دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۸ - Sep 6, 2004
فرصت
امام باقر (ع): هنگام فرصت آنچه را كه خواستار آني به دست آر؛ و هيچ فرصتي همچون روزهاي بيكاري همراه با تندرستي نيست.
(تحف العقول / ۲۰۷)
امروز با حافظ
چه غم ز حال ضعيفان ناتوان داري
تو را كه هر چه مراد است در جهان داري
به قصد جان من خسته در كمان داري
به اختيارت اگر صد هزار تير جفاست
حراج بزرگ آثار هنري تهران از طريق اينترنت
حراج بزرگ آثار هنري تهران با احداث يك سايت اينترنتي فعاليت هاي خود را در دنياي مجاز وب نيز پي گيري مي كند.
به گزارش خبرگزاري مهر، دسترسي به حراج بزرگ هنري تهران كه به زودي در محل تالار وحدت برپا خواهد شد،  از طريق اينترنت نيز امكان پذير است.
اين حراج كه توسط شوراي منتخبي از ميان نگارخانه داران كشور برگزار مي شود، با تاسيس سايت اينترنتي به آدرس www.tehranartexpo.com فعاليت هاي خود را در دنياي مجازي وب نيز پي گيري مي كند.
حراج بزرگ هنري تهران اولين حراج آثار هنري ايران است كه به شكلي خودجوش توسط نگارخانه هاي فعال كشور برگزار مي شود. پيش از اين نگارخانه هاي تهران سابقه چند دوره برگزاري حراج آثار هنري به شكلي بسيار محدود در فرهنگسراي نياوران را داشته اند. با اين وجود به دليل عدم استقبال مردمي از اين حراج ها برگزاري آنها با اقبال چنداني مواجه نشده بود.
حراج بزرگ آثار هنري تهران از اين برتري بهره مند است كه باتوجه به تصويب قانون امكان اختصاص نيم درصد بودجه عمراني نهادها و ادارات دولتي، از خريداران خوبي برخوردار باشد.

بهارستان
اگر شما نبوديد
شكوفه هاي شفاف گيلاس!
چرا بايد زنده بمانم؟
شاعر ژاپني - ترجمه حميد زرگرباشي

شمس در آينه شمسه در موزه امام علي(ع)
موزه امام علي(ع) با هدف ارتقاء فرهنگ معنوي و پاسداشت هنرهاي مذهبي و ملي اقدام به برپايي جشنواره شمس در آينه شمسه و نگاره هاي معنوي با دعوت از هنرمندان نگارگر و تذهيب كار و كليه علاقمندان براي اولين بار در سطح كشور نموده است.
علاقمندان مي توانند آثار خود را در اين زمينه تا پايان شهريور ماه به نشاني خيابان ولي عصر(عج) روبروي بزرگراه نيايش، بلوار اسفنديار، پلاك ۳۵، موزه امام علي(ع) ارسال نمايند.از برگزيدگان اين جشنواره در مراسمي كه به مناسبت ولادت حضرت صاحب الزمان برپا مي گردد تقدير و ۵ اثر برگزيده توسط موزه خريداري مي شود.

برگي از تاريخ
اعتراض دكتر مصدق به تبعيد غيرقانوني اش
ششم سپتامبر در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۵۲۲ از پنج كشتي و ۲۶۵ ملوان كه ماژلان به منظور يافتن راه دريايي آسيا از غرب، بندر سويل اسپانيا را ترك كرده بودند يك كشتي (ويتوريا) با ۱۷ ملوان به اسپانيا بازگشتند، ولي همين سفر دريايي طولاني عملاً ثابت كرد زمين كروي شكل است و به جايي متكي و متصل نيست.
در سال ۱۵۶۶ ميلادي سليمان اول سلطان عثماني درگذشت كه مورخان او را سليمان قانوني مي خوانند زيرا كه در طول سلطنت خود به امر قضا و قانون بيش از هر چيز ديگر توجه داشت و در هر كوي و برزن در قلمرو عثماني دادگاه داير كرده بود. درسال ۱۹۰۱ ويليام مك كينلي بيست و پنجمين رئيس جمهوري آمريكا هنگامي كه از يك نمايشگاه در شهر بافالو در ايالت نيويورك ديدن مي كرد هدف گلوله آنارشيستي به نام لئون ژلوگوژ قرار گرفت و هشت روز بعد درگذشت.
در سال ۱۳۰۶ اجباري بودن ورزش در مدارس ايران قانوني شد.
در سال ۱۹۴۱، دولت آلمان به يهوديان قلمرو اين كشور دستور داد به منظور مشخص بودن در جامعه، بر سينه خود ستاره داود (شش گوشه) زرد رنگ كه روي آن كلمه يهودي با خط سياه نوشته شده باشد نصب كنند. در سال ۱۹۵۶ دولت افغانستان اعلام كرد از اين پس از شوروي كمك نظامي دريافت خواهد كرد و اين كمك با اصل بي طرفي آن دولت مغايرت ندارد زيرا كه امتيازي به شوروي نخواهد داد. در سال ۱۹۶۵ (۱۳۴۴ هجري) دومين جنگ هند و پاكستان بر سر كشمير با حمله نيروهاي هندي به لاهور آغاز شد و پاكستان نيز همان روز در راجستان هند چترباز پياده كرد. در سال ۱۹۶۶ هندريك فرورد نخست وزير دولت سفيدپوستان فدراسيون آفريقاي جنوبي در پارلمان اين كشور هدف گلوله يك كارمند (پيغام رسان) قرار گرفت و كشته شد. در سال ۱۹۸۹ ژرژ سيمنون نويسنده فرانسوي و مولف ۲۲۰ داستان درگذشت.
اينك برگ امروز: دكتر محمد مصدق اواسط شهريور ماه ۱۳۳۵ به تبعيد غير قانوني خود به احمدآباد ساوجبلاغ (نزديك كرج) اعتراض كرد، زيرا كه به چنين تبعيدي محكوم نشده بود. مصدق در خاطراتش نوشته است كه او را تحت الحفظ، پس از اتمام دوره محكوميت از زندان به احمد آباد بردند و در اينجا به حالت تبعيد قرار دادند كه هر دو (محكوميت و تبعيد) مطابق قانون نبود.
ظاهراً به اين اعتراض دكتر محمد مصدق كه حكومت او در اثر كودتاي ۲۸ مرداد عمداً و جبراً پايان يافته بود ترتيب اثر داده نشد.
www.iranianshistoryonthisday.com

پاسخ به پرسش پزشكي
راه پيشگيري از گرفتگي رگ هاي ماهيچه قلب
دكتر روزنفلد در پاسخ به پرسشي كه راه پيشگيري از انسداد رگ هاي ماهيچه قلب چيست گفته است: فرار از دود سيگار، امساك در مصرف چربي حيواني و نمك طعام، مصرف هر روز يك آسپرين بچه با نظر دكتر، ورزش (دست كم يك روز درميان)، داشتن تحرك، كنترل استرس، تحت كنترل داشتن كلسترول و قند خون، كنترل وزن و نوشيدن آب به حد كافي. سخت شدن و تنگ شدن رگ هاي ماهيچه قلب مانع از رسيدن اكسيژن كافي به سلول هاي آن مي شود كه خطرناك است.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
اشاره مبهم پوتين
به نيروهايي كه مي خواهند روسيه باز هم كوچك شود
شنبه شب ولاديمير پوتين حرف هايي را كه بسياري از روس ها در ۱۳ سال گذشته در سينه داشتند بر زبان جاري ساخت، ولي طبق معمول بسياري از تنظيم كنندگان خبر و مفسران با برداشتي ديگر حرف هاي او را منعكس ساختند.
در خارج از مرزهاي روسيه نيز متن كامل اظهارات ده دقيقه اي رئيس جمهور روسيه جز در چند روزنامه كه هنوز روش قديمي تكست نگاري را ترك نكرده اند بدون دستبردگي انتشار نيافت تا افكار عمومي، خود از لا به لاي آنها حقايق را دريابد و به تفسير آن بپردازد. پوتين كه سپيده دم همان روز در بيمارستان بسلان در ماوراء قفقاز از مجروحين گروگانگيري اخير مدرسه اين شهر عيادت كرده بود كه منجر به مرگ دست كم ۳۳۰ تن و جرح ۷۰۰ نفر ديگر شده است گفت: بعضي مي خواهند قطعه بزرگي را از ما جدا كنند. عده اي هم به آنان كمك مي كنند، زيرا كه تصور مي كنند كه هنوز روسيه اتمي برايشان يك تهديد است و مي خواهند كه اين تهديد حذف شود و تروريسم يك ابزار رسيدن به اين هدف است. اين مبارزه با دولت روسيه يا من نيست، بلكه دشمني با همه مردم روسيه است. آنان گمان مي كنند كه مي توانند با اين راه و روش ها ما را شكست دهند و اراده ما را بشكنند. در اين شرايط، براي ما دو انتخاب بيشتر باقي نمانده است: تسليم يا مبارزه. من به عنوان رئيس جمهور و يك مرد سوگند ياد كرده ام كه تماميت و حاكميت كشور را حفظ كنم.
پوتين گفت: پس از فروپاشي شوروي پهناور به رغم تلاشمان به حفظ هسته مركزي آن (روسيه فدراتيو)، توجه خود را از امور دفاعي و امنيتي برگرفتيم و متوقف ساختيم. ما امكان داديم كه فساد در دستگاه قضايي و پليس نفوذ كند. ما كه روزگاري نيرومندترين مرزباني و سيستم محافظت مرزي را داشتيم ناگهان بدون حفاظ شديم. ما بايد سيستم امنيتي و پليس مؤثر داشته باشيم و مردم را پيش از آن كه دير شود براي حفظ كشور بسيج كنيم. بنابراين در آينده اي نزديك، با هدف تقويت و حفظ وحدت كشور و در چارچوب قانون اساسي، يك رشته قانون و ضابطه وضع خواهيم كرد، يك مديريت بحران كه مؤثر باشد و يك نيروي پليس تازه به وجود خواهيم آورد. براي كنترل وضعيت در ماوراء قفقاز (قفقاز شمالي) وسايل، نيرو و ترتيبات تازه خلق خواهيم كرد. ما با يك جنگ تمام عيار رو به رو هستيم كه مرعوب آن نخواهيم شد.
پاپ ، اسقف هاي آمريكا را به دادن اندرز به كشيش ها دعوت كرد
رسانه هاي چاپي آمريكا درخواست پاپ از اسقف هاي مناطق مذهبي آمريكا را درج كرده اند كه تلاش كرده است از تكرار جنجال هوسبازي كشيش ها جلوگيري شود. پاپ در پي سر و صداهايي كه پيرامون هوسبازي كشيش ها در چند ايالت آمريكا از جمله ماساچوست و كاليفرنيا بلند شده بود از اسقف ها خواست كه كشيش ها را نصيحت كنند كه به تعهدشان وفادار بمانند و همه وجود خود را صرف ترويج دين كنند و از هوس هاي غريزي درگذرند. وي خطاب به اسقف هاي آمريكا گفته است كه جنجال هوسبازي برخي كشيش هاي كاتوليك در دوسال اخير، به كليسا آسيب زده است كه نبايد تكرار شود. كشيش هاي كاتوليك متعهدند كه ازدواج نكنند تا تمام وقت در خدمت كليسا باشند كه به اين كار و روش هاي ديگر در قرن شانزدهم ايراد وارد آمد و مذهب پروتستان (معترضين) به وجود آمد.

هفته آينده در سالن ميلاد
جشن سينماي ايران برگزار مي شود
برنامه  هشتمين  جشن  سينماي  ايران  با حضور اهالي  سينما و مسئولان  فرهنگي ، ۲۲ شهريورماه  در سالن  ميلاد نمايشگاه  بين المللي  تهران  برگزار مي شود.
جشن  سينماي  ايران  همه  ساله  شهريورماه  و همزمان  با روز سينما در تهران برگزار مي شود.
به  گزارش  ايرنا، آثار برتر رشته هاي  مختلف  سينمايي  در اين  رويداد هنري  معرفي  مي شوند. بهترين هاي  بخش هاي  مختلف  سينمايي  اعم  از فني ، نوشتاري ، هنري  و بصري  فيلم هاي  سينمايي  به  همراه  آثار كوتاه ، مستند و انيميشن  (پويانما) در جشن  سينماي  ايران  معرفي  مي شوند.
۱۵ اثر نامزد بخش  فيلم هاي  كوتاه  داستاني ، مستند و انيميشن ، براي  كسب  تنديس  جشن  سينماي  ايران  هستند.
فيلم هاي  آدم ها دورند، اكبر توروخدا پيش  از من  نمير، روايت  مرگ نازلي  از زبان  يك  جن  گير عاشق ، كولاك ، همسفر خاموش ، آقايان  پرنده ، پنجره اي  رو به  آفتاب ، ساز مخالف ، صداي  ماه  و «من  با خدا حرف  مي زنم » از نامزدهاي  بخش  بهترين  فيلم  مستند جشن  سينماي  ايران  هستند. فيلم هاي  تولد، چهارچوب ، حفره ،« ژنرال  و بادبادك»  و نقطه ها نامزد بهترين  اثر انيميشني  جشن  سينما شدند. همچنين  فيلم هاي  سربازهاي  جمعه ، شهر زيبا، مارمولك ، مهمان  مامان  و «هم  نفس»  به  عنوان  نامزدهاي  بهترين  فيلم  و عزيزالله  حميد نژاد براي فيلم  اشك  سرما، اصغر فرهادي  براي  فيلم  شهر زيبا، بهمن  قبادي  براي فيلم  لاك  پشت هاهم  پرواز مي كنند، حميد نعمت الله  براي  فيلم  بوتيك  و داريوش  مهرجويي  براي  فيلم  مهمان  مامان  به عنوان  نامزدهاي  بهترين  كارگرداني  معرفي  شدند.

ضرغامي : ارتقاي  كيفي  موسيقي  در رسانه  ملي  نيازمند توجه  ويژه  است
رئيس  سازمان  صدا و سيما گفت : ارتقاي  كيفي  موسيقي  در توليدات  صداوسيما به  توجه  ويژه  نيازدارد.
ضرغامي در مراسم  معارفه  رئيس جديد مركز موسيقي  و سرود سازمان  صدا و سيما، با اشاره  به  تعريف مشخصي  از موسيقي  حلال  و حرام  در موازين  ديني  افزود: موسيقي  حلال هنري  قابل  احترام  است  كه  سازندگي  روحي  انسان  را به  دنبال  دارد. اين  موسيقي  بر خلاف  موسيقي  لهوي ، ادمي را به  سوي پاكي  و معنويت  و ارزش  هاي  انساني  سوق  مي دهد. رئيس  سازمان  صدا و سيما بااشاره  به  رهنمودهاي  ارزشمند مقام  معظم رهبري  در حوزه  هنر، ادبيات  و موسيقي  به  عنوان  مجموعه اي  كامل  ازراهبرد همه جانبه  افزود : توجه  بيشتر به  اجرايي  شدن  اين رهنمودها در توليد و پخش  برنامه  هاي  صدا و سيما بايد مورد توجه  ويژه قرار گيرد. وي  ضمن  حمايت  از افزايش  سهم  موسيقي  بومي و محلي  در توليدات  رسانه  ملي  تصريح كرد: ظرفيت  و استعداد بالقوه  هنري  بسيار خوبي  در بين  جوانان  كشوروجود دارد كه  بايد با درايت  اين  استعدادها را شناخت  و در مسير درست هدايت  كرد.
در اين  مراسم  از خدمات  محمد علي  معلم  رئيس  سابق مركز موسيقي  و سرود سازمان  صدا و سيما تقدير شد، گفتني است كه محمد صوفي، مديركل سابق امور استان هاي صدا و سيما به سمت مدير مركز موسيقي و سرود سازمان صدا و سيما انتخاب شد.

كسائي ، موسوي و كياني نژاد غايبان جشنواره ني نوازان
در جشنواره ني نوازان كه از ۲۲ تا ۲۶ شهريور ماه در فرهنگسراي نياوران برگزار مي شود، ۴ نوازنده صاحب نام ني ايراني به اجراي برنامه مي پردازند و در مقابل سه نوازنده شاخص نيز حضور و برنامه اي ندارند. به گزارش همشهري حسن ناهيد، عبدالنقي افشار نيا، جمشيد عندليبي و نوازنده دو ني از سيستان وبلوچستان (شير محمد اسپندار) ۴ نوازنده ني ايراني هستند كه در كنار ۱۶ نوازنده از ۸ كشور ديگر به اجراي تكنوازي ني مي پردازند. در مقابل در اين جشنواره برخي از نوازندگان شاخص ني نيز حضور ندارند كه استاد حسن كسايي، محمد موسوي و كياني نژاد ازجمله آنها هستند. مسئولان برگزاري اين جشنواره توضيحي درباره نبود اين نوازندگان نداده اند. در جشنواره جهاني سنتور كه سال گذشته در همين ايام در فرهنگسراي نياوران برگزار شد ،نيز برخي از چهره هاي شاخص نوازندگي سنتور، همانند پرويز مشكاتيان حضور نداشتند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶


داستانك
محاصره
خواستم فرار كنم كه از دو سو مورد حمله فيل ها قرار گرفتم. به عقب باز گشتم اما سواران حمله كردند و تا به خود آمدم در محاصره سربازان بودم. دوباره مات شده بودم.
زين العابدين آقاياري

گشتي در دنياي خبرها
ازدواج دختر ۱۷ ساله با پيرمرد ۶۴ ساله
لندن: يك دختر خانم ۱۷ ساله در انگليس، والدينش را شوكه كرده است. او قصد دارد با يك پيرمرد ۶۴ ساله كه از معلوليت رنج مي برد و با عصا راه مي رود ازدواج بكند.
اين پيرمرد تاكنون دو بار ازدواج كرده و هر بار همسرش را طلاق داده است.
چندي پيش اين دخترخانم ۱۷ ساله با دختر پيرمرد آشنا و از اين طريق به پدر او علاقمند شد. با آن كه والدين دختر جوان بارها از او خواسته اند چنين كاري را انجام ندهد اما او دست بردار نيست و اعلام كرده است به هر قيمتي با پيرمرد موردنظر ازدواج خواهد كرد.
دو خبر جالب درمورد خودرو
منچستر: خبر اول اين كه براساس نظرسنجي صورت گرفته در كشور انگليس، ۳۳ درصد شهروندان اين كشور پس از جروبحث با همسر خود به خودروشان پناه مي برند.
آنها يا شب را در خودرو سپري مي كنند و يا با وسيله نقليه به رانندگي در شهر مي پردازند تا عصبانيت خود را كاهش دهند.و اما خبر بعدي درمورد هزينه خريد و نگهداري خودرو در انگليس است.
باتوجه به گران شدن بنزين و افزايش بهره بازپرداخت وام خريد خودرو، هر شهروند انگليسي كه صاحب خودرو است بايد به طور متوسط در هر ماه، ۲۵ درصد از درآمد خانواده را صرف نگهداري و بازپرداخت وام آن نمايد.
خودكشي براي اعتراض به رأي قاضي
ميدلزبورو: يك پدر ۳۲ ساله كه در برابر دو فرزند ۸ و ۱۰ ساله اش شرمنده شده بود براي  نشان دادن اعتراضش نسبت به تصميم يك دادگاه، خود را دار زد.
چندي پيش هنگامي كه وي متوجه شد سه جوان در اطراف خانه اش مشغول خريد و فروش مواد مخدر هستند به آنها اعتراض كرد اما سه جوان مغرور او را مسخره كردند.
او كه نمي خواست در برابر فرزندانش تحقير شود به زد و خورد با آنان پرداخت كه درنهايت بيهوش روي زمين افتاد.
پس از اين كه اين مرد از بيمارستان ترخيص شد با مراجعه به دادگاه عليه سه جوان خلافكار شكايت كرد اما درنهايت اين خلافكاران تبرئه شدند.
وي براي اين كه اعتراض خود را نسبت به رأي دادگاه نشان بدهد، خودش را دار زد.
اتومبيلراني با خودروي پدر
ليورپول: چند روز پيش يك پسربچه ۱۰ ساله هنگامي كه والدينش خواب بودند تصميم گرفت با خودروي پدرش به رانندگي بپردازد.وي پس از اين كه خودرو را روشن كرد با سرعت هرچه تمامتر در يك جاده بين شهري به رانندگي پرداخت كه پس از طي يك كيلومتر خودرو را به يك تير چراغ برق كوبيد كه بر اثر اين سانحه بخش اعظم خودرو تخريب شد. هنگامي كه مأموران امداد به صحنه حادثه رسيدند تنها به دنبال جسد قربانيان بودند چون حتي خوش بين ترين افراد هم تصور نمي كردند كه سرنشينان خودرو جان سالم به در برده باشند.اما اين كودك ۱۰ ساله به دليل بستن كمربند ايمني از اين حادثه هولناك جان سالم به در برد.البته وي از ناحيه سر و قفسه سينه به شدت آسيب ديده و هم اكنون در بيمارستان بستري است.
جلوگيري از ضرب و شتم زنان
كارديف: يكي از روزنامه هاي انگليس با همكاري انجمن خيريه مبارزه با ضرب و شتم زنان و همچنين يكي از فروشگاه هاي زنجيره اي لوازم آرايشي طرح جالبي را به مرحله اجرا گذاشته اند تا اين كه زنان از اين پس كمتر مورد ضرب و شتم شوهران خود قرار گيرند.براساس اين طرح، زنان مي توانند يك گوشي قديمي تلفن همراه را كه از رده خارج شده به انجمن خيريه ارائه دهند. در اين مكان گوشي به گونه اي برنامه ريزي مي شود كه صاحب آن با فشار دادن دكمه هاي گوشي، پليس را از ضرب و شتم خود توسط شوهرش مطلع مي سازد. به محض اين كه صاحب گوشي يكي از دكمه ها را فشار بدهد، پليس مطلع خواهد شد و به محل وقوع حادثه مراجعه خواهد كرد.
غرامت پستي
لندن: شعار شركت پست انگليس  «رساندن نامه به مقصد در كوتاه ترين زمان ممكن است.» طبق تضمين اين شركت، هر نامه و يا بسته اي كه تحويل پست شود، حداكثر در ۲۴ ساعت به مقصد خواهد رسيد.
درحقيقت شركت پست تضمين داده است ۵/۹۲ درصد نامه ها، ۲۴ ساعت پس از ورود به سيستم پست اين كشور به مقصد برسد. اما چند روز پيش اعلام شد در سه ماه آوريل، مي و ژوئن سال جاري ميلادي تنها ۳/۸۸ درصد نامه ها و بسته هاي پستي در موعد مقرر به مقصد رسيده و به عبارتي ديگر ۷/۱ ميليون نامه در موعد مقرر به مقصد رسانده نشده است.به همين دليل در اين سه ماه شركت پست مجبور شد بيش از ۵۰ ميليون پوند به مشتريانش غرامت بپردازد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳ و ۲ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت ۱۹ و ۴۴ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۵ و ۱۳ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۴۱ دقيقه

بر ديوار نگارخانه ها
* نگارخانه بهمن: نمايشگاه آثار تجسمي هنرمندان استان كردستان / تا ۱۹ شهريور / ميدان راه آهن، ميدان بهمن، فرهنگسراي بهمن.
* نگارخانه شفق: نمايشگاه نقاشي گروهي از اعضاي انجمن نقاش ايران / ۱۷ تا ۲۴ شهريور / خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي،  خيابان ۲۱، پارك شفق، فرهنگسراي دانشجو / تلفن: ۸۵۵۴۰۱۶
* نگارخانه نقش: نمايشگاه هنرهاي دستي و معرق «شقايق» آثار نيره مويي / از ۱۸ تا ۲۷ شهريور / فلكه دوم تهرانپارس، انتهاي جشنواره، فرهنگسراي اشراق / تلفن: ۳-۷۳۲۴۱۱۲
* خانه هنرمندان ايران: دومين نمايشگاه تايپوگرافي ايراني از ۱۸ تا ۲۶ شهريور / خيابان طالقاني،  خيابان موسوي شمالي، باغ هنر / تلفن: ۸۳۱۰۷۸۵

گل و گياه
گالتريا
000202.jpg
نام علمي: Gaultheria mucronata Wintertime
خانواده: ERICACEAE
درختچه هميشه سبز به بلندي و گستردگي ۲/۱ متر است ،داراي برگهاي بيضي شكل، دندانه دار، سبز تيره و شفاف بوده و گلهاي زنگوله اي شكل سفيد و گاهي با ته رنگي از صورتي در اواخر بهار و اوايل تابستان ظاهر مي شوند. ميوه آن سفيدرنگ است.
نيازها: به مكان سايه يا نيمه سايه، خاك پيت مرطوب و اسيدي نياز دارد .حداقل دماي قابل تحمل آن ۵-درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق كاشت بذر در پائيز و تهيه قلمه نيمه رسيده در تابستان امكان پذير است. سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي
ورزش
ورزش جهان
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
برديوارنگارحانه ها
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |