يكشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۱ - Jan 23, 2005
آدم ربايي ۱۰۰ ميليون توماني
000726.jpg
آدم ربا به همراه افسر پرونده در دادگاه
گروه حوادث: دو آدم ربا كه پسر جواني را ربوده بودند با تلاش مأموران دايره ۱۱ آگاهي مركز بازداشت شدند و جستجو براي دستگيري متهم فراري اين پرونده ادامه خواهد يافت.
به گزارش خبرنگار ما، علي رضا طبق قرار قبلي كه با سه آشنا داشت صبح روز بيست و هشتم دي ماه با خودروي پژو ۲۰۶ خود از منزل خارج شد تا قبل از رسيدن به زمان ملاقات ديداري نيز با پدرش كه در بيمارستان بستري بود داشته باشد.
خانواده علي رضا وي را زمان خروج از خانه ديدند ولي پس از آن ناگهان علي رضا ناپديد شد. جست وجوها براي يافتن وي ناتمام باقي ماند تا اين كه پس از گذشت چند ساعت از غيبت غيرعادي علي رضا زنگ تلفن منزلشان به صدا درآمد. در آن سوي خط مردي با صدايي بم و خشن كه سعي در تغيير لحن صداي خود داشت خانواده علي رضا را تهديد كرد كه اگر خواهان ديدار دوباره علي رضا هستند بايد به سرعت ۱۰۰ ميليون تومان به صورت دلار و سكه آماده كرده و در عوض جان فرزندشان به آنان پرداخت كنند.
بعد از خاتمه اين مكالمه هياهويي در منزل پدري علي رضا ايجاد شد. عموي وي كه بهترين راه حل را مراجعه به مراجع انتظامي مي دانست به كلانتري محل رفته و ماجرا را براي مأموران تعريف كرد. پرونده آدم ربايي تشكيل شد و به دايره ۱۱ اداره آگاهي مركز انتقال يافت.
كارآگاهان دايره ۱۱ آگاهي بلافاصله بعد از بررسي هاي اوليه جست وجو براي يافتن مخفيگاه آدم ربايان را آغاز كردند.
تماس هاي آدم ربايان پياپي ادامه داشت، ربايندگان در هر تماس تلفني مكان جديدي را براي تحويل مبلغ مورد نظر خود اعلام مي كردند تا اين كه قرار نهايي زير پلي حوالي منطقه بومهن گذاشته شد.
مأموران آگاهي عمليات محافظتي لازم درمحل تحويل پول را انجام دادند. ساعت حدود ۱ بامداد روز جمعه بود كه كارآگاهان مردي كه دستها و پاهايش بسته شده بود و در حصار دو مرد قرار داشت مشاهده كردند.
به محض اين كه طناب ها از بدن علي رضا باز شده و جوان به سوي خانواده اش دويد مأموران آگاهي وارد عمل شدند. ربايندگان وقتي از حضور مأموران مطلع شدند به قصد فرار از محل به سوي خودروي رنويي كه همدست ديگر آنان در آن به انتظار دوستانش نشسته بود، دويدند. تيراندازي از دو طرف صورت گرفت كه در پي آن يك گلوله به پاي يكي از ربايندگان كه محمد نام داشت اصابت كرد. قبل از آن كه مأموران موفق به دستگيري ربايندگان در آن محل شوند، سه آدم ربا متواري شدند.
عمليات دستگيري همچنان ادامه يافت. در اولين تماس به تمامي بيمارستان ها اعلام شد اگرچنانچه بيماري كه شليك گلوله وي را مجروح كرده است به مركز درماني آنان انتقال يافت بلافاصله مأموران را در جريان قرار دهند.
يك ساعت بعد مأموران دايره ۱۱ اطلاع پيدا كردند فردي با مشخصات اعلام شده در بيمارستان امام حسين بستري است و علت جراحت وي فرو رفتن ميله در پايش اعلام شده است ولي شواهد نشانگر مجروحيت در اثر اصابت گلوله به پايش است.
يك تيم عملياتي به محل اعزام شد و مأموران موفق شدند طي يك حركت غافلگيرانه حبيب را به همراه محمد بود و در بيمارستان دستگير كنند. محمد توانايي فرار نداشت او نيز بازداشت شد ولي تلاش هاي پزشكي براي بهبود وضعيت جسمي وي توسط پزشكان ادامه يافت. حسن ديگر همدست ربايندگان متواري است و جستجو براي دستگيري وي ادامه خواهد يافت.
حبيب در مراحل بازجويي درخصوص چگونگي شناسايي علي رضا و ربودن وي، به مأموران دايره ۱۱ گفت: «چند ماه قبل علي رضا را شناسايي كرده، او در يك شركت تبليغاتي واقع در منطقه تهرانپارس كار مي كرد كه نزديك محل كار ما بود، مدتي وي را زير نظر قرار دادم و متوجه شدم كه خانواده وي داراي وضعيت مالي مناسبي هستند. بعد از اطلاع از اين موضوع نقشه ربودن وي را كشيده و با دو همدست ديگرم در ميان گذاشتم. روز قبل از آدم ربايي با علي رضا تماس گرفته و به بهانه اين كه يك كار تبليغاتي دارم با وي قرار ملاقات گذاشتيم. علي رضا سر قرار حاضر شد او را به باغي در حوالي تهرانپارس كشيده و در يك فرصت مناسب او را غافلگير كرديم. با تهديد شماره منزل پدري علي رضا را از وي گرفته و پس از تماس تلفني با آنان مبلغ ۱۰۰ ميليون تومان درخواست كرديم.»
بررسي بيشتر بر روي اين پرونده در دايره ۱۱ آگاهي ادامه خواهد يافت.

در پي نقض مفسد في الارض بودن متهم پاكدشت
خانواده هاي قربانيان پاكدشت مقابل مجلس تجمع كردند
000723.jpg
مهر: خانواده هاي قربانيان پاكدشت صبح امروز با تجمع در جلوي درب ورودي مجلس شوراي اسلامي خواستار پيگيري مسئولان و نمايندگان براي عدم تاييد مفسدفي الارض بودن متهم دوم پرونده و اجراي سريعتر حكم شدند.
امان پور يكي از والدين قربانيان پاكدشت در خصوص علت حضور و تجمع در جلوي مجلس شوراي اسلامي گفت: با وجود اين كه ۴ ماه از زمان صدور راي مي گذرد اما تاكنون حكم اجرا نشده؛ در حالي كه اجراي سريعتر حكم خواسته تمامي خانواده هاي مقتولين است و مي تواند تا حدودي باعث آرامش آنان شود.
وي افزود:مفسد في الارض بودن متهم دوم در ديوان عالي كشور نقض شده در حالي كه به صورت قانوني و اجتماعي اين حكم بايد تاييد مي شد و دليل رد اين موضوع براي خانواده هاي قربانيان نامشخص است و مسئولان بايد به درستي در اين زمينه پاسخگوي خانواده هاي قربانيان باشند.
غلامرضا امني كه فرزند ۱۰ ساله اش يكي از قربانيان است، گفت: اجراي حكم اعدام و مفسد في الارض شناخته شدن متهمان خواسته بحق والدين داغدار است و بايد مسئولان نسبت به اين امر توجه كنند.
امكان تاييد حكم مفسد في الارض بودن متهم دوم پاكدشت وجود دارد
سخنگوي قوه قضاييه در خصوص عدم تاييد حكم مفسد في الارض بودن متهم دوم پرونده پاكدشت در ديوان عالي كشور گفت: با وجود اين كه مفسد في الارض بودن متهم دوم پرونده پاكدشت در ديوان عالي كشور نقض شده اما امكان تاييد حكم اول اين متهم در شعبه رسيدگي كننده وجود دارد.
جمال كريمي راد افزود: راي قصاص، ديه و مفسد في الارض بودن محكوم رديف اول پرونده پاكدشت در ديوان عالي كشور تاييد شد، همچنين راي محكوم رديف دوم نيز ۱۵ سال زندان مورد تاييد ديوان قرار گرفت اما ديوان عالي كشور مفسد في الارض بودن محكوم رديف دوم را به دلايلي نقض كرد كه در حال حاضر در شعبه هم عرض در حال رسيدگي است.
سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد: در حال حاضر هنوز تصميمي در اين خصوص در شعبه مربوطه گرفته نشده اما امكان تاييد حكم اول وجود دارد و در حال حاضر نيز پرونده به دقت در حال رسيدگي است.

متهم در دادگاه:
قصد كشتن پسر جوان را نداشتم
000720.jpg
گروه حوادث: جواني كه به بهانه تلفن كردن در يك درگيري، پسري را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين جلسه با حضور قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش به نام هاي رحيمي، سبزواري، شريفي و باقري در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان برگزار شد.
در ابتداي جلسه محاكمه، خاكي نماينده دادستان، در مقام دفاع از كيفرخواست گفت: ستار (۱۸ ساله ) متهم به مباشرت در قتل عمدي محمد گروسي است. وي در تاريخ ۲۴ بهمن ماه سال ۸۲ در يك درگيري و نزاع دسته جمعي با ضربات چاقو محمد را در منطقه اسلامشهر به قتل رسانده و سپس به همراه چهار تن از دوستانش كه در درگيري حضور داشتند و ابوذر، مهدي، باقر و يوسف نام دارند، با يك دستگاه خودرو پيكان از محل متواري شده اند. متهم كه چند ساعت بعد از وقوع جنايت با همكاري اهالي محل دستگير شد، بلافاصله به نزاع منجر به قتل اعتراف كرده است. بنابراين با توجه به محتويات پرونده درخواست صدور حكم قانوني قصاص را براي ستار دارم.
در ادامه جلسه دادگاه، اولياي دم محمد كه تنها مادرش بود در جايگاه قرار گرفت و درخواست قصاص نفس (اعدام) براي متهم پرونده كرد. وي گفت: ستار با نقشه قبلي پسرم را به درگيري كشانده است، چرا كه بعد از مرحله اول درگيري به قهوه خانه رفته و با هماهنگي دوستانش محمد را به محدوده باغ كشانده و او را به قتل رسانده است.
سپس قاضي از ستار خواست تا به دفاع از خود بپردازد. به اين ترتيب عزيز محمدي (قاضي پرونده) ضمن تفهيم اتهام گفت: شما متهم به مشاركت در قتل عمدي محمد هستيد آيا آن را قبول داريد؟
متهم: بله اما اصلاً قصد كشتن او را نداشتم .
قاضي: چند ضربه وارد كردي؟
متهم: يك ضربه به كمرش وارد كردم.
قاضي: شما در جلسه بازجويي كه در روز ۲۹/۱۱/۸۲ توسط دادگاه مستقل صورت گرفته بيان كردي كه دو ضربه به مقتول وارد كرده اي؟ چه توضيحي داري؟
متهم: من يك ضربه به كمرش واردكردم.
قاضي: چاقو را از كجا آوردي؟
متهم: يك هفته قبل از حادثه آن را از بازار تهران خريداري كرده بودم. بعد از دفاعيات ستار، وكيل وي به دفاع پرداخت و با اشاره به تناقضاتي در پرونده خواهان رسيدگي دقيق تر در پرونده شد.
همچنين هر يك از چهار متهم ديگر پرونده نيز جداگانه به اتهام مشاركت در درگيري منجر به قتل به دفاع پرداختند و قرار است حكم در خصوص پرونده به زودي صادر شود.

عامل جنايت مشيريه در انتظار محاكمه
گروه حوادث: زمان محاكمه مردي كه مرتكب قتل همسر جوانش شده بود اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما، مردي پنج ماه قبل همسر جوان خود را در منزل مسكوني شان واقع در منطقه مشيريه تهران با ضربه چاقو به قتل رساند. حسين فرد شكاكي بود. سوءظن وي آن قدر ادامه يافت تا اين كه در نهايت در يك روز گرم تابستاني با مرجان درگير شده و سپس زن جوان را كشت.تحقيقات پليس از وي انجام گرفت و حسين به طور صريح به قتل همسر جوان خود اعتراف كرد. قاضي ياورزاده رئيس شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان زمان محاكمه اين متهم را ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه ۲۱ فروردين ماه سال ۸۴ اعلام كرد.

كشف جسد يك زن در باغ اناري
گروه حوادث: عصر روز جمعه خبر كشف جسد يك زن به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد.
به گزارش خبرنگارما، عصر روز جمعه خبر كشف جسد يك زن جوان كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود به اطلاع بازپرس حسيني رسيد. مأموران كلانتري مشيريه در گزارش خود عنوان كرده بودند كه مقتوله شلوار جين و كاپشن به تن داشته و حدود ۳۸ سال سن دارد. جسد اين زن در باغ اناري كشف شده بود. جسد مذكور بعد از حضور مأموران تشخيص هويت و كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي در محل و انجام بررسي هاي لازم از صحنه جنايت به دستور بازپرس حسيني به پزشكي قانوني انتقال يافت.

قاتل ۷ نفر با عنوان محارب اعدام شد
قسط : رئيس دادگستري يزد در خصوص قاتل ۷ نفر در اين استان كه صبح چهارشنبه اعدام شد، گفت: سوءظن نسبت به خانواده مقتول در خصوص لو دادن پدر قاتل به جرم قاچاق مواد مخدر منجر به چنين جناياتي شد.
حجت الاسلام حسين مختاري رئيس دادگستري يزد اظهار داشت: قاتل در اين قتلها از يك اسحله ۵تير كه متعلق به پدر وي بوده استفاده كرده بود.
قاتل پس از اقدام به قتل متواري شده بود تا اينكه در سال ۱۳۸۱ به دست مامورين اداره كل اطلاعات دستگير و تحويل مراجع قضايي استان شد.وي محل دستگيري قاتل را شهرستان كرج ذكركرد و افزود: وي كه با نام مستعار و تحت عنوان كارگر ساختماني در شهرستان كرج زندگي مي كرده پس از تلاشهاي زياد دستگاه قضايي و اداره كل اطلاعات دستگير شد.وي همچنين اظهار داشت: دو نفر نيز به جرم معاونت در جرم دستگير شدند كه به حبس و مجازات قانوني محكوم شده اند.
رئيس كل دادگستري استان يزد زمان صدور حكم قصاص قاتل را سال ۸۱ ذكر كرد و افزود: به دليل توان مالي قاتل در پرداخت ديه مقتولين به اولياء دم، حكم قصاص به تعويق افتاده بود كه در زمان سفر رييس قوه قضائيه به اين استان، موضوع مطرح و ايشان با توجه به محارب بودن قاتل، راهنمايي لازم را ارائه كرده كه قاتل در ملأ عام در ميدان ورودي شهر طبس اعدام شد.
مختاري استقبال مردم از برخورد دادگستري با عوامل شرور و ناامني در سطح استان را پر شور دانست و ابراز اميدواري كرد، اجراي حكم اين قاتل درس عبرتي براي بزهكاران و مجرميني كه قصد بر هم زدن آرامش و امنيت جامعه را دارند باشد.

تأييد حكم قصاص و زندان دو جنايتكار
گروه حوادث: حكم قصاص و ۱۵ سال زندان زني كه در پي نقشه شوم همسرش را در دو مرحله به قتل رسانده بود، از سوي شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، زهرا. الف (۳۰ ساله) در پي رابطه پنهاني كه با پسر ۲۱ ساله اي به نام علي. س داشت نقشه قتل همسرش حسين را طراحي كرد و در دو مرحله وي را به قتل رساند.
زهرا كه مدتي از رابطه پنهاني اش مي گذشت در تاريخ ۵ فروردين ماه امسال زماني كه همسرش حسين از كار روزانه به خانه آمده بود و در حال استراحت در اتاق خواب بود، با همدستي علي به طرف همسرش حمله ور شد و او را با ضربات متعدد چاقو زخمي كرد، اما حسين كه از طرح اين نقشه جان سالم به در برده بود پس از انتقال به بيمارستان وچند روز بستري بودن در تاريخ ۱۵ فروردين ماه به خانه اش بازگشت بدون اينكه تصور كند همسرش نقشه قتل او را طراحي كرده بود. با طرح شكايتي، تنها مدعي شد كه سارق جواني به خانه اش آمده و قصد كشتن او را داشته است. بنابراين زهرا كه از عدم سوءظن همسرش مطمئن بود شامگاه ۱۷ فروردين ماه مجدداً به علي اجازه ورود به خانه اش را داد و همسرش با ۹ ضربه چاقو به قتل رسيد.
پس از اين حادثه، مادر شوهر زهرا كه به وي مظنون شده بود از عروسش اعلام شكايت كرد و كارآگاهان وي را بازداشت كردند. زهرا در طول بازجويي ها بلافاصله به قتل همسر و رابطه پنهاني اش اعتراف كرد و به اين ترتيب علي نيز به دام افتاد.
اين دو متهم پس از صدور كيفرخواست در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شدند و با صدور رأي از سوي قاضي عزيز محمدي، علي.س به اتهام قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) و زهرا. الف به اتهام معاونت در قتل عمدي به ۱۵ سال زندان محكوم شدند. صبح ديروز حكم صادره از سوي شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و به اجراي احكام دادسراي امور جنايي ارسال شد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |