دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۲ - Feb 21, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
آرامش در بالاي جدول
فولاد در صدر ماند. پيروزي چهار بر صفر در مقابل برق نشان از اراده فولاد براي صدرنشيني دارد. با وجود پيروزي پرگل فولاد ابراهيم ميرزاپور بهترين بازيكن ميدان بود. او در قالب يك دروازه بان مطمئن براي تيم ملي جا افتاده است و فولاد نيز از آن بي بهره نيست.
000831.jpg
گروه ورزشي: هفته نوزدهم مسابقه هاي فوتبال ليگ برتر بدون حادثه در صدر جدول انجام شد. به گزارش خبرنگار ما، هر چهار تيم بالاي جدول بر حريفان نسبتا ضعيف خود پيروز شدند، تنها استقلال يك حريف همطراز به نام پاس داشت كه با هوشياري هرچه بيشتر بر آن غلبه كرد. پرسپوليس در تهران بر شموشك پيروز شد، نتيجه اي كه از قبل قابل پيش بيني بود، اما نه به اين نزديكي و حساسي. شموشك در اندازه هاي يك تيم بزرگ پا به پاي پرسپوليس پيش رفت و حتي در لحظات پاياني مي توانست به نتيجه مساوي كه حقش هم بود، برسد. پرسپوليس هم با اتكا به نيروي جوان خود يكي از گل هاي زيباي تاكتيكي را زد. گل اول پرسپوليس با چند حركت زيبا به گل پرسپوليس ختم شد. پرسپوليس بازي هجومي تماشاگرپسندي هم داشت اما به گل هاي كمتري دست پيدا كرد. فرشاد پيوس تيم خود را خوب آرايش داده بود، اما گل دوم پژمان جمشيدي تمام نقشه هاي پيوس را بهم ريخت. پژمان جمشيدي حالا در سمت راست پرسپوليس يك بخش از بازي هجومي پرسپوليس را بر دوش مي كشد، او حالا مي تواند يك ملي پوش آماده باشد. پرسپوليس با گل پژمان به سه امتياز رسيد و در همان رده سوم موقعيت خود را محكم حفظ نمود.
پيكان مي توانست...
در اصفهان تيم ذوب آهن با خوش شانسي از سد پيكان گذشت آن هم با گل دقيقه ۸۸ و در شرايطي كه انصافا پيكان بهتر از ذوب آهن بازي مي كرد. اداره توپ و بازي بيشتر در اختيار پيكان بود و ذوب آهن در خواب خوش پيروزي بر فولاد يك بازي پرانتقاد را از خود نشان داد. رضا عزيزي دو دقيقه مانده به پايان بازي به فرياد ذوب آهن رسيد، ديگر بازيكن مثبت ذوب آهن آرمناك پتروسيان دروازه بان ذوب آهن بود كه بارها مهاجمان پيكان را از رسيدن به گل محروم كرد. ذوب آهن با اين پيروزي در مقام دوم باقي ماند.
پيشتازي با قدرت
در اهواز فولاد تمام نيروي خود را به كار برد تا شكست هفته گذشته مقابل ذوب آهن را تلافي كند و تيم تيره روز برق از بد حادثه حريف فولاد بود. فولادي ها چهار بار دروازه برق را گشودند و با اقتدار به صدرنشيني ادامه دادند. برق بد هم بازي نكرد، اما انگار مهر پيروزي پرگل را به نام فولاد زده بودند. با وجود پيروزي چهار بر صفر فولاد بر برق ابراهيم ميرزاپور دروازه بان ملي پوش اين تيم بهترين بازيكن ميدان بود. او حالا به يك دروازه بان مطمئن و قابل اعتماد تبديل شده است.
ملوان در مشهد موج سواري كرد
در مشهد ابومسلم با تمام توان البته بدون جباري آسيب ديده به ديدار ملوان آمد. ملوان با تكيه بر قدرت جواني يك نيمه پرتلاش را آغاز كرد. آنها با بازي بسته و دوندگي بي امان به ابومسلم فرصت ندادند تا از تمام توان خود براي زدن گل بهره بگيرد. در نيمه دوم ابومسلم تغيير تاكتيك داد و با باز كردن بازي و بردن توپ به دو گوش راست و چپ كمي ملوان را دچار لغزش كرد، ابومسلم با ايجاد موج هاي بلند قصد فروريختن دكل بلند دفاعي ملوان را داشت اما هافبك هاي ملوان به كمك خط دفاعي خود آمدند و از موج هاي بلند ابومسلم به سلامت گريختند و نهايتا اين بازي هم بدون گل به پايان رسيد تا ابومسلم با اين تساوي يك پله پايين تر بيايد و جاي خود را به استقلال اهواز بدهد و ملوان نيز در مقام هفتم باقي بماند.
استقلال اهواز راه افتاد
فجر سپاسي باور نمي كرد در خانه خود در مقابل تيم پرنوسان استقلال اهواز تن به شكست دهد. شايد كمي غرور باعث اين شكست شد، اما بايد بپذيريم، استقلال اهواز هم يكي از بهترين بازيهاي خود را انجام داد تا بتواند در شيراز به پيروزي دو بر يك برسد.
استقلال اهواز در هر سه خط اصلي خود بر حريف برتري داشت به ويژه خط مياني استقلال اهواز كه به رهبري يدالله اكبري يك از بي اشتباه ترين بازيهاي خود را انجام داد تا بتواند با كسب سه امتياز اين بازي جاي ابومسلم را در رده پنجم جدول بگيرد، هر چند تقي پورو اكبري با اخطاري كه گرفتند در بازي مقابل پگاه گيلان از روي سكو بازي را تماشا مي كنند.
صباباتري شارژ شد
در ورزشگاه شريعتي كرج سايپا در حاليكه بازي پرتحركي را از خود نشان مي داد، مغلوب صباباتري شد. صباباتري حالا با خيال آسوده، بازيهاي خود را ادامه خواهد داد. زماني كه واهمه سقوط از صباباتري جدا شد، آنها بهتر و با انگيزه تر بازي كردند، پيروزي در مقابل اين تيم كار آساني نبود، اما ياران علي دايي توانستند با دوندگي و بازي منظم تاكتيكي به هدف خود برسند و سه امتياز اساسي را بدست آورند و خود را به ميانه هاي جدول برسانند.

ايوانف داور ديدار استقلال و پرسپوليس
000834.jpg
گروه ورزشي : پس از رايزني هاي فدراسيون فوتبال براي متقاعد ساختن كولينا و آندرس فريسك جهت قضاوت ديدار سنتي استقلال ـ پيروزي، روز پنج شنبه هفته  گذشته و با هماهنگي سفارت ايران در روسيه اعلام شد كه والنتين ايوانف ۴۴ ساله براي قضاوت اين ديدار اعلام آمادگي كرده است. ايوانف سابقه ي حضور در رقابت هاي جام ملت ها و جام جهاني ۲۰۰۲ را دارد. رضا غياثي رييس كميته ي داوران فدراسيون فوتبال گفت: با توافقات انجام شده، دو كمك داور بين المللي نيز به همراه ايوانف براي بازي استقلال و پيروزي به تهران خواهند آمد ولي هنوز اسم شخصي در اين خصوص اعلام نشده است. وي افزود: علي خسروي نيز به عنوان داور چهارم انتخاب شده است.

اصغر شرفي:
باشگاه پگاه بايد به تعهدات خود پايبند باشد
000837.jpg
ايسنا: سرمربي سابق تيم فوتبال پگاه گيلان گفت: باشگاه پگاه بايد كل مبلغ قرارداد من را پرداخت كند و به كليه تعهدات خود پايبند باشد. اصغر شرفي اظهار داشت: باشگاه پگاه گيلان در شرايطي دست به استخدام سرمربي جديد زد كه اين حركت با هيچ منطق و قانوني سازگار نبود، من هم بايد به تصميم باشگاه احترام مي گذاشتم ولي اميدوارم كه باشگاه حداقل كليه تعهدات خود را به انجام برساند. وي در خصوص پذيرش پيشنهادات جديد باشگاه پگاه خاطرنشان كرد: فردا با مسئولان باشگاه پگاه نشستي را در تهران خواهم داشت تا پيشنهادات آنها را بررسي كنم. بايد ديد كه چه مي خواهند و من چه خواسته هايي دارم. اگر شرايط مطلوب باشد در باشگاه خواهم ماند. شرفي تأكيد كرد: در شرايط كنوني احتمال ماندنم در پگاه ضعيف است، ولي همه چيز به مديران باشگاه پگاه بستگي دارد.

فوتبال باشگاه هاي اروپا
پيروزي آ ث ميلان و بايرن مونيخ، توقف رئال و يوونتوس
گروه ورزشي - حسن حيدري: در آستانه رقابت هاي مرحله يك هشتم نهايي جام باشگاه هاي اروپا كه از فردا آغاز مي شود تيم هاي سرشناس حاضر در اين بازي ها در ليگ هاي كشورهاي متبوعه شركت كردند.تيم فوتبال بارسلون در نيوكمپ ميزبان مايوركا بود و با دو گل مهاجم پرتغالي خود «دكو» از سد حريف گذشت.در حضور ۷۵ هزار تماشاگر مايوركا از دقيقه ۱۲با اخراج لوئيس گارسيا ۱۰ نفره شد و در ادامه در دقايق ۵۸ و ۱۷ دروازه اش توسط دكو باز شد. با اين پيروزي بارسلون با ۵۷ امتياز در صدر جدول باقي ماند.رئال همتاي بارسلون براي قهرماني اين فصل لاليگا در كمال ناباوري اين هفته تن به شكست دو بر صفر مقابل آتلتيكوبيلبائو داد.
دل هورنو (۵۸) و آيرولا (۷۳) در اين بازي براي بيلبائو گلزني كردند. اين ششمين شكست رئال مادريد در اين فصل به شمار مي رفت. در بازي ديگر سوسيداد با يك گل سويل را مغلوب كرد.در ايتاليا سه تيم سرشناس يوونتوس، ميلان و اينتر به ميدان رفتند. يوونتوس در يك بازي پربرخورد مقابل مسينا تن به تساوي بدون گل داد. ميلان با تنها گل سرجينهو كه در دقيقه ۹۱ به ثمر رساند از سد كالياري گذشت. ديدار تيم هاي اينتر و اودنيزه هم با تساوي يك بر يك به پايان رسيد.با اين نتايج تغييراتي در صدر به وجود آمد و آث ميلان با تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار گرفت تا جايگزين يوونتوس شود.در آلمان تيم بايرن مونيخ با پيروزي قاطع پنج بر صفر دورتموند تيمي كه در حال ورشكستگي قرار گرفته را درهم كوبيد. صالح حميدزيچ، مكاي (۳ گل) و پيزارو براي بايرن گلزني كردند.در ساير بازي ها بوخوم سه بر يك فرايبورگ را شكست داد. هامبورگ دو بر يك از سد كايزرسلاترن گذشت. وردربرمن چهار بر يك هانوور را در خانه اش مغلوب كرد. ماينتز با آرمينيا به تساوي بدون گل رسيد. لوركوزن چهار بر دو نورنبرگ را از پيش رو برداشت ولفسبورگ نيز با چهار گل روستوك را درهم كوبيد.
000840.jpg
مشت ابراهيموويچ بر صورت رحمان رضايي.مهاجم بزرگ يونتوس در طي نود دقيقه بازي اسير رحمان رضايي بود و بدينوسيله قصد داشت خود را از يارگيري رضايي نجات دهد.

رقابت ۸ نامزد براي تصدي  فدراسيون هندبال
گروه ورزشي: مجمع انتخابات فدراسيون هندبال بعدازظهر فردا در محل آكادمي ملي المپيك برگزار مي شود. حضور ۸ نامزد به نوعي بيانگر رقابت فشرده نامزدها براي بدست آوردن تصدي فدراسيوني است كه پس از چندين سال تلاش، سال گذشته موفق شد ثمره فعاليت هايش را با دو عنوان باارزش نايب قهرماني باشگاه هاي آسيا و مدال برنز جوانان قاره به چشم ببيند. رياست فعلي فدراسيون هندبال با عليرضا رحيمي است كه نزديك به ۸ سال است اين سمت را در اختيار دارد. وي براي تداوم مديريتش در اين فدراسيون فردا با ۷ نامزد ديگر به اسامي دكتر كامران رهبري، سيد حسن حسيني، عبدالحميد اكبرآبادي، دكتر حميد آقاعلي نژاد، حميدرضا محمدي، خسرو نصيري و حسن علمباز به رقابت مي پردازد.هندبال ايران در حال حاضر با دراختيارداشتن يك سالن اختصاصي و سرمايه گذاري باشگاه ها از موقعيت خوبي در ميان ورزشهاي گروهي چون فوتبال، واليبال و بسكتبال برخوردار است.

جمع ۸ تيم برتر ليگ بسكتبال ايران كامل شد
گروه ورزشي: چهره سه تيم باقيمانده صعود كرده به مرحله سوم حذفي بسكتبال باشگاه هاي ايران مشخص شدند. ذوب آهن اصفهان، راه آهن تهران و پتروشيمي بندر امام با برتري مقابل حريفان خود در بازي سوم توانستند به جمع ۵ تيم قبلي صعود كرده پيكان، صباباتري، صنام، پگاه فارس و پگاه همدان بپيوندند.در بازي هاي سوم دور دوم، پتروشيمي بندر امام در ماهشهر در يك بازي نزديك از سد مهرام تهران گذشت. راه آهن و ذوب آهن هم بدون كمترين مشكل اين بار راحت تر از دو بازي قبلي توانستند دو تيم شهرداري گرگان و نگارسنگ شهركرد را شكست دهند. با راهيابي ۸ تيم بازيهاي مرحله سوم از اهميتي دو چندان نسبت به مراحل قبلي برخوردار است.

ليگ برتر واليبال ايران
داوران بازي رفت فينال و رده بندي معرفي شدند
گروه ورزشي - علي شاكري: داوران ديدار رفت فينال و رده بندي ليگ برتر واليبال ايران اعلام شدند. بدين ترتيب ديدار دو تيم صنام تهران و پگاه اروميه را در بازي رفت پاياني شهباز صدري و بهروز جعفري قضاوت مي كنند.فرهاد شاهميري و محمد ابراهيم زاده هم براي بازي رده بندي پيكان و برق انتخاب شدند. تيم پگاه اروميه امروز وارد تهران مي شود و صنام هم با يارانش در ورزشگاه آزادي به اردوي شبانه روزي رفته است.
بر سر كسب مقام پنجمي، ديدار رفت سايپا و پاس را محمدحسين شفقي و نادر انصاري سوت مي زنند و بازي آذرپيام اروميه و پتروشيمي بندر امام را راهجرديان و فيروزي داوري مي كنند. سه بازي از چهار بازي ياد شده روز سه شنبه چهارم اسفند ماه در تهران برگزار مي شود.
اعلام آمادگي ژاپن، چين و تايلند
براي نخستين دوره تور واليبال ساحلي آسيا در كيش، هر سه قدرت مطرح قاره اعلام آمادگي كرده اند. جدا از قزاقستان و چندين تيم ديگر تيم هاي ژاپن، چين و تايلند هم آمادگي خود را به اطلاع كميته واليبال ساحلي ايران رساندند.

تابلو نتايج ليگ برتر ايران
* ذوب آهن يك - پيكان صفر
گل: رضا عزيزي (۸۸) براي ذوب آهن
* فولاد خوزستان ۴ - برق شيراز صفر
گلها: ايمان مبعلي (۱۵) پنالتي، نادر احمدي (۶۴) پژمان منتظري (۸۱) لفته حميدي (۹۲) براي فولاد خوزستان
* پرسپوليس ۲ - شموشك يك
گلها:اولادي (۴۴) و جمشيدي (۵۹)، براي پرسپوليس، جبارپور (۸۳) براي شموشك
* ابومسلم صفر - ملوان صفر
* فجر سپاسي يك - استقلال اهواز ۲
گلها: مهدي كياني (۱۸) مهرزاد رضايي (۶۵) براي استقلال اهواز
فرشيد طالبي (۵۵) براي فجر سپاسي
*صباباتري ۲ - سايپا يك

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |