دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۷ - Jan 31, 2005
تعطيلات پر ماجرا در تهران
يك آدم ربايي ،سه سرقت مسلحانه
گروه حوادث: در طول ۴۸ ساعت از پنجشنبه گذشته تا پايان روز جمعه در تهران چهار عمليات سرقت مسلحانه رخ داد كه مأموران دايره ۱ آگاهي مركز مشغول بررسي براي دستگيري عاملان اين سرقتها هستند.
آدم ربايي
به گزارش خبرنگار ما، احمد عصر روز جمعه در منزل پدريش نشسته بود كه زنگ تلفن به صدا درآمد، در آن سوي خط تلفن پسر جواني خود را اين گونه معرفي كرد: «من قصد ازدواج با نامزد اسبق شما را دارم، اگر امكان دارد در خصوص علت به هم خوردن نامزدي شما ساعتي با هم گفتگو كنيم. احمد درخواست پسر ناشناس را قبول كرده و بدين ترتيب قرار ملاقاتي در خيابان طوس با پسر ناشناس گذاشت.»
زمان ملاقات فرا رسيد. احمد براي
گفت و گو با پسرناشناس هنوز مسافتي را طي نكرده بود كه پسر جوان با يك حركت سريع احمد را به سوي در باز شده يك پژو RD هل داد و احمد كه غافلگير شده بود خود را در محاصره سه مرد ديگر ديد.
ربايندگان تمام سعي خود را براي آرام كردن احمد كه به هر قيمتي قصد فرار از دست آنان را داشت كردند ولي فايده اي نداشت و در نهايت احمد موفق شد سر يك چهارراه در خودرو پژو RD را گشوده و خود را نجات دهد.
احمد بعد از رهايي از دست ربايندگان كه مسلح به كلت كمري و بي سيم بودند به سمت خانه حركت كرد. وقتي به سر كوچه رسيد متوجه شد سه مرد رباينده مقابل در ورودي مجتمع مسكوني كه وي ساكن آن بود ايستاده و در حال گفت و گو با پدر احمد هستند.
احمد با مشاهده اين صحنه به سرعت با پليس ۱۱۰ تماس گرفته و مراتب را به اطلاع آنان رساند و سپس باداد و بيداد كردن ربايندگان را كه به دروغ خود را مأمور معرفي كرده و قصد اخاذي از پدر احمد را داشتند از محل فراري داد.
نگهبان مجتمع بعد از فرار ربايندگان مسلح به پدر احمد گفت:«مردان مسلح با معرفي خود به عنوان مأموران حفاظت اطلاعات به من گفتند كه حكم بازداشت احمد را به خاطر فعاليت در مسائل سياسي دارند . »
مأموران انتظامي بعد از حضور در صحنه و انجام تحقيقات اوليه ادامه دادرسي بر روي اين پرونده را به اداره آگاهي مركز ارجاع دادند. رسيدگي بيشتر در اين خصوص در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس توكلي انجام خواهد گرفت.
سرقت جاده اي
پسر جواني كه به رانندگي در جاده بسيار علاقه مند بود عصر روز پنج شنبه سوار خودرو پرايد خود شد و از منزل مسكوني شان واقع در منطقه تهرانپارس خارج شد. پسر جوان كه ۲۲ سال سن داشت تصميم گرفت به سوي شهرستان آمل برود. وي چون مسافرت به تنهايي را نيز دوست نداشت، سه مرد جوان را كه به ظاهر راهي شهرستان آمل بوده و در ميدان تهرانپارس به انتظار خودرو مسافركش مي گشتند سوار كرد.
وقتي به رودهن رسيدند سه مرد جوان براي اين كه اعتماد پسر ۲۲ ساله را جلب كنند به او پيشنهاد دادند با يكديگر در يكي از رستوران هاي آن منطقه ناهار بخورند.
بعد از صرف ناهار و كمي گفت و گو دوباره به مسير خود ادامه دادند. به مقصد نزديك شده بودند كه مسافران از پسر ۲۲ ساله خواستند وارد منطقه جنگلي شود. پسر ۲۲ ساله كه به آنها اطمينان پيدا كرده بود، وارد جاده فرعي شد. هنوز مسافتي را طي نكرده بودند كه مسافران با تهديد دو اسلحه كمري و سه چاقو پسر جوان را مجبور به ترك خودرو كردند. سپس با سرعت زياد سوار بر خودرو وي متواري شدند.
پرونده اين سرقت خودرو زير نظر مأموران دايره ۱ اداره آگاهي مركز در دست بررسي است.
سرقت اتومبيل و وجه نقد
عصر روز جمعه يك خودرو سمند با سه سرنشين وارد پمپ بنزين جاده تهران- كرج شد. پمپ بنزين خلوت بود و سرنشينان خودرو سمند مشكي رنگ كه سابقه سرقت همان خودرو را نيز داشتند با در دست گرفتن كلت كمري عمليات سرقت وجه نقد پمپ بنزين مذكور را آغاز كردند. هنوز چند دقيقه اي از حضور آنان در محل نگذشته بود، قبل از اتمام نقشه سرقت از محل مورد نظر با حضور مأموران پليس كه به پمپ بنزين نزديك مي شدند، چاره اي جز فرار براي آنان باقي نماند و در حين گريختن به دليل سرعت زياد حتي كلت كمري خود را نيز در پمپ بنزين رها كرده و متواري شدند.
مأموران آگاهي كه شماره سمند را از طريق كاركنان پمپ بنزين كشف كرده بودند مالك اصلي وي را شناسايي كردند.
مالك سمند در مراحل تحقيق به افسران آگاهي گفت:« چند شب قبل سارقان خودرو مرا با زور و تهديد اسلحه ربوده و سپس از طريق مداركي كه داخل خودرو وجود داشت با منزل تماس گرفته و عنوان كردند كه در عوض پرداخت ۱ ميليون تومان وجه نقد به آنان خودروام را پس خواهند داد. من پيشنهاد آنان را قبول كردم، زمان تحويل پول معلوم شد. در محل قرار حاضر شدم. ناگهان يك مرد كه نقاب بر چهره داشت به سويم آمد و به زور كيف دستي حاوي يك ميليون تومان را از من گرفت. سارقان به وعده خود عمل نكرده بعد از تحويل يك ميليون تومان نيز خودروام را پس ندادند. »
بررسي بيشتر بر روي پرونده سرقت مسلحانه از پمپ بنزين مذكور و همچنين سرقت خودرو سمند در دايره ۱ آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

عاملان جنايت شهرستان ورامين در آستانه اعدام
001320.jpg
گروه حوادث: حكم عاملان جنايت دلخراش شهرستان ورامين، كه چهار نفر قرباني يك نقشه شيطاني شده بودند، با تأييد از سوي شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرنگار، اسماعيل و معصومه كه عاملان اصلي اين حادثه دلخراش در شهرستان پيشواي ورامين هستند، متهم بودند كه با طرح يك نقشه و تنها به انگيزه انتقامجويي، در شهريور ماه سال گذشته، ابتدا فاطمه دختر جوان و سپس برادرش ابراهيم را به بهانه پيدا كردن گنج به قتل رسانده و سپس دو فرزند خردسال خود را كه عماد و مهدي نام داشتند را تنها به انگيزه اين كه شاهدان قتل فاطمه بودند و احتمال داشت روزي به دام بيفتند به طرز فجيعي به قتل رساندند.متهمان اين پرونده از سوي رئيس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان- عزيز محمدي- و چهار مستشارش به نام هاي كوه كمره اي، باقري، سبزواري و رحيمي محاكمه شدند و «اسماعيل.ع» متهم رديف اول اين پرونده در رابطه با قتل «ابراهيم و فاطمه.ش» به دو بار قصاص و در رابطه با قتل دو فرزند خود به نام هاي محمد و عماد به پرداخت دو فقره ديه كامل و به اتهام زناي به عنف به يك بار اعدام محكوم شد. همچنين «معصومه. ش» متهم رديف دوم پرونده به اتهام معاونت در قتل فاطمه و ابراهيم هر يك جداگانه به ۱۵ سال زندان و به اتهام زناي محصنه به يك بار اعدام، محكوم شدند.در اين پرونده دو متهم رديف سوم و چهارم پرونده نيز به اتهام معاونت در قتل ابراهيم به ۱۵ سال زندان محكوم شدند.
برپايه اين گزارش، حكم صادره، صبح ديروز از سوي شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و حكم صادره به زودي به اجرا در خواهد آمد.

حادثه در جهان
001314.jpg
۲۵ سال حبس براي قاتل ميليونر
گروه حوادث: مردي كه متهم به قتل ميليونر نيويوركي شده بود روز گذشته پس از دريافت حداكثر مجازات ممكن خطاب به فرزندان مقتول گفت: من قرباني جنجالي شدم كه رسانه ها در خصوص قتل پدرتان به راه انداختند. اكنون به اتهامي محكوم شده ام كه بايد تمام عمر را صرف اثبات بي گناهي ام كنم.
دانيل پلوسي خطاب به دوقلوهاي ۱۵ ساله مقتول الكسا و گرگور آمان گفت: من به چشمان شما نگاه مي كنم و تنها يك جمله براي گفتن دارم: من پدرتان را نكشتم و شما اين را خوب مي دانيد.دانيل پلوسي ۴۳ ساله متهم است كه در بيست و يكم اكتبر ۲۰۰۱ تد  آمن را به قتل رسانده است.دادگاه عالي وي را به اين اتهام به ۲۵ سال حبس محكوم كرده است. تد آمن زماني كه در ويلاي ساحلي خود به سر مي برد با ضربات چاقو به قتل رسيد.
سه ماه پس از اين حادثه بيوه تد با دانيل ازدواج كرد. جنروسا آمن نيز در سال ۲۰۰۳ بر اثر سرطان فوت كرد.
به گفته دادستان پرونده دانيل دلايل كافي براي به قتل رساندن تد را داشته است. دلايلي كه هيأت منصفه را متقاعد به صدور اشد مجازات براي دانيل كرد. دانيل زماني كه قاضي دادگاه هنگام قرائت حكم نهايي وي را يك جنايتكار خطرناك ناميد هيچ احساسي از خود نشان نداد.
به گفته دادستان پرونده دانيل نزد دوست دختر خود اعتراف كرده بود كه لحظه به قتل رساندن تد هيولايي وي را به اين كار تشويق مي كرد. زماني كه الكسا و گرگو متهم را خطاب قرار دادند ناراحتي به خوبي در چهره دانيل مشهود بود.
گرگو زماني كه در جايگاه شهود قرار گرفت گفت: زماني كه فهميدم مردي كه من به او تا اين اندازه اعتماد كرده بودم پدرم را به قتل رسانده است همه اميدم را از دست دادم. خيلي تلاش كردم تا تو را ببخشم. اما هنوز به لحظه اي فكر مي كنم كه پدرم را با قساوت تمام به قتل رساندي. من تو را با تمام وجود دوست داشتم. درست همانقدر كه پدرم را دوست داشتم. اميدوارم خداوند تو را ببخشد. كاري كه من نتوانستم انجام دهم.
الكسا نيز خطاب به متهم گفت: پدرم مرد بزرگي بود. مردي كه من تا بي نهايت دوستش داشتم. زماني كه فكر مي كنم تو فرصت زندگي كردن را از وي گرفتي از تو متنفر مي شوم. او حق داشت بزرگ شدن من و برادرم را ببيند. تو دوران كودكي من و برادرم را از ما گرفتي و ما را مجبور كردي با حقايقي روبه رو شويم كه حتي انسانهاي بالغ را از پا درمي آورد. اميدوارم در زندان بميري چرا كه استحقاق چيزي بيشتر از اين را نداري.
دانيل در دادگاه ادعا كرد كه بيوه تد انگيزه بهتري براي به قتل رساندن وي داشته است. دانيل در حالي اتهام قتل را تكذيب كرد كه به گفته دادستان پرونده وي سعي داشته با پرداخت مبلغي به يكي از دوستانش وي را به عنوان شاهد به دادگاه دعوت كند. دانيل پس از مرگ بيوه تد از حق قانوني خود براي به ارث بردن اموال وي خودداري كرد.
دانيل پيش از انتقال به زندان فدرال گفت: متأسفم. هر چند كاري انجام نداده ام كه به خاطر آن متأسف باشم.
صدور حكم اعدام براي مرد آدم خوار
پليس: يك مرد كنيايي كه در سال ۲۰۰۱ ميلادي پس از قتل همسر باردارش بعضي از اعضاي بدن او راخورده بود، به اعدام محكوم شد.
شبكه خبري بي.بي.سي گزارش داد: دادگاه كنيا مردي را كه در سال ۲۰۰۱ اقدام به قتل همسر باردارش كرده و جگر و قلب او را خورده بود، به اعدام محكوم كرد.وكيل متهم در دفاع از موكل خود اظهار داشت: «موكل من در زمان وقوع جنايت مست بوده و كنترلي روي اعمالش نداشته است.»به گفته مقامات قاضي كنيا، حكم اعدام او دو هفته ديگر به اجرا درمي آيد.

محاكمه غيرعلني زوج جوان متهم به قتل سرايدار
گروه حوادث: زوج جواني كه متهم به قتل يك سرايدار در شهرك غرب بودند صبح ديروز به صورت غيرعلني در شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان محاكمه شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۴۰/۱۱ را نشان مي داد، متهمان كه زوج جواني بودند رديف اول دادگاه نشستند. سپس اولياي دم و خبرنگاران رسانه ها در جلسه حضور يافتند.
قاضي ياورزاده و چهار مستشارش دقايقي بعد وارد دادگاه شدند و قاضي پرونده پس از توجه به تذكرات قانوني رسيدگي به پرونده را رسماً  اعلام كرد. در همان لحظه وكيل متهم به قتل از جايش برخاست و خطاب به قاضي گفت: موكلم درخواستي از دادگاه دارد و سپس برگه اي را روي ميز گذاشت.
فلاش دوربين عكاسان باعث ناراحتي زوج جوان شده بود. از طرفي صداي گريه نوزاد متهمه تعجب بسياري از كارآموزان وكالت دادگستري را به خود جلب كرده بود. قاضي برگه را از متهم گرفت و دقايقي بعد، خطاب به خبرنگاران گفت: بنا به درخواست متهم پرونده، دادگاه به خاطر مسائل ناموسي مطرح شده در پرونده، غيرعلني اعلام مي شود. صبح ديروز قرار بود پرونده جمال الدين.ب و همسرش سعديه كه به اتهام قتل سرايداري در شهرك غرب به نام جمال الدين در زندان به سر مي بردند محاكمه شوند. جمال الدين (مقتول) چند ماه قبل از وقوع حادثه، از سعديه كه در همسايگي آنها بود و مي خواست با وي رابطه برقرار كند، خواست تا به اين درخواست وي تن دهد اما سعديه كه خود نيز با همسرش جمال   الدين سرايدار خانه روبه رويي بودند، توجهي به صحبت هاي وي نكرد تا اين كه موضوع را به همسرش گفت و جمال الدين نقشه قتل سرايدار را طراحي كرد. زوج جوان روز حادثه، به بهانه اي جمال الدين را در داخل خانه كشاندند و او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساندند.
سپس پيكر خونين وي را در داخل گوني گذاشته و به شهرستان خود رفتند. بعد از كشف جسد، زوج جوان شناسايي و دستگير شدند. آنها به قتل مرد سرايدار اعتراف كردند. سعديه در اعترافاتش نزد بازپرس پرونده گفت: مقتول قصد ايجاد رابطه با من را داشت. ولي زماني كه فهميد من چنين كاري را نمي  كنم. مرا تهديد كرد و گفت عكس هايي از تولد فرزندش دارد كه در آن من بي حجاب بوده ام و مي تواند آن عكس ها را به همسرم نشان دهد و زندگي ام را از هم بپاشد.وقتي ديدم جمال الدين قصد دارد كه آبرويم را ببرد موضوع را به شوهرم گفتم. به اين ترتيب بود كه نقشه قتل او را طراحي و اجرا كرديم.
صبح ديروز اين زوج جوان به اتهام مشاركت و معاونت در قتل عمدي به صورت غير علني محاكمه شدند و قرار است به زودي حكم در خصوص پرونده صادر شود.

اغفال دختر جوان به بهانه رفتن به اتريش
گروه حوادث: پرونده پسر جواني كه با اغفال دختري وي را مورد آزار و اذيت قرار داده بود پس از صدور كيفرخواست به دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده اواخر آذر ماه امسال در پي اعلام فقدان يك دختر به دايره ۱۱ اداره آگاهي تهران در دستور كار پليس قرار گرفت. پدر فرزانه با مراجعه به دايره ۱۱ به مأموران گفت دو روز است كه دخترم به طور ناگهاني ناپديد شده و در اين مدت هر جايي را كه امكان داشت دنبال وي گشتيم اما هيچ كس از وي خبر ندارد. به اين ترتيب تيمي از كارآگاهان، رديابي هاي خود را آغاز كردند و در پي تماس هاي تلفني كه دختر جوان هر از چند گاهي داشت به رابطه وي با پسري به نام پژمان پي بردند و توانستند محل سكونت پسر جوان را شناسايي كنند. پس از دستگيري پژمان بازرسي از محل سكونت وي صورت گرفت اما هيچ سر نخي از فرزانه به دست نيامد. اما پژمان تحت بازجويي قرار گرفت. وي در نخستين اظهاراتش بيان كرد، فرزانه مدتي را پيش وي بوده اما يك روز به بهانه خريد بيرون رفته و ديگر بازنگشته است.
كارآگاهان در ادامه بررسي هاي خود، بالاخره توانستند فرزانه را در حالي كه در يكي از پارك هاي تهران ساكن شده بود شناسايي و دستگير كنند. فرزانه بعد از دستگيري در حالي كه از وضعيت خوب جسمي برخوردار نبود نزد بازپرس سليماني گفت: مدتي از آشنايي من با پژمان نگذشته بود كه وي به من قول داد تا برايم پاس اتريش تهيه كند. به همين بهانه مرا به خانه اش كشاند و در يك اتاق حبس كرد. در اين مدت من، پژمان و مادرش در خانه تنها بوديم و وي هر روز مرا مورد آزار و اذيت قرار مي داد. تا اين كه پس از مدتي بين من و پژمان بر سر مسائل مالي مشكل پيش آمد و آن موقع بود كه مرا از خانه اش بيرون انداخت. فرزانه در ادامه گفت: در آن موقع بود كه من ديگر هيچ راهي نداشتم و حتي از بازگشتن به خانه مي ترسيدم. بر پايه اين گزارش، پس از تكميل بازجويي ها، پژمان و فرزانه با قرار بازداشت شدند و پرونده پس از صدور كيفرخواست براي رسيدگي و برگزاري جلسه محاكمه به دادگاه كيفري استان ارجاع شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |