پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۵۱۱ - Sep 30, 2004
ليگ برتر در ايستگاه چهارم رسيد ‎/ صدرنشيني در محك واقعي اهواز
استقلال، پرسپوليس و پاس روي خط شمال
002385.jpg
براي تيم هاي بزرگ تهراني مقابله با سه تيم شمالي در هفته چهارم محك خوبي است. پاس قهرمان دوره گذشته و يكي از مدعيان اين دوره با شموشك رو به رو مي شود تا توان واقعي خود را در اين بازي به معرض نمايش بگذارد.
پرسپوليس با ملوان رو به رو مي شود. ديداري كه در تاريخ فوتبال باشگاه هاي ايران پر از خاطره است. از بزرگان آن روز پروين باقي مانده است و صالح نيا نيز با ملوان نيست، هميشه ملوان در ديدارهاي بزرگ خود چون يك تيم بدون نقص ظاهر شده است، اين ديدار از تمام جهات ديدني است. اينجا نقطه روشن شدن رهبري تيم براي پرسپوليس است.
استقلال نيز با پگاه امروز ميدان داري مي كند، همه آماده اند تا راه رسيدن به قهرماني را هموار كنند. عنايتي بايد اندازه هاي خود را بداند،  او مي تواند بهترين گلزن جام باشد اگر جدي تر از امروز به موقعيت و ارزش هاي خود فكر كند. عنايتي مي تواند بهترين تمام كننده فوتبال باشگاه ها باشد اگر مدافعان خوش فكر پگاه اجازه دهند.
خبرنگار همشهري:آخرين هفته فوتبال باشگاهي قبل از دو رويداد مهم ملي مي تواند زمينه اي باشد براي موفقيت در اين ميادين . سه هفته نخست براي ليگ اتفاقات جالبي نيفتاد در برايند فني نفرات، بازيكني فراتر از آنچه در ليگ پيشين ديديم مشاهده نشد. هرچند در توجيه هفته هاي آغازين ليگ مي شود گفت كه تيمها براي آمادگي نياز به زمان دارند اما تا كي بايد پروسه زماني ليگ ايران را اينگونه تقسيم بندي كرد؟ مگر تاريخ آغاز مسابقات مشخص نبود؟ ۳ امتياز هفته اول ليگ چه تفاوتي با امتيازات پاياني ليگ دارد؟ هفته هاي نخست كه بهانه هاي واهي عدم آمادگي و هماهنگي مطرح مي شود در ميانه فصل وقفه ها و بازيهاي ملي بهانه خواهد شد. روزهاي پاياني خستگي نفرات مطرح مي شود. حالا كه تقويم ليگ مشخص است چرا بايد اينگونه با فوتبال برخورد شود.
فاصله آخرين روز ليگ تا شروع مسابقات زمان بندي مناسبي براي استراحت، رسيدن به سطح بالاي آمادگي جسماني و وحدت تاكتيكي است، اما در فوتبال ما كه تصميم گيرندگانش هميشه سوار بر موج حركت مي كنند تا با بمبمهاي خبري سوژه روز باشند زمانها وروزگار همه در راه جنجال سازي و هياهو هرز مي رود.
درسه هفته نخست هم فوتبال ما سوار بر حاشيه ها پيش رفت و انگار حضور بعضي از تيمها كه چند صباحي مي آيند و خرج مي كنند و در نهايت بدون هيچ ماندگاري فنا مي شوند نيز بيشتر به حواشي دامن زده است. اما هفته چهارم.
استقلال، پرسپوليس و شماليها
در هفته چهارم استقلال، پاس و پرسپوليس با شماليها پيكار مي كنند. استقلال امروز به رشت مي رود و فردا پرسپوليس و ملوان در ورزشگاه آزادي يك ديدار به ياد دوران افتخار برگزار مي كنند.
استقلال پس از اينكه در اجرا ي شيوه دفاع چهارنفره به مشكل برخورد باز هم به همان روش ۲-۵-۳ بازگشت تا در حداقل زمان دل به نتيجه ببندد و از آرامش جدا نشود. اما بازي با پگاه و شرايط زمين شهر رشت متفاوت است. رشت يكي از معدود شهرستانهايي است كه استقلال از حمايت كمتري برخوردار است و نياز به احتياط كامل دارد تا حداقل با يك امتياز به دو هفته وقفه ليگ وارد شود استقلال پس از پيروزي مقابل فجر با همان نفرات مقابل پگاه به ميدان مي رود با اين تفاوت كه سياوش اكبرپور متمايل خط هافبك بازي مي كند، همراه با فكري، منصوريان و مجيدي يك چهار ضلعي با شعاع طولي محدود تشكيل مي دهند .شيري و نيكبخت نفرات دقايق حساس و پاياني و نيز قلعه نويي در اين ميدان هستند.
پرسپوليس - ملوان
پرسپوليس نيز در تهران با ملوان پيكار مي كند. يك بازي به قدمت تاريخ فوتبال اما اين پرسپوليس و ملوان كجا و آن تيمهاي گذشته كجا.براي پرسپوليس همانطور كه روز گذشته نوشتيم تكليف مشخص نيست. تيمي كه نفرات آنرا پروين انتخاب كرده، تيمي كه پروين وفاداران خود را بازگردانده و دشمنان را اخراج كرده است، چگونه مي تواند توسط يك آلماني هدايت شود كه هيچ سنخيتي با تيم و پروين ندارد.
سايپا صدرنشين
در ديگر بازيها، سايپا صدرنشين در اهواز با فولاد بازي مي كند. عيار واقعي سايپا در اين بازي را مي توان سنجيد. پاس ميزبان شموشك است. براي فرار از بحران بهتر از اين نمي شد كه پاس در خانه اش شموشك را قرباني كند.
صبا باتري در خانه
صبا و استقلال در ورزشگاه اختصاصي صبا بازي مي كنند. اين بازي نياز به نظارت دقيق داوري دارد.
ابومسلم در مشهد مي تواند آخرين ضربه را به پيكان وارد كند. پيكان هر روز كه مي گذرد بيشتر حسرت روزهاي مديريت مهدي دادرس را مي خورد؛ زيرا براي پيكان دادرس تنها يك مدير صرف نبود. اميدواريم مسئولان پيكان روزي به اين واقعيت برسند كه دير نشده باشد.
در شيراز، فجر سپاسي بدون مهرزاد معدنچي به ديدار سپاهان مي رود. در اين فصل هر تيمي كه با استقلال بازي مي كند هفته بعد به مصاف سپاهان مي رود. هفته قبل صبا در تلفات جدال با استقلال، دايي و بختياري زاده را از دست داد و اين هفته فجر بدون معدنچي ملي پوشش بايد بازي كند. آيا سپاهان از اين نوع جدول نهايت استفاده را خواهد كرد؟

برنامه هفته چهارم ليگ برتر فوتبال
پنجشنبه (امروز):
ذوب آهن اصفهان - برق شيراز، ساعت ۱۵/،۱۵ ورزشگاه فولادشهر اصفهان
فولاد خوزستان - سايپا تهران، ساعت ۱۵/،۱۵ ورزشگاه تختي اهواز
صبا باتري - استقلال اهواز ، ساعت ۱۵/،۱۵ ورزشگاه شهيد درخشان تهران
پگاه گيلان - استقلال تهران ، ساعت ۱۵/،۱۵ ورزشگاه شهيد عضدي رشت
جمعه (فردا)
فجر سپاسي شيراز - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵/۱۵ ، ورزشگاه حافظيه شيراز
پاس تهران - شموشك نوشهر، ساعت ۱۵/۱۵ ، ورزشگاه شهيد دستگردي تهران
ابومسلم خراسان - پيكان تهران ، ساعت ۱۵/۱۵ ، ورزشگاه تختي مشهد
پرسپوليس تهران - ملوان انزلي ، ساعت ۱۵/۱۷ ، ورزشگاه آزادي تهران

فوتبال قهرماني جوانان آسيا
ايران از صعود به دور بعدي بازماند
خبرنگار همشهري: تيم هاي قطر و چين به مرحله دوم رقابتهاي فوتبال قهرماني جوانان آسيا راه يافتند و تيم جوانان كشورمان از صعود به دور دوم بازماند.
در ديدارهاي روز گذشته تيم چين با يك گل از سد قطر گذشت تا با ۷ امتياز به عنوان تيم اول صعود كند. در اين گروه قطر با ۶ امتياز در رده دوم جاي گرفت.
تيم ايران نيز در ديدار با اندونزي عليرغم پيروزي پرگل شش بر دو نتوانست به دور بعدي برسد.
ايران در صورت پيروزي قطر مقابل چين به دور بعدي راه مي يافت.

تساوي قائم مقامي با استاد شطرنج استوني
فدراسيون شطرنج اعلام كرد: احسان قائم مقامي استاد بزرگ شطرنج ايران در دور چهارم جشنواره بين المللي انگليس در ديدار مقابل استاد بزرگ شطرنج استوني به نتيجه مساوي دست يافت.
قائم مقامي با اين تساوي، ۳ امتيازي شد تا بعد از «كروچنكو» ۷۳ ساله شطرنج باز روسي الاصل اهل سوييس كه داراي ۵/۳ امتياز است در رده دوم جدول قرار گيرد.

رقابت هاي پارالمپيك بر روي تمبر نشست
002382.jpg
گروه ورزشي: شركت پست جمهوري اسلامي ايران براي نخستين بار به مناسبت دوازدهمين دوره رقابتهاي پارالمپيك ۲۰۰۴ آتن سري تمبر يادبود اين بازي ها را منتشر كرد.
به گزارش روابط عمومي شركت پست، تمبر يادبود مذكور در يك قطعه به منظور قدرداني از دلاوري ها و افتخارآفريني هاي تيم هاي ورزشي جمهوري اسلامي ايران حاضر در بازيهاي پارالمپيك چاپ شده است.
براساس اين گزارش تمبر يادبود ويژه دوازدهمين دوره بازيهاي پارالمپيك منقش به تصوير بازيكنان تيم موفق واليبال نشسته جمهوري اسلامي ايران است كه در ۴۰۰ هزار شمارگان چاپ شده است. علاقه مندان به جمع آوري تمبرهاي يادبود مي توانند تمبر مذكور را از دفاتر پستي در تهران و شهرستانها تهيه نمايند.

تمهيدات لازم براي بازي ايران و آلمان
گروه ورزشي: با نزديك تر شدن به ديدار دوستانه ايران وآلمان، آلماني ها از فدراسيون فوتبال كشورمان تقاضا كرده اند براي حضور خانواده هاي آلماني موافقت لازم به عمل آيد. اين در حالي است كه مسئولان ورزش كشورمان در حال رايزني هاي لازم براي حضور خانواده هاي ايراني در كنار آلماني ها هستند تا براي اولين بار شاهد حضور تعدادي از تماشاچيان همراه با خانواده هاي خود در استاديوم يكصد هزار نفري آزادي باشيم. در پي اين درخواست قسمتي از استاديوم يكصد هزار نفري آزادي براي اين منظور در نظر گرفته شده است كه گنجايش حضور نهصد تماشاگر را دارد.همچنين طي چند روز گذشته، فدراسيون فوتبال كشورمان با ارسال نمابري به خبرگزار ي ها، مطبوعات و راديو وتلويزيون تنها از يك خبرنگار و عكاس براي پوشش خبري اين ديدار دوستانه دعوت به عمل آورده بود كه ظاهرا حراست سازمان تربيت بدني قصد دارد براي خبرگزاري ها و راديو و تلويزيون اين استثنا را قايل شود و يك خبرنگار همراه با مترجم را به اين مسابقه دعوت كند.

المپياد ورزشي دانشجويان
گروه ورزشي: مسئول برگزاري و هماهنگي چهارمين المپياد دانشجويان دختر و پسر دانشگاه آزاد گفت: چهارمين المپياد ورزشي دانشجويان دختر و پسر دانشگاه آزاد بطور همزمان نيمه دوم مهرماه در سه منطقه ورزشگاه بعثت، مجموعه ورزشي انقلاب و شهيد شيرودي تهران برگزار مي شود.عبدالعظيم عزيزخاني افزود: اين المپياد با حضور منتخبين يكصد و ۳۳ هزار دانشجو از ۱۰ منطقه كشور برگزار خواهد شد.وي گفت: در اين المپياد ورزشكاران دختر و پسر در قالب ۱۷ رشته ورزشي به رقابت مي پردازند.

اولين دوره رقابتهاي «دارت» قهرماني ايران
خبرنگار همشهري: اولين دوره رقابتهاي ورزشي «دارت» كه با نظارت انجمن دارت ايران و زير نظر فدراسيون تيروكمان ايران اداره مي شود با حضور ۴۲ تيم دو نفره به ميزباني باشگاه پاس تهران و با حضور آقايان برگزار شد. در اين رقابتها تيم «امير» متشكل از اميرحسين كردي و مرتضي كاظمي به مقام قهرماني رسيد، انتظام شامل داود تركاشوند و عباس زمانيان دوم و تيم نيكو سوم شد.

افشارزاده در ژيمناستيك
خبرنگار همشهري: مهندس مهرعليزاده رئيس سازمان تربيت بدني ديروز رسما با استعفاي دكتر حسن اسدي رئيس فدراسيون ژيمناستيك موافقت كرده و بنابر اطلاعات واصله بهرام افشارزاده دبيركل كميته  ملي المپيك را به سمت سرپرست موقت اين فدراسيون منصوب كرده است. اين در حالي است كه با توجه به نزديكي انتخابات كميته ملي المپيك و رقابت نزديك كانديداها اين انتخاب كمي تامل برانگيز به نظر مي رسد. شايد حضور افشارزاده در فدراسيون ژيمناستيك تاكتيك تازه اي در مهره چيني هاي انتخاباتي و يا حذف وي از كميته ملي المپيك باشد.

گزارش مهرعليزاده به مجلس شوراي اسلامي
گروه ورزشي: مهندس مهرعليزاده معاون رييس جمهور و رييس سازمان تربيت بدني و معاونين سازمان در محل كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي حضور يافته و ضمن ارايه  گزارش عملكرد سازمان در زمينه هاي اعتبارات، طرح هاي عمراني، طرح جامع، مصوبات و مجوزهاي قانوني و رقابت المپيك آتن به بحث و تبادل نظر با نمايندگان عضو كميسيون پرداختند.
مهرعليزاده در اين نشست گزارشي از آخرين وضعيت طرح هاي نيمه تمام ورزشي و موفقيت هاي دولت در تكميل بيش از ۱۲۰۰ طرح نيمه تمام در دو سال گذشته و اتمام ۵۰۰ طرح نيمه تمام در سال جاري و اعتبارات مورد نياز جهت تكميل باقي مانده طرح ها ارايه كرد.
وي سپس با اشاره به بند چ تبصره ۷ قانون بودجه و برنامه چهارم توسعه و مصوباتي از اين دست خواستار حمايت و تقويت برنامه هاي اجرايي در اين زمينه شد.
مهرعليزاده همچنين با تشريح طرح جامع توسعه ورزش كشور ضمن اشاره به زمينه هاي اين طرح و مقدمات آن و مراحل تحقيق و مطالعه، اجراي اين طرح را اساسي ترين گام در رشد و ارتقاي سطح كمي و كيفي ورزش دانست. تشريح برنامه هاي بلندمدت، ميان مدت و كوتاه مدت نيز از ديگر محورهاي بحث نشست مذكور بود.
در پايان نشست مذكور مقرر شد اين نشست و مذاكرات به طور مستمر ادامه يافته و مورد پي گيري قرار گيرد. نشست آتي اعضاي كميسيون فرهنگي و مسئولين سازمان تربيت بدني در مجموعه ورزشي آزادي و ضمن بازديد از مجموعه ورزشي خواهد بود.

چهره هاي ماندگار استقلال انتخاب مي شوند
002394.jpg
خبرنگار همشهري: باشگاه استقلال تهران در مراسمي «چهره هاي ماندگار» اين باشگاه را در طول سه مقطع فعاليت خود معرفي مي كند.
همزمان با برپايي نمايشگاه و جشن بزرگ ميلاد، در مجموعه ورزشي مرغوبكار، باشگاه استقلال تهران پروژه ابتكاري خود را با هدف معرفي «چهره هاي ماندگار» آبي افتتاح خواهد كرد.
«چهره هاي ماندگار» از سه مقطع تاريخ حيات استقلال، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب انتخاب خواهد شد.
وي افزود: چهره هاي ماندگار استقلال با نظرخواهي در سراسر ايران و خارج از كشور انجام خواهد شد و پس از دريافت نظرات با كار كارشناسي و به صورت سه تيم معرفي خواهد شد.
در نمايشگاه مرغوبكار همچنين براي اولين بار سيستم جديد كارت هاي هواداران با ارائه خدمات رفاهي، كارت هديه آبي و كارت اعتباري عرضه خواهد شد.
خبر ديگر اين كه فدراسيون فوتبال امارات درخواست رسمي خود را به جهت حضور استقلال در دوبي به فدراسيون فوتبال كشورمان ارسال كرده و قرار است كميته سازمان ليگ با بررسي اين سفر نظر نهايي خود را اعلام كند.
با توجه به اين كه مدت زمان برگزاري اين تورنمنت دوهفته است و ليگ برتر نيز ده روز تعطيل است، امكان موافقت فدراسيون فوتبال با حضور تيم استقلال در اين مسابقات وجود دارد.

عليرضا حيدري در ليگ كشتي مي گيرد
002391.jpg
گروه ورزشي: عليرضا حيدري بعدازظهر ديروز با حضور در فدراسيون كشتي با مرتضي فرجي نائب رئيس اين فدراسيون ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش ايسنا، در اين ملاقات فرجي از قهرمان جهان و المپيك درخواست كرد به جهت افزودن جذابيت رقابتهاي ليگ برتر كشتي و همچنين حفظ آمادگي جسماني خود شرايط حضور در يكي از تيمهاي ليگ برتر را بررسي كند.
نماينده كشورمان در وزن ۹۶ كيلوگرم بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن خاطرنشان ساخت: در صورت قطعي شدن حضورم در ليگ برتر، در وزن ۱۲۰ كيلوگرم كشتي خواهم گرفت.
اجراي قوانين جديد فيلا در ليگ
بنابر تصميم فيلا، اگر در يك ديدار رسمي كشتي اختلاف امتيازات دو كشتي گير به ۶ امتياز برسد مسابقه به پايان خواهد رسيد.
مطابق با قوانين كشتي و از اوايل دهه ۱۹۸۰ در رقابتهاي كشتي و در يك مسابقه وقتي اختلاف امتيازات دو كشتي گير به ۱۰ امتياز مي رسيد با راي داوران كشتي متوقف شده و دست كشتي گير پيروز بدون توجه به زمان باقي مانده بالا مي رفت، اما در پي تغيير و تحولات اخير قوانين داوري كشتي و علاقه سران فدراسيون جهاني كشتي فيلا به تزريق هيجان و زيبايي به رقابتهاي كشتي در قوانين جديد اختلاف ۱۰ امتياز به ۶ امتياز كاهش يافت، بنا براين تصميم اگر در يك ديدار رسمي كشتي اختلاف امتيازات دو كشتي گير به ۶ امتياز برسد مسابقه به پايان رسيده و دست كشتي گير برتر به عنوان پيروز ميدان بالا خواهد رفت.
اين قانون نيز همچون ساير قوانين از روز ۱۶ مهرماه در رقابتهاي ليگ كشورمان قابل اجراست.

هشدار «بلاتر» در مورد اعمال نفوذ باشگاه هاي بزرگ
گروه ورزشي:سپ بلاتر رئيس  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  ( فيفا )در مورد اعمال  نفوذ باشگاه هاي  بزرگ  و ثروتمند براي  بدست  گرفتن  كنترل  فدراسيون هاي  ملي  فوتبال  و با هدف  از اعتبار انداختن  مسابقات  بين المللي ، هشدار داد.به  گزارش  خبرگزاري  رويترز، در آخرين  دور تقابل  ميان  تيم هاي  باشگاهي  وملي  كه  در چندسال  اخير شدت  گرفته ، بلاتر تصويري  سياه  از ورزش  را تحت  كنترل چند باشگاه  بانفوذ ترسيم  كرد.
وي  در ستون  يادداشت  روزنامه  فايننشال  تايمز نوشت : اعمال  نفوذ چنــــد باشگاه  معدود براي  بدست  گرفتن  كنترل  فدراسيون هاي  ملي ،آنچنان  كه  درانگليس  در حال  وقوع  است ، غيرقابل  قبول  است . اين  اقدام  تلاش  براي  زير سئوال بردن  اصول  زيربنايي  تاسيس  فدراسيون هاي  ملي  است .
بلاتر افزود: در انگليس  حدود ۴۵ هزار باشگاه  وجود دارد كه  مي توانندنياز جوانان  همه  رده هاي  سني  و اقشار اجتماعي  را برآورده  كنند. فوتبال بايد براي  همه  جذاب  و مهيج  باقي  بماند و نبايد بازيچه  دست  گروه  اندكي افراد آزمند و حريص  قرارگيرد كه  گمان  مي كنند به  پشتوانه  ثروت  زيادشان مجاز هستند تمام  ريشه ها را نابود كنند و اصول  بنيادين  و اساسي  مسابقات ملي  را از بين  ببرند.
رئيس  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  همچنين  اظهارداشت : روند جهاني  شدن كه  زندگي  همه  انسان ها را تحت  تاثير قرار خواهد داد، بخصوص  تاثير مخرب  ومنفي  بر فوتبال  خواهد داشت  و محبوبترين  ورزش  جهان  را به  راه  نابودي هدايت  مي كند.چنين  به  نظر مي رسد كه  اروپا گام هاي  نخست  را در اين  مسيربرداشته  است .
وي  ادامه  داد: تقابل  ميان  تيم هاي  ملي  و شمار معدودي  از باشگاههاي به  ظاهر قدرتمند، در آينده  نزديك  شدت  خواهد گرفت . هنگامي كه  چنين  اتفاقي روي  دهد، علاقمندان ، غيراروپايي ها و ورزش  فوتبال  همگي  متضرر خواهند شد.
«اين  اشتباه  است  كه  باور كنيم  رقابت هاي  باشگاهي  تا ابد مورد علاقه  وتوجه  بيشتر مردم  جهان  خواهد ماند و مسابقات  ملي  محبوبيت  كمتري  دارد.»

بسكتبال اميدهاي ايران قطررا درهم شكست
002397.jpg
خبرنگار همشهري: چهارمين دوره رقابت هاي هندبال اميدهاي آسيا (انتخابي جام جهاني)، با پيروزي نزديك ايران بر قطر در سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي آغاز شد.
ديدار ايران و قطر به عنوان دو مدعي بزرگ قهرماني درحقيقت يك فينال زودهنگام و به عبارتي جدال برسر سرگروهي بود كه تيم ايران در يك بازي پرفراز و نشيب در ثانيه هاي پاياني توانست از سد اين حريف توانمند خود عبور كند.
ايران حتي كوارترهاي اول و دوم از قطر عقب افتاد. قطري ها با ميانگين قدي بلند و يكدست و با شوت هاي از راه دور دفاع «من تو من» ايران را خنثي و در پايان نيمه با برتري ۳۱ بر ۲۸ راهي رختكن شدند.
ايران با گذشت دقايقي از كوارتر سوم با ورود اعضاي برجسته بر بازي حاكم شد و به برتري محسوس خود تا دقيقه هاي پاياني ادامه داد. در لحظاتي كه قطر روي اشتباهات بازكنان ما مي رفت كه فاتح ميدان شود، تيم ايران با ورود حامد حدادي و درخشش منوري و ساهاكيان در رقابتي ميلي متري با نتيجه ۶۳ بر ۶۰ قطر را جا گذاشت.بازي بعدي ايران روز جمعه مقابل كويت خواهد بود.
نتايج بازي هاي ديروز
*ايران ۶۳ - قطر ۶۰
* كره جنوبي ۸۹ - لبنان ۶۴
* عربستان ۷۲ - قزاقستان ۷۰
* اردن ۷۲ - مالزي ۶۶
رژه ۱۵ تيم در مراسم افتتاحيه
مراسم افتتاحيه اين مسابقات ساعت ۱۶ با حضور آل ثاني رييس قطري كنفدراسيون آسيا و علي كفاشيان معاون فني سازمان تربيت بدني انجام شد. پس از اجراي چند برنامه و با رژه ۱۵ تيم شركت كننده، اين مسابقات رسما در تهران آغاز شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |