يكشنبه ۵ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۰۷
پايان نمايشگاه صنايع مخابرات ايران
كارت اينترنت مجاني نداريد؟
نمايشگاه صنايع مخابرات ايران نسبت به سال هاي قبل خود بازديدكنندگان كمتري داشت 
016998.jpg
براي بازديد كنندگان ، كارت هاي رايگان اينترنتي جذابترين
بخش نمايش ابزارهاي پيشرفته فن آوري اطلا عات بود.
عليرضا كيواني نژاد
يكي از غرفه ها سعي مي كرد با ترفند قرعه كشي عابران را جمع كند و اتفاقا موفق هم بود
نمايشگاه صنايع مخابرات ايران يا همان تله كام در حاشيه برگزاري نمايشگاه حمل و نقل ترافيك شهري در محل دايمي نمايشگا ه هاي تهران، از تاريخ 29 شهريور تا اول مهرماه برپا شد. در اين نمايشگاه شركت هاي داخلي و خارجي در زمينه هاي مختلف مخابراتي از جمله اينترنت، فن آوري هاي تلفن همراه و ... به عرضه محصولات خود پرداختند.
از نكات جالب اين نمايشگاه شايد بتوان به استقبال كمتر نسبت به سال هاي قبل اشاره كرد. با اينكه اكثر مراجعه كننده ها فقط به فكر گرفتن كارت اينترنت بودند، اما كساني هم آمدند تا از آخرين دستاوردهاي مخابراتي، توشه اي ولو اندك جمع آوري كنند. روز اول نمايشگاه با روز آخرش به لحاظ بازديدكننده تفاوت چنداني نداشت. كسي هم دنبال چرايي اين موضوع نبود. فقط گرفتن يك كارت 2 ساعته اينترنتي كافي است تا شما رنج گير كردن در ترافيك و گرماي اواخر شهريور را به جان بخريد...
هواي نمايشگاه بين المللي هم بوي مهر مي دهد. نمايشگاه نقش مادري را بازي مي كند كه بچه هايش را زير چارقد مشكي اش پنهان كرده. بچه هاي اين روزهاي نمايشگاه بين المللي تهران اسم هاي عجيبي دارند. مثل حمل و نقل ترافيك، كارگاه آموزش فضاي سبز و تله كام. اين آخري انگار دوستان محبو ب تري دارد و هر بازديدكننده اي سراغ او را مي گيرد.
نمايشگاه صنايع مخابرات ايران يا تله كام امسال هم بازديدكننده هايي داشت كه تنها به خاطر يك چيز آمده بودند؛ گرفتن كارت اينترنت مجاني.
يكي از غرفه داران به هر كس كه از جلوي غرفه شركت او مي گذشت، يك كارت اينترنت 2 ساعته مي داد. وقتي وارد سالن مي شديد خنكاي سالن حسابي روي صورت مي نشست. كافي بود سرتان  را برگردانيد و به سالن هاي ديگر هم نگاه كنيد؛ سالن هايي كه در حسرت يك بازديدكننده به سر مي بردند. مثل مسافرهايي كه براي آخرين بار در فرودگاه به هموطن هايشان نگاه مي كنند و بعد براي هميشه سوار هواپيما شده تا راهي ديار غربت شوند.
غرفه هاي نمايشگاه صنايع مخابرات مثل غرفه هاي نمايشگاه موتور، تزئين نشده. يعني از آن زرق و بر ق ها خبري نيست. احساس مي كنيد اينجا بايد online باشيد و هيچ كسي شما را دي سي نمي كند. براي بازديد از غرفه ها شاخه سمت چپ را انتخاب مي كنيم. اينجا از معدود دوراهي هايي است كه انتخاب راه، چندان مشكل نيست. هنوز چند قدم برنداشته، مغازه هاي ميدان امام حسين ع تداعي مي شوند. آنجا هر رهگذري را با هر ترفندي كه فكرش را بكنيد به داخل مغازه مي كشند تا شايد يك پيراهن به او بفروشند. يكي از غرفه ها هم اين كار را مي كند، منتها يك نفر را گذاشته جلوي غرفه تا با ترفند قرعه كشي، عابران را جلب كند و اتفاقا در اين كار بسيار هم موفق است. پسرها و دخترها جلوي اين غرفه تجمع مي كنند. چند دقيقه اي به حرف هاي او گوش داده و بعد كه مي فهمند خبري از كارت اينترنت نيست، خودشان را به كوچه ... زده و مي روند. انگار نه انگار كه مردي نسبتا جوان مشغول صحبت كردن و ارايه اطلاعات است.
- آقا. كارت تلفن نداريد؟
با اين سوال مثل عصاي موسي كه رود نيل را شكافت، صف بازديدكننده ها را پس زد. انگار برق 220 ولت بود كه به همان غرفه دار وصل شده باشد. بعد پسر جوان غرفه دار مي گويد: خانم، اينجا قرار نيست ما كارت تلفن بفروشيم. مگر دستفروش هستيم.  پايان بخش اين گفت وشنود كوتاه، خنده حضار است و بس.
اما در حاشيه اين نمايشگاه كه شايد بيشتر بازديدكننده هايش را مديون توزيع كارت هاي اينترنتي رايگان باشد، در مورد پروژه هاي در حال بررسي شركت ارتباطات ديتا هم بحث شد. مهندس لايقي رئيس اداره نظارت و ارزيابي شركت ديتاي مخابرات دراين باره مي گويد: با اجراي پروژه مركز عمليات متمركز شركت ارتباطات ديتا، مديريت شبكه ديتاي كشور مكانيزه خواهد شد. با تاسيس اين شبكه، امكان آن براي مشتركان به وجود مي آيد تا خرابي هاي احتمالي شبكه را با ورود به وب سايت مربوطه و وارد كردن كلمه رمز، مشكل خود را اعلام كنند تا ما هرچه سريع تر نسبت به رفع آن اقدام كنيم. اين شبكه حتي صورت حساب مشتركان اينترنتي را به صورت آن لاين ارايه مي دهد.
به انتهاي سالن مي رسيد. احساس مي كنيد از حوزه اينترنت خارج شديد، چون از اينجا به بعد نوبت موبايل بازهاست كه خودي نشان بدهند. اما نه از جهت فن آوري در گوشي هاي تلفن همراه كه بيشتر مباحث تخصصي است و يكي دو شركت معروف تلفن همراه هم حضور دارند. نكته جالبي در يكي از اين غرفه ها اتفاق مي افتد. پيرزني به دختر خانم جواني كه آن طرف ميز ايستاده و مشغول پاسخ گويي و دادن بروشور به مشتري ها است، مي گويد: دخترم، خدا خيرت بدهد. قبض موبايل پسرم را به من بده كه ديگر نروم توي صف بايستم. پاهايم درد مي كند. اين هم شماره اش. كارمند خانم كه هنوز از شوك اين خواسته بيرون نيامده، يك بار ديگر از او مي خواهد تا خواسته اش را تكرار كند. بعد به پيرزن نحيف مي گويد: اينجا كه مخابرات نيست. اصلا شما تنها اينجا چه كار مي كنيد؟ ولي پيرزن تنها نيست. چون زن و مردي ميانسال با گشاد ه رويي دست او را مي گيرند و مي برند. بعد هم همان كارمند مي گويد: توي اين چند روز از بس آدم هاي جورواجور ديدم، پلاتين...
دنياي فيبرهاي نوري هم براي خودش قلمرويي است، بي انتها. درست وسط اين همه اطلاعات و فن آوري، سروكله يك غرفه پيدا شده كه از مردم مي خواهد فرم ثبت نام را پر كنند. هر كسي را مي بينيد، با يك خودكار مشغول پر كردن فرم است. مي گويند: اين فرم ها را پر كنيد. امروز آخرين روز نمايشگاه است و قرعه كشي داريم. شايد شما برنده خوش شانس ما باشيد كه... كه چند ساعت اينترنت مجاني يا نهايتا يك ماه اشتراك رايگان نصيب تان مي شود. هوشي مين مبارز ويتنامي مي گويد: كودكان از آنجا تفاوت دست و پا را ياد مي گيرند كه مي فهمند دست هايشان شباهتي با بال هاي پروانه ندارد و با آن نمي توانند پرواز كنند. شما هم از اينجا مي فهميد كه جايزه بزرگي در كار نيست، چون كافي است از جلوي غرفه رد شويد. به زور هم كه شده در جيبتان فرم شركت در مسابقه را مي گذارند و كدام مسابقه است كه جايزه اش بزرگ باشد و ثبت نام در آن با التماس همراه.
نمايشگاه صنايع مخابرات ايران نسبت به سال هاي قبل خود بازديدكنندگان كمتري داشت. خبري از مسافربرهاي خطي هم كه زير پل پارك وي ايستگاه داشتند و به يك چشم برهم زدن مسافران را به نمايشگاه مي آوردند، نبود. روز افتتاحيه با روز اختتاميه تفاوت چنداني نداشت. تنها وقتي از سالن نمايشگاه بيرون مي آمديد، باز هم همان فكر كليشه اي به سراغ تان مي آمد كه واقعا قرار است نمايشگاه را از محل فعلي اش به جايي ديگر منتقل كنند؟!

اجتماعي
گسترش مغازه هاي لوازم آرايش!
016983.jpg
سينا - واردات قانوني لوازم آرايشي كه اين روزها بازار تقاضاي پررونقي پيدا كرده، از سال 81 تا 82 تقريبا 3 برابر شده و هر هفته 30 - 25 مجوز براي تاسيس فروشگاه هاي جديد لوازم آرايش صادر مي شود.
اين درحالي است كه آماري از واردات بي رويه غيرقانوني لوازم آرايشي در دست نيست، اما آنچه مسلم است اينكه در كمتر از 50 سال لوازم آرايشي كه به …هفت قلم” محدود مي شد، اكنون به صدها قلم افزايش يافته و لوازم آرايش فروشي ها مملو از وسايل متنوع ايراني و خارجي است.
درگذشته نه چندان دور لوازم آرايش زن ايراني شامل شانه، سرمه،وسمه،حنا،سرخاب،سفيدآب و عطربود، اما اكنون اين وسايل چنان متنوع شده كه نمي توان در كمتر از هزار قلم خلاصه كرد.
براساس آمار رسمي موجود در گمرك طي سال 79۹۱،هزار و 599 دلار لوازم آرايش كه شامل فرآورده هاي آرايشي لب،چشم، ناخن،پودر،مواد فر و بازكردن فر،فيكساتور مو و شامپو بود وارد كشور شد كه اين رقم درسال 80 به 607هزار و 927دلار افزايش يافت و درسال 81 به رقم 3 ميليون و 35هزار و 150 دلار و در سال 82 به 9 ميليون 337هزار و 524 دلار افزايش يافت و اين روند همچنان ادامه يافت.
اين آمار تنها واردات رسمي است،درحاليكه مسوولان مي گويند سالانه چندين برابراين ميزان به صورت قاچاق وارد كشور مي شود.
باتوجه به بازار چندميليوني زنان ايراني،شركت هاي سازنده وسايل آرايش هرساله كالاهاي بيشتري را روانه بازار مي كنند و سودهاي سرشاري به جيب مي زنند.
…سيدحسن دكمه چي”رئيس اتحاديه فروشندگان كالاهاي خرازي به قاچاق لوازم آرايش اشاره مي كند و مي گويد:”به سفارش تجار ايراني، كشور چين وسايل آرايش با مارك فرانسه و انگليس را روانه بازار مي كند و چون قيمت اين نوع وسايل به دليل كيفيت پايين و واردات قاچاق كمتر از واردات قانوني است، برخي مغازه داران از آن استقبال مي كنند.”
وي مي گويد: اكنون شكاياتي ازسوي مردم از فروشندگان فرآورده هاي آرايشي تقلبي به صنف رسيده كه درحال بررسي هستيم و به فروشندگان تذكر مي دهيم.
اكثر اين فرآورده هاي غيربهداشتي حتي در داخل كشور توليد و با مارك هاي خارجي روانه فروشگاه ها مي شود.
دكمه چي مي افزايد: درسال هاي اخير مصرف لوازم آرايش چندبرابر شده و تقريبا از 30مجوزي كه درهفته در اين صنف صادر مي شود، 25 مجوز به فعاليت هاي فروشگاه هاي لوازم آرايش اختصاص دارد.
وي مي گويد: قبلا صدور مجوز سقف داشت، اما اكنون به دليل بيكاري درسطح كشور، دولت سقف را برداشته و همين امر سبب شده كه انواع مغازه ها مثل قارچ در شهر پر شود.
دكمه چي مي گويد: در اروپا براي هر 200 نفر و حداقل 40 نفر، يك فروشگاه يا مغازه وجود دارد، اين در حالي است كه در تهران براي هر 10 نفر يك مغازه وجود دارد.”

رفاه
شير در مهدكودك ها، اما نه شير بيشه 
017001.jpg
هميشه شير، همه وقت شير، 3 تا ليوان شير. اين شعار لابد به گوش شما هم آشناست. از جنبه تبليغات اقتصادي اين شعار بگذريم، ترويج فرهنگ مصرف شير، ضامن سلامتي نسل آينده است. به خصوص اگر روي كودكان بيشتر تاثير بگذارد. دكتر مجيد ترابي، مديركل دفتر امور كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور، در آستانه برپايي نخستين كنگره نقش مصرف فرآورده هاي شيري در سلامت جامعه گفت: با هماهنگي معاونت امور دام وزارت جهاد كشاورزي، سازمان بهزيستي و شركت صنايع شير ايران از سال تحصيلي جديد طرح توزيع شير رايگان در مهدهاي كودك، همگام با اجراي اين طرح در مدارس اجرا خواهد شد.
وي افزود: اين طرح با هدف ترويج فرهنگ مصرف شير و فرآورده هاي آن از كودكي امسال در 95 مهدكودك شهر تهران، سال آينده در تمام مهدهاي شهر تهران و از سال تحصيلي 84 در سراسر كشور اجرا خواهد شد.
به گفته دكتر ترابي، يكي از مشكلات موجود در اجراي اين طرح، مساله توزيع شيرهايي است كه به صورت پاستوريزه در اختيار ما قرار مي گيرد كه حداكثر زمان نگهداري آن 48 ساعت است. وي خواستار همكاري دست اندركاران اجرايي كشور به منظور رفع معضل توزيع شد. ترابي همچنين گفت: در صورتيكه شير استرليزه در اختيار مجريان طرح توزيع شير رايگان در مهدهاي كودك قرار گيرد، تا حد زيادي معضل موجود رفع خواهد شد.
به هر حال وي نيز مناسب ترين محل براي آموزش فرهنگ صحيح تغذيه را مهدكودك ها دانسته است.

ميراث
از ايران چه مي دانيد؟
017007.jpg
ميراث خبر- اغلب ايراني ها كمتر در مورد ايران و پيشنيه اش مي دانند، مگر آن چيزي هايي كه در كتاب هاي درسي فرا گرفته باشند. همه مردم هم حوصله خواندن كتاب هاي قطور ايران شناسي را ندارند. در اين ميان شايد كتاب هايي كه به مذاق خواننده گريزپاي ايراني به كار آيد، بيشتر به ايران شناسي ايراني ها كمك كند. اينهمه نوشتيم تا خبر دهيم كه دو كتاب جشن هاي ايراني و تقسيمات كشوري از مجموعه كتاب هاي از ايران چه مي دانم؟ توسط دفتر پژوهش هاي فرهنگي تا هفته آينده وارد بازار كتاب مي شوند. جشن هاي ايراني را عسگر بهرامي تاليف كرده و تقسيمات كشوري ايران به همت بهرام امير احمدي تاليف شده است.
از ايران چه مي دانم؟ مجموعه كتاب هايي است كه درباره وضيعت جغرافيايي، تاريخي، مذهبي، فرهنگي و ... كشور ايران به خواننده اطلاعات مي دهد. ايده انتشار اين مجموعه را دكتر ناصر تكميل همايون به ايران آورد. وي زماني كه در دوران دانشجويي در فرانسه تحصيل مي كرد با مجموعه كتاب هاي از فرانسه چه مي دانم؟ كه توسط موسسه چه مي دانم؟ انتشار مي يافت آشنايي پيدا كرد. در تمام سال هاي پس از بازگشت به وطن، ايده انتشار چنين مجموعه اي درباره كشور ايران در ذهن او بود تا اينكه سرانجام با موافقت دفتر پژوهش هاي فرهنگي به رياست محمد حسن خوشنويس، نخستين كتاب از اين مجموعه منتشر شد. نخستين كتاب اين مجموعه با نام قالي شويان  در شهريور سال 79 منتشر شد. اين مجموعه را دايره المعارف تك نگاشت ايران براي جوانان مي دانند. چرا كه اطلاعات ارايه شده در هر كتاب موجز، مختصر و علمي است. در فرانسه تاكنون بيش از 10 هزار عنوان از اين مجموعه از فرانسه چه مي دانم؟ منتشر شده است. مولفان مجموعه از همه ايران چه مي دانم؟! تاكنون براي تهيه هزار عنوان از اين مجموعه منبع و ماخذ تهيه كرده اند كه به مرور به چاپ مي رسد.

بازتاب
دكتر نامرئي
016992.jpg
حتما اين ضرب المثل قديمي را شنيديد كه مي گويند: نوكر من نوكري داشت، چاكر من چاكري داشت.
پنج شنبه هفته گذشته آقايي با دفتر تحريريه تماس گرفتند و در مورد گزارشي صحبت كردند كه ماه ها قبل چاپ شده بود. آقاي ش. رضايي مي گويد: شما در مورد يك پسر جوان گزارش نوشتيد كه از چاقي زيادي رنج مي برده و مجبور شده به پزشك معروفي مراجعه كند. من هم اين گزارش را خواندم و شماره اي از همان دكتر توسط يكي از همكاران شما پيدا كردم. تماس گرفتم وخواستم تا وقتي را در اختيارم قرار دهند. روز موعد به مطب پزشك معروف رفتم. ولي يك پزشك جوان مرا معاينه كرد. يعني قد و وزن مرا گرفت و گفت برويد و فلان روز بياييد ونتيجه را همراه با نسخه بگيريد. بعد هم ويزيت را گرفتند. يعني خبري از آن دكتر معروف نبود. حالا من اين سوال را از شما ومسوولان سازمان نظام پزشكي مي پرسم. آيا اين كار درست است؟ تازه اين آقاي دكتر چند مطب ديگر هم دارد و با بقيه مردم هم همين كار را مي كند. اگر هم حرفي بزنيد مي گويند آقاي دكتر ك وقت ندارند و از اين حرف ها. واقعا اگر آقاي دكتر وقت ندارد چرا با ما بازي مي كند. من مي توانستم قد و وزن خودم را بگيرم و پولي هم بابت آن نپردازم. من و بقيه مراجعه كننده ها بايد به چه كسي مراجعه كنيم؟ اميدواريم مسوولان سازمان نظام پزشكي يا ارگان هاي مرتبط جوابي به اين سوال بدهند.

آموزش
دانش آموزان كاغذ سفيد را ترجيح مي دهند
016986.jpg
ما عادت كرده ايم روي كاغذهاي كاهي بنويسيم و روي كاغذهاي كاهي بخوانيم. هيچ كاغذ سفيدي را هم به اين كاغذها ترجيح ندهيم. قرار نيست كه دانش آموزان هم چنين عادتي داشته باشند. تحقيقات آموزش و پرورش نشان داده، كاغذ سفيد كتاب درسي تاثير مثبت تري در يادگيري دارد. مدير كل دفتر چاپ و توزيع كتب درسي آموزش و پرورش، احمد حسيني، گفته: دانش آموزان اظهار كرده اند كه در صورت استفاده از كاغذ سفيد بهتر مي توانند با كتاب درسي خود ارتباط برقرار كنند.
احمد حسيني افزود: كاغذ سفيد باعث مي شود تصوير بهتري روي آن چاپ شود كه در نتيجه تصوير زيباتر جلوه مي كند و اثر آموزشي بسيار خوبي خواهد داشت. وي اضافه كرد: از سال گذشته تصميم گرفتيم كاغذ كتاب هاي درسي را سفيدتر كنيم، به همين دليل است كه كتاب هاي درسي امسال ديگر حالت كاهي ندارند. حسيني ادامه داد: هزينه كتاب ها با استفاده از كاغذ سفيد به ميزان زيادي تغيير نكرده است، بلكه اثرات مثبت آموزشي آن به مراتب بيشتر بوده است.
وي در خصوص بازيافت كتاب هاي درسي نيز اظهار داشت: با توجه به اين نكته كه كتاب صحافي مي شود، چسب مي خورد و مركبش چهار رنگ است، براي بازيافت نيازمند دستگاه هاي خاص بوده و چندين ميليارد تومان براي اين كار هزينه لازم است. وي گفت: اين مساله در حالي است كه روزنامه ها به راحتي بازيافت مي شوند، زيرا نوع مركب و كاغذ در روزنامه ها فرق مي كند و بازيافت نيز خيلي ساده تر انجام مي شود، ولي هيچ كس درباره اين موضوع كار نمي كند.

صنوف
يك بيانيه و مطالبات عقب افتاده
016989.jpg
اين بار طرف حرف ما محصلان هستند. يك وقت آرزو نكنيد كه در آينده معلم شويد چون هيچ ناني براي روغن زدن ندارد. فكرش را كنيد كه 15 سال درس بخوانيد. به جاي گچ، پودر ماژيك ميل كنيد و آخر سر هم بشويد يك معلم حق التدريسي با ماهي 130 هزار تومان آن هم با اضافه كاري. خب، شركت كردن در سنديكاهاي فرهنگي و اعتراضات صنفي هم به كسي برنمي خورد. آنقدر مطالبات عقب افتاده فرهنگيان داريم كه پرداخت آن هم احتمالا به نسل بعدي قد ندهد. البته خوبي صنف فرهنگي اين است كه دير نااميد مي شوند.
سازمان بسيج فرهنگيان در آستانه آغاز سال تحصيلي طي بيانيه اي از مسوولان اجرايي كشور خواستار تلاش براي پرداخت مطالبات و رفع تبعيض حقوق فرهنگيان با ساير كاركنان دولت شدند و از نمايندگان مجلس تقاضا كردند تا با عزمي راسخ تر در تامين خواسته هاي به حق فرهنگيان كوشا باشند.
بر اساس اين بيانيه سازمان بسيج فرهنگيان، بر توجه هر چه بيشتر به امر تربيت در نظام آموزش كشور تاكيد كرده و استفاده از تكنولوژي به ويژه تكنولوژي هسته اي را حق مسلم مردم ايران دانسته است.

تحقيقات
قتلگاه كاميوني
017004.jpg
براساس نتايج مطالعات ساماندهي رفت و آمد وسايل نقليه سنگين در تهران به طور متوسط ماهانه 116 و سالانه حدود 1400 وسيله نقليه سنگين در اين شهر تصادف مي كنند.
براساس اين مطالعات كه توسط سازمان حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران انجام شده است در سه سال گذشته 4167 تصادف وسايل نقليه سنگين در نقاط تصادف خيز اين شهر روي داد.
از ميان محل هاي پر تصادف به ترتيب ميدان شهيد كلاهدوز، تقاطع آزادگان شهيد رجايي، سه راهي پل اول جاده ساوه، ميدان بهمن و تقاطع آزادگان شهيد دستواره هر يك با بيش از 100 تصادف در سه سال مورد بررسي شاهد بيشترين تصادف بودند.
بنابراين گزارش 70 درصد وسايل نقليه سنگين از مناطق 15 تا۲۰ عبور مي كنند و حركت شبانه خودروهاي سنگين وقوع تصادفات خونين و نيز آلودگي هاي زيست محيطي به ويژه آلودگي صوتي وكاهش امنيت معابر را موجب شده است.
اين آمار البته فقط محض اطلاع است، چرا كه نه مي شود مانع رفت و آمد وسايل نقليه سنگين شد و نه - با درجه بدبيني بالا- مي شود فرهنگ و شخصيت برخي رانندگان را به سادگي اصلاح كرد.

خارجي
اسپانيا ركورد شكست
017010.jpg
مدت انتظار بيماران اسپانيايي براي انجام عمل جراحي در بيمارستان  هاي دولتي اين كشور اروپايي نزديك به سه ماه است.
النا سالگادو وزير بهداري اسپانيا با اعلام اين خبر در نشست مسوولان بهداشتي كشور گفت كه در حال حاضر 400هزار بيمار در انتظار عمل جراحي در اسپانيا به سر مي برند.
وي افزود: 6/8 درصد از اين بيماران بيش از 6 ماه است كه در صف عمل جراحي هستند.
بنابراين گلي به گوشه جمال خودمان ، موافقيد؟

شهري
طرح تغيير ساعت كار معترض ندارد
016995.jpg
واحد مركزي خبر - به گفته مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، طرح تغيير ساعات كار اصناف و ادارات در شهر تهران هنوز با مخالفتي روبه رو نشده و شوراي شهر اميدوار است اين طرح اجرا شود. چمران طرح تغيير ساعات كار در تهران را موجب كاهش ترافيك و آلودگي هوا و جلوگيري از هدر رفتن وقت و سرمايه شهروندان برشمرد و گفت اگر طرح هايي مانند تغيير ساعات كار با عزم ملي و تعامل دستگاه هاي مربوط اجرا شود بسيار از مشكلات تهران به ويژه ترافيك و آلودگي هوا حل مي شود.

در شهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
طهرانشهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |