پنجشنبه ۲۴ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۱۱
حاشيه جنگ در بغداد
الوارر و امثال او هر از چند گاهي به ميان زباله هاي نظاميان آمريكايي مي روند و كالاهاي نو يا دست دوم به درد بخور را براي فروش خياباني برمي دارند
027645.jpg
كارخانه پپسي دست ساز. بچه هاي عراقي اينطوري كسب درآمد مي كنند. اين نوشابه اي است كه در مرحله بعد به صورت دستي گازخور مي شود!
حسام گلبري
بغداد- در كوچه پس كوچه ها، خيابان ها، مراكز تجاري و ترمينال هاي مسافرتي، خلاصه در هر جاي شلوغ و پر رفت و آمد، صداي بلند دستفروشان بغدادي به گوش مي رسد: خوب و ارزان! كيفيت عالي! بيا و تماشا كن...!
جنگ آمريكا عليه عراق گرچه به ضرر خيلي ها تمام شد، اما براي هر كس كه گران تمام شد براي علي الوارر جز منفعت چيز ديگري نداشت!
مردم براي خريد از او صف كشيده اند. همه جنس هاي او آمريكايي هستند. اصل اصل، جنس تقلبي هم نمي فروشد.
مجله، كتاب، دارو، شامپو، كنسرو و ... - بعضي نو و بعضي دست دوم - اينها وسايلي هستند كه در بساطي كه علي الوارر پهن كرده، به چشم مي خورد.
دستفروش 35 ساله، به آرامي عينك خود را برمي دارد و مي گويد: يك دينار كمتر از 750 دينار نمي دهم. مشتري او چند قوطي غذاي آماده كنسرو شده را برمي دارد و فروشنده را متقاعد مي سازد تا به او تخفيفي دهد.
علي الوارر جنس هايش را از كمپ Victory مي آورد؛ يك پايگاه نظامي در نزديكي فرودگاه بغداد و از ميان آشغال هايي كه در قبرستان ماشين هاي نظامي آمريكا مي توان پيدا كرد.
الوارر و امثال او هر از چند گاهي به ميان زباله هاي نظاميان آمريكايي مي روند و كالاهاي نو يا دست دوم به درد بخور را براي فروش خياباني برمي دارند.
اما اين يكي از منابع تامين اجناس آنها است. انباري هم در نزديكي زندان ابوغريب وجود دارد كه چنين دستفروشاني اجناس مورد نظرشان را مي خرند تا دوباره آنها را به فروش برسانند. نوشابه ها و آبميوه هاي لذيذي كه از كنار زندان مخوف ابوغريب مي آيند؛ جايي كه زماني به هنگام عبور از كنار آن صداي فرياد زندانيانش زير شكنجه مو را به تن انسان سيخ مي كرد.
بعد از يك سال درماندگي و فلاكت، حالا عراقي ها مي توانند از محصولات آمريكايي با قيمت هاي بسيار مناسب و ارزان بهره مند شوند تا تنها بمب هاي آمريكا نصيب آنها نشده باشد!
علي الوارر قوطي كنسروي را از ميان خرت و پرت هاي فروشي اش برمي دارد و مي گويد: اين قوطي كنسرو را 200 دينار مي فروشم. همين را در بازار هاني بازار معروف بغداد 2 هزار دينار مي فروشند. اين خمير دندان خوب و عالي هم براي شما! مي خندد و مي گويد:  بازار هاني 2 هزار از وقتي كه شروع به فروش كالاهاي آمريكايي كرده، وضع مالي اش از اين رو به آن رو شده است.
جلوي ورودي ترمينال اتوبوس ها، حيدر عباس مثل يك پيرمرد خنز ر پنزري دارو و مجله و ... را روي يك تكه پلاستيك ريخته و مي فروشد. اكثر مشتريانش را زناني تشكيل مي دهند كه در پي داروهاي پوستي هستند.
او با دست پينه بسته خود به چند بطري موجود در بساط اشاره مي كند و مي گويد: نمي دانم اينها چه هستند. چون انگليسي بلد نيستم و نمي توانم نوشته رويشان را بخوانم، نمي دانم براي چه هستند!
تمام مواد دارويي او مستعمل هستند. بعضي از آنها نيمه پر هستند. عباس مي گويد: بعضي از مشتريانم كه تحصيلكرده هستند موارد استفاده داروها را به من مي گويند.
ماموران پليس هر روز اجناس او را بازرسي مي كنند تا مبادا مجله اي بفروشد كه در آن در مورد سلاح ها و ماشين ها چيزي نوشته شده باشد.
عباس خيلي از مجله هايي را كه پيدا مي كند،  دور مي اندازد و از فروش مجلاتي كه در آنها عكس هاي مغاير با شئونات اسلامي است، خودداري مي كند.
او مي گويد: اگر چيزي پيدا كنم كه حرام باشد همانجا آن را مي سوزانم.
بعضي از دستفروشان تنها خوراكي مي فروشند. اجناس او شامل: مواد انرژي زا، ذرت بو داده، قهوه، چاي و كنسرو است.
او مي گويد قبلا افسر پليس بوده است، اما حالا دوره گردي بيش نيست.
برگرديم به سر بساط علي الوارر، هيثم عزيز معلم يك دبيرستان است. جلو مي آيد از ميان انبوه مجلات خارجي، يكي را جدا كرده و قيمت آن را سوال مي كند.
عزيز مي گويد: تاكنون مجلاتي به اين خوبي نديده بودم. درطول حكومت صدام در بهترين كتابفروشي ها هم چنين چيزهايي نديده بودم. اگر هم چنين مجله اي پيدا مي شد، 4، 5 سالي از تاريخ آن گذشته بود.
بعد از پرداخت مبلغ مجله، عزيز كيف سامسونت خود را باز مي كند. اندوهي از اعماق وجودش مي كشد و مي گويد: نمي توانم بفهمم چرا در اين كشور نفت خيز و غني، بايد آشغال هاي آمريكايي را بخريم!
منبعNBC : نيوز

هي اسطوره سلام
از زماني كه توماس ليوي بر مسند اتحاديه جهاني پست در برن سوئيس تكيه زد، اجراي طرحي در دستور كار اتحاديه قرارگرفت كه براساس آن هر ساله ميان تمام اعضاي اين اتحاديه يك مسابقه برگزار شود. البته تعامل ميان كشورهاي عضو اين اتحاديه داستاني تاريخي دارد. سال 1884 تعدادي از كشورهاي جهان براي عملي كردن امور پستي، اتحاديه جهاني پست را پايه گذاري كردند. انتخابات دبير كل اين اتحاديه هر 5سال يكبار برگزار مي شود و در جديدترين انتخابات ادوارد دايان فرانسوي اين سمت را به دست آورده است. جريان مسابقه جهاني بين كشورهاي اتحاديه هم داستان جالبي دارد. هر سال يك مسابقه بين المللي نامه نگاري بين كودكان و نوجوانان كشورهاي عضو با موضوع هاي متفاوت برگزار مي شود كه در آن كودكان و نوجوانان 8 تا۱۵ ساله با نوشتن نامه اين سنت قديمي را زنده نگه مي دارند.
آخوندزاده مسوول برپايي اين مسابقه درايران مي گويد: امسال اين مسابقه جهاني با موضوع نامه اي براي شخصيت افسانه اي كه دوستش دارم، برگزار خواهد شد .
كودكان و نوجوانان تا 12 بهمن ماه فرصت دارند كه نامه هاي 500 تا۱۰۰۰ كلمه اي خود را به صندوق پستي 567-16315 بفرستند تا در مسابقه شركت كنند. اين نامه ها تا پايان اسفندماه مورد داوري قرار مي گيرند و اثر برتر در فروردين ماه سال بعد به عنوان نماينده ايران در اين مسابقه جهاني به اتحاديه پست فرستاده خواهد شد. نفرات برتر اين مسابقه در ايران سكه طلا و آلبوم تمبر ناياب دريافت مي كنند و در صورت برگزيده شدن براي مسابقه جهاني هم طبيعي است كه بيش از اين نصيبشان شود.
آخوندزاده در مورد مسابقات سالهاي گذشته مي گويد: در سال گفت  وگوي تمدن ها كه موضوع نامه ها هم گفت و گوي تمدن ها بود، يك نوجوان ايراني مقام سوم را كسب كرد. موضوع دو سال گذشته نيز به ترتيب نامه اي به كسي كه دوستش داريد و تفاوت بين دوستي ها و بدي ها بوده كه استقبال فراواني از آن صورت گرفت.
فراخوان مسابقه نامه نويسي امسال با موضوع نامه اي براي شخصيت افسانه اي كه دوستش دارم هم باعث رسيدن حدود 4000 نامه از سوي دانش آموزان به دفتر مسابقه شده است.
برگزاري اين مسابقه جدا از تمام ابعاد جهاني اش شايد براي جامعه شناسان ايراني بسيار با اهميت باشد. با بررسي اين نامه ها مي توان به اين نتيجه رسيد كه اسطوره ذهني 8 تا۱۵ ساله هاي ايراني كيست؟ شما روي چه كسي حساب مي كنيد؟ !
اميدواريم پيش بيني آسان نباشد!

صد سال روشنايي
به ستون بغل نگاهي بيندازيد و اين خبر را بخوانيد. ماجرا شايد رقابتي پنهاني بين اداره هاي پست و برق باشد، اما اين چندان به ما ربطي ندارد، مهم به دست آوردن يك خبر است.
ترتيب دادن مسابقه هاي مختلف براي گروه سني كودك و نوجوان يكي از مسووليت هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است. براي پايگاه اطلاع رساني اين كانون، يكصدمين سال تاسيس صنعت برق در ايران، بهترين بهانه ممكن براي راه اندازي تازه ترين مسابقه اينترنتي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بود.
گرچه تلويزيون موثرترين رسانه است، اما ظاهرا توصيه هاي عموبرقي چندان به مذاق بچه ها خوش نيامده است. از اين گذشته دخالت مستقيم بچه ها در يك مساله در آشنايي آنها با هر موضوعي تاثير دارد. اين است كه مسابقه اينترنتي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با هدف آشنايي كودكان و نوجوانان با فرهنگ مصرف بهينه انرژي برگزار شده. بابت فعل آخر جمله قبلي دلواپس نباشيد، البته درست حدس زديد، اين مسابقه از 23 دي آغاز شده، اما بچه هاي شما فرصت دارند تا 10 ارديبهشت سال آينده كه روز صنعت برق است، در اين مسابقه شركت كنند.
نحوه شركت در مسابقه به اين صورت است كه اول بايد به پايگاه اينترنتي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان وارد شويد، به بخش مسابقه برويد تا 10 سوال به صورت 4 گزينه اي مقابل چشم هايتان قرار بگيرد. بچه هاي شما براي پاسخ به اين سوالات فقط 30 دقيقه زمان دارند، البته براي اينكه يك تقلب كوچك كرده باشيد، ما برايتان مي نويسيم كه بچه هايتان با چه نوع سوالاتي مواجه مي شوند؛ سوالاتي درباره صرفه جويي در مصرف برق، ميزان مصرف برق لوازم خانگي، لامپ هاي كم مصرف و تاريخچه برق در ايران.
اين مسابقه با همكاري شركت  سهامي برق منطقه اي تهران برگزار و در پايان به برگزيدگان نهايي جوايز نفيسي داده مي شود. البته برخلاف هميشه اين واژه نفيس سوال برانگيز نيست. جايزه شما بن هاي خريد محصولات فرهنگي و تعدادي لامپ كم مصرف است. بالاخره مسابقه صرفه جويي است ديگر. راستي اسم اين مسابقه صد سال روشنايي است. چيزي شبيه به صد سال تنهايي!

فرهنگ۱
برنامه هاي جديد براي سالمندان
اوقات فراغت زمان ترميم انرژي ها، تمديد قوا، تغيير و تنوع است و تنها به معني استراحت و تفريح نيست و نبايد فعاليت هايي كه رواج بسياري هم دارد را به عنوان برنامه هاي موثر اوقات فراغت سالمندان تلقي كرد. اكرم شاهرخي رئيس فرهنگسراي سالمند همچنين معتقد است كه ديد و بازديد و معاشرت با خويشان، دوستان و همسايگان در محل هاي مختلفي مانند قهوه خانه ها، پارك ها و ديگر مجالس با وجود اينكه در بهداشت رواني سالمندان تاثير گذار است، اما ما خواهان سطحي فراتر براي اوقات فراغت سالمندان هستيم كه سنجش، حسابگري و برنامه ريزي از طرف آنها و همچنين مسوولان زمينه ساز چنين سطحي است. شاهرخي درباره برنامه هاي فرهنگسرا براي سالمندان مي گويد: راه اندازي كانون جهانديدگان در سطح مناطق مختلف شهر يكي از برنامه هاي فرهنگسراي سالمند است كه فقط با حضور و مشاركت سالمندان امكانپذير است و حضور سالمندان در اين تشكل ها و حمايت  مسوولان و نهادها از اين تشكل ها زمينه يك بخش فرهنگي را آماده مي كند. بنابراين بايد منتظر برنامه هاي جديد اين فرهنگسرا باشيم.

فرهنگ 2
موزه هاي زنجيره اي 
طرح ساخت موزه خليج فارس كه از چندي پيش در اولويت  برنامه هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرار گرفته، در آخرين اظهار نظر هاي مسوولان اين سازمان به طرحي تبديل شدكه بر راه اندازي موزه هاي زنجيره اي خليج فارس در تمام شهر هاي حاشيه اين خليج تاكيد مي كند.
مسعود نصرتي مدير كل موزه هاي كشور با اشاره به حساسيت همه استان هاي حاشيه خليج فارس نسبت به راه اندازي موزه بزرگ خليج فارس در اين استان ها، گفت: در ابتدا تصميم داشتيم موزه اي را با عنوان موزه بزرگ خليج فارس در بوشهر يا كيش راه اندازي كنيم، اما در خواست هاي مكرر سازمان ها و نهاد هاي دولتي و غير دولتي شهر هاي ساحل نشين ما را بر آن داشت تا در طرح راه اندازي موزه ها تغيير ايجاد كنيم و از پتانسيل هاي موجود در استان ها و شهر هاي گوناگون در خطه جنوبي كشور بهره گيريم.
مردم شناسي حوزه خليج فارس، دريا نوردي خليج فارس، نفت و خليج فارس، جزاير سه گانه، جزاير و سواحل جنوبي ايران و يكي از محوطه هاي تاريخي در استان خوزستان سوژه  هايي هستند كه عمليات راه اندازي آنها آغاز شده است.

كتابخانه
يك قل دوقل 
تا آخر سال كه صبر كنيد، نوبت به يك قل دوقل مي رسد. اين عنوان مجموعه داستاني 25 جلدي است كه به زودي چاپ و راهي بازار كتاب مي شود.يك قل و دوقل با طنزي مخصوص كودكان تاليف شده و حاوي صد داستان است. تاليف اين كتاب را طاهره ايبد انجام داده.اگر از يك قل دوقل خوشتان آمد، مي توانيد منتظر محاكمه بچه خرس، آدم برفي ديوانه و بازي ماه و ستاره هم باشيد. اين كتاب ها را طاهره ايبد در دست تاليف دارد.اگر اهل كتاب هاي جدي هستيد، ستون كتابخانه را از اين قسمت بخوانيد. براساس آمار موجود در بانك اطلاعاتي موسسه خانه كتاب، در هفته گذشته 805 عنوان كتاب منتشر شده. گرچه از اين تعداد بيشتر عناوين به كتاب هاي علمي اختصاص داشته اما باز هم اين خبر را نوشتيم تا حتما اين هفته بين مشغله هاي كاري زماني را براي پرسه در بازار كتاب باز كنيد. فقط اگر قصد خريد كتاب تاريخ سينما را داريد، يادتان باشد كه بايد جيبتان پر باشد. قيمت اين كتاب كه ركورد گرانترين كتاب حال حاضر را در اختيار دارد، 198 هزار ريال است.

شاتر
027642.jpg
همه جاي شهر سفيد نشده. خيلي از جاها تنها دقايقي برف را در هواي خود ديدند و نه حتي روي زمين . بچه هاي بالا تر شايد با همين برف ها به دوستان خود در همه جاي شهر پيام سفيدي و دوستي مي فرستند.

جعبه
داداشي و صداي آلن دلون 
خيلي ها برنامه هاي تلويزيون را بهتر از ما مي دانند. راستش ما تا سرمان را از روي كاغذ بلند كنيم، سر صبح به آخر شب مي  چسبد. اين وسط ما فقط مي شنويم كه فلان برنامه پرمخاطب روي آنتن مي رود اما شما كه تلويزيون جزو تفريحاتتان است، احتمالا خيلي بهتر ازما در جريان برنامه هاي تلويزيوني قرار داريد. پس اول چند خبر كه شما خبر نداريد.
اول يك خبر خوب براي مادراني كه نگران پايان برنامه عمو پورنگ و بهانه گيري بچه ها هستند. عمو پورنگ هفته آينده به انتها مي رسد اما دلواپس نشويد، داداشي نمي گذارد جاي خالي عمو پورنگ حس شود.
داداشي عنوان برنامه اي است كه قالب اصلي برنامه كودك شبكه اول را تشكيل مي دهد و در فضايي شاد و سرگرم كننده با كودكان ارتباط برقرار مي كند. حالا صدايي كه خيلي ها از تقليدش لذت مي برند؛ سريال فرانك ريوا با حضور آلن دلون به زودي از شبكه تهران پخش مي شود. اين سريال 12 قسمتي احتمالا خيلي از شب هاي سرد شما را گرم مي كند.
از اينكه توانستيم چند خبر تلويزيوني از خانم هاي خانه دار جلو باشيم خيلي خوشحاليم، اما برنامه امروز و فرداي تلويزيون: مثل هميشه برنامه ها از ظهر به بعد جذابتر مي شوند. تكرار فيلم سينمايي شبكه 2 را مي توانيد ساعت 14 تماشا كنيد. برنامه هاي تكراري شب گذشته، ساعت 30:14 با تكرار كمربندها را ببنديم ادامه پيدا مي كند. تكرار پاورچين هم ساعت 16 از شبكه تهران پخش مي شود. براي كساني كه ناچارند عصر پنج شنبه را در خانه پشت سر بگذارند تماشاي فيلم سينمايي شبكه 5 سرگرمي خوبي است. اين فيلم در ساعت 19 پخش مي شود. حدود يك ساعت بعد فيلم ديگري براي شما آماده پخش مي شود؛ اين بار كانال تلويزيون را عوض كنيد و به شبكه 3 برسيد. سريال بيگانه اي ميان ما كه ساعت 21 از شبكه 2 پخش مي شود، پاورچين و كمربندها را ببنديم هم ديگر برنامه هاي پرمخاطب امشب هستند. راستي سينما يك را در ساعت۱۰:22 فراموش نكنيد.اما جمعه، غير از تكرار فيلم ها و سريال هاي پنج شنبه برنامه هاي پرمخاطب ديگري هم دارد. مثلا سريال عمر خيام كه ساعت۱۵:20 از شبكه 3 پخش مي شود، فيلم سينمايي شبكه 4 كه احتمالا روشنفكري است و در ساعت 30:20 نقدش آغاز مي شود و ... آخر هفته خوبي داشته باشيد.

ستون شما
يك طرفه 
يك اعتراض ديرهنگام به گزارش سفر قونيه با استناد به نكاتي كه البته گوينده آنها به صحت قطعي شان اعتقاد داشت. اين خواننده سختگير كه مدام روي جملات مورد استنادش اصرار مي كرد، هيچ حرفي را از اين سوي سيم نمي پذيرفت. با اين اطمينان وحشتناك، گفت وگو چه معنايي دارد، عزيز؟
پيشگويي 
دوستي تماس گرفته و عقيده دارد تمام حوادث و اتفاقات مهيب جهان به او الهام مي شود. ما اصولا به ادعاهاي مشابه اين، واكنش يكسان داريم و آنها را جدي نمي گيريم، اما شايد واقعا روح نوسترآداموس در بدن اين همشهري پيشگو حلول كرده باشد. اگر از ستادهاي مختلف حوادث غيرمترقبه احتياجي به آدم هايي از اين دست هست، تلفن ايشان محفوظ است!
بهاي اشتباه 
از صفحه خبرسازان و يك خبر درج شده ايراد گرفته اند. مطلب ذكر شده را خوانديم و ديديم درست مي گويند. مسوول صفحه در حال حاضر گوشه تحريريه يك لنگه پا ايستاده تا عبرت سايرين باشد!
دار آباد
اهالي دارآباد اعتراض كرده اند كه چرا نوشته ايد نام دارآباد به خاطر اين دارآباد است كه در آنجا دار قالي برپا شده؟ ايشان مي گويند به دليل ازدياد دار به معناي درخت نام آنجا را دارآباد گذاشته اند. قبول.
تشكر از برف 
بابت بارش برف تماس گرفته اند و تشكر كرده اند. نمي دانيم به ما چه ربطي دارد!
تشكر متقابل 
مهندس رحيمي، خواننده پرشوري بودند كه بابت مطلبي كه براي جانباز جنگ در شماره دوشنبه به چاپ رسيده بود، تشكر داشتند و اضافه كردند همه جا تبليغ ما را مي كنند. از ايشان متشكريم.

فرهنگ۳
كاشت قارچ در خانه
اگر به كارهاي كشاورزي علاقه داريد،  به شما خبر مي دهيم كه خانه فرهنگ وردآورد با همكاري انجمن مبتكران و مخترعان جابربن حيان و براي كمك به اقتصاد خانواده ها يك دوره آموزش كشت قارچ صدفي در منزل را برگزار كرده است.
اين دوره ها مخصوص خانم ها و به صورت رايگان برگزار مي شود. براي شركت و ثبت نام در اين دوره ها مي توانيد به نشاني: كيلومتر 19 جاده مخصوص كرج - بلوار اصلي وردآورد، خانه فرهنگ وردآورد مراجعه كنيد يا اگر به اطلاعات بيشتر احتياج داشتيد با شماره تلفن 3831041- 0261 تماس بگيريد.
كانون موسيقي منطقه غرب سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران هم دوره هاي آموزش و تشكيل گروه سرود كر را برگزار كرده است. در اين دوره ها تئوري موسيقي، سلفژ، صدا سازي و ... آموزش داده مي شود. براي ثبت نام و عضويت در اين دوره ها مي توانيد به فرهنگسراي منطقه غرب مراجعه كنيد. همچنين كتابخانه مشاركتي مسجد النبي دوره هاي آموزش قرآن برگزار كرده است.
اين دوره ها شامل: تفسير موضوعي قرآن، حفظ و قرائت براي خردسالان و بزرگسالان، تجويد سطح 1 و 2، قرائت ، روخواني و روانخواني، تفسير و سير مطالعاتي آثار استاد مطهري هستند. براي ثبت نام در اين دوره بايد به نشاني: تهرانسر، شهرك پاسداران، خيابان 27 مركزي مراجعه كنيد يا با شماره تلفن 4526462 تماس بگيريد.

فرهنگ۴
مشاوره شغلي
فرهنگسراي كار روزهاي يكشنبه هر هفته جلسات مشاوره شغلي را با حضور كارشناسان صنايع دستي استان تهران و تعدادي از كارآفرينان برگزار مي كند. در اين جلسات مسوولان صنايع دستي مشكلات كارآفرينان را مورد بررسي قرار داده و گفتند كه كارآفرينان مي توانند از امكاناتي مانند: وام هاي خود اشتغالي و نمايشگاه هاي مختلف در نقاط مختلف كشور استفاده كنند. براي شركت در اين جلسات يكشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 11 مي توانيد به اين فرهنگسرا در خيابان قزوين برويد. همچنين واحد آموزش فرهنگسراي سالمند براي كمك به اقتصاد خانواده و توانمندي هاي بانوان در مديريت خانواده، دوره هاي آموزش خياطي با الگو را براي خانم ها برگزار كرده است. اين دوره ها شامل: آموزش الگوهاي لباس، نازك دوزي، ضخيم دوزي و ... است. براي شركت در اين كلاس ها مي توانيد به نشاني: ميدان امام حسين، خيابان 17 شهريور، خيابان خشكبارچي، پارك خيام مراجعه كنيد يا براي اطلاعات بيشتر با شماره تلفن هاي 9-3358688 تماس بگيريد.

هوا
هوا خوب است 
مي دانيم كه باورش برايتان سخت است اما هوا خوب است. مي دانيم كه تمام برنامه هاي طنزي را كه با موضوع اعلام وضعيت هوا ساخته شده بود به خاطر مي آوريد و باور نمي كنيد اما باور كنيد، هوا خوب است.تهران روزهاي خيسي را پشت سر گذاشت. هنوز سرماي روزهايي كه گذشت از زير پوستتان بيرون نرفته. زمستان است، ديگر.با وجود تمام حرف هايي كه خوانديد و احتمالا سردتان شد، امروز هوا خوب است. آخر هفته تهران با دماي 7 و 1- درجه سانتيگراد در پنج شنبه و 7 و 3- درجه سانتيگراد در جمعه به پايان مي رسد. آسمان تهران در اين آخر هفته آفتابي است. با اين توضيح كه وقتي جمعه به نيمه برسد، ابرها خودشان را براي آغاز هفته اي تازه از زمستان آماده مي كنند.!

ذهن زيبا
كليدي كه از آن استفاده مي شود ، هميشه برق مي زند.
پرمود بترا
كتاب آموزگاري است كه بدون عصا و تازيانه ما را تربيت مي كند.
جكسون براون
آن را كه سخاوت است، حاجت به شجاعت نيست.
سعدي
در هر زماني از روز يا شب در جهان، يك سوم مردم دنيا خوابند و دو سوم معمولا مشغول دردسر درست كردن براي همديگر و آن يك سومي هستند كه خوابند.
دين راسك

تهرانشهر
آرمانشهر
ايرانشهر
خبرسازان
دخل و خرج
در شهر
محيط زيست
يك شهروند
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  محيط زيست  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |