سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۰۹
گردشي در جشنواره ورزش، گردش، نشاط
اسكواش، اركستر، آش دوغ و ...!
چادر بزرگي به سبك عشاير ايل قشقايي در صحن استاديوم گسترده شده است. يك زن و مرد و دختر جوان شان روي يك سيني مسي داغ، نان تنوري درست مي كنند تا علاقه مندان آن را كنار كباب داغ بناب ميل كنند
017442.jpg
سعيده امين 
ورزش دوستان عزيز لطفا براي تماشاي فوتبال از در شرقي وارد شويد. فقط كساني مي توانند از در غربي استاديوم وارد شوند كه نه براي تماشاي فوتبال بلكه براي بازديد از جشنواره فرهنگي ورزشي گردش، ورزش، نشاط آمده باشند. اين جشنواره از 26 ماه قبل و تا همين ديروز با حضور فدراسيون هاي ورزشي، صنايع دستي منتخبي از استان هاي پرجاذبه، هنرمندان و موسيقيدانان با هدف گذراندن اوقات فراغت و تفريحات سالم برپا شد.
غرفه ها دور تا دور استخر وسط حياط استاديوم برپا شده اند پرتوهاي مستقيم پرژكتور از زيرآب به آسمان كشيده مي شود. نازلي گيزيم جيران بالا آچ گاپوني گلدي بابا دختر نازنينم جيران در را باز كن بابا آمدهفضاي دل انگيزي به حياط استاديوم داده است.
نوبت، نوبت موسيقي آذري بود و گروه آذري روي سن به طور زنده براي تماشاچياني كه با علاقه روي صندلي ها نشسته بودند موسيقي آذري پخش مي كند. غرفه موسيقي درست مجاور در ورودي نمايشگاه بود كه به شهادت بسياري از بازديدكنندگان تاثير زيادي در جلب شهروندان براي بازديد از نمايشگاه مي گذارد. بادهاي غربي قطره هاي فواره را روي صورت بازديدكنندگان پخش مي كند. غرفه ها با صنايع دستي از سمت چپ نمايشگاه آغاز و به غرفه فدراسيون كوهنوردي از سمت راست خاتمه مي يابد.
در غرفه استان اردبيل گيوه هاي رنگارنگ آويزان است. غرفه دار گيوه ها را بسته بندي كرده و به دست مشتريان مي دهد اينجا كار و كاسبي خوب گرفته است چشم مردم تهران كه به كفش هاي آنتيك عادت كرده است ديدن منگوله هاي رنگارنگ يك گيوه واقعي يك غنيمت است. درست كنار غرفه استان اردبيل غرفه زنجان جا خوش كرده است. صدها مدل چاقوي زنجان در داخل ويترين جا گرفته است. شمشيرها و خنجره هاي مرصع از ديوار غرفه آويزان است. چند چاقو روي ويترين، هر بازديدكننده اي را براي داشتن آن به وسوسه مي انداخت.
بعداز همه فرش هاي تبريز بود كه چشم هر بازديدكننده اي را خيره مي كرد. نمايي از پرتره دختران قاجار، چند هنرپيشه خارجي به صورت ابريشم دستباف روي ديوار غرفه آويزان بود. غرفه دار پيرمردي است كه هر از چندگاهي پشت دار قالي تكيه خورده در غرفه، مي نشيند. با لهجه شيرين تركي مي گويد: مردم فرش هاي دستباف را بيشتر براي تماشا دوست دارند اما موقع خريد مي روند سراغ فرش هاي ماشيني، فرش ماشيني ارزشي ندارد حتي اگر يكهزار شانه باشد.
دو نفر از زوج هاي هنرپيشه تلويزيون مقابل يك طاقه فرش ايستاده و در مورد قيمت آن از غرفه دار پرس وجو مي كنند. جمعيتي نه چندان بزرگ از روي كنجكاوي پشت سر اين دو هنرپيشه راه افتاده اند و باز هم غرفه اردبيل اين بار با گليم و عسل و آش دوغ. روي پلاكاردي درشت نوشته است: آش دوغ سرعين موجود است. غرفه دار مي گويد: همه محتويات آش را از سرعين آورديم و اينجا فقط آن را طبخ كرديم. سير رنده شده كنار هر آش دوغ به خريداران داده مي شود. خنكاي درياچه استاديوم، بادهاي غربي و آش دوغ داغ، آدم را ياد شب هاي سرعين بعد از يك فصل آبتني در استخرهاي آب درماني مي اندازد.
چادر بزرگي به سبك عشاير ايل قشقايي در صحن استاديوم گسترده شده است. يك زن و مرد و دختر جوان شان روي يك سيني مسي داغ، نان تنوري درست مي كنند تا علاقه مندان آن را كنار كباب داغ بناب ميل كنند. از اينجا به بعد نمايشگاه چهره ورزشي به خود مي گيرد. تابلوي بزرگ و زيبايي با عنوان فدراسيون دارت از دور خودنمايي مي كند. داخل غرفه  4 پايه سيبل به ترتيب چيده شده و هر يك از بازديد كنندگان مي توانند با 4 دارت استعداد خود را در هدف گيري امتحان كنند. غرفه دارت شلوغ ترين غرفه ورزشي جشنواره است. كمي آن طرف تر غرفه ورزش هاي همگاني است كه ورزش هايي هم چون اسكيت، طناب كشي و غيره ... هر كه مي خواهد ثبت نام كند تا در مسابقه طناب كشي شركت كند، بزرگترين جايزه آن هم شادي و نشاطي است كه اين ورزش به شما مي بخشد. تمام فدراسيون ها در اين جشنواره حضور داشتند.
اما از اين فدراسيون ها در نمايشگاه چيزي نبود جز چند پوستر عكس و تعدادي چوب بدمينتون كه درداخل پوشش سياه خود از ديوار غرفه آويزان بود. يك اتاقك شيشه اي در گوشه غرفه ها قرار دارد كه دو دختر جوان با علاقه در آن اسكواش بازي مي كنند. غرفه فدراسيون كوهنوردي از همه هيجان انگيزتر است. يك ماكت بزرگي از صخره در گوشه نمايشگاه جاسازي شده است. علاقه مندان با پرداخت مبلغ ناچيز و گرفتن شماره در نوبت بالا رفتن از صخره مي مانند. تعداد زيادي از جوانان كنار صخره ايستاده اند. نوبت به نوبت تا نصفه راه نرسيده به پايين مي لغزند. كودك 12 ساله اي به چابكي از صخره بالا مي رود: دمت گرم. ساعت از 22 شب گذشته، تعداد بازديد كنندگان بيشتر مي شود. 11 دستگاه فرهنگي، 4 وزارتخانه و 7سازمان طي تدوين برنامه 10 ساله اي به توسعه فرهنگ نشاط در سطح جامعه پرداخته اند و به منظور توسعه اقدامات نشا ط آور و ورزش بالغ بر 23 ميليارد تومان به دستگاه هاي بودجه اختصاص داده شده است كه حدود 6 ميليارد تومان براي سازمان تربيت بدني جهت توسعه ورزش محلات و ايجاد خانه هاي فرهنگ محلات پيش بيني شده است كه برپايي جشنواره ورزش، گردش و نشاط در راستاي اهداف برنامه 10 ساله صورت گرفته است.
اينها اظهارات اسد زاده دبير اجرايي جشنواره است.
تمام اين اقدامات در راستاي پيشگيري از گرايش جوانان به اعتياد است. درمان يك معتاد حداقل 10 برابر خسارت ناشي از اعتياد افراد جامعه جلوگيري خواهد كرد و سرمايه گذاري در امر پيشگيري از اعتياد مي تواند جلوي بسياري از آسيب ها را بگيرد.
جشنواره فرهنگي ورزش، گردش و نشاط از سوي سازمان تربيت بدني و با همكاري ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت ارشاد اسلامي، سازمان صدا و سيما، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، سازمان حفاظت محيط زيست، سازمان ملي جوانان، وزارت آموزش و پرورش و موسسه مطالعات استراتژيك صنعت جهانگردي تدارك ديده شده است و با اين اعتقاد كه تنها راه پيشگيري از اعتياد ايجاد نشاط در جامعه است به كار خود پايان داد.

هوا
افزايش دما
همانطور كه سازمان محترم هواشناسي پيش بيني كرده بود هوا در اكثر نقاط كشور به ويژه تهران افزايش يافته و آن حال وهواي اوليه پاييزي را از ما گرفته است. راستي تا به حال دقت كرده ايد كه هر وقت بحث گرم شدن و افزايش دما مي شود پيش بيني هاي اين سازمان درست از آب در مي آيد و بالعكس. ما كه نفهميديم اين چه صيغه اي است، حتما سري در كار است. اين عزيزان زحمتكش قصد دارند با اين كارشان در زمان كاهش دما و احتمالا آمدن باران ما را غافلگير كنند. از اين حرف ها بگذريم و مسوولان سازمان هواشناسي هم حرف هاي ما را جدي نگيرند چون قصد فقط يك شوخي بود.
اما از افزايش دما گفتيم، پس اين نكته را هم اضافه كنيم كه با مراجعه به سايت هاي مختلف خبري، اين سايت وضع هوا را براي گرمترين ساعات امروز 32 درجه پيش بيني كرده است. حالا اگر يكي، دو درجه اين طرف و آن طرف شد به ما خرده نگيريد. اما اختلاف دماي هوا با سردترين ساعات امروز 10 تا 12 درجه است يعني دماي هوا در خنكترين لحظات امشب بين 20 تا 22 درجه نوسان خواهد داشت.

جعبه
پارك ژوراسيك 3
تكرار سريال من يك مستاجرم كه ديشب از شبكه سوم پخش شد را مي  توانيد امروز ساعت 40:13 تماشا كنيد. مردان كوچك را مي  توانيد ساعت 15:14 ببينيد از شبكه دوم سيما.
تكرار دايره ترديد را هم مي  توانيد ساعت 15 نگاه كنيد كه از شبكه اول پخش خواهد شد.سريال قهر و آشتي امشب ساعت 19 پخش مي  شود از شبكه تهران. ماموران پرونده هاي راكد را مي  توانيد امشب ساعت 15:20 ببينيد كه از شبكه۳ پخش مي  شود.شبكه دوم سيما امشب قسمت سوم فيلم پارك ژوراسيك را در ساعت 21 پخش خواهد كرد. اگر دوست داشتيد نگاه كنيد. مجموعه طنز كمربندها را ببنديد را هم مي  توانيد ساعت 15:21 از شبكه 3 تماشا كنيد.
بازار فوتبال امشب و فردا داغ داغ است. امشب در مهمترين ديدار ، رئال مادريد ميزبان رم است.اما گويا مسوولان شبكه سوم، بازي بايرن مونيخ و آژاكس را به طور زنده در ساعت 15:22 پخش خواهند كرد. شايد بتوانيد از ديدن بازي هاشميان در اين مسابقه لذت ببريد والا اين مسابقه چيز ديگري ندارد.روز خوبي داشته باشيد.

نمايشگاه
روسري سنتي 
نمايشگاه و فروشگاهي از روسري ها و لباس هاي سنتي ايراني از ديروز در نگارخانه فرهنگسراي جوان برپا   شد. هدف اصلي از برپايي اين نمايشگاه علاوه بر آشنايي با لباس هاي اقوام مختلف ايراني، استفاده كاربردي از اين نمايشگاه است كه باعث شده روسري هاي مختلف قابل استفاده در اين نمايشگاه پررنگ تر باشد.در ضمن فروش هم براي اين نمايشگاه در نظر گرفته شده است.
همه روزه مي  توانيد ساعت 9 تا 20 به فرهنگسراي جوان در ميدان خراسان، خيابان خاوران مراجعه و از اين نمايشگاه ديدن كنيد.
همچنين فرهنگسراي اقوام به مناسبت ايام مبارك شعبانيه اقدام به برگزاري نمايشگاه كتاب تحت عنوان مهدويت كرده است.
اين نمايشگاه شامل كتاب هاي مهدويت و مذهبي و عرضه محصولات فرهنگي است. نمايشگاه تا پس فردا از ساعت 8 الي 19 در ميدان ابوذر- سجاد جنوبي- ميدان بهاران- فرهنگسراي اقوام داير خواهد بود.

امروز
آبي پوشان با مركب قرمز
017439.jpg
هيچگاه شاهد آتش سوزي يك خانه يا مغازه بوده ايد. تابه حال شده كه يك حيوان موذي امانتان را بريده باشد و جرات نزديك شدن به آن را هم نداشته باشيد يا مثل كارتون هاي كودكان، دستتان در چرخ گوشت به قطعات جالبي تقسيم شده  باشد؟ سقوط در چاه و گازگرفتگي، اين روزها هم كه پيدا كردن جسد دركوره مشهور شده كه همه وهمه جزو مشغله يك گروه از نيروهاي زحمتكشي است كه نام آتش نشان را يدك مي كشند. اين آبي پوشان كه مركب قرمز رنگشان هركجا آژيركشان ديده شود خبر از يك اتفاق ناگوار مي دهد زندگي عجيبي دارند، هميشه آماده باش هستند تا با تمام وجود جانشان را براي نجات جان يك شهروند به خطر بيندازند.
وقتي يكي از آنها بدون امكانات ويژه، شير فلكه يك مخزن بنزين در پمپ بنزين را بست و با بدن آب شده از آتش از آن جهنم جان سالم البته نه چندان سالم به در برد، منتظر تشكر هيچكس نبود. او مي گفت وظيفه اش را انجام داده و يك ملت حيرت زده از كار او تمام قامت به احترامش ايستاده. امروز روز آتش نشاني است. يك تشكر از اين آبي پوشان نه تنها باعث دلگرمي آنها مي شود، بلكه به نوعي اداي ديني هم هست به اين عزيزان. در ضمن شماره تلفن اين سازمان 125 است ولي اميدواريم هيچگاه نياز نداشته باشيد كه يك ،  دو و پنج را در صفحه كليد تلفنتان لمس كنيد.

پرده
۱۳ گربه روي شيرواني 
از سينماهاي تهران خبر مي  رسد كه فيلم 13 گربه روي شيرواني از ساخته هاي علي عبدالعلي زاده كه محمدرضا گلزار و محمدرضا شريفي نيا در آن ايفاي نقش مي  كنند با اكران 14 سينما براي نمايش بالاترين تعداد سالن را در ميان ساير فيلم هاي حال حاضر روي پرده، به خود اختصاص داده است.بعد از اين فيلم، اشك سرما و دوشيزه با اكران در 9 سينماي شهر در رتبه دوم قرار دارند. اما مكان سوم را فيلم قلب هاي ناآرام با اكران در 7 سينما به خود اختصاص داده است. آخرين ساخته رسول ملاقلي پور با نام مزرعه پدري در 6 سينماي تهران در حال اكران است.
در خصوص فيلم ميهمان مامان ساخته داريوش مهرجويي نيز بايد خدمتتان عرض كنيم كه اين فيلم در آخرين روزهاي اكران خود است و هم اكنون تنها در 4 سينما مي  توانيد اين فيلم را تماشا كنيد. اين فيلم پس از مارمولك و كما در سال جاري پرفروش ترين فيلم بوده است. هر چند كه دستفروشان، همچنان در مترو و خيابان هاي مختلف شهر به فروش كپي غيرمجاز سي دي اين فيلم مي  پردازند.فيلم سربازان جمعه و گاوخوني هم هر كدام در يك سينما در مكان  آخر قرار دارند. فيلم بيل را بكش را هم مي  توانيد در سينما كريستال ببينيد.

فرهنگ
۲۰ درصد تخفيف 
فرصتي براي نوشتن مقدمه نيست. بي مقدمه مي رويم سر اصل مطلب. ستون امروز فرهنگ را از فرهنگسراي سالمند شروع مي كنيم. قرار است دوره هاي آموزشي خوشنويسي به شيوه هاي نستعليق و تحريري در اين فرهنگسرا برگزار شود. اگر به حضور در اين كلاس ها علاقه داريد، حتما همين امروز سري به فرهنگسراي سالمند بزنيد.خبر ديگر اينكه امروز آخرين فرصت براي بازديد از نمايشگاه روايت عشق است كه به مناسبت هفته دفاع مقدس در فرهنگسراي فدك برپا شده.اگر به نمايشگاه هايي از اين دست علاقه داريد، حضور در فرهنگسراي اقوام را هم فراموش نكنيد. عنوان اين نمايشگاه يادمان 8 سال دفاع مقدس است و در آن مي توانيد 40 قطعه عكس و پوستر ببينيد.و بالاخره برنامه هاي آموزشي سازمان فرهنگي - هنري شهرداري. اين كلاس ها با 20 درصد تخفيف نسبت به شهريه هاي تابستان راه اندازي شده اند. هدف از برگزاري اين كلاس ها سوق دادن اهالي مناطق جنوب شهر به سوي امكانات فرهنگي و آموزشي با حداقل قيمت و كلاس هايي با كيفيت آموزشي بالا است. اين كلاس ها در فرهنگسراهاي بهمن، اقوام، ورزش، انقلاب، مجتمع فرهنگي هنري بعثت و خانه هاي فرهنگ ابوسعيد، شيخ  هادي و دولت آباد برگزار مي شود. براي ثبت نام در اين كلاس ها فقط تا آخر مهر وقت داريد.

صحنه
راز سرزمين من 
با پايان گرفتن جشنواره عروسكي تهران، مجموعه تئاتر شهر فعاليت هاي خود را با اجراي 8 نمايش ادامه مي  دهد.
روابط عمومي تئاتر شهر، نمايش هايي كه قرار است در سالن هاي مختلف اين مجموعه به معرض تماشا گذاشته شوند را اعلام كرد. تئاتر راز سرزمين من درتالار اصلي هر شب ساعت 19 به روي صحنه خواهد رفت. 31/6/77 نام نمايشي ديگر است كه در تالار چهارسو ساعت 19 اجرا مي  شود. تالار قشقايي هر شب ساعت۴۵:19 شكلك را به اجرا خواهد گذاشت. ساعت 15:19 در تالار سايه مي  توانيد تئاتر شب محبوبه را ببينيد. در انتظار گودو در تالار خانه خورشيد اجرا مي  شود. اين نمايش نوشته ساموئل بكت است و كارگرداني آن را امير غني زاده به عهده دارد. در ضمن ساعت اجراي آن هم 30:17 است. عروسي شغال و يكي از خيلي ها به ترتيب در تالار كوچك شماره 2 در ساعت 30:19 و تالار نو در ساعت 18 به روي صحنه خواهند آمد.
و در نهايت تالار سنگلج نيز پذيراي نمايش دار و دلدار است كه زمان آغازش هم ساعت 30:18 است.

پايتخت
توكيو
نمايشگاهي از دستگاه هاي بازي گيم از جمله دستگاه هاي بازي متحرك و قابل حمل روز گذشته در چايبا در حومه توكيو آغاز به كار كرد. در نمايشگاه امسال 117 سازنده دستگاه هاي بازي شركت كرده اند كه رقمي بي سابقه است. شركت بازي هاي رايانه اي سوني، دستگاه بازي ويدئويي ويدئوگيم متحركي را پيش از زمان اعلام شده در اين نمايشگاه عرضه كرده است. اين دستگاه كه مي تواند به عنوان يك دستگاه نوازنده موسيقي نيز عمل كند، از تراشه پيشرفته اي كه تصاوير روشن تر و واضح تري را ارايه مي دهد، بهره مند است. اين نمايشگاه همچنين انواع گوناگوني ازنرم افزارهاي بازي را كه براي تلفن هاي همراه طراحي شده است به بازديدكنندگان خود عرضه مي كند.

واشنگتن
تشديد تدابير امنيتي وكنترل در اداره مهاجرت آمريكا پس از حملات يازدهم سپتامبر 2001 ، موجب كاهش چشمگير صدور كارت سبز در سال گذشته ميلادي براي مهاجران به آمريكا شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن بر اساس آمار رسمي، شمار كارت سبز هايي كه به مهاجران به آمريكا داده مي شد در سال مالي 2003 كه در ماه سپتامبر پايان مي يابد نسبت به سال پيش از آن 34 درصد كاهش يافت. وزارت كشور آمريكا با اشاره به گزارش سالانه اداره مهاجرت آمريكا اعلام كرده است علت اصلي كاهش صدور كارت سبز، تشديد كنترل و اتخاذ تدابير امنيتي سخت براي متقاضيان مهاجرت و اقامت در  آمريكا بوده است.

دهلي نو
مردم جنوب آسيا به ويژه مردم هند در سال هاي اخير براي درمان امراض و معالجه خود به استفاده بيشتر از داروهاي سنتي روي آورده اند. به همين منظور براي آگاهي مردم از خواص داروهاي سنتي نمايشگاهي در دهلي پايتخت هند بر پا شده است.
در چهارمين نمايشگاه داروهاي سنتي هند در دهلي نو استفاده از داروهاي سنتي و تاثير آن در سلامتي افراد در قالب كتاب، داروهاي ساخته شده، شيوه هاي پيشگيري و معالجه بيماران ارايه شده است.
در اين نمايشگاه علاوه بر هند كشورهاي چين، پاكستان و نپال نيز راه هاي معالجه بيماران به شيوه هاي مرسوم در اين كشورها را با استفاده از شيوه هاي سنتي و گياهي عرضه كرده اند. استفاده از عصاره گياهان در موادغذايي و دارويي براي رفع امراض و معالجه دردها از ديگر موارد عرضه شده در اين نمايشگاه است. شركت هاي دارويي هندي در 12 غرفه توليدات جديد خود را در زمينه توليد داروهاي سنتي در اين نمايشگاه عرضه كرده اند.

ستون شما
پسر قصه ما
صبح است، اول مهر. اين جمله حالا بيات شده. چند روزي از بازگشايي مجدد مدارس مي  گذرد. بچه ها با كوله پشتي هاي رنگارنگ مي آيند و مي روند. بعضي ها روز اول گريه كردند، اما اين فقط يك روز بود. بعد مدرسه خوب يا بد براي بچه ها نوعي سرگرمي مي شود.
ديگر پشت آن درهاي آهني ونيمكت هاي چوبي، دل كسي براي خانه تنگ نمي شود. اين وسط، داستان بعضي از بچه ها فرق مي كند. آنها مدرسه را دوست دارند وگريه هايشان تمامي ندارد.
توي يكي از اين همه مدرسه تهران، پسر بچه اي 8 ساله هر روز با دل خوش مي رود مدرسه و با يك دنيا غم بر مي گردد خانه. توي خانه هم البته فرصتي براي فراموش كردن غصه ها نيست. پسر قصه  ما معلول است، بچه ها در زنگ تفريح دست و پايش را به تمسخر مي گيرند.
پسر قصه ما البته قابل درمان است اما در جيب پدري كه از همسرش هم جدا شده، مبلغ لازم براي جراحي اش پيدا نمي شود. شما اگر دلتان خواست غصه هاي پسر قصه  ما را جدي بگيريد، تلفن دفتر روزنامه در اختيارتان است. منتظريم.

بازتاب
چك ها عودت گرديد
با سلام و احترام، عطف به خبر چاپ شده در آن روزنامه محترم در مورخ هشتم شهريور ماه مبني بر سرقت از شعبه حسينيه ارشاد بانك تجارت، به اطلاع مي رساند مطالب عنوان شده در خبر مذكور در چند مورد با واقعيت همراه نبوده است، لذا خواهشمند است دستور فرماييد به منظور آگاهي افكار عمومي و بر اساس قانون مطبوعات نسبت به درج اصلاحيه خبر در آن روزنامه محترم طبق موارد عنوان شده در ذيل اقدام لازم را مبذول فرمايند.
۱ - در سرقت از شعبه حسينيه ارشاد بانك تجارت هيچگونه وجهي به سرقت نرفته و سارق بانك مبلغ 4 ميليون تومان چك مسافرتي را كه از دست مشتري ربوده است در هنگام فرار روي زمين ريخته و متواري شده است، لذا تمامي چك هاي مسافرتي مشتري بدون كم و كاست به وي عودت گرديده است.
۲ - ماموران پليس 110 پس از تماس تلفني انجام شده حداكثر، ظرف مدت 5 دقيقه خود را به محل حادثه رسانده اند وليكن سارقان توانسته اند با موتور سيكلتي كه از قبل آماده بود اقدام به فرار نمايند.
۳ - طبق اظهارات مسوول شعبه بانك، ايشان با هيچ خبرنگاري در رابطه با اين حادثه مصاحبه ننموده است و مطالب عنوان شده از قول مسوول شعبه بانك صحت ندارد.
مديريت امورروابط عمومي و دبيرخانه هيات مديره 
تغيير پيش شماره
احتراما، عطف به شكوائيه مندرج در شماره 3449 مورخ 7/5/83 آن نشريه تحت عنوان باز هم پيش شماره ها تغيير كرد جوابيه زير اعلام مي شود.
احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 3449 مورخ 7/5/83 صفحه پنج آن نشريه به آگاهي مي رساند: بر اساس گزارش اداره كل منطقه 5 تلفن شهري، علت انجام تغيير پيش  شماره ها در برخي محدوده هاي نازي آباد بنا به ضرورت فني و استفاده تكنولوژي روز دنيا تجهيزات فيبرنورياست كه اين عمل داراي مزايايي اعم از كاهش خرابي هاي كابل ها، كاهش نياز به حفاري معابر و افزايش پتانسيل ارتقاي شبكه مخابراتي مي باشد.
از: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ - مديريت ارتباطات و فرهنگ ترافيك
به: مديريت محترم روزنامه همشهري
موضوع: جوابيه
سلام عليكم
احترما در پاسخ به مطلب درج شده در صفحه 12 بازارچه مورخه 12/5/83 با عنوان مفتح جنوبي منبع موتورسواران دو شغله استخواهشمند است توضيحات زير را جهت آگاهي شهروندان محترم چاپ فرماييد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ
سرتيپ 2 ستاد، پاسدار حسين بيژني
به واحدهاي اقدام كننده دستور داده شد با تخلفات برخورد قانوني نمايند كه در اين راستا با تعداد قابل توجهي از موتورسيكلت هاي متخلف برخورد قانوني شده و از اين به بعد نيز همانند ساير نقاط تهران برخورد با متخلفين در دستور كار قرار دارد.
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ
مركز اطلاع رساني تهران بزرگ 

ذهن زيبا
زماني كه چشمت به سازمان بزرگي مي خورد، بايد بداني كه زماني، شخصي تصميم شجاعانه اي گرفته است.
پيتردراكر
اشخاص باهوش، معمولا متفكران ضعيفي هستند؛ البته امر چندان غريبي نيست. مي دانيد خودروهايي با موتورخوب، دليل ندارد كه همواره رانندگان خوبي داشته باشند.
ادوارد دوبولز
بردرستي دوستان اعتماد نيست، تا به تملق دوستان چه رسد.
سعدي 
هيچكس خوشبخت تر از كسي نيست كه فكر مي كند خوشبخت است.
ضرب المثل آلماني

تهرانشهر
ايرانشهر
دخل و خرج
در شهر
زيبـاشـهر
محيط زيست
مهمانشهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  محيط زيست  |  مهمانشهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |