دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۲ - Feb 21, 2005
پيامبر اكرم(ص): بدانيد كه هركس شخص فقير مسلماني را تحقير كند، حق خدا را تحقير كرده است و خداوند در روز قيامت او را تحقير خواهد كرد، مگر اينكه توبه كرده باشد و هر كس شخص فقير مسلماني را بزرگ دارد، خداوند در روز قيامت از او راضي خواهد بود.
بحارالانوار ۷۲ / ص ۳۷
امروز با حافظ
جانم بسوختي و به دل دوست دارمت
اي غايب از نظر به خدا مي سپارمت
باور مكن كه دست زدامن بدارمت
تا دامن كفن نكشم زير پاي خاك
«لاك پشت ها» جايزه صلح جشنواره برلين را برد
فيلم  لاك  پشت ها پرواز مي كنند به  كارگرداني  بهمن  قبادي  جايزه  فيلم صلح  پنجاه  و پنجمين  جشنواره  بين المللي    برلين  موسوم  به  برليناله  را كسب  كرد.
به  گزارش  رسانه هاي  گروهي  آلمان : هيات  داوران  اين  جشنواره  بين المللي  جمعه شب  در برلين  اين  مطلب  را اعلام  كرد.
طبق  اعلام  هيات  داوران ، فيلم  لاك پشت ها پرواز مي كنند، درد و پريشاني را كه  در انتظار آينده  كودكان  مناطق  جنگي  است ، با شفافيت  بسيار به تصوير مي كشد.
جشنواره  بين المللي  فيلم  برلين  پنجشنبه شب  گذشته  با نمايش  فيلم  آدم  به آدم  از رگ  وارگنير كارگردان  فرانسوي  آغاز و روز يكشنبه  با نمايش  فيلم  كسيني  پايان  يافت .
در اين  جشنواره  كه  ۳۵۰ فيلم  از ۵۲ كشور جهان  در ۱۰ روز به  نمايش  گذاشته مي شود، ۲۲ فيلم  براي  كسب  خرس  طلائي  و نقره  رقابت  مي كنند.
همزمان  با جشنواره  بين المللي  فيلم  برلين ، بيست  و هشتمين  جشنواره  بين المللي  فيلم  كودكان  نيز در برلين  با نمايش  فيلم  ايراني  حيات  به كارگرداني  غلامرضا رمضاني  آغاز شد.
در جشنواره  فيلم  كودكان  برلين  علاوه  بر فيلم  لاك  پشت ها پرواز مي كنند، فيلم هاي  بازي  به  كارگرداني  غلامرضا رمضاني  و صدروز به  كارگرداني آزاده  رئيس  دانا نيز حضور داشتند.
جشنواره  بين المللي  فيلم  برلين  تاكنون  جايزه  دوربين  برليناله  را به دانيل  دي  لوئيس  بازيگر سرشناس  سينما از ايرلند و جايزه  سينما براي صلح  را به  فيلم  هتل  روآندا از تري  جرج  كارگردان  ايرلندي  اعطا كرده است .
محور سياسي  سال  جاري  جشنواره  برلين ، آفريقاست  و فيلم هاي  هتل  روآندا و گهگاهي  در آوريل  از رائول  پك  پيرامون  نسل كشي ها در روآندا در اين  جشنواره  حضور دارند.

استقبال گسترده از اجراي تعزيه در تئاتر شهر
خبرگزاري فارس:همزمان با ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، عزاداران از برگزاري مجالس تعزيه در مجموعه تئاتر شهر استقبال كردند.
ازدحام تماشاگران مجالس تعزيه به اندازه اي بود كه بسياري از سوگواران موفق به تماشاي اين مجالس نشدند.
بر اساس اين گزارش تاكنون بيش از ۱۵هزار نفر از برنامه هاي نمايشي آئيني و تعزيه نخستين همايش سراسري آئين هاي عاشورايي استقبال كرده اند.
روزانه بالغ بر ۷۰۰ نفر تنها در خيمه گاه عاشورا از مجالس تعزيه و برخي از اجراهاي گروهي نمايشي سنتي استفاده مي كردند.
به رغم وضعيت هواي سرد و يخبندان طيف هاي مختلف مردم از برنامه هاي همايش استقبال نشان دادند و روند استقبال به گونه اي است كه در روزهاي آخر و در روز هاي تاسوعا و عاشورا ظرفيت تالارها، گنجايش حجم تماشاگران را نداشت.
در طول روزهاي برگزاري همايش سراسري آئين هاي عاشورايي برنامه هاي مختلفي چون: پرده خواني، نخل گرداني، چاوش خواني، سنج  و دمام نوازي، چك  چكو، مناقب خواني، قنبر خواني، مناجات خواني، مقتل خواني، سرنانوازي، كتل گرداني، مجلس تعزيه به اجرا درآمد.
اين در حالي است كه علاوه بر شش اجراي تئاتر صحنه اي در تالار هاي مختلف مجموعه تئاتر شهر، بخش هاي پژوهشي و نمايشنامه خواني نيز، برپاست كه با استقبال گسترده مردم روبرو شده است.

رقابت چهره هاي معروف رمان نويسي
جهان براي جايزه ادبي بوكر
گروه ادب و هنر: گابريل گارسيا ماركز، نجيب محفوظ و سائول بلو به همراه گونترگراس، فيليپ رات، مارگارت اتوود، ميلان كوندرا و جان آپدايك از جمله نويسندگاني هستند كه به فهرست نهايي نامزدهاي نخستين جايزه بوكر بين المللي راه يافته اند.علاوه براين افراد نام چهره ها ي معروفي چو ن اسماعيل كاداره (آلباني)، كنزابورو اوئه (ژاپن) نيز در ميان نامزدهاي نهايي به چشم مي خورد.
به گزارش بي بي سي برنده اين جايزه، كه تقريبا ۱۱۵ هزار دلار ارزش دارد، از ميان نويسندگاني كه به زبان انگليسي قلم مي زنند يا آثار آنها به چندين زبان مختلف ترجمه شده انتخاب و در ماه ژوئن اعلام خواهد شد و برنده جايزه را در همان ماه دريافت خواهد كرد.
موريل اسپارك، دوريس لسينگ و ايان مك اوان سه نويسنده بريتانيايي هستند كه به اين فهرست راه يافته اند. مك اوان و ماگارت اتوود، نويسنده كانادايي، تنها نامزدهايي هستند كه قبلا جايزه اصلي بوكر را كه در بريتانيا اعطا مي شود دريافت كرده اند. اين جايزه به كليه نويسندگاني كه به زبان انگليسي قلم مي زنند يا آثار آنها به چندين زبان مختلف ترجمه شده اعطا مي شود.
آذر نفيسي، نويسنده ايراني، كه كتاب لوليتا خواني در تهران وي در يكي دوسال گذشته توجهات فراواني را به خود جلب كرده بود يكي از سه داور اين جايزه است.

تمرين آخر تقوايي در تئاتر شهر
خبرگزاري فارس: فيلم «تمرين آخر» آخرين ساخته ناصر تقوايي در اختتاميه نخستين همايش سراسري آئين عاشورايي به نمايش در مي آيد.
اين فيلم كه در بيست و سومين جشنواره بين المللي فيلم فجر به نمايش درآمد، آخرين تمرين يك گروه تعزيه را به تصوير مي كشد كه براي اجراي مجلس تعزيه «حر دلاور »آماده مي شوند.
«تمرين آخر» قرار است در اختتاميه نخستين همايش سراسري آئين  هاي عاشورايي كه ۶ اسفند ماه در سالن اصلي مجموعه تئاتر شهر برگزار مي شود، نمايش داده شود. تقوايي اين فيلم را در كنار فيلمي ۱۰ دقيقه اي براي ثبت تعزيه در يونسكو ساخت.
اين كارگردان سينماي كشورمان در جلسه مطبوعاتي اين فيلم در جشنواره فيلم فجر به خبرنگاران گفت: تعزيه تنها هنر نمايش تاريخ اسلام است كه از دوران كهن باقي مانده و زواياي پنهاني دارد كه به عنوان يك هنر مستقل مطرح شده است و در اين فيلم تلاش كردم يك تعزيه را نمايش دهم و مخاطبان را با اين هنر قديمي آشنا كنم.
در اين فيلم دو تن از شبيه خوان هاي بنام كشورمان علا الدين قاسمي و اسماعيل محمدي حضور دارند.

جشنواره مكزيكو با ۶ فيلم از ايران آغاز شد
دومين  جشنواره  بين المللي  سينماي  معاصر مكزيكو پايتخت  مكزيك  با شركت  جمهوري  اسلامي  ايران  آغاز شد.
به  گزارش  سفارت  جمهوري  اسلامي ايران  در مكزيكو، در اين  جشنواره  بيش  از۱۵۰ فيلم  از ۴۰ كشور جهان  به  مدت  ده  روز با يكديگر رقابت  مي كنند.
سينماي  ايران  با نمايش  چندين  فيلم  از جمله  لاك  پشتها هم  پرواز مي كنند تماسها، كنار رودخانه ، بچه هاي  آخر دنيا، پنج  و ده  در فستيوال  مكزيكو حضوري  فعال  دارد.علاوه  بر ايران ، آمريكا، دانمارك ، چين ، تركيه  و آرژانتين  از ديگر كشورهايي معرفي  شده اند كه  در جشنواره  مكزيكو بصورت  گسترده  شركت  كرده اند.
در اين  فستيوال  ۱۲۸ فيلم  بلند و ۲۸ فيلم  كوتاه  به  نمايش  در مي آيد.بخش  رسمي جشنواره  سينماي  معاصر مكزيكو، شامل  دو بخش  انتخاب  رسمي  با حضور ۱۶ فيلم  بلند غير مستند و ۱۶ فيلم  مستند بين المللي  است  .

تازه هاي دنياي رسانه ها
تحولات سياسي كه ايران محور آنها بوده است
در سه روزگذشته بحث درباره تحولاتي كه ايران محور آنهاست بيش از ساير رويدادهاي ديگر جهان بود، از نزديك شدن بيش از پيش ايران و سوريه به يكديگر و پايه ريزي يك اتحاد استراتژيك تازه در آسياي غربي، تا اظهارات وزير دفاع ايران و تأكيد پوتين كه گفت اطمينان يافته است ايران قصد ساخت سلاح اتمي ندارد. تأكيد پوتين درآستانه ديدار مهم او با جورج بوش در براتيسلاوا غير منتظره بود كه برخي از مفسران آن را گوشزد سياست كاملاً مستقل مسكو به ديگران دانسته اند كه در پي انقلاب هاي «غرب ساخته» نارنجي در گرجستان و اوكراين علني شد. اين طرز بيان و ملاقات گرم با فرستادگان ايران و پذيرش دعوت ديدار از تهران به اين معناست كه روسيه با هر اقدام آمريكا و غرب بر ضد ايران در شوراي امنيت مخالفت و به احتمال زياد قطعنامه مربوط را وتو خواهد كرد.
اظهارات وزير دفاع ايران كه در پي انتشار شايعات مربوط به حمله هوايي به نزديكي نيروگاه بوشهر اعلام شد، وسيعاً انعكاس يافته كه گفته است: پاسخ ما به هر گونه حمله احتمالي به حدي شديد، وسيع و سريع خواهد بود كه گزارش هاي مربوط به آن زودتر از خبر تعرض به گوش جهانيان خواهد رسيد، يعني يك ثانيه پس از تجاوز هوايي، حمله متقابل ما آغاز خواهد شد و محدوديت هم نخواهد داشت.
مفسران ،اتحاد استراتژيك ايران و سوريه را سرآغازي حساس توصيف كرده و گفته اند كه چنين اتحادي نخست لبنان و فلسطيني ها و سودان و سپس توده هاي عرب به ويژه اعراب واقع در شرق مرز ليبي را جلب خواهد كرد و بايد منتظر تظاهرات و بپاخيزي هاي متعدد در كشورهاي عربي آسياي غربي باشيم كه دولت هايشان متحد آمريكا هستند. جورج بوش در باره تلاش هاي اوليه ايران و سوريه براي اتحاد استراتژيك، از اين دو دولت انتقاد كرد و گفت: سوريه و ايران دو نيروي بي ثبات كننده در خاور ميانه هستند. بوش نسبت به بقاء و امنيت اسرائيل پس از اتمي شدن ايران ابراز نگراني كرد و گفت كه دولت آمريكا متحد خود (اسرائيل) را محافظت خواهد كرد. وي بار ديگر سوريه را متهم كرد كه از تروريسم حمايت مي كند و با حفظ ۱۵ هزار نظامي در لبنان به مداخله در امور اين كشور ادامه مي دهد. بوش در آستانه سفر خود به اروپا حاضر به تهديد مستقيم ايران و سوريه نشد و در مورد ايران گفت: اين كشور هنوز براي آمريكا خطر نشده است كه نياز به اقدام نظامي باشد. رفتن از راه هاي ديپلماتيك ادامه دارد و اين درها باز است. بوش در اروپا با رهبراني مذاكره خواهد كرد كه نظرات ديگري درباره ايران و سوريه دارند و اخيراً پوتين به اين دو كشور كه هيأت به مسكو فرستاده اند، وعده هاي متعدد داده و بيش از پيش به آنها نزديك شده است. نظرات سه دولت بزرگ اروپاي غربي بر پايه منافع خودشان قرار دارد.
آمريكا دارد به كجا مي رود؟!
در حالي كه كارخانه هاي سازنده داروهاي ضد درد تورم مفاصل (از جمله «بكسترا» ، «وياكس» و «سله بركس» ) و نيز مؤيد آنها (سازمان دارو و غذاي آمريكا، اف.دي.ا) زير انتقاد شديد قرار دارند كه چرا اين داروهاي پديد آورنده مشكلات قلبي را به بازار داده و برايشان تبليغ كرده اند، پريروز شوراي «اف.دي.ا» بار ديگر بر اين داروها صحه گذارد كه رسانه ها و مردم غرق در شگفتي شدند و برخي، اين اقدام را اوج حمايت از كارخانه هاي بزرگ در آمريكا خوانده اند. در پي گزارش پزشكان كه اين داروها و به ويژه سه نوع تازه كه از آنها نام برده شد باعث بيماري هاي قلب و مرگ شده اند، سازنده «وياكس» آن را از بازار خارج ساخت و شبكه هاي تلويزيوني از پخش آگهي هاي دو داروي ديگر اكراه كرده و بيشتر پزشكان از تجويز خودداري ورزيده اند. اما شوراي «اف.دي.ا» در جلسه جمعه شب خود دوباره آنها را تأييد كرد. پس از انتشار گزارش هاي مربوط به زيان آور بودن اين داروها و سهل انگاري «اف.دي.ا» و وجود اعمال نفوذ در اين آژانس دولتي، تغييراتي در مقام هاي آن داده شد و سناي آمريكا برخي از بازرسان و ناظران آن را احضار كرد و دكتر «ديويد گرام» يكي از بررس هاي آن آژانس در جلسه كارشناسان دارو و غذا تأييد كرد كه در صحه گذاري بر داروها دقت نمي شود. اما شوراي ۳۲ نفري «اف.دي.ا» رأي بر تأييد مجدد اين داروها داد كه خطرناك اعلام شده اند. روز شنبه اعلاميه اين شورا با چند علامت تعجب در همان صفحه از روزنامه هاي آمريكا به چاپ رسيده كه انتقادهاي دكتر گرام انتشار يافته و هر دو مطلب در كنار هم قرار گرفته بود و مردم نمي دانند كه به كدام يك توجه كنند. در آمريكا دارو كه جنبه انحصاري دارد (از خارج وارد نمي شود) به مراتب گرانتر از داروهاي مشابه در كشورهاي ديگر است و گاهي اين گراني بها تا ۵۰ برابر است!. شركت هاي سازنده دارو در آمريكا كه گفته شده است به دكترها پورسانت مي دهند از تأمين كنندگان عمده هزينه هاي تبليغاتي حزب جمهوريخواه آمريكا در جريان هر انتخابات هستند.

پاسخ به پرسش پزشكي
«كيست كليه» و خاصيت كروميوم
درباره بيماري «كيست كليه» از دكتر روزنفلد سئوال شده و او گفته است كه اين بيماري عمدتاً ارثي است، بنابراين نمي توان از آن پيشگيري كرد. مبتلايان بايد كار سبك داشته باشند و از مصرف نمك طعام و پروتئين امساك كنند.
وي در پاسخ به سئوالي ديگر در باره «كروميوم» گفته است كه اين ماده براي تنظيم قند در بدن موثر است ولي كساني كه بخواهند جز از راه غذا آن را به دست آورند بايد زير نظر دكتر خود از قرص هاي كروميوم استفاده كنند تا گرفتار عوارض جانبي نشوند. كمبود اين ماده دربدن باعث علاقه شديد فرد به خوردن شيريني و مواد قنددار مي شود كه علامت عمومي اين كمبود است.

برگي از تاريخ
سالگرد قتل كورت آيزنر و نگاهي به «سوسياليسم» پيشنهادي وي
۲۱ فوريه (روزي چون امروز) در طول تاريخ شاهد رويدادهاي متعدد بود كه برخي از آنها از اين قرار است: در سال ۱۴۷۳ (۱۹فوريه) «كپرنيك» رياضي دان و منجم معروف و صاحب فرضيه «هليو سنتريك پلنتري» به دنيا آمد و ۷۰ سال عمر كرد. در سال ۱۵۱۴ طهماسب اول، دومين شاه از دودمان صفويه متولد شد، هنوز يازده ساله نشده بود كه شاه شد و پنج دهه سلطنت كرد. در سال ۱۵۶۴ (۱۸ فوريه) ميكلانژ نقاش، پيكره ساز، معمار و شاعر ايتاليايي در شهر رم ديده از جهان فرو بست. در سال ۱۸۷۸ توماس اديسون گرامافون را اختراع كرد. در سال ۱۹۰۳ دولت آمريكا پايگاه گوانتانامو در كوبا را براي نيروي دريايي خود به كار گرفت كه هنوز در اختيار اين دولت است. در سال ۱۹۳۷ (۱۳۱۵ هجري) پيمان سعدآباد به تصويب رسيد و لازم الرعايه شد. در سال ۱۹۶۵ «مالكم ايكس» يكي از رهبران مسلمانان آمريكا در يك جلسه سخنراني در نيويورك هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد.
اينك برگ امروز: «كورت آيزنر» روزنامه نگار سوسياليست و انديشمند بنام آلماني و مؤسس جمهوري سوسياليستي «باواريا» ، ۲۱ فوريه سال ۱۹۱۹ در ۵۲ سالگي در مونيخ به دست يك ناسيوناليست به نام «آنتون آركو» كشته شد. كورت از اعضاي حزب سوسيال دمكرات آلمان بود كه پس از جدا شدن سوسياليست هاي افراطي از آن و تشكيل حزب سوسياليست (كمونيست) به آنان پيوسته بود. وي نظراتي متفاوت از كمونيست هاي روسيه داشت و معتقد بود كه نبايد كارخانه ها و ساير منابع توليدي موجود را ملي كرد، بلكه از اين پس هر مؤسسه تازه كه به وجود مي آيد بايد متعلق به جامعه (دولتي) باشد. تنها بايد به اسثتمار كارگران در منابع توليد فعلي پايان داده شود، در مديريت و منافع خالص مشاركت داشته باشند و سهم سود سرمايه بايد به مراتب كمتر باشد تا ارزش انسان بالا رود. وي توصيه مي كرد كه بايد با وضع ماليات سنگين بر درآمدهاي بالا، مانع افزايش بيش از حد ثروت ثروتمندان شد، ارث بردن از منابع توليد محدود شود، مالكيت زمين و منابع طبيعي مطلقاً ملي و از طريق اجاره واگذار شوند و سوسياليسم، طبق برنامه و تدريجاً طي يك قرن پياده گردد. وي صريحاً گفت كه روس ها، با برنامه اي كه اعلام داشته اند و مي خواهند يكشبه و جهش وار ره صد ساله بروند به هدف مطلوب نخواهند رسيد و به محض برخورد با مانع، به ديكتاتوري و خشونت متوسل خواهند شد. كورت آيزنر كه نويسنده روزنامه فرانكفورتر زايتونگ بود، با اين افكار توجه مردم «باواريا» را جلب كرد و در اين ايالت به وزارت رسيد و در آخرين روز حيات امپراتوري آلمان و ساعاتي پيش از فرار ويلهلم دوم قيصر آلمان به هلند، در باواريا جمهوري سوسياليستي اعلام داشت و در نخستين اعلاميه خود تأكيد كرد كه اين نظام بر پايه افكار خود اوست و مطابق سوسياليسم روسيه (ماركسيسم) نيست كه حد نهايي سوسياليسم (سوسياليسم تمام عيار) است. نظام سوسياليستي «آيزنر» كه هنوز هواداران فراوان دارد تنها چهار ماه حكومت كرد و با قتل وي به پايان رسيد.
www.iranianshistoryonthisday.com

بهارستان
گفت درخت اندوه بكاريد تا باشد كه به برآيد و تو بنشيني و بگريي، كه عاقبت به آن دولت برسي كه گويندت: «چرا مي گريي؟»
در ذكر ابوالحسن خرقاني - تذكرة الاولياي عطار

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
ترديد
وقتي صدايش كردند و سرش را برگرداند؛ هنوز در باز بود؛ سريع به سمت آسمان پرواز كردم: هنوز كاملا خارج نشده بودم كه متوجه فرار من شد و در را محكم به رويم بست. من به داخل پرت شدم و بالم زخمي شد؛ زخم پرواز رنج اسارت را چند برابر كرد.
مدت ها گذشت با مراقبت زندانبان مهربان حالم رو به بهبودي رفت. تا اينكه دوباره فرصتي به دست آمد؛ اين بار مي خواست آذوقه ام را داخل قفس بگذارد كه از دستش افتاد. فراموش كرد كه در را گشوده! و مشغول جمع كردن آذوقه از روي زمين شد! قلبم به شدت مي تپيد به نفس نفس افتاده بودم. با خودم گفتم؛ اون بيرون كي منتظره منه؟ كي اصلا منو يادشه؟ اگر بعد از اينهمه اسارت توان يافتن آذوقه را از دست داده باشم چي؟ حتما از گرسنگي خواهم مرد؛ اگر دوباره بالهايم زخمي بشن! اينبار ممكنه ديگر نتونم پرواز كنم و تا آخر عمر اينجا بمونم. اگر... هنوز داشتم با خودم فكر مي كردم كه زندانبان در مقابل چشم هاي مبهوتم در را محكم به رويم بست، اين بار ضربه اش قلبم را شكست. از آن زمان تا به امروز پير و خسته در حسرت تمام هويت و معنايم هستم: پرواز در آسمان.
آرين دخت فرنادپور

گشتي در دنياي خبرها
رسوايي توسط سگ
تگزاس: يك سگ باهوش باعث شد تا صاحبش به دام پليس بيفتد. هنگامي كه صاحب سگ به همراه دو تن از دوستانش مشغول بازي گلف بودند ناگهان مأموران پليس به آنها مشكوك شدند چون پيراهن هاي آنان بوي مواد مخدر مي داد.به هر حال پليس به بازرسي بدني از گلف بازها پرداخت اما ماده مخدري از آنان به دست نيامد.در همين حال سگ باهوش به داخل رختكن باشگاه گلف رفت و با يك كيسه پلاستيك مملو از مواد مخدر نزد مأموران پليس آمد.به اين ترتيب، سگ تيزهوش، صاحب خود را رسوا كرد.
شليك به خاطر تأخير
فلوريدا: يك پيرمرد ۶۴ ساله كه از تأخير ۷ ساعته دو تن از كارگرانش بسيار خشمگين شده بود به سوي آنان شليك كرد.
قرار بود اين دو كارگر با كاميون ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه به تخليه خاك باغچه خانه پيرمرد بپردازند اما آنها با ۷ ساعت تأخير (ساعت ۴ بعد از ظهر همانروز) در مقابل خانه حاضر شدند كه پيرمرد آنها را نپذيرفت.كارگران نيز كه عصباني شده بودند به پيرمرد توهين كردند كه همين موضوع باعث شد پيرمرد به داخل خانه برود و با اسلحه بازگردد.به هر حال دو كارگر كاميون پا به فرار گذاشتند و پيرمرد نيز چند تير به سوي آنها شليك كرد.
خون جواني
لندن: خون جواني واقعاً انسان را جوان مي كند. دانشمندان دانشگاه استنفورد خون يك موش جوان را جايگزين خون يك موش پير كردند كه در نتيجه زمان بازگشت عضلات خسته موش پير به حالت عادي بسيار كوتاه شد.البته عكس اين قضيه نيز اثبات شد. يعني زماني كه خون موش پير جايگزين خون موش جوان شد، عملكرد عضلات او كاهش يافت.البته علاوه بر عضلات، كبد موش ها نيز از خون جواني بهره مثبت مي برد.به گفته محققان علت كاهش كارايي بدن بر اثر پيري، ضعيف شدن اندام نيست بلكه عامل اصلي خون خسته اي است كه به اندام مي رسد.
ياري پليس به مرد متخلف
آلاسكا: مردي كه قصد داشت به صورت غيرقانوني وارد يك زندان بشود با كمك پليس به داخل اين مكان راه يافت.وي براي اين كه مواد مخدر به داخل زندان ببرد، قصد داشت از طريق كانال كولر وارد اين مكان بشود كه مأموران پليس او را دستگير و روانه همان زندان كردند.هنگامي كه قاضي پرونده از اين موضوع مطلع شد بلافاصله مرد متخلف را آزاد كرد و به او هشدار داد كه ديگر نزديك زندان موردنظر ديده نشود.اين مرد مدعي شده بود براي اين كه ۵ دلار از يكي از زندانيان قرض بگيرد قصد ورود به اين مكان را داشت.
تابلوهاي غلط
هنگ كنگ: اخيراً كشور هنگ كنگ با صرف ۲ ميليون دلار هزينه اقدام به تعويض و بازسازي تابلوهاي خيابان ها و معابر نمود. اما املاي انگليسي اغلب اين تابلوها نادرست است كه باعث شرمندگي مقامات شهري شده است.به هر حال قرار است در آينده اي نزديك املاي اين تابلوها تصحيح بشود. يكي از مقامات دولتي مدعي شد با توجه به اين كه تابلوهاي موردنظر توسط زندانيان توليد مي شود به همين دليل خطا در املاي كلمات طبيعي است.
اندام هاي متوفي در كيسه پلاستيك
ويرجينيا: خانواده يك مرد متوفي مدعي شده اند كه اندام هاي او همراه با وسايل شخصي وي دراختيار آنان قرار داده شده است.دو روز پس از درگذشت متوفي، شركت انجام دهنده مراسم تدفين كيسه بزرگ وسايل شخصي او را دراختيار خانواده اش قرار دادند كه داخل اين كيسه ها تعدادي از اندام متوفي كه غرق در خون بود به چشم مي خورد.در پي اين واقعه، خانواده متوفي عليه شركت انجام دهنده مراسم تدفين به دادگاه شكايت كرده اند.اين اندام ها احتمالاً جزو وسايلي است كه بيمارستان به شركت تدفين كننده اموات تحويل داده است.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۲ و ۱۹ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۱۸ و ۱۲ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۵ و ۱۸ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۴۲ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |