شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۲ - Mar 5, 2005
هاشمي: مديريت سياسي در اسلام وظيفه روحانيت است
ايسنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: غفلت از ابعاد سازندگي و توسعه، پيروزي نيست؛ بلكه امروز بايد با همتي مضاعف، كشور را آباد و زندگي مردم را مرفه كنيم.
اكبر  هاشمي  رفسنجاني پنجشنبه گذشته در جريان سفر به استان قم، طي سخناني در همايش سياسي - فرهنگي اساتيد، فضلا و نخبگان سياسي حوزه علميه قم كه از سوي تيپ مستقل ۸۳ امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، با بيان اين مطلب تصريح كرد: حتي اگر طلبه اي هم رئيس جمهور شود، مي تواند كشور را به سمت سازندگي و پيشرفت هدايت كند. در حقيقت، با توسعه  تك بعدي، وظيفه مسلماني خود را به خوبي انجام نداده ايم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روحانيون را در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگي و عربده كشي هاي آنان پيشگام دانست و با اشاره به نقش مؤثر روحانيت در پيروزي انقلاب و دوران دفاع مقدس، تصريح كرد: دشمنان نمي خواهند الگوي روحانيت در دنياي اسلام رواج يابد.
وي با بيان اينكه همه ابعاد اسلام در روحانيت مجسم است، خاطرنشان كرد: طلبه ها در چند سال اخير ثابت كردند كه در خط مقدم اسلام قرار دارند.
هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اينكه از ابتدا تكليف مديريت سياسي اسلام تا قيامت مشخص شده است، آن را از وظايف حوزه علميه و روحانيت قلمداد كرد.
وي گفت: روحانيت هيچ گاه جامعه را به حال خود رها نكرده است، هرچند كه در بعضي دوره ها منزوي بوده اما هرگاه اسلام مورد تعرض قرار گرفته با حضور خود در صحنه مدافع حريم اسلام بوده است.
نايب رئيس مجلس خبرگان، عملكرد روحانيت را در پاسخ به شبهه افكني ها خوب ارزيابي كرد و افزود: ما طلبه ها نمي توانيم فقط مردم را نصيحت كنيم اما خود را از عمل به نصيحتها دور نگهداريم، بلكه بايد در حركتهاي مردمي براي دفاع از اسلام و ميهن پيشگام باشيم.
هاشمي رفسنجاني ادامه داد: كساني قصد دارند روحانيون را به عنوان قشر حاكميت طلب معرفي كنند، اما واقعيتهايي كه در زندگي اين قشر ديده مي شود، خود، پاسخي به ياوه گويي هاي آنهاست.
وي روحانيت را تداوم بخش حركت پيروزي انقلاب اسلامي دانست و يادآور شد: البته در جريان انقلاب، بعضي از روحانيون به مبارزه اعتقاد نداشتند كه ضمن احترام به عقايد آنها، بايد بگويم آنها بعد جهادي اسلام را فراموش كرده بودند. قدرت مردم با پيشتازي روحانيت به دست آمده است، هرچند كه در دوران مبارزه گروههايي نظير نهضت آزادي - كه ما آنها را مسلمان و جزء گروههاي مبارز حساب مي كرديم - نيز فعاليت داشتند، اما نتوانستند رأي مردم را به دست آورند و ما با اقتدار نسبي كه در اختيارمان بود مردم را به صحنه آورديم.
 هاشمي رفسنجاني در ادامه سفر به قم، به مناسبت ۳۰ سال تلاش در طراحي و تدوين تفسير راهنما از سوي دفتر تبليغات اسلامي قم مورد تقدير قرار گرفت.
وي در اين مراسم با تقدير از پژوهشگراني كه در زمينه تأليف اين تفسير او را كمك كرده اند، گفت: تدوين چنين تفسيري از آرزوهاي من بود.

جوابيه روابط عمومي و امور بين الملل
ديوان محاسبات كشور
مدير مسئول محترم روزنامه همشهري
سلام عليكم
احتراماً؛ عطف به مصاحبه سخنگوي محترم دولت، مندرج در صفحه ۲ روز سه شنبه مورخ ۴ اسفند ۸۳ آن روزنامه محترم كه بخشي از اظهارات مشاراليه دروغ پراكني نسبت به ديوان محاسبات كشور است، لطفاً وفق قانون مطبوعات پاسخ زير را در همان صفحه مندرج نمائيد:
آقاي سخنگو با مردم صادقانه صحبت كنيد...
... آقاي رمضان زاده در مصاحبه خود، حذف سه ميليارد تومان براي پوشش اطلاع رساني دولت از سوي ديوان محاسبات را غيرقانوني ارزيابي كرد ... وي افزود در يك اقدام غيرقانوني از سوي رئيس ديوان محاسبات كشور از هزينه كردن سه ميليارد تومان براي پوشش اطلاع رساني دولت جلوگيري شد.
روزنامه شرق صفحه ۲
اولاً، هيأت محترم وزيران طي مصوبه شماره ۵۳۳۶۱/ت مورخ ۱۵/۹/۸۳ تصويب كرد كه مبلغ ۱۳۷ ميليارد تومان از سرجمع اعتبارات دستگاههاي اجرايي كشور، جهت طرحهاي اطلاع رساني و ارائه عملكرد دولت در سال جاري هزينه شود. ديوان محاسبات كشور پس از اطلاع، از اين تصويب نامه كسر مبلغ ۱۳۷ ميليارد تومان از اعتبارات دستگاههاي اجرايي كشور را براي اطلاع رساني و تبليغات كارهاي دولت مغاير ماده ۷ قانون محاسبات عمومي كشور دانست و كميسيون تطبيق مجلس شوراي اسلامي نيز اين تصويب نامه را غيرقانوني تشخيص داد و مراتب به جناب آقاي رئيس جمهور محترم منعكس گرديد.
ثانياً معلوم مي شود رقمي تحت عنوان سه ميليارد تومان مورد بحث واقع نشده بلكه اين مبلغ ۱۳۷ ميليارد تومان بوده است كه قرار بود طبق مصوبه دولت بطور غيرقانوني در حوزه آقاي سخنگو، در امر تبليغات دولت هزينه شود!!
ثالثاً چون احتمال مي رود سخنگوي دولت به دليل بي اطلاعي از مقررات و قوانين، چنين سخني گفته باشد براي آگاهي ايشان به پاره اي از اين مقررات اشاره مي شود:
بند ب ماده واحده قانون بودجه سال ۸۳ مي گويد: به دولت اجازه داده مي شود... با رعايت قوانين و مقررات مربوط و براساس شرح عمليات و فعاليتهاي موافقت نامه هاي مبادله شده و تبصره هاي اين قانون و براساس تخصيص اعتبار، تعهد و پرداخت نمايد.
سخنگوي دولت مي داند منظور از اعتبار چيست؟ ماده ۷ قانون محاسبات عمومي كشور مي گويد:اعتبار عبارت از مبلغي است كه براي مصرف يا مصارف معين به منظور نيل به اهداف و اجراي برنامه هاي دولت به تصويب مجلس شوراي اسلامي مي رسد.
اصل ۵۳ قانون اساسي صراحت دارد كه: كليه دريافت هاي دولت در حسابهاي خزانه داري كل متمركز مي شود و همه پرداختها در حدود اعتبارات مصوب به موجب قانون انجام مي گيرد. سخنگوي دولت اگر درك درستي از قانون مي داشت عليه يك دستگاه نظارتي كه موظف به كنترل و نظارت بر پرداخت ها و دريافتهاي دولت است به دروغ پراكني و نشر اكاذيب نمي پرداخت و اين تردستي هاي كهنه را به كار نمي گرفت. و ديوان محاسبات كشور براساس قانون با قدرت جلوي تخلفات را گرفت. ماده ۴۲ قانون ديوان محاسبات كشور مقرر مي دارد:
ديوان محاسبات كشور براي انجام وظايف خود مي تواند در تمام امور مالي كشور تحقيق و تفحص نمايد و در تمامي موارد مستقيماً مكاتبه برقرار نمايد و تمام مقامات جمهوري اسلامي و قواي سه گانه و سازمانها و ادارات تابعه و كليه اشخاص و سازمانهايي كه بنحوي از انحاء از بودجه كل كشور استفاده مي نمايند مكلف به پاسخگويي مستقيم مي باشند. حتي در مواردي كه از قانون محاسبات عمومي مستثني شده باشند.
آقاي سخنگوي دولت باز هم مي تواند بگويد اقدام ديوان محاسبات كشور غيرقانوني است؟ مگر اينكه اصرار به دروغگويي و تردستي سياسي داشته باشد. در اينجا تأكيد مي شود ديوان محاسبات قطعاً و بدون ملاحظه با متخلفان و قانون شكنان برخورد جدي خواهد كرد.
نكته قابل تأمل اين است سخنگوي دولت پاسخ دهد چرا بايد مبلغ ۱۳۷ ميليارد تومان از پول اين ملت مظلوم را كه حدود ۱۰ ميليون نفر آن زير خط فقر قرار دارند خرج تبليغات نمايد. در خاتمه آقاي سخنگو بداند با چنين شبهه افكني ها، دروغ پراكني ها و تردستي هاي سياسي نخواهد توانست مانع انجام وظايف ديوان محاسبات نسبت به صيانت از بيت المال و حقوق ملت شود و اين ديوان با تأسي از راه ولايت در كنار ملت شريف خواهد ماند و با نگاه تيزبين از بيت المال صيانت خواهد كرد.
روابط عمومي و امور بين الملل ديوان محاسبات كشور

گزارش سفر حدادعادل به هند
ايسنا: غلامعلي حداد عادل در پنجمين روز سفر خود به هند روز پنج شنبه گذشته در بنگلور، مركز ايالت كارناتاكا در دره سليكون هند حضور يافت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ابتدا از پارك IT بنگلور بازديد كرد و سپس  در جمع مردم اين منطقه در دارالزهراي عليپور با بيان اين كه حامل پيام مقام معظم رهبري، مردم و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است، خطاب به مردم گفت: همه  ،سلام و درود گرم خود را نثار شما مردم متدين و غيور مي كنند.
حداد عادل افزود: روزي كه مي خواستم به هند سفر كنم، به ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي رفتم و عرض كردم كه مي خواهم به عليپور بروم.
ايشان بسيار خوشحال شدند، فرمودند ۲۲ سال پيش به شهر عليپور سفر كرده ام و از آن سفر خاطره شيريني دارم. سلام مرا به مردم عليپور برسان و الان من اين سلام را به شما ابلاغ مي كنم.
همچنين حدادعادل در آخرين روز از سفر خود به هند صبح روز جمعه به حيدرآباد، مركز ايالت آندراترادش عزيمت كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي و هيأت همراه وي در ابتداي ورود به حيدرآباد از قبور قطب شاهيان و قلعه گل كنده بازديد كردند.
بنابراين گزارش حداد عادل با حضور در پارلمان ايالتي آندراترادش هند نيز با نخست وزير ايالتي و مسئولان پارلمان ديدار كرد.
در اين ديدار نخست وزير ايالتي آندراترادش، گفت: ايران زمينه هاي فرهنگي زيادي در هند دارد.

دولت ۳۰ اسفند را تعطيل رسمي اعلام كرد
گروه اجتماعي: هيأت دولت روز ۳۰ اسفندماه سال جاري را تعطيل رسمي اعلام كرد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، هيات دولت براساس لايحه قانوني تعيين تعطيلات رسمي كشور مصوب هشتم تيرماه ۱۳۵۹ كه تعطيلات عيد نوروز را از ۲۹ اسفندماه تا چهارم فروردين ماه تعيين كرده است، روز ۳۰ اسفندماه سال جاري را تعطيل رسمي اعلام كرد.
اين تصميم با توجه به كبيسه بودن سال جاري در هيات دولت اتخاذ شده است.
يادآور مي شود ۳۰ اسفند كه آخرين روز كاري سال ۱۳۸۳ است بين دو روز تعطيل يعني ۲۹ اسفند روز ملي شدن صنعت نفت و نيز عيد نوروز در اول فروردين سال ۱۳۸۴ واقع شده است.

لبنان و ضرورت تحرك بيشتر مسئولان
تقريبا همه  آشنايان به امور لبنان و كساني كه پيچيدگي هاي نظام طائفه اي آن را درك مي كنند جملگي توافق نظر دارند كه اگر نيروهاي سوري با عجله و بدون مقدمات لبنان را ترك كنند، آنگاه ازسرگيري جنگ داخلي محتمل ترين حالت پيش رو خواهد بود. حتي گزينه محتمل ديگر يعني اعزام نيروهاي بين المللي نيز شايد فقط اين جنگ را مدتي به تعويق افكند اما امكان جلوگيري از آن را نخواهد داشت. ارتش لبنان كه بازسازي آن بعد از توافقنامه طائف با نظارت سوريه صورت پذيرفت با توجه به ساختار طائفه اي آن قادر نيست در منازعات شديد داخلي كاركردي كاملا ملي و منسجم و به دور از تمايلات طائفه اي از خود نشان دهد ؛ و بدين ترتيب هيچ محوري براي كنترل اوضاع و جلوگيري از روند رو به آشوب آن وجود نخواهد داشت.
در اين حالت بايد ديد پس چرا ايالات متحده آمريكا و متحدان غربي آن اين مقدار بر ضرورت خروج نيروهاي سوري پافشاري مي كنند. گويي كه قرائت آمريكا از وضعيت در لبنان بدين صورت است كه اگر نظم كنوني در راستاي منافع آن و ديگر متحد استراتژيكش در منطقه يعني اسراييل عمل نمي كند، پس بي نظمي بهتر از آن است؛ حال نتيجه هرچه باشد. حتما آمريكايي ها در محاسبات خويش اين نكته را مدنظر مي گيرند كه درصورت نابسامان شدن اوضاع امنيتي در لبنان پتانسيل رشد نيروهاي طرفدار بن لادن نيز بسيار بالا خواهد بود. به همين دليل كوفي عنان كه اينك نماينده ويژه خود را براي بررسي مساله خروج نيروهاي سوري از لبنان به منطقه اعزام مي دارد، گفته است همه طرف ها به اهميت ثبات لبنان واقفند و بايد با توجه به آن، اوضاع مديريت شود. ما اين مطلب را در هنگام مذاكره بر سر اجراي قطعنامه ۱۵۵۹ در نظر خواهيم گرفت.
بشار اسد كه اخيرا از عربستان ديدار كرده عصر فردا طي نطقي در پارلمان سوريه آخرين مواضع اين كشور در مورد مسايل لبنان را اعلام خواهد نمود.
اما آنچه در اين ميان مشهود است تحرك شديد همه طرف هايي است كه به گونه اي منافع آنان در لبنان در معرض چالش قرار گرفته است.
آمريكا علاوه بر استفاده از ابزار فشار سازمان ملل متحد و بهره مندي از مواضع همسوي اكثر كشورهاي اروپايي، معاون وزير خارجه خود را كه پيش از اين سفير آن كشور در بيروت بوده است به آن كشور اعزام داشته تا ضمن ابلاغ شديدترين اخطارها به حكومت لبنان، در جهت اتحاد هرچه بيشتر نيروهاي اپوزيسيون نيز تلاش كند.
از سوي ديگر كشورهاي مهم عربي يعني عربستان سعودي و مصر تمام تلاش خود را به كار بسته اند تا راه حلي عربي براي مساله بيابند و از فروپاشي بيشتر اوضاع جلوگيري كنند. طرح مشتركي كه عربستان، مصر و سوريه به آن دست يافته اند در واقع براي متوقف كردن روند پرتشنج اوضاع در لبنان است.
اما در اين ميان گويي مقامات مسئول در كشورمان به اين نكته بي توجهند كه گويي ما نيز در لبنان منافعي داريم كه در معرض چالش قرار گرفته است. البته هنوز تا مرحله خطر راه بسياري در پيش است، ولي قطعا متحدين ما در لبنان در معرض چالش قرار گرفته اند. مقامات محترم وزارت امور خارجه نبايد در انتظار بنشينند تا اتفاق جديدي در منطقه بيافتد و به صورت منفعلانه به حركت درآيند يا آنكه به آنان تذكر داده شود سپس به اتخاذ موضع بپردازند.
نكته ديگري كه در اين ميان حائز اهميت است تصوير نادرستي است كه از وضعيت لبنان به ما القا مي شود. لبنان يك كشور متحد و منسجم نيست كه بتوان وضعيت آن را با اين يا آن كشور مقايسه نمود. در واقع اساسا دمكراسي در لبنان يك نوع ويژه از آن است كه خيلي به تعداد راي دهندگان وابسته نيست بلكه به توافق ميان طوائف مختلف توجه دارد. لذا در هر حالتي امكان وقوع يك انقلاب و يا يك تحول دمكراتيك در آن ميسر نخواهد بود. زيرا همه افراد پيش از هر چيز از خاستگاه طائفه اي خود به حركت درمي آيند. لذا فروپاشي اوضاع نه تنها به يك تغيير ملي نخواهد انجاميد بلكه فقط زمينه ساز جنگ داخلي خواهد بود.
با اين همه به نظر مي رسد كه هنوز امكان كنترل اوضاع وجود دارد. اينگونه نيست كه آمريكا قادر باشد همه برنامه هاي خود را در لبنان به مرحله اجرا درآورد. به ويژه آنكه سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله اينك به ستون خيمه لبنان تبديل شده و همه طرف ها از طرفداران دولت و سوريه گرفته تا مخالفان چشم به او دوخته اند و حتي از وي براي ميانجيگري در نزد سوريه درخواست كمك نموده اند. موضع و حركت او تعيين كننده خواهد بود و او نيز با تيزبيني و زيركي تمام، ضمن حمايت استراتژيك از سوريه از مبدل شدن به يك طرف منازعه پرهيز كرده و در واقع به نيرومندترين چهره ملي كشور تبديل شده است. به همين دليل اكثر نيروهاي اپوزيسيون علي رغم همه تلاش هاي آمريكا از هرگونه موضع گيري بر عليه حزب الله اجتناب مي كنند. با اين همه توجه بيشتر مسئولين وزارت امور خارجه به اوضاع لبنان و انجام تحركات لازم براي ياري رساني به متحدانمان امري ضروري است كه ترديد و يا كم توجهي به آن حتما برايمان پرآسيب خواهد بود.

انتخاب نهم
به وحدت اصولگرايان انديشيده ايم
فارس: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در بيانيه پاياني چهارمين نشست فصلي دبيران استانهاي خود تأكيد كرد: تفاوت سليقه در جريان اصولگرا را طبيعي مي دانيم چرا كه همين موضوع نشان مي دهد هيچ جزميت، دگم انديشي و بسته بودني در اين جريان وجود ندارد و جريان اصولگرا از ساختاري دموكراتيك برخوردار بوده و بر همين اساس بدنه و رأس اين جريان ارتباطي منطقي و عقلاني با يكديگر دارند.
در اين بيانيه آمده است: امروز كه فارغ از همه تفاوتها به انسجام و وحدت در جريان اصولگرا مي انديشيم به دلگرمي حضور و پشتوانه روحانيت است همچنان كه تمامي گروه ها، تشكل ها و احزابي كه خود را در جريان اصولگرا تعريف كرده اند معتقدند كه هيچگاه اين محور وحدت نبايد گسسته شود. اين بيانيه مي افزايد: متاسفانه ۸ سال ادعاي اصلاح طلبي به دليل ناكارآمدي، باندبازي و انحصار طلبي طبقه اي خاص و ممتاز، موجب از دست رفتن فرصت ها يكي پس از ديگري شده و بسياري از ارزشها و اعتقادات مردم مورد هجمه قرار گرفته و به جاي خدمتگزاري و پاسخگويي به مطالبات مردم اين فرصت ها هر روز به تنش، بلوا، آشوب، تحصن، استعفا و ارائه طرحهايي چون خروج از حاكميت و رفراندوم گذشت.جمعيت ايثارگران در ادامه ،عدالت را مقوله اي دانست كه ريشه در اعتقادات و انديشه هاي ديني مردم دارد و شاخصه  اصلي آن حركت بر مسير «حدود الهي» است.
در اين بيانيه تاكيد شده است: بايد آن گونه كه در شوراي شهر تهران، عملكرد شهردار خدوم تهران و همچنين در مصوبات مجلس هفتم مشاهده مي شود، مبارزه با فقر، فساد و تبعيض در دستور كار دولت آينده نيز باشد. اين بيانيه مي افزايد: مجلس هفتم شوراي اسلامي در عمر كوتاه خود نشان داده كه تلاش دارد از تمامي قابليت هاي خود براي پاسخگويي به مطالبات مردم و همچنين پاسخگو كردن دولت قدم بردارد.
لاريجاني:در جريان اصولگرا يك رقابت دروني براي انتخاب كانديدا وجود دارد
ايسنا: علي لاريجاني در ادامه  سفر به استان سيستان و بلوچستان، در بين جمعي از دختران و زنان دانشجو و طلبه در مكتب نرجس زاهدان حضور دختران در دانشگاهها رايكي از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي دانست و گفت: توجه به حقيقت دين به ويژه در بين زنان و دختران ما بسيار بالاست.
رئيس سابق سازمان صدا و سيما همچنين در جمع دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان اظهار داشت: در جريان اصولگرا يك رقابت دروني براي انتخاب كانديدا وجود دارد.لاريجاني در ادامه اين سخنراني، به نامزدي خود در انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و افزود: جناح اصولگرا و جناح اصلاح طلب هركدام نظرات خاص خود را دارند و نظرات من ممكن است با هر دو متفاوت باشد، اما معتقدم كه نظرات گوناگون بايد مطرح شوند تا مردم آزادانه بهترين گزينه را انتخاب كنند.وي افزود: در جريان اصولگرايان يك رقابت دروني وجود دارد كه در نهايت به انتخاب يك يا دو نفر به عنوان نماينده هاي برگزيده حزب منجر خواهد شد.وي از اشاره صريح به حزب مورد نظر خود در انتخابات خودداري كرد.رئيس سابق سازمان صدا و سيما درباره دولت آينده نيز گفت: موفقيت دولت آينده در اين است كه كارآفرين باشد و اين كارآفريني را از درون به وجود بياورد.
دكتر ولايتي: اروپا اگر اتكا به نفس داشته باشد مذاكرات هسته اي نتيجه مي دهد
دولت بايد پشتوانه محكمي داشته باشد و حضور حداكثري مردم در انتخابات مهمترين پشتوانه دولت براي پيشبرد سياستها در شرايط پيچيده كنوني داخلي و خارجي است.
دكتر ولايتي در جمع خبرنگاران در حسينيه نصرت مشهد با بيان اين مطلب كه در پاسخ به سئوالي پيرامون نقش حضور حداكثري مردم عنوان شد، افزود: تعدد كانديداها مي تواند شور و شوق مردم را براي حضور بيشتر افزايش دهد.دكتر ولايتي در پاسخ به سئوالي پيرامون ائتلاف چهار كانديداي اصولگرا گفت: بنده اطلاعي از اين موضوع ندارم اما ائتلاف چهار كانديدا از دوستان ما، اتفاق خوب و ارزشمندي است. وي افزود: هر كانديدايي حق دارد بصورت منفرد و يا با ائتلاف در انتخابات حضور يابد و اين حق طبيعي هر نامزد است و بيانگر پويايي و تحرك در وضعيت سياسي داخلي ما است.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درخصوص پرونده هسته اي ايران گفت: تعهدات متقابلي بين ما و سه كشور اروپايي براساس نشستهاي تهران و پاريس صورت گرفت اما اروپاييها تحت تاثير آمريكا به تعهدات خود عمل نكرده و هر روز ادعاي جديدي مطرح مي كنند.دكتر ولايتي تصريح كرد: تا زماني كه اروپا استقلال و اتكاء به نفس نداشته باشد و بر تعهداتش پاي بندي نشان ندهد از مذاكرات چيزي عايد نمي شود و جمهوري اسلامي هم سرنوشت خود را موكول به تصميم اروپا نمي كند و تا سقف زماني مورد نظر ادامه خواهد داد.
دكتر توكلي: اصولگرايان در نهايت به كانديداي واحد خواهند رسيد
فارس: احمد توكلي كه در جمع مردم شهركرد سخن مي گفت، در خصوص فعاليت شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب گفت: شوراي هماهنگي حركت پربركتي است كه توانست با خارج كردن جريان اصولگرايي از انفعال، انحصار طلبي گروههاي سياسي موجود را بشكند و سرنوشت انتخابات، شوراها و مجلس هفتم را تغيير دهد و اميد مي رود كه با حفظ همين روند و با اتكا به مردم گام سوم را هم با موفقيت بردارد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، از شجاعت، تقوا، دانش و تخصص، وفاداري و اعتقاد به مباني نظام به عنوان بخشي از ويژگي هاي كارگزاران اصلي دولت كارآمد ياد كرد و افزود: تصميمات در دولت كارآمد بايد براساس مصالح عمومي گرفته شود نه براساس مصالح منطقه اي، قومي، فردي، گروهي، جناحي و فاميلي. رئيس مركز پژوهشهاي مجلس اظهار داشت: اگر هر گرايش غير اسلامي بر كارگزاران حكومت حاكم باشد، سيستم دچار تعارض مي شود و از كارآيي مي افتد.
رضايي: حل روابط بين ايران و آمريكا مساله ساده اي نيست
ايرنا: نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: حل روابط سياسي بين ايران و آمريكا مساله ساده اي نيست و نياز به طرح و برنامه خاص و منسجمي دارد.
محسن رضايي در نشستي با استادان و دانش آموختگان دانشگاه هاي تبريز افزود: اگر امروز كسي ادعا كند به راحتي توانايي برطرف كردن مسايل مربوط به ايران و آمريكا را دارد، ادعايي بي مورد و به گزاف مي باشد.
واكنش به اظهارات عبدالله رمضان زاده
فارس: در پي اظهارات روز چهارشنبه عبدالله رمضان زاده، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به فراخواندن كردهاي ايران به سهم خواهي بيشتر در قدرت گفت: معتقدم اين سخنان سخن افراد سياسي است كه به دليل نداشتن جايگاه در بين ملت به اين روش هاي انحرافي متوسل مي شوند.
علاءالدين بروجردي تقسيم ملت به اقوام مختلف و ايجاد مطالبات جداگانه براي هر يك از آنها را از جمله مسايل انحرافي دانست كه مي تواند امنيت ملي ما را نيز تهديد كند و تصريح كرد: برادران ارزشمند كرد ما كه نه فقط در كردستان حضور دارند بلكه در استانهاي مختلف و از جمله پايتخت نيز حضور دارند هميشه در راستاي يكپارچگي و حمايت از نظام جمهوري اسلامي و ايستادگي در كنار بقيه آحاد ملت ايران در مقابل دشمنان انقلاب اسلامي زبانزد بوده اند و در مقابل همه انحرافات ايستاده اند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |