دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۲۷ - Jan 31, 2005
ايران با تركيبي متفاوت مقابل بوسني
آسيب ديدگي و لژيونرها؛ دو مشكل تيم ملي
001251.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
گروه ورزشي: سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با اشاره به بازي تداركاتي تيم ملي در مقابل بوسني و هرزگوين گفت: به جز حسين كعبي كه به اردو پيوسته، به احتمال زياد لژيونرهاي ديگر تيم ملي به بازي تداركاتي روز چهارشنبه نمي رسند.
برانكو ايوانكوويچ اظهار داشت: طي تماسي كه با فريدون زندي، مهدي مهدوي كيا و وحيد هاشميان داشتم آنها به علت مشكلاتي كه در رابطه با بازي باشگاهي خود دارند به احتمال زياد به اين بازي نخواهند رسيد و علي كريمي و مجيدي نيز اين مشكل را دارند. رحمان رضايي هم به دليل بازي مسينا مقابل تيم رم به اين بازي نمي رسد.
سرمربي تيم ملي فوتبال با بيان اينكه محرم نويدكيا فردا به تيم ملي مي پيوندد ادامه داد: اين بازيكنان بعد از بازي با بوسني به تيم ملي ملحق مي شوند.
وي افزود: مشكل اصلي ما در مورد بازي با بوسني نبود تمامي بازيكنانمان است و سعي داريم از نفراتي كه كمتر بازي كرده اند استفاده كنيم.
برانكو با اشاره به بازي مقابل بوسني گفت: اين بازي به دليل قدرت بدني خوب بازيكنان حريف مي تواند در روند آماده سازي تيم موثر باشد و تيم را آماده براي بازي مقابل بحرين كند.
وي با اشاره به پيشرفت كشورهاي عربي در رشته  فوتبال در سال هاي اخير گفت: از چند سال پيش تاكنون كشورهاي عربي پيشرفت خيلي خوبي كرده اند و تيم بحرين نيز از اين قاعده مستثني نيست و آنها توانسته اند در دو سال اخير جزء بهترين تيم هاي آسيايي باشند. همچنين در مسابقات جام ملت هاي آسيا و جام كشورهاي خليج فارس نيز اين قضيه را ثابت كردند.
وي در مورد تجربه  چهار سال گذشته در مقابل تيم بحرين گفت: ما بايد از اين تجربيات درس بگيريم
تركيب تيم ملي مقابل بوسني
تركيب احتمالي تيم ملي فوتبال ايران مقابل بوسني به شرح زير است:
سيد مهدي رحمتي، حسين كعبي، محمد نصرتي، يحيي گل محمدي، علي بداوي، جواد نكونام، آرش برهاني، محرم نويدكيا، فرهاد مجيدي، رضا عنايتي و علي دايي. اين تركيب در صورتي به ميدان مي رود كه لژيونرها به تهران نرسند.
بوسني امروز مي آيد
تيم ملي فوتبال بوسني و هرزگوين براي برگزاري ديداري دوستانه با تيم ملي فوتبال ايران امروز وارد تهران مي شود.
اولين گروه از بازيكنان و همراهان تيم فوتبال بوسني امروز وارد فرودگاه مهرآباد خواهند شد و پيش بيني مي شود كه تا بعد از ظهر تمامي اعضا و همراهان اين تيم وارد تهران شوند.
مسئولان فدراسيون فوتبال ايران براي ساعت ۱۵ امروز و فردا، دو جلسه تمرين براي بازيكنان اين تيم در كمپ تيم هاي ملي و ورزشگاه آزادي تهران در نظر گرفته اند تا بازيكنان تيم ملي فوتبال بوسني، آمادگي خود را براي رويارويي با تيم ملي فوتبال ايران حفظ كنند.
دو تيم ملي فوتبال ايران و بوسني كه خود را براي حضور در مرحله مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان در قاره هاي آسيا و اروپا آماده مي كنند، ساعت ۱۶ روز چهارشنبه هفته جاري در ورزشگاه يكصدهزار نفري آزادي تهران به مصاف هم خواهند رفت.
برگزاري اين ديدار دوستانه در واقع آخرين ديدار تداركاتي دو تيم قبل از رويا رويي با حريفان در مرحله مقدماتي جام جهاني محسوب مي شود. به اين صورت كه تيم بوسني بعد از ديدار با تيم ايران به مصاف بلژيك و تيم ايران نيز به مصاف بحرين خواهند رفت.
بازگشت خداداد به تمرينات
تيم ملي
خداداد عزيزي با اشاره به مصدوميت خود گفت: به احتمال فراوان به بازي با بوسني و هرزگوين نمي رسم.
خداداد عزيزي كه پس از استراحت پنج روزه به اردوي تيم ملي پيوسته است  اظهار داشت: هفته گذشته كه دچار مصدوميت كوچكي از ناحيه  مچ پا شده بودم چند روزي را با اجازه  مربيان استراحت كردم و روز گذشته نيز به بازيكنان ديگر ملحق شده ام اما به احتمال فراوان به بازي با تيم بوسني نخواهم رسيد.
وي افزود: تمام تلاش خود را به كار خواهم گرفت تا در بازي هاي آينده در تركيب ايران قرار بگيرم ولي با وجود مصدوميتي كه دچار آن شده ام براي بازي هاي آينده هم كمي ترديد دارم.
عزيزي با اشاره به نفرات دعوت شده به تيم ملي گفت: تمام بازيكناني كه به تيم ملي دعوت شده اند با انگيزه  كامل تمرين مي كنند تا بتوانند در تركيب اصلي قرار بگيرند. اين مي تواند عامل موفقيت تيم ما در بازي هاي آينده باشد.
وي افزود: ما در مقابل بحرين بازي مشكلي خواهيم داشت ولي به نظر من مي توانيم با تمركز كامل اين بازي را به سود خود به پايان برسانيم. با پيروزي در مقابل اين تيم خوب عربي نصف راه صعود به جام جهاني را طي خواهيم كرد.

خبرهاي فوتبال جهان
مورينيو:قهرمان  ليگ  برتر خواهيم  بود
گروه ورزشي - حسن حيدري:خوزه  مورينيو سرمربي  تيم  فوتبال  چلسي  انگليس  براي  نخستين  بار اعلام كرد: فكر مي كنم  اين  تيم  در رقابتهاي  فصل  جاري  ليگ  برتر به  قهرماني  برسد. چلسي  هم  اكنون  با ۱۰ امتياز اختلاف نسبت  به  آرسنال  و ۱۴ مسابقه  باقي  مانده  در صدر جدول  ليگ  قرار دارد. اين  تيم  در حالي  به  دنبال  كسب  نخستين  عنوان  قهرماني  خود در رقابتهاي  فصل  جاري  ليگ  طي  ۵۰ ساله  گذشته  است  كه  هفت  مسابقه  پيشين  خود را بدون دريافت  حتي  يك  گل  پشت  سر گذاشته  است .
وب  سايت  رسمي باشگاه  چلسي  به  نقل  از اين  مربي  پرتغالي  نوشت : فكرمي كنم  قهرمان  ليگ  خواهيم  بود.
001257.jpg
برگامو - شادي دل پيرو پس از زدن گل دوم يوونتوس
يوونتوس از آث ميلان فاصله گرفت
آث ميلان قهرمان رقابت هاي فصل پيش كالچو براي دومين هفته متوالي در ايتاليا شكست خورد تا فاصله اين تيم با يوونتوس بيشتر شود.
آث ميلان در سن سيرو ميزبان بولونا بود كه در نهايت با نتيجه يك بر صفر مغلوب اين تيم شد. در اين ديدار لوكاتلي در دقيقه ۲۷ تنها گل تيم ميهمان را درون دروازه حريف جاي داد. در حال حاضر آث ميلان با ۴۲ امتياز از ۲۱ بازي در مكان دوم قرار دارد تا فاصله اش با يوونتوس به ۸ امتياز برسد.
يوونتوس مدعي قهرماني اين فصل در هفته بيست و يكم دست به كار بزرگي زد و آتالانتا را در برگامو با نتيجه دو بر يك مغلوب كرد.
در اين بازي پربرخورد ابتدا يوونتوس با دو گل الويرا (۲۳) و دل پيرو (۸۰) از روي نقطه پنالتي از حريف پيش افتاد اما در دقيقه ۹۰ ليليان تورام به اشتباه دروازه تيم خودي را گشود.
يوونتوس با اين پيروزي با ۵۰ امتياز بدون رقيب در صدر پيش مي رود. هفته آينده يوونتوس در دل آلپي ميزبان سامپدوريا خواهد بود.
در رم تيم فوتبال آث رم درحالي كه با دو گل از مسينا عقب بود بازي را با پيروزي سه بر دو به پايان رساند.
زامپاگنا (۱۲) و پارسي (۳۲) ابتدا دروازه رم را گشودند.
در ادامه بازي توتي (۵۶)، كاسانو (۶۰) و مانچيني (۸۲) سه گل تيم ميزبان را درون دروازه حريف جاي دادند.
در ساير بازي هاي اين هفته لچه با يك گل برشيا را از پيش رو برداشت. كالياري با همين نتيجه فيورنتينا را شكست داد.
رجيانا دو بر يك از سد لاتزيو عبور كرد و ديدار تيم هاي سامپدوريا و سينا نيز به تساوي يك بر يك رسيد.

قهرماني روس ها با ۵ مدال طلا
هادي  پورعليجان در جام ياريگين برنز گرفت
001254.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: تيم چهار نفره كشتي ايران در پايان رقابت هاي بين المللي «جام ياريگين» در كشور روسيه به يك مدال برنز دست يافت. هادي  پورعليجان قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۰۳ در وزن ۹۶ كيلوگرم در ديدار رده بندي اين وزن حريف روسي خود اولگ كالاگوف را با نتيجه (۵-۶) مغلوب كرد و صاحب مدال برنز شد. پورعليجان در شروع مبارزات اين وزن ابتدا الكسي شيماروف از بيلو روسي را (۱-۲) شكست داد، سپس بر ويسنت آكاس فرانسوي چيره شد، اما در مرحله نيمه نهايي در يك كشتي نزديك با حساب (۰-۲) نتيجه را به دانيل كورماير آمريكايي نفر چهارم المپيك آتن واگذار كرد.در پي حذف مسعود واحدي كه در وزن ۶۰ كيلوگرم مقابل كوئين تانا از كوبا مغلوب شد علي اصغر بذري نماينده ۶۶ كيلويي ما هم به دليل اضافه وزن به ناچار در وزن ۷۴ كيلوگرم به ميدان آمد كه در پي دو پيروزي برابر حريفان فرانسوي و روسي در جدال با حريف قدرتمند كوبايي خود ايوان فوندرا مغلوب شد و دستش از كسب مدال كوتاه ماند.عليرضا قرائي ديگر نماينده كشتي آزاد ما در جام ياريگين بود كه در پيكارهاي وزن ۱۲۰ كيلوگرم به ميدان آمد كه پس از پيروزي بر حريف روسي خود مقابل مزيد موتاليموف كشتي گير قدرتمند قزاقستان شكست خورد و از دور مسابقات كنار رفت. قهرمانان اوزان مختلف در جام ياريگين اين افراد بودند: ۵۵ كيلوگرم: الكساندر كونتايف از روسيه، ۶۰ كيلوگرم: آلن دودايف از روسيه، ۶۶ كيلوگرم: ايريك فارنيف از روسيه، ۷۴ كيلوگرم: جو ويليامز از آمريكا، ۸۴ كيلوگرم: نوروز تمرزوف از روسيه، ۹۶ كيلوگرم: دانيل كورماير از آمريكا و ۱۲۰ كيلوگرم:كورماگمداوف از روسيه.

گلف ايران در آ ستانه تحولات اساسي
ايسنا: رئيس فدراسيون گلف آسيا پاسفيك در ديدار رئيس فدراسيون گلف ايران در مالزي ضمن تشكر از فعاليت هاي ماه هاي اخير در ورزش گلف ايران گفت: گلف در ايران در آستانه تحولات اساسي است.
توماس لي افزود: فعاليت هاي صورت گرفته در شش ماه گذشته براي من غير قابل تصور است و با توجه به برنامه هاي تدوين شده به صراحت مي گويم ايران مي تواند يكي از قطب هاي ورزش گلف در آسيا شود.

تيم ملي بوكس در راه مجارستان
تيم ملي بوكس ايران با ۵ بوكسور روز سه شنبه هفته جاري براي شركت در رقابت هاي بين المللي مجارستان عازم اين كشور مي شود.همچنين گفته مي شود در پي مصدوميت دست شهرام امير محمدي، طاهر جباري به جاي اين بوكسور به مجارستان اعزام خواهد شد.اسامي نفرات اعزامي به پيكارهاي فوق به شرح زير است:
وزن ۵۷ كيلوگرم، ابراهيم ارمشي از گلستان
وزن ۶۰ كيلوگرم، نورالدين چگيني از قزوين
وزن ۶۴ كيلوگرم، طاهر جباري
وزن ۷۵ كيلوگرم، مهدي قرباني از تهران
وزن به اضافه ۹۱ كيلوگرم، علي مظاهري از كرمانشاه
اين تيم را اكبر احدي به عنوان مربي و حسن عسگري به عنوان داور همراهي مي كنند.مسابقات بين المللي بوكس مجارستان از روز پنجشنبه هفته جاري آغاز مي شود.

كلنگ باشگاه تيراندازي در پارك چيتگر به زمين زده شد
مراسم  كلنگ  زني  و آغاز عمليات  ساخت  پروژه  باشگاه  تيراندازي  ، ظهرديروز با حضور اميرسرتيپ  اسدالله  حيدري  رئيس  فدراسيون تيراندازي  و دكتر علي محمد شاعري  شهردار منطقه  ۲۲ تهران  به  زمين  زده شد.
در اين  مراسم  سرتيپ  حيدري  رئيس  فدراسيون  تيراندازي  گفت : اين  كار زيبا در روزهاي  اعياد بزرگ  اسلام  و شيعيان  جهان  همچون  قربان  و غدير انجام مي گيرد، شما يقين  بدانيد كه  موفقيت  بزرگي  را در پيش  خواهد داشت .
وي  افزود: اين  باشگاه  با اعتبارات  و همكاري  شهرداري  تهران  در زميني  به وسعت  ۱۸ هكتار در پارك  جنگلي  چيتگر تهران  احداث  خواهد شد.
حيدري  اعتبار لازم  براي  احداث  اين  سايت  تيراندازي  را رقمي بين  ۳۰۰ تا۴۰۰ ميليون  تومان  عنوان  كرد و گفت : اين  اعتبار توسط شهرداري  تهران  هزينه خواهد شد و ما مجري  ساخت  آن هستيم  و همچنين  قرار است  لوازم  و امكانات  اين رشته  ورزشي  را در اين  سايت  مهيا كنيم .

نارضايتي مدير تيم هاي ملي بسكتبال از نيمكت نشيني ملي پوشان
گروه ورزشي: نيمكت نشيني ملي پوشان بسكتبال به خصوص در تيم هاي مدعي ليگ برتر نارضايتي مدير تيم هاي ملي بسكتبال را در پي داشت.
رضا مشحون در اين باره گفت: ادامه اين روند از سوي باشگاهها با توجه به در پيش بودن بازيهاي همبستگي و بين المللي مي تواند به تيم ملي صدمه زند. وي افزود: روزي كه بازيكنان خارجي خوب جذب ليگ برتر شدند ما خوشحال شديم وليكن وقتي كه مربيان نتوانستند در استفاده از بازيكنان داخلي و خارجي انطباق لازم را بوجود آورند، اين مساله موجبات نگراني دلسوزان بسكتبال را فراهم ساخت. مدير تيم هاي ملي بسكتبال دليل اين امر را ناشي از ترس مربيان از مديران باشگاهها در نگرفتن نتيجه خواند. وي گفت: اگر چه فدراسيون به طور مستقيم نمي تواند در تصميمات باشگاهها دخالت كند، اما درصدديم كه نگرش ايجاد شده را كاهش دهيم.

فوتسال جام رسانه ها
پيروزي همشهري و صعود به مرحله دوم
گروه ورزشي: مسابقه هاي فوتسال جام رسانه ها، روز گذشته با بازي منتخب همشهري مقابل خبرگزاري سينا دنبال شد. در اين بازي تيم همشهري كه بازي اول را با نتيجه هشت بر صفر به سود خود خاتمه داده بود با نتيجه ده بر صفر به پيروزي رسيد. سيامك قليچ خاني سرمربي تيم منتخب همشهري است.
همشهري با اين پيروزي به مرحله دوم صعود كرد و چهارشنبه اين هفته بازيهاي گروهي جام رسانه ها آغاز مي شود.
تيم منتخب همشهري محله نيز با نتيجه ۵ بر ۲ تيم روزنامه صداي عدالت را مغلوب كرد.

برنامه  جديد مرحله پلي آف ليگ برتر واليبال
سه شنبه رفت، يكشنبه برگشت
گروه ورزشي- علي شاكري: برنامه بازيهاي پلي آف ليگ برتر واليبال ايران به دليل درگيري روز چهارشنبه سالن ۷ تير با مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي تغيير كرد و بازيهاي تيم هاي تهراني صنام، سايپا، برق وپاس هم به روز سه شنبه منتقل شد.اسامي  داوران  و ناظران  دور رفت  از مرحله  پلي  آف  مسابقات  واليبال قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  به شرح زير اعلام  شد.
*ساعت  ۱۶ صنام  تهران  - سايپا تهران
 داوران : صدري ، عابدزاده
 ناظر: كشفي
* ساعت  ۱۸ پاس  تهران  - برق  تهران
 داوران : شفقي ، انصاري
 ناظر: جلاير
*ساعت  ۱۷ آذرپيام  ارتباطات  اروميه  - پيكان  تهران
 داوران : شاهميري ، ابراهيم زاده
 ناظر: درخشنده 
*ساعت  ۱۷ پتروشيمي بندرامام  - پگاه  اروميه
 داوران : راهجرديان ، جعفري 
ناظر: نفر
ليگ برتر تهران در نيمه نهايي
ليگ برتر واليبال تهران هم تيم هاي راه يافته به مرحله نيمه پاياني خود را شناخت. درپي صعود بدون دردسر پيكان، تيم هاي برق، دخانيات و سايپا هم وارد اين مرحله شدند. دخانيات از سد تيم تازه وارد هوافضا گذشت، پرسپوليس ۳ بر ۲ مغلوب سايپا شد و برق هم در يك تمرين نيمه جدي از سد تيم دوم پاس گذشت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |