دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۲۲
نگاهي به پديده تلفن همراه دوربين دار
آسايش دست و پاگير
وزارت ارتباطات كره جنوبي اعلام كرده بود: از اين پس تلفن هاي همراه دوربين دار بايد هنگام عكس گرفتن صدايي در سطح 65 دسي بل از خود توليد كنند و اين سيستم نبايد به هيچ عنوان قابل تغيير و خاموشي باشد....
018933.jpg
عليرضا روشن 
خاصيت و طبيعت هر پديده اي در استفاده چندگانه از آن است. في المثل همان طور كه مي شود از انرژي اتمي در راستاي منافع بشري استفاده كرد، همانطور هم مي شود آن را تبديل به يك بمب گيگاتني كرد و ريخت سرمردم و فاجعه اي درست كرد مثل هيروشيما، طوري كه از يك آدم، فقط سايه اش باقي بماند. اين مثال درباره هر ماده خام و عنصر ديگري هم صدق مي كند؛ فرضا آهن. آهن را مي  توان هم به داس تبديل كرد و با آن به كشت محصول گندم پرداخت و هم مي  توان از آن گلوله اي ساخت و از طريق آن كشاورزي كه مشغول كشت گندم با داس است را از بين برد، اين يك چيز كاملا طبيعي است. از قضا تفاوت ما با هم در همين استفاده ها و تعبيرات گوناگون از اشياء و پديده هاست. اينها را گفتيم كه برويم سراغ اصل مطلب كه درباره تلفن همراه دوربين دار است.
تلفن همراه دوربين دار پديده نويني در عرصه اكتشافات ديجيتال است كه اخيرا در ايران همه گير شده و اتفاقا با رقمي نسبتا بالا بين مردم داد و ستد مي شود و صدالبته همچون اختراعات مدرن ديگر پيشتر در بلاد مولودي اش يعني فرنگ، مورد استفاده قرار گرفته است.
علت پيدايي موبايل، طبق هرگونه اختراع ديگري كه در اين قرن صورت گرفته، برمي گردد به گرفتاري انسان و كوشش او براي همنوا شدن با سرعت سرسام آور حيات در عصر فراصنعتي، به شكل فانتزي و داستاني. مي توان پديده ظهور موبايل را اينگونه حكايت كرد كه رئيس يك كارخانه بزرگ دچار اين مشكل توامان است كه ضرورتا بايد سفر كند، اما قرار است به تماس تلفني مهمي هم پاسخ بدهد. براي اينكه رئيس هم بتواند سفر كند و هم به تلفن پاسخ بدهد وسيله اي درست مي شود به نام موبايل. به رئيس زنگ مي زنند كه آبرويمان را در سايت اينترنتي فلان برده اند. رئيس از طريق همراه پيشرفته اش سريعا به سايت موردنظر مراجعه مي كند، رئيس حتي ماشين لباسشويي و سرخ كن خانه خود را از طريق دستگاه موبايل كنترل مي كند تا بچه ها كه از مدرسه برمي گردند مشكلي نداشته باشند و ساير امكانات ديگر.
جدا از اينكه رئيس اين همه كار مي كند و نمي داند براي چه دست و پايش بسته شده است، مي توان رئيس را در قالب يك آدم سوءاستفاده چي ريخت و او را ديد كه در خيابان ول مي شود و مترصد ديدن آدم ها در وضعيت هاي نامناسب است تا از آنها عكس بگيرد، چون موبايل دوربين دار هم به بازار آمده است. مي دانيم كه شما مي توانيد از اينجا به بعد داستان را به جاهاي باريك تري بكشيد. يك موبايل همين قدر كه مي تواند استفاده هاي خوب داشته باشد، همين قدر هم مي تواند دردسرساز باشد.
اخيرا درباره دستگاه هاي همراه دوربين دار اخبار زيادي منتشر شده است. سوءاستفاده از وضعيت ظاهري آدم ها در شرايطي مثل استخر يا رختخواب و گرفتن تصاوير آنها و پخش كردن اين تصاوير رويCD ها يا صفحات اينترنتي و به دنبال آن شكايات پي  در پي به پليس تا هر جور كه شده جلو اين سوءاستفاده كننده ها گرفته شود.
سوژه اغلب اين تصاوير كه به شكل غيرمجاز گرفته شده زنان و دولتمردان نام آشنا بوده اند. حتي مي توان تصاوير دولتمردان را در شرايطي كاملا خصوصي ديد كه از طريق همين دستگاه هاي تلفني دوربين دار گرفته شده اند.
اين اتفاقات جرم جديدي را در ادامه جرايم اجتماعي تعريف كرده است و پليس كشورها سخت مشغول پيگيري آن هستند. مي توان به راحتي گفت كه اشخاصي كه دست به چنين كارهايي مي زنند آدم هاي لاابالي و بي مبالاتي هستند كه به آبروي همنوع خود نمي انديشند ولي به نظر مي رسد كه روش بهتر براي جلوگيري از اين اتفاق، بررسي آسيب شناسانه اين جريان و پيدا كردن ريشه هاي چنين رفتارهايي است.
دردسرهايي كه اين نسل از تلفن هاي همراه ايجاد كرده اند، فقط مختص ايران نبوده و در كشوري مثل عربستان تا آنجا مشكل ايجاد كرده كه دولت آن كشور در آغاز، استفاده از آن را در بعضي اماكن ممنوع كرد و سپس حتي به مصادره آن نيز پرداخت. در شهر خميس مشيت عربستان موبايل دوربين دار يك عروسي را به هم ريخت. در اخبار ايران پياپي آمده بود كه استخرها و مجالس خصوصي هم ديگر امنيت ندارند چون عده اي همراه دوربين دار به دست در آنجاها مشغول عكاسي هستند.
در اخبار عربستان آمده بود كه دو جوان سعودي همراه يك تبعه نيجريه، پس از هتك  حرمت به يك دختر سعودي، با موبايل دوربين دار خود از او عكس گرفتند. خانواده هاي سعودي هم بنا بر شكايت گذاشتند و پليس و دولت عربستان همراه وزارت بازرگاني آن كشور تدبيري انديشيدند تا هر طور كه شده جلوي اين نوع تلفن دوربين دار گرفته شود.
اكونوميست نوشته بود آيا پيشرفت و عرضه رو به گسترش دوربين هاي عكاسي در تلفن هاي همراه براي صنعت عكاسي خوب است يا بد؟ و به اين نتيجه رسيده بود اين تكنولوژي، طبيعت دست نخورده عكاسي را دگرگون كرده، زيرا آنها بسيار ساده تر سرعت هاي ديجيتال را فراهم كرده و سريعتر از فيلم و حتي دوربين هاي ديجيتال توسعه پيدا خواهند كرد.
اكونوميست حتي نوشته بود ما مطمئن هستيم يك استفاده غير قابل انتظار در راه است؛ توليد تلفن هاي همراه دوربين دار، در بعضي كارخانه ها، به علت جلوگيري از صنعت جاسوسي قدغن شده بود. برخي از وب سايت ها در موضوعات متفاوتي مورد ظن بودند. يكي از آنها عكس هايي را كه توسط موبايل هاي كوچك گرفته شده بود به معرض نمايش گذاشت. اين موضوع هم وجود دارد كه دارندگان تلفن هاي همراه دوربين دار درخواست مي كنند كه پيغام تصويري از محل تقريبي همسران خود كه به آنها مشكوك هستند به ايشان ارسال شود.
اوضاع تا جايي پيشرفته است كه جيمي كاتز يك استاد ارتباطات دانشگاه راتگرز آمريكا مي گويد: اين روزها، بيشتر از هر وقت ديگري مجبور هستيم مواظب رفتار و كردار خود باشيم، چون در اطراف ما تعداد كساني كه تلفن همراه در دست دارند كم نيستند و نمي توان تشخيص داد كه در حال شرارت هستند يا در حال شماره گرفتن.
در اخبار آمده بود كه 2 درصد از 20 هزار عكس كه روزانه به سايت انگليسي Fotolog. Net فرستاده مي شوند عكس هايي هستند كه از طريق موبايل گرفته شده اند. البته براي اينكه اين دردسرها تا اندازه اي مرتفع شوند، در كشورهايي مثل ژاپن و كره، دستگاه هاي موبايل دوربين دار را به بوقي مجهز كرده اند كه به محض عكس انداختن بوقي از آن به صدا در بيايد تا شكار قبل از شليك عكس آگاه شود و وضعيت مناسبي به خود بگيرد.
وزارت ارتباطات كره جنوبي اعلام كرده بود: از اين پس تلفن هاي همراه دوربين دار بايد هنگام عكس گرفتن صدايي در سطح 65 دسي بل از خود توليد كنند و اين سيستم نبايد به هيچ عنوان قابل تغيير و خاموشي باشد....
اين هم بالاخره تقلايي بود كه براي جلوگيري از اين دردسرها انديشيده شده است، اما به نظر مي رسد كه تنها راه حل نباشد. راه حل اصلي و واقعي در وجدان خود آدم هاست و در شرايطي كه براي آنها ايجاد مي شود. همان طور كه گفته شد مي توان بر اساس يك آسيب شناسي اجتماعي به نقطه هاي راهگشاتري رسيد.
موبايل هم همچون ديگر موارد، قابليت  استفاده هاي گوناگوني دارد. بسته به ماست كه چطور از آن استفاده كنيم. آنچه در اين ميانه مضحك به نظر مي رسد اين است كه آدم ها در دام چيزي مي افتند كه براي آسايششان توليد كرده اند.

سايت
پايگاه فيلم كوتاه 
پايگاه خبري فيلم كوتاه، نخستين سايت اينترنتي سينماي مستند و فيلم كوتاه ايران، جمعه دهم مهر همزمان با نيمه شعبان افتتاح شد.
اين پايگاه خبري به آدرس www.shortfilmnews.com با هدف حمايت و پشتيباني رسانه اي از جريان نوپا و رو به گسترش فيلم كوتاه، مستند، تجربي و انيميشن كشور راه اندازي شده و آخرين اطلاعات و تحليل هاي مربوط به اين عرصه را در اختيار مخاطبان قرار مي دهد.
مطالب پايگاه خبري فيلم كوتاه در قالب خبر ، گزارش، گفت وگو، در عرصه جهاني و نوشته ها عرضه شده است. در بخش در عرصه جهاني ، رويدادها، گزارش ها و مصاحبه هاي مربوط به حضور بين المللي فيلم هاي ايراني منتشر شده و بخش نوشته ها شامل نقد فيلم و يادداشت ها و مقاله هاي منتقدان، صاحب نظران و فعالان سينماي مستند و فيلم كوتاه است. همچنين در بخش گالري عكس اين سايت، تصاوير فيلم ها، شخصيت ها و رويدادهاي اين عرصه قابل دسترسي است. بخشي با عنوان فيلم ها هم پيش بيني شده كه در آن مشخصات و تصاوير فيلم هاي توليد شده يا در دست توليد همراه با بيوگرافي و فيلم شناسي سازندگان آنها قرار مي گيرد.
مديريت پايگاه خبري فيلم كوتاه را مرجان رياحي، روزنامه  نگار و مستندساز برعهده دارد. لازم به ذكر است كه اين پايگاه خبري به هيچ نهاد يا سازمان دولتي و غير دولتي وابسته نيست و به شكل مستقل فعاليت مي كند.

نمايشگاه
مجسمه هاي پلاك 1+12
جشن مهرگان از 18 مهرماه در فرهنگسراي هنر برگزار شده است. در حقيقت جشن مهرگان نام نمايشگاه گروهي از آثارجمعي از هنرمندان جوان است كه در گالري شماره يك اين فرهنگسرا به نمايش گذاشته شده اند. اين آثار كه متعلق به هنرمنداني مانند: مونا اصغري، هيلدا تهراني، شيوا شهرستاني، آدسا فرسا، فلور كريمي، اطهره ميرزايي افشار، مريم قنبري، پريدخت مشگزاد، سارا ندافي، سارا وحيدي، الهام هوشيار امامي و مجتبي رمزي هستند در زمينه مجسمه و نقش برجسته برپايه نقش مايه هاي ايراني و باتحقيق درباره اساطير، فرهنگ عامه و اعتقادات باستاني ايرانيان شكل گرفته اند. اين آثار با تكنيك ها و مواد مختلف با راهنمايي مجتبي رمزي و در آموزشگاه عصر هنر ساخته شده اند. براي بازديد از اين آثار تا 22 مهرماه فرصت داريد تا به گالري شماره يك فرهنگسراي هنر در خيابان شريعتي، خيابان جلفا برويد. همچنين نمايشگاه ديگري هم از مجسمه هاي هومن سليمي در نگارخانه آبتين برگزار شده است. براي ديدن اين آثار هم تا 21 مهرماه مي توانيد به نشاني: خيابان وليعصر، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك 1+12 برويد يا براي اطلاعات بيشتر با شماره 2017761 تماس بگيريد.

جعبه
دايره ترديد
بازي ايران و آلمان را ديده ايد و حالا حتما منتظر آن هستيد تا صعود تيم ملي به مرحله دوم مسابقات مقدماتي جام جهاني را ببينيد. ولي بايد صبر كرد. يعني حدودا 48 ساعت بايد منتظر باشيد تا روز چهارشنبه از راه برسد و بازي ايران مقابل حريف قطري را ببينيد. تمام اين حرف هارا گفتيم تا درستون جعبه امروز يك جوري بفهمانيم كه امروز خبري از مسابقات فوتبال در هيچ جاي دنيا نيست و از همه بدتر اينكه امشب حتي برنامه 90 هم پخش نمي شود، تا بنشينيم كل كل هاي عادل فردوسي پور با ميهمانهايش را ببينيم و بشنويم. امروزمي توانيد ساعت 15:14 تكرار سريال در پناه تو را كه ديشب از شبكه دوم پخش شد را تماشا كنيد. البته همزمان با آن مي توانيد شبكه 3 را بگيريد و كمربندها را ببنديد را نگاه كنيد. مجموعه طنز با جناق ها امروز ساعت 15:15 از شبكه تهران پخش مي شود. شايد قابل ذكرترين برنامه امروز و امشب تلويزيون، سريال من يك مستاجرم باشد كه حول و حوش ساعت 15:20 پخش مي شود، مي توانيد اين سريال را از شبكه سوم ببينيد. مردان كوچك نام سريال ديگري است كه دوشنبه شب ها از شبكه دوم به نمايش در مي آيد، زمان پخش آن ساعت 21 است. برنامه ديگري كه مي توانيد تماشا كنيد سريال پليسي و البته ايراني دايره ترديد است. اين سريال را هم مي توانيد ساعت 15:22 از شبكه ا ول سيما مشاهده بفرماييد. آخرين برنامه امروز هم يك سريال پليسي ديگر است. البته اين بار ايتاليايي است و از شبكه تهران هم پخش مي شود، ساعت پخش آن هم 23 است.

هوا
هواي خنك 
بالاخره سرما هم خودي نشان داد، پس از گذشت 20 روز ازآغاز پاييز، دو، سه روزي است كه خنكي، ببخشيد سرماي هوا را مي توانيد احساس كنيد. اين روزها كساني كه صبح خيلي زود از منزل خارج مي شوند يا آنهايي كه خيلي دير به منزل مي آيند سرماي هوا را بيشتر از سايرين احساس مي كنند. چاره اي نيست جز اينكه لباس هاي گرمتان را كم كم از داخل كمدها خارج كنيد تا اگر بيشتر از اين هم هوا سرد شد با مشكل مواجه نشويد.
دماي هواي تهران باز هم چند درجه اي پايين آمده و در آن ثابت مانده است، اين كاهش دما را شما از روز جمعه احساس كرده ايد. امروز هم مانند دو سه روز قبل دماي هوا در گرمترين ساعات به 26 درجه سانتيگراد مي رسد و در خنك ترين ساعات امروز دما از 15 درجه پايين تر نخواهد رفت. منتظر سرد شدن بيشتر هوا باشيد، اين را جدي خدمتتان عرض مي كنم.

پرده
بازگشت به گذشته
گاهي دلمان براي سينما تنگ مي شود. ياد روزهايي مي افتيم كه بزرگترين دغدغه، فرار از مدرسه بود و پشت ديوارهاي بلند مدرسه، هيچ. اين هيچ البته بايد تبديل به چيزي مي شد تا ساعت حضور در خانه فرا برسد. فرار بي دليل از مدرسه مي شد بهانه اي براي عوض شدن جاي نيمكت كلاس با صندلي سينما. آن  روزها فيلمي نبود كه نديده باشيم. حرف هم كه در دهانمان نمي ماند، سرشام، يك روز عصر يا هر جاي ديگر، مي گفتيم: فيلم ... خيلي فيلم خوبي است. بعد چند نگاهي بي صدا و پر معني و... بگذريم، حالا گاهي دلمان براي آن روز ها تنگ مي شود. حالا اتفاقا هر كس كه دور و برمان باشد از اين سنت شكني استقبال مي كند و بعد جاي كار با سينما عوض مي شود. اگر شما هم اين روزها يادي از گذشته كرديد، ما برايتان مي نويسيم كه چه انتخاب هايي مي توانيد داشته باشيد. فيلم هايي كه اين روزها روي پرده هستند، شما را به گذشته باز مي گردانند. دوئل، لاك پشت ها هم پرواز مي كنند و گاوخوني فيلم هايي هستند كه مدت زيادي از اكرانشان نمي گذرد. البته شمعي در باد، 13 گربه روي شيرواني و اشك سرما را هم مي توانيد ببينيد. از بازگشت به گذشته لذت ببريد.

امروز
فرصت را از دست ندهيد
018936.jpg
مراقب باش اشتباه نكني. ما روي يك طناب باريك قدم بر مي داريم و برخي اشتباهات حتي با كمك چوب تعادل هم قابل جبران نيستند. مراقب سقوط باش!
پيشنهاد امروز ما خيلي ساده است، به سادگي زماني كه مي گذرد و فرصت هايي كه از دست مي روند. گرچه بعضي ها با جمله زندگي دكمه بازگشت ندارد، نان در مي آورند، اما حقيقت اين است كه دوربين فيلمبرداري هم گاهي كمك مي كند تا ما فقط اشتباهاتمان رادوباره ببينيم. اين دوباره ديدن اشتباهات، ما را از عصر تكنولوژي به دوراني مي برد كه مردم دور كرسي جمع مي شدند و ضرب المثل مي ساختند؛ نمك روي زخم پاشيدن يا مثلا خود كرده راتدبير نيست.
كاش قبول كرده بودم. اين جمله را بارها و بارها گفته ايم وگفته ايد. نتيجه چه بوده؟ هميشه سقوط از روي طناب زندگي و حسرت. با اين حال هنوز هم زمان مي گذرد و فرصت ها مي آيند و از دست مي روند. اين درست كه انسان هميشه بايد منتظر بهترين فرصت باشد، اما اين نكته دليلي براي از دست دادن فرصت هاي امروز نيست. كسي چه مي داند، شايد آن فرصت ايده آلي كه دنبالش مي گرديد، همين باشد كه امروز با لبخندي معني  دار، به سادگي از كنارش مي  گذريد. مساله اين است كه در مسير ما فرصتي براي بازگشت و جود ندارد. حالا ديگر پيشنهاد امروز ما كاملا مشخص شده، اگر هنوز متوجه نشده ايد در چند كلمه آن را برايتان بنويسيم. پيشنهاد امروز اين است كه پيشنهادهايتان را جدي بگيريد. اين آخري را با صداي بلند بخوانيد!

كتابخانه
بعد از غوغولي، موغولي مي  آيد
هميشه چيزهاي غيرمعمول باتمام عجيب بودنشان جذاب هم هستند.درباره كتاب ها هم اين حالت وجوددارد. داشتن يك كتاب با موضوع، طرح و رنگ روي جلد متفاوت ديگر براي اكثر ما عادي شده است، اماداشتن يك كتاب با اندازه خيلي بزرگ مثلا كتابي كه به اندازه نصف قد ما باشد ،مسلما خيلي جالب مي  تواند باشد. اين مساله براي بچه ها حتما جالب تر است چون كتابي با اين اندازه تقريبا هم اندازه خود آنها مي  شود.
غوغولي تنها كتابي است كه اين ويژگي را دارد. اين كتاب در هفدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران متولد شد ودر همان ايام به چاپ چهارم رسيده و بعد از يك سال به چاپ هشتم هم رسيد. در بين كتاب هاي كودكان كه اغلب شخصيت هاي ترگل و و رگلي دارند و كمتر شبيه بچه هايي هستند كه مي  خواهند آنها را بخوانند، شخصيت غوغولي نمادي از پسر بچه هاي شلخته و نامرتب است! حالا بعد از مدت حدود يك سال گويا غوغولي صاحب خواهري به نام موغولي شده است. موغوليهم كه از سري كتاب هاي غوغولي است، تصويري از دختر بچه هاي لوس و نق نقو است.
اين كتاب هم مانند كتاب قبلي سروده معمارزاده است و در 5 هزار نسخه وارد بازار كتاب شده است.

فرهنگ
آرامش، هنرخوب زيستن 
هميشه بزرگترين دغدغه همه ما آينده و داشتن يك زندگي خوب بوده و به همين دليل هم هست كه اكثر تلاش هاي ما براي رسيدن به اين هدف هاست. فرهنگسراي بانو هم با اين هدف هر هفته در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه جلساتي را با عنوان هنر خوب زيستن برگزار مي كند. براي شركت در اين جلسات كه به صورت رايگان هم برگزار مي شوند، مي توانيد به نشاني: خيابان وليعصر، ضلع شمالي پارك ساعي، كوي ساعي مراجعه كنيد يا با شماره تلفن هاي 8-8786276 تماس بگيريد. فرهنگسراي سلامت هم به مناسبت روز ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي امروز و روز 27 مهرماه همايشي را با عنوان كنار هم آسوده باشيم برگزار مي كند. اين همايش از ساعت 10 تا 12 صبح در فرهنگسراي سلامت واقع در رسالت، ميدان الغدير، بلوار دلاوران، آزادگان شمالي، جنب فروشگاه شهروند برگزار مي شود و براي اطلاعات بيشتر هم مي توانيد با شماره تلفن هاي 2-7491491 تماس بگيريد. بعد از اين زلزله هاي اخير احتمالا شركت در اين همايش مي تواند افكار مثبتي را به ذهنتان منتقل كند!

نت
موسيقي آذربايجاني در تهران 
هميشه گوش دادن به موسيقي مخصوصا اگر به صورت زنده اجرا بشود لذتبخش و جذاب است. اينكه اين موسيقي مورد علاقه تان هم باشد كه مسلما خيلي بهتر است. اما گاهي هم كنجكاوي ما آدم ها تا جايي پيش مي رود كه دوست داريم به انواع موسيقي و حتي موسيقي فولكلور اقوام و كشورهاي مختلف ديگر گوش كنيم تا شايد از اين طريق بتوانيم با گوشه هايي از فرهنگ آنها آشنا بشويم. حالا هم فرصتي پيش آمده است تا اين كار را تجربه كنيد. چون نوازندگان گروه ارس از جمهوري آذربايجان به فرهنگسراي دانشجو آمده اند تا قطعاتي از موسيقي آذري را اجرا بكنند، اين كنسرت با همكاري كانون هنرمندان آذري برگزار شده و در آن گروهي از هنرمندان نامي آذربايجان شامل: رافيق صابر خوروزاف و الدار قربانف به اجراي موسيقي مي پردازند. براي تهيه بليت مي توانيد با شماره تلفن هاي 6411711 و 6412446 تماس بگيريد يا به نشاني: خيابان سيدجمال الدين اسد آبادي، خيابان 21 ، پارك شفق مراجعه كنيد.

ستون شما
براي آقاي قاضي
بدون هيچ توضيحي فقط بخوانيد:
من نگين هستم، پدر من در زندان است. از شما خواهش مي كنم به آقاي قاضي جناب كه در دادگستري شهيد قدوسي هست بگوييد پدر من گول دو دوست بدش را خورده، او بي گناه است. من، خواهر و مادرم به پدرم احتياج داريم. قول به آقاي قاضي مي دهم پدرم را كه آزاد كند پول آنها را بدهد. ما خانه نداريم، پول نداريم، كسي به ما كمك نمي كند. سند هم نداريم كه پدرم را آزاد كنيم. به خدا قسم مي خورم پدرم ديگر كار بد نكند.
من قول مي دهم، خواهش مي كنم كمك مان كنيد. ما كسي را جز پدرم نداريم. من آدرس شما را از روزنامه پيدا كردم. خواهش مي كنم مدير روزنامه، تو را خدا اين را براي مردم و آقاي قاضي چاپ كنيد. من هميشه شما را دعا مي كنم. سر نماز، اول خدا، بعد شما. منتظر چاپ شما هستم. ما در كنار مادربزرگم هستيم، من آدرس خودم را نمي توانم بنويسم چون مادرم دعوا مي كند. دوستم در اين نامه كمكم كرد.
بغض گلويمان را گرفته. نامه دختر كوچولوي 8 ساله را عينا داخل ستون شما گذاشتيم، چون حيفمان آمد حتي كلمه اي از آن را هم جا به جا  كنيم. دختر كوچولو ترسيده آدرس منزل را بنويسد، ولي شماره اي برايمان نوشته كه اگر كسي خواست كمكي انجام دهد، مي توانيم در اختيارش بگذاريم. اگر مي توانيد دل دختر كلاس دومي ما را شاد كنيد.
عدالت كجاست؟
احتراما به عرض مي    رسانيم ما عده اي از حق التدريس هاي شهرستان هاي استان تهران هستيم.
قانونمداري به چه معناست؟
آيا قانوني كه خود تصويب كرده ايم، نقص كنيم آن هم در جامعه اي فرهنگي كه يك عده فرهنگي مي         خواهند و دارند دانش آموزان را تربيت مي         كنند، براي اين مساله مهم اگر خود نقص كنيم در آينده چه بر سرمان خواهد آمد؟ آيا آن دانش آموزي كه در آينده مسوولي خواهد شد ديگر به قوانين احترام خواهد گذاشت؟ چرا خودمان را گول مي       زنيم و به نوعي مي    خواهيم بگوييم قانون اين است.
تاكيد كردند كه يك سري قوانين و شرايط براي استخدام افرادي كه در سازمان هاي دولتي مي  خواهند استخدام شوند در نظر گرفته اند كه در جرايد و اخبار تلويزيون و راديو و مانورهاي مختلفي كه در رابطه با امتحان ادواري دادند تكيه شان بر اين نكته بود كه اين امتحان براي استخدام لازم است. پس چرا در سازمان آموزش و پرورش كه خود منبع فرهنگ و اشاعه افكار در جامعه است، قانون اجرا نمي  شود و مي  خواهيد آن را زير پا بگذاريد؟
پس عدالت كجاست؟ سال پاسخ دهي كجاست؟
تا خودرا درست نكنيم، جامعه درست نخواهد شد.
عده اي از حق التدريسان شهرستان هاي استان تهران 
متروي اصفهان، خطري براي چهار باغ ندارد
چندي پيش خبري در مورد مخالفت ميراث فرهنگي با مسير متروي اصفهان در صفحه 17 روزنامه به چاپ رسيده بود. سازمان قطار شهري اصفهان و حومه با ارسال نامه اي عبور مترو در عمق 20 متري سطح زمين چهارباغ عباسي، با استفاده از فن آوري هاي مطمئن و نوين جهاني را براي اين محدوده بي  خطر دانسته است.
اين سازمان با بيان اينكه سازمان ميراث فرهنگي در يك مقطع زماني با عبور مترو از اين منطقه موافق بوده، از قول مهندس عبدالله كوپايي، رئيس سازمان نظام مهندسي اصفهان مي  گويد: هيچ گونه مشكلي از نظر فني، مهندسي و ميراث فرهنگي براي عبور مترو از چهار باغ وجود ندارد. با مطالعاتي كه انجام گرفته است، اطمينان مي  دهيم كه با عبور مترو از چهارباغ هيچ آسيبي به اين خيابان و همچنين مدرسه چهارباغ و ساير اماكن تاريخي اين منطقه وارد نيايد.
دكتر هاشم الحسيني، استاد دانشگاه و متخصص عمران و زمين شناسي نيز با اشاره به تردد وسايط نقليه از مسير چهارباغ و مضرات ناشي از دود اين وسايط بر كاشي ها و نماهاي چهارباغ مي  گويد: دستگاه هاي TBM كه قرار است عمليات حفاري اين مسير را انجام دهد يكي از مجهزترين ومدرن ترين دستگاه هاي حفاري است كه با قابليت سنجش ميزان فشار آب و خاك، اين ميزان را متعادل كرده و هيچ تغيير شكلي در تونل ايجاد نخواهد كرد.
لذت پاييز
بگذار از حسادت بميرند، برگ هاي سبز متظاهر. فصل محبوب من و كلاغ ها از راه مي رسد، زرد خاكستري.
براي ورود به روزهاي پاييزي، چند جمله اي كه خوانديد، كافيست،  كلمه، كلمه اش را از بر كنيد و از زندگي لذت ببريد!

ذهن زيبا
يكي از ويژگي هاي جوانان اين است كه به آساني، بهاي زمان را از ياد مي برند. جواني، زماني است كه شما وقت زيادي پيش روي خود داريد. بنابراين، شايد فكر كنيد كه اتلاف اندكي از آن، خطاي چنداني نيست، اما ابدا چنين نيست؛ زمان، تيري است كه از كمان رها مي شود و هرگز برنمي گردد.
كيم ووچونگ 
وقتي همه مانند هم فكر كنيم، كسي فكر نمي كند.
پرمود بترا
تعليم ندادن كسي كه آماده آموختن است، انساني را به هدر دادن است. تعليم دادن كسي كه آماده آموختن نيست، سخن هدر دادن است. خردمند، نه انسان را هدر مي دهد و نه سخن را.
كنفوسيوس 
همه روزهاي عمر خود را زندگي كنيد.
جاناتان سويفت

تهرانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |