پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۸۳
واليبال مردان المپيك در يك نگاه
دومين طلاي ناب در اردوي برزيل
002704.jpg
واليبال يازدهمين حضورش را در بازيهاي المپيك بيست و هشتم و در آغاز هزاره سوم ميلادي تجربه كرد. اين رشته ورزشي از المپيك پانزدهم به جمع رشته هاي ورزشي حاضر در المپيك پيوست و در هر دوره با استقبال بيشتري از سوي تماشاگران مواجه شد، هر چند كه از المپيك ۱۹۹۶ آتلانتا با ورود واليبال ساحلي اين رشته جذاب هم به سبك ورزش هاي پرتماشاچي درآمد كه در اين مطلب به آن هم اشاره خواهيم داشت.
پس از موافقت اوليه كميته بين المللي المپيك در اجلاسيه ۱۹۵۷ صوفيه ،واليبال رسماً  از بازيهاي المپيك ۱۹۶۴ توكيو در جمع ساير رشته ها قرار گرفت.
در آغاز ،ده تيم جواز حضور يافتند هر چند كه به تدريج واليبال المپيك در هر دوره مردان و زنان دوازده تيمي شد كه همچنان اين تعداد پابرجاست.
واليبال به عنوان يك ورزش اجتماعي اگر چه صاحب يك ليگ بزرگ با قدمت ۱۵ ساله، مسابقات جام جهاني و قهرماني جهان است، اما با اين وجود ميدان المپيك و مدال طلايش طعم و بوي ديگري براي تيم هاي مطرح واليبال جهان دارد. به عنوان نمونه ايتاليا با وجود همه موفقيت هايي كه در دو دهه اخير در واليبال داشته است در حسرت مدال طلاي المپيك مي سوزد و اين بار هم تيرش در فينال برابر برزيل به سنگ خورد. ايتاليا در آتلانتا هم برابر هلند در پيكار نهايي متوقف شده بود. روسيه هم درست وضعيتي مشابه با ايتاليا در اين دوره داشت. روس ها كه با ۳ مدال طلا ركورددار قهرماني در واليبال مردان المپيك محسوب مي شوند در اين دوره براي رسيدن به طلاي چهارم حتي براي نخستين بار در ليگ جهاني حاضر نشدند، اما آنها هم در پايان فقط توانستند به مدال برنز قناعت ورزند.
بهترين دريافت
بهترين پاسور
بهترين دفاع روي تور
بهترين سرويس
بهترين زنندگان اسپك
امتيازآورترين بازيكنان
۱- سانتوز (برزيل)
۱- ريكاردو گارسيا (برزيل)
۱- كولوچف (روسيه)
۱- سارتورتي (ايتاليا)
۱- دانته آمارال (برزيل)
۱- سارتورتي (ايتاليا)
۲- ميجيك (صربستان)
۲- فرارو (آرژانتين)
۲- گريك (صربستان)
۲- استنلي (آمريكا)
۲- آندره ناسمينتو (برزيل)
۲- ميلوكوويچ (آرژانتين)
۳- استفانو (يونان)
۳- كورنتاس (يونان)
۳- تساكيرو پولوس (يونان)
۳- الساندروفي (ايتاليا)
۳- الگوئتا (آرژانتين)
۳- گودي فيلهو (برزيل)
۴- ميانا (آرژانتين)
۴- گربيك (صربستان)
۴- ماسترنجلو (ايتاليا)
۴- ميلوكوويچ (آرژانتين)
۴- گودي فيلهو (برزيل)
۴- كراويك (يونان)
۵- جيكار داس (يونان)
۵- ورميگلو (ايتاليا)
۵- الگوئتا (آرژانتين)
۵- گوستاو آندرس (برزيل)
۵- سوس (يونان)
۵- الگوئتا (آرژانتين)
علي شاكري - مدال طلاي واليبال مردان المپيك آتن براي بار دوم به تيم زرد و طلايي پوشان برزيل رسيد كه از هر نظر شايستگي فتح قهرماني را در مصاف با رقباي پرشمار خود داشتند. برزيل در المپيك ۱۹۹۲ بارسلون نيز قهرمان شده بود. با اين مقدمه نگاهي داريم به بازيهاي اين دوره و اين كه چگونه چهار تيم برزيل، آمريكا، روسيه و ايتاليا راه خود را براي رسيدن به مراحل پاياني در پيچ و خم بازيهاي مقدماتي و پلي آف دور دوم هموار كردند.
تيم هاي حاضر در آتن
در رقابت هاي واليبال مردان المپيك بيشترين سهميه از آن قاره سبز اروپا بود. لهستان، فرانسه، يونان، روسيه، هلند، ايتاليا و صربستان مونته نگرو هفت سهميه از ۱۲ سهميه بازيها يعني بيش از نيمي از تيم هاي شركت كننده را به خود اختصاص داده بودند. آمريكاي جنوبي مثل هميشه با برزيل و آرژانتين در المپيك حاضر بود. تونس از قاره آفريقا و ايالات متحده از آمريكاي شمالي به همراه استراليا نماينده دو قاره آسيا و اقيانوسيه پنج سهميه باقيمانده را تشكيل مي دادند.
ناعدالتي در گروه بندي
در گروه بندي تيم هاي راه يافته به المپيك ناعدالتي و تبعيض را به خوبي مي شد حس كرد به حدي كه صداي اعتراض همه درآمد، اما با توجه به راهيابي چهار تيم برتر هر گروه به مرحله يك چهارم نهايي (پلي آف) اجازه صعود از تيم هاي ضعيف تر گرفته شد و به نوعي آنها ديگر نتوانستند با استفاده از رانت  اهدايي سر از مراحل پاياني در آورند.
حضور چهار تيم برتر اين بازيها و برگزاركننده مراحل نيمه پاياني و پاياني يعني (ايتاليا، روسيه، آمريكا و برزيل) از درستي لقب گروه مرگ براي تيم هاي شركت كننده در گروه B حكايت داشت.
گروه بندي دور مقدماتي
گروه يك: صربستان مونته نگرو، لهستان، فرانسه، آرژانتين، تونس، يونان
گروه دو: هلند، روسيه، برزيل، ايتاليا، آمريكا، استراليا
هلند و فرانسه ناكامان دور مقدماتي
در پايان رقابت هاي دوره اي و پس از آن كه هر تيم پنج بازي انجام داد، چهره تيم هاي راه يافته به مرحله دوم مشخص شد و تنها از هر گروه دو تيم از راهيابي به دور بعد بازماندند. از گروه يك تونس و فرانسه و از گروه دوم استراليا و هلند چهار تيمي بودند كه در همان دور اول با بازيهاي المپيك وداع كرده و چمدان ها را بستند. اگر چه بازماندن تونس نماينده آفريقا و استراليا نماينده دو قاره اقيانوسيه و آسيا امري طبيعي مي نمود، اما نرفتن دو تيم صاحب سبك فرانسه و به خصوص هلند فاتح مدال طلاي المپيك ۱۹۹۶ آتلانتا به دور دوم سخت براي مسئولان اين دو تيم گران تمام شد. ناكامي فرانسوي ها با ستارگاني چون روبرت هنو، آنتيگا، كاپت، اليور كيفر و گران وركا تا حدود زيادي دور از باور بود آن هم در گروهي كه غول هايي چون برزيل، ايتاليا، روسيه، آمريكا و آرژانتين در گروه مرگ شرايط ناگواري داشتند. هلند داستان متفاوتي داشت. اين بار هماي اقبال همانند آتلانتا بر شانه مردان سرزمين آسياب بادي ننشست و آسمانخراش ها در جدال با گلادياتورهاي فعلي واليبال جهان راه گريزي براي بقا نيافتند.
حادثه بزرگ حذف تيم مدافع عنوان قهرماني
دور دوم رقابت هاي واليبال مردان هم با حادثه بزرگ حذف صربستان مونته نگرو دارنده مدال طلاي المپيك ۲۰۰۰ سيدني توأم بود و جالب آن كه شكست دهنده تيم مدافع عنوان قهرماني روسيه بود كه در سيدني نايب قهرمان شده بود. در اين مرحله كه در جدول المپيكي تيم ها در بازيهاي تك حذفي (پلي آف) مجبور به ترك بازيها هستند به جز صربستان مونته نگرو، تيم هاي آرژانتين، يونان و لهستان هم از دور بازيها خارج شدند تا ايالات متحده به همراه برزيل، ايتاليا و روسيه به مرحله نيمه پاياني برسند.
در اين مرحله آرژانتين با ستاره بزرگش ماركوس ميلوكوويچ، الگوئتا و يك پاسور ششدانگ به نام «هرنان فرارو» به سد ايتاليا خورد كه در عطش كسب مدال طلا مي سوخت. ايتاليا با «سارتورتي» كامل ترين بازيكن المپيك، ماسترنجلو، ورميگلو و الساندروفي در پيكاري نزديك با چهار امتياز اختلاف در مجموع چهار گيم پيكار فشرده دارنده مدال برنز بازيهاي المپيك ۱۹۹۸ سئول را از ادامه پيشروي بازداشت.
تماشاگر هم مانع شكست ميزبان نشد
يونان به عنوان ميزبان كه از گروهي راحت به دور دوم رسيده بود با خوشبيني به مرحله نيمه پاياني فكر مي كرد. البته يوناني ها چند سالي است كه تلاش بسياري دارند تا همانند بسكتبال در واليبال هم در اروپا و جهان آوازه اي به هم زنند، اما در روزي كه نزديك به ده هزار تماشاگر يكصدا پيروزي را فرياد مي كردند، آمريكا فاتح مدال هاي طلاي المپيك هاي ۸۴ لوس آنجلس و ۹۸ سئول با ستاره هاي تازه از راه رسيده اش چون ليوبان، رايان ميلر، كليتون استنلي، بارنيتي و توماس هوف در جهنم ونوس از گرداب يونان گريخت. يونان در اين دوره با تساكيروپولوس، چاتزياتونيو، كورنتاس و استفانو خيلي كوشيد كه بتواند آمريكا شكست دهد، اما در پيكاري مهيج و نفس گير اين آمريكا بود كه توانست ميزبان را مغلوب كند.
برزيل در اين مرحله آسانترين پيروزي را داشت و لهستان هرگز نتوانست خطري براي زرد و طلايي پوشان خلق كند و در نهايت هم با پذيرش شكست در سه ست پياپي به برتري حريف گردن نهاد. در تيم لهستان ديويد مورك، گروسكا و گولاس بهترين بودند هر چند كه به زاگومني با تجربه كمتر فرصت بازي رسيد، اما از اين لهستان با نفرات آسمانخراشش انتظار بيشتري مي رفت.
جدال هاي يك طرفه در نيمه نهايي
در مرحله نيمه نهايي هرگز تصور نمي رفت كه برزيل و ايتاليا همانند ليگ جهاني در مصاف با آمريكا و روسيه بازيهاي يك طرفه اي در پيش داشته باشند. روسيه به پشتوانه برتري و حذف صربستان و آمريكا هم با بردي كه در مرحله نخست برابر برزيل داشت اين احتمال را تقويت مي كرد كه دو تيم برزيل و ايتاليا را سخت به دردسر اندازند. روسيه با همه سردارانش تتوخين، كوليچف، وربوف با بازيساز چيره دستي چون خاموتسكيخ با هدايت گنادي چيپولين آنچنان بي روحيه و ضعيف به ايتاليا باخت كه جاي هيچ حرفي از خود باقي نگذاشت.
آمريكا هم وضعيتي بهتر از روسيه نداشت. برزيل كه در مرحله مقدماتي با استراحت دادن به نفرات اصلي و با محرز شدن صعود و صدرنشيني اش مصلحتي تن به باخت مقابل آمريكا داده بود، در مرحله نيمه پاياني آنچنان بلايي سر آمريكا آورد كه بعيد است به اين زوديها اين شكست از ياد و خاطره شاگردان «دوگ ديال» برود. هر دو بازي نيمه نهايي سه بر صفر شد.
برزيل دست نيافتني
برخورد ايتاليا و برزيل چندمين رويارويي دو تيم در سال جاري بود. ايتاليا كه در ليگ جهاني در شهر ميلان نتوانسته بود از پس برزيل برآيد و در همين بازيها هم در دور مقدماتي يك بار طعم شكست را چشيده بود در فينال كولاك كرد و با ارائه يك بازي فوق كلاس ايتاليا را ناكام گذاشت. برزيل در حال حاضر با ستارگان رويايي خود چون گودي فيلهو، ريكاردو گارسيا، آندره هلر، گوستاوآندرس، آندره ناسمينتو، آمارال دانته تيمي دست نيافتني نشان مي دهد و ايتاليايي ها هرچه تلاش كردند قادر به مغلوب كردن اين تيم و باطل نمودن طلسم ناكاميهاي خود در المپيك براي دستيابي به مدال طلا نشدند.
چنين شد كه برزيل پس از گذشت ۱۲ سال از المپيك ۱۹۹۲ بارسلون براي بار دوم يكي از ناب ترين طلاهاي بازيهاي المپيك را در اردوي خود ديد. اين مدال طلا بيش از همه باعث شادماني «مارسلوليما» ستاره رو به افول گذاشته برزيل شد كه به همراه آندره جياني ايتاليايي پنجمين المپيك خود را تجربه مي كرد.
قهرمانان ۱۱ دوره المپيك
۱۹۶۴ توكيو: روسيه
۱۹۶۸ مكزيك: روسيه
۱۹۷۲ مونيخ: ژاپن
۱۹۷۶ مونترال: لهستان
۱۹۸۰ مسكو: روسيه
۱۹۸۴ لوس آنجلس: آمريكا
۱۹۸۸ سئول: آمريكا
۱۹۹۲ بارسلون: برزيل
۱۹۹۶ آتلانتا: هلند
۲۰۰۰ سيدني: صربستان مونته نگرو
۲۰۰۴ آتن: برزيل

ايران نايب قهرمان رقابتهاي اسكي روي چمن مقدماتي قهرماني جهان
آماده باش براي رقابتهاي جهاني
002700.jpg
گروه ورزشي: اينكه فدراسيون جهاني اسكي، ميزباني مسابقه هاي ۲۰۰۵ قهرماني جهان اسكي چمن را به ايران مي دهد، شكي نيست اما بايد ديد ايران شرايط اين ميزباني را دارد؟
سال پيش در مسابقه هاي قهرماني روي برف جوانان آسيا، نماينده فدراسيون جهاني پيست ديزين را براي برگزاري اين مسابقه ها تأييد كرد اما به اين شرط كه ايران يك دوره مسابقه مقدماتي را قبل از رقابت هاي جهاني برگزار كند. اين مسابقه هاي مقدماتي انجام شد و اسكي بازهاي اتريش، سوئيس و چك شركت كننده هاي مسابقات بودند.
عدم استقبال كشورهاي اروپايي و به خصوص آسيايي از اين مسابقه ها اولين ايرادي بود كه مي شد به ميزبان گرفت. البته آنها براي خودشان دليل داشتند. مسابقه هاي جهاني در چك تنها چند روز پيش به پايان رسيده بود و تيم ها حاضر نبودند دوباره در مسابقات ديگري شركت كنند. براي فدراسيون ايران مهم تر از حضور هر تيمي حضور «يان نه مك» اسكي باز چك، قهرمان اول دنيا در ديزين بود. و به خاطر حضور او بود كه مي شد به روابط خوب فدراسيون ايران و فدراسيون جهاني پي برد. البته رئيس فدراسيون چك رئيس آينده فدراسيون جهاني خواهد بود.
هرچند نماينده فدراسيون جهاني سال پيش شرايط پيست را تأييد كرده بود و در حال حاضر نيز نمي شد به پيست چمن ايراد زيادي گرفت اما فدراسيون ايران تا سال آينده بايد به فكر تهيه تورهاي استاندارد حفاظ باشد و از همه مهمتر به فكر آسفالت جاده شمشك به ديزين باشد جاده اي كه سال هاست با مشكل روبرو است و به نظر نمي رسد آسفالت اين جاده دو، سه كيلومتري كار سختي باشد! همانطور كه نظافت اين پيست چندكيلومتري و اطراف آن هم كار چندان مشكلي نيست. به هر حال با اين شرايط به نظر نمي رسد اين پيست براي سال آينده مشكل چنداني داشته باشد، اما موضوع اصلي كه حتماً مشكل ساز خواهد بود، اسكان تيم ها است.
پيش بيني مي شود حداقل ۱۰ تيم سال آينده در مسابقه هاي جهاني شركت كنند، هر تيم با ۲۰ اسكي باز، ۱۰ زن و ۱۰ مرد كه تعداد كمي نيست. اما بايد ديد هتل هاي ديزين در حد ميزباني اين نفرات هستند؟ هتل هاي قديمي كه سال ها است تعمير نشده اند، محل مناسبي براي پذيرايي از ميهمانان خارجي كه بيشترشان دنبال هتل هاي پنج ستاره هستند، نيستند. از حالا تا مسابقه هاي جهاني ۲۰۰۵ يك سال فرصت است.
در اين مسابقات اعلام شد كه مرحله نهايي قهرماني جهان كه در پيست ديزين تهران برگزار مي شود به قهرمان مسابقات و بهترين امتيازآور از تيم ملي ايران خودرو سمند تحويل داده مي شود. در همين مسابقات نيز جوايز متعددي از جمله خودرو سمند به قهرمانان داده شد.
نتايج انفرادي
رشته مارپيچ سرعت
۱- جان نمك، جمهوري چك ۷/۲۸
۲- محمود غلامي، ايران، ۲۹
۳ _ حسين كلهر (ق)، ايران، ۱۲/۲۹
مارپيچ بزرگ
۱- جان نمك، جمهوري چك، ۴۹/۵۸
۲- حسين كلهر، ايران، ۳۳/۱/۱
۳- مايكل اشتوكر، اتريش، ۵۱/۱/۱
مارپيچ كوچك
۱- جان نمك، جمهوري چك، ۷۱/۵۸
۲- مارتين استفانگ، جمهوري چك، ۳۰/۰۰/۱
۳- حسين كلهر (ق)، ايران، ۴۰/۰۲/۱
نتايج تيمي
۱- جمهوري چك
۲- ايران
۳- اتريش

كاروان ورزشي جانبازان و معلولان كشورمان فردا عازم آتن مي شود
002702.jpg
گروه ورزشي : كاروان ورزشي جانبازان و معلولان كشورمان براي شركت در رقابتهاي پارالمپيك ۲۰۰۴ آتن فردا جمعه، بيستم شهريورماه جاري عازم يونان مي شود.
اسامي ملي پوشان كشورمان در ۱۰ رشته ورزشي به شرح زير اعلام شد :
* بسكتبال با ويلچر: محمدرضا كريمي ، غلامرضا نامي (خراسان)، عادل طرفي ، عليرضا دانش، احمد دقاقله پور ، ذكريا حسامي زاده (خوزستان)، مجيد بختياري (فارس)، عليرضا احمدي، ابوالفضل موسوي ، مرتضي غريبلو ، بهمن سيفي ، ابراهيم تقي (زنجان ) سر مربي : غفور كامروا (خوزستان) مربي:  كمال عشق (زنجان) 
* دوچرخه سواري : محمد ميلي (خراسان) ، سرمربي: علي پور مهر (تهران)
* تنيس روي ميز: عقيل علي مرداني(مركزي) ، بهنام رهبري (اصفهان )، عباس عليمرداني (تهران)، سرمربي:  عادل عليپور(تهران)
* فوتبال :  سيد ناصر حسيني فر (خوزستان) ، اردشير ماهيني ، عبدالرضا كريمي زاده ، هوشنگ خسرواني ، محمدرضا خدري(بوشهر) ، مرتضي حيدري ، جواد منصور فلاح(تهران ) ، هادي صفري (گلستان) ، غلامرضا نجفي (كرمانشاه)، نقي كماني (مركزي)، مجيد مشهدي هاشمي (مازندران)، سرمربي: عليرضا رعدي (تهران ) ، مربي:  سيد علي بكاء (بوشهر)
* وزنه برداري : كاظم رجبي (آذربايجان شرقي) ، غلامحسين چلتوك كار(خوزستان)، حمزه محمدي(مازندران) ، مهران عقيلي (گلستان) ، علي حسيني ، رضا برومند ، علي صادق زاده ، سيد حبيب الله موسوي (تهران) ، مرتضي دشتي ، سعيد بافنده صداقتي (كرج) ، سرمربي: داوود بهتاج (اردبيل) ، مربي : احمد دلجوان (آذربايجان شرقي)
* تيرو كمان: مجيد كهتري ، حشمت الله كاظمي (تهران )، قاسم جواني (اصفهان) سرمربي : زبيه الله سليم اف
* واليبال نشسته: جليل ايمري (گلستان)، سعيد ابراهيمي ، رمضان صالحي (مازندران)، علي گلكار (خراسان) محمد رضا رحيمي (كرج) ، داوود عليپوريان ، صادقي بيگدلي ، مهدي حميدزاده (تهران) ، ناصر حسن پور (آذربايجان غربي) ، عيسي زيراهي (مركزي) سرمربي : هادي رضايي (خراسان) ، مربي : فريد صائبي (تهران)
* دووميداني: مختار نورافشان، عوض آزموده ، محمدرضا ميرزايي ، محمد حسن فيروزي ، حسن هوشيار (فارس) قربان نوروزي (خراسان)، علي نادري (اصفهان)، سيامك صالح فرج زاده، اسدالله عظيمي، محمد صادق مهريار (آذربايجان شرقي) عليرضا كمالي فر ، سيد جواد موسوي ، اصغر زارعي نژاد ، يعقوب پقه ، فاطمه منتظري (تهران) ، جليل باقري(اردبيل) جواد مرداني، محمد دباغ زاده ، محسن عمو آقايي ، عبدالرضا جوكار ، عباس محسني زاده، عليرضا يا موسي (خوزستان) مهرداد كرم زاده (بوشهر) ابراهيم عسگري (كرمانشاه)، زهرا تقي بيگلو ، اعظم خداياري (زنجان) سرمربي : بهمن رضايي (آذربايجان شرقي)، مربيان : هرمز راد صاقي نيا ( تهران)،ماشاء الله طاهري (خوزستان) ،كاظم اويسي (فارس)، ويدا مظهر (زنجان)
* تيراندازي : عنايت الله بخارايي (فارس)، حسن اكبري، سيد رمضان صالح نژاد (مازندران)، جمال اسدي (ايلام) ، اكبر عليپور (لرستان)، آيت الله حيدري (مركزي)، نيره عاكف (خراسان)، صديقه برمكي (گيلان )، مهناز مرزآبادي (آذربايجان شرقي) ، سرمربي : جواد كوهپايه زاده (تهران)، مربيان : محمد علي فريدوني، فاطمه مير سعيدي (تهران)
گفتني است، كاروان ورزشي كشورمان كه در دوره گذشته در سيدني با ۴۱ ورزشكاران در ۵ رشته ورزشي شركت كرده بود در اين دوره با بيشترين تعداد ورزشكار نسبت به ۵ دوره گذشته با ۸۵ ورزشكار و ۱۹ مربي عازم آتن خواهد شد .

خوزستان قهرمان وزنه برداري جوانان ايران شد
گروه ورزشي: مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  جوانان  رده  سني  ۱۷ و ۱۸ سال  ايران  كه  در كرمانشاه  جريان  داشت ، با قهرماني  تيم  خوزستان  به  پايان  رسيد.
در اين  مسابقات  كه  با شركت  ۱۵۶ وزنه بردار در قالب  ۲۱ تيم  در سالن  كوروش  باقري  كرمانشاه  جريان  داشت ، پس  از تيم  خوزستان  كه  با كسب  ۵۷۶ امتياز بر سكوي  نخست  ايستاد، تيم هاي  اردبيل  و كرمانشاه  با ۵۱۱ و ۵۰۲امتياز عناوين  دوم  و سوم  را به  خود اختصاص  دادند. در اين  مسابقات  كه  در اوزان  مختلف  برگزار شد، ابوالقاسم  داودي  از قم ، عليرضا سليماني  از بوشهر، آيت اورامه  از خوزستان ، احمد سنجابي  از كرمانشاه ، فرهاد عظيمي از اردبيل ، فتاح  چناني  از ايلام ، سعيد رحمتي  از خوزستان  و سعيد علي  حسيني  از اردبيل  عناوين  نخست  را كسب  كردند.

تيم اميد بدمينتون ايران به بلغارستان رفت
تيم ملي اميد بدمينتون ايران ديروز براي شركت در مسابقات بين المللي بدمينتون بلغارستان عازم صوفيه پايتخت اين كشور شد.
اين تيم را رضا غلامي (يزد)، محمد يازرلو (گلستان)، يارا پهلوان (تهران) و محمد حاجي كاظمي (قزوين) و سينا بيات (زنجان) نفرات تيم اعزامي را تشكيل مي دهند. سرمربيگري اين تيم با صادق كرباسي ملي پوش سابق بدمينتون است.
مسابقات بين المللي بلغارستان در رده A جهاني قرار دارد و بيشتر كشورهاي اروپايي در اين رقابت ها حضور خواهند داشت كه از جمع تيم هاي آسيايي تنها ايران و هند به اين مسابقات دعوت شدند.

تيم تكواندوي ايران به اسپانيا دعوت شد
تيم ملي تكواندوي ايران به تورنمنت اسپانيا دعوت شد. اسپانيايي ها كه سال آينده ميزبان پيكارهاي تكواندوي جهان هستند، دعوت تيم ايران و ديگر تيم ها را در راستاي كسب آمادگي براي اين مسابقات انجام داده اند.
اين مسابقات با شركت چند تيم قدرتمند در شهر مادريد و در همان سالن محل برگزاري پيكارهاي جهاني برگزار خواهد شد.
تيم ملي تكواندو ايران قرار است با جمعي از چهره هاي باتجربه و جوان در اين تورنمنت حاضر شود.

شهرداري منطقه ۱۸ فاتح كاراته جام قهرماني تهران
نخستين دوره مسابقات كاراته شيتوريو سبك سي شين كاي، جام قهرماني استان تهران از سوي حوزه معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه ۱۸ تهران در مجموع ورزشي بدر اين منطقه برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه با حضور ۱۶۸ ورزشكار و ۱۴ تيم از استان تهران در سه رده سني نونهالان، نوجوانان و جوانان در دو بخش كوميته و كاتا برگزار شد، باشگاه شهرداري منطقه ۱۸ با كسب ۹ طلا، ۱۰ نقره و ۱۱ برنز مقام نخست را از آن خود كرد.
ضمناً باشگاه سوخته سرائي با ۹ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز مقام دوم و همچنين باشگاه همراه با ۴ طلا، ۲ نقره و ۹ برنز مقام سوم را كسب نمودند.

ورزش
اقتصاد
خانواده
سياست
فرهنگ
كتاب
هنر
|  اقتصاد  |  خانواده  |  سياست  |  فرهنگ   |  كتاب  |  ورزش  |  هنر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |