سه شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۶ - Apr 5, 2005
قرباني نجات يافته ۱۷ سال پيش قاتل امروز شد
003099.jpg
گروه حوادث: پسر جواني كه ۱۷ سال پيش موفق به فرار از دست پدرش كه قصد كشتن او را داشت شده بود ديروز با ضربات چاقو پدر خود را كشت.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت پنج بامداد روز چهاردهم پسري ۲۰ ساله به كلانتري ۱۲۷ نارمك مراجعه كرد و با صدايي لرزان و چهره اي رنگ  پريده خبر از قتل پدرش با دستان خود داد. اكيپ پليس با شنيدن اظهارات پسر بلافاصله به محل واقعه كه طبق اظهارات پسر در منزل مسكوني شان واقع در نبش باشگاه ديهيم در منطقه نظام آباد بود رفتند.
اعترافات پسر جوان حقيقت داشت پدر وي كه ۴۲ ساله و منوچهر نام داشت با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده بود.
پسر جوان بدون پشيماني از ارتكاب قتل پدرش در مورد انگيزه خود به مأموران پليس گفت: «سه ساله بودم كه مادر و پدرم از هم جدا شدند. درگيري بين آنها بعد از طلاق نيز ادامه داشت تا اين كه پدرم طي يك اقدام انتقامگيرانه خواهر كوچكم را به بيابانهاي اطراف تهران كشانده و براي اين كه به طريقي مادرم را آزار دهد دختر خردسال را خفه كرد. بعد از قتل خواهرم، مأموران انتظامي پدرم را بازداشت كردند. ولي با اين كه پدرم به قتل اعتراف كرد مادرم از خون فرزندش گذشت و پدرم آزاد شد. هنوز مدتي از قتل خواهر كوچكم نگذشته بود كه پدرم بار ديگر هوس آزار مادرم را در سر خود پروراند و مرا به سمت بيابان هاي اطراف تهران برد تا بكشد. ولي اين بار مادرم مطلع شد و مأموران انتظامي را در جريان قرار داد. مأموران درست زماني به ما رسيدند كه پدرم در حال خفه كردن من بود. من از مرگ حتمي نجات يافتم ولي خاطره آن روز هيچ وقت در ذهنم كم رنگ نشد. از آن زمان من در كنار كسي كه روزي قصد كشتن مرا داشت زندگي كردم ولي هميشه دلم مي خواست از او انتقام بگيرم. امروز كه اين اتفاق رخ داد درست ۱۷ سال از آن روز تلخ مي گذرد.
ساعتي قبل از وقوع قتل من و پدرم در حال روكش كردن بالش هاي شسته خانه بوديم كه ناگهان پدرم كار را نيمه كاره رها كرده و براي مصرف مواد مخدر به گوشه اي از حياط رفت. ديگر از رفتار و كردار پدرم خسته شده بودم. او با تندخويي و اعتياد خود زندگي ما را به تباهي كشانده بود. خشم تمام وجودم را فرا گرفت ناگهان تصوير آن خاطره ۱۷ سال پيش در جلو چشمانم شكل گرفته و بدون فكر به سوي آشپزخانه رفتم، چاقويي را برداشته و به حياط برگشتم. پدرم هنوز در حال كشيدن مواد مخدر بود كه او را از پشت غافلگير كردم. ضربات چاقو پياپي بر بدنش وارد شد و پدرم در مقابل پاهايم جان سپرد.»
اين متهم جوان به دايره ۱۰ اداره آگاهي مركز انتقال يافت تا بررسي هاي بيشتر از وي صورت گيرد.
محمد دادخواه- وكيل پايه يك دادگستري در خصوص اين حادثه به خبرنگار ما گفت: اصل بر اين است كه تعقيب و مجازات و محاكمه تنها بايد از طريق مراجع قانوني صورت گيرد و اين يك فساد طولاني است كه ما اجازه دهيم افراد شخصاً حق انتقام و يا تعقيب و يا اخذ حقوق خود را داشته باشند. در زمره بديهي ترين دستاوردهاي انسان شهرنشين اين موضوع است كه هيچ كس حق مجازات شخصي ندارد.
بنابر اين دادگاه تشكيل و تعقيب اشخاص توسط مراجع صورت مي گيرد.
در برخي از مواقع فرصت و رخصت تعقيب شخصي را اعمال كرده اند جزو مواردي است كه قانون بايد اصلاح شود چون اين دريچه گشوده باشد يعني فردي شخصاً مبادرت به قتل كرده يا فاقد دلايل كافي باشد.
خسارت غير قابل جبران به وجود آمده و اركان جامعه و صلاحيت مرجع رسيدگي كننده را رعايت نكرده ايم. استثنايي كه در اين مورد مي توانيم در يك نظام منطقي بپذيريم دفاع مشروع است. دفاع مشروع نيز شرايط خود را دارد. كه باز هم تشخيص اين كه دفاع مشروع درست انجام شده است و شخص دقيقاً واجد برخورداري از آن موارد هست يا نه به عهده دادگاه است.
در هر صورت ما بايد نيزه نيرومند عدالت را در دست مرجع صالح و آن هم از طريق اشخاص واجد صلاحيت قرار دهيم.
اما پرسش كليدي كه مطرح مي شود اين است كه آيا افراد غير حقوق دان مي توانند مبادرت به مجازات افراد بكنند يا نه بايد گفت نه، چرا كه نهايتاً معيارها را قانون تعيين مي كند ضمن اين كه براي اين كه جرمي به وقوع پيوسته قانون مراحلي را دارد كه بايد آن را تشخيص دهد. اگر در برخي از مواضع قانوني فرصت داده شده كه فردي كه صاحب دم است نهايتاً هنگام برخورداري از اين حق براي پدر نه براي فرزند از چنين حقوقي برخوردار شود طبق نظام حقوقي بين المللي اختيارات اين اشخاص بايد محدود شود.
تا چند سال پيش كودك آزاري جرم محسوب نمي شد و ما اكنون پذيرفته ايم كه اگر پدر و مادري كودكي را مورد آزار قرار دهند قابل تعقيب هستند.
نهايتاً اين پسر بايد به اتهام قتل عمد تحت تعقيب قرار گيرد و او را محاكمه كنند. اما از نگرش شرعي نيز قتل از موارد سلب ارث است و هيچ قاتلي از مقتول ارث نمي برد. اين عمل آنقدر قبيح است كه اين اجازه داده نمي شود و از طرفي قتل در تمام نظام ها به عنوان جرم عمومي است به نحوي كه دادستان فارغ از هر فردي بتواند قانون را اعمال كند.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي:
پول هاي سرقت شده بانك رفاه زاهدان كشف شد
003096.jpg
گروه حوادث: جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: با تلاش مامورين و در كمتر از ۲۰ ساعت پس از سرقت از بانك رفاه شعبه مركزي زاهدان تمامي پول هاي به سرقت رفته كشف و يك نفر از سارقين نيز دستگير شده است.
سردار عبداللهي صبح ديروز در حاشيه مراسم صبحگاه مشترك نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران گفت: در اين سرقت بانك رفاه كارگران شعبه مركزي شهرستان زاهدان مورد دستبرد قرار گرفت و سارقين توانستند مقدار ۳۳ ميليارد و هفتصد ميليون تومان پول را به سرقت ببرند كه ۹۰ ميليون از اين مبلغ پول نقد و مابقي چك پول بوده است.
سردار عبداللهي افزود: در ساعت ۱ بامداد شخصي كه با نگهبانان بانك آشنايي داشته است بعد از ورود به نگهباني آنها را خلع سلاح كرده و بعد سارقين ديگر با ورود به داخل بانك اقدام به سرقت كرده اند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه ۲۰ ساعت بعد از وقوع سرقت يك نفر از سارقين دستگير شده افزود: بعد از وقوع سرقت به منظور جلوگيري از خروج پول هاي مسروقه از مرز تمامي هنگ هاي مرزي بصورت آماده باش قرار گرفتند و بالگردهاي نيروهاي انتظامي نيز با پرواز نسبت به كنترل منطقه اقدام نمودند.
وي گفت: هويت سارقين كاملاً مشخص شده و تلاش براي دستگيري تمامي آنها ادامه دارد.

تأييد حكم متهم به قتل همسر
003093.jpg
هرالدنت: دادگاه عالي اسنامبيش روز گذشته براي سومين بار متوالي از سال ۱۹۸۹مردي را كه متهم به قتل همسرش است گناهكار تشخيص داد.
اعضاي هيأت منصفه اين بار در كمتر از ۴۰ ساعت بحث و تبادل نظر رأي خود را به دادگاه ارائه كردند. اين بار نيز بارتلت جونز در اتهام قتل همسر ۴۱ ساله اش در دسامبر سال ۱۹۸۹ گناهكار شناخته شد. طبق قوانين قضايي قاضي دادگاه بايد با توجه به رأي اعضاي هيأت منصفه حكم خود را ظرف چند روز آينده اعلام كند. پيش از اين دادگاه نيز دوبار دادگاه هاي محلي درخواست متهم را رد كرده و پرونده را به ديوان عالي ارجاع داده بودند.
بارتلت از زمان اولين بازجويي پس از مرگ همسرش ادعا كرده بود كه نوجواني كه آن زمان در همسايگي آنها زندگي مي كرده است با ورود به منزل آنها همسرش را به قتل رسانده و وي در اين حادثه هيچ دخالتي نداشته است. هيچ كدام از اين مدارك در دادگاهي كه در سال ۱۹۸۹ بارتلت را گناهكار تشخيص داد در اختيار اعضاي هيأت منصفه يا دادستاني قرار نگرفت. در دادگاهي كه در سال ۲۰۰۱ نيز تشكيل شد تنها مدارك اندكي در اختيار اعضاي هيأت منصفه قرار گرفت. اين بار و در دادگاه سوم شاهدان عيني بسياري در جايگاه شهود قرار گرفته عليه نوجواني كه بارتلت ادعا مي  كند همسرش را به قتل رسانده است شهادت دادند. در زمان قتل مقتوله اين نوجوان شاگرد يكي از دختران بارتلت بوده است. با وجود مدارك نسبتاً  مستدلي كه اين بار در اختيار دادگاه قرار گرفت اما اعضاي هيأت منصفه اين بار نيز داستان دادستان پرونده را به ادعاهاي متهم ترجيح دادند.
به گفته پزشكي قانوني بيش از شصت ضربه چاقو كه به نقاط مختلف بدن لي جونز وارد شده بود منجر به فوت وي شده است. بارتلت در خصوص روز حادثه ادعا كرده است كه صداي همسرش را از حمام منزل شنيده كه فرياد مي كشيده است و زماني كه سراسيمه خود را به حمام رسانده با بدن نيمه جان همسرش روبه رو شده است. بارتلت ادعا كرده كه پيش از اين به هيچ وجه صداي جيغ  يا فريادهاي همسرش را كه تقاضاي كمك كند نشنيده است.
يكي از اعضاي هيأت منصفه پس از پايان جلسه در مصاحبه اي مطبوعاتي در خصوص اين پرونده گفت: پرونده بسيار پيچيده اي بود كه خوشبختانه اعضاي هيأت منصفه به خوبي از عهده آن برآمدند.
يكي ديگر از اعضاي هيأت منصفه نيز ادعا كرد كه داستاني كه بارتلت در خصوص شخص سومي مطرح كرده است به هيچ وجه با مدارك موجود همخواني ندارد.
پيش از اين دادگاه در سال ۲۰۰۱ بارتلت را به ۲۵ سال حبس محكوم كرده بود كه با احتساب مرخصي هايي كه به دليل خوش رفتاري به وي داده شده بارتلت بايد سه سال ديگر در حبس باشد.
زماني كه سخنگوي هيأت منصفه رأي اعضا را اعلام كرد بارتلت كه دستان دختر ارشد خود را در دست داشت به آرامي سرش را تكان داده و در جايگاه متهم قرار گرفت.
دختر بارتلت پس از پايان دادگاه در حالي كه به شدت مي گريست، گفت: اين منصفانه نيست، پدر من بي گناه است.
در دو دادگاه گذشته، بارتلت وكيل مدافع داشت اما اين بار وي به تنهايي به دفاع از خود پرداخت.

دستگيري بستگان قلابي مسئولان دولتي
گروه حوادث: افرادي كه خود را به عنوان يكي از بستگان مسئولان دولتي در اسلامشهر معرفي و از اين طريق دلالي مي كردند، دستگير شدند.
احمد خان بيگي، دادستان شهرستان اسلامشهر در اين باره گفت: تعدادي از افراد شياد با تردد در مقابل مكان هاي شلوغ مثل بانك ها پس از آشنايي با مردمي كه خواستار تسريع در حل مشكل و اموراتشان بودند مدعي مي شدند كه با رئيس اداره مربوطه نسبت فاميلي دارند و پس از دريافت مبلغ زيادي از مردم با استفاده از كلاهبرداري و جعل اسناد از متقاضي اخاذي كرده و سپس متواري مي شدند.
وي افزود: تعدادي از اين دلالان با همكاري واحدهاي حفاظت و اطلاعات اسلامشهر دستگير شده اند و تعدادي از آنها نيز متواري هستند.
خان بيگي مدعي شد: در اعترافات متهمان تعدادي از آنها وابستگي شان به مسئولان صحت داشت و چندي از مسئولان شهرستان اسلامشهر به همين منظور به همراه عاملان ديگر دستگير و محاكمه و پرونده اين افراد به صورت غيرعلني در دست بررسي است و پس از تكميل نهايي جزئيات آن از طريق رسانه ها به اطلاع شهروندان خواهد رسيد.

شكايتي براي دريافت ديه حادثه مسجد ارگ ارائه نشده است
گروه حوادث: تاكنون شكايتي مبني بر دريافت ديه از مقصر يا مقصران احتمالي حادثه  آتش سوزي مسجد ارگ در دادسراي جنايي تهران تنظيم نشده است.
بازپرس شعبه  هفتم دادسراي جنايي در اين رابطه بيان داشت: پرونده  اين حادثه از اوايل اسفند ماه سال گذشته به يك هيأت كارشناسي جهت بررسي دقيق و ارائه  نظر كارشناسي ارجاع شده و طبق مدت معمول دو ماهه نظر قطعي آنان اعلام خواهد شد.
حسيني افزود: در صورت شناسايي مقصر يا مقصران، اولياي دم مي توانند تقاضاي شكايت و درخواست ديه كنند اما تاكنون هيچ يك از آنان چنين درخواستي نداشته اند؛ علي رغم اين كه چند شكايت از جانب آنان مبني بر رسيدگي دقيق تر پرونده و يافتن علت اصلي و مقصران احتمالي وجود دارد.
وي گفت: در صورتي كه اولياي دم درخواست ديه كنند پرونده  در جريان تازه اي قرار مي گيرد و تا رسيدن به نتيجه  نهايي ادامه خواهد داشت.
تحقيقات توسط هيات كارشناسي و دادسراي جنايي تهران در اين زمينه ادامه دارد.

سارق حرفه اي كابل هاي برق حين سرقت
به علت برق گرفتگي جان باخت
ايسنا: سارق حرفه اي كابل هاي برق حين سرقت به علت برق گرفتگي جان باخت.
عليرضا دلاوري، رئيس ايستگاه مركزي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: طبق اعلام مركز فوريت هاي پليس ،۱۱۰ مأموران اين ايستگاه به محل حادثه در ده عباس مراجعه و نسبت به انتقال مصدوم اقدام كردند.
به گفته وي علت فوت «محمد . پ» ۲۷ ساله برق گرفتگي با برق فشار قوي بوده و انگيزه متوفي از اقدام فوق توسط عوامل انتظامي در حال بررسي است.
شايان ذكر است، يك شاهد عيني و بومي روستاي ده عباس اين فرد را معتاد و سارق معرفي كرد و اظهار داشت: متوفي براي تأمين هزينه اعتياد اقدام به سرقت كابل هاي برق اداره برق مي كرد.
گفتني است با همكاري مأموران سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني، اداره برق ، اورژانس و مأموران ويژه فوريت هاي پليس ۱۱۰ اسلامشهر متوفي از محل بالاي دكل برق فشار قوي به پزشك قانوني منتقل شد.

نحسي فقر نوجوان ۱۴ ساله را به كام مرگ برد
گروه حوادث: نحسي فقر در سيزدهمين روز بهار ۸۴ نوجوان چهارده ساله اي را به كام شعله هاي مرگ برد. «عبدالله» روز گذشته در حياط خانه شان در سمنان خود را در جلوي چشم اعضاي خانواده اش به آتش كشيد.
او در حالي كه به خاطر شدت جراحات ناشي از خودسوزي با نفت دچار ۴۵ درصد سوختگي شده و وضعيت جسماني وخيمي يافته است به خبرنگار ايسنا گفت: هيچ وقت نمي توانستم براي خود چيزي بخرم و اگر خواسته هايم را به پدربزرگم مي گفتم به شدت كتك مي خوردم.
وي درباره انگيزه اقدام به خودسوزي خود گفت: روز سيزدهم از پدربزرگم خواستم كه براي تفريح به بيرون برويم اما باز هم پاسخ پدر بزرگ منفي بود و زماني كه به شدت اصرار كردم او عصباني شد و با يك ميله آهني شروع به كتك زدنم كرد.
اين نوجوان در ادامه افزود: وقتي از كتك هاي پدر بزرگ فرار كردم، تنها راه رهايي از اين فقر و بدبختي را مرگ دانستم و با ريختن نفت بر روي خودم قصد داشتم از اين شرايط خلاص شوم.

اخبار كوتاه
پسري قاتل مادرش را به طور اتفاقي
شناسايي كرد

گروه حوادث: پسري، قاتل مادرش را در پيست ديزين شناسايي كرد و موضوع را به نيروي پليس اطلاع داد.
به گزارش خبرنگار ما، در پاييز سال گذشته زني كه در خيابان آيت الله كاشاني قصد سوار شدن به خودروي پرايد خود را داشت با تهديد مردي كه اسلحه اي را به سمت او نشانه رفته بود مواجه شد كه به خاطر ممانعت از دادن سوئيچ، با شليك اسلحه مرد مهاجم، به شدت مجروح شد و جان باخت.
براساس اين گزارش، پس از وقوع اين حادثه، پرونده اي در دادسراي جنايي تهران تشكيل و تلاش براي دستگيري متهم آغاز شد.
چندي پيش زماني كه فرزند مقتول از پيست ديزين عبور مي كرد، به صورت اتفاقي قاتل مادر خود را به همراه چهار تن از دوستانش در خودروي مسروقه شان ديد و موضوع را به پليس اطلاع داد.پس از حضور نيروي پليس در محل و طي يك تعقيب و گريز، خودروي مسروقه متوقف و سرنشينان آن دستگير شدند و طي بازجويي ها و تحقيقات، مهدي سارق خودرو و قاتل زن، علاوه بر اعتراف به اين جرم، به سرقت هاي متعدد ديگري نيز اعتراف كرده است.
تحقيقات در دادسراي جنايي تهران براي شناسايي علت حقيقي قتل و سرقت خودرو و همچنين شناسايي دوستان متهم ادامه دارد.
دستگيري كلاهبرداران ۴۰۰ ميليون توماني
پليس: كارآگاهان اداره آگاهي شهرستان تبريز موفق شدند اعضاي يك باند جعل و كلاهبرداري را در شهرستان تبريز شناسايي و دستگيري كنند.
مأموران اداره آگاهي شهرستان تبريز پس از ماهها تحقيق موفق شدند يك باند بزرگ جعل و كلاهبرداري را كه بيش از ۴۰۰ميليون تومان از شهروندان تبريز كلاهبرداري كرده بودند، شناسايي و دستگير نمايند.
بر پايه اين گزارش ، پليس در بازرسي از منزل افراد دستگير شده تعداد ۱۴ دستگاه تلفن همراه، چندين فقره دسته چك مربوط به بانكهاي مختلف، انواع مهرهاي جعلي اداره ثبت احوال و اتحاديه صنوف تبريز به همراه تعداد زيادي پروانه كسب سفيد، كارت پايان خدمت و مدارك جعلي ديگر به دست آمده است.
همچنين در تحقيقات به عمل آمده مشخص شده است كه دونفر اعضاي اصلي اين باند با مدارك جعلي اقدام به افتتاح حساب جاري در بانك هاي مختلف نموده و با صدور و فروش بيش از ۲۰۰ برگ چك بلا محل به ارزش چهار صد ميليون تومان از اصناف ، كسبه و اشخاص حقيقي كلاهبرداري كرده اند.
پرونده اين كلاهبرداري ها براي رسيدگي به مراجع قضايي ارسال شده است.

زورگيران مسلح در دام پليس
پليس: ماموران انتظامي تهران بزرگ سه زورگير را با يك قبضه اسلحه كمري قلابي در جاده مخصوص تهران - كرج به دام انداختند.
ماموران انتظامي تهران بزرگ هفته گذشته هنگام گشت زني در جاده مخصوص تهران - كرج به سرنشينان يك دستگاه خودرو پيكان مظنون شده و دستور ايست دادند اما آنها بدون اعتنا به فرمان پليس از محل متواري شدند.
ماموران نيز پس از تعقيب و گريز و شليك چند تير هوايي موفق شدند اين خودرو را توقيف و هر ۳ سرنشين را دستگير كنند.
در بازرسي از وسايل متهمان يك قبضه اسلحه كمري قلابي و يك چاقو به دست آمد.
آنان در بازجويي هاي انجام شده به يك فقره زورگيري از مسافران، در همان روز اعتراف كردند. بازجويي از اين متهمان در اداره آگاهي مركز همچنان ادامه دارد.

كشف بيش از ۸۰ ليتر
مشروبات الكلي دست ساز

ايسنا: با تلاش مأموران نيروي انتظامي فارس بيش از ۸۰ ليتر مشروبات الكلي دست ساز در شيراز كشف شد.
سرهنگ طباطبايي، معاون اجتماعي و ارشاد فرماندهي نيروي انتظامي استان فارس گفت: بر اساس گزارشهاي مردمي و با تلاش ماموران مديريت اطلاعات فرماندهي شهرستان شيراز ضمن بازرسي از منزل مسكوني فردي مظنون به تهيه و توزيع مشروبات الكلي مقدار ۱۲۰۰ ليتر مخمر و ۸۰ ليتر مشروبات الكلي و تعدادي وسايل تهيه و توليد مشروبات كشف و ضبط و متهم نيز دستگير شد.وي گفت: در ادامه اجراي مانورهاي شهري در شيراز تعداد ۴۰ معتاد، ۱۲ مزاحم خياباني، اراذل و اوباش و ۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسيكلت دستگير و ضبط شدند.
سرهنگ طباطبايي اضافه كرد: ماموران نيروي انتظامي در بازرسي از منزل فردي مظنون به توزيع مواد مخدر مقدار ۸۰۰/۱۹ كيلوگرم ترياك و تعدادي اسلحه كشف كردند. وي اضافه كرد: در همين زمينه ۵ نفر نيز دستگير شدند.

مرگ عجيب نوجوان ۱۶ ساله
پليس: يك نوجوان ۱۶ ساله روز گذشته بر اثر سقوط در رودخانه سفيد رود در شهرستان رشت جان خود را از دست داد.
نوجوان ۱۶ ساله اي به نام سعيد به همراه دو دوست خود، روز گذشته براي تفريح و گردش به حاشيه رودخانه سفيد رود در شهرستان رشت رفت.
آن سه مشغول گردش در حوالي رودخانه بودند كه متوجه يك الاغ بدون صاحب شدند و تصميم گرفتند سوار آن شوند و به سمت ديگر رودخانه بروند.
آنها تا ميانه هاي رودخانه پيش رفته بودند كه صاحب اين چهارپا از راه رسيد و با فرياد هاي مكرر از آنها خواست تا الاغ او را رها كنند كه در اين هنگام، سعيد به داخل رودخانه پرت شد و جريان آب او را با خود برد.
گفتني است، تلاش دوستان سعيد نيز به علت شدت جريان آب، براي نجات او نتيجه نداد.پس از بروز اين اتفاق، آن دو بلافاصله ماموران كلانتري ۱۴ لوشان را در جريان وقوع اين حادثه قرار دادند و ماموران نيز صبح امروز توانستند جسد سعيد را در محله جمال آباد از آب بيرون بكشند.
گفتني است، جسد سعيد تحويل خانواده اش شده است و خانواده او از كسي شاكي نيستند.

دستگيري سارق خودرو
چند ساعت پس از ارتكاب جرم

گروه حوادث:يك سارق سابقه دار خودرو روز گذشته چند ساعت بعد از سرقت خودرو به دام ماموران افتاد.
فردي روز گذشته با مراجعه به كلانتري ۱۴ شهدا شهرستان اردبيل، به ماموران خبر داد كه خودروي او سرقت شده است.او در اين رابطه گفت: خودروي پيكانم را در خيابان بعثت پارك كرده بودم، اما وقتي به آنجا مراجعه كردم از آن خبري نبود و به شخصي به نام ايوب- ج در اين مورد مظنون هستم و از او شكايت دارم.
با اظهارات اين فرد، ماموران بلافاصله پس از اخذ مشخصات خودرو تحقيقات خود را با اجراي طرح مهار و كنترل كليه راه هاي مواصلاتي استان شروع كردند تا اينكه ماموران كلانتري ۱۱ شهرستان نمين ساعتي بعد از دريافت اين خبر در اتوبان اردبيل- آستارا خودروي مذكور را مشاهده و پس از توقيف آن، سارق را دستگير كردند.
ماموران ايوب را كه راننده اين خودرو بود، براي بازجويي به كلانتري منتقل كردند و مشخص شد كه او از سارقان سابقه دار است.
گفتني است، متهم در مراحل بازجويي به جرم خود اعتراف كرد و پس از تشكيل پرونده به مقامات قضايي تحويل داده شد.

ناصر سراج:
با مشخص شدن قانون هيات منصفه به پرونده هاي مطبوعاتي رسيدگي كنيم
ايسنا: رئيس دادگاه هاي كيفري استان تهران، از روند انباشت پرونده هاي مطبوعاتي به دليل مشخص نبودن قانون هيات منصفه اظهار تأسف كرد.
ناصر سراج اظهار داشت: هر روز شاهد آن هستيم كه شاكيان و متشاكيان پرونده هاي مطبوعاتي به دادگاه مراجعه مي كنند اما به دليل مشخص نبودن وضعيت قانون هيات منصفه امكان رسيدگي به پرونده هاي آنها وجود ندارد.
وي اضافه كرد: در صورت مشخص شدن و معرفي اعضاي هيات منصفه، اين قابليت وجود دارد تا ظرف يكي دو ماه به همه  پرونده هاي مطبوعاتي رسيدگي شود.

سخنگوي قوه قضاييه تأكيد كرد
برخورد جدي دستگاه قضايي با مقصران ورزشگاه آزادي
مهر:  بزودي مقصران كشته شدن ۷ نفر از جوانان در ورزشگاه آزادي تهران معرفي خواهند شد و دستگاه قضايي برخورد لازم را با آنها خواهد كرد .
جمال كريمي راد با بيان اين مطلب افزود : هيأتي از سوي دادسراي تهران براي بررسي موضوع كشته شدن ۷ نفر جوان در ورزشگاه آزادي در روز بازي ايران و ژاپن تعيين شده است تا بررسي هاي لازم در خصوص كشته شدن اين افراد صورت گيرد.
وي در ادامه افزود : طي روزهاي آينده هيأت مربوطه نظر كارشناسي خود را در اين خصوص اعلام مي كند و مقصران اصلي در اين حادثه مشخص خواهد شد.
سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد: دستگاه قضايي به طور حتم برخورد جدي با مقصران اين حادثه خواهد داشت و مجازات هاي لازم را در صورتي كه اين امر متوجه افرادي باشد تعيين خواهد كرد.

اعدام يا حبس ابد
سايت جنايي: دادستان فدرالي كه رسيدگي به پرونده بمب گذاري در كلينيك سقط جنين را بر عهده دارد قصد دارد اعضاي هيأت منصفه را متقاعد سازد كه اريك رادولف كه عامل بمب گذاري در اين كلينيك است در چندين بمب گذاري ديگر نيز دست داشته است.
در صورتي كه دادستان پرونده بتواند اعضاي هيأت منصفه را متقاعد سازد كه اريك در بمب گذاري در بيرمنگام در سال ۱۹۹۸ دست داشته است اريك با مجازات اعدام روبه رو خواهد شد. دادستان اين پرونده در آخرين دادخواستي كه عليه اريك تنظيم كرده ادعا كرده است كه ديدگاه هاي اريك در خصوص مخالفت سرسختانه با سقط جنين و ارتباط وي با ساير افرادي كه مخالف اين امر هستند به خوبي مي تواند بيانگر انگيزه وي از اين عمل باشد. با اين وجود وكيل مدافع اريك اعتقاد دارد كه مطرح كردن عقايد متهم به عنوان انگيزه وي از ارتكاب جرم در حقيقت پايمال كردن اولين حقوق قضايي هر متهم است. علاوه بر اين وكيل مدافع اريك قصد دارد تا حد ممكن اعضاي هيأت منصفه را از افكار ضد همجنس گرايي و ضديهودي گري اريك دور نگاه دارد.
قرار است اولين جلسه جهت تعيين اعضاي هيأت منصفه دادگاه اريك هفته آينده تشكيل شود. اريك همچنين متهم است كه با بمب گذاري در المپيك آتلانتا در سال ۱۹۹۶ منجر به مرگ يك زن شده است. ديگر اتهام وي بمب گذاري در مترو آتلانتا و همچنين يك كلوب مخصوص همجنس گرايان در سال ۱۹۹۷ است. پليس سرانجام پس از پنج سال تعقيب و گريز توانست وي را در سال ۲۰۰۳ بازداشت كند.
پس از تعيين اعضاي هيأت منصفه دادگاه اريك جهت رسيدگي به تك تك اتهامات وي تشكيل خواهد شد.

حادثه در جهان
كشف اجساد ۱۵۰ سگ
سايت جنايي: كارگر ساختماني كه در حال عبور از يك جاده دور افتاده در گيت سيتي ايالت ويرجينيا بود با كيسه هاي حاوي اجساد حداقل ۱۵۰ سگ روبه رو شد.
كريس هولدر كه مسئوليت اين پرونده را برعهده دارد در مصاحبه اي مطبوعاتي پس از حضور در محل در اين باره گفت: صحنه بسيار باور نكردني است. اجساد بيش از ۱۵۰ سگ از گونه هاي متفاوت كه برخي از آنها كاملاً سلاخي شده اند. به نظر مي رسد كه شخص يا اشخاصي اين سگ ها را كشته و اجساد آنها را در اين محل دور افتاده رها كرده اند.
اجساد اين سگ ها در كيسه هاي پلاستيكي گذاشته شده بود و داخل اين كيسه ها مقادير زيادي غذاي سگ و همچنبن اسباب بازيهاي متعدد قابل مشاهده بود. به گفته مأمور تحقيق پرونده از مرگ اين سگ ها بيش از پنج روز مي گذرد. پليس تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه آغاز كرده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |