يكشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۶۴
قيمت ها در سال 84
با طرح تثبيت قيمت  ها توسط مجلس به نظر ميآيد كالا هاي اساسي مردم در سال جاري افزايش چنداني نداشته باشد، اما بررسي هاي اجمالي خبرنگار ايرانشهر نشان مي دهد كه قيمت انواع ميوه، گوشت قرمز، مسكن، كرايه حمل و نقل شهري و بين شهري افزايش خواهد يافت
مسكن
031554.jpg
وضعيت قيمت مسكن، اجاره بها و خريد و فروش، طي چند سال اخير نوسانات فراواني داشته است. از اين رو هيچ نظريه ثابتي در خصوص قيمت مسكن حداقل بين مشاوران املا ك وجود ندارد.
تعدادي از مشاوران املا ك معتقدند نرخ خريد و فروش و به خصوص اجاره بها در سال 84 قطعا افزايش خواهد يافت كه البته اين مساله چندان عجيب نيست. خسروي رئيس اتحاديه آژانس هاي املا ك مي گويد: باوجود ركود فراوان بازار مسكن در سال 83 افزايش قيمت ها اجتناب ناپذير بود. براي سال 84 نيز مسوولا ن محترم تلا ش مي كنند تا قيمت ها افزايش پيدا نكند، اما عدم افزايش قيمت منوط به برقراري توازن در عرضه و تقاضا در اين خصوص است؛ اگر اين توازن ايجاد نشود به طور حتم افزايش قيمت را در پي خواهيم داشت. در ضمن ناگفته نماند كه افزايش قيمت مسكن بنابر شاخص بانك مركزي امري معقول است.
به هر صورت ما از قول رئيس اتحاديه آژانس هاي املا ك مي گوييم امسال در زمينه قيمت مسكن افزايش نرخ را به صورت جهشي نخواهيم داشت.
ركود بازار مسكن طي دو سال اخير البته مالكان را نيز تا حدودي منصف تر كرده است. برخي از آنها كه ملك خود را با قيمت هاي نامعقول براي عرضه گذاشته بودند هنگامي كه ديدند تقاضاي چنداني نيست از قيمت اوليه پايين آمدند، با اين حال مسكن كه در همه جاي دنيا استهلا ك دارد و قيمت آن پايين مي آيد، اما اينجا يك سرمايه محسوب مي شود و قيمت آن افزايش مي يابد.
حمل ونقل شهري
031557.jpg
براساس آخرين اطلا عات ما و طبق آخرين مصوبه شوراي شهر نرخ بليت اتوبوس درسال 84 افزايش نخواهد يافت.
اين اظهارنظر مدير روابط عمومي شركت واحد و اتوبوسراني است. بنابراين شعار اين شركتهر سفر شهري با يك بليت همچنان به قوت خود باقي است.
مدير روابط عمومي سازمان تاكسيراني نيز مي گويد: نظرات سازمان تاكسيراني در اين خصوص به شهردار محترم اعلا م شده تا ايشان اين مساله را در شوراي شهر عنوان كنند. در حال حاضر هيچ ابلا غي از سوي شوراي شهر مبني بر افزايش نرخ تاكسي ها به سازمان نشده است. بنابراين در خصوص افزايش قيمت كرايه تاكسي ها در سال 84 در حال حاضر هيچ اظهار نظر خاصي نمي شود كرد و تا زماني كه نرخ جديدي اعلا م نشود هيچ تاكسي حق افزايش قيمت را ندارد.
در خصوص مسافربرهاي شخصي هم آنچه مسلم است نبود يك تعرفه خاص در رابطه با تعيين نرخ كرايه آنها، وضعيت نابساماني را منجر شده است. در اعلا م نرخ مسافربرهاي شخصي سليقه حرف اول و آخر را مي زند. در سالي كه پيش روست، مسافربرهاي شخصي كه تحت نظر هيچ سازماني نيستند قطعا اقدام به افزايش نرخ كرايه ها خواهند كرد. گرچه قيمت بنزين براي سال جاري افزايش پيدا نكرده، اما مسافربرهاي شخصي با اين استدلا ل كه همه چيز گران شده كرايه ها را بالا  مي برند.
افزايش كرايه مسافربرهاي شخصي، افزايش كرايه تاكسي ها را نيز به دنبال خواهد داشت، گرچه سازمان تاكسيراني هنوز تعرفه هاي جديد را اعلا م نكرده است.
حمل و نقل بين شهري
031560.jpg
دلتان را خوش كرده بوديد بليت هواپيما براي سفرهاي نوروزي گران نمي شود، اما شد. البته شما مقصر نبوديد، به شما اينطور وعده داده شده بود. بليت پرواز آسمان دبي از 161300 تومان به 222700 تومان پرواز كرد. بليت پرواز به استانبول را هم كه قرار بود 287000 تومان بخريد،  ۴۱۲۴۰۰تومان خريداري كرديد. قرار است از امروز نرخ ها دوباره ثابت شود و قرار است بليت هواپيما افزايش نداشته باشد، همه اينها قرار است. اميدواريم همه اين قرارها برقرار بماند. خوشبختانه در خصوص نرخ بليت قطار افزايشي ديده نشده و گويا افزايشي هم در پي نخواهد داشت، البته اگر به طور ناگهاني همه چيز تغيير نكند، نرخ بليت قطار به صورت مطلوب باقي مي ماند. بليت اتوبوس هاي بين شهري هم براي نوروز 84 حدود 25 درصد افزايش قيمت داشت، اما هنوز به طور دقيق مشخص نيست كه نرخ بليت اتوبوس  از امروز به حالت اول باز مي گردد يا اينكه افزايش 25 درصدي بليت اتوبوس ها به قوت خود باقي مي ماند.
به طور معمول بعيد به نظر مي رسد كه قيمت ها كاهش يابد و احتمال زيادي وجود دارد كه قيمت هاي جديد در طول سال 84 نيز به همين شكل باقي بماند.
آغاز سال نو در واقع بهانه آژانس ها و شركت ها براي افزايش قيمت بليت هاي هواپيما، قطار و اتوبوس هاست.گرچه راه آهن نظارت بيشتري نسبت به 2 مرجع ديگر بر قيمت ها دارد، اما باز گرداندن قيمت ها به آنچه در سال پيش بود،  تقريبا بعيد به نظر مي رسد. تجربه سالهاي گذشته اين را به ما مي گويد.
گوشت قرمز
031563.jpg
واردات گوشت قرمز براي سال جاري ممنوع اعلا م شده است كه تبعات اين ممنوعيت قطعا كم نخواهد بود.
رئيس مجمع امور صنفي توزيع و خدماتي قم مي گويد: قطع مطلق واردات گوشت قرمز درصد خطر انحصار طلبي برخي از دامداران و واسطه هاي گوشت قرمز را به شدت افزايش داده و قيمت گوشت تا سقف 7 هزار تومان افزايش پيدا مي كند. 
برخي كارشناسان معتقدند كه قطع واردات گوشت قرمز همچنين موجبات سوءاستفاده توليدكنندگان صنعتي سوسيس و كالباس را نيز فراهم مي سازد و در سال جاري،   با افزايش قيمت اين محصولا ت نيز مواجه خواهيم بود.
به عقيده برخي از كارشناسان، دولت و مجلس با تعامل با يكديگر مي توانند با اتخاذ سياستي واحد از افزايش انحصار و قيمت جلوگيري كنند. تعيين قيمت تضميني، خريداري بخشي از توليدات داخلي با هدف حمايت از دامدار يا ملزم كردن وارد كنندگان گوشت صنعتي به خريد بخشي از گوشت داخلي در قبال هر تن گوشت وارداتي، از جمله راهكارهاي اين دسته از كارشناسان براي كنترل بازار گوشت قرمز است. هم اكنون شمار زيادي از شهروندان تهراني به ندرت از گوشت قرمز استفاده مي كنند، چرا كه قدرت خريد آن را از دست داده اند. با افزايش قيمت اين محصولا ت در سال جاري، شمار اين افراد باز هم افزايش خواهد يافت.
ميوه
031572.jpg
آسيب ديدگي و سرمازدگي درختان ميوه از بارش تگرگ و نيز شيوع بيماري آتشك تاثير خود را به بازار ميوه در سال گذشته گذاشت و قيمت آن را به نحو سرسام آوري افزايش داد. قيمت انواع ميوه در اسفند ماه سال گذشته با جهشي۲۳  درصدي،  قدرت خريد ميوه مرغوب را از مردم گرفت و به نظر مي رسد اين قيمت ها حداقل تا فروردين ماه سال جاري به قوت خود باقي بماند. گرچه ايجاد جايگاه هاي ويژه عرضه ميوه توسط شهرداري با استقبال مردمي روبهرو شده است، اما قيمت انواع محصولا ت در سطح شهر گرانتر از آن چيزي است كه در اين جايگاه ها عرضه مي شود. همه دست اندركاران بازار ميوه معتقدند دليل اصلي گراني ميوه، دست به دست شدن آن در دست دلا لا ن است، چرا كه توليد كننده ميوه را به قيمت بسيار پايين مي فروشد و مصرفكننده نيز آن را به قيمت بالا يي تهيه مي كند. به نظر مي رسد قيمت انواع ميوه در سال جاري با افزايش 20 درصدي مواجه شود، مگر آنكه وزارت بازرگاني وارد عمل شود و اقدام به خريد و ذخيره سازي ميوه و عرضه آن در فرصت مناسب به بازار كند. معاون كالا هاي كشاورزي و غذايي سازمان حمايت از مصرف كنندگان معتقد است كه بحث قيمت گذاري و تعيين قيمت بايد به عنوان آخرين راه حل مطرح شود، اما عدم كارايي در كنترل بازار باعث شد تا اين راه حل مورد استفاده قرار گيرد. اسفند ماه گذشته براي انواع مركبات سقف قيمت تعيين شد، اما ظاهرا زور دلا لا ن بيشتر است و ...
تلفن همراه
031566.jpg
قيمت سيم كارت هاي تلفن همراه در سال جاري قطعا با تغييرات و نوسانات بسياري همراه خواهد بود. واسطه ها كه حكمرانان واقعي اين بازار هستند در مقابل ورود اپراتور دوم به بازار تلفن همراه،   كار چنداني براي حفظ قيمت ها نمي توانند انجام دهند. سيم كارت هاي موبايل در آخرين روزهاي سال گذشته 83به قيمت 915 هزار تومان معامله شد، اما در ارديبهشت ماه سال جاري و با واگذاري سيم كارت هاي اعتباري قيمت آن قطعا كاهش خواهد يافت، گرچه اين كاهش قيمت اساسي نخواهد بود.
با اعلا م رئيس كنسرسيوم ايران سل كه اين شركت امسال حدود 2/5 تا 5 ميليون سيم كارت را وارد بازار خواهد كرد،  تغييرات اساسي بازار تلفن همراه قابل پيش  بيني است. به گفته وي قرار است سيم كارت هاي اپراتور دوم به قيمت 120 هزار تومان عرضه شود كه حتي قيمت سيم كارت هاي اپراتور اول را به كمتر از ميزان واقع 440) هزار تومان) كاهش خواهد داد. به نظر مي رسد دولت مجوز فعاليت اپراتور دوم را تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري صادر كند. اگر اين اتفاق رخ دهد اواخر پاييز اولين سيم كارت هاي اپراتور دوم با قيمت ذكر شده به مشتريان تحويل خواهد شد.
مديران ايران سل اظهار اميدواري كرده اند تا سال 1390 قيمت سيم كارت هاي اعتباري اپراتور دوم به 50 هزار تومان برسد كه البته تا آن موقع زمان فراواني باقي مانده است! 
بنزين
031569.jpg
اواخر سال گذشته بحث دو نرخي شدن قيمت بنزين جدي تر از هميشه دنبال مي شد. حتي شركت ملي نفت اقدام به انتشار كوپن هاي بنزين كرده بود تا به گفته وزير نفت اگر بنزين دو نرخي شد، شركت  ملي آمادگي اش را داشته باشد. اما مجلس با طرح تثبيت قيمت ها، از افزايش بهاي پر مصرف ترين سوخت داخلي جلوگيري كرد تا حداقل نيمه اول سال جاري را با بنزين 80 توماني سر كنيم.
دولت يك ميليارد و 200 ميليون دلا ر براي واردات بنزين هزينه مي كند كه اين رقم در واقع سوبسيدي است براي اينكه فشار چنداني به مصرف كننده وارد نشود.
محمد آقايي، مدير عامل شركت پالا يش و پخش فرآورده هاي نفتي مي گويد: در قانون بودجه امسال پيش بيني نشده كه توزيع بنزين به وسيله كارت هوشمند انجام شود. اما نحوه تامين و توزيع بنزين در 6 ماهه دوم سال جاري 84) قبل از پايان 6 ماهه اول سال از سوي دولت به مجلس پيشنهاد خواهد شد. بنابراين هنوز تكليفي در اين مورد تعيين نشده است. 
مديران بلند پايه وزارت نفت معتقدند در صورتي كه كارت هوشمند اجرايي  شود، ميزان دقيق مصرف سوخت معلوم خواهد شد و فرآورده هاي نفتي ديگر قاچاق نمي شود، اما مجلس به اين دليل كه افزايش قيمت بنزين تبعات بسياري را نيز به همراه خود خواهد داشت، قيمت فعلي را براي سال جاري تثبت كرده است.

محدوديت براي عبور و مرور خودروها
از ابتداي سال جاري خودروهايي كه پلا ك گذر موقت 83 دارند مجاز به تردد نبودند و با پايان يافتن تعطيلا ت، سختگيري ها در اين باره بيشتر خواهد شد.
به گفته معاون راهنمايي و رانندگي ناجا، همچنين ازتردد خودروهايي كه در روزهاي پاياني سال گذشته توسط شركت ها به مردم تحويل داده شد اما شماره نشد، توسط واحدهاي مختلف پليس ترافيك جلوگيري مي شود.
همچنين در سال جاري خودروهايي كه گواهينامه معاينه فني و بيمه نامه ندارند نيز مجاز به تردد نيستند.

موز گران نمي شود
دولت برا ي تثبيت قيمت موز و جلوگيري از افزايش قيمت آن اسفندماه سال گذشته سود بازرگاني واردات موز را تغيير داد.
بنابراين در سال جاري مراكز وارد كننده با پرداخت سود۱۶ درصد مجاز به واردات موز هستند كه به نظر مي رسد باعث عدم افزايش قيمت موز در سال جاري مي شود.

آغاز دو هفته بي پولي
بالا خره تعطيلا ت تمام شد. گردش، آجيل، شيريني، ميهماني و تمام اشكال و جنبه هاي لذتبخش زندگي، لحظه ها و روزها را پر كرده بود. استراحت و خواب يا تفريح، فرقي ندارد. به هر حال آن‘ه طي سال گذشته وقت انجامش را نداشتيم در روزهاي عيد انجام شد.
پس از يك دوره استراحت و تفرج سالا نه، وارد روز چهاردهم فروردين مي شويم. روزي كاملا  متفاوت با روزهاي پيش. دوباره با زنگ ساعت برخاستن و كفش و كلا ه كردن و سركار حاضر شدن. راديو پيام از ترافيك و آلودگي هوا مي  گويد. مردم از گراني هاي سال نو و بحث هاي جنجالي روز از انتخابات رياست جمهوري تا مسابقات مقدماتي جام جهاني.
موضوعي كه امروز مانند ستاره اي درخشان گرد ذهن هر شهروندي مي  چرخد، چگونه گذراندن مابقي روزهاي فروردين ماه است. فروردين دو نيمه دارد. مثل سيب كرم زده. نيمه اول موسم بهار است و سبز و نكو و نيمه دوم جان آدم را به لب مي  رساند تا پايان يابد.
انگار فقط 13 روز شادي حق ماست. البته روزهاي ديگر فروردين هم مي  توانيم، بگوييم و بخنديم، ولي حقيقت ماجرا اين است كه نه وقتي براي تفريح و گردش داريم نه پولي.
روي اين واژه آخر، اگر موافق باشيد كمي تامل كنيم. چرا از چهاردهم فروردين ماه اكثر مردم به ويژه حقوق بگيران به درد لذتبخش افلا س دچار مي  شوند. از امروز تا پايان ماه را بايد با پول جيره بندي شده سر كرد. اين قصه تازه اي نيست. ماجراي هر سال بسياري از شهروندان شده است.
هنگامي كه لباس، هديه، آجيل و شيريني مي  خريديم. با تفاخر دست به جيب مي  برديم و كاغذهاي سبز و آبي تا نخورده را تحويل مغازه دار مي  داديم. هنگامي كه لبخند رضايت بچه هايي كه عيدي از ما دريافت مي  كردند، خوشحالمان مي  كرد، در چاره روز چهاردهم نبوديم. انگار نيمه سرخ و آبدار سيب را گاز مي  زديم بي  آنكه بخش كرم زده اش را ديده باشيم. امروز حساب بانكي را بررسي مي  كنيم. مدام در ذهنمان تتمه حساب مانده را جمعزده از پرداختي ها كسر و بر روزهاي باقيمانده تقسيم مي  كنيم. هيچ مولفه اي براي ضرب وجود ندارد. شايد براي همين آهنگ زندگي نيمه دوم فروردين ماه، ضرب و زور لا زم براي شادبودن و شادكردن ندارد.
خيلي از مردم، فروردين را بدترين ماه براي اوضاع مالي مي  دانند. تلقي ايشان بيشتر به خاطر عدم برنامه ريزي براي مخارج نوروزي است. پول هاي يك سال زحمت را در جيب مي  گذاريم تا خودش را قلمبه نشان دهد. در اين حالت اعتماد به نفسي كاذب اجازه هرگونه هزينه كردن را مي  دهد. پس از تفرج روز سيزدهم، غروب هاي جمعه دوران تحصيل در خاطرمان نقش مي  بندد. شايد تلخ ترين نوستالژي همين باشد. پس از در كردن خستگي و گذران اوقات فراغت با خوشي و خرمي و جيب پر پول، به روز چهاردهم رسيديم. پول تحليل رفته و از جيب  هاي ما فاصله نوري پيدا كرده است. در پي آن شادابي و طراوت بهاري نيز رخت بسته است.
چهره بسياري از مردم، با نشاط بهاري خداحافظي كرده. انگار عمر بهار بسته به عمر حساب بانكي است. تا تمام شدن اين ماه و رسيدن به پولي دوباره، عقربه هاي ساعت سنگين مي  شوند. زمان مانند روزهاي آخر سربازي كند و طاقت فرسا مي  گذرد.
كاش پيش از رسيدن نوروز به چهاردهم مي  انديشيم. به روز فرداي سيزدهم فروردين؛ روزي كه خيلي ها نحس مي  دانند. هيچ چيز نحس نيست. بكارگيري شيوه هاي غلط پول خرج كردن، سبب مي  شود، نحسي سيزده دامانمان را بگيرد. وقتي اقتصاد خانواده مدنظر قرار مي  گيرد، حساب و كتاب ها دقت و برنامه ريزي بيشتري مي  طلبد. پيش از رسيدن بهار چند بار خواستيم راجع به پس انداز براي امروز چيزي بنويسيم، ولي از آنجايي كه خودمان تجربه چهاردهم تلخ را داشتيم و سبد هزينه هاي شب عيد تغييري نكرده بود، نتوانستيم چنين چيزي را بيان كنيم، ولي امروز كه همراه شما دست به جيب مي  بريم، حضور باند رول هاي خالي م‘اله شده را حس مي  كنيم. روزهاي گذشته و هزينه هاي اضافي را به ياد مي  آوريم. براي سال آينده برنامه ريزي مي  كنيم و تا پيش از آغاز سال جديد دوباره به گردونه فراموشي مي   سپاريم.
به هر حال امروز ابتداي راه است. تا پايان ماه فروردين حدود 18 روز باقيست. بايد آرام و با طمانينه، پس از حساب و كتاب فراوان، ريال به ريال خرج كنيد. اين ماه معروف به بي  پولي و كسر نقدينگي در بازار مشهور شده و توانايي طي آن بدون مشكل يعني اقتدار و دورانديشي در چرخش اقتصاد خانواده.

فروشگاه
بازار صوتي و تصويري
نوروز تمام شده و تب و تاب بازار فروكش كرده است. شايد بشود در اين روز ها قيمتهايي واقعي تر از آنچه در ماه گذشته گفته ميشد را داشته باشيم.
031590.jpg
031593.jpg
031596.jpg

درد دل
با ما تماس بگيريد، شنبه تا چهارشنبه
۲۰۵۲۶۲۷
۱۵تا 16
تبعيض در توزيع بن
معلم بازنشسته از شهرستان  هاي استان تهران هستم. بني كه به ما تعلق مي گيرد، 40هزارتومان است، اما به بازنشستگان مناطق 20گانه تهران بن 60هزارتوماني تعلق مي گيرد. دوست دارم بدانم چرا بين ما فرق مي گذارند؟
ملحفه كثيف
در قسمت اورژانس بيمارستان ضياييان منطقه،۱۷ ملحفه ها هفته اي يك بار عوض مي شود. اين مساله باعث شده ملحفه هاي اين بيمارستان معمولا  كثيف باشد.
اكبري
تقاضا از قاليباف
از افسران بازنشسته نيروي انتظامي هستم. در آبان ماه سال 82 بازنشسته شده ام، اما هنوز نيمي از پاداش من را نداده اند و 16 ماه گذشته. تعداد افسران بازنشسته اي كه مشكل من را دارند كم نيست. از جناب سردار قاليباف استدعا داريم به اين قضيه رسيدگي كنند.
دعوا به خاطر ميوه
در تره بار ميدان صادقيه پرتقال را كيلويي۵۵۰ تومان مي فروشند. سيب خوب و نارنگي هم وجود ندارد. اكثريت غرفه هاي اين تره بار تعطيل است و دو غرفه باز است. صف هاي طولا ني در كنار اين دو غرفه مردم را كلا فه مي كند و دعوا و درگيري بين مردم به وجود مي آيد. لطفا يك نفر رسيدگي كند.
حسني
وام
در ارتباط با وام هايي كه شهرداري مي گويد۲ ماهه مي دهيم، از برج۴تيرماه فرم پست كرديم، ولي هنوز به ما وام تعلق نگرفته! چطور مي گويند 2 ماهه تحويل مي دهيم؟
اجحاف
در حق نيروهاي قراردادي فرودگاه مهرآباد خيلي اجحاف مي شود، اغلب مزايايي را كه به پيماني ها و نيروهاي رسمي مي دهند به افراد قراردادي نمي دهند.
از كاركنان مهرآباد
پل را خراب كردند
انتهاي خيابان پيروزي را نزديك به چندماه است بسته اند تا پل هوايي نصب كنند، حال پلي را كه تا نصفه ساخته بودند خراب كردند، مگر در ابتدا ماكت پل ساخته نمي شود؟ پس تكليف اين همه هزينه اي كه براي ساخت پل شده چه مي شود؟ آن وقت دم از بيت المال مي زنند؟
سايبان ندارند
پل هاي عابر پياده سايبان ندارند، هم تابستان مشكل داريم و هم زمستان، چرا سايبان براي اين پل ها نمي سازند؟
جريمه را عوض  كنند
مي خواستم از نيروي انتظامي درخواست كنم اگر موتور سواري دچار خلا ف مي شود، موتور او را كه وسيله اي براي امرار معاشش مي باشد 3 ماه در پاركينگ نخوابانند، مي توان به طريق ديگري جريمه كرد.
پيشنهاد به شهرداري
حالا  كه شهردار تصميم گرفته پل هاي عابر پياده را مجهز به پله هاي برقي كند پيشنهاد مي شود پل عابر پياده اي كه جلوي بيمارستان ميلا د قرار دارد را به خاطر بيماران و معلولا ن در اولويت قرار دهد.
رسم كجاست؟
بازنشسته راه آهن هستم. برايمان 150هزار تومان عيدي در نظر گرفته اند، ولي آقايان نمايندگان مجلس بالا ي يك ميليون تومان. در كجاي دنيا چنين رسم است؟
تجديد نظر
آقاي حاج نصراللهي در ايرانشهر مورخ۱۹ اسفند گفته بودندداشتن خودرو يك حق است، اما استفاده از آن حق نيست، بلكه امتياز است به ايشان بفرماييد انسان ماشين يا خانه اي مي خرد تا از آن استفاده كند، خوب بود ايشان در فرمايش خود تجديد نظر كند.
يعني چه؟
در فرديس كرج با 300هزار نفر جمعيت يك بيمارستان وجود ندارد. مي گويند فعلا  در اولويت نمي باشد، يعني چه؟!
آبريزش سقف مترو
در قسمتي از سالن ورودي مترو امام خمينيره سقف دچار آبريزش است كه معلوم نيست آب فاضلا ب است يا دستشويي ها، مسوولا ن هم زير آن سطل گذاشته اند. واقعا جاي تاسف است.
تكليف چيست؟
حسيني، دبير رسمي منطقه 14 هستم .طبق مصوبه سال 1359 مجلس قرار شد هر كس۵ سال سابقه تدريس داشته باشد از خدمت سربازي معاف شود، براي معافيت اقدام كردم گفتند بايستي 3 ماه آموزشي را طي كنيد. قبول كردم، مي گويند هزينه مدت آموزشي را نداريم تكليف من و امثال من چيست؟
مسلط تر
مي دانم كه كارمندان بانك ها در پايان هر سال سرشان شلوغ و با ازدحام مشتري روبه رو هستند. تقاضا دارم قدري به اعصابشان تسلط پيدا كرده و با مراجعان بهتر برخورد كنند.

دخل و خرج
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
زيبـاشـهر
محيط زيست
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  محيط زيست  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |