يكشنبه ۳ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره۳۵۳۵ - Oct 24, 2004
قراخانلو و كفاشيان
رئيس و دبيركل كميته ملي المپيك شدند
عكسها: مجتبي جانبخش
رئيس سازمان تربيت بدني از خدمات و زحمات هاشمي طبا و افشارزاده رئيس و دبير كل پيشين كميته ملي المپيك قدرداني كرد
004680.jpg
انتخابات كميته ملي المپيك ايران ديروز در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد و طي آن رئيس، دبيركل، نواب رئيس، خزانه دار و اعضاي ۶ نفره كميته اجرايي به مدت چهارسال انتخاب شدند.
با انجام انتخابات ديروز به جز نصرا... سجادي، خسروي وفا و يزداني خرم كه در دوره قبل هم عضو كميته هاي مختلف بودند، نفرات جديدي به عضويت كميته ملي المپيك درآمدند كه مهم ترين آنها تغيير در پست رياست و دبيركلي بود كه دكتر رضا قراخانلو و علي كفاشيان به ترتيب جانشين مهندس هاشمي طبا و بهرام افشارزاده شدند. در پايان انتخابات ديروز مهندس محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني از خدمات و زحمات هاشمي طبا و افشارزاده رئيس و دبير كل پيشين كميته ملي المپيك تشكر و قدرداني كرد.
خبرنگار همشهري: مجمع انتخابات كميته ملي المپيك درآرامش برگزار شد. نه از تهديد خبري شد و نه صحبتي از تحريم انتخابات، اما انگار تاريخ در حال تكرار بود.
درست مثل هشت سال پيش، كه مصطفي هاشمي طبا، جاي حسين محلوجي را گرفت.
قره خانلو به عنوان رئيس
انتخاب شد
اعضاي مجمع عمومي كميته ملي المپيك ايران رضا قراخانلو را به عنوان رئيس جديد اين كميته انتخاب كردند.
در جريان انتخابات سي و يكمين مجمع عمومي كميته ملي المپيك، قراخانلو موفق به كسب ۴۰ راي از مجموع آرا شد و براي چهار سال آينده به عنوان رئيس كميته ملي المپيك برگزيده شد.
مصطفي هاشمي طبا ديگر نامزد رياست كميته ملي المپيك نيز در اين راي گيري، ۲۸ راي اعضا مجمع عمومي را به خود اختصاص داد.
علي كفاشيان دبير كل كميته ملي المپيك شد
004653.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
در ادامه كار مجمع عمومي كميته ملي المپيك ايران، علي كفاشيان به عنوان دبيركل جديد اين كميته انتخاب شد.
كفاشيان با كسب ۴۵ راي از مجموع ۶۸ راي اخذ شده به اين مسئوليت برگزيده شد و بهرام افشارزاده ديگر نامزد اين سمت نيز موفق به كسب ۲۲ راي گرديد. يك راي نيز باطله اعلام شد.
محسن مهرعليزاده رئيس سازمان تربيت بدني پس از اين انتخابات، از خدمات و زحمات بهرام افشارزاده دبير كل قبلي كميته ملي المپيك تجليل و براي وي در مسئوليت هاي ديگر آرزوي موفقيت كرد.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه حضور كفاشيان در مسئوليت دبير كلي كميته ملي المپيك، منشاء ثمرات و خدمات بيشتر براي ورزش كشور باشد.
قدمي و خسروي وفا نواب رئيس و سجادي خزانه دار
همچنين از ۶۸ راي اخذ شده مهدي قدمي با ۳۸ راي و محمود خسروي وفا با ۳۶ راي به عنوان نواب رئيس انتخاب شدند.
در اين انتخابات مهدي كرباسيان با ۲۴ راي و سيد امير حسيني با ۲۰ راي سوم و چهارم شدند.
در اين راي گيري ۳ راي باطله به صندوق ريخته شد.
مهرزاد حميدي مدير كل وزارت علوم، تحقيقات و فناوري قبل از راي گيري از نامزدي نايب رئيسي استعفا كرد.
همچنين نصرالله سجادي در اين راي گيري با ۴۸ راي به عنوان خزانه دار انتخاب شد.
اعضاي هيأت اجرايي
زهرا احمدي پور با (۴۷) رأي، محمد درخشان (۴۳)، محمدرضا يزداني خرم (۳۷)، فاطمه شهريان (۳۷) محمود محشون (۳۶) و محمد پولادگر با (۲۰) راي به عضويت هيأت اجرايي درآمدند.

عقب نشيني فدراسيون كشتي
خبرنگار همشهري: يكي دو روز قبل از ديدار تيم هاي كشتي آزاد پخش و پالايش نفت كرمانشاه و پاس تهران در ليگ برتر دو كشتي گير محروم تيم كرمانشاه وحيد بابايي و محمدعلي گنجابي با رأي مستقيم محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي بخشيده مي شوند و يكي از اين دو كشتي گير (محمدعلي گنجابي) در ارنج تيمش قرار گرفته و پيروز مي شود. غلامرضا محمدي سرمربي تيم پاس به اين عمل فدراسيون شديداً اعتراض كرده و به خبرنگاران مي گويد: رئيس فدراسيون كشتي به دنبال تخريب باشگاه ما است! در پي اظهارات محمدي بلافاصله جلسه اي در اين فدراسيون برگزار و با اعلام اين كه اعتراض سرمربي پاس منطقي است رأي دوباره بر ادامه محروميت اين دو كشتي گير صادر مي شود! حال با توجه به اين كه حيثيت قهرماني تيم پاس (قهرمان سال گذشته ليگ برتر) با شكست مقابل پالايش و پخش كرمانشاه زير سئوال رفته است، چگونه مي توان انتظار داشت حرمت ها در كشتي شكسته نشده و اصول اخلاقي رعايت شود. اين مطلب را نوشتيم تا بر اين نكته تأكيد دوباره اي داشته باشيم كه اصرار بيشتر بر مديريت احساسي و ناپخته در كشتي، نه تنها هيچ عايدي براي ورزش ملي ما نداشته، بلكه با گسترش مسائل و مشكلات بيشتر، كشتي لطمه پذيرتر هم خواهد شد.

فيناليست هاي جام حذفي واليبال تهران امشب
مشخص مي شوند
خبرنگار همشهري: مرحله نيمه نهايي رقابت هاي جام حذفي واليبال تهران امشب برگزار مي شود. برخلاف سال پيش، جام حذفي امسال با تعداد معدود تيم هاي شركت كننده خيلي زود و با انجام تنها چند بازي تيم هاي برتر مرحله نيمه پاياني خود را شناخت. برخورد پيكان با سايپا و پرسپوليس با پاس اوج بازيهاي جام حذفي در يكقدمي بازي پاياني آن خواهد بود. به جز راهيابي پرسپوليس دسته يكي به جمع چهار تيم برتر، حضور پيكان و پاس بدليل جدي گرفتن اين بازيها تا حدود زيادي طبيعي بود و سايپا هم با حذف زود هنگام صنام جانشين فيناليست سال پيش در اين مرحله شد. البته صنام به سايپا نباخت، اما مسئولان اين تيم با ميدان دادن به نفرات جوان ترجيح دادند كه وقت و سرمايه خود را صرف ليگ برتر كنند! حذف برق قهرمان دوره پيش هم از اتفاقات مهم قبل از بازيهاي مرحله نيمه نهايي بود.
امشب و بعد از افطار پيكان با سايپا و پرسپوليس با پاس تكليف فيناليست هاي جام حذفي را روشن خواهند كرد.

فوتبال باشگاههاي آلمان
ولفسبورگ در صدر جدول ماند
004644.jpg
خبرنگار همشهري: ولفسبورگ با پيروزي سه بر صفر برابر بوخوم در صدر جدول باقي ماند.
پابلوتيام (۲۷) كيليموويچ (۴۰) دي الساندرو(۴۲) براي ولفسبورگ گلزني كردند. با اين پيروزي ولفسبورگ با ۲۱ امتياز در صدر جدول باقي ماند.
بايرن مونيخ نيز در ديدار با روستوك به پيروزي دو بر صفر رسيد. سانيول (۸۲) و مهمت شول
(۸۵) در فاصله ۸ دقيقه به پايان بازي پيروزي را براي بايرن به ارمغان آوردند.
بايرن در حال حاضر با ۱۷ امتياز در مكان سوم ايستاده است.
در ساير بازي ها وردربرمن چهار بر يك نورمبرگ را مغلوب كرد.
كايزرسلاترن در خانه برابر لوركوزن به تساوي بدون گل رسيد. هامبورگ با دو گل در وست فالن دورتموند را شكست داد تا اين تيم به اولين پيروزي اش بعد از هفته ها ناكامي با مربي جديدش توماس دال رسيد.
آرمينيا بيلفلد نيز برابر هرتابرلين به پيروزي يك بر صفر رسيد.
هانوفر نيز با دو گل از سد گلادباخ گذشت.
هامبورگ پس از هفته ها با تغيير مربي با «توماس دال» رنگ پيروزي را به خود ديد. «امپنزا» زننده گل اول هامبورگ مقابل دورتموند در رويارويي با دروازه بان حريف ديده مي شود.

امير قلعه نويي:
پرسپوليس حالا تساوي مقابل استقلال را جشن مي گيرد
004647.jpg
گروه ورزشي: استقلال بدون حاشيه در رده دوم قرار داشت و پرسپوليس بحران زده در كش و قوس قدرت نمايي زوبل و پروين به استقبال داربي رفت. اين حكايت هاي قبل از بازي بود كه همگان استقلال را برنده مي دانستند و پرسپوليس را بازنده اما در نهايت دو تيم به تساوي رضايت دادند. درخصوص اين بازي امير قلعه نويي نيز در مظان اتهام است.
در ۵۱ دقيقه پاياني، اين پرسپوليس بود كه تهاجمي تر بازي كرد و اگر بخت با اين تيم يار بود شايد به گل هم مي رسيد. آيا دو تعويضي كه قلعه نويي انجام داد (اكبرپور به جاي سامره و كاظمي به جاي منصوريان) عامل عقب نشيني استقلال و حملات پرسپوليس بود. خود قلعه نويي اينگونه جواب مي دهد: براي هر تحليلي بايد به مستندات رجوع كرد. من مقابل پگاه _ در خانه حريف _ همين دو تعويض را انجام دادم و تيم نتيجه گرفت و سه امتياز گرفتيم، البته قبول دارم هر بازي شرايط خاص خودش را دارد، در ابتدا از تعويض سامره بگويم، علي بهترين بازيكن من در خط حمله بود، اما در دقايق پاياني نياز به نيروي تازه تر، جوانتر و سرعتي داشتم. اما بايد حساب همه جوانب را مي كردم، پنالتي زن اول ما عنايتي است آنهم در آن جو ورزشگاه. همچنين او با نيكبخت بازي فاميلي تشكيل مي داد اما به دليل نوع بازي سامره از او اين درخواست را نداشتيم و نحوه فعاليت او فرق داشت. قلعه نويي به آمارهاي ثبت شده در تلويزيون نيز استناد مي كند. استقلال ۹ كرنر زد و حريف ۳ كرنر داشت ما از دو جناح ۱۵ ارسال توپ داشتيم و حريف در مجموع ۶ بار، استقلال شش بار شوت به دروازه داشت و پرسپوليس چهاربار.
سرمربي استقلال به نكته اي ديگر هم اشاره دارد. وي مي گويد براي من خيلي جالب است خوشحالم استقلال را به نقطه اي رساندم كه پرسپوليس، تساوي مقابل استقلال را جشن مي گيرد و شادمان هستند.قلعه نويي در پايان گفت: در ده دقيقه پاياني نيز اگر چندبار تحت فشار قرار گرفتيم روي دفع اشتباه يكي از مدافعين بود كه در كناره هاي زمين باعث شد تا پرسپوليس به وسيله انصاريان از اوتهاي بلند استفاده كند.

راينر زوبل:
استقلال در دو جناح خطرناك بود
004650.jpg
گروه ورزشي: سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس تهران، گفت: دو تيم بازي بسيار خوبي را از خود به نمايش گذاشتند و تماشاگران توانستند بازي بسيار جالبي كه مدام توپ روي دروازه تيم ها بود را تماشا كنند.
راينر زوبل اظهار داشت: تيم ما بايد در اواخر نيمه دوم از موقعيت هاي گلزني خود به گل مي رسيد اما لغزندگي زمين باعث شد كه مهاجمان ما در آن شرايط موفق عمل نكنند و آن موقعيت هاي خوب به هدر رود، هر چند بايد بگويم كه استقلال هم كل بازي شانس براي گلزني داشت و اين تيم در زمان حمله از كناره ها و سانتر از دوجناح خطرناك بود.
وي با اظهار رضايت از عملكرد شاگردانش در اين بازي گفت: بازيكنانم نشان دادند كه مي توانند فعل خواستن را به خوبي صرف كنند به ويژه بازيكنان تعويضي بسيار خوب كار كردند و جوچي به رغم مصدوميت در چند هفته گذشته بسيار عالي و اولادي نيز به رغم جواني چشمان تماشاگران را خيره كرده بود.
زوبل درباره عدم گلزني مهاجمان تيمش به رغم در اختيار داشتن موقعيت هاي متعدد گلزني، تصريح كرد: اين مسئله اي كاملا طبيعي در فوتبال است و نمي توانم مهاجمان تيم را به خاطر گل نزدن در بازي سرزنش كنم.

جام بين المللي فوتبال راشد _ ستارگان آسيا- فردا آغاز مي شود
استقلال نماينده ايران در امارات
گروه ورزشي: تيمهاي سرشناسي از كشورهاي مختلف از جمله استقلال ايران در رقابتهاي فوتبال بين المللي جام راشد(ستارگان آسيا) شركت دارند.
در اين رقابتها، تيم ملي يمن، تيم اميد لبنان، تيم الوحدات اردن، المريخ سودان، استقلال ايران، پليس بغداد تيم ملي زامبيا و يك تيم آفريقايي ديگر كه هنوز نامش اعلام نشده در كنار دو تيم اماراتي (منتخب امارات و تيم آب و برق دبي) از فردا (دوشنبه) اين پيكارها را آغاز مي كنند.
سه تيم برتر اين رقابتها كه قرار است در دو گروه ۵ تيمي برگزار شود، جوايز مالي ارزنده اي دريافت خواهند كرد.
اين پيكارها بعد از افطار حدود ساعت ۱۰ شب به وقت محلي امارات (۳۰/۲۱ دقيقه به وقت ايران ) آغاز خواهد شد.
قرار است نيمي از بازيكنان استقلال مانند وحيد طالب لو، عليرضا منصوريان، بهشاد ياورزاده، مجاهد خذيراوي، شاهين خيري، عليرضا اكبرپور، سبو شهبازيان، مجتبي انصافي به همراهي چند بازيكن اميد فردا راهي امارات شوند و بقيه نفرات تيم (بازيكنان اصلي) بلافاصله بعد از بازي استقلال و ابومسلم به دوبي سفر خواهند كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |