پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۱۱ - Sep 30, 2004
خرازي: ما قادر به دفاع از خود هستيم
ايسنا- كمال خرازي در گفت وگو با شبكه خبري سي .ان . ان تأكيد كرد: ايران به دنبال توليد سلاح هاي هسته اي نيست و ما با بمب هسته اي مخالفيم.
اين شبكه خبري آمريكايي به نقل از كمال خرازي، وزير امور خارجه كشورمان هشدار داد: اگر اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران حمله كند تهران در برابر آن واكنش نشان خواهد داد.
خرازي گفت: ما از قابليت هايمان به عنوان اولين كشور استفاده نخواهيم كرد، اما اين قابليت ها دفاعي است و ما در برابر حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران واكنش نشان خواهيم داد.
خرازي با ذكر اين كه تهران با بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي همكاري مي كند، افزود: آمريكا آنچه را كه در حال روي دادن است به اشتباه جلوه مي دهد؛ زيرا واشنگتن به دنبال منافع خود مي باشد و انگيزه سياسي خود را داشته است.
وزير امور خارجه كشورمان تأكيد كرد: تهران كاملا شفاف عمل مي كند و تمامي سياستهاي ايران تحت بازرسي آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد.
اين گزارش ادامه داد، خرازي تصديق كرد كه ايران در حال توليد موشكهاي ميان برد و دوربرد است و گفت: اين سلاحها داراي اهداف دفاعي هستند.
وي در اين باره گفت: قطعا ما بايد قادر باشيم از خودمان دفاع كنيم و همانطور كه مي بينيد اين روزها تهديداتي عليه ايران وجود دارد؛ بنابراين ما بايد قادر باشيم از خود دفاع كنيم و ما قادر هستيم از خود دفاع كنيم.
در ادامه اين مطلب خرازي با بيان اين كه ايران تعدادي اعضاي القاعده را دستگير كرده است، در خصوص تعداد و يا اسامي اين افراد جزيياتي را ارايه نداد.
وي افزود: ۱۴ عنصر جديد نيز اخيرا دستگير شده اند.
اين گزارش به نقل از وي ادامه داد: هيچ دليلي براي استرداد آنها به واشنگتن وجود ندارد و اين افراد مي توانند در دادگاههاي ايران محاكمه شوند.
خرازي افزود: تهران از نشست منطقه اي در خصوص عراق حمايت خواهد كرد و ايران درصدد اعمال نفوذ در انتخابات عراق كه قرار است در ماه ژانويه برگزار شود، نيست.
همچنين كمال خرازي وزير امورخارجه كشورمان در گفت وگو با روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز در پاسخ به سوالي در خصوص مذاكرات مستقيم با آمريكا در زمينه مسايل هسته اي گفت: براي آغاز يك مذاكره بايد ميان طرفين اعتماد وجود داشته باشد و اين مسئله به علت گذشته طويل عمل و عكس العمل وجود ندارد.
اين دايره خبيثه بايد با نشان دادن اراده سياسي و نيات خير دو طرف شكسته شود. وي ادامه داد: من هيچ نشانه اي از اراده سياسي و يا نيت خير نمي بينم؛ برعكس ما متوجه هستيم كه دولت آمريكا از هر فرصتي براي اقدام عليه ايران استفاده مي كند.
وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به اين سوال كه آيا قصد داريد به آژانس بين المللي انرژي اتمي اختياري بيشتر براي بازرسي هاي دقيق تر از تاسيسات بيشتري را بدهيد گفت: دست آژانس براي بازديد از هر جايي كه مايل باشد باز است؛ آنها ديدارهايي دايمي را انجام مي دهند و فقط با يك اطلاع در ۲۴ ساعت قبل از بازرسي ها مي توانند وارد شوند و از هر جايي كه مي خواهند بازرسي كنند.

سخنگوي هيأت رئيسه مجلس:
درخواست خرم براي دريافت مستندات استيضاح وجاهت قانوني ندارد
فارس: سخنگوي هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: درخواست خرم براي دريافت مستندات استيضاح، وجاهت قانوني ندارد.
محسن كوهكن نماينده لنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به استيضاح وزير راه و ترابري در روز يكشنبه هفته آينده اظهار داشت: طبق آئين نامه رئيس جمهور براي دفاع از وزير راه و ترابري به مجلس خواهد آمد و به دليل آنكه ما ميزبان هستيم، حضور ساير وزرا طبق ماده هفت آئين نامه در مجلس بلامانع خواهد بود.
كوهكن در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه وزير راه و ترابري مستندات استيضاح را از مجلس درخواست كرده، گفت: اين مطلب را در روزنامه ها خوانده ام.
وي افزود: طبق آئين نامه، استيضاح كنندگان تكليف قانوني خود را انجام مي دهند و آنها موظف نيستند مستندات خود را به وزير راه ارائه كنند و اين درخواست غيرقانوني است.
وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در خصوص استيضاح وزير آموزش و پرورش پس از انجام استيضاح وزير راه و ترابري گفت: مجلس و نمايندگان آزادند كه نظر خود را ارايه كنند همه همكاران در عرض هم قرار دارند و اختيار دارند كه از حقوق قانوني خود استفاده كنند.

ميلاد نور
يك جمعه ديگر از راه رسيد، جمعه اي كه پس از ساليان بسيار، بار ديگر مصادف با ميلاد نوري مطهر است كه از ايام هفته، مقدس ترينش، به نام بي همتاي اوست.
فردا هم طلوع نورمهدي است و هم متعلق به او، او كه در جمعه اي خواهد آمد تا جمعه، مصداق كامل ميلاد نورش و يوم الله ظهورش باشد.
يوم اللهي كه شكوفه معنا و معنويت انسان به بار خواهد نشست و هستي با پژواك الله اكبر رسايش از مقدسترين نقطه زمين، آهنگي نوين را در تسبيح و تحميد حق آغاز خواهد كرد.
روزي كه رنج تاريخ به پايان مي رسد و امامت به صاحب اصلي آن مسترد مي گردد، تا آدمي در پناه نور ظهور بقية الله و آخرين حجت حق، روح متلاطم و نهاد ناآرامش را در ساحل عبوديت حق آرامش بخشد.
فردا روز مهدي عج است و روز ياورانش و منتظرانش، روز شكوفه كردن دلهاي عاشقي كه شيدايي را در پناه نامش، يادش، انتظار ظهورش و رؤيت جمال بي مثالش، معنا مي كنند.
اين روز بر تمامي اين عاشقان مبارك باد. دعا كنيم رحمات و فيوضاتي كه از عرش حق بر زمين و زمان جاري مي شود، بر جان جهان شكوفه كند و عطر خوش ظهورش و حضورش را بر پهنه گيتي بگستراند.

در ديدار هفتگي با مردم رئيس قوه قضائيه
دستور عفو و تخفيف مجازات ۳۱ نفر از زندانيان را صادر كرد
رئيس قوه قضائيه صبح امروز در ديدار هفتگي خود با مردم ۵۰ درخواست قضائي را مورد بررسي قرار داد.
۱۹ مورد از درخواست هاي مردم در ديدارهاي اين هفته تسريع و تجديد در رسيدگي به استناد ماده دو اعمال اختيارات رئيس قوه قضائيه و ۳۱ مورد تقاضاي عفو و تخفيف مجازات و اعمال ماده ۱۲ اختيارات رئيس قوه قضائيه بود كه رئيس قوه قضائيه دستور بررسي سوابق آنان جهت استفاده از عفو را صادر كرد.

شمخاني:
آژانس درخواست بازرسي از پارچين نداشته است
فارس: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: آژانس بين المللي انرژي هسته اي تاكنون درخواست بازرسي از پارچين را نداشته است.
علي شمخاني روز گذشته در حاشيه مراسم واگذاري ۵۵۶۱ واحد مسكوني به كاركنان وزارت دفاع، در مورد ادعاي آمريكا در خصوص وجود تسليحات هسته اي در منطقه پارچين تهران اظهار داشت: دستگاهي كه اين ادعا را دارد در حوزه هاي مختلف اطلاعاتي افتضاح به بار آورده است.
شمخاني تصريح كرد: در ارتباط با ايران قبلاً ادعا شده بود كه در مناطقي مانند شيان و لويزان و يا مركز شهيد كلاهدوز كرج نيز فعاليت هاي تسليحاتي هسته اي صورت مي گيرد اما كذب اين ادعاها معلوم شد و اعلام شد كه هيچ خبري در اين مناطق نبوده است.
وي گفت: اين بار نيز آمريكايي ها مفتضح خواهند شد و چنين چيزي وجود خارجي ندارد چه بسا كه آژانس نيز تاكنون درخواست بازرسي از پارچين را نكرده است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح برنامه آينده اين وزارت را تلاش در جهت توليد قدرت بازدارندگي عنوان كرد و با اشاره به حضور ايران در نمايشگاه صنايع دفاعي در يونان افزود: اين نمايشگاه به لحاظ ارائه توانمندي هاي وزارت دفاع و نيز تبادل اطلاعات مي تواند حائز نكات ارزنده اي باشد.

آخرين گمانه زني هاي استيضاح خرم
مجلس - خبرنگار همشهري: درحالي كه استيضاح احمد خرم، وزير راه و ترابري هفته آينده در مجلس مطرح مي شود دو طيف مختلف مجلس اقدامات و رايزني هاي خود را در اين زمينه آغاز كرده اند.
طيف اصول گرايان اكثرا بر روي استيضاح خرم تاكيد دارند اما تعدادي از اعضاي اين فراكسيون نكات منفي استيضاح را بيشتر از امتيازات موجود در اين اقدام مجلس مي دانند. نمايندگان خوب مي دانند كه استيضاح خرم منجر به اين مساله مي شود كه اين وزارتخانه حدود يكسال بدون وزير باشد و حتي اين امكان وجود دارد كه يكي از معاونان آقاي وزير كه تمام دعواها برسر بركناري وي مي باشد به عنوان سرپرست اين وزارت خانه منصوب شود و آن گاه است كه دست مجلس از هرگونه اقدامي كوتاه مي شود.
به هرحال اين اقدام مجلس ممكن است به مظلوم نمايي اصلاح طلبان در آستانه انتخابات رياست جمهوري نيز منجر گردد. دولت خيلي سعي دارد كه خرم را موفق ترين وزير كابينه نشان دهد و حتي دولت از تمامي وزراء خواسته است در روز استيضاح در مجلس حاضر شوند.
از سوي ديگر برخي تسامح ها در زمان استيضاح اين سئوال را به وجود مي  آورد كه شايد بخشي از بدنه اصول گرايان درمورد استيضاح خرم ترديد داشته باشند. از سوي ديگر مخبر كميسيون وفاق اعلام كرده كه يك سوم اعضاي آنها با استيضاح مخالف اند. فراكسيون اقليت مجلس نيز قطعا به استيضاح راي منفي خواهند داد لذا معادلات در اين زمينه را نمي توان به راحتي محاسبه نمود اما آنچه بسيار واضح و آشكار است عصبانيت بسياري از نمايندگان از عملكرد خرم مي باشد.
سيد محمد ابطحي نماينده خميني شهر اظهارداشت: وزيري كه توانايي هماهنگ كردن شرايط لازم جهت راه اندازي يك فرودگاه را ندارد؛ بهتر است كه كنار گذاشته شود.
وي با بيان اين كه ماجراي فرودگاه امام خميني (ره) نمونه بارز ناتواني خرم در اداره وزارت راه و ترابري است، گفت: اتفاقاتي كه در جريان راه اندازي اين فرودگاه افتاد، باعث بدبيني و ايجاد برداشت منفي از سيستم مديريت كشور در سطح جهان شد.
نماينده مردم خميني شهر اظهارداشت: مديران ناكارآمد سياسي، عنان اختيار از وزير گرفته اند و اجازه برنامه ريزي علمي و دقيق به او نمي دهند.
محمد دهقان اظهارداشت: مدارك و مستندات بسياري دست نمايندگان مجلس است كه به روشني نشان دهنده حيف و ميل هاي فراوان، اختلاس و رشوه خواري در برخي بخش هاي وزارت راه است.
وي تغيير و تحول و جابه جايي در مديران وزارت راه و ترابري را يكي از دلايل استيضاح وزير عنوان كرد و افزود: افرادي در اين وزارتخانه به كارهاي كليدي گماشته شدند كه به هيچ وجه صلاحيت آن را ندارند.
مخبر كميسيون قضايي مجلس گفت: اتفاقاتي در زمان وزارت آقاي خرم افتاد كه هركدام از آنها كافي بود تا يك وزير خود استعفا دهد.
دهقان با اشاره به حادثه نيشابور افزود: درجاي جاي اين پرونده ضعف و ناكارآمدي مديران وزارت راه ديده مي شود.
از سوي ديگر هادي حق شناس عضو فراكسيون اقليت ضمن مخالفت با استيضاح خرم،استيضاح احمد خرم را سياسي توصيف كرد و گفت: استيضاح احمد خرم وزير راه و ترابري از هفته دوم آغاز به كار مجلس شوراي اسلامي، به جريان افتاد و در واقع يك بحث عملكردي در وزارت راه مطرح نيست بلكه اين استيضاح بيشتر رنگ و لعاب سياسي دارد.

اخبار سياسي
فراكسيون اكثريت شنبه استيضاح خرم را بررسي مي كند
فارس: فراكسيون اصولگرايان روز شنبه با تشكيل جلسه اي، استيضاح احمد خرم وزير راه و ترابري را بررسي مي كند.فراكسيون اصولگرايان صبح روز شنبه جلسه خواهد داشت و در اين جلسه در خصوص استيضاح خرم مسائل مطرح در جلسه روز يكشنبه استيضاح هماهنگي مي شود.براساس يك نظرسنجي كه از ميان نمايندگان فراكسيون اكثريت صورت گرفته است، در مجلس ۱۹۷ نماينده موافق استيضاح خرم هستند.
نامه خرم به رئيس سازمان صدا و سيما
ايسنا: احمد خرم ، وزير راه و ترابري، طي نامه اي به رئيس سازمان صداو سيما خواستار رعايت اصل يكصدو هفتاد و پنجم قانون اساسي از سوي اين سازمان در موضوع استيضاح خود شد. خرم در نامه  خود به ضرغامي آورده است: شايسته است به كليه شبكه هاي سراسري و استاني به نحو مقتضي ابلاغ فرماييد در انعكاس اخبار مربوط به وزارت راه و ترابري و مسائل مرتبط با طرح استيضاح اين جانب از انعكاس مطالب موهن اجتناب شود .
ضمنا به لحاظ اهميت اجتماعي و سياسي موضوع استيضاح مذكور كه در جلسه علني روز يكشنبه ۱۲/۷/۸۳ مجلس شوراي ا سلامي مورد بحث و تصميم گيري قرارمي گيرد، پيشنهاد مي نمايم مذاكرات مذكور به صورت زنده علاوه بر پخش مستقيم از راديو فرهنگ، از طريق يك شبكه تلويزيوني نيز اين جلسه جهت استفاده مردم شهرستان هاي مختلف پخش شود.
همچنين سيد احمد هاشمي نژاد،مشاور فرهنگي وزير راه و ترابري ، نيز در نامه اي به حجت الاسلام تقوي نژاد ،رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور ، خواستار استناد ائمه جمعه در سخنان خود به اطلاعات رسمي وزارت راه وترابري در سخنان احتمالي درباره موضوع استيضاح وزير راه وترابري شد.
متكي: تامين امنيت بين المللي مستلزم رعايت حقوق همگان است
منوچهر متكي  رئيس  هيات  پارلماني  ايران  شركت كننده  در يكصد و يازدهمين   اجلاس  بين المجالس طي  سخناني  در كميته صلح  و امنيت  بين الملل  ضمن  تاكيـد بر حق  مسلم  و مشـروع  مردم  ايران  دراستفاده  از فن آوري  هسته اي  براي  مقاصد صلح آميز اظهار داشت : تامين  امنيت بين المللي  مستلزم  رعايت  حقوق  همگان  است .
وي  افزود: افزايش  نظامي گري  نه  تنها افزايش  امنيت  را بدنبال  ندارد بلكه  با تضعيف  چندجانبه  گرايي ، هرگونه  دستاوردي  در زمينه  حفظ امنيت بين المللي ، كنترل  تسليحات  و مقررات  خلع  سلاح  را نابود مي كند.
رئيس  هيات  اعزامي ايران  افزود: مجلس  شوراي  اسلامي تحت  هيچ  شرايطي  نمي تواند از حقوق  مشروع  و حقه  ملت  ايران  در برخورداري  از فن  آوري  صلح  آميزهسته اي  براي  اهداف  صلح  آميز چشم پوشي  كند و اجازه  تضييع  اين  حق  را به هيچوجه  نخواهد داد.
شاه اردن: ايران به حمله اسراييل، قاطعانه پاسخ خواهد داد
فارس: شاه اردن ضمن هشدار به پيامدهاي حمله رژيم صهيونيستي به ايران گفت: «در صورت وقوع چنين حمله اي، تل آويو با پاسخ شديد ايران مواجه خواهد شد.»
ملك عبدا... دوم در گفت وگو با روزنامه فرانسوي فيگارو كه در شماره روز گذشته اين روزنامه به چاپ رسيد، درباره مواضع ايران در قبال عراق گفت: «وجود اماكن مقدس شيعه در عراق و جمعيت ۶۰ درصدي شيعه اين كشور از نظر راهبردي براي تهران اهميت ويژه اي دارند و از همين رو، ايران نمي تواند در قبال آنچه در كشور همسايه اش مي گذرد، بي تفاوت باشد.»
پادشاه اردن افزود: «ايران نيز مانند ديگر كشورهاي همسايه عراق، منافع خاص خود را در اين كشور دنبال مي كند.» پادشاه اردن در پاسخ به سئوال فيگارو كه آيا اسرائيل مانند سال ۱۹۸۱ كه تاسيسات هسته اي عراق را بمباران كرد، ممكن است تاسيسات هسته اي ايران را نيز بمباران كند، گفت: «من اميدوارم آمريكايي ها از اين اقدام اسرائيل جلوگيري كنند زيرا در صورت وقوع چنين حمله اي، ايران قطعا بشدت پاسخ خواهد داد.»
پادشاه اردن تأكيد كرد: «چنين حمله اي به ايران، نه تنها به اوضاع سروسامان نخواهد داد بلكه برعكس اوضاع منطقه را بشدت متشنج تر و بي ثباتر خواهد كرد.»
وزير امور خارجه چين:
پكن به دنبال راه حلي مسالمت آميز براي پرونده هسته اي ايران است

ايسنا: آسوشيتدپرس به نقل از وزير امور خارجه چين گزارش داد: پكن اميدوار است پيشرفت در همكاري ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي را شاهد باشد.
اين گزارش همچنين به نقل از وي افزود: پيش از اعمال تحريم بايد ديپلماسي به كار گرفته شود.

مانعي بر سر تداوم همكاري هاي هسته اي ايران و روسيه وجود ندارد
ايسنا: هياتي از سازمان انرژي اتمي كشورمان با رئيس آژانس انرژي اتمي  روسيه ديدار و درباره توسعه همكاري هاي هسته اي كشور مذاكره كرد.
الكساندر روميانتسف، رئيس آژانس انرژي اتمي روسيه در اين ديدار تأكيد كرد: همكاري  هسته اي ايران و روسيه بر اساس مقررات بين المللي صورت مي گيرد و هيچ مانعي بر سر تداوم اين همكاري ها وجود ندارد.
وي تصريح كرد: دو كشور بايد تلاش كنند ابهاماتي كه در برنامه هاي صلح آميز هسته اي ايران توسط بعضي از كشورها مطرح شده است، به طور مشترك برطرف گردد و زمينه مناسب براي گسترش همكاري هاي صلح آميز هسته اي دو كشور فراهم شود.
روميانتسف نيز در بخش ديگري از اين ديدار با تأكيد بر لزوم ارتقاي سطح همكاري هاي دو كشور اظهار اميدواري كرد كه با توجه به مسئوليتي كه او به عنوان رئيس كميسيون مشترك همكاري هاي دو كشور دارد، سطح روابط اقتصادي و فناوري دو كشور طي ماه هاي آينده  از رشد قابل توجهي برخوردار گردد.

۲۸ آسيب  اجتماعي اولويت دار كشور مشخص شد
خانواده هاي نابسامان، رشوه خواري، سرقت، دختران فراري، فحشا، فرار مغزها، طلاق، فقر، اعتياد، بيكاري، رباخواري، ناهنجاريهاي آموزش، تكديگري، جنايت، كودكان يتيم، مشكلات جوانان، خودكشي، فرار از منزل، كودكان خياباني،  مهاجرت، حاشيه نشيني، زندانيان، اوباش گري، همسر آزاري، كودك آزاري، بيوگي، آوارگي و ترك تحصيل ۲۸ آسيب اجتماعي شناسايي شده اولويت دار جامعه هستند.
دكتر معتمدي، مديركل دفتر آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در گفت وگو با ايسنا ضمن اعلام اين خبر، بيكاري، اعتياد، فقر، طلاق، خانواده نابسامان، رشوه خواري، سرقت، دختران فراري، فحشا و فرار مغزها را از اولويتهاي برنامه ريزي حوزه آسيبهاي سازمان بهزيستي عنوان كرد.
وي با اشاره به اين كه ۸۱ درصد جامعه مورد بررسي بيكاري، بيش از ۵۶ درصد اعتياد، و بيش از ۴۷ درصد فقر را در اولويت رسيدگي به آسيبهاي اجتماعي دانسته اند، خاطرنشان كرد: دختران فراري با نرخ اولويت ۸/،۱۸ طلاق،۱۷ خانواده نابسامان و رشوه خواري ۵/،۱۶ سرقت ۵/۱۳ و فحشا و فرار مغزها با نرخ ۴/۱۱ از ديگر آسيب هاي اولويت دار اعلام شده اند.
معتمدي با بيان اين كه درصدي از ميزان شيوع واقعي اين آسيب ها در جامعه وجود ندارد، تصريح كرد: آسيب هاي مربوط به كودكان در قالب سه طرح كودك خياباني، كار و خط تلفن كودك، زنان با طرح زنان آسيب ديده و دختران فراري، مداخله در خانواده با مباحث خودكشي، همسرآزاري و كودك آزاري و اختلال هويت جنسي مجموع ۱۰ طرحي هستند كه در اولويت كاري دفتر آسيب ديدگان سازمان بهزيستي كشور قرار دارند.
وي حاشيه نشيني و خط تلفن سيار را از ديگر طرح هاي در دست بررسي خواند و به ايسنا گفت: هم اكنون در تمامي استان هاي كشور يك خانه سلامت وجود دارد كه در سال گذشته ميزان جمع آوري دختران در اين خانه ها از ۲۵۰۰ نفر در هر استان بالاتر رفته است.
مديركل دفتر آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور تأكيد كرد: خانه هاي سلامت رقم زنان آسيب ديده را از يكهزار و ۸۰۰ به يكهزار و ۵۰۰ نفر در سال گذشته كاهش داده اند كه اين امر نشان مي دهد هر اندازه بيشتر روي دختران فراري كار شود از ميزان زنان آسيب ديده كاسته مي شود.

وزير دفاع عراق: ايران هواپيماهاي ما را بازگرداند
ايسنا -وزير دفاع عراق گفت: ما در حال حاضر در صدد احياي نيروهاي هوايي خود هستيم و از ايران خواسته ايم كه هواپيماهاي ما را كه نظام سابق عراق در اختيار ايران گذاشته است و در حدود ۱۳۰ هواپيما است، به ما بازگرداند.حازم شعلان، وزير دفاع عراق در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن- گفت: ما نيروي دريايي خود را در منطقه ام القصر مستقر كرده ايم و به زودي يك پايگاه و بندر بزرگ در اين منطقه خواهيم داشت.وي افزود: امارات متحده عربي در اين زمينه پنج قايق تندرو در اختيار ما گذاشته است و بحرين نيز ۲۰ قايق ديگر.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |