سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۸۹ - Sep 7, 2004
تهران و شانگهاي در زمينه  حمل و نقل شهري همكاري مي كنند
مديران شهرداري شانگهاي در پايان ديدار خود از تهران يادداشت تفاهمي در خصوص همكاري در زمينه حمل و نقل شهري و تسهيلات زير ساختي با مسئولان شهرداري تهران به امضا رساندند.
به گزارش روابط عمومي  معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اين تفاهم نامه به منظور همكاري بيشتر و متنوع تر دو كشور و با توجه به روابط تجاري و اقتصادي في مابين به امضا رسيد.
بنابراين گزارش مديران شانگهاي به سرپرستي« بو» و نمايندگان كنسرسيوم شانگهاي با شركت در «نشست همكاريهاي مشترك شهرداري تهران و شهرداري شانگهاي» و توضيحات مسئولان شهرداري تهران با زمينه هاي سرمايه گذاري در تهران آشنا شدند.
به دنبال اين نشست هيات چيني متشكل از مديران شركت هاي توسعه بين المللي اقتصادي و تجاري، انستيتو طراحي مهندسي شهري، انستيتو طراحي و تحقيقات مهندسي بندرگاه، شركت طراحي و معماري و شركت ساخت و ساز شانگهاي از پروژه هاي شهري و از جمله مركز نظارت و كنترل ترافيك شهر تهران ديدن كرده و در جريان فعاليت هاي اين مركز قرار گرفتند.

انتصاب مديرعامل جديد سازمان ميادين ميوه و تره بار
گروه شهري: دكتر احمدي نژاد، شهردار تهران، با صدور حكمي محمود صلاني احمدآبادي را به عنوان مديرعامل جديد سازمان ميادين ميوه و تره بار منصوب كرد.
در بخشي از اين حكم ابراز اميدواري شده است كه مديرعامل جديد در جهت برنامه ريزي مناسب براي ايجاد تسهيلات لازم در امر تهيه و توزيع ميوه و تره بار و حمايت از توليد كنندگان و مصرف كنندگان موفق باشد.
دكتر احمدي نژاد همچنين با صدور احكام جداگانه اي مهندس عبدالعلي صاحب محمدي را با حفظ سمت قائم مقامي معاونت خدمات شهري به عنوان مديركل خدمات شهري و ابراهيم مداحي را به عنوان مديركل فوريت ها و خدمات اضطراري شهري منصوب كرد.

دوچرخه سواران معترض به اشغال عتبات عاليات
000298.jpg
گروه دوچرخه سواري ثامن الحجج شهرداري منطقه ۱۸ تهران در حمايت از مردم مظلوم عراق و محكوم كردن اقدامات اشغالگران در هتك حرمت به عتبات عاليات صبح امروز مسير مرقد بنيانگذار جمهوري اسلامي تا حرم حضرت امام رضا(ع) را شروع به ركاب زدن كردند.اين گروه دوچرخه سواري در يك حركت خودجوش و نهادين قرار است پس از طي مسير شهرهاي تهران، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نيشابور وارد شهر مشهد مقدس شده و پيام شهروندان منطقه ۱۸ را در اعتراض به اشغال عتبات عاليات اعلام كنند.

توليد ۸۰ دستگاه اتوبوس گازسوز
000292.jpg
در دوماهه نخست امسال ۸۰ اتوبوس گازسوز توليد شد.به گزارش قلم سبز ايران، درحال حاضر خط توليد اتوبوس هاي گازسوز در ايران در دو كارخانه ايران خودرو ديزل و شهاب خودرو انجام مي شود كه با گسترش تعداد ايستگاه هاي گازرساني در شهرهاي بزرگ، ميزان توليد اين كارخانه نيز براي ساخت اتوبوس هاي گازسوز افزايش يافته است.
براساس اين گزارش، سال گذشته ۶۷۰ دستگاه اتوبوس گازسوز در اين دو كارخانه توليد شده كه ميزان توليدات آنها نسبت به سال ۸۱ ، ۶ برابر افزايش يافته است.گفتني است، در سال ۱۳۸۱ ، ۱۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز توليد شده است.

سهم ناوگان حمل و نقل عمومي در تهران تنها ۵/۶ درصد است
000290.jpg
۶۰ درصد وسايل نقليه موتوري فعال در سطح تهران را خودروهاي سواري تشكيل مي دهد.به گزارش آسمان آبي ايران و براساس اعلام گزارش وضعيت محيط زيست ايران حدود ۶۰ درصد وسايل نقليه موتوري فعال در سطح تهران را خودروهاي سواري، ۲۵ درصد را موتورسيكلت و تنها ۵/۶ درصد را ناوگان حمل و نقل عمومي متشكل از اتوبوس، ميني بوس، تاكسي و مسافركش تشكيل داده است.
اين در حالي است كه با افزايش توليد صنايع خودروسازي در سال هاي اخير افزايش تعداد وسايل نقليه موتوري روندي پرشتاب گرفته است .

دو سال است كه درختان نايبند گل نمي دهند
جنگل هاي حرا در دام آلودگي نفتي
000294.jpg
جنگل هاي حراي خليج نايبند كه از مهمترين زيستگاه هاي استان بوشهر است قرباني آلودگي هاي نفتي است.
افشين دانه كار متخصص جنگل هاي حرا در ايران در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: طبق نمونه گيري هاي انجام شده در ۱۰۰ هكتار جنگل حرا در خليج نايبند متوجه وجود دوده هاي سياه رنگي بر روي برگ هاي گياهان شديم و پس از انجام آزمايشات لازم به وجود آلودگي نفتي معلق در هوا در اين منطقه پي برديم.
وي تاكيد كرد: در اين منطقه حدود ۲ سال است كه توليد گل و بذر اين گياه متوقف شده و در اثر آلوگي هاي هوا، گلهاي اين گياهان سوخته و سياه مي شوند و به توليد ميوه نمي رسند.
دانه كار يكي از منابع آلودگي هاي نفتي منطقه را جنگ عراق و كويت عنوان كرد و گفت: عراق پس از ترك كويت ۱۰ ميليون بشكه نفت را در خليج فارس رها كرد و ۷۰۰ حلقه چاه را آتش زد كه جنگل هاي حراي كشور ما هم از اثرات سوء آن بي نصيب نماند و آسيب هاي زيادي ديد.

ديدار شهردار با شهروندان منطقه ۵
دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران، پنجشنبه اين هفته با شهروندان منطقه ۵ ديدار و گفت وگو مي كند.
شهروندان منطقه ۵ براي ثبت نام و تعيين وقت مي توانند امروز به شهرداري مراجعه كنند.

شهردار تهران به ديدار جوانان مي رود
گروه مشاوران جوان شهردار تهران همزمان با ميلاد حضرت علي اكبر (ع)، ششم مهرماه برنامه «شهرداري، يك روز با جوانان» را برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس مهرداد بذرپاش، رييس گروه مشاوران جوان شهردار تهران با اعلام اين خبر گفت: در اين ديدار نمايندگان تشكل هاي جوانان تهراني ديدگاه هاي خود را با دكتر احمدي نژاد، شهردار و معاونان وي در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، خدمات شهري، شهرسازي و ساير موضوعات مديريت شهري با تمركز به رويكرد جوانگرايي در ميان مي گذارند. وي افزود: ديدار عمومي شهردار تهران با جوانان از برنامه هاي ديگر روز ميلاد حضرت علي اكبر (ع) است كه مشابه ديدارهاي مردمي و با ثبت نام از داوطلبان صورت مي پذيرد.

پيش نويس طرح جامع مقابله با زلزله تهران آبان ماه نهايي مي شود
استان هاي همجوار براي تهران رزمايش زلزله برگزار مي كنند
گروه شهري: نخستين مانور زلزله ويژه استانهاي معين اواخر شهريور ماه در ۵ منطقه از شهر تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما قرار است بدون اعلام قبلي و به طور غيرمنتظره بعد از وقوع زلزله اي فرضي در تهران استانهاي همجوار نظير اصفهان، قزوين، مازندران، سمنان، قم و مركزي طي يك مانور عملياتي اقدام به تمرين اعزام نيرو و امكانات به مناطق مختلف تهران كنند.
بنا بر اين گزارش هدف از اين مانور كه نخستين تجربه كشور در اين قالب به شمار مي رود تعيين شاخص آمادگي نيروهاي عمل كننده و امدادگر استانهاي همجوار تهران است. ضمن اينكه در سناريوي مانور مقرر شده هر استان مسئوليت كداميك از مناطق ۲۱ گانه تهران را برعهده داشته باشد.
بر اين اساس استان قزوين قرار است مناطق ۲ ، ۵، ۶ ، ۲۱ و ۲۲ استان مازندران مناطق ۱ ، ۳ ، ۴ ، ۷ ، ۸ و ۱۳ استان سمنان مناطق ۱۲ ، ۱۴ و ۱۵ استان قم مناطق ۱۶ ، ۱۹ و ۲۰ و استان مركزي مناطق ۹ ، ۱۰، ۱۱ ، ۱۷ و ۱۸ را تحت پوشش عملياتي و امدادرساني خود در هنگام وقوع حوادث قرار دهد.
در اين مانور قرار است استان اصفهان جانشين ستاد مديريت بحران شهر تهران در هنگام وقوع زلزله فرضي باشد.
به گفته دكتر مازيار حسيني رئيس مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران قرار است هر سال چهار مانور از اين دست در سطح كشور برگزار شود.
وي خبر داد: در نظر داريم در آينده مانورها را به صورت سراسري در يك روز در سطح كشور برگزار كنيم.
وي هدف از برگزاري اين مانورها را دستيابي به هماهنگي بيشتر ميان استان هاي معين با ستاد مديريت بحران شهر تهران، ايجاد آمادگي بيشتر استانهاي همجوار براي پشتيباني اين ستاد، مشخص شدن نقاط ضعف و قوت عمليات، درك بيشتر نقشها و مسئوليت ها و برآورد كمي و كيفي منابع موجود و موردنياز اعلام كرد.
پيش نويس طرح جامع مقابله با زلزله
پيش نويس طرح جامع مقابله با زلزله شهر تهران آبان ماه امسال نهايي مي شود.
دكتر مازيار حسيني دبير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: اين طرح كار مشترك شهرداري تهران و تيم مطالعاتي جايكا از كشور ژاپن است كه ديروز طي جلسه اي نظريات طرف ايراني به تيم جايكا در مورد جزئيات اين پيش نويس ارائه شد.
حسيني طرح جامع مقابله با زلزله تهران را از لحاظ كيفيت منحصر به فرد و بسيار مهم و مايه افتخار كشور ارزيابي كرد كه در آن به طور گسترده تمامي جوانب و مسايل مديريت بحران، ريزپهنه بندي و سطح خطرپذيري تهران بررسي شده و قرار است طي سه برنامه كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت سه، پنج و دوازده ساله راهكارهاي كاهش خطرات در مقابل زلزله عملي شود.
به گفته حسيني براساس اين طرح ظرف ۱۲ سال آينده سطح خطرپذيري شهر تهران در مقابل زلزله نسبت به وضعيت كنوني ۹۰ درصد كاهش مي يابد.
به گفته وي در اين پروژه فهرست بلندي از اقدامات از جمله مقاوم سازي پلهاي سواره رو، احداث شبكه اضطراري ترافيك، مقاوم سازي بيمارستانها و مراكز امدادي همراه با برنامه زمانبندي و بودجه موردنياز به طور دقيق مشخص شده و وظايف كليه سازمانها و نهادهاي مسئول نيز به تفكيك براي هركدام ارسال خواهد شد.

عضو شوراي شهر تهران:
۶ هزار دستگاه اتوبوس در آستانه بازگشايي مدارس خدمات رساني مي كنند
000296.jpg
گروه شهري: شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه در آستانه بازگشايي مدارس و مراكز آموزشي با ۶ هزار دستگاه اتوبوس به استقبال سال تحصيلي جديد مي رود.
مهندس اميررضا واعظي آشتياني خزانه دار شوراي شهر و عضو هيأت مديره شركت واحد اتوبوسراني به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شبكه اتوبوسراني در حال خدمات رساني به شهروندان است كه از اين تعداد حدود ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه آن گازوئيل سوز و هزار دستگاه نيز گازسوز مي باشند و مقرر شده است ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز ديگر به شبكه اضافه شود.
وي افزود: قرار است شركت ايران خودروديزل تا قبل از مهرماه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز به شركت واحد تحويل دهد كه از اين تعداد ۲۰۰ دستگاه تقريباً آماده تحويل است و پس از برطرف شدن يك سري نواقص فني و تجهيز امكانات داخلي آن دراختيار شركت واحد قرار داده خواهد شد.
آشتياني ابراز اميدواري كرد شركت سازنده مابقي اتوبوس هاي تعهدشده را نيز به موقع تحويل دهد تا شركت واحد بتواند در آغاز سال تحصيلي جديد با ۶ هزار دستگاه اتوبوس خدمات شايسته اي به دانش آموزان و دانشجويان و ديگر اقشار جامعه ارائه دهد.
عضو شوراي شهر همچنين تعداد اتوبوس هاي اضافه شده در سال جاري نسبت به سال گذشته را ۱۵۰۰ دستگاه عنوان و ابراز اميدواري كرد با يك برنامه ريزي مدون و نظارت صحيح عوامل اجرايي شركت واحد امسال شاهد يك جابجايي خوب و مطلوب در سطح شهر تهران باشيم.
وي در عين حال با انتقاد از سياست هاي مربوط به توليد خودرو در كشور و ورود بي رويه آن به تهران گفت: ميزان خودروهاي واردشده به تهران در سال جاري نسبت به سال گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه افزايش نشان مي دهد و متأ سفانه عدم خروج خودروهاي فرسوده نيز شرايط ترافيكي تهران را هر روز سخت تر و بحراني تر مي كند.
آشتياني افزود: با اين حال مديريت شهر تهران تلاش دارد با تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي اعم از مترو، تاكسي، اتوبوس و نيز اصلاح هندسي معابر و تقاطع ها و تكميل طرح هاي ناتمام عمراني و ترافيكي، شرايطي را فراهم سازد كه مردم براي استقبال از حمل و نقل عمومي و عدم استفاده از وسايل شخصي تشويق شوند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
علمي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي   |  
|  ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |