دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۷ - May 2, 2005
زنان كارمند صاحب فرزندان زير پنج سال
۲۰ هزار تومان دريافت مي كنند
گروه اجتماعي: به  پيشنهاد مركز امور مشاركت  زنان ، از اين  پس  كارمندان  زني  كه  داراي  فرزندان  زير پنج  سال  هستند، براي  استفاده  از مزاياي  مهد كودك ، به  ازاي  هر كودك  (حداكثر تا سه  فرزند) ماهانه  مبلغ  دويست  هزار ريال  دريافت  مي كنند.
به  گزارش  روابط عمومي  مركز امور مشاركت  زنان  نهاد رياست  جمهوري ، اين  تصميم  به  موجب  بند ۱۰ ضوابط اجرايي  بودجه  سال  ۱۳۸۴ كل  كشور، مصوب  ۲۸ فروردين  ماه  هيات  وزيران  گرفته  شده  است .
بر اساس  اين  گزارش ، از اين  پس  دستگاههاي  اجرايي  كه  مهد كودك  ندارند، موظف  هستند، براي  بانوان  شاغل  خود كه  فرزند زير پنج  سال  دارند، حداكثر مبلغ  دويست  هزار ريال  در اعتبارات  خود پيش بيني  كنند.
در ضوابط اجرايي  سالهاي  گذشته ، صرفا مبلغ  ۲۰ هزار ريال  به  ازاي  هر كودك  كه  از مزاياي  مهد كودك  استفاده  مي كردند، در موافقتنامه ها منظور شده  بود.

ايدز در مناطق مرزي خطرآفرين شده است
جواناني كه به كشورهاي همسايه رفت و آمد مي كنند بايد بدانند كه رفتارهاي پر خطر چه مضراتي براي آنها دارد
001137.jpg
گروه اجتماعي- ليلا خاكسار: آمار مبتلايان به ايدز براساس گزارش هاي مختلف در ايران رو به افزايش است و روند بيشترين درصد بيماران مبتلا به ايدز را كه معتادان تزريقي تشكيل مي دادند به سمت رفتارهاي جنسي تغيير پيدا كرده است.
بنابه اظهارات كارشناسان اداره ايدز وزارت بهداشت، نقاط مرزي كشور از جمله نقاطي است كه به دليل تردد افراد مختلف از كشورهاي ديگر و وجود مسافران، مي بايست تحت كنترل بيشتري قرار گيرد و علاوه بر آموزش ها و مشاوره هاي همگاني كه براي عموم وجود دارد در اين مناطق توجه بيشتري به اين موضوع بشود.
بنابه اظهارات يكي از كارشناسان اداره ايدز مرزهاي شرقي به دليل بحث مواد مخدر و راه هاي عبور اين مواد در معرض خطر هستند و مرزهاي شمالي به دليل ورود مسافران از نقاط مختلف كه با رفتارهاي مختلف فرهنگي به كشور راه پيدا مي كنند.
مينو محرز عضو كميته كشوري مبارزه با ايدز نيز گفت: بيماري ايدز در مناطق مرزي كشور در حد خطرناكي رشد پيدا كرده و اين به دليل رفت و آمد آزادانه جوانان به كشورهاي همسايه است.
وي گفت: جواناني كه به كشورهاي همسايه رفت و آمد مي كنند بايد بدانند كه رفتارهاي پر خطر چه مضراتي براي آنها دارد و از چنين ارتباطاتي بايد بپرهيزند.
محرز همچنين افزود: علاوه بر آموزش در سراسر كشور آموزش تماس جنسي سالم به جواناني كه در اين مناطق تردد مي كنند ضروري به نظر مي رسد و مي تواند منجر به كاهش اين بيماري  شود.
عضو كميته كشوري مبارزه با ايدز افزود: صدا و سيما و رسانه ها بهترين وسيله براي آموزش به جوانان هستند.
مسئول پروژه ايدز سازمان ملل نيز در ايران گفت: متأسفانه بسياري از افراد نسبت به اين بيماري و شيوه هاي انتقال آن اطلاعات دقيقي ندارند و به همين دليل دانش آموزان مبتلا به ايدز از مدارس اخراج مي شوند و همچنان در دنيا ديد منفي نسبت به بيماري ايدز وجود دارد و ايران در اين خصوص هنوز در ابتداي راه است.

۶۵ درصد كارگران نانوايي بهداشت فردي را رعايت نمي كنند
فارس: براساس بررسي هاي انجام شده از نانوايي هاي سراسر كشور فقط ۳۵ درصد كارگران اين صنف موازين بهداشت فردي را رعايت مي كنند و حدود ۶۵ درصد كارگران نانوايي ها اصلا توجهي به رعايت اصول بهداشت فردي ندارند.
ناصر فلاحي مسئول اداره سلامت مواد غذايي وزارت بهداشت افزود: بررسي وضع بهداشت اصناف مختلف نشان مي دهد كه اين صنف در تمام زمينه ها از ساير صنوف عقب تر است به طوري كه در زمينه شاخص بهداشت محيط و ساختمان محل عرضه نان، نانوايي ها ۲۰ درصد از ساير صنوف عقب تر هستند و در زمينه رعايت اصول بهداشت فردي و پرسنل ۷۰ درصد نسبت به ساير اصناف وضعيت بدتري دارند.
وي گفت: مسئله اي كه كنترل رعايت اصول بهداشت فردي را در نانوايي ها با مشكل مواجه مي كند اين است كه بيشتر كارگران نانوايي ها ثابت نيستند و به خصوص در شهرهاي بزرگ تقريبا هر سه ماه يكبار بيشتر كارگران نانوايي ها عوض مي شوند به همين علت نمي توان كنترل كامل و مناسبي نسبت به سلامت و بهداشت اين افراد اعمال كرد.مسئول اداره سلامت مواد غذايي وزارت بهداشت اضافه كرد:  تلاش بسياري در حال انجام است تا بتوانيم كه نانواها را مجاب كنيم تا از كارگران ثابت استفاده كنند و از اين وضعيت آشفته رهايي يابيم و به خصوص با اجباري كردن حضور كارگران همه اماكن عرضه مواد غذايي در كلاسهاي ۴۰ ساعته اصول بهداشتي، در اين زمينه اقدام شده است اما اين كارگران به خصوص در تهران و شهرهاي بزرگ همچنان موقت هستند و امكان اعمال نظارت بر عملكرد آنها بسيار مشكل است.
فلاحي همچنين گفت: مسئله نگران كننده ديگري كه در مورد نان وجود دارد، استفاده از جوش شيرين در پخت نان به خصوص در تهران است به طوري كه در زمان حاضر ۵۲ درصد نانواهاي تهران از جوش شيرين استفاده مي كنند و اگر چه اين رقم نسبت به سالهاي گذشته وضعيت بهتري را نشان مي دهد اما هنوز از متوسط كشوري آن، كه حدود ۱۵ درصد در سراسر كشور است بسيار بيشتر است، در حالي كه از نظر وزارت بهداشت مصرف جوش شيرين در نانوايي ها بايد به صفر برسد و به كلي حذف شود.

سرفه بيش از سه ماه را جدي بگيريد
۲ ميليون بيمار آسمي در كشور وجود دارد
گروه اجتماعي: معاون بيماري هاي غيرواگير وزارت بهداشت اعلام كرد بيش از ۲ ميليون بيمار آسمي در كشور وجود دارد. اين آمار به علت نبود سيستم گزارش دهي مناسب آمار دقيقي نيست اما شيوع آسم در كشور سير صعودي دارد، عليرضا دلاوري معاون مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت در گفت وگو با فارس گفت: همه مردم بايد بدانند كه سرفه بيش از سه ماه نشانه مهمي براي آسم است.
آسم شايع ترين بيماري غير واگيري است كه موجب غيبت دانش آموزان از مدرسه و بزرگسالان از محل كار مي شود و اگر چه به علت نبود سيستم گزارش دهي مناسب آمار درستي از تعداد مبتلايان به آسم در كشور وجود ندارد اما بر اساس يكي از آمارهاي بين المللي شيوع اين بيماري در كشور بين ۸ تا ۱۴ درصد است و بر اساس آمار ديگري كه بازهم از سوي مجامع خارجي برآورد شده شيوع اين بيماري در كشور بين ۱/۵ تا ۵/۷ درصد است. وي گفت: تخمين زده مي شود حدود ۳۰۰ ميليون نفر در جهان مبتلا به آسم هستند و در منطقه مديترانه شرقي بيش از ۲۰ ميليون كودك به اين بيماري مبتلا هستند.
دلاوري اضافه كرد: درمان آسم در صورتي كه به موقع تشخيص داده شود به راحتي امكانپذير است اما مشكل اصلي اين است كه معمولا سرفه هاي مكرر كه علامت اصلي اين بيماري است به عنوان سرماخوردگي يا آلرژي تشخيص داده مي شود در حالي كه اگر سرفه هاي مكرر سه ماه ادامه پيدا كند بايد به طور جدي به مسأله بروز بيماري آسم توجه شود.
وي گفت: علاوه بر عوامل محيطي مانند آلودگي هوا، استعمال دخانيات در اماكن سرپوشيده ،حيوانات اهلي و نيز حشرات و حيوانات موذي نيز عامل مهمي در بروز بيماري آسم هستند كه بايد براي پيشگيري از بروز اين بيماري مورد توجه قرار گيرد و رسانه ها نيز با اطلاع رساني مداوم براي عموم مردم در اين زمينه اطلاع رساني كنند. معاون مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت براي مبارزه با گسترش بيماري آسم با گردآوري متخصصان با تجربه و تشكيل كميته كشوري مبارزه با آسم اين مسأله را دنبال مي كند و اين كميته نيز براي رسيدن به اين هدف برنامه هاي مختلفي از جمله ايجاد نظام سطح بندي خدمات از روستاها تا بالاترين مراكز فوق تخصصي تشخيص و درمان اين بيماري، توانمند سازي مردم در حفظ سلامت خود در برابر اين بيماري، توجه به بيماري آسم در سيستم ارجاع، ادغام برنامه كنترل آسم در نظام شبكه بهداشتي كشور و استفاده از تجهيزات پيشرفته در تشخيص و درمان اين بيماري است كه از سوي مسئولان وزارت بهداشت و با همكاري انجمنها و سازمانهاي غير دولتي دنبال مي شود.
دكتر قرگزلو، دبير علمي همايش آسم و آلرژي،نيز گفت: بيماري آسم در كودكان بيشترين خسارات مالي را به اقتصاد سلامت تحميل مي  كند. امروزه بيشترين مراجعات و بستري كودكان در بيمارستان  ها بر اثر بيماري آسم است كه اين بيماري لطمات زيادي به جامعه و خانواده  ها وارد مي  كند. در سال  هاي اخير بيماري آسم يكي از مهمترين   و پرهزينه  ترين بيماري  ها شده كه همه جوامع را نيز درگير كرده است. تغييراتي كه در اكوسيستم زندگي ايجاد شده، باعث بروز بيماري آسم در جامعه مي  شود.

آخرين يافته اورولوژيك درباره بيش
از ۸۶ درصد زنان ايراني
گروه اجتماعي: به دليل شرايط عصبي و اوضاع نامناسب روحي، براثر وسواس، استرس امتحان، ترس و مشكلات خانوادگي، بي اختياري ادراري در دختران جوان شايع شده است.رئيس هشتمين كنگره انجمن اورولوژي ايران گفت: حدود ۸۶ درصد زنان ميانسال دچار مشكلات بي اختياري، تكرر و سوزش ادرار هستند كه اين بيماري در برخي دختران جوان شايع شده است.
دكتر محمد علي زرگر، جراح و متخصص بيماري هاي كليه و مجاري ادراري كه در آستانه برپايي «هشتمين كنگره انجمن اورولوژي ايران» (۲۴ تا ۲۷ خرداد ۸۴) سخن مي گفت، با اعلام اين خبر افزود: برخي از زنان مايل به طرح چنين مشكلاتي نزد پزشكان مرد نيستند و از طرف ديگر از وجود متخصصان اورولوژي زنان آگاهي نداشته و براي درمان مشكلات فوق نزد متخصصان زنان و زايمان مي روند.وي با اشاره به اينكه بي اختياري، تكرر و سوزش ادرار حتي در سنين پايين در دختران جوان هم مشاهده مي شود، تصريح كرد: شرايط عصبي و اوضاع نامناسب روحي براثر وسواس، استرس امتحان، مشكلات خانوادگي، ترس و... بروز مي كند كه اين بيماري ها در سنين پايين به راحتي قابل درمان است.وي گفت: مشورت با يك اورولوژيست در مراحل ابتدايي درمان، در بسياري موارد مي تواند، از جراحي هاي نابه جا و غيرضروري جلوگيري كند.
دكتر زرگر اضافه كرد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ اورولوژيست در سطح كشور مشغول فعاليت هستند كه ۴۰ نفر از آنان متخصص زن هستند.وي با ابراز تأسف از اينكه با گذشت بيش از يك دهه از فارغ التحصيلي زنان اورولوژيست در كشور، هنوز شناسايي درستي از اين رشته در جامعه صورت نگرفته است، تصريح كرد: پزشكان متخصص زنان نيز رغبتي براي ارجاع بيماران خود به متخصصان اورولوژي زنان مگر در مواقع حاد ندارند. رئيس هشتمين كنگره انجمن اورولوژي ايران يادآور شد: با توجه به اهميت موضوع «اورولوژي زنان» ، اين موضوع به عنوان محور «هشتمين كنگره انجمن اورولوژي ايران» انتخاب شده است.قابل ذكر است، «هشتمين كنگره انجمن اورولوژي ايران» توسط انجمن اورولوژي ايران و دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور ۲۴ تا ۲۷ خرداد ۸۴ در تالار دكتر غرضي بيمارستان ميلاد برپا مي شود.

مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي:
تمديد يا تجديد آيين نامه مشاغل
سخت و زيان آور به زودي به هيأت دولت مي رود
گروه اجتماعي: بر اساس توافقات صورت گرفته با وزارت كار و امور اجتماعي و وزارت بهداشت تمديد و يا تجديد آيين نامه مشاغل سخت و زيان آور بزودي از سوي وزارت رفاه تقديم هيأت دولت مي شود.
غلامرضا سليماني مدير عامل سازمان تأمين اجتماعي در همايشي كه ۱۱ ارديبهشت ماه به مناسبت «روز جهاني كارگر» برگزار شد، اظهار داشت: ۹ سال پس از اختراع ماشين بخار در اولين منشور حقوق بشر براي نخستين بار تصريح شد كه انسانها آزاد به دنيا مي آيند و بايد از حقوق برابر برخوردار باشند و پس از سالها فقر و مشكلات و تنگدستي براي كاركردن با سر عقل آمدن سرمايه داري بيمه هاي اجتماعي ايجاد شد. وي تصريح كرد: بنابراين تامين اجتماعي به عنوان ضامن امنيت شغلي و معرف روابط كارگر و كارفرما، موجد و مصرح توليد و توسعه كشور از سوي حاكمان قلمداد شده و هم اكنون حدود ۱۷۰ سازمان تأمين اجتماعي در سراسر جهان در حال خدمتگزاري به كساني هستند كه به نوعي رابطه تأمين اجتماعي براي آنها تعريف مي شود. به گفته سليماني توجه نامزدهاي دور جديد انتخابات رياست جمهوري به مقوله رفاه اجتماعي كارگران و تأمين اجتماعي نشانگر رشد و بالندگي كشور است.
وي افزود: بدون توجه به برنامه هاي تأمين اجتماعي امكان موفقيت يك دولت وجود ندارد. چنانچه حتي دولت هاي ديكتاتوري براي بقاي حكومت خود نيازمند توجه به مقوله تأمين اجتماعي هستند.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به افزايش ۴/۱۶ درصدي مستمري بازنشستگان اين سازمان در سال جديد عليرغم رشد ۱۵ درصدي تورم، گفت: با طرح افزايش مستمري بازنشستگان تأمين اجتماعي در هيأت دولت، بحث شكاف بين مستمري بازنشستگان كشوري و تأمين اجتماعي عنوان شد، ولي با اين استدلال كه رشد ۱۲ درصدي منطقي نداشته، سازمان بازنشستگي كشوري نيز نسبت به اعمال اين افزايش براي بازنشستگان راغب شده است. سليماني اعلام دستمزد واقعي مبناي كسر حق بيمه از سوي كارفرمايان را عامل مهمي در جهت ارائه خدمات مناسب تر به بيمه شدگان دانست و گفت: آگاهي بيمه شدگان عامل مهمي در جلوگيري از دست اندازي به صندوق تأمين اجتماعي و تضييع حقوق كارگران است.
وي خبر داد: براي تمامي كارگران و بيمه شدگان گزارش بيمه اي يك سال اخير جهت اطلاع از ميزان پرداخت حق بيمه و دستمزد اعلامي از سوي كارفرمايان صادر مي شود.

اواخر تيرماه؛
اسامي زائران حج واجب سال ۸۵ اعلام مي  شود
ايلنا: معاون سازمان حج و زيارت، گفت: اسامي زائران حج واجب سال ،۸۵ اواخر تيرماه سال جاري اعلام مي  شود.
سيد ابوالحسن رضوي، معاون سازمان حج و زيارت، در گفت و گو با خبرنگار ايلنا، افزود: اسامي متقاضيان حج واجب كه سال  هاي ۸۰ و ۸۱ ثبت نام كرده  اند و كساني كه سال  هاي قبل بنا به دلايلي نتوانستند به مكه اعزام شوند، براساس اولويت و تاريخ مراجعه به بانك، اواخر تيرماه سال جاري اعلام مي  شود.
وي ادامه داد: بعد از اعلام اسامي زائران، ثبت  نام آنها در كاروان  ها از اول مرداد ماه سال جاري شروع خواهد شد.
معاون سازمان حج و زيارت، در خصوص تعداد زائران اعزامي حج واجب سال ،۸۵ گفت: تعداد حجاج اعزامي بعد از سفر رسمي مسوولان ايراني به عربستان و امضاء قرارداد، مشخص خواهد شد.

جسته ، گريخته
ژن ناشنوايي كشف شد
ايلنا: محققان توانستند ژن ناشنوايي را كشف كنند.به گزارش ايلنا، محققان در هنگ كنگ و انگليس توانستند با آزمايش بر روي موش  هاي جهش يافته ژني را كه مسئول شنوايي است، كشف كنند.
خانم كاترين چي، رييس اين پروژه تحقيقاتي در هنگ كنگ در مصاحبه با خبرگزاري رويترز اعلام كرد كه كشف جديد حاصل ۱۲ سال تلاش مستمر اين تيم بوده است.ژن اصلي SOX2 مسئول رشد سلول  هاي مو و سلول  هاي پشتيبان در گوش دروني است. اين سلول  ها انسان را قادر به شنيدن صوت مي  كنند. اين تيم تحقيقاتي دريافت كه جهش و يا بي  نظمي در اين ژن باعث ناشنوايي و عدم حفظ تعادل در موش  ها مي  شود. از آنجايي كه ساختمان گوش موش به ساختمان گوش انسان شبيه است، اين يافته مي  تواند در درمان ناشنوايي در انسان  ها كمك كند.
از هر ۸۰۰ نوزاد كه به دنيا مي  آيد يكي دچار اختلالات شنوايي است. همچنين ۶۰ درصد از افراد بالاي ۷۰ سال هم دچار افت شنوايي هستند.
بيشترين مدارس تخريبي استان تهران در شهرري است
ايلنا: مدير كل نوسازي و تجهيز مدارس استان تهران، گفت: بيشترين مدارس تخريبي بالاي ۴۰ سال استان تهران در ناحيه ۲ شهرري است.
مهندس محمد اصلاني، مدير كل نوسازي و تجهيز مدارس استان تهران ،گفت: بر اساس آمار سال گذشته، ۱۲۰ كلاس درس تخريبي در ناحيه دو شهرري وجود دارد كه در مقايسه با مناطق ديگر بيشترين آمار را دارد. وي افزود: بعد از شهرري، ورامين با ۱۱۶ كلاس و ناحيه ۱ كرج با ۱۱۰ كلاس بيشترين مدارس تخريبي بالاي ۴۰ سال را دارند.اصلاني، با اشاره به نقش خيرين در رفع مشكل مدارس تخريبي، تصريح كرد: براساس سياست و خط  مشي سازمان نوسازي، خيرين بيشتر در مناطق محروم اقدام به ساخت مدرسه مي  كنند.به گفته وي، به جز مواردي كه شخص خير مصر به احداث مدرسه  اي در مناطق شمال شهر باشد تلاش مي  كنيم كه مدارس را در مناطق محروم بنا كنيم.
بي خطري واكسن آنفلوآنزا در دوران حاملگي
ايلنا: تحقيقات جديد نشان مي  دهد؛ زناني كه در سه ماه دوم و يا سوم حاملگي هستند، مي  توانند بدون هيچ خطري واكسن آنفلوآنزا را تزريق كنند.
واكسن آنفلوآنزا و واكسن كزاز دو واكسني هستند كه پزشكان در آمريكا براي زنان باردار تجويز مي  كنند.محققان ۷ هزار و ۱۸۳ مادر و نوزاد را بررسي كردند، از اين ميان تنها ۲۵۲ مادر واكسن آنفلوآنزا را در دوران حاملگي تزريق كردند، اما تحقيقات نشان داد كه هيچ تفاوتي در چگونگي و نتيجه زايمان و سلامت كودك در ميان اين دو گروه وجود ندارد.اين يافته  ها نشان داد؛ تزريق واكسن آنفلوآنزا و كزاز در هيچ دوراني از حاملگي خطرناك نيست و حتي اين احتمال وجود دارد كه هم مادر و هم نوزاد در برابر اين دو بيماري مصون شوند.
كيوي ميوه اي مناسب براي افراد مبتلا به سرماخوردگي
ايسنا: كيوي رقيق كننده خون است و از چربي بالا و فشارخون، سرماخوردگي و ورم لوزالمعده پيشگيري مي كند.
مركز بهداشت استان مركزي اعلام كرد: كيوي ميوه بسيار لذيذي است كه منشأ آن كشور چين است و در ايران سابقه كشت و مصرف آن كوتاه است.از ميوه كيوي مي توان در تهيه سالاد، شيريني ها، بستني، مربا و.... استفاده كرد.
خواص مهم كيوي از نظر ويتامين هاي آ، گروه ب، اسيد فوليك، املاح روي، فسفر، سديم، پتاسيم، كلر، منيزيم، كلسيم، سولفورات است؛ به ندرت مي توان ميوه اي را يافت كه مانند كيوي حاوي مقادير فراوان ويتامين ها باشد و از آنجايي كه ميوه اي مقوي و مغذي است و ترشح ادرار را هم افزايش مي دهد افرادي كه تصميم به كاهش وزن خود دارند مي توانند آن را مصرف كنند بدون آن كه از اضافه وزن هراس داشته باشند.مصرف كيوي براي پيشگيري از روماتيسم مفيدست.
تأثير آلودگي هاي زيست محيطي بر باروري مردان
ايسنا: بر اساس آخرين پژوهش هاي انجام شده از سوي محققان اسكانديناوي، عوامل زيست محيطي مي توانند بر نحوه باروري مردان تأثير بگذارند.
محققان سوئدي به تازگي دريافته اند كه آلوده كننده هاي محيط زيستي مي توانند بر نسبت اسپرم هاي حامل كروموزوم هاي X و Y كه نقش تعيين كننده جنسيت را دارند، تاثير گذارند.

رئيس مركز امور مشاركت زنان:
نرخ باسوادي زنان عشاير به ۴۰ درصد رسيد
ايسنا: رئيس مركز امور مشاركت زنان گفت: نرخ باسوادي زنان و مردان عشاير به ترتيب به ۴۰ و ۶۰ درصد رسيد.
زهرا شجاعي مشاور رئيس جمهوري در مراسم افتتاح نمايشگاه كارهاي دستي زنان عشاير استان فارس اظهار داشت: ايجاد عدالت جنسيتي در محيط هاي عشايري و روستايي بايد در برنامه ريزي ها و سياستگذاري هاي كلان كشور مورد توجه مسئولان قرار گيرد. به گفته وي قانون برنامه چهارم توسعه اين امكان و فرصت را براي دستيابي به عدالت اجتماعي فراهم كرده لذا بايد دولت با علم به آگاهي زنان، انتخاب صحيح و به موقع آنها و توجه به خواسته ها و مطالبات منطقي زنان اين امكان را فراهم آورد تا زنان به اهداف عاليه خود دست يابند.
شجاعي در ادامه تصريح كرد: زنان جامعه ما استيفاي كامل حقوق خود در محيط خانواده و جامعه را طلب مي كنند و براي دستيابي به استقلال رأي و آزادي كامل در جهت انتخاب هايي كه خودشان صلاح مي دانند، پافشاري كرده و به تحميل كارهاي طاقت فرسا و سخت به زنان معترضند. رئيس مركز امور مشاركت زنان تأكيد كرد: با توجه به اين كه امروزه محيط هاي اجتماعي بازتر شده و ارتباطات گسترش يافته است، لذا خواسته ها و نيازهاي زنان نيز متفاوت از گذشته شده است؛ بنابراين شناخت دنياي جديد زنان براي برنامه ريزان و سياستگذاران امري ضروري است.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |