يكبار ديگر آنها را تجربه كنيد. اين فرصت را فرهنگسراي سالمند برايتان ايجاد كرده و صبح روز دوشنبه ۲۶ مرداد همايش دوچرخه سواري و دو همگاني برگزار كرده است. در اين برنامه به تمام شركت كنندگان هديه هايي به رسم يادبود و به سه نفر برتر هم جوايزي داده مي شود. ضمنا اين همايش دربلوار مهام شهرداري منطقه۱۳ برگزار مي شود و براي شركت در آن مي توانيد به نشاني ميدان امام حسين - خيابان ۱۷شهريور - خيابان خشكبارچي- پارك خيام مراجعه يا با شماره هاي۹-۳۳۵۸۶۸۸ تماس بگيريد. همچنين اگر دوست داريد باتورهاي زيارتي به امامزاده ها و زيارتگاه ها برويد به شما خبر مي دهيم كه كتابخانه دكتر شهيدي در روز ۲۶ مرداد ماه يك تور زيارتي امامزاده داوود برگزار كرده است. براي داشتن اطلاعات بيشتر مي توانيد به نارمك- خيابان شهيد ثاني (۴۶ متري غربي )- پشت درمانگاه نارمك- ميدان ۵۸ مراجعه كنيد يا با شماره ۷۹۱۳۰۹۸ تماس بگيريد.

پايتخت
برلين 
يكي از زيباترين شهرهاي آلمان برلين است. مطمئنا تمام كساني كه براي مدتي در برلين اقامت داشته اند پل زيباي خيابان هورون را ديده اند. اين پل كه سال ها پيش يعني در سال ۱۸۷۰ ميلادي ساخته شده است، سال ها وظيفه انتقال ترافيك را به بخش مركزي شهر برعهده داشت. اين پل كه براي مدت ۵۰ سال بازسازي نشده بود رفته رفته فرسوده شده و كارايي خود را از دست داده بود. در چند ماه اخير شهرداري برلين با بستن اين پل اقدام به تعمير آن كرد و اين امر موجب كاهش مراجعه كنندگان به مركز تجاري شهر شده بود و همچنين موجب آزردگي بسياري از مردم محلي، اما بالاخره ديروز صبح اين پل آماده بهره برداري شد و اكنون همگي از كسبه گرفته تا ساكنان شهر برلين از برقراري ارتباط بخش مركزي با حومه شهر بسيار خوشحال هستند.
نيكوزيا
رعايت نظم و نظافت آرزوي هر شهري در دنياست. اما هميشه اين مساله با گفت وگو و به اصطلاح كار فرهنگي برآورده نمي شود، به همين خاطر شهرداري نيكوزيا جريمه هايي را براي اين موضوع وضع كرده است. مثلا اگر شخصي در خيابان آشغال بريزد يا مصالح ساختماني خود را كنار خيابان انبار كند، بايد ۵۰ پوند جريمه بپردازد. البته رانندگان بي احتياط و دستفروشاني كه بدون مجوز در خيابان كار مي كنند نيز مشمول اين جريمه مي شوند. نكته جالبي هم در مورد اين مقررات وجود دارد و آن جريمه ۵ پوندي براي عبور از چراغ قرمز يا پرداخت نكردن پول پاركومتر است. پس اگر به نظر شما رد كردن چراغ قرمز هيجان دارد مي توانيد به جاي تهران اين كار را در نيكوزيا انجام دهيد. هم ارزانتر است هم هيجان انگيزتر!!
بوداپست 
تماشاي مسابقات اتومبيلراني فرمول يك در تلويزيون لذتبخش است، اما حضور در پيست مسابقات حس و حال ديگري دارد. شما كه از طرفداران پروپا قرص اتومبيلراني هستيد مي توانيد اين هفته از نزديك شاهد مسابقه فرمول يك در شهر بوداپست باشيد. در اين مسابقه اسطوره رانندگي،مايكل شوماخر قرمزپوش هم شركت دارد. او كه مدت ۲ هفته به همراه خانواده اش به استراحت مي پرداخت، اكنون آماده افزودن مدال طلاي ديگري به مجموعه مدال هاي خود است.مايكل شوماخر كه در سال ۱۹۹۶ با شركت فراري قراردادي ۱۰ ساله امضا كرد، هر ساله در مسابقات فرمول يك مي درخشد. البته اگر به بوداپست سفر كنيد مي توانيد علاوه بر ديدن شوماخر از شب زيباي رود دانوب هم لذت ببريد. آن طرف ها رفتيد جاي ما را نيز خالي كنيد.

امروز
آرامش روي صندلي پارك
013257.jpg
هوا گرم است، شهر شلوغ و ما كلافه. اين وسط مانده ايم كه چه طور براي دقايقي هم كه شده از شر اين وضعيت عذاب آور خلاص شويم. شيرجه در استخر، پناه بردن به سالن هاي خنك سينما و تئاتر، خوردن آب طالبي و... راستش همه اينها پيشنهادهاي خوبي است اما مشكل اصلي اين است كه مردم فكر مي كنند براي فرار از هياهوي شهر و گرما، حتما بايد دست در جيب كنند و پول بپردازند. ما مي خواهيم در چند خط اين مشكل را حل كنيم.
مساله اين است كه ما خوب به اطرافمان نگاه نمي كنيم. نيازي نيست كه كلي حاشيه برويم تا به اصل مطلب برسيم، ما سوالمان را راحت مطرح مي كنيم: چند وقت است كه به پارك نرفته ايد؟
پارك هاي بزرگ و كوچك تهران فقط يك نمونه از امكاناتي هستند كه مي توانيد به صورت رايگان از آنها استفاده كنيد. شما اگر سحرخيز باشيد، امكان استفاده از پارك هاي تهران را خيلي زود پيدا مي كنيد. منظورمان ورزش صبحگاهي است. باور كنيد اين يك تبليغ براي سلامتي شما نيست، يك بار ورزش صبحگاهي در پارك را تجربه كنيد و ببينيد كه تا آخر شب چه تاثيري در زندگي شما دارد. استفاده ديگر از پارك ها زماني است كه شما كلافه از گره كور ترافيك و گرما دنبال راه گريز مي گرديد. خوشبختانه در اغلب خيابان هاي تهران حداقل يك پارك كوچك پيدا مي شود. شما مي توانيد در اين دقايق عذاب آور خودتان را از ترافيك بيرون بكشيد و چند دقيقه اي روي يكي از صندلي هاي پارك، زير سايه درخت از آرامش لذت ببريد.
... و بالاخره اينكه عصرها و شب ها، مي توانيد در پارك در خدمت خانواده باشيد. بچه ها در پارك از شما راضي هستند و شما هم آنجا از آرامش اطرافتان راضي هستيد؛ اين آرامش مجاني را از دست ندهيد.

صحنه
شكلك در پاييز
همه ما هميشه دوست داريم كه براي كارهايمان از قبل برنامه ريزي داشته باشيم و موضوع فقط نياز به دانستن زمان كارهايي دارد كه مي خواهيم در آينده انجامشان بدهيم. البته برنامه هاي تفريحي در اين مورد كمي مهمتر هستند. مثلا دانستن برنامه هاي سينماها و تئاتر ها براي آنهايي كه اهل سينما و نمايش هستند مسلما اهميت دارد. به همين دليل هم بهتر است از حالا بدانيم كه نمايش شكلك به نويسندگي نغمه ثميني و كارگرداني كيومرث مرادي قرار است با آغاز فصل پاييز و در حقيقت از اول مهرماه در تالار قشقايي روي صحنه برود و اجرا شود. در اين نمايش كه در جشنواره بين المللي تئاتر فجر سال پيش جايزه هاي بهترين نمايشنامه و بهترين بازيگر زن را گرفت، بازيگراني مانند پانته آ بهرام، احمد ساعتچيان، احمد مهرانفر و ستاره پسياني ايفاي نقش مي كنند. براساس همان حس كنجكاوي كه همه ما انسان ها هميشه داشته ايم و داريم، حتما دوست داريد بدانيد كه داستان اين نمايش درباره چه موضوعي است. لازم نيست بيشتر از اين كنجكاوي كنيد، چون داستان اين نمايش درباره زندگي زوج جواني است كه چون مكاني براي شروع زندگي مشترك ندارند به يك خانه متروكه پناه مي برند و در اين خانه اتفاقاتي مي افتد كه...

نت
موسيقي كردي براي مكزيكي ها
بازهم موسيقي و خبرهاي مربوط به آن. حتما مثل هميشه انتظار داريد كه در اين ستون بنويسم يك كنسرت موسيقي در يكي از گوشه هاي شهر بزرگ تهران برگزار شده است و اينكه براي شركت در آن تا چه زماني فرصت داريد كه به كجا برويد و... اما هميشه هم اينطور نيست، بعضي از اوقات مثل امروز ما دراين ستون يك خبر مربوط به موسيقي را مي نويسيم كه فقط اطلاع داشتن از آن مهم است نه شركت درآن. شايد بدانيد كه روز ۲۵شهريور ماه روز ملي مكزيك است چند خط پايين را بخوانيد تا ربطش را پيداكنيد. دراين روز يكي از گروه هاي موسيقي بانوان قرار است در سفارتخانه اين كشور يك برنامه كنسرت اجرا كند. در اين روز موسيقي پنج نفره «ژيوار» به سرپرستي ژيوارشيخ الاسلام قرار است ۶قطعه از موسيقي فولكلوركردي را اجرا كنند. ضمنا در اين برنامه كه به دعوت رايزن فرهنگي ايران برگزار مي شود مقامات بلند پايه ايران و مكزيك حضور خواهند داشت. اين برنامه مسلما موقعيت خوبي است كه مكزيكي ها با موسيقي فولكلور ومحلي كشورمان و در حقيقت گوشه هايي از فرهنگ غني مان بيشتر آشنا شوند.۰

نمايشگاه
باز هم نمايشگاه كتاب
حتما ارديبهشت ماه گذشته را يادتان مي آيد. نمايشگاه كتاب، شلوغي، ليست كتاب هاي مورد نيازتان و ... شايد تعدادي از شما نتوانستيد به هر دليلي مثل شلوغي و پيدا نكردن غرفه هاي مورد نظرتان، كتاب هايتان را بخريد و تهيه كنيد، اما لازم نيست حالتان گرفته شود، چون فرهنگسراي انقلاب قرار است از اين به بعد هر هفته نمايشگاه هاي كتاب با موضوع هاي مختلف علوم، ادبي، كودك، خانواده، شخصيت ها، تاريخ معاصر و مذهبي را برگزار كند. براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانيد هر روز از ساعت ۳۰:۸ تا ۳۰:۱۹ به فرهنگسراي انقلاب در بزرگراه نواب، خيابان كميل مراجعه كنيد يا با شماره هاي ۹-۵۴۱۹۰۵۷ تماس بگيريد. همچنين اگر به ديدن آثار هنري و طنز، مخصوصا كاريكاتورعلاقه داريد، مي توانيد به نگارخانه اقوام برويد. در اين نگارخانه نمايشگاهي از آثار كاريكاتور مسعود شجاعي طباطبايي كه مسوول خانه كاريكاتور ايران هم هست، برگزار شده است. اين كاريكاتورها كه با موضوع اجتماعي كشيده شده اند تا ۲۹ مردادماه بر ديوار نگارخانه اقوام باقي مي مانند. براي ديدن اين آثار مي توانيد هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰ به فرهنگسراي اقوام در ميدان ابوذر، خيابان سجاد جنوبي، ميدان بهاران برويد يا با شماره هاي ۶۲۱۸۵۶۸ و ۶۲۳۷۴۷۰ تماس بگيريد.

ذهن زيبا
ما خود را براساس انگيزه هايمان و ديگران را براساس اعمالشان قضاوت مي كنيم.
دوايت مورو
كتاب، مثل يك آينه است؛ اگر نادان آن را مطالعه كند، نبايد انتظار داشته باشيد كه يك فرزانه به نظر برسد.
جي.س.ليختنبرگ 
اگر مي خواهي بفهمي هركسي چه جور آدمي است، با او مشورت كن.
ضرب المثل هندي 
با پالتوي ديگري، قد خودت را نسنج.
ضرب المثل مالزيايي

تهرانشهر
محيط زيست
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  محيط زيست  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |