پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۹۱ - Sep 9, 2004
مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد:
عباس آباد، بهترين جاذبه فرهنگي و گردشگري تهران مي شود
000450.jpg
مدير عامل  شركت  نوسازي  عباس آباد، از آماده  شدن  طرح  جديد بازنگري  اين منطقه  توسط گروه  مشاور در آينده  نزديك  خبر داد.
محمد جواهري  گفت : در اين  طرح  تلاش  شده  تا كاربري  طرح  تفصيلي  قبلي  كه عموما اداري  دولتي  بوده  با مصوبه  ماده  ۱۳ طرح  جامع  شهر تهران  كه  عملكرداراضي  را سبز و فرهنگي  در مقياس  ملي  تعريف  كرده  بود، تطبيق  داده  شود. وي  با اشاره  به  اين كه  در طرح  بازنگري ، عملكرد مصلي  تهران  به  عنوان كانون  و شاخص ترين  عنصر فرهنگي  مورد توجه  قرار گرفته  است ، افزود: در اين طرح ، ارتباط مصلي  امام  خميني  با مجموعه  شمالي  آن و پارك  سوار بيهقي  درغرب  آن ازطريق  احداث  پل هاي  بزرگ  تأمين  شده  و ايجاد فضاي  سبز و معابر ايمن با ساخت  پل هاي  هوايي  روي  بزرگراه هاي  رسالت  و همت  از عمده ترين  خصوصيات  اين طرح  مي باشد . جواهري ، از نمايشگاه  دايمي كتاب ، پارك  موزه  دفاع  مقدس  و فضاي  اختصاصي به  موزه هاي  مختلف  به  عنوان  پروژه هاي  مصوب  جديد در اراضي  عباس آباد نام  بردكه  به  همراه  پروژه هاي  درحال  ساخت  موجود شامل  كتابخانه  ملي  و فرهنگستان ايران  و مجموعه  مصلي  بزرگ  تهران  به  عنوان  بزرگ ترين  سايت  فرهنگي  و گردشگري در سطح  ملي  تبديل  مي شود. وي  گفت : با ساماندهي  اين  فضاها، يكي  از بهترين  جاذبه هاي  گردشگري  وفرهنگي  در قلب  تهران  با عملكرد ملي  و بين المللي  ايجاد خواهد شد.
وي  با بيان  اين كه  در طرح  پيشنهادي  براي  ساختمان هاي  موجود در منطقه عباس آباد كه  كاربري  مغاير با طرح  جامع  شهر تهران  دارند، عملكرد منطبق  بامجموعه  فرهنگي  و گردشگري  پيشنهاد شده ، تصريح  كرد: در طرح  جديد، تغييروضعيت  فعلي  اراضي  واگذار شده ، شبكه هاي  موجود در نظر گرفته  شده  و در تحقق پذيري  طرح ، منافع  منطقي  تمام  صاحبان  زمين ها با اولويت  ايجاد فضاهاي  عمومي و باز مورد توجه  جدي  قرار گرفته  است .
جواهري  يادآورشد: شركت  نوسازي  عباس آباد تقريبا با تمام  خريداران  اراضي و مسئولان  طرح هاي  بزرگ ، مشغول  تعامل  سازنده  است  تا با ايجاد توافق  وهمكاري  متقابل ، موجبات  بهره برداري  از اين  اراضي  با كاركرد سبز و فرهنگي براي  عموم  فراهم  شود. جواهري  افزود: به  دليل  ارزش  بالاي  اراضي  و تطبيق  طرح  جديد با مسايل اعلام  شده  قبلي  از سوي  كميسيون  ماده  پنج  شوراي  عالي  شهرسازي  و مصوبه  اخيرشوراي  اسلامي شهر تهران  درارتباط با اراضي  عباس آباد و وضعيت  ساخت  وسازهاي قبلي ، تهيه  طرح  بازنگري  با همه  مشكلات  موجود، بسيار پيچيده  و طاقت  فرسابوده  و كساني  كه  درصدد القاي  نظريه  فروش  اراضي  وكسب  درآمدهاي  كلان  از آنهابودند، باعث  پيچيده  شدن  مسائل  حقوقي  و ثبتي  و ايجاد تعارضات  مختلف  حقوقي شده اند.

صرفه جويي روزانه ۳ ميليون ليتر بنزين با كاهش سفر شغلي در تهران
000454.jpg
با كاهش ۱۰ درصدي سفرهاي شغلي درون شهري در تهران روزانه ۳ ميليون و ۳۰۰ هزار ليتر در مصرف بنزين صرفه جويي خواهد شد.
سعيد دانياري رئيس گروه بهبود روش هاي حمل ونقل سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور در گفت وگو با قلم سبز ايران با اعلام خبر فوق افزود: حجم سفرهاي درون شهري شهر تهران، با تعداد خودروهاي عمومي از جمله اتوبوس و مترو مطابقت ندارد لذا توسعه حمل ونقل عمومي براي استفاده كمتر از تاكسي و سواري ضروري به نظر مي رسد.
وي افزود: فراهم كردن سرويس براي افرادي كه در يك مكان كار مي كنند و با استفاده خودروي ون كه بين ۷ تا ۱۵ نفر را جابه جا مي كند مي تواند انگيزه اي موثر براي استفاده نكردن افراد از خودروهاي شخصي شان باشد چرا كه در تهران روزانه ۱۳ ميليون سفر درون شهري انجام مي گيرد كه ۵/۵ ميليون از اين سفرها شغلي است.
وي گفت: حتي اگر ۱۰ درصد از سفرهاي درون شهري شغلي تهران با استفاده از سرويس هاي عمومي و روش هاي نوين حمل ونقل عمومي كاهش يابد روزانه ۳ ميليون و سيصد هزار ليتر در مصرف سوخت كشور صرفه جويي خواهد شد.

براساس لايحه ارائه شده از سوي وزارت كشور
تخلف از مقررات شهري مشمول ۲۰ تا ۵۰۰ هزار ريال جريمه نقدي مي شود
000452.jpg
در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي، متخلفان مقررات و نظامات امور شهري جريمه نقدي مي شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس براساس لايحه «تعيين مرجع تهيه و تصويب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهرداري و چگونگي اجراي آن» كه هم اكنون در نوبت رسيدگي قرار دارد، به وزارت كشور اجازه داده مي شود متخلفان مقررات شهري را جريمه نقدي نمايد.
طبق اين لايحه وزارت كشور موظف به نظارت چگونگي استفاده از معابر، ميادين و اماكن عمومي، سد معبر در اين اماكن، حفظ زيبايي و تنظيف شهر، تخليه زباله، نخاله و فضولات ساختماني توسط رانندگان وسائل نقليه، جلوگيري از ايجاد مزاحمت نظير اشتغال به كسب و شغل غير مجاز و خطرات ناشي از بناها و تاسيسات در معابر براي ساكنان شهرها، نوشتن يا الصاق نوشته يا تصاوير آن در معابر و اماكن عمومي امور مربوط به گورستان ها و غسال خانه هاي شهري و ساماندهي و صدور مجوز براي فعاليت دست فروش ها مي باشد.
تخلف از مقررات و نظامات شهري ياد شده در اين لايحه، علاوه بر پرداخت خسارات وارده از سوي متخلفان جريمه نقدي از ۲۰ هزار ريال تا ۵۰۰ هزار ريال مجازات خواهد داشت.
اين جريمه ها هر سه سال يكبار بنا به پيشنهاد وزارت كشور و تائيد هيات وزيران قابل افزايش است.
براساس اين لايحه، شهرداري مكلف است ماموران ويژه اي را براي تطبيق نوع تخلف و صدور برگ تخلف به كار گيرد.
همچنين شعبي از دادگاه هاي عمومي كه توسط قوه قضائيه در شهرداري ها و مناطق آنها را در بر مي گيرد، نسبت به صدور احكام مجازات بازدارنده متخلفان، اقدام خواهند كرد.

معاون گروههاي نظارت شوراي اسلامي شهر تهران:
مصالح غيراستاندارد عمر مفيد ساختمان ها را كاهش داده است
گروه شهري: عمر مفيد ساختمان ها در كشور به دليل عدم كيفيت و شيوه نادرست به كارگيري مصالح و استفاده از نيروي غيرماهر بسيار پايين است.
دكتر خسرو دانشجو عضو و معاون گروههاي نظارت شوراي اسلامي شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در حال حاضر تنها ۲ درصد از مصالح مورد استفاده در ساختمان ها استاندارد بوده و يا استاندارد آنها به تائيد دستگاههاي مسئول رسيده است.
به گفته وي با اينكه نقش مهندسين ناظر در امر ساختمان سازي بسيار مهم است ولي وقتي ۹۸ درصد مصالح غيراستاندارد است، در چنين وضعيتي امكان ندارد با نظارت صرف بر كار مهندسين ناظر و يا دخيل در ساختمان سازي بتوان ساختمان هايي با كيفيت بالا و عمر طولاني احداث كرد.
دانشجو افزود: هم اكنون سازمان ها و دواير عريض و طويل و بيشتر دولتي وظيفه نظارت بر كيفيت مصالح را بر عهده دارند كه بايد كيفيت مصالح را قبل از استفاده آن در ساختمان ها مورد كنكاش و بررسي قرار داده و در صورت تاييد اجازه توليد و يا كاربرد آنها را صادر كنند.
عضو كميسيون عمران و شهرسازي شوراي شهر افزود: در كشورهاي پيشرفته به دليل كيفيت و استانداردبودن ۱۰۰ درصد مصالح و شيوه به كارگيري آن عمر مفيد ساختمان ها حتي به بالاي ۱۵۰ سال هم مي رسدو ساختمان ها ساخته مي شودتا نسل هاي بعدي هم از آنها استفاده كنند.
وي بي توجهي به اين موضوع در كشور را عامل هدردادن سرمايه هاي ملي دانست و گفت: دستگاههاي ذيربط مسئوليت خود را در اين زمينه به درستي انجام نمي دهند و در نتيجه عمرمفيد ساختمان ها پايين مي آيد و در نهايت ساختمان هاي با كيفيت خوب در كشور بسيار كم است.
دانشجو از جمله دستگاههاي ناظر و ذيربط در امر مسكن را سازمان نظام مهندسي و وزارت مسكن و شهرسازي عنوان كرد و گفت شهرداري به نوبه خود طبق قانون جاري تنها بايد كنترل كند كه آيا پروانه اشتغال مهندسين دخيل در امرساخت و ساز همچنان اعتبار دارد و يا نقشه اي كه مالك ارايه كرده است بايد ممهور به مهر مهندسين صلاحيت دار باشد؟
اين گونه كنترل ها هم اكنون از سوي شهرداري انجام مي شود.
معاون گروههاي نظارتي شوراي شهر تهران از ناهماهنگي ميان دستگاههاي تصميم گير امور شهري به عنوان عامل تشديد كننده معضلات ياد كرد و با تاكيد بر لزوم  شكل گيري مديريت واحد شهري گفت: در حال حاضر بخش هاي مديريتي پاره پاره شده و بخشي به وزارت مسكن، يا اداره برق و سازمان آب و ساير سازمانها سپرده شده است و در چنين شرايطي انتظار داريم كه اين اجزاي پاره پاره با هم هماهنگ كار كنند.

۲۵ طرح بزرگ عمراني در تهران آماده بهره برداري است
معاون  فني  و عمراني  شهرداري  تهران  گفت : حدود ۲۵ طرح  بزرگ  عمراني  شامل پروژه هاي حمل و نقل، فرهنگي، ورزشي و تفريحي در تهران  آماده  بهره برداري  است  و  از اول  مهر ماه  هر هفته  يك  طرح  در تهران افتتاح  خواهد شد.
محمد علي آبادي خاطرنشان كرد: اين  طرح ها فرامنطقه اي  بوده  و براي  استفاده  عموم  شهروندان  اجرا شده  است .وي  خاطرنشان كرد: احداث  تقاطع هاي  همسطح  و غيرهمسطح ، بوستان هاي  فرامنطقه ، سالن هاي  ورزشي  و تفريحي  از جمله  طرح هاي  عمراني  است  كه  بتدريج  به  بهره برداري  مي رسد. معاون  شهردار تهران  همچنين  به  اجراي  بيش  از يكهزار و ۲۰۰ طرح  منطقه اي در مناطق  مختلف  تهران  اشاره  كرد و گفت : در هر يك  از مناطق  ۲۲ گانه  تهران ، طرح هاي  مورد نياز منطقه  و شهروندان  درحال  اجرا ست  كه  تا سالروز پيروزي انقلاب  اسلامي مورد بهره برداري  قرار خواهد گرفت .

سفير جمهوري سنگال در ديدار با شهردار تهران:
مسلمانان براي داشتن اسلامي قوي به ايران قوي نياز دارند
سفير جمهوري سنگال گفت: اغلب كشورهاي اسلامي اعتقاد راسخ دارند كه براي داشتن اسلامي قدرتمند به ايراني قوي و پيشرفته نياز داريم.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، ايسكا امباكه در ديدار با شهردار تهران ضمن استقبال از گسترش روابط بين شهرداري هاي تهران و داكار، افزود: اعتقاد قلبي داريم كه تهران و ايران خانه تمام مسلمانان جهان بوده و ملت و مسئولين حكومتي نيز در روابط خود با ديگر كشورها اين را ثابت كردند.
وي همچنين با تأكيد بر اين كه قدرتمند بودن ايران به نفع تمام مسلمانان خواهد بود، اظهار داشت: دشمنان قبل از هر حمله اي به اسلام ايران را مورد هجوم قرار مي دهند، زيرا ملت ايران هرگاه به اسلام حمله اي مي شود در خط مقدم دفاع از آن قرار دارد.
بنا بر اين گزارش دكتر محمود احمدي نژاد نيز ضمن ابراز خرسندي از گسترش روابط تهران _ داكار تصريح كرد: شهرداري تهران آماده هرگونه همكاري براي تبادل اطلاعات، تجربيات و كارشناسان جهت پيشرفت و توسعه بيشتر پايتخت دو كشور است.
وي گفت: دنياي اسلام از امكانات انساني و مالي لازم براي پيشرفت و توسعه برخوردار بوده و به همين دليل نظام سلطه درصدد است تا از برقراري روابط نزديك بين كشورهاي اسلامي جلوگيري كند و در اين راستا موانع زيادي را ايجاد مي كند.
به گفته شهردار تهران علي رغم وجود فاصله زياد بين دو كشور، ملت ايران علاقه شديدي به مردم آفريقا و سنگال دارد و خواستار برقراري روابط نزديك بين دو كشور است.
وي اضافه كرد: كشورهاي آفريقايي از جمله سنگال از معادن، منابع و نيروهاي انساني با ارزشي برخوردار است ولي شبكه استعماري با تبليغات شديدي به دنبال عقب مانده معرفي كردن ملت آفريقا ست و در اين راستا از برقراري روابط سالم بين ملت هاي جلوگيري مي كند.

بهره برداري بي رويه موجب تخريب مراتع ايران شده است
000458.jpg
رئيس  سازمان  جنگل ها، مراتع  و آبخيزداري  كشور گفت : بهره برداري  بيش  ازحد از مراتع ، سبب  تخريب  و كاهش  آنها شده  است .به گزارش ايرنا محمد صمدي  ديروز افزود: هم اكنون  سطح  مراتع  كشور ۹۰ ميليون  هكتاراست  كه  ۲۰۰ هزار خانوار عشايري  و سه  ميليون  خانوار روستايي  از آنها استفاده  مي كنند.وي ، اين  ميزان  جمعيت  بهره بردار را پنج  برابر ظرفيت  مرتع  و مرتعداري  كشور ذكر كرد.صمدي  خاطرنشان  كرد: با احيا و توسعه  مراتع  و تعادل  بخشي  در عرصه  دام  ومرتع ، مي توان  گامي موثر در كاهش  اين  مشكل  برداشت .

تسهيلات جديد براي مراجعان بخش شهرسازي
000456.jpg
درپي تغييرات جديد در امور شهرسازي شهرداري منطقه ۴ تهران و تجهيز اين بخش به اتوماسيون و روش هاي رايانه اي، شهرداري منطقه ۴ همه  روزه براي پاسخگويي به مراجعان آمادگي دارد. روابط عمومي شهرداري منطقه ۴ همچنين اعلام كرده است كه مراجعان مي توانند در تمام ساعات روز مشكلات مربوط به شهرسازي را با كارشناسان مربوطه در ميان بگذارند.تجهيز و نوسازي امور مربوط به شهرسازي و معماري كه بخش قابل توجهي از مراجعات مردم به شهرداري را شامل مي شود، بستر سازي براي بهينه سازي رفتار اداري و پيشگيري از دخالت نابجاي عوامل انساني در روند امور اداري است .

بازسازي بزرگراه شهيد چمران
000448.jpg
بازسازي بزرگراه شهيد چمران تا پايان سال جاري به پايان مي رسد
ارشادمنش شهردار منطقه ۲افزود: بزرگراه شهيد چمران به عنوان اصلي ترين محور ارتباطي شمالي و جنوبي شهر تهران نقش تاثيرگذاري در تسهيل حمل و نقل شهري دارد و اين بزرگراه از جمله گذرگاه هاي قديمي است كه فضاي سبز آن در گذر زمان فرسوده شده و نياز به بازسازي دارد.
وي گفت: تردد ميهمانهاي خارجي و وجود اماكن اجتماعي و فرهنگي در محدوده و مسير اين بزرگراه ضرورت بازسازي، توسعه و احياي فضاي سبز بزرگراه شهيد چمران را اجتناب ناپذير نموده است.

آرم طرح ترافيك پزشكان شهر تهران از ۲۱ شهريورماه توزيع مي شود
روابط عمومي و امور بين الملل سازمان نظام پزشكي، زمان آغاز توزيع آرم طرح ترافيك براي پزشكان شهر تهران را از روز شنبه ۲۱ شهريورماه جاري اعلام كرد.به گزارش روابط عمومي اين سازمان، دندانپزشكان، داروسازان، متخصصان علوم آزمايشگاهي و مامايي كه در محدوده طرح ترافيك شهر تهران شاغل بوده و يا سكونت دارند، از اين تسهيلات بهره مند مي شوند.بنابراين گزارش، متقاضيان مي توانند از تاريخ فوق به مدت يك هفته با دردست داشتن كارت خودرو و كارت نظام پزشكي به محل سازمان نظام پزشكي واقع در خيابان طالقاني، خيابان سرپرست شمالي مراجعه و آرم مذكور را دريافت كنند.

اختصاص ۲۰۰ خودروي «ون» به جابجايي معلولان
مدير كل دفتر خدمات رفاهي و توانبخشي سازمان بهزيستي از ورود ۲۰۰ دستگاه خودروي ون به منظور سهولت در جا به جايي معلولان و جانبازان در سطح شهر تا پايان امسال خبر داد و گفت : از اين تعداد ۵۰ دستگاه در تهران و شهرري، ۳۸ دستگاه در اصفهان ، ۳۴ دستگاه در مشهد ، ۱۸ دستگاه در شيراز ، ۱۵ دستگاه در تبريز، ۲۱ دستگاه در قم و ۱۳ دستگاه نيز در كرج فعال خواهد شد.
ابوالقاسم نجفي در گفتگو با خبرگزاري مهر از اياب و ذهاب معلولان به عنوان يكي از مهمترين مشكلات اين قشر در جامعه ياد كرد و اظهار داشت : بر اساس همكاري وتوافق صورت گرفته با سازمان همياري شهرداري تهران ، بهزيستي و بنياد جانبازان قرار است اين تعداد خودروهاي ون (ميني بوس هاي كوچك ) در۷ شهر بزرگ كشور با تسهيلات ويژه كه ۶۵ درصد آن به صورت وام با بهره كم ، بازپرداخت طولاني مدت و ۲۵ درصد نيز نقدينگي با شرط ۷ سال عدم تغيير كاربري به بخش خصوصي واگذار كند.
وي افزود : با واگذاري اين تعداد ون به بخش خصوصي ، بهزيستي مراكز استانهاي مذكور يك دوره آموزشي در مورد نحوه برخورد با معلولان و جانبازان و مراقبت هاي لازم در حين جابه جايي براي كاركنان و رانندگان اين بخش برگزار كرده و به اين ترتيب از آغاز سال آينده شاهد حضور اين ون ها در سطح شهر خواهيم بود.
نجفي به شناسايي ، ثبت نام و صدور كارت اشتراك براي معلولان تحت پوشش بهزيستي وساير معلولان متقاضي بهره مندي از اين خدمات اشاره كرد واظهار داشت : در صورتي كه اعتبارات بهزيستي دراين زمينه پاسخگو باشد ، استفاده معلولان و جانبازان از اين خدمات رايگان خواهد بود و در غير اين صورت معلولان تحت پوشش بايد بخشي از اين هزينه را خود پرداخت كنند كه اين امر در مورد ساير معلولان متفاوت خواهد بود.

ساماندهي قدمگاه قاسميه(ع)
به مناسبت عيد سعيد مبعث پيامبر عظيم الشأن اسلام(ص) مراسم كلنگ زني طرح قدمگاه قاسميه(ع) روز يكشنبه ۲۲ شهريور ماه با حضور اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، مديران شهري و معتمدين محلات در محل بوستان امامزاده قاسم(ع) برگزار مي شود.به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك با اجراي اين طرح ضمن ساماندهي مجموعه اطراف ميدان امامزاده قاسم(ع) دو طبقه پاركينگ و يك طبقه زيرگذر سواره  رو احداث و از فضاي ميدان به عنوان مسير پياده رو استفاده مي شود.

معاون وزير مسكن و شهرسازي:
مقاوم سازي بايد با اصلاح بافت شهرها انجام شود
گروه شهري: بسياري از نقاط شهري كشور در مقابله با زلزله آسيب پذير است. بروز اين مشكل ناشي از بي توجهي  به اصل توسعه پايدار است.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر پيروز حناچي معاون وزير مسكن و شهرسازي كه در گشايش كارگاه تخصصي تدوين منشور توسعه پايدار بم سخن مي گفت، ضمن بيان اين مطلب افزود: ما طي دو دهه اخير به منظور پاسخگويي به نياز شهروندان در مقاطع مختلف، اقداماتي در زمينه مسكن انجام داده ايم كه سبب شده نقاط آسيب پذير بوجود بيايد و اين ناشي از ساخت و  ساز به دست كساني بوده كه بضاعت و توانايي ساخت و ساز اصولي و مهندسي را نداشته اند.
وي با تأكيد بر اصل مقاوم سازي تصريح كرد: در كشور ما اجراي آيين نامه ۲۸۰۰ پس از زلزله رودبار و منجيل در كشور فراگير شد و تنها در آغاز دهه هفتاد اين آيين نامه صورت جدي به خود گرفت در حالي كه در كشورهاي پيشرفته بيش از پنجاه سال است كه با برنامه ريزي مقوله مقاوم سازي را آغاز كرده اند.
وي با اشاره به اينكه فرسودگي در بافت هاي فرسوده فقط فرسودگي ابنيه نيست، خاطرنشان كرد: مناسب نبودن بافت شهري، تراكم نفر در هكتار و تراكم خانوار در هكتار هم بايد مورد بررسي قرار گيرد، زيرا اين دو مورد، در صورت وقوع زلزله از عوامل اصلي افزايش تلفات خواهند بود.
معاون شهرسازي و معماري وزارت مسكن، مشكل اصلي بم را بي خانماني بازماندگان زلزله دانست و گفت: بايد به دور از بخشي نگري بازسازي بم پيگيري شود و در بازسازي اين شهر نبايد تنها به موضوع مسكن پرداخته شود بلكه ضروري است بخش هاي اجتماعي و اقتصادي آن نيز كه آسيب ديده مورد توجه قرار گيرد. دكتر حناچي افزود: پيش از زلزله سرانه واحدهاي مسكوني در شهر بم ۳۸۰ متر مربع بوده كه اين سرانه نسبت به شهرهاي ديگر بسيار بالاست و برخلاف ساير شهرها، در اين شهر باغات در داخل محدوده قانوني و حتي خارج از آن در حال توسعه بوده اند و اين نشان مي دهد كه عموم مردم بم در انطباق با باغات به زندگي خود ادامه مي دادند و از همين رو ما تلاش مي كنيم با افزايش كيفيت معماري در بم، شهري را بازسازي كنيم كه ضمن حفظ چنان  انطباقي به عنوان يادگار در معماري كشور بماند.

شهرداري: از رشد نامعقول نرخ ميوه و تره بار، در ميادين جلوگيري مي شود
ميادين و بازارهاي روز ميوه و تره بار تحت پوشش سازمان علاوه بر اين كه در اقتصاد شهري نقش آفريني دارند بلكه به عنوان يك نظام منسجم در سيستم توزيع تأثيرگذار مي باشند. سازمان ميادين با برقراري سازوكارهاي لازم براي نظام توزيع به ويژه در بخش ميوه و تره بار توانسته در تنظيم بازار و امنيت اقتصادي جامعه مؤثر واقع شود. به طوري كه نرخ هاي محصولات كشاورزي در سطح كشور از نرخ هاي اين سازمان متأثر مي باشند.
دكتر احمدي نژاد شهردار تهران در مراسمي كه براي معارفه آقاي صلاحي مديرعامل جديد سازمان ميادين ميوه و تربه بار تهران برپا شده بود، افزود: رسالت سازمان ميادين رساندن محصولات كشاورزي توليدكنندگان از اقصي نقاط كشور به دست مصرف كنندگان تهران است، البته نقطه تكامل سازمان در اين است كه هريك از غرفه هاي سازمان محل اتصال به توليدكنندگان در سراسر كشور باشد، كه اين امر تحقق پذير است.
صلاحي مديرعامل جديد سازمان ميادين ميوه و تره بار تهران نيز طي سخناني ابراز اميدواري كرد كه با تنظيم به موقع بازار و جلوگيري از رشد نامعقول نرخ ها، امنيت اقتصادي براي خانوارهاي تهراني تأمين گردد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
رسانه
سياسي
علمي
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   رسانه   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |