نگاهي به معماري رتبه دوم رقابت معماري آتي سنتر، طرحي شاعرانه از سيدهادي ميرميران و همكارانش در «نقش جهان پارس»
تنيدگي آگاهانه فضاي عمومي و خصوصي، مبدل هاي فرم و فضا، ارتباط پيوسته بيرون و درون و بالاخره شكل نمادين طرح، بيانگر ايجاد فضايي نمادپردازانه است كه مي خواهد به نيازهاي شهري بهترين پاسخ را داده و گفتماني عميق بين تصور و خيال و علم تكنولوژي به وجود آورد...
جايي كه باغ به پايان مي رسد، حركتي رها و تابدار آغاز مي شود، بنايي با خطوط غلتان و پرصلابت كه با طنازي روي زمين پيچ وتاب مي خورد؛ يكپارچه و خوابيده، متداوم و نرم گسترش مي يابد و معرف فضايي نو مي شود و البته تجربه اي نو...
آنچه به طور عمده در برنامه و فرم و فضاي معماري طرح آتي سنتر ميرميران مي توان ديد، اختلاط و تركيب كاربري هاي مختلف در عين درهم تنيدگي فرم و يكپارچگي ساختار است؛ عملكردها هيچ مرزبندي مشخصي ندارند، بلكه در هم فرورفته اند، همانگونه كه در يك شهر زنده قديمي نيز اينچنين است. در اينجا بايد گفت كه اثر ميرميران به لحاظ ماهوي ايده، بسيار به طرح برنده دوم نزديك مي شود... دو طرح مختلف و بديع با يك بن مايه متحد.
«بناي ما يك شهر است با تنوع زياد زندگي درون آن، خانه ها، واحدها و مجموعه هاي اداري، هتل، فضاهاي عمومي، فضاهاي تجاري بزرگ، دكان هاي كوچك و ميدان ها، باغ ها، كوچه ها و... كه با زيبايي در يكديگر تنيده شده اند. اين يك شهر عمودي كامل است...»
باغ «خوردين» چونان يك جريان سبز پيوسته در تمام طول زمين تداوم مي يابد و به مثابه يك فرش طبيعي، فرشي سبز در بهار و رنگارنگ در پاييز، بر زمين پهن مي شود؛ باز هم طبيعت و محيط مصنوع هم آغوش شده اند.
گويي هيچ مرزي در كار نيست، همه چيز در حركت است و مناظر بديعي كه پيوسته آشكار شده و مداوم نو به نو مي شود؛ مسير ناگهان به زير زمين مي خزد و به يكباره سربرمي آورد... پايان مرزها و شروع رقص فرم ها در فضايي باز و بازگشت دوباره به خويشتن...