چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۵۷
دوستت دارم با لهجه جهاني
آنجلينا جولي، مايكل داگلاس، بونو و زيدان. تعداد آنهايي كه تصوير خود را در خدمت اهداف بشردوستانه و سازمان ملل متحد مي گذارند، همچنان رو به ازدياد است 
023328.jpg
با شب هاي …پاواروتي و ياران” از 10 سال پيش كنسرت ها تبديل به جشني ميان جمعيت حاضران و هنرمندان شده، خواننده تنور ايتاليايي در برنامه هايش تا كنون رقمي بيش از 15 ميليون دلار براي كودكان جنگ جمع آوري كرده.
افسانه بصيرپور
…سخت ترين بخش كار اين است كه گريه نكني”. چشمان سبزرنگِ آنجلينا جولي پر از اشك مي  شود، تعريف مي  كند اولين باري كه ماموريتي براي كميسارياي عالي پناهندگان HCR در سيرالئون به عهده داشت. مگر مي  توان نگاه هاي اين بچه هاي معلول بي دست يا بي پا را فراموش كرد ؟ اينها تصاويري هستند كه فراموشي شان غيرممكن است.” سه سال است كه ستاره نقش لارا كرافت در سينما، هم و غم خود را متوجه از ريشه بريده شده هاي سياره مان كرده، تا جايي كه تبديل به سخنگوي قدرتمند آنان شده است.
در جريان بازي در نقش لارا كرافت در كامبوج بود كه متوجه شد …دنيايي به جز دنياي من نيز وجود دارد و اينكه بچه ها در اين دنيا زندگي بسيار دشواري دارند”. اين …طرفدار پيگير” كوفي عنان دبيركل سازمان ملل متحد، به او پيشنهاد كمك داده و به اين ترتيب از سال 2001 شد سفير حسن نيت كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل .HCR از آن موقع تا حالا سراسر جهان را براي ملاقات با پناهندگان زيرپا مي گذارد و توجه رسانه ها را به آنها جلب مي كند. آنجلينا جولي علاوه بر كمك يك ميليون دلاري به HCR، دختر كوچولويي كامبوجي به اسم مادوكس را هم به فرزندي برگزيده. هنرپيشه مذكور كه تا حالا به جز هاليوود چيزي را نشناخته بود مي گويد: … كارم براي HCR به زندگيم معنا و جهت داده، قبلا فقط براي خودم زندگي مي كردم، اما حالا براي اولين بار در زندگيم احساس مي كنم كه به درد مي خورم و عميقا خوشبختم.”
آخرين ماموريتش در ماه ژوئن بود، در چاد. رفته بود به ديدار پناهندگان گريزان از منطقه دارفور سودان، كساني كه از تصفيه نژادي توسط اعراب فرار كرده اند. بعد از اين سفر، آنجلينا سفري بسيار پرسروصدا در سراسر آمريكا كرد. …او سودان را در صفحه اول تمام روزنامه هاي محلي و بزرگ آمريكا جا داد، از يك ستاره بيشتر از اين ديگر چه مي خواهيد ؟ … اين جملات متعلق به ابودونگوس، شخصي است كه رابطه سازمان ملل با تقريبا 40 نفر از اين ستارگان را تنظيم و عملي مي كند. …وقتي آنجلينا در تلويزيون از دارفور حرف بزند همه گوش مي كنند، ولي وقتي يك كارمند سازمان ملل حرف بزند، مردم كانال را عوض مي كنند.”
ستاره آمريكايي يكي از 120 سفير حسن نيت سازمان ملل است. همه آژانس هاي سازمان ملل، ستارگان خودشان را دارند كه هركدام از دنياهاي متفاوتي آمده اند: موسيقي، سينما، تجارت، سياست، كمي ورزش، ولي به جز رئيس سابق آتليه مد ايوسن لوران، پير برژه، كسي از دنياي مد در ميان اين جمع نيست. اين افراد تصويرشان، توانايي هايشان، وقتشان و بسياري اوقات ميليون هايشان را براي كمك به ديگران مي دهند. اينها به قول مايكل داگلاس هنرپيشه …افراد مشهور به دردخورند”.
همه چيز در سال 1954 از داخل يك هواپيما شروع شد. در جريان پروازي روي اقيانوس اطلس، موريس پات، اولين مدير اجرايي بنياد سازمان ملل براي كودكان Unicef، بغل دست دني كي هنرپيشه مشهور آمريكايي نشسته بود. در انتهاي سفر اين هنرپيشه به اهداف يونيسف پيوسته بود. او تصميم گرفت كه با هواپيماي خصوصي خودش همه جاي دنيا را براي اين هدف زيرپا بگذارد، به ديدن بچه ها برود و محروميت هاي آنها را به جهانيان گوشزد كند ؛ چيزي كه 33 سال ادامه داشت. پس از او پيتر يوستينف، هري بلافونت، ونسا ردگريو، نانا موسكوري، باربارا هندريكس و ... هم به اين نهضت پيوستند.
اما اين ادري هيپبورن بود كه طي ساليان دراز، پرداختن به امور بشردوستانه توسط ستارگان را با نام خود عجين كرد. اين هنرپيشه كه خود فرزند جنگ بود …بدبختي مطلق” را در هلند اشغالي تجربه كرده بود .او مي گفت كه پس از آزادي يونيسف تغذيه شان كرده بود، چيزي كه هرگز فراموش نكرده بود و او با وقف كردن 10 سال پاياني زندگيش در جهت اهداف اين سازمان، با سفرهايش از اين سوي زمين به سوي ديگر تا مرگش در سال 1993 در 63 سالگي، دين اش را بخوبي ادا كرد.
اگر يونيسف اينقدر محبوب است، …فرشته بچه ها” ، نامي كه به ادري هيپبورن داده شده بود، در آن بي  تاثير نبود. امروز هم هنوز سازمان هاي بشردوست او را مثال مي زنند. يكي از دوستان خوب او، آنا كاتالدي نويسنده ايتاليايي تعريف مي كند : آنچه كه من را واقعا به تعجب وامي دارد، اين است كه پناهنده ها واقعا او را مي پرستيدند، آنها اصلا نمي دانستند كه او كيست، خودش را دوست داشتند. عشق ادري هيپبورن مسري بود، در اين دوره كم نبودند كساني كه راهِ هنرپيشه اول فيلم Breakfast At Tiffany's را در دنياي سازمان هاي بشردوست پي گرفتند. از جمله راجر مور، شيفته تلاش هاي ادري هيپبورن در يونيسف به او پيوست. جيمز باند سابق هنوز هم ادامه مي دهد. او همه كنفرانس هاي خبري اش را بدون تغيير با اين جمله شروع مي كند: …نام من مور است، راجر مور و از يك ماموريت بشردوستانه برمي گردم.” هنرپيشه انگليسي اضافه مي كند: …خيلي به جيمز باند بدهكارم، از سايه سر اوست كه مي توانم براي يونيسف كار كنم:” در ضمن شخصيت مامور 007 اين موقعيت را برايش فراهم مي كند كه …بسياري از روساي حكومت ها را ملاقات كنم كه دلشان مي خواهد بدانند جيمز باند چه شكلي است”!
در دوران رياست كوفي عنان در راس سازمان ملل متحد از سال 1996، درها براي نسل نويني از ستارگان، مثل جري هاليول، عضو سابق گروه Spice Girls يا خواننده بنيني آنژليك كيجو باز شد. دبيركل كه سازماندهي …مشاركت ميان سازمان ملل و جامعه مدني” را همچون سومين هدف اصلاحي دوره دبيركلي خود قرار داده، به ستارگان نياز دارد و اينها هم اينطور كه به نظر مي رسد فقط منتظرند كه ياري اش دهند.
با شب هاي …پاواروتي و ياران” از 10 سال پيش كنسرت ها تبديل به جشني ميان جمعيت حاضران و هنرمندان شده، خواننده تنور ايتاليايي در برنامه هايش تا كنون رقمي بيش از 15 ميليون دلار براي كودكان جنگ جمع آوري كرده. …ياران… مورد نظر كساني مثل اريك كلاپتون، بونو، ريكي مارتين، سلن ديون، استينگ، ستيوي و اندر، ليزا مينه لي و دهها نفر ديگر هستند. خواننده تنور مي گويد موسيقي جهت خلاف جنگ است، بچه ها را شاد مي كند، جنگ ناشادشان مي كند و ادامه مي دهد …وقتي جنگِ جهاني تمام شد 10 ساله بودم، من اين پديده سياه را شناخته ام” او هم خود را از داشتن جايگاه پيام آور صلح بسيار مفتخر مي داند: …واژه بسيار بزرگي است و مي كوشم لياقتش را داشته باشم. از چيزي كه خدا در اختيارم گذاشته استفاده مي كنم تا ذره اي از دردهاي كودكان جنگ كم كنم و اين با ارزش ترين كاري است كه در تمام زندگيم كرده ام.”
گرچه سازمان ملل ارزش اين ستاره ها را مي شناسد اما، گاهي مواقع هم بايد راهي براي كنترل خودخواهي هايشان يافت، به طور مثال، اولين ماموريت جوليا رابرتز براي اين سازمان آخرينش هم بود. ستاره فيلم Pretty Woman كه به هائيتي فرستاده شده بود، به طور خيلي جدي حضور هر نوع از رسانه هاي گروهي را نپذيرفت. يكي از مسوولان سازمان ملل هنوز به ياد دارد و مي گويد … بدون تلويزيون، ماموريت هيچ معني نداشت. قرار بر اين نبود كه يك سفر خصوصي براي خانم رابرتز ترتيب بدهيم كه ايشان بتوانند چند تا بچه را بغل كنند و احيانا چند قطره اشكي هم جلوي اهالي هائيتي كه حتي نمي دانند او كي هست، بريزند.
چند دهه پيش يكي ديگر از بانوان بزرگ سينما، اين يكي ايتاليايي، در درجه يك و به همراه آرايشگرش به يكي از كمپ هاي پناهندگان سوماليايي رفت. سخنگوي كميسارياي عالي پناهندگان در آن زمان، سيلوانا فوا، هنوز اين قطعه را به ياد مي آورد سوفيا لورن با پاشنه هاي بلندش به زحمت توي گل و شل راه مي رفت ! مي خواست به هر ترتيب شده درختي در زمين بنشاند.تصورش را بكنيد سبز كردن درختي وسط صحرا! و تازه به بچه ها هم بگويد كه حتما فراموش نكنند كه هر روز آبش بدهند.خانم فوا مي زند زير خنده و يادآوري مي كند، ولي …تكه اي از همه غيرقابل تصورتر موقعي بود كه سوفيا لورن چانه بچه اي قحطي زده را گرفته بود و به او مي گفت: … تو خيلي لاغري، بايد بهم قول بدي كه بيشتر غذا بخوري!”. دوران كار بشر دوستانه سوفيا البته كوتاه بود!
منبع : لوموند

ناگهان نقاشي ام آمد
در ميان تابلوها و كلمات اكرم سرتختي، عجيب ترين نقاشي كه ديده بوديم 
023349.jpg
ندا لهردي - اكرم سرتختي با گذشت 50 سال از زندگي متوجه استعداد ذاتي نقاشي خود نشده بود، اما يك اتفاق ساده در زندگي معمولي، او را با تغيير بزرگي مواجه كرد.
وقتي به تدريج سنم بالاتر مي  رفت، احساس بيهودگي و نااميدي بيشتري مي  كردم و از اينكه بايد هر روز كارهاي معمول خانه را انجام مي  دادم خسته شده بودم. اين خط اول گفت وگوي ماست. خانم سرتختي كه بانوي مهرباني به نظر مي  رسد، بعداز يك مقدمه طولاني- كه احتياجي به بازگويي آن نبود- با لحن ساده اش اينطور ادامه مي  دهد:
نوه ام از من خواست از روي يك كارت كه طرح طلاكوب و خيلي زيبايي از خانه خدا بود، برايش نقاشي بكشم. با خودم گفتم من كه سواد ندارم و از نقاشي هم چيزي نمي  دانم، بنابراين هيچ وقت نمي  توانم طرحي به اين زيبايي بكشم. به نوه ام گفتم نمي  توانم اين كار را بكنم، اما تا شب در فكر اين طرح بودم تا اينكه نمي  دانم چطور شد تصميم گرفتم اين طرح را بكشم. رفتم و از بين وسايل كار پسرم كه استاد گرافيك است چند پاستل برداشتم و شروع كردم به نقاشي كردن. دخترم آمد توي اتاق و وقتي ديد كه دارم نقاشي مي  كنم چند لحظه با تعجب به من نگاه كرد و گفت اين ابزار كار حرفه اي هستند و ممكن است خراب بشوند، اما من گفتم كه دوست دارم با همين گچ هاي رنگي كار بكنم. خلاصه كارم تمام شد و روز بعد همه با ديدن نقاشي من تعجب كردند، خودم هم باورم نمي  شد كه توانسته ام چنين نقاشي  بكشم...
ذكر اين نكته لازم است كه مكالمه ما در نمايشگاه كارهاي او گل انداخت؛ گالري ثروت، خيابان آفريقا.فرزند خانم سرتختي مي  گويد: وقتي نقاشي مادرم را ديدم كاملا توانستم حسي را كه مادر هنگام كشيدن آن داشته است درك كنم. از همه مهمتر به اين نتيجه رسيدم كه كشيدن نقاشي خارج از محدوده مسايل فني و حرفه  اي آن، بهتر و راحت تر مي  تواند مفاهيم را به بيننده القا كند و در حقيقت راز موفقيت تابلوهاي مادرم هم همين موضوع است. بعد از اينكه مادرم چند تابلوي ديگر هم كشيد آنها را به دانشگاه بردم تا با استادان ديگر هم درباره آنها مشورت كنم و نتيجه اين مشورت ها اين بود كه تابلوها در نمايشگاهي به نمايش گذاشته بشوند. همين كار را هم كرديم و بعد از آنكه تعداد تابلوها به حدود 100 تا رسيدند، آنها را براي اولين بار در گالري شيخ  هادي به نمايش گذاشتيم.روز افتتاحيه اين نمايشگاه براي خود سرتختي روز سختي بود. خيلي دلشوره داشتم. به پسرم مي  گفتم فكر نمي  كنم اين تابلوها آنقدرها هم خوب و حرفه اي باشند، من اينها را فقط به عنوان يادگاري براي شما مي  كشم و... اما وقتي كه تعريف و تمجيد استادان مختلف را از كارهايم شنيدم، كم كم نظرم عوض شد و اعتماد به نفس و انگيزه بيشتري پيدا كردم و حالا من كه در اوايل كار فقط در روزهاي ولادت و شهادت امام ها و كلا براي مناسبت هاي مذهبي نقاشي مي  كشيدم، هر وقت كه احساس مي  كنم به اين كار نياز دارم، نقاشي مي  كنم.اين هشتمين نمايشگاه كارهاي سرتختي است، كسي كه در صورتش ذره اي دلشوره وجود ندارد.
تابلوهاي او مايه هاي مذهبي دارند و در حقيقت پرتوهايي از شخصيت واقعي او هستند، همانطور ساده و بي  شيله پيله و بدون پيچيدگي.
در حقيقت سرتختي بدون آنكه چيزي از مباني نقاشي يا رنگ شناسي بداند، هر چيزي را كه حس مي  كند مي  كشد. اما همين تصاوير ساده به خاطر همين ويژگي ، كلي بيننده دارند.
موزه هنرهاي معاصر كه در خريد آثار وسواس زيادي دارد، دو اثر من را خريده است. اين جمله نقاشي است كه تازه به تشويق شوهر گرامي قصد دارد خواندن و نوشتن را از نوه ها ياد بگيرد؛ اكرم سرتختي، 53 ساله!

چارچوب
023337.jpg
عكس فوق مربوط به يك مورد آدم ربايي صورت گرفته در پاركينگ يكي از مراكز خريد در كرونا در روز پنج شنبه يازدهم نوامبر است كه دوربين امنيتي واقع در محل آن را گرفته است. با كمي توجه به عكس متوجه زني خواهيد شد كه در حال فرار كردن از دست سرنشينان يك تويوتاي مشكي رنگ است و پس از تعقيب زن توسط خودرو مذكور دو مرد از ماشين پياده شدند و او را به زور به داخل ماشين بردند. در واقع اين مورد يك مورد آدم ربايي آشكار است كه شاهدان حادثه هيچ عكس العملي براي نجات زن انجام ندادند. پليس كرونا همچنان به دنبال تعيين هويت زن ربوده شده كه حدودا 20 ساله بود و دو آدم ربا است. روند پيگيري حادثه بسيار مايوس كننده است چرا كه مشخص نيست قرباني چه كسي بوده است. اخيرا چندين تماس از سوي شاهدان به اداره پليس شده، اما هيچ كدام از شاهدان مطالبي كه براي پليس مفيد باشد عنوان نكردند. كارآگاهان پليس اين احتمال را هم مي  دهند كه ممكن است اين حادثه يك شوخي باشد!

سرقلم
طرح جديد باشگاه منچستريونايتد
حسام گلبري-طرح جديد ماكروسافت براي باشگاه منچستر نشان مي دهد كه با استفاده از راه حل هاي فن آوري اطلاعات چگونه مي توان به گسترش بازار كار و سودمندتر شدن آن دسترسي پيدا كرد و ثابت مي كند كه با استفاده از طرح هاي ابتكاري فن آوري اطلاعات مي توان در زمينه هاي مختلف صنعت موفق بود. باشگاه فوتبال منچستريونايتد بسيار فراتر از يك باشگاه فوتبال موفق است. 39 درصد از درآمد اين باشگاه پيچيده از طريق برگزاري مسابقات، 36 درصد از طريق رسانه هاي گروهي و 25 درصد باقي مانده از طريق شركا و اسپانسرها به دست مي آيد. در حالي كه محور اصلي فعاليت باشگاه حول ورزش فوتبال است، اما خدمات و محصولات باشگاه از جمله كارت هاي اعتباري از طريق شركاي اينترنتي نيز ارايه مي شود و با اين سياست كاري شركت، رابطه پيچيده اي بين مسوولان باشگاه، شركا و مشتريان ايجاد مي شود. ميشل رابرت، مجري اين طرح در ماكروسافت مي گويد: با اين طرح باشگاه مي تواند با همكاري و مشاركت بهترين شركت ها به بالا بردن سطح كارش كمك كند. مطابق اين طرح باشگاه مي تواند به تمامي اطلاعات در مورد نيازهاي مشتريان دسترسي پيدا كند و روي اين اطلاعات، بررسي ها و اقدامات لازم را انجام دهد. ديويد گيل از مقامات باشگاه منچستر مي گويد: ما قصد داريم تا روند كارمان را بهبود بخشيم و با استفاده از اطلاعاتي كه از هواداران به دست مي آوريم بتوانيم محصولات و خدمات موردنياز آنها را تامين كنيم. ما مي خواهيم رابطه قوي تري با طرفداران داشته باشيم و از اين طريق از نظرات، انتقادات و پيشنهادات و نيازهايشان مطلع شويم. پيش از اين نيز باشگاه منچستر يك پايگاه اطلاعاتي داشته است اما قابليت هاي پايگاه اطلاعاتي جديد را ندارد و به درستي در حد و اندازه هاي اين باشگاه نبود. آنچه كه باشگاه منچستر به آن احتياج دارد تمركز روي كيفيت و كميت اطلاعات و بررسي آنهاست. اطلاعاتي كه قبلا منچستريونايتد در اختيار داشت اطلاعات ناهمخوان و بلا استفاده اي بود و با طرح جديد، اطلاعات كاملا جامع و كامل هستند و به مسوولان بازاريابي ديدي كلي از طرفداران و نيازهايشان در سراسر دنيا مي دهد. بر اساس گزارش هاي رسيده در نتيجه تورنمنت هايي كه باشگاه منچستر با مشاركت شركت نايكي برگزار كرد حداقل 18 درصد به حجم معاملات باشگاه افزوده شده است.

كوتاه تر از گزارش
سيد حسين غضنفري
سگ موبايل را خورد
023352.jpg
يك مرد ترك كه موبايلش را گم كرده بود، صداي زنگ تلفن همراهش را از داخل شكم سگش شنيد. اين مرد كه از استان قونيه است به هيچ وجه باورش نمي شد كه صداي زنگ موبايل از داخل شكم سگ مي آيد و به همين خاطر همچنان به دنبال تلفن خود در اطراف سگ مي گشت. وي كه در يك پمپ بنزين كار مي كند، پيش از اين فكر مي كرد يكي از مشتريان تلفن او را دزديده است.
اعدام آدمخوار
دادگاهي در چين يك زن و مرد آدمخوار را به اعدام محكوم كرد. اين دو در يكي از روستاهاي چين پس از گروگان گرفتن دختر 15 ساله اي از پدر وي خواستند تا در ازاي آزادي دخترشان به آنها مبلغي پول بدهد. پدر اين دختر كه توانايي فراهم كردن مبلغ مورد نظر را نداشت، نتوانست دخترش را از چنگال اين دو جنايتكار درآورد و آنها پس از آزار و اذيت دختر، او را به قتل رساندند و پختند و خوردند. پليس پس از آنكه دختر ديگري كه از چنگال اين آدمخواران فرار كرده بود، توانست محل آنها را شناسايي كرده و آنها را دستگير كند. اين جنايت در استان كياوينگ در شمال شرقي چين رخ داده و اهالي آنجا را شوكه كرده بود.
از جنوب به شمال استراليا توسط اسكيت 
يك مرد آلماني موفق شد مسير 1850 مايلي از جنوب به شمال استراليا را با اسكيت طي كند و اولين مردي باشد كه موفق به انجام چنين كاري شده است. ديرك گيون با كايتي كه همراه خود داشت توانست به كمك وزش باد در طول 17 روز از جنوب استراليا به شمال آن و شهر داروين برسد. آقاي گيون مي گويد: با كمك باد و اسكيت هر روز مي توان 300 كيلومتر راه طي كرد و فكر مي كنم با اين تكنولوژي مي شود دور دنيا را طي كرد. وي در آينده قصد دارد تا با قايق دورتادور جهان را طي كند. اين هم نمونه اي از زندگي هاي بي دغدغه است.
ممنوعيت مصرف الكل 
پليس استراليا براي مدت محدودي مصرف مشروبات الكلي را در يكي از شهرهاي اين كشور ممنوع كرد. اين اقدام پس از آن رخ داد كه در يكي از مناطق شهر نزاعي دسته جمعي بين 300 نفر از اهالي شهر روي داد. اين مشكل در ابتدا يك مساله خانوادگي بود وبا پيوستن همسايگان تبديل به يك مساله حاد شد. پليس نيز براي جريمه كردن اين افراد فروش مشروبات الكلي را براي مدت محدودي ممنوع كرد.
دزدي كاميون آتش نشاني 
يك مرد كاليفرنيايي پس از مصرف زياد مشروبات الكلي، يك ماشين آتش نشاني را دزديد. وي پس از رانندگي با اين ماشين در گل فرو رفت و از طريق بي سيم ماشين تقاضاي كمك كرد. پليس هم كه از موقعيت وي مطلع شده بود، به محل آمد و دزد مست را دستگير كرد. اين دزد 36 ساله معتقد است كه وي اكنون قابليت مطرح شدن در برنامه تلويزيوني احمق ترين خلافكارهاي جهان را دارد. وي پس از درگيري با همسرش به مصرف اين مشروبات روي آورد و خود را مضحكه رسانه ها كرد.

زاويه روز
طولاني ترين جست وگريز
پليس استراليا بر اين باور است كه آنها طولاني ترين جست وگريز تاريخ را انجام داده اند و توانسته اند براي خود ركوردي ثبت كنند. پليس استراليا كه به دنبال يك بي  ام و به سرقت رفته بود، توانست پس از طي 600 كيلومتر دو سرنشين اين خودرو را در حالي دستگير كند كه اين ماشين بنزين تمام كرده بود. پليس به پمپ بنزين هاي مسير اطلاع داده بود تا موقتا ورودي هاي خود را ببندند تا اين ماشين  نتواند بنزين بزند! مرسي پليس، عجب ذكاوتي!
عاقبت  سرنشين مست 
فلوريدا- سرنشين مستي به خاطر مقاومت كردن و خارج نشدن از تاكسي به دست راننده تاكسي به قتل رسيد. اين مسافر 43 ساله كه ظاهرا قصد پياده شدن از تاكسي را نداشت به ضرب گلوله توسط راننده 56 ساله به قتل رسيد. شاهدان مي  گويند فريادهاي راننده تاكسي را مي  شنيدند كه مي  گفت:من نمي  توانم تو را در شهر بچرخانم، بايد پول در بياورم و همچنين مي  گفت: مي  خواهي بكشمت؟ مي     خواهي بميري؟ظاهرا اين مسافر واقعا مي خواست كه بميرد! راننده عصباني تاكسي هم اكنون در بازداشت پليس است.
آقاي رئيس جمهور گوش كن!
ديگر كار بوش به جايي رسيده است كه مدونا نيز وي را نصيحت مي  كند. مدونا مي  گويد:تروريسم جهاني نه در عراق، بلكه در كوچه پس كوچه  هاي شهرهاي آمريكا و در تمام دنيا وجود دارد و اينكه ما فكر كنيم با كشتن افراد بي  گناه در عراق به اهداف خود مي  رسيم، اشتباه بزرگي است. مدونا در گفت وگويي با يك شبكه راديويي انگليسي اظهار داشت كه آمريكا بايد نيروهايش را از عراق خارج كند.

اشكوب
ديويد بكام نماينده سازمان ملل مي  شود
لندن- ديويد بكام كه چندي است مورد توجه شديد رسانه ها قرار گرفته است، به زودي نماينده سازمان ملل خواهد شد و اولين ماموريت وي، كمك به بچه هاي آفريقا خواهد بود.كوفي عنان رئيس سازمان ملل، شخصا ديويد، كاپيتان تيم فوتبال انگلستان را براي اين امر برگزيده است. ديويد بكام 29 ساله و يكي از ستارگان رئال مادريد كه تبديل به الگوي ميليون ها نفر از كودكان و نوجوانان جهان شده است، به انتخاب كوفي عنان، نماينده سازمان ملل و يونيسف براي كمك به كودكان آفريقا شده است. بكام قرار است تا به كودكان فقير جهان كمك كند و آنها را تشويق كند تا به فعاليت هاي ورزشي روي بياورند.

دكه
بازنشستگي اشكرافت
023334.jpg
آقاي اشكرافت اگر شما سرگرمي هاي جديدي پيدا كنيد از دوره بازنشستگي بيشتر لذت مي بريد
روزنامه يو اس اي تودي تيتر اول شماره 25 آبان خود را به احتمال حمله هاي تروريستي در خاك آمريكا اختصاص داده است و تيترهاي كوچكتر مربوط به گروه دستينيز چايلد و احتمال پايان جنگ در فلوجه است. تيتر اول روزنامه بوستون هرالد به بي  نتيجه بودن فعاليت هاي اقتصادي يك مجري برنامه هاي ورزشي كه اخيرا اقدام به تاسيس يك شركت سهامي كرده بود اشاره دارد. روزنامه شيكاگو تريبون عكسي را از جولي اندروز در فيلم مري  پاپينز در صفحه اول خود جاي داده و عكس اصلي آن روزنامه به انفجارهاي جديد در عراق مربوط است. روزنامه واشنگتن پست جداي از تيترهاي عراق، يك تيتر اصلي را به تصميم ايران براي توقف برنامه هاي هسته اي تخصيص داده است. كاريكاتور امروز به فعاليت هاي پس از بازنشستگي اشكرافت اختصاص يافته و طبيعت ادامه كارهاي جاسوسي او را بعد از ترك ديوان عدالت آمريكا كه ناظر بر فعاليت هاي اطلاعاتي است نشان مي  دهد.
023331.jpg
023346.jpg
023343.jpg
023340.jpg

خبرسازان
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |