سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره ۳۵۱۶ - Oct 5, 2004
چالش جديد گوگل
002784.jpg
سينا:  كارشناسان بر اين عقيده اند كه با نزديك شدن مؤسسه اينترنتي گوگل به پانزده سال اول محبوبيت و عمومي شدن شركتش، چالش نوين اين شركت نحوه تسويه حساب با كارمندان ثروتمندش است.
اديك اريكسون يكي از مسئولان ارشد كمپاني گوگل در گفت وگو با خبرنگار رويترز گفت: از دست دادن كارمندان كليدي براي شركت هاي تجاري محبوب بعد از عمومي شدن، ريسك بزرگي به شمار مي آيد.
نظر به اينكه سهم در نظر گرفته شده گوگل براي كارمندانش چيزي حدود يك صد و سي دلار است، بيل كلمن مأمور ارشد گوگل برآورد كرده است كه حدود ۶۰ درصد از يك هزار و ۹۰۰ كارمند گوگل در پايان ماه مارس حداقل يك ميليون دلار سهام دريافت مي كنند.
تحليلگران خاطرنشان مي سازند كه يك ميليون دلار مبلغي است كه هر يك از كارمندان گوگل مي توانند به وسيله آن به استخدام مجدد يك شركت اينترنتي درآيند و يا اينكه به وسيله آن دوران بازنشستگي خود را با طيب خاطر پشت سر بگذارند و يا نهايتاً اينكه يك دوره آموزش پيشرفته و فرا تكنولوژيكي ببينند.
كلمن گفت: ۴۰۰ تا ۵۰۰ كارمندي كه سابقه كاري بيشتري دارند، سهامي به ارزش ۵ ميليون دلار از گوگل دريافت مي كنند.
مديران ارشد گوگل اعلام كرده اند كه اين شركت براي كاركنان خود تسهيلات خاصي را در نظر مي گيرد تا با تأمين امنيت خاطر آنان در باب مسائل معيشتي به بالا بردن سطح كيفي كار گوگل كمك كند و همچنين كاركنان كليدي و مهم خود را حفظ كنند.
در فاصله ماه هاي سپتامبر تا ژوئن گوگل ۲۳ ميليون و ۲۰۰ هزار سهم به ارزش هر سهم ۲ دلار و ۸۶ سنت را به كاركنان سابق خود داده است.

آمريكا نبايد نگران رشد فناوري در ساير كشور ها باشد
002805.jpg
موج: مؤسس شركت مايكروسافت (MS) در يك سخنراني ميان دانشجويان دانشگاه كاليفرنيا گفت: ما مردم آمريكا و دولت نبايد از رشد روزافزون فناوري هاي نوين در ساير كشورهاي دنيا از جمله هند و چين نگران باشيم.
وي گفت: چين و هند از جمله كشورهايي خواهند بود كه در آينده اي نزديك به رشد هاي بسيار زيادي دست خواهند يافت و ما بايد براي اين كه باز هم پيشتاز فناوري در دنيا باشم، گام در محيط هاي تحقيقاتي جديد و پر ريسك بگذاريم.
وي با انتقاد از برون سپاري فناوري ها و بخش هاي توليدي بدون كارشناسي دقيق گفت: به نظر من اين كار ممكن است در كوتاه مدت باعث كاهش هزينه ها شود ولي پس از مدتي رقيبان جديدي براي ما در سراسر جهان به وجود خواهد آورد.

ساخت كمربند ايمني هشدار دهنده خودرو
002799.jpg
ايسنا: يك مبتكر ايراني موفق به ساخت كمربند ايمني هوشمند با قابليت هشدار به راننده در هنگام حركات غيرمجاز و سرعت بيش از حد شد.
شاهين غازي بيات، دانشجوي كارداني نرم افزار و طراح اين كمربند درباره اهميت اين طرح گفت: برخي از رانندگان پس از قرارگرفتن در خودرو كمربند ايمني را نمي بندند و منجر به وقوع تصادفات گاه جبران ناپذيري مي شوند كه در صورت بستن كمربند امكان جلوگيري از آنها ميسر مي شد.
عضو جامعه مخترعين و مبتكرين كشور افزود: سيستم ابداعي به گونه اي است كه اگر راننده در حين نشستن داخل خودرو كمربند ايمني را نبندد به صورت خودكار پيامي پخش مي شود كه كمربند خود را ببندد.
اين پيام هر ۳۰ ثانيه تكرار مي شود و در صورتي كه راننده در زمان معيني اقدام به بستن كمربند نكند، در ۱۰ ثانيه پاياني شروع به شمارش معكوس كرده و اعلام مي كند كه شما به علت نبستن كمربند ايمني جريمه شده و خودروي شما هم اكنون خاموش مي شود و تا زماني كه كمربند بسته نشود، خودرو روشن نمي شود.
وي خاطرنشان كرد: در صورتي كه به هر دليل از جمله ترمزهاي ناگهاني، حركات مارپيچ و سرعت بيش از حد تعادل خودرو از بين برود، كمربند ايمني قفل شده و راننده روي صندلي ثابت مي شود و تا زماني كه خودرو به تعادل نرسد كمربند آزاد نمي شود.
وي تصريح كرد: كمربند ايمني هوشمند كه قابليت نصب بر روي تمامي خودروها را دارد با هزينه اي حدود يك صدم نمونه هاي وارداتي در داخل كشور قابل ساخت است.

آن لاين
افزايش فروش آن لاين موسيقي
002802.jpg
موج: با ادامه روند رو به رشد فروش موسيقي هاي آن لاين در آمريكا، هم اكنون بيش از ۴۰ درصد از كل فروش موسيقي در دنيا به اين كشور تعلق دارد.
با وجود اين كه در ساير نقاط جهان مانند اروپا ۶ درصد و استراليا ۷/۷ درصد فروش اين گونه موسيقي ها كاهش يافته است، در ۶ ماهه ابتدايي سال جاري فروش موسيقي در آمريكا ۹/۳ درصد رشد داشته در حالي كه در مدت مشابه سال قبل اين رقم ۱۲ درصد كاهش يافته بود.
انتظار مي رود فروش موسيقي و فيلم هاي دي وي دي بار ديگر تا ۲۰ درصد رشد يابد و با ادامه اين روند ضررهاي صنايع موسيقي اين كشور جبران شود .دو دليل مهم براي افزايش فروش موسيقي ها ارائه شده است، يكي كاهش قيمت CDها و ديگري مبارزه شديد با متخلفان قانوني كپي رايت است.

كاهش بهاي نمايشگرهاي LCD
002787.jpg
موج: بهاي صفحات نمايشگرهاي LCD به پايين ترين سطح خود از سال ۲۰۰۱ رسيد.
بر اساس گزارش AU ، سومين سازنده بزرگ صفحات نمايش تخت بعد از سامسونگ و LG/Philips كره جنوبي، قيمت صفحات LCD  از سال ۲۰۰۱ به شدت كاهش يافته است ولي انتظار مي رود با به كارگيري اين صفحات توسط شركت هاي كامپيوتري بزرگي مانند Dell و افزايش تقاضا، ميزان فروش مانيتورهاي LCD افزايش يابد.تحليل گران ميزان رشد تقاضا را از ۲۸/۱ ميليون واحد تا ۵/۱ ميليون واحد براي صفحات تخت در اندازه بزرگ پيش بيني مي كنند.با توجه به ابداعات اخير در زمينه صفحات نمايش تخت انتظار مي رود قيمت اين محصولات در سپتامبر و اكتبر(مهر و آبان) تثبيت شود و قيمت صفحات LCD به كار گرفته شده در كامپيوتر هاي لب تاب در مقايسه با صفحات مانيتور LCD  به ثبات قيمت بهتري برسد.در اين راستا شركت LG/Philips به واسطه كاهش تقاضا در محصولات LCD جهت تلويزيون ها، توليد ششمين نسل اين محصولات را در كارخانه  اي در كره جنوبي كه به توليد اين صفحات براي تلويزيون ها پرداخت جايگزين توليد صفحات LCD براي مانيتورهاي كامپيوترها كرد.

آموزش ۷۵ هزار مربي حوزه IT در پاكستان
002790.jpg
ايسنا: اينتل كمپاني مشهور سازنده  مغز رايانه اي، ۷۵ هزار مربي و ۳ ميليون و ۷۵ هزار دانشجو را طي چند سال گذشته در حوزه  فناوري اطلاعات در پاكستان آموزش داده است.
به گزارش روزنامه  ديلي تايمز، اين كمپاني همچنين مجموعه اي از برنامه هاي جهاني را راه اندازي كرده است كه هدف از آن تربيت مربياني براي افزايش يادگيري كارآموز از طريق كاربرد فناوري در ساختار اين برنامه هاست.
يك كارگاه دو روزه نيز كه از سوي اين كمپاني سازماندهي شده است كه به شركت كنندگان اطلاعاتي درباره  پروژه ها و فعاليت هاي گسترده  جهاني IT در حوزه  توسعه  منابع انساني در پاكستان ارايه مي دهد.
مدير نمايندگي اينتل در پاكستان در بيانيه اي در اين رابطه خاطرنشان كرد: ما با اختصاص حدود يكصد ميليون دلار به بخش آموزش بيش از ۷۵ هزار مربي در اين كشور تعليم داده ايم. ما به خودمان به دليل ارايه  اين خدمات گسترده افتخار مي كنيم.
مطالعات اين كمپاني نشان داد كه ۸۰ درصد از استادان هنري و علمي اين كشور در نظر دارند در روش تدريسي خود از فناوري استفاده كنند.
وي افزود: برنامه هاي ما با بهبود علوم، رياضيات، مهندسي و آموزش فناوري در رفع نيازهاي دانشجويان و جوامع كمك موثري محسوب مي شوند. اين كمپاني همچنين در نظر دارد كه برنامه هاي بيشتري را براي سال آينده در جهت آماده سازي مربيان و دانشجويان براي پاسخگويي به نيازهاي آينده راه اندازي كند.

سرويس جديد مخابرات
002796.jpg
گروه دانش: با راه اندازي سيستم شبكه باهوش (IN) از قفل شدن و ترافيك شبكه تلفن ثابت جلوگيري مي شود.
مدير كل دفتر برنامه ريزي و كنترل پروژه هاي مخابرات با اعلام اين خبر گفت: طرح كلان پروژه شبكه IN يا شبكه باهوش شبكه تلفن ثابت تهيه شده و عمليات پياده سازي آن در حال انجام است. اين سيستم احتمالاً  تا ۲ماه آينده در تهران و تا آخر سال در سراسر كشور راه اندازي مي شود.وي يادآور شد: مزيت راه اندازي اين سرويس بر روي تلفن ثابت بهبود ارتباط و جلوگيري از قفل شدن شبكه است، بدين ترتيب كه از ايجاد ترافيك روي شبكه تلفن ثابت جلوگيري شده و هنگام افزايش حجم مكالمات زياد تلفن  آنها را روان مي كند. وي خاطرنشان كرد: سيستم مذكور در مراكز تلفني نصب مي شود، كه در حال حاضر در حال طراحي و خريد تجهيزات مورد نياز هستيم. اين تجهيزات تركيبي از مواد داخلي و تجهيزات خارجي است و جزو سرويس هاي جديد مخابراتي به شمار مي رود.

تأثير ICT بر مردم برونئي
002793.jpg
ايسنا:  تمايل به دسترسي و كسب دانش و مهارت در حوزه  فناوري اطلاعات و ارتباطات در ميان مردم برونئي طي بيش از دو دهه  اخير افزايش يافته است.
به گزارش منابع اينترنتي، ظاهرا علت اين امر به دليل قرار گرفتن اين كشور در معرض پيشرفت فناوري است، در اين شرايط نقش مردم تنها به عنوان يك شنونده است اما فاقد حضور عملي كافي نخواهد بود. حاجي آونگ با دارو دين، رييس فعال كميسيون خدمات عمومي طي سخنراني خود در افتتاحيه  بيتكس هفتگي ۲۰۰۴ در اين خصوص خاطرنشان كرد: مردم برونئي بايد نقش مهمي در توسعه  ICT ايفا كنند كه اين امر بخشي از يك عنصر داخلي در حوزه  گسترش ICT محسوب مي شود. وي در ادامه به دو نكته مهم مبني بر اين كه مردم برونئي به مصرف كنندگان فناوري تبديل مي شوند، چرا كه قدرت خريد كافي دارند و دوم اين كه آنها همزمان بايد كاربرد اين فناوري و دانش و مهارت لازم را به دست آورند، اشاره كرد.

سايت كم درآمد
موج: از سه سال گذشته تاكنون اخبار گوگل در نسخه بتا ارائه مي شود در حالي كه بسياري از مشكلات آن برطرف شده است.
هم اكنون سايت هاي خبري مهم مانند ياهو و MSN سالانه ميليون ها دلار به گزارشگران، خبرنگاران و مصححان خود مي پردازند تا كيفيت اخبار آنها بالا برود در حالي كه گوگل فقط به جمع آوري اخبار و ارتباط دادن آنها به هم مي پردازد.
يكي از مهم ترين اين مشكلات آن است كه گوگل در اخبار خود از تبليغات استفاده مي كند و از آنجا كه بسياري از روزنامه ها و سايت هاي خبري از نشان دادن تبليغات مزاحم بر روي سايت خود جلوگيري مي كنند، امكان لينك شدن آنها به گوگل وجود ندارد و بعضي ديگر از سايت ها هيچ گاه قادر نخواهند بود به ترافيكي كه از سوي گوگل به سمت آنها هدايت مي شود پاسخ گفته و در نتيجه از همكاري با گوگل منصرف مي شوند.
با اين وجود بعضي از دادگاه ها با اين كار گوگل مبني بر استفاده از اخبار ساير سايت هاي خبري بدون پرداخت هيچ هزينه اي مخالف هستند و اين كار را مغاير با قوانين كپي رايت مي بينند.

اينشتين ، محبوب  اتريشي ها
سينا: براساس يك نظرسنجي، با وجود گذشت نيم قرن از مرگ آلبرت اينشتين دانشمند شهير آلماني، وي محبوبترين شخصيت در كشور اتريش است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين نظرسنجي كه توسط موسسه مستقل ماركت انجام شد نشان داد ۳۹درصد اتريشي ها، اينشتين را ترجيح مي دهند.
پس از او بيل گيتس رئيس كارخانه مايكروسافت با ۳۸درصد در رده دوم جاي گرفته است. در پي او لئوناردو داوينچي نقاش و مخترع ايتاليايي دوران رنسانس با كسب ۳۴درصد آراء سومين فرد محبوب در اين كشور است. ملكه سابق اتريش ماري ترز در مكان نهم و زنان اتريشي و مشهور ديگر مانند رومي اشنايدر ۱۹۳۸ - ۱۹۸۲ بازيگر و ملكه اليزابت حتي در رتبه هاي پايين تر قرار داشتند.

سمينار سيستم هاي مخابراتي باند پهن
ايسنا: سمينار سيستم هاي مخابراتي باند پهن و پخش ديجيتال در دانشگاه صنعتي شريف در روزهاي ۲۲ و ۲۳ مهرماه برگزار مي شود.
دبير سمينار سيستم هاي مخابراتي باند پهن و پخش ديجيتال با اعلام اين خبر، اظهار داشت: اين سمينار توسط كانون علمي فرهنگي رسانا در دانشكده برق دانشگاه صنعتي شريف با هدف ارتباط بيشتر دانشگاه با صنعت برگزار مي شود.
نظري ادامه داد: نمايشگاهي جنبي از دستاوردهاي شركت هاي صنعتي و مخابراتي در كنار اين سمينار نيز برپا مي شود.
مهلت ثبت نام براي شركت در اين نمايشگاه تا ۱۵مهرماه تعيين شده است.

شبكه تخصصي تشكل هاي ديني جوانان
سينا: با حضور نمايندگان سازمان ملي جوانان، تشكل هاي ديني جوانان از سراسر كشور در قم آغاز به كار مي كنند.
حجت الاسلام محمد امير عادلاني با اعلام اين خبر افزود: در اين مراسم علاوه بر رئيس سازمان ملي جوانان، مسئولان محلي، استاندار و علماي حوزه علميه نيز حضور دارند.وي خاطرنشان ساخت: يكي از وظايف سازمان ملي جوانان، ساماندهي و صدور اعتبارنامه براي تشكل هاي غيردولتي جوان است.
نماينده سازمان ملي جوانان در قم تأكيد كرد: در همين راستا در رابطه با توانمند سازي تشكل هاي جوانان، سازمان ملي جوانان تشكل هاي غيردولتي جوان را در قالب شبكه هاي تخصصي سازماندهي كرده است.عادلاني افزود: شبكه تخصصي تشكل هاي ديني پس از تشكيل شبكه تخصصي IT دومين شبكه اي است كه افتتاح مي شود.
وي گفت: به وجود آمدن چنين شبكه هاي تخصصي در سطح كشور كمك بسيار زيادي به برقراري ارتباط بين تشكل هاي جوانان، ارتباط اين تشكل ها با نهادهاي دولتي و تخصصي شدن سازمان هاي غيردولتي جوان مي كند.

همايش ها و سمينارهاي علمي
همايش بررسي نيازهاي رواني- آرام بخش در بيماران مبتلا به ايدز
۱- تاريخ برگزاري: ۹-۲ ژانويه ۲۰۰۵
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ فورت لودردل
۳- پست الكترونيكي: jdangelo@rachester.rr.com
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.wshep.com/program.html
۵- نيم نگاه: ايدز امروزه به بيماري بين المللي، بدون مرز سني خاص تبديل شده است. همايش با اين پيام آغاز شده و جمعي از استادان دانشگاه با ارائه مقاله به ارائه راهكار هايي جديد در زمينه برطرف كردن نيازهاي رواني- عاطفي بيماران مبتلا مي پردازند.
دومين همايش بين المللي افزايش مقاومت و مقابله با بيماري ها
۱- تاريخ برگزاري: ۱۲-۱۰ دسامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: آلمان/ برلين
۳- پست الكترونيكي: rgpi@Kit-group/.org
۴- صفحه الكترونيكي: http:/www.grampos.com
۵- نيم نگاه: اولين دوره اين همايش به بررسي بيماري هاي اپيدمي(همه گير)، آينده اين بيماري ها و راه هاي مقابله با آنها اختصاص داشت و اكنون دومين دوره اين همايش به بررسي راه هاي افزايش مقاومت در برابر انواع بيمار  ي ها با توجه به تغذيه مناسب و نقش آن در افزايش مقاومت افراد واكسيناسيون و مصرف داروهاي مكمل براي رده هاي خاص سني چون افراد مسن اختصاص دارد.
دوازدهمين همايش داروشناسي ۲۰۰۴
۱- تاريخ برگزاري: ۲۳-۲۲ نوامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: كانادا/ تورنتو
۳- پست الكترونيكي: j.chung@Canadianinstitute.com
۴- نيم نگاه: در اين همايش صاحب نظران شامل محققان، اساتيد دانشگاه و داروسازان به ارائه يافته هاي جديد دارويي مي پردازند.
همايش بين المللي بررسي مشكلات و مسائل افراد معلول در رفع نيازهاي مختلف فردي و عمومي
۱- تاريخ برگزاري: ۲۱-۱۹ نوامبر ۲۰۰۴
۲- مكان برگزاري: آمريكا/ اينديالانتيك
۳- پست الكترونيكي: Lhubler@timetosign.com
۴- صفحه الكترونيكي: http://www.timetosign.com
۵- نيم نگاه: در اين همايش به بررسي مشكلات فردي اعم از رفع نيازهاي شخصي چون كار منزل و... و نيازهاي اجتماعي چون تردد، مشكلات محل كار، فعاليت هاي اجتماعي، برقراري ارتباط گفتاري، شنيداري و... افراد معلول مي پردازند.
تهيه و تنظيم: مهتاب. ص.خسروشاهي

هشدار بانكهاي بريتانيا درباره كلاهبرداريهاي جديد آن لاين
بي.بي.سي: صنعت بانكداري به مشتريان اكانت هاي آن لاين هشدار داده است كه خود را در برابر امواج جديد جرائم اينترنتي آماده كنند.
مشاوران امنيتي بانكداريهاي الكترونيكي در بريتانيا اعلام كردند در حدود دو هزار اكانت آن لاين بريتانيايي سال گذشته در معرض حمله اسپمرها قرار گرفته است، اين حملات ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار پوند به اين مشتريان ضرر وارد كرده است. اكثر اين افراد توسط تلفنهايي كه به آنها به طور دروغ از طرف بانك زده مي شد، كلمه عبور خود را لو مي دادند.

خدمات پول الكترونيكي تا پايان سال جاري ارايه مي شود
سينا: طبق برنامه زمانبندي شده خدمات پول الكترونيكي در كشور تا پايان سال جاري و يا ابتداي سال آينده ارايه خواهد شد.
دبير شوراي عالي اطلاع رساني گفت: پول الكترونيكي با هماهنگي بانك هاي مختلف و نظارت بانك مركزي و مديريت وزارت دارايي روند پيشرفت خود را طي مي كند.وي اظهار داشت: استانداردهاي كارت هاي هوشمند و ماشين هاي ATM در خصوص مشاركت بخش خصوصي تدوين و ابلاغ شده و درصدد تكميل كمبودهاي شبكه اي بانك ها براي ارائه خدمات هستيم.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |