سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۶ - Oct 5, 2004
امام جمعه پاكدشت در استقبال از سردار قاليباف
به شهر تشنه امنيت خوش آمديد
002775.jpg
محاكمه جانيان پاكدشت هفته آينده آغاز مي شود
با تكميل تحقيقات از محمد بيجه و علي باقي به خاطر قتل كودكان پسر در حاشيه جنوب شرق تهران جانيان پاكدشت با قرار كيفر خواست در آستانه محاكمه قرار گرفتند.
اين كيفر خواست كه از سوي بازپرس عادل عباسي صادر شده است محمد معروف به بيجه در هفت مورد اتهامي مجرم شناخته شد كه نخستين اتهام بيجه مباشرت در 12 فقره قتل توام با آزار و شكنجه است. همچنين علي باقي نيز با توجه به مدارك و اقرار صريح نيز به اتهام مباشرت ومشاركت 8 فقره قتل عمدي، متهم شناخته شد.
به گفته يك منبع آگاه قاضي رسيدگي كننده به پرونده ياورزاده خواهد بود و تا روز برگزاري نخستين جلسه محاكمه كه به صورت علني و در دادگاه كيفري استان برگزار خواهد شد وي در مرخصي خواهد بود.


هر چقدر، هلي كوپتر از زمين بيشتر فاصله مي گرفت دلم تب و تاب بيشتري پيدا مي كرد. ياد روزي افتادم كه پس از شنيدن حادثه دلخراش پاكدشت به آن منطقه رفته بودم. حال قرار بود از فراز آسمان منطقه اي را ببينم كه در آن 29 كودك بي گناه قرباني حس انتقامگيري يك جوان 26 ساله شده بودند.
سردار قاليباف فرمانده نيروي انتظامي كشور در طول مسير در حال مطالعه گزارش هايي بود كه به او داده بودند.
002772.jpg
سردار رويانيان فرمانده مركز فوريت هاي پليسي 110 نيز از ديگر مسافران اين سفر بود. به فراز پاكدشت رسيديم تا جايي كه چشم كار مي كرد بيابان بود و خاك. تنها در قسمتي از اين سرزمين درختان كاج ايستاده بر اين خاك داغدار خودنمايي مي كنند.
هلي كوپتر ساعت 30:11 در فرمانداري تيپ سوم موسي بن جعفر روي زمين پاكدشت نشست و پس از آن تنها كار بود و كار.
سردار زارعي فرمانده نيروي انتظامي استان تهران در كانون فرمانداري پاكدشت ضمن تبريك روز وزارت اطلاعات گفت: طي سال گذشته از طرف سردار قاليباف هياتي براي بررسي مراكز حاشيه نشين شهرها به خصوص استان تهران تشكيل شد. سردار در آن
زمان گفته بود كه شايد بعد از شرق كشور، پايتخت مهمترين موضوع امنيتي كشور باشد.
وي ضمن قدرداني از مردم پاكدشت گفت: در سال گذشته ميزان جرايم در استان تهران 10 درصد كاهش يافته است. ما براي رسيدن به اين آمار تلاش بسيار زيادي كرديم. در 6 ماهه اول امسال توانسته 3600 كيلوگرم مواد مخدر از اين استان كشف كنيم و همچنين ارزش كالاهاي قاچاق ضبط شده در اين مدت 4 ميليارد تومان ارزيابي شده است.
وي درادامه گفت: در پاكدشت جمعيتي حدود يكصد هزار نفر تبعه خارجي و افغان وجود دارد. اين در حالي است كه برخي از شهرهاي كشور ما جمعيتي حدود۳۰ هزار نفر جعيت دارند.
در ادامه حجت الاسلام لزومي امام جمعه پاكدشت گفت: به شهر تشنه امنيت خوش آمديد. بيش از همه، ما كمرمان دراين داغ خم شد زيرا تمام تلاش هاي فرهنگي مان در آتش شهوت و غفلت سوخت. مردم امانت هستند و مسوولان خدمتگذاران امانتدار اين مردم. مردم رعيت حكومت اسلامي اند در واقع هم رعيت اند و هم آقاي ما هستند.
در هر شرايطي چه مستقيم و چه غير مستقيم اگر هتك حرمتي به اسلام وارد شود بعيد است كه به اين سادگي ها قابل جبران باشد. ديديم كه مخالفان در داخل و خار ج چه كار كردند. رسانه هاي نادان در روزنامه ها چه نوشتند و چه اهانت ها به ما كردند.
جان محمد، فرماندار پاكدشت در ادامه سخنراني ها گفت: در بحث سياسي و امنيتي همه مسوول هستيم و بايد نسبت به عملكردمان پاسخگو باشيم. در اين راستا افراد زيادي سخن گفتند. صاحبنظراني حرف زدند كه بايد حرف هاي خود را اصلاح كنند. در همين شهرستان وقتي همه، خانه هايشان را براي سفر ترك كردند، فقط دوسرقت رخ داد. چرا در آن زمان هيچ كس از ما تقدير نكرد. در زمان انتخابات 76 هزار نفر به پاي صندوق هاي راي آمدند ولي در آن فضاي پر التهاب سياسي اتفاقي نيفتاد، چرا كسي به اين موضوع توجه نكرد.
مسوولان در حال بررسي پرونده اند و هر كس كوتاهي كرده باشد پاسخگو خواهد بود.
وي در ادامه گفت: نيروي انتظامي در اين منطقه كمبودهاي لجستيك دارد و از سردار قاليباف در همين جا مي خواهيم كه اين كمبود امكانات را برطرف كنند.
002769.jpg
در ادامه برنامه، قمي نماينده مردم پاكدشت ضمن خوش آمدگويي، هفته نيروي انتظامي را تبريك گفت.
سردار قاليباف فرمانده نيروي انتظامي كل كشور در اين برنامه ضمن ابراز تاسف از حادثه پاكدشت گفت: اين حادثه دل هر مسلمان، هر ايراني و همه مسوولان را سوزاند. ما همه در اين غم شريكيم. اميد داريم با تعاملي كه بين مردم و مسوولان ايجاد خواهد شد بتوانيم ديگر شاهد اين حوادث تلخ نباشيم.
من در همان روزهاي اول كشف اين حادثه گفتم كه هر گونه تحليل و سخن نسنجيده نتيجه بدي براي داغداران و تصميم گيران آينده خواهد داشت.
مردم اين شهر هميشه خدمتگزار بوده اند،ولي بعضا به گونه اي عنوان شده كه افراد اين شهر بي فرهنگ و بي عقبه هستند. اين انصاف نيست راجع به آنها اينگونه بگوييم.
وي در ادامه گفت: من به عنوان يك مسوول و فرمانده ناجا و رئيس پليس و شايد مردي كه بيش از برخي از افراد نسبت به مردم احساس مسووليت مي كنم، بارها در جمع همكاران عنوان كرده ام، زماني كه كار در اوايل جنگ توسط نيروهاي مسلح روي زمين مانده بود، اين مردم بودند كه به ياري ما شتافتند، حال كه مردم در جنگ دست ما را گرفتند، در زمان صلح  ما بايد به خواسته آنها كه امنيت است پاسخ دهيم. اين حداقل درخواستي است كه آنها دارند. حاشيه نشيني و نبود امكانات مشكل و آسيب خودش را دارد. اينكه اين افراد در اين محلات زندگي مي كنند، آدم هاي شريفي نيستند حرف درستي نيست. اين مربوط به عملكرد نادرست مسوولان است.
قاليباف افزود: اين حوادث را مي توان از دو بعد بررسي كرد. اول اين كه وقتي حادثه اي اتفاق مي افتد داراي دو بعد ظاهري و ريشه اي است.
كسي كه در بررسي حوادث مباحث ريشه اي را نياز عقل و خرد نداند و تحت تاثير مسايل احساسي قرار گيرد، روند صحيحي را طي نمي كند. ما بايد از هر دو بعد مسايل را بررسي كنيم در غير اين صورت ظلم كرده ايم. كساني كه در اين ماجرا خطا كرده اند بايد به افكار عمومي معرفي و در چارچوب قانون محاكمه شوند. هيچ سازماني هم حق دفاع از آنان را ندارد. سازماني عادل شناخته مي شود كه بي طرفانه به مسايل خود رسيدگي كند.
فرمانده كل نيروي انتظامي گفت: من خود در قشر فقير و تهيدستي رشد كرده ام و حالا مسايل شما را درك مي كنم. در ارديبهشت ماه بررسي مناطق حاشيه نشين استان تهران فرديس، پاكدشت، دماوند، رودهن و هر جايي كه ضريب ناامني آن بالاست را در دستور كار قرار داديم.فرمانده ناجا اعلا م كرد: تاپيش از پايان سال گزارش عملكردنيروي انتظامي به اطلا ع عموم رسانده مي شود.
پس از اتمام سخنراني قاليباف، وي با همراهانش به محل زمين 10 هزار متري كه از سوي شوراي شهر به نيروي انتظامي هديه شده بود رفتند. پيش از اينكه كلنگ ساخت كلانتري منطقه پاكدشت در اين محل به زمين زده شد يكي از مسوولان انتظامي گفت: ما يك سال تمام انتظار مي كشيديم تا اين زمين افتتاح شود.
با پايان مراسم رسمي كلنگ زني كلانتري، خانواده هاي قربانيان پاكدشت سردار قاليباف را دوره كردند و از مسايل و مشكلات سخن گفتند.
پدر اولين كشته شده پاكدشت گفت: ماموران نيروي انتظامي هيچ كمكي به من نكردند. فرزند من روز عاشورا سال 81 گم شد، من به كلانتري مراجعه كردم. افسر نگهبان توجهي به من نكرد و گفت: بچه هايتان را نمي توانيد نگهداري كنيد، مزاحم من مي شويد.
از من ده ها بار كاغذ و فتوكپي شناسنامه خواستند. چند بار رفتم و آمدم ولي آنها هيچ كاري نكردند تا زماني كه قاتل دستگير شد.
پدر يكي از قرباني هاي 12 ساله جنايتكاران پاكدشت نيز گفت: به كلانتري رفتم و گفتم پسرم گم شده، جواب دادند: اينجا بچه زياد گم مي شود، نمي توانيم رسيدگي كنيم. بعد من را به مامازن فرستادند، آنجا هم اهميتي به شكايت من ندادند.
پدر سجاد در ادامه گفت: آنها كارخانه را دو روز بعد از شكايت من جست و جو كردند ولي در نهايت قاتل پس از دستگيري اعتراف به قتل كرد.
يكي ديگر از پدرهاي مقتولان گفت: ما حتي قاتل را شناسايي كرده بوديم و متهم و برادر كوچكش را كه بچه ها را طعمه قرار مي داد، به كلانتري معرفي كرده بوديم. ولي كسي از آنها بازجويي دقيقي انجام نداد.
من حتي برادر كوچك قاتل را كه در مدرسه بچه ها درس مي خواند به ماموران انتظامي نشان داده بودم تا بازجويي و تحقيق بيشتر شود ولي آنها اين كار را نكردند.
يكي ديگر از پدرها گفت: پسر من چهارمين پسري بود كه توسط عاملان جنايت كشته شده بود و من قاتل را معرفي كرده بودم ولي اگر آن موقع تحقيقات جامع و كامل انجام مي شد مطمئنا جنايت بعدي اتفاق نمي افتاد. پدر ديگري ادامه داد: به خاطر پرونده قتل پسر من، متهم 72 روز در زندان بود ولي جالب اينجا بود كه به خاطر دوشخصيتي بودن قاتل كه در زمان جنايت خوي حيواني پيدا مي كرد و درزمان بازجويي صورت عادي داشت، تمام اهالي محل از من مي خواستند رضايت بدهم و در نهايت چون تحقيقات به جايي نرسيد تا ثابت شود عامل جنايت است، آزادش كردند.
قاليباف در جمع خانواده هاي مقتولان گفت: انصافا حادثه تلخي است. اين حوادث در كشورهاي ديگر در حد پيچيده تر وجود دارد. ولي در كشور ما به اين شكل تا به حال نبوده است. من به همه شما تسليت عرض مي كنم. ما بايد موضوعات را به نوعي دنبال كنيم كه ديگر تكرار نشود و درس عبرت براي ديگران باشد. همان طور كه گفتيد برخي از مراكز انتظامي برخورد خوب و فعال داشتند و برخي نيز برخوردي در حد انجام وظيفه انجام ندادند. وقتي يك پرونده تشكيل مي شود مجموعه اي از دستگاه ها كار مي كنند. ماموران بدون اذن قاضي كاري نمي توانند انجام دهند. شما در سخنانتان گفتيد كه قاتل را گرفته بوديد ولي در جريان تحقيقات و بررسي ها به عنوان قاتل نرسيده بودند و او را آزاد كرده بودند. اين به اين دليل است كه ماموران نيروي انتظامي بعضي مواقع به حدي مي رسند كه مي دانند با يك تنبيه به نتيجه قطعي مي رسند ولي اين كار غير قانوني است.
پدر سجاد يكي از قربانيان حادثه پاكدشت به سردار قاليباف گفت: پسرمان رفته بود در كوچه بازي كند كه بعد از چند ساعت ديديم صدايش نمي آيد. همه جا را گشتيم، پيدايش نكرديم. آمديم شكايت كرديم. به ما گفتند نمي توانيم كاري برايت انجام دهيم چون حكم قاضي وجود ندارد. به ماموران كلانتري گفتيم شايد بچه مان را به كارخانه نزديك محل زندگيمان برده باشند ولي باز به ما گفتند براي ورود به كارخانه  حكم مي خواهيم كه نداريم. در پاكدشت روزانه حداقل 50 نفر به مراكز انتظامي مراجعه مي كنند و مي گويند يكي از اعضاي خانواده ما گم شده است. گم شدن به معناي كشته شدن نيست. 99 درصد گم شدگان فرار كرده اند.
وي در ادامه گفت: من به طور جدي از دو بعد اين پرونده ها را بررسي مي كنم: يكي اينكه بايد به قصور افرادي كه كوتاهي كردند رسيدگي شود و ديگر اينكه مثل اينكه به پرونده بچه خودم، رسيدگي مي كنم. به اين توجه دارم. اگر افرادي در نيروي انتظامي بي توجهي به انجام وظيفه قانونيشان كرده باشند، مطمئن باشيد خودم آنها را معرفي خواهم كرد. تمام تلاش خود را براي اينكه امكانات لازم برايتان فراهم شود به كار خواهم گرفت. در پاكدشت 300 هزار نفري تنها 125 مامور نيروي انتظامي وجود دارد كه اين تعداد شامل سربازان وظيفه نيز مي شود. حالا شما ببينيد اين افراد اگر مريض باشند و يا سر شيفت خود نيايند چه اتفاقي خواهد افتاد. اگر كوتاهي كردم شما ما را حلال نكنيد. وي پس از در آغوش كشيدن پدران مقتولان با آنها خداحافظي كرد.

اقدامات لازم در صورت ربوده شدن بستگان
ربوده يا ناپديد شدن بستگان يكي از موارد حساسي است كه بايد با احتياط با آن برخورد كرد و با هوشياري كامل سرنخ هاي لازم را براي يافتن آنها در اختيار پليس قرار داد.
نخستين اقدامي كه در برابر اين حوادث ضروري است اين است كه با در دست داشتن دو قطعه عكس تمام رخ از آخرين عكس فرد گم يا ربوده شده به كلانتري محل مراجعه و موضوع را به ماموران اعلام كنيد. پليس در اين رابطه توصيه كرده است: ضمن اعلام مشخصات شناسنامه اي فرد ناپديد شده علايم مشخصه وي را مانند: لهجه، قد، رنگ مو و چشم، خال، آثار سوختگي چهره، وضعيت جسماني، رواني، اخلاقي، اعتقادات مذهبي و انگيزه احتمالي گم يا ربوده شدن وي را مانند اختلاف خانوادگي، شكست در تحصيل، مشكلات اقتصادي، اغفال شدن و... به ماموران انتظامي دقيقا اطلاع دهيد و دوستان نزديك و صميمي فرد ربوده يا گم شده را معرفي كنيد. در ادامه اين توصيه ها آمده است: هرگونه تماسي كه در رابطه با افراد گم يا ربوده شده با منزل گرفته مي شود به سرعت به ماموران اطلاع دهيد و بررسي كنيد كه فرد مفقود شده هنگام خروج از منزل چه اشيا يا مداركي همراه خود برده است. همچنين اين نكته ضروري است كه به فرزندان خود بياموزيد در صورت ايجاد مشكل براي آنها نظير گم شدن، مزاحمت و... به ماموران انتظامي مراجعه كنند.

سرقت خودرو براي مسافرت
دانا - دو دختر جوان براي رفتن به سفر تفريحي پس از بيهوش كردن راننده يك خودرو پژوه 206 ماشين وي را سرقت كردند.
چندي پيش مرد جواني با مراجعه به شعبه 7 دادسراي صادقيه به بازپرس الماسي گفت: عصر ديروز زماني كه سوار بر خودروام در جنت آباد در حال تردد بودم دو دختر جوان برايم دست تكان دادند و پس از توقف خودرو به من گفتند مي خواهند به منزلشان بروند اما حدود يك ساعت است كه هيچ تاكسي از آن محدوده رد نشده است. 2 دختر از من خواستند آنها را به مقصد مورد نظرشان برسانم من هم چون هوا رو به تاريكي بود قبول كردم.
اين مرد افزود: در اواسط راه يكي از دخترها هوس بستني كرد و به قصد خريد بستني از خودرو پياده شد و زماني كه برگشت سه عدد بستني همراه خود آورد اما من چند دقيقه بعد از خوردن آن احساس سرگيجه و خودرو را كنار خيابان پارك كردم تا حالم كمي بهتر شود اما در همين حين كه سرم را به صندلي تكيه داده بودم خوابم برد و زماني كه بيدار شدم ديدم كنار خيابان خوابيده ام و از خودروام و دخترها هيچ خبري نيست.
بنابراين گزارش بازپرس الماسي پس از شنيدن اظهارات اين مرد جوان دستور تحقيقات بيشتر در خصوص اين پرونده را براي يافتن خودرو مسروقه صادر كرد. تا اينكه چند روز پيش هنگامي كه ماموران نيروي انتظامي اردبيل در حال گشت زني در يكي از خيابان هاي اردبيل بودند پژو 206 مسروقه را كشف كردند. بازپرس الماسي در خصوص انگيزه دو دختر جوان از سرقت خودرو به خبرنگار دانا گفت: اين دو دختر براي رفتن به سفر تفريحي خودرو را سرقت كرده بودند و بعد از آن ماشين را در همان حوالي رها كردند.

مرد موتورسوار 50 درصد مقصر شناخته شد
مردي كه باعث مرگ پسر 19 ساله اي شده بود، با اعلام نظر هيات 5 نفره كارشناسي قوه قضائيه 50 درصد مقصر شناخته شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي اعلام شكايت پدر اصغر پسر 19 ساله در دستور كار ويژه پليس آگاهي قرار گرفت. در تاريخ 3 دي ماه سال 82 پدر اصغر با مراجعه به دادسراي جنايي تهران با طرح شكايتي مدعي شد كه فرزند 19 ساله اش در اثر تعقيب و گريز مردي كه خود را مامور بسيج معرفي كرده بود جان سپرده است.
وي در خصوص وقوع حادثه گفته بود، زماني كه پسرم براي تفريح با يكي از دوستانش به نام امين در بزرگراه آزادگان در حال تردد بوده است مردي كه راكب يك دستگاه موتورسيكلت بود به آنان نزديك شده و درگيري ميان آنها باعث شده كه پسرم به همراه دوستش امين از محل فرار كنند. در پي همين تعقيب و گريز پسرم كه با موتور سيكلتش فرار كرده بود به خاطر سرعت زياد واژگون شده و جان باخت.
با طرح شكايت، كارآگاهان تحقيقات اوليه را آغاز كردند و پس از بررسي و بازجويي از امير متوجه صحت اظهارات پدر اصغر شدند. سپس به محل وقوع حادثه رفته و پس از رديابي هاي ويژه تحقيق از فرمانده بسيج منطقه متوجه شدند مرد جوان كه ادعا كرده بود اقدام به امر به معروف و نهي از منكر كرده است از اعضاي رسمي بسيج نبوده و گاهي اوقات خود شخصا اقدام به امر به معروف و نهي از منكر مي كند.
بنابراين با به دست آوردن نخستين سرنخ ها، محل زندگي مرد جوان كه مرتضي نام داشت در تهرانسر شناسايي و وي در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
مرتضي پس از دستگيري منكر وقوع قتل عمدي شد. اين درحالي بود كه پزشكي قانوني اعلام كرد، اصغر در اثر خونريزي داخلي بر اثر اصابت جسم سخت جان سپرده است. با پيگيري هاي همه جانبه خانواده اصغر و بلاتكليفي در پرونده، با دستور قاضي اصغر زاده پرونده براي اعلام نظر نهايي در اختيار يك تيم 5 نفره كارشناسي قرار گرفت و اين هيات پس ازبررسي روي پرونده اعلام كرد، فرد خاطي مرتضي 50 درصد در وقوع حادثه مقصر بوده و 50 درصد ديگر فرد متوفي اصغر مقصر است، بنابراين با دستور رضوان  فر داديار اظهار نظر با صدور كيفرخواست پرونده را براي برگزاري جلسه محاكمه به دادگاه كيفري عمومي مستقر در دادسراي بعثت ارجاع داد.

اينجا
مستاجر، خانه را به 3 جوان اجاره داد
مرد مستاجر پس از اين كه مهلت اجاره اش به پايان رسيد منزل صاحبخانه اش را به 3 جوان اجاره داد. اين جوان 24 ساله كه علي نام دارد يك سال پيش خانه اي را در منطقه پونك اجاره كرد اما اوايل مهرماه امسال زماني كه قرار بود منزل را تحويل دهد، به فكر كلاهبرداري افتاد. علي براي اين كار به درج آگهي در روزنامه ها اقدام و اعلام كرد به دنبال همخانه مي گردد. به اين ترتيب وي با اين ادعا كه به تازگي خانه را اجاره كرده و تا يك سال فرصت دارد در آنجا زندگي كند از 3 جوان به عنوان همخانه مبلغ 5 ميليون تومان دريافت كرد. جوان زيرك قصد داشت به اين كار خود ادامه دهد كه سرانجام مستاجر چهارم به وي مشكوك شد و موضوع را به ماموران نيروي انتظامي اطلاع داد. به اين ترتيب علي دستگير و پرونده اتهامي اش در اختيار بازپرس قاسمي رئيس شعبه يك دادسراي صادقيه قرار گرفت و وي با قرار قانوني روانه زندان شد.
مظنونان پرونده ASP شناسايي شدند
در پي مرگ مرد 60 ساله اي كه جنازه اش در يكي از آپارتمان هاي ASP پيدا شد، تاكنون 5 نفر به عنوان مظنون در اين پرونده دستگير شده اند و بازجويي از آنان ادامه دارد.
به گفته يك منبع آگاه، اين پنج نفر از نزديكان و آشنايان ولي مقتول هستند، كه بلافاصله پس از وقوع قتل مرد بازنشسته و در پي تحقيقات كارآگاهان جنايي تهران دستگير شده اند. عصر روز يكشنبه زماني كه ولي 60 ساله در خانه اش در حال استراحت بود، دو مرد ناشناس وارد خانه وي شده اند وپس از بستن دست و پاي همسر و پسرش، وي را به طرز فجيعي با 8 ضربه چاقو به قتل رسانده و از محل متواري شده اند. بر پايه اين گزارش، آخرين اخبار حاكي از آن است كه دو نفر از افراد بازداشت شده زن هستند و ظاهرا با توجه به تناقض گويي هايشان از وقوع قتل اطلاع داشته اند.
انتصاب در اداره حمايت از حقوق زنان
فارس - با تاسيس و راه اندازي اداره كل حمايت از حقوق زنان در قوه قضائيه، خانم احمدي به عنوان مسوول اين اداره منصوب شد.
طرح تاسيس اداره كل حمايت از حقوق زنان يكي از برنامه هاي دوره پنج ساله دوم رئيس قوه قضائيه است كه اخيرا در اداره كل امور فرهنگي - اجتماعي قوه قضائيه فعاليت خود را آغاز كرده است. بر اساس اين طرح فعاليت هايي كه قبلا به صورت پراكنده در امور مربوط به زنان، كودكان و نوجوانان انجام مي شد به صورت متمركز هدايت خواهد شد. اين مركز به طور مشخص گزارش ها، شكوائيه ها، عريضه هاي حقوقي و قضائي زنان را نسبت به پروسه رسيدگي در محاكم و دادگستري ها دريافت و جهت رسيدگي به مراجع ذي صلاح در قوه قضائيه ارجاع خواهد داد.
پيشبرد لوايح و قوانين ويژه حمايت از حقوق كودكان و زنان و انجام معاضدت قضائي از ديگر خدمات اين اداره است. اين اداره داراي ويژگي هاي تحقيقاتي، ارتباطي و عملياتي در حيطه زنان و در راستاي حمايت از حقوق زنان تاسيس شده است.
مواظب كوپن هاي خود باشيد
يك كوپن فروش كف زن ديشب در كرج دستگير شد. فردي به نام مهدي -ر سه روز پيش با مراجعه به كلانتري 11 كرج از به سرقت رفتن كوپن هايش خبر داد. او به پليس گفت : براي فروش تعدادي از كوپن هايم نزد يكي از دلال هاي كوپن در ميدان آزادگان رفتم. با توجه به اينكه من قصد فروش تعدادي از كوپن هايم را داشتم اما دلال اصرار داشت خودش كوپن ها را جدا كند. من هم تمام كوپن ها را در اختيارش گذاشتم. بعد از فروش تعدادي از آنها در راه خانه متوجه شدم تعداد 28 عدد از كوپن هايم كم شده است. بلافاصله نزد آن دلال رفته و موضوع را به او گفتم، ولي او منكر همه چيز شد. در پي شكايت اين مرد، ماموران كلانتري 11 كرج با آغاز تحقيقات خود اين سارق را در پاتوقش شناسايي و دستگير كردند. براساس اين گزارش، متهم كه محبت - ظ نام دارد پس از دستگيري منكر هر گونه كف زني شد. اما سرانجام در بازجويي پليس به سرقت خود اعتراف كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |