پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۷۱ - Aug 19, 2004
كاهش منواكسيدكربن منتشره در هوا از طريق معاينه فني خودرو
009447.jpg
معاينه فني و سرويس خودروها منواكسيد كربن منتشره از اگزوز خودروها را به نصف تقليل مي دهد.
به گزارش قلم سبز ايران آلاينده هاي خروجي از اگزوز خودروها و موتورسيكلت ها در اثر معاينه فني و سرويس خودروها كاهش قابل توجهي را تجربه مي كند؛ به طوري كه طبق بررسي هاي به عمل آمده، با معاينه فني و سرويس، ميزان هيدروكربن ها در خودروها ۴۷ درصد و در موتورسيكلت هاي دوزمانه ۳۷ درصد كاهش مي يابد.
همچنين سرويس خودروها ميزان منواكسيدكربن منتشره از اگزوز را به نصف تقليل داده به طوري كه اين كاهش در سلامت رانندگان و مسافران شهري تأثير بسزايي خواهد داشت.

در پاسخ  نامه شوراي شهر مطرح شده است:
مهلت شش ماهه رئيس جمهوري به وزارت بازرگاني براي انتخاب محل جديد نمايشگاه تهران
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به تلاشهاي شورا براي كاهش مشكل ساكنان اطراف نمايشگاه بين المللي تهران گفت: شوراي شهر در برابر طعنه برخي افراد و دستگاهها، مظلومانه سكوت خواهد كرد.
مهدي چمران در پاسخ به مسئول خبرگزاري فارس مبني بر اين كه آيا پاسخ رئيس جمهور بعد از تقاضاهاي مكرر براي ملاقات حضوري به نامه شما به معناي بي اثر شدن تلاشهاي شورا و شهرداري تهران در كاهش بار ترافيكي و مشكلات ساكنين اطراف نمايشگاه بين المللي نيست، اظهار داشت: شورا و شهرداري تهران تمام تلاش خود را براي رفع مشكل به كار گرفتند، اما اگر صلاحديد رئيس جمهور برگزاري نمايشگاه در مكان فعلي است ما هم تابع نظر ايشان هستيم.
وي در خصوص تقاضاي ملاقات حضوري با رئيس جمهور و نامه كتبي به ايشان گفت: ۴ روز قبل از سفر رئيس جمهور به تبريز، اولين تقاضاي ملاقات به دفتر ايشان اعلام شد اما بعد از ۱۲ بار تماس، از آن جا كه گمان مي رفت كه امكان ملاقات حضوري فراهم نشود و عده اي نيز نامه  اي بدون امضاء براي جوسازي علاوه بر دفتر رئيس جمهور به ۲۷ جاي ديگر ارسال كرده بودند نامه اي به رئيس جمهور ارسال شد.
چمران در خصوص متن نامه افزود: در اين نامه دلايل اصرار شوراي شهر تهران براي انتقال مكان نمايشگاه با استنادات مستدل و تأكيد رئيس جمهور براين انتقال طي نامه اي به وزير بازرگاني در سال ۷۶، مطرح شده بود كه جواب نامه ساعت ۸ شب روز دوشنبه هفته جاري (۲۶ مردادماه جاري) به شوراي شهر ارسال شد.
رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به ارسال رونوشت نامه فوق به تمام مراكز و دستگاههايي كه نامه فضاسازان و جوسازان به آنها ارسال شده بود، در خصوص محتواي نامه رئيس جمهور به خبرنگار ما گفت: در اين نامه عنوان شده بود كه «ما قبول داريم كه مسايل مورد اشاره شما در آن مكان بوجود مي آيد اما مصالح ايجاب مي كند كه نمايشگاه فعلا در مكان فعلي برگزار شود».
ضمن آن كه در اين نامه به وزارت بازرگاني ۶ ماه فرصت براي مكان يابي داده شده است و بر امتناع از برگزاري نمايشگاه پرازدحام تأكيد شده است.
وي تصريح كرد: با وجود آن كه انتظار داشتيم كه قبل از هرگونه قضاوت رئيس جمهور محترم نظرات اعضاي شوراي شهر را نيز مي شنيدند در هر صورت با توجه به تصميم اتخاذ شده بدون شك شورا و شهرداري ديگر در اين زمينه مسئوليتي نخواهد داشت.
چمران در خصوص وضعيت مكان شناسايي شده براي برپايي نمايشگاه در جاده مخصوص كرج تصريح كرد:  افراد بسياري هستند كه متقاضي برپايي نمايشگاه دائمي در اين قبيل مكانها هستند كه متقاضيان مي توانند با مراجعه به معاونت خدمات شهري شهرداري تهران در خصوص استفاده از اين مكان وارد مذاكره شوند و قرارداد ببندند و اگر استقبالي هم صورت نگرفت مكان شناسايي شده تعطيل خواهد شد.
رئيس شوراي شهر تهران در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا اقدام رئيس جمهوري به معناي عدم پذيرش جايگاه شوراها نيست، اظهار داشت:  اين را من نبايد پاسخ بدهم. مردم خود بايد قضاوت كنند.

طرح پيش سند فروش در تهران
009453.jpg
معاون  شهرسازي  و معماري  شهرداري  تهران  از اجراي  صدور برگ  طرح  پيش سند فروش  از نيمه  اول  شهريورماه  در ۲۲ منطقه  تهران  خبر داد. در فرم  پيش  سند تمام  سئوالات  و مشكلات  احتمالي  پيش  بيني  شده است  كه  براي  اجرا به  مناطق  شهرداري  اعلام  مي شود.وي  گفت  :در قسمت  بالاي  فرم  مشخصات  ملك  مادر و آخرين  جدول  بناي  مجاز طبق  پروانه  و گواهي  عدم  خلاف  قيد مي شود.
بنابراين  به  پروانه  اي  كه  هنوز عمليات  ساختماني  را شروع  نكرده  است  فرم  پيش  سند عرضه  نمي شود. اگر مالكي  بخواهد در نقشه  اوليه  تغييراتي ايجاد و اين  تغييرات  موجب  اختلاف  در مفاد پيش  سند شود و يا حقوق خريدار را خدشه  دار كند موظف  است  تمام  برگه  ها را اعاده  كند تاابطال  و برگ  جديد عرضه  گردد.

افزايش مبلغ جريمه هاي رانندگي
009444.jpg
دبير شوراي عالي ترافيك شهرهاي كشور از افزايش ۳۰ درصدي مبلغ جريمه هاي رانندگي از تيرماه سال آينده خبرداد و گفت : با اجراي آخرين جدول جريمه هاي رانندگي از تيرماه سال ۸۴ مبلغ جريمه هاي رانندگي تا سقف ۳۵۰ هزار ريال افزايش مي يابد .
وي گفت : مجلس مجوز افزايش مبلغ جريمه هاي رانندگي را تا سقف ۳۵۰ هزار ريال به شوراي عالي ترافيك داده بود اما از آنجا كه اين افزايش فشار زيادي به مردم تحميل مي كرد، بنابراين قرار شد كه اين كار در سه مرحله و در سه جدول مجزا انجام پذيرد كه جدول اول سال گذشته ، جدول دوم امسال و آخرين جدول نيز ازتيرماه سال آينده به اجرا درخواهد آمد .

آخرين وضعيت توليد واگن هاي جديد مترو
009441.jpg
گروه شهري:  كار توليد واگنهاي خط يك و لوكوموتيوهاي خط ۵ (تهران - كرج) در كارخانه سازنده به خوبي پيش مي رود.
به گفته مهندس محسن هاشمي مديرعامل شركت مترو، براساس زمان بندي اعلام شده در ماههاي بهمن و اسفند امسال به تدريج واگنهاي جديد خريداري شده به شركت مترو تهران تحويل خواهد شد.
وي  واگنهاي جديد خط يك را از لحاظ تجهيزات برخوردار از تكنولوژي روز و به لحاظ ايمني مطابق با استانداردهاي اروپايي اعلام كرد و افزود: در اين واگنها راحتي مسافران از اهميت خاصي برخوردار بوده كه از جمله آنها تعبيه سيستم تهويه مطبوع و اتصال واگنها از طريق يك راهروي مياني است. به عبارت ديگر مسافران پس از سوارشدن به قطار امكان جابجا  شدن در واگنهاي مختلف قطار را خواهند داشت.
هاشمي ادامه داد: از آذرماه امسال ۸ دستگاه لوكوموتيو جديد نيز بر ناوگان خط تهران - كرج افزوده خواهد شد و با افزوده  شدن اين لوكوموتيوها علاوه بر كاهش فاصله زماني حركت قطار بين تهران و كرج، لوكوموتيوهاي فعلي نيز كه در حال حاضر قريب به يك ميليون كيلومتر مسافت را طي كرده اند به طور اساسي تعمير و نوسازي خواهند شد.

۶۰ خواهر و برادر بي سرپرست  با هم  ملاقات  كردند
به  مناسبت  حلول  ماه  رجب ، در آييني  ۶۰ خواهر و بردار بي سرپرست  كه  بطورمجزا در مراكز شبانه روزي  بهزيستي  شهرستان  شميرانات  نگهداري  مي شوند، با هم ملاقات  كردند.
شهردار منطقه  سه  تهران  در حاشيه  برگزاري  اين  آيين  در گفت  وگو با ايرنا تقويت  مناسبات  اجتماعي  و خانوادگي  و غني سازي  اوقات  فراغت  اين  كودكان  را از اهداف  اين  ملاقات  ذكر كرد. علي اصغر تهراني  با اشاره  به  ويژگي هاي  ماه  مبارك  رجب ، خاطرنشان  كرد: از آنجا كه  در اين  ماه  مردم  توجه  بيشتري  نسبت  به  ايتام  و كودكان  بي سرپرست  از خود نشان  مي دهند، شهرداري  منطقه  سه  نيز اقدام  به  برگزاري  اين  آيين  كرده است .

ستاد مهر در شمال شرق تهران آغاز به كار كرد
۲۰ آبنما با طراحي اسلامي و ايراني در معابر شهري جلوه گر شد
009450.jpg
يك مقام مسئول در شهرداري منطقه ۴ تهران ديروز اعلام كرد: در آستانه بازگشايي مدارس، ستاد مهر با هدف هدايت و روان سازي ترافيك در معابر شمال شرق تهران آغاز به كار كرد.
نسرين سليمي مدير روابط عمومي شهرداري منطقه ۴ تهران با بيان اين مطلب كه براساس آمارهاي موجود حدود ۳۰ درصد سفرهاي درون شهري با اهداف مراكز آموزشي و تحصيلي انجام مي شود، افزود: باتوجه به شمار روزافزون خودروها و بالابودن جمعيت دانش آموزي ساكن در منطقه شمال شرق تهران، اعمال مقررات و رفتارهاي ترافيكي به ويژه در پيرامون مدارس واقع در حاشيه معابر اصلي، ضرورتي اجتناب ناپذير است و از اين رو شهرداري عمليات اجرايي ده ها طرح ترافيكي و اصلاح هندسي آغاز كرده است و پيش بيني مي شود با بهره برداري از آنها، ضريب ايمني سفرها به ميزان قابل ملاحظه اي افزايش يابد.
وي تصريح كرد: در راستاي ايمن سازي سفرهاي دانش آموزان، هماهنگي هايي با اولياء مدارس به ويژه مدارس ابتدايي انجام شده است و افزون بر نصب سرعت گيرها و تابلوهاي عمودي و افقي و خط كشي ها در معابر منتهي به مدارس، اعضاي پليس ترافيك مدارس درآمد و شد شهروندان نظارت و امر هدايت آنها را برعهده خواهند گرفت.
سليمي همچنين اظهارداشت: به منظور زيباسازي منظر عمومي شهر، ۲۰ آبنما درنقاط مختلف منطقه شمال شرق تهران ساخته شده و در ساخت آنها از معماري و طراحي اسلامي و ملي بهره گرفته شده است.
وي در ادامه از نصب و مكان يابي و استقرار ۱۵ پل هوايي عابر پياده در محدوده شمال شرق تهران خبر داد و افزود: با حذف تقاطع ها در حدفاصل ميدان رسالت تا پل سيدخندان و درعين حال ساخت دو دوربرگردان، ضلع شرقي بزرگراه رسالت كه همواره شاهد ترافيك و بار سنگين عبور و مرور بود، كاركرد ذاتي بزرگراهي خود را يافته و از اين رو تردد در اين بخش از شهر با صرف كمترين زمان ممكن انجام مي شود.

افتتاح مجموعه فرهنگي - آموزشي در غرب تهران
با حضور اعضاي شوراي اسلامي شهر و مسئولين شهرداري تهران مجموعه فرهنگي - آموزشي انديشه  سراي كوثر به بهره برداري رسيد.
اين مجموعه كه با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و ۷۵ ميليون ريال احداث شده، داراي امكاناتي نظير سالن آمفي تئاتر، كتابخانه، سالن مطالعه خواهران و برادران، نگارخانه، سايت كامپيوتر و كافي نت، نمازخانه و كلاس هاي آموزشي مي باشد.

رانندگان زن، سرويس مدارس دخترانه را اداره مي كنند
مديرعامل سازمان تاكسيراني از فعاليت رانندگان زن در اين ناوگان در آينده نزديك خبر داد و گفت: در صورت رفع موانع قانوني كار و انجام هماهنگي هاي لازم، رانندگان زن صرفا در قالب سرويس هاي مدارس دخترانه با تاكسي هاي «ون» (ميني بوس هاي كوچك) آغاز به كار خواهند كرد.
سيدجمال هاشمي عرب در گفتگو با خبرگزاري مهر با تاكيد بر اينكه به هيچ وجه نمي توان از رانندگان زن در تاكسي هاي گردشي استفاده كرد، اظهار داشت: اعمال چنين طرح هايي در مرحله نخست نيازمند فراهم كردن بسترهاي مناسب به منظور ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي افراد جامعه است، راننده تاكسي  بودن جزو مشاغل سخت و دشواري است كه با توجه به شرايط فعلي جامعه حتي مردان نيز در انجام آن با مشكلات بسياري مواجه مي شوند كه مسلما اين مشكلات در مورد زنان چند برابر خواهد بود.
وي با بيان اينكه بهره مندي از زنان در مشاغلي همچون رانندگي تاكسي صرفا به معني امروزي بودن و برابري آنها با مردان نيست، اظهار داشت: در وراي اين امر موانع و مشكلات بسياري نهفته كه از عدم آمادگي لازم جامعه در اين زمينه نشأت مي گيرد و به همين دليل تنها زماني مي توانيم مجوز فعاليت زنان در اينگونه مشاغل را صادر كنيم كه مطمئن باشيم در اين صورت خللي در جايگاه انساني و شان اجتماعي آنها به وجود نخواهد آمد.
هاشمي عرب ارائه زمان دقيق و روشن  براي فعاليت  رانندگان زن در سرويس مدارس دخترانه را منوط به كارشناسي بيشتر طرح، رفع موانع حقوقي و قانوني و پيشرفت بيشتر مذاكرات با ساير دستگاههاي ذيربط دانست و تصريح كرد: به هر حال نمي توان به بهانه كم بودن فرصت هاي شغلي از زنان براي هر حرفه اي استفاده كرد چرا كه اين وظيفه اصلي دولت است كه زمينه هاي لازم براي فعاليت زنان و ايجاد اشتغال سازنده آنها را در جامعه فراهم سازد.

مشاور رئيس جمهوري:
احداث شبكه هاي وسيع فاضلاب در ۳۰۰ شهر در حال انجام است
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، گفت: كشورهاي آسيا و اقيانوسيه با الهام گرفتن از تمدن و فرهنگ غني خود مي توانند به هدف اصلي مجمع زيست محيطي كشورهاي آسيا و اقيانوسيه كه نجات كره زمين است، جامه عمل بپوشانند.
به گزارش ايلنا، دكتر معصومه ابتكار، مشاور رييس جمهوري، در مجمع آسيا و اقيانوسيه درباره محيط زيست و توسعه، گفت: با وجود پيشرفت  هاي صورت گرفته در آسيا و اقيانوسيه، هنوز چالش  هاي زيادي در كشورهاي اين مناطق وجود دارد؛ زيرا اين كشورها درگير توليدهاي اقتصادي به ميزان بالا هستند كه با آلودگي محيط زيست همراه  است. وي  افزود: فعاليت مجمع زيست محيطي كشورهاي آسيا و اقيانوسيه با اتكا به اصول توسعه پايدار، مشاركت حكمراني مطلوب، ظرفيت سازي، ابتكارات، بسيج منابع مالي و استفاده از فرصت  هاي تجارت بين المللي مي  تواند مؤثر باشد.ابتكار، همچنين اظهار داشت: در دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي، به سياستهاي زيست محيطي اهميت ويژه  اي داده شده و در محور سياستهاي كلان دولت قرار دارد.وي عنوان كرد: در اين دوره ۹ پالايشگاه و ۱۰ مجتمع پتروشيمي به لحاظ زيست محيطي پايش شده  اند و هزار شهرك صنعتي تحت نظارت محيط زيست قرار گرفته است.۰ابتكار در ادامه افزود: در زمينه آلودگي شهر تهران، دستاوردهاي خوبي در خصوص سوختهاي فسيلي مانند حذف سرب از آنها به دست آمده است.
مشاور رئيس جمهوري، همچنين تصريح كرد: در اين مدت، درصد آب پاك شرب شهرها بيش از ۹۷ درصد بوده و بيش از ۵۰۰ تشكل غير دولتي نيز فعال شده  اند و در ۳۰۰ شهر نيز شبكه  هاي وسيع فاضلاب در دست احداث است.

معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست:
تعيين منشأ آلودگي آب اسماعيل آباد به ۶ ماه وقت نياز دارد
معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست گفت: پالايشگاه و شركت خطوط لوله و شركت پخش، بيش از نيمي از مخازن و لوله  هاي خود را بررسي كرده  اند و ظاهراً مطمئن هستند كه آلودگي از لوله  ها و مخازن نشتي ندارد.
دكتر يوسف حجت، در گفت و گو با ايلنا، گفت: مشكل اصلي آب اسماعيل آباد اين است كه منشا اين آلودگي دقيقا مشخص نيست، به همين منظور تحقيقاتي با كمك يك تيم ژاپني براي يافتن منشا آلودگي شروع شده كه احتمالا ۶ ماه وقت مي  گيرد.
حجت خاطرنشان كرد: در اين تحقيق، لوله  هاي داخل محوطه شركت  ها به سطح زمين آورده شده تا اگر آلودگي وجود دارد، ديده شود و لوله  هاي خارج از محوطه شركت  ها را نيز توسط وسايلي كه در داخل لوله حركت مي  كند، مورد بررسي قرار داده اند. وي افزود: در اين بررسي ها، بيش از نصف مخازن به طور دقيق كنترل شد و گروه تحقيق اعلام كرده كه منشأ آلودگي از مخازن و لوله ها نيست.
وي گفت: يك احتمال ديگر اين است كه آلودگي مربوط به گذشته باشد؛ چرا كه اولين آثار مكتوب آلودگي مربوط به سال ۱۳۵۵ است، همچنين چاهي در عظيم آباد سرب ديده شده است، در حالي كه حدود ۳ سال است كه در پالايشگاه تهران، هيچ سربي وجود ندارد كه به آبهاي زيرزميني نشت كند.
به گفته وي، مناطقي كه آلودگي وجود دارد، به طور دقيق كنترل مي  شود، تا شايد منشا آلودگي به طور اتفاقي مشخص شده و حذف شود.
حجت افزود: احتمال ديگر در خصوص انتقال آلودگي، انتقال از طريق كانال  هاي روباز به حوضچه  هاي بزرگ است كه در سابق فاضلاب  هاي آغشته به نفت به آنها هدايت مي شد و حوضچه  اي با نام پوند ۴ هنوز وجود دارد و اين آب  هاي سطحي به آن ريخته مي  شود.
وي يادآور شد: پالايشگاه در حال حاضر يك تصفيه خانه براي تصفيه آب  هاي سطحي را راه اندازي كرده و فقط بايد شبكه انتقال آب  هاي سطحي به آن اضافه شود كه در حال آماده شدن است. وي در ادامه افزود: قرار است، حوضچه پوند ۴ به تدريج تخليه و خشك شود، تا اگر آلودگي از آن طريق به آب  هاي زيرزميني نشت مي  شود، از آن جلوگيري شود؛ بنابراين به نظر مي  رسد كه آينده اين موضوع نگران كننده نيست.
معاون انساني سازمان حفاظت محيط  زيست، همچنين تصريح كرد: به موازات اين تحقيقات، يك سري فعاليت  ها در حال انجام است، تا مشكل آلودگي آب روستاهاي اسماعيل آباد، عظيم آباد و درسل آباد، به صورت مقطعي حل شود.
حجت، با اشاره به حل مشكل آب اين روستاها گفت: حفر چاه  هايي براي تهيه آب بهداشتي كه خيلي سريع بايد اين كار انجام شود؛ زيرا وضعيت بهداشتي مردم اين روستاها اسف بار است؛ البته به روستاهاي درسل  آباد لوله آب بهداشتي كشيده شده؛ ولي جريان آب قطع و وصل مي  شود كه بايد هر چه زودتر حل شود.
وي، درخصوص وضعيت مشكل آب روستاهاي اسماعيل آباد و عظيم آباد، اظهار داشت: آبي كه در حال حاضر با تانكر به اين روستاها برده مي شود جوابگو نيست، و قرار است به زودي آب بهداشتي لوله كشي شود.
معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست، در پايان افزود: در مورد انتقال روستاي اسماعيل  آباد، محيط زيست هيچ موضع خاصي ندارد و معتقد است كه آب  هاي زيرزميني منطقه در هر شرايطي پاك شوند؛ زيرا آلوده كردن آن در هيچ شرايطي مجاز نيست.

آشنايي با گل و گياهان آپارتماني
به منظور ارتقاء سطح آگاهي و اطلاعات شهروندان در زمينه نگهداري از گياهان، كلينيك گل و گياه شهرداري منطقه ۹ در مرداد و شهريورماه امسال اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي رايگان در محل اداره فضاي سبز اين منطقه كرده است.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۹ آشنايي با گياهان آپارتماني، نيازها، روش تكثير، عوارض و درمان در سبزي كاري و آشنايي با گياهان دارويي، كاربرد و فوايد آنها، آشنايي با گلها و نشاهاي فصلي، زمان كاشت و شرايط نگهداري از جمله مقولاتي است كه طي اين دوره ها به ترتيب مورد آموزش قرار مي گيرند.

مديركل زيستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت از محيط زيست از بررسي نحوه تعديل
مديركل زيستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت از محيط زيست از بررسي نحوه تعديل اثرات خشكسالي جنوب شرقي كشور خبر داد.
فرهنگ قصرياني در گفتگو با خبرگزاري فارس گفت: كارشناسان فني محيط زيست استانهاي يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، كرمان و جنوب خراسان و جمعي از استادان متخصص در هوا، اقليم و مسائل اكولوژيكي ديروز به بررسي نحوه تعديل اثرات خشكسالي در جنوب شرقي كشور پرداختند. وي افزود: پديده خشكسالي بر تنوع زيستي، پاركهاي ملي و مناطق حفاظت شده اثرات زيانبار بسياري دارد كه در مناطق گوناگون اثرات مختلفي را برجاي مي گذارد.
وي همچنين اظهار داشت: ايران هر چند سال يك بار به شكل دوره اي دچار خشكسالي مي شود كه نوع مديريت خشكسالي، چگونگي مقابله با آن، تعديل اثرات خشكسالي و چگونگي نجات حيات وحش و اكوسيستم اهميت ويژه اي دارد.

اجراي پروژه عمراني در منطقه ۲
به رغم مشكلات درآمدي شهرداري تهران و ساير عوامل تأثيرگذار، پروژه هاي عمراني شهرداري منطقه ۲ تهران، با اعتباري بالغ بر ۳۰۰ ميليارد ريال در حال انجام است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۲، سيد جواد موسوي معاون فني و عمراني اين منطقه با اعلام مطلب فوق افزود: اين پروژه ها شامل بخش هاي بزرگراهي، پل سازي، فضاهاي اجتماعي، فرهنگي و ورزشي، توسعه بوستانها، مرمت و نوسازي معابر، بازسازي انهار و جداول فرسوده مي باشند.
وي احداث چندين بوستان محلي و منطقه اي، تكميل يك پارك بزرگ شهر تهران، تكميل پروژه توحيد و ادامه فاز سه بزرگراه يادگار امام را از مهمترين بخش هاي اين پروژه ها عنوان كرد و گفت: بخش قابل توجهي از قطعه اول فاز سه بزرگراه يادگار امام رو به اتمام است.

ايجاد نظام مديريت مشاركتي در شهرداري منطقه ۱۷
گروه شهري: به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه دوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور و تاكيد شوراي عالي اداري بر مشاركت هاي مردمي شهرداري منطقه ۱۷، اقدام به ايجاد نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها و استقرار نظام مديريت مشاركتي نموده است.
دبير شوراي نظام مشاركت منطقه ۱۷ گفت: هدف از اجراي اين نظام فراهم كردن فضا و امكانات در داخل سازمان است كه كليه كاركنان، پيمان كاران و شهروندان، نظرات و ايده ها و پيشنهادهاي خود را در زمينه حل مشكلات و نارسايي ها و ايجاد بهبود مستمر در فعاليت سازمان به مديريت ارايه كنند.
وي اجراي اين نظام مشاركتي را در سه مرحله عنوان كرد و گفت: مرحله اول نظام پيشنهادها در درون ساختار رسمي شهرداري است كه درميان كاركنان منطقه به اجرا درمي آيد و پس از كسب تجربه هاي لازم در مرحله دوم پيشنهادگيري از پيمانكاران و نهادهاي همكار آغاز خواهد شد.
وي افزود: در مرحله سوم نيز نظام پذيرش و بررسي پيشنهادهاي شهروندان درجهت ارتقاي سطح مشاركت علمي آنان در اداره شهر از طريق برانگيختن و بهره گرفتن از ايده هاي فكري ايشان به اجرا گذاشته خواهد شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
حوادث
خارجي
سياسي
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |