شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۳۱
استقبال از نمايشگاه توزيع اقلا م محرم
چهارسوق عطر سيب 
029184.jpg
نمايشگاه عطر سيب كه از سوم بهمن تا بيست و چهارم بهمن ادامه دارد.
از جمله ويژگي هاي اين نمايشگاه، قيمت پايين اجناس است كه به فروش مي  رسد. ضمنا غرفه ها به صورت رايگان در اختيار غرفه داران قرار مي  گيرد
زهرا ابراهيمي 
در خيابان بهشت، كوچه شيخ فضل الله نوري بيلبوردهاي بزرگي، افراد را به بازديد نمايشگاهي با عنوان عطر سيب راهنمايي مي  كند. مقابل در ورودي خانه هنر ايران تعدادي از مردان با محاسن مشكي كه با لباس هاي سر تا پا سياه آنها ست شده ايستاده اند. در گوشه اي از حياط نمايشگاه تعدادي از افراد در حال خالي كردن بار هستند. با وجود گذشت سه روز از افتتاحيه اين نمايشگاه بعضي از غرفه ها در حال جابه جا شدن هستند. به محض ورود به داخل نمايشگاه صداي يا حسين شنيده مي  شود.
اين بار مردي با لباس رسمي، كارت عبور و علت بازديد را از بازديدكنندگان مي  پرسد. سالن همكف كه در آن سي دي هاي عزاداري به فروش مي  رسد فقط محل رفت و آمد بازديدكنندگان است.
در طبقه دوم نمايشگاه پرچم سبز رنگ يا حسين و حضور بانشاط مردم حال و هواي محرم را تداعي مي  كند. طبقه دوم كه شايد شلوغ ترين غرفه ها در آن قراردارد مخصوص پرچم هاي عزاداري همراه با تابلوها و كتاب هايي است كه توانسته با استقبال خوبي از سوي بازديدكنندگان روبه رو شود.
به نظر مي  رسد در همين شروع كار يكي از غرفه ها با كمبود پارچه هاي مشكي و پرچم و ازدحام جمعيت روبه رو شده است.پرچم هاي رنگارنگ مردم را به غرفه ها مي  كشاند؛ پرچم هايي كه 8 سال جنگ ايران و عراق را براي مردم تداعي مي   كند و كربلا را.
هاشمي، مسوول غرفه از استقبال خوب مردم خوشحال است و مي گويد: سال گذشته كه اولين سال تشكيل اين نمايشگاه بود با استقبال خوب روبه رو بوديم كه باعث شد نتوانيم آن طوري كه شايسته بود جواب مراجعه كنندگان را بدهيم، ولي امسال با همكاري سازمان فرهنگي، هنري شهرداري مدت نمايشگاه طولاني تر شده، همچنين قسمت بندي كردن گروه هاي مراجعه كننده كه يك هفته اول مخصوص مدارس و هفته هاي بعد مخصوص مساجد، تكيه ها و هيات ها كه بيشترين مراجعه كنندگان ما هستند ازدحام را كم كرده است. وي در ادامه گفت: متاسفانه به علت آنكه اين نمايشگاه توسط شهرداري تهران، برگزار شده، فقط اهالي تهران مي توانند به اين نمايشگاه مراجعه كنند و شهرستان هاي اطراف نمي توانند از اين موقعيت استفاده كنند كه البته به دليل نبود مكان و هزينه هاي محدود شهرداري تهران سراسري كردن اين نمايشگاه در سالهاي اول كمي مشكل است.
نمايشگاه عطر سيب كه از سوم بهمن با حضور رئيس سازمان تبليغات اسلامي افتتاح شد، تا بيست و چهارم بهمن ادامه دارد. اين نمايشگاه از سوي سازمان فرهنگي، هنري شهرداري تهران و با همكاري شوراي شهر با هدف تجهيز اجتماعات مذهبي و تشكل هاي عزاداري حضرت سيدالشهدا به امكانات مورد نياز، تشكيل شده است.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي در افتتاحيه اين نمايشگاه گفت: توفيق هيات ها و تشكل هاي مذهبي در انتقال پيام عاشورا منوط به رو زآمد كردن فعاليت  آنهاست.
حميد ظفرقندي رئيس نمايشگاه در مورد علت عدم برگزاري اين نمايشگاه در سطح كشور مي  گويد: به دليل اينكه سازمان ها داراي بودجه هاي خاصي هستند نمي  توانند بدون حمايت غرفه داران آن را گسترش دهند.
البته اين نمايشگاه سال پيش در فضايي بسيار محدودتر يك سالن فوتسال، برگزار شد، ولي به علت استقبال خوب مردم امسال به اين مكان انتقال پيدا كرد.
از جمله ويژگي هاي اين نمايشگاه، قيمت پايين اجناس است كه به فروش مي  رسد. ضمنا غرفه ها به صورت رايگان در اختيار غرفه داران قرار مي  گيرد.
ظفرقندي از بالا بردن سطح كيفي اين نمايشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد و از كارت هاي اعتباري ياد كرد كه به نام مراكز مراجعه كننده ثبت مي  شود و قابليت شارژ دارد و هر زمان كه شهرداري قصد كمك به هر يك از مراكز را داشته باشد كارت آنها شارژ مي  شود. وي در ادامه از تخفيف 50درصدي كالا در اين نمايشگاه خبر داد و گفت: سقف ريالي اقلام اهدايي به مساجد 3 ميليون ريال، حسينيه ها 2 ميليون ريال، هيات هاي مذهبي يك ميليون و 500 هزار ريال است و مدارس 500 هزار ريال است.
مدير نمايشگاه عطر سيب مي  گويد: با استقبال خوب غرفه داران از اين نمايشگاه، مي  توان اين انتظار را داشت كه در سالهاي آينده با هزينه هايي كه از غرفه ها به دست مي  آيد بدون يارانه شهرداري، اين نمايشگاه ها گسترش يابند، ولي در سال هاي ابتدايي بايد با دادن تسهيلات لازم به غرفه داران نظر آنها را جلب كرد كه حضور پيدا كنند، وقتي غرفه داري از تقاضاي بالاي مردم باخبر شود مثل امسال، صددرصد سال آينده حتي با اجاره غرفه موافقت كرده و در نتيجه حضور آنها استمرار پيدا مي  كند و اين نمايشگاه هم مي  تواند مثل ساير نمايشگاه ها در سطح ايران برگزار شود. نمايشگاه عطر سيب تا 24 بهمن ميزبان نمايندگان مساجد، حسينيه ها و هيات هاي مذهبي است.

مشكلات جديد سيستم مزاحم گير
افزايش مزاحمان تلفني!
029187.jpg
صنم بياناتي- وجود نمايشگرهاي تلفني كه از اواخر سال 80 و اوايل سال 81 رواج پيدا كرده به طور قطع كاهش مزاحم هاي تلفني را به همراه داشته كه البته از اين نظر بسيار كارساز و موثر هم واقع شده است، اما نمايشگرهاي تلفني در كنار نقش تاثيرگذار در كاهش مزاحمان تلفني، در مواقعي هم دردسرساز شده اند.تيزر جديدي كه در همين رابطه به تازگي از سيما پخش مي  شود گواه اين قضيه است. البته تيزر پخش شده از سيما كه به سفارش روابط عمومي مخابرات استان تهران ساخته شده، نقش اطلاع رساني درخصوص مشكلات جانبي نمايشگرهاي تلفني را به خوبي ايفا مي  كند و اينكه چطور مي  توان به راحتي از بروز مشكل در اين زمينه جلوگيري كرد.محمد دروديان رئيس اداره بازرسي و مزاحمت هاي تلفني در خصوص نمايشگرهاي تلفني مي  گويد:فوايدي كه اين نمايشگرها داشته به طور قطع بسيار بيشتر از مشكلات اين سيستم است. به طوري كه آمار مزاحمان تلفني از زمان رواج نمايشگرهاي تلفني كاهش قابل توجهي داشته.محمد دروديان آمار كاهش مزاحم تلفني در تهران بزرگ را پس از وجود نمايشگرهاي تلفني اينگونه مطرح مي  كند.ما در سال 81 از سوي 51 هزارنفر درخواست كشف مزاحمت داشتيم كه حدود 54 هزار مورد مزاحم در اين موارد كشف شد و افراد مختلف با برخورد قانوني مواجه شدند.اين آمار در سال 82 كاهش پيدا كرده، به طوري كه تعداد درخواست كشف مزاحمت تلفني به 24 هزار مورد رسيد ودر همين سال 18 هزار مورد كشف شد. همين آمار تا پايان دي ماه 83 كاهش چشمگيري داشته، به اين صورت كه در اين خصوص 13 هزار درخواست كشف مزاحم داشته ايم كه 10 هزار مورد آن كشف و رسيدگي شده است.
اما گويا مزاحمان تلفني به اين راحتي دست بردار نيستند، به طوري كه برخلاف آمار فوق، ايجاد مزاحمت هاي تلفني از تلفن هاي عمومي نه تنها كاهش نداشته، بلكه افزايش هم يافته است. محمد دروديان در اين باره مي  گويد:متاسفانه  آمار مزاحمت  تلفني از طريق تلفن هاي عمومي نگران كننده است، چرا كه در سال 82 آمار ذكر شده در اين خصوص 3200 مورد مزاحمت تلفني رامشخص مي  كند و درسال 83 نيز اين آمار به 4200 مورد افزايش پيدا كرده است.
دروديان در رابطه با نمايشگرهاي تلفني مي  گويد:زماني كه افراد شماره اي را به اشتباه مي  گيرند مي  توانند موضوع را با يك عذرخواهي ساده فيصله دهند تا مشكلات بعدي در اين خصوص ايجاد نشود. در غير اين صورت حتما پايشان به كلانتري كشيده خواهدشد.همچنين محمد دروديان درخصوص مناطقي كه شماره هاي آنها توسط نمايشگر تلفني مشخص نمي  شود گفت:اين مساله بايد تا به امروز حل مي  شد، اما متاسفانه هنوز اين اتفاق نيفتاده و درحال حاضر جزو اولويت كاري ما قرار گرفته است. مناطق و ادارات و سازمان هايي كه چنين مساله اي دارند بايد سوئيچ يا سانترال داخلي شان با مخابرات هماهنگ شود.
يكي ديگر از مشكلات راه اندازي اين سيستم اخلال در شبكه مخابراتي است كه تماس گرفتن با برخي نقاط را بسيار مشكل كرده، به عنوان مثال مي  توان به اسلامشهر اشاره كرد كه براي تماس با اين شهرستان از تهران حداقل بايد 10 بار شماره گيري كرد.

نخستين جشنواره ميگو
029190.jpg
اولين جشنواره ميگو و چهارمين نمايشگاه  ماهي در سطح كشور در خراسان رضوي توسط سازمان توسعه شيلات و عرضه محصولات آبزي برگزار شد. نخستين جشنواره و نمايشگاه بزرگ ماهي در فضايي به مساحت 1100 مترمربع در مجموعه محوطه پارك كوهسنگي برگزار مي شود، اين نمايشگاه شامل 20 غرفه دفتر نمايندگي شركت هاي مختلف خصوصي و دولتي عرضه محصولات آبزي و غرفه آموزش نقاشي براي كودكان و تبليغات است. اين نمايشگاه با شعار ماهي غذاي سلامتي و ميگو غذاي جواني و رمز شادابي و با هدف فرهنگسازي و ارتقاي سطح فرهنگ مصرف گوشت سفيد به ويژه ماهي بر پا مي شود. گفتني است اين جشنواره از سوي اداره شيلات خراسان رضوي و استان سيستان و بلوچستان و با همكاري فرمانداري ، معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري، صدا و سيما، دانشگاه علوم پزشكي، آموزش و پرورش و جهاددانشگاهي مشهد برگزار مي شود.

درد دل
دريغ از باغ سيب مهرشهر...
باغ هاي مصفاي كرج كه در واقع ريه هاي غربي تهران محسوب مي شوند، يكي پس از ديگري قرباني ساخت و ساز بي رويه مي شوند و حالا نوبت به باغ بزرگ سيب مهرشهر رسيده است. از مسوولان تقاضا داريم، اجازه ندهند اين باغ كه ارزش هاي طبيعي و فرهنگي دارد، نابود شود. با تبديل اين باغ به يك پارك ملي مي توان آن را از نابودي رهانيد.
فلاح پيشه - كرج 
دود شبانه روزي!
در پاركينگ بزرگ شركت واحد اتوبسراني در خيابان جنت آباد جنوبي، در اين فصل حدود 700 اتوبوس ، شبانه روز دود مي كنند. وجود پاركينگ براي اتوبوس لازم است، اما براي رفع آلودگي آن كه چند هزار نفر از ساكنان اطراف را در معرض خطر قرار داده بايد چاره اي انديشيده شود.
يك شهروند از جنت آباد - خيابان بهمني نژاد
مشكلات پامنار
از شهرداري منطقه 12 خواهشمنديم به مشكلات منطقه پامنار رسيدگي كند. اين منطقه نياز به پل هوايي دارد، امكانات تفريحي و باشگاه ورزشي براي جوانان ندارد.
قائمي 
گران فروشي!
تن ماهي... را سه روز پيش 730 خريديم امروز 800 تومان مي  فروشند، روي چه ضوابطي مواد غذايي گران مي  شود. آن وقت شعار مي  دهند جلوي گران فروشي را مي  گيريم.
موتورها را آزاد كنيد
خيلي خوب است به مناسبت عيد غدير و عيدهاي پيش رو موتورسيكلت هاي توقيف شده را تحويل دهند. كار ما با موتور است و توقيف موتور باعث شده كارمان بخوابد.
قبر محمدرضا كلهر تخريب شد
در ميدان حسن آباد، ضلع شمال غربي، كنار سازمان آتش نشاني قبر محمدرضا كلهر خوشنويس معاصر هنگام تخريب ساختمان آتش نشاني تخريب شده است و براي بازسازي آن اقدامي صورت نگرفته. از مسوولان خواهشمنديم در اين مورد اقدام لازم به عمل آيد.
كلهر
قيمت خودروهاي فرسوده چقدر است؟
در اطلاعيه ها گفته شده بابت تحويل هر ماشين فرسوده يك ميليون و پانصدهزار تومان مي       دهند. به شركت سايپا مراجعه كردم، گفتند 900 هزار تومان بيشتر پرداخت نمي    شود. كداميك درست مي   گويند؟
مشكل خيابان جوانمرد
ساكن خيابان جوانمرد، سالار اعظم سابق هستم. در انتهاي خيابان به سمت اتوبان نواب همه روزه عده اي جوان بيكار مزاحم عابران و ساكنان محل مي  شوند و در مقابل اعتراض به كتك  زدن و مجروح ساختن شخص معترض مي  پردازند. خيلي ها از ترس مزاحمت هاي بعدي جرات شكايت ندارند، نيروي انتظامي هم ترتيب اثري نداده. لطفا در اين خصوص اقدامي بشود.

بازتاب
پل عابر افسريه 
در پاسخ به پيام مندرج در مورخ 27/8/83 در خصوص نصب پايه هاي پل هوايي عابر پياده در خيابان 20 متري افسريه، با توجه به توضيحات اداره كل هماهنگي حوزه معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران به آگاهي مي  رساند: بنابر اعلام شهرداري منطقه 15 عرشه پل مذكور در تاريخ 10/8/83 نصب شده و در حال حاضر آماده بهره برداري مي  باشد.
معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران 
سرعت گير نصب نمي شود
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 3557 مورخ 27/8/83 تحت عنوان سرعت گير در خيابان كاويان به استحضار مي  رساند: با عنايت به موقعيت محل و نظر كارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافيك منطقه و اداره راهنمايي و رانندگي، در حال حاضر نصب سرعت گير در مكان مذكور امكان پذير نمي  باشد.
شهرداري منطقه 3 تهران 

فروشگاه
قيمت انواع محصولات لبني و پروتئيني در فروش ويژه
فروشگا هاي شهروند از تاريخ 12/11 لغايت 24/11
029193.jpg
برتري محصولا ت بسته بندي شده 
اگرچه قيمت پروتئيني مثل مرغ و فرآورده هاي دريايي كه به صورت باز عرضه مي شوند، پايين تر از قيمت محصولات بسته بندي شده است، اما مسوولان فروشگاه هاي شهروند معتقدند: با توجه به كيفيت مناسب كالاهاي عرضه شده و رعايت مسايل بهداشتي و استانداردهاي مورد نظر در گروه هاي كالايي مرغ، گوشت، فرآورده هاي گوشتي آماده و فرآورده هاي دريايي موجب استقبال عمومي و تغيير ذائقه خريد مشتريان به گوشت بسته بندي شده است. به همين دليل در فروش ويژه دهه فجر، 21 درصد از كل اقلام سبد تخفيف را با ميانگين تخفيف 5/10 درصد در اختيار مشتريان قرار داده اند.
قيمت به ريال 
نوع محصول 
۶۱۹۸۰
راسته گوسفندي بي استخوان ممتاز يك كيلويي مه گوشت
۷۹۸۸۰
فيله گوسفندي ممتاز يك كيلوييمه گوشت
۴۳۰۵۰
چرخ كرده گوسفند و گوساله يك كيلوييمهيا پروتئين
۵۱۸۰۰
سردست ممتاز گوسفندي يك كيلويي مهيا پروتئين
۱۰۸۵۷۰
ران ممتاز گوسفندي دو كيلوييمهيا پروتئين
۹۷۷۰۰
ران ممتاز گوساله دو كيلوييمهيا پروتئين
۵۴۶۰۰
ران گوسفندي ممتاز كامل يك كيلويي خروس قرمز
۴۱۶۲۰
چرخ كرده ممتاز يك كيلويي گوسالهخروس قرمز
۵۱۸۰۰
سردست گوسفندي ممتاز يك كيلوييزرگوشت
۱۰۳۰۰۰
سردست گوسفندي ممتاز خالص دوكيلوييپويا پروتئين
۹۸۵۵
چرخ كرده گوساله ممتاز منجمد۲۵۰گرميپويا پروتئين
۱۹۷۶۰
چرخ كرده گوساله منجمد ممتاز۵۰۰ گرميپويا پروتئين
۹۹۰۰
چرخ كرده مخلوط منجمد ممتاز 250 گرميپويا پروتئين
۱۹۸۰۰
چرخ كرده مخلوط منجمد ممتاز 500گرميپويا پروتئين
۳۶۶۳۰
سينه مرغ 1800 گرمي ستاره اميد بهتر
۳۲۶۲۵
ران مرغ با پوست۱۸۰۰ گرمي پويا
۳۰۰۶۰
جوجه كباب بي استخوان زعفراني 900 گرمي ماكان
۳۸۳۴۰
ران و سينه بي پوست 1800 گرمي مهيا
۲۷۵۳۱
شنيسل بدون آرد۹۰۰ گرميناب نوين
۳۰۰۶۰
جوجه كباب بدون استخوان زعفراني 900 گرميخروس قرمز
۴۱۷۶۰
كعب ران مرغ 1800 گرميبه پروتئين
۱۵۵۷۰
بازو مرغ كبابي 900 گرمي هومن و پدرام
۲۷۸۰۸
استيك هوكي منجمد۷۵۰ گرميغذايي جوان
۱۱۰۰۰
فيش برگر 320 گرمي شيلات سفيد گوشت هامون
۱۵۲۲۴
فيله سرخو منجمد 750 گرمي شيلاتشيلات خليج فارس
۲۵۶۹۶
فيله ماهي ميش 750 گرمياميدبهتر
۱۷۰۷۲
فيله حسون منجمد 750 گرميمه پروتئين
۱۳۶۰۰
كالباس خشك خانواده 60 درصد گوشت 500 گرمي آذر محصول
۲۰۶۱۰
كالباس ژامبون ممتاز 90 درصد مرغ وكيوم 500 گرميآذر محصول
۲۲۹۵۰
سوسيس كوكتل ساده 55 درصد گوشت كيلويي ماسيس كامران تهران
۲۷۸۸۰
كالباس خشك 60 درصد گوشت قرمز كيلويي ماسيس كامران تهران
۱۰۵۷۰
سوسيس كوكتل 450 گرمي دلفين خاكستري
قيمت به ريال 
نوع محصول 
۱۲۷۱۰
كالباس خشك۴۵۰ گرمي وكيوم دلفين خاكستري
۱۲۵۸۰
سوسيس كوكتل ممتاز 450 گرمي دلفين خاكستري
۱۲۲۴۰
پنير برگر 400 گرمي 4 عددي صدف نارون
۱۲۲۴۰
قارچ برگر معمولي 400 گرمي۴ عددي صدف نارون
9700
مرغ برگر با جعبه لوكس 400 گرمي صدف نارون
۲۱۲۵۰
كالباس خشك ممتاز 90 درصد گوشت۵۰۰گرمي كامپوره خزر
۱۰۹۶۰
سوسيس كوكتل ساده 55 درصد گوشت 450 گرميكامپوره خزر
۶۶۱۰
تخم مرغ 10 عددي شهروند رام طيور
۸۱۰۰
تخم مرغ ويژه 9 عددي تازه دانه
۵۵۸۰
تخم مرغ 100 درصد گياهي 6 عددي تلقي سفيد مرغ
۳۱۵۰
شير پاستوريزه كم چرب يك ليتري دنياشير آورگلستان
۸۸۸۰
ماست خامه اي 8 درصد چربي يك كيلوييتين دامداران
۵۱۴۰
دوغ 5/1 ليتري تين دامداران
۱۱۸۶۰
پنير ليقوان كبودي با وزن 450 گرمي بشير كبودي

نانوايان هم آموزش مي بينند
آردسازان و نانوايان آموزش ديده وارد بازار كار مي شوند.
به گزارش اتحاديه نان هاي سنتي ايران، مركز آموزش علمي، كاربردي صنايع غلات تحت نظارت دانشگاه جامع علمي - كاربردي براي نخستين بار در رشته هاي تكنولوژي صنعت شيريني سازي و تكنولوژي صنايع آرد به روش پودماني دانشجو جذب كرده است.
اين گزارش همچنين افزود: تربيت نيروي انساني كارآمد در صنعت پخت نان توسط وزارت صنايع و معادن راه اندازي شد و در سال اول آن 200 نفر در اين رشته ها پذيرش مي شوند.اين گزارش از اختصاص سالانه دو هزار ميليارد تومان يارانه براي كاهش قيمت تمام شده مصرف كنندگان خبر داد و افزود: با ورود نيروي آموزش ديده و متخصص پيش بيني مي شود، درصد بالاي ضايعات كه در چرخه توليد تا عرضه گندم و نان شامل كاشت، داشت و برداشت و حمل و نقل، نگهداري، آردسازي و پخت نامناسب است، تقليل يابد.

ممنوعيت واردات گوشت قرمز
باتوجه به وضعيت مراتع و فشاري كه واردات اين محصول بر توليدات داخلي وارد مي آورند، بايستي واردات علوفه را جايگزين واردات گوشت كنيم.
عباس زارع، مديرعامل شركت تعاوني صنعت گوشت خراسان با بيان مطلب فوق گفت:رابطه بازرگاني در خصوص اين محصول تاكنون محدود به كشور برزيل بوده و همچنين در خصوص مراوده با كشور بلغارستان نيز صحبت هايي شده است.
او افزود: آخرين رقم واردات از برزيل 10هزار تن است كه توسط 3 شركت انجمن سوسيس و كالباس، بازرگاني فرهنگيان و پشتيباني امور دام كشور در حال صورت گرفتن است. اما در همين راستا با درخواست واردات 5هزار تن ديگر مخالفت و اعلام شده است كه بنا به يكسري مسايل داخلي بين نظام پزشكي ايران و برزيل فعلا واردات گوشت ممنوع است.
زارع اظهار كرد: كشور در رابطه با گوشت قرمز كمبود داردكه اين ميزان واردات نيز در برابر احتياج كشور خيلي كم است، اما باوجود اين كمبود در صورتي كه ممنوعيت واردات گوشت ادامه پيدا كند و در ازاي آن واردات علوفه داشته باشيم از فشار وارد بر كل توليدات داخلي مي كاهيم.
وي ادامه داد: اين تغيير مي تواند فرصت خوبي براي استراحت مراتع كشور كه در حال نابودي هستند باشد و از طرفي نيز اين امر منجر به جذب سرمايه هاي فراري از اين بخش و بالا رفتن توليد داخلي مي شود.
مدير عامل شركت تعاوني صنعت گوشت خراسان در اين رابطه تصريح كرد: اگر همين اختلاف قيمت تمام شده گوشت هاي وارداتي با توليد داخلي را در بخش علوفه در نظر بگيريم، اين آذوقه مي تواند ارزان تر به دست دامداران و واحدهاي توليدي كه يكي پس از ديگري در حال تعطيل شدن هستند، برسد.
زارع در پايان، كار روي مثلا گوشت قرمز را منجر به حذف وابسته ها و باقي ماندن توليدكنندگان واقعي دانست و اذعان كرد: دست اندركاران اصلي اين بخش از پرورش، ذبح و بسته بندي گرفته تا واردات اين محصول را در دست دارند. به طوري كه اين زنجيره را كامل كرده اند، ولي واردكنندگان فعلي تاجراني هستند كه سود و زيان اين توليدكنندگان برايشان مطرح نبوده وتنها منافع خود را در نظر مي  گيرند.

دخل و خرج
آرمانشهر
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
|  آرمانشهر  |  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |