يكشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۷ - Sep 5, 2004
رئيس فدراسيون شطرنج استعفا كرد
علي اصغر غلامرضايي رئيس فدراسيون شطرنج طي ارسال نامه اي به مهندس مهرعليزاده و رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني از مسئوليت خود در اين فدراسيون استعفا كرد.به گزارش ايسنا، نامه استعفاي غلامرضايي كه پيش از المپيك ۲۰۰۴ آتن به دفتر مهندس مهرعليزاده ارسال شده بود تاكنون با واكنشي مواجه نشده است. غلامرضايي در خصوص دلايل اين استعفا، به نگاه غيرورزشي مديريت ورزشي و عدم امكانات اشاره كرد.

«غياثي» رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال شد
گروه ورزشي: در حكمي از سوي «محمد دادكان» رييس فدراسيون فوتبال، «سيدرضا غياثي» به عنوان رييس كميته داوران اين فدراسيون منصوب و مشغول به كار شد.در نشستي كه صبح ديروز با حضور «محمد دادكان» و «سيدرضا غياثي» در محل فدراسيون فوتبال برگزار شد، دو طرف توافقات لازم را به عمل آوردند. همچنين «منوچهر نظري» رييس سابق كميته داوران فدراسيون فوتبال به عنوان مشاور عالي رييس فدراسيون فوتبال برگزيده شد.

پيام تبريك سامارانش به كميته ملي المپيك ايران
گروه ورزشي: خوان  آنتونيو سامارانش  رئيس  افتخاري  و مادام العمر كميته  بين المللي  المپيك ، روز شنبه  طي  پيامي  به  مصطفي  هاشمي طبا رئيس  كميته  ملي  المپيك ايران ، موفقيت هاي  كسب  شده  از سوي  ورزشكاران  اعزامي  كشورمان  به  بيســـت  و هشتمين  دوره  بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ آتن  را به  وي  تبريك  گفت .

عليرضا دبير از بيمارستان مرخص شد
گروه ورزشي: عليرضا دبير كشتي گير ملي  پوش  اعزامي كشورمان  به  بازيهاي  المپيك  ۲۰۰۴آتن  در وزن  ۶۶كيلوگرم  كه  براي  انجام  عمل  جراحي  برروي  كتف  خوددر بيمارستان  آتيه  تهران  بستري  شده  بود، عصر ديروز از بيمارستان  مرخص  شد.دكتر احمد هاشميان  دبير فدراسيون  پزشكي  - ورزشي  با بيان  اين كه  نمايندگان  اين  فدراسيون  بصورت  مداوم  عمل  جراحي عليرضا دبير را زير نظر دارند، افزود: عمل  جراحي  بر روي  كتف  دبير با موفقيت  انجام  شده  و وي  عصر ديروز بيمارستان  را ترك  كرده است.

اميد به صعود از نقطه سياه امان
تيم ملي با هاشميان و خداداد تمرين كرد
000116.jpg
خبرنگار همشهري: سه روز ديگر تيم ملي فوتبال بايد يكي از حياتي ترين و مهم ترين بازيهاي خود را در چهارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ در مقابل تيم ملي اردن در امان برگزار كند. اين ديدار در واقع بند اتصال ما به جام جهاني است كه اگر قطع شود، همه چيز فرو مي ريزد.
اهميت و ارزش پيروزي ايران به اندازه اي است كه فدراسيون فوتبال سعي كرده است تا از تمام پتانسيل موجود و نيروهاي بيرون مانده و طردشده بهره بگيرد. مي توان گفت يك بسيج عمومي براي فوتبال صورت گرفته است تا تحت هر شرايطي در اين ميدان پيروز شويم و اميد به صعود داشته باشيم. شكست تلخ يك بر صفر در تهران مثل يك بختك روي فوتبال افتاده است و شايد جبران آن در امان بتواند عمده مشكلات فدراسيون و فوتبال را حل كند. اين خواسته مردم فوتبال دوست ما و مسئولين ورزش نيز است. در تمرينات روز گذشته كه در كمپ فوتبال انجام شد، وحيد هاشميان و خداداد عزيزي هم بودند. بالاخره هاشميان آمده تا جاي هيچگونه بهانه اي باقي نماند. حالا با اين همه ستاره حرفه اي و نيمه حرفه اي بايد اردن را كه هيچگاه حريف آنچنان جدي براي ما نبوده است شكست دهيم. براي رسيدن به اين هدف تمام مسايل را توجيه مي كنيم، اينكه هاشميان با اين تيم و نفرات هماهنگ است و يا خداداد مي تواند در تركيب تيمي در حيطه خود حركت كند و وظايفي را كه به وي محول مي كنند انجام دهد؟ آيا خداداد آن منطقه برون مرزي كه در تيم پاس به وي مي دهند را در تيم ملي خواهد داشت؟ اميدواريم كه تمام بازيكنان تابع برنامه تاكتيكي مربي باشند وگرنه شيرازه و سازمان تيم از هم خواهد گسست.
در تمرينات روز گذشته بازيكنان پس از گرم كردن و نرمش هاي كششي به اجراي كار با توپ و تاكتيك هاي منطقه اي پرداختند. وحيد هاشميان و خداداد كاملا آماده به نظر مي رسند، بقيه بازيكنان نيز بدون مشكل بودند و اگر اتفاق خاصي پيش نيايد، شايد با اين نفرات بتوانيم در امان به پيروزي برسيم و اين خواسته دور از دسترس نيست، تمام خلاقيت هاي فردي در اين بازي بايد بكار گرفته شود تا از اين نقطه سياه عبور كنيم. اردن با سه بازي صاحب ۹ (امتياز) است. پيروزي پرارزش اردن بر ايران آن هم در تهران اين تيم را در صدر قرار داده است ضمن اينكه اردني ها در مقابل قطر در امان به سختي به پيروزي رسيدند و در دوحه بايد يكبار ديگر با اين تيم روبرو شوند، پيروزي ايران در امان تمام معادلات اردن را به هم خواهد زد و اميد ايران براي صعود پررنگ تر خواهد شد. ايران از سه بازي شش امتياز دارد و با اين پيروزي شرايط بهتري نسبت به اردن پيدا خواهد كرد. با اميدواري به پيروزي ايران ،به اردن مي رويم.

ايران ميزبان واليبال بزرگسالان آسيا شد
خبرنگار همشهري: كنفدراسيون واليبال آسيا پس از بررسي پيشنهاد ميزباني ايران و پاكستان مبني بر ميزباني مسابقات واليبال بزرگسالان قاره راي به برگزاري اين رقابت ها در سال آينده در تهران داد.
اين تصميم پس از بازديد نمايندگان (A.V.C) و شخص عيسي حمزه نايب رييس كنفدراسيون واليبال آسيا از تاسيسات شهر اسلام آباد گرفته شد. تهران يكبار نيز در سال ۱۹۹۹ ميزبان دهمين دوره اين مسابقات بود كه تيم ملي واليبال ايران در آن پيكارها به مقام پنجم رسيد.تيم ملي بزرگسالان ايران در آخرين دوره اين بازي ها كه در سال ۲۰۰۳ در شهر تيان جين چين برگزار شد براي نخستين بار مدال برنز گرفت.
حميدي عضو هيأت رييسه واليبال نويسان جهان شد
000110.jpg

در پي پيشنهاد انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي ايران جمشيد حميدي از كارشناسان قديمي واليبال در مطبوعات به عنوان نفر اول به عضويت هيات رييسه واليبال نويسان جهان (ايپز) درآمد. واليبال نويسان كشورهاي روسيه ، پرتغال ، يونان ، ايتاليا ، هلند ، كوبا و چين هم ديگر اعضاي كميسيون تخصصي واليبال نويسان(ايپز) محسوب مي شوند.حميدي كه نزديك به ۳۵ سال است در عرصه خبررساني واليبال فعاليت دارد، بدون حضور در اجلاس آتن به دليل آماده نشدن رواديدش با رايزني هاي انجام شده از سوي انجمن نويسندگان ورزشي ايران با دبير كل انجمن جهاني و رئيس كميسيون تخصصي واليبال با توجه به سابقه طولاني از سوي حاضرين به اين سمت انتخاب شد.
گروه ورزشي همشهري با تبريك اين انتخاب به همكار مطبوعاتي آرزو دارد كه خبرنگاران ورزشي ايران باتوجه به توانمندي اطلاعات بالا بتوانند در همه رشته هاي ورزشي به كسب كرسي در انجمن نويسندگان ورزشي جهان (ايپز) دست يابند.
ايران در جمع سه تيم بلندقامت آسيا
در مسابقات واليبال جوانان آسيا كه در شهر دوحه قطر جريان دارد،  سه تيم استراليا، چين و ايران به عنوان بلندقامت ترين تيم هاي اين دوره از رقابت ها معرفي شدند. در نخستين روز اين بازي ها كه در غياب چهار سرگروه، تيم ايران، قطر، چين و هند از دور مقدماتي درحال برگزاري است، اين نتايج به دست آمد.
* عمان ۳ - بحرين يك * تايلند ۳ - امارات يك
* پاكستان ۳ - اردن صفر * كره جنوبي ۳ - يمن يك
* عربستان ۲ - استراليا ۳ * كويت ۳ - سريلانكا يك
استقلال به جام راشد امارات دعوت شد
گروه ورزشي: تيم فوتبال استقلال تهران به يك دوره رقابت هاي بين المللي فوتبال چهارجانبه در دبي امارات عربي متحده دعوت شد.به گزارش روابط عمومي باشگاه فرهنگي ، ورزشي استقلال تهران، در اين رقابت هاي چهارجانبه كه با نام جام «راشد» برگزار مي شود، دو تيم خارجي و دو تيم از امارات عربي متحده حضور خواهند داشت.براساس اين گزارش، زمان اين رقابت ها، اوايل آبان ماه سال جاري اعلام شده است.مسئولان باشگاه فرهنگي، ورزشي استقلال تهران حضور در اين رقابت هاي چهارجانبه را منوط به موافقت فدراسيون فوتبال اعلام كرده اند.

مسابقات جهاني تنيس روي ميز دانشجويان
يك پيروزي و يك شكست براي ايران
خبرنگار همشهري: تيم چهار نفره تنيس روي ميز دانشجويان ايران در رقابت هاي دانشجويان جهان در كشور مجارستان صاحب يك پيروزي با ارزش شد. تيم ما موفق شده است با نتيجه (۱-۳) تيم تركيه را شكست دهد. اين در حالي است كه بهنام رحمت پناه در بخش پيكارهاي انفرادي در جدال با حريف چيني خود كه نفر پنجم جهان است در مسابقه اي ديدني و نزديك نتيجه نهايي را با حساب (۲-۳) واگذار كرده است. تيم ايران در اولين مسابقه خود با نتيجه (۰-۳) مغلوب تيم چين شد.

ايران اميد اول قهرماني فوتبال پاراليمپيك آتن
گروه ورزشي: سرمربي تيم ملي فوتبال جانبازان و معلولان (CP) شرايط اين تيم را براي حضور در رقابت هاي پاراليمپيك آتن مثبت ارزيابي كرد و گفت: تيم بدون حاشيه و هماهنگي را راهي آتن خواهيم كرد.
علي رعدي افزود: با وجود اين كه تنها ۵ ماه زمان براي آماده سازي اين تيم تا رقابت هاي پاراليمپيك داشتيم، ولي در طول اين مدت، طي ۵۳ جلسه پيش بيني شده تمريني، عملكرد تيم راضي كننده و قابل قبول بود. وي از خط خوردن مرتضي حيدري و قاسم زارع پيشه در كلاس هاي پزشكي ۶ و ۷ خبر داد و تصريح كرد: اين ۲ بازيكن به دليل بيماري خاص و استفاده از برخي داروها كه از نظر كميته پزشكي، دوپينگ محسوب مي شود، حضورشان در تيم براي شركت در رقابت هاي پاراليمپيك منتفي شد و تنها با ۱۰ بازيكن در اين رقابت ها شركت خواهيم كرد.
سرمربي تيم ملي فوتبال جانبازان و معلولان (CP) خاطر نشان كرد: اگرچه اين مسئله تيم را از لحاظ كلاس بندي پزشكي دچار مشكل خواهد كرد و در صورت بروز اتفاق براي يك بازيكن، به ويژه در كلاس پزشكي ۶، بازيكن ديگري براي جايگزين نداريم.

تيم هندبال جوانان ايران در مسابقات آسيايي هند
خبرنگار همشهري: تيم هندبال جوانان ايران براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا ديروز عازم شهر حيدرآباد هند شد. نهمين دوره مسابقات جوانان آسيا از روز چهارشنبه هفته جاري آغاز مي شود و تيم ايران كه با تيم هاي چين، ازبكستان، قطر و كره جنوبي همگروه است در نخستين بازي خود با چين روبرو خواهد شد.
مسئوليت فني اين دوره از بازيها برعهده عليرضا رحيمي نايب رئيس كنفدراسيون هندبال آسيا و رئيس فدراسيون هندبال ايران است. نفرات اعزامي تيم هندبال جوانان ايران به مسابقات قهرماني آسيا عبارتند از: احسان عبوديت، مسعود قضاوي، محمدرضا رجبي، هادي طالبي، محمداحسان كميلي، مجتبي لطفي، علي مانيان، وحيد رضايي، بهروز نجفيان، علي پاك سرشت، مهدي شيراني، مصطفي كريمي، محمدرضا محمودي، محمد سياوشي، حسين خليقي، سيدعبدالرضا ساداتي و سعيد پورقاسمي.سرمربي: بوريس چيزوف، مربيان: نيكولنكو، رهبري، مدير فني: مهدي اخوان.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حقوق شهروندي
خارجي
سياسي
شهري
علمي
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حقوق شهروندي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |