شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۰ - Apr 23, 2005
ارزيابي كارنامه دو  سال فعاليت مديريت شهري تهران
چمران: گزارش شهرداري اميدواركننده و رضايتبخش بود
000420.jpg
شهرداري در حوزه هاي مختلف شهري از جمله حمل و نقل و ترافيك، خدمات عمومي، شهرسازي ايجاد فضاي سبز و مديريت شهري اقدامات ارزنده اي انجام داده و تحول بسيار خوبي در اين زمينه ها به وجود آمده است

گروه شهري: رئيس شوراي اسلامي شهر تهران گفت: گزارش هفته گذشته شهردار تهران در جلسه علني شوراي شهر، صادقانه، منطقي، علمي و بيانگر گسترش فعاليت ها و بهبود عملكرد شهرداري در عرصه هاي مختلف شهري و خدمت رساني به مردم است. مهندس مهدي چمران در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: مواردي كه دكتر محمود احمدي نژاد در گزارش خود به شوراي شهر به آنها اشاره داشت حاكي از اجراي طرح هاي شهري در راستاي رويكردها و سياست گذاري هاي مديريتي دومين دوره شوراي شهر بوده و براي اعضاي شوراي شهر رضايتبخش و اميدواركننده است.
به گفته رئيس شوراي شهر اين گزارش نشان داد كه شهرداري در حوزه هاي مختلف شهري از جمله حمل و نقل و ترافيك، خدمات عمومي، شهرسازي، ايجاد فضاي سبز، مديريت شهري، بهبود نگرش عمومي به عملكرد شهرداري، مسايل فرهنگي، توجه به مشكلات جوانان، ورزش و كاهش مشكلات مردم در مراجعه به شهرداري اقدامات ارزنده اي را انجام داده و تحول بسيار خوبي در اين زمينه ها به وجود آمده است.
چمران در عين حال گفت: تهران به لحاظ عقب ماندگي ها و مشكلات بسيار زيادي كه از گذشته باقي مانده است به كار و تلاش فراوان نياز دارد كه شايد در كوتاه مدت و به ويژه بدون همكاري ساير دستگاهها و سازمانها نتوان كار زياد و مهمي را انجام داد و يكباره مشكلات را برطرف ساخت.
وي افزود: گرچه در اين مدت در تهران نسبت به قبل كارهاي بسيار زيادي انجام شده و برخي انتظارها تا حدي برآورده شده است ولي اميدواريم شهرداري توفيق بيشتري در خدمت رساني به مردم داشته باشد.

شهردار تهران خبر داد
انتقال نمايشگاه بين المللي تهران
به شهر آفتاب در جوار مرقد امام خميني(ره)
000411.jpg
گروه شهري: هماهنگي بين سازمانها و وزارتخانه ها به منظور احداث بزرگترين نمايشگاه بين المللي تهران تحت عنوان «شهر آفتاب» در جوار مرقد امام خميني(ره) مراحل نهايي خود را مي گذراند.
به گفته دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران به زودي خبرهاي خوبي در مورد توافقات انجام شده بر روي مجموعه بزرگ نمايشگاهي «شهر آفتاب» به گوش مردم خواهد رسيد.
شهردار تهران پنجشنبه گذشته در حاشيه ملاقات مردمي خود از شهرداري منطقه ۱۹ از بابت پايان يافتن نابسامانيهاي موجود در حريم شهر تهران در نتيجه تصويب لايحه تعاريف محدوده و حريم شهر و روستا در شور اول مجلس شوراي اسلامي، اظهار اميدواري كرد و گفت: تعاريف موجود در زمينه محدوده خدمات شهري، حريم حوزه استحفاظي و ارتباط آنها با يكديگر به دليل برخورداري از قالبهاي گوناگون موجب تفسيرهاي متفاوت و تصميمات بعضاً متضادي مي شد، لذا سال گذشته دولت محترم لايحه اي را به مجلس شوراي اسلامي تقديم كرد كه بر مبناي آن تعاريف مختلف در قوانين جمع آوري و به جاي آن تعريف جامعي از محدوده خدماتي و حريم شهرها ارائه شد.
احمدي نژاد در پاسخ به اين سئوال خبرنگار ما كه آيا در صورت تصويب اين لايحه در شور دوم مجلس شوراي اسلامي باز هم شاهد احداث شهرهايي نظير اسلامشهر در حاشيه و حريم شهر تهران خواهيم بود يا خير گفت: تلاش بر اين است كه اين اتفاقات نيافتد اما بالاخره اسلامشهر نيز به عنوان يك شهر نسبتاً بزرگ شكل گرفته و بايد آن را با ارائه انواع خدمات به سمت آباداني و رفاه لازم براي شهروندانش سوق داد.
وي افزود: حفظ حريم به مفهوم اين است كه زمينهاي كشاورزي، باغات و فرصتهاي محيط زيستي را حفظ نماييم اما به طور مطلق نمي توانيم مانع تشكيل كانونهاي جمعيتي شويم چرا كه در هر حال جابجايي جمعيت انجام مي شود، منتهي اگر اين جابجايي در چارچوب اصول شهرسازي با مطالعه و براساس حفظ منافع صورت گيرد، به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. احمدي نژاد در مورد ضرورت احداث گورستانهاي جديد در شهر تهران گفت: بهشت زهرا از دهها سال قبل تنها گورستان شهر تهران به شمار مي رود اما از آنجا كه شهر رو به گسترش است تمركز دفن اموات شهر تنها در اين نقطه عزاداران را دچار مشكل رفت و آمد، ترافيك و هزينه هاي مرتبط با آن كرده است.شهردار تهران ادامه داد: با توجه به اين كه ظرفيت بهشت زهرا محدود مي باشد، بهترين راه حل، توزيع گورستانهاي شهر در مكانهاي متعدد است. در همين راستا و از يك سال و نيم قبل كار مطالعه بر روي مكان يابي اين گورستانها آغاز و به دنبال آن دو نقطه در شرق و غرب شهر تهران شناسايي شد. وي كار شناسايي و مكان يابي گورستانها را به لحاظ محيط زيستي، توپوگرافي، آب، تأسيسات زيربنايي، موقعيت و ارتباطات شهري، فاصله محل و تردد روندي پيچيده دانست و گفت: در اين زمينه مطالعات به پايان رسيده و قرار است در اجراي اين پروژه غير از شهرداري بخش هاي عمومي و خصوصي هم سرمايه گذاري و مشاركت داشته باشند كه چون فرصت براي عقد قرارداد محدود بود اين لايحه در قالب دو فوريت براي تصويب تقديم شوراي اسلامي شهر تهران شد.
احمدي نژاد خبر داد: مجموعه اي از پروژه هاي شهري با سرعت در دست اجراست از جمله رفع موانع اجرايي بزرگراه نور و حل مشكل سه راه نعمت آباد كه از گره هاي بسيار سنگين ترافيك شهر تهران به شمار مي رود.وي ادامه داد: با اجراي سه دوربرگردان و اتمام بزرگراه نور، اتصال بزرگراه نواب از سمت غرب به ميدان جهاد ميسر خواهد شد و اميدواريم در جريان مراسم سالگرد رحلت امام خميني(ره) مردم بتوانند از اين مجموعه به طور كامل استفاده كنند.شهردار تهران از بزرگراه تندگويان به عنوان بزرگراهي كه كار اتصال جنوب شهر به شمال و شرق تهران را فراهم مي كند نام برد و گفت: با اجراي چهار دوربرگردان در اين بزرگراه و حذف چراغ قرمزها و احداث دو دوربرگردان ديگر در ميدان بهمن و تقاطع شهيد رجايي _ بعثت بزرگراه تندگويان تا تقاطع ترمينال جنوب فاقد چراغ راهنمايي است و همه كساني كه از جنوب شهر در حركتند با عبور از بزرگراه صالح آباد و تندگويان تا ابتداي بزرگراه بعثت و تقاطع شهيد رجايي با هيچ چراغ قرمزي مواجه نخواهند شد.

انتشار آلاينده هاي سيمان
000414.jpg
آسمان آبي ايران _ كارخانه سيمان تهران سالانه دو هزار تن آلاينده به هواي تهران منتشر مي كند.
با يك بررسي كه اخيرا در مورد نقش كارخانه سيمان تهران در آلودگي شهر تهران صورت گرفته مشخص شده اين كارخانه سالانه يك هزار و ۹۸۲ تن آلاينده در هواي تهران منتشر مي كند كه اين تناژ نسبت به كل آلاينده هاي منتشر شده در شهر تهران حدود
۹۴/۰ درصد است.براساس اين گزارش، اين آلودگي نسبت به كل درصد ممكن است اندك باشد اما بررسي ها نشان مي دهد گازهاي خروجي از كوره هاي سيمان حاوي فلزات سنگيني است كه در كلينكر سيمان وجود دارد و غلظت موجود در آنها نيز براي محيط زيست خطرناك است.

آخرين مهلت خودروهاي شخصي
000426.jpg
گروه شهري: تمام مسافربرهاي شخصي كه تا كنون نسبت به اخذ مجوز و پلاك موقت اقدام نكرده اند بايد تا تاريخ
۱۵/۴/۸۴ با مراجعه به سازمان تاكسيراني نسبت به تكميل فرمهاي مربوطه و تشكيل پرونده به منظور اخذ مجوز اقدام كنند. در صورت عدم مراجعه مسافر بر هاي شخصي در مهلت مقرر، بر اساس هماهنگي بعمل آمده با معاونت راهنمايي و رانندگي از جابجايي مسافرتوسط آنها جلوگيري خواهد شد.همچنين اين سازمان اعلام كرد: آن دسته از مالكين تاكسي كه بنا به دلايلي قادر به فعاليت تمام وقت در امر سرويس دهي به شهروندان نيستند، مي توانند از تاريخ
۱۵/۲/۸۴ با مراجعه به پذيرش اين سازمان و معرفي افراد واجد شرايط بعنوان راننده كمكي، نسبت به اخذ مجوز لازم و فعاليت مستمر تاكسي خود اقدام كنند.

آيين هاي روز زمين پاك در تهران برگزار شد
بادبادك هاي بازيافتي در آسمان پارك پرديسان
000408.jpg
آسمان آبي ايران - همزمان با روز جهاني زمين جشنواره روز زمين پاك با حضور هزاران كودك تهران در پارك طبيعت پرديسان تهران برگزار شد.
معاون رئيس جمهور و رئيس حفاظت محيط زيست در حالي كه به منظور بازديد از جشنواره زمين پاك در پارك پرديسان حضور يافته بود گفت: «حفظ محيط زيست فقط وظيفه دولت نيست بلكه تك تك شهروندان در اين خصوص وظيفه دارند و بايد همه دست به دست هم دهند تا محيط را از زباله و ساير آلاينده ها پاك كنند.»
معصومه ابتكار در ادامه افزود: «حفظ جنگل ها و مراتع و پاكيزگي رودخانه ها و درياچه ها مستلزم يك حركت ملي و بسيج اجتماعي است و در شان ايرانيان نيست وقتي به طبيعت مي روند پسماندها و زباله هاي خود را پراكنده كنند كه متاسفانه اين اتفاق در روز ۱۳ فروردين بسيار نمود داشت.»جشنواره زمين پاك كه از روز دوشنبه در پارك طبيعت پرديسان تهران آغاز به كار كرده بود، ديروز و در آخرين روز جشنواره با پرواز بادباك هاي ساخته شده از مواد بازيافتي توسط كودكان به كار خود پايان داد.
به گفته دبير اجرايي جشنواره زمين پاك تاكنون بيش از يكصد هزار نفر در مراسم جشنواره زمين پاك شركت كرده اند كه بيشتر شركت كنندگان را زنان و كودكان تهراني تشكيل مي دادند.

پليس بزرگراه
000417.jpg
گروه شهري: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز به كار پليس بزرگراه ها خبر داد.سرتيپ حسين ساجدي نيا با بيان اين مطلب كه از روز شنبه (امروز) گروه هايي از مأموران راهنمايي و رانندگي در ۹ بزرگراه منتهي به تهران مستقر مي شوند، هدف از ايجاد آن را جلوگيري از سوانح ، كاهش و رسيدگي سريع به تصادفات و كنترل تخلفات دهگانه اعلام كرد.
وي همچنين از اجراي چند طرح جديد خبر داد و برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف را ازجمله اين طرح ها برشمرد و افزود: تلاش مي كنيم تخلفاتي چون حركت در جهت خلاف، توقف در پياده روها و گذر از آن، حركت مارپيچ، نداشتن كلاه ايمني و پلاك را كنترل كنيم.

نگاه
000423.jpg
داود كاظمي

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |