دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۷ - May 2, 2005
حضرت اميرالمؤمنين علي(ع): اي پسر آدم امروز براي (رزق) فردا اندوهگين مشو، زيرا اگر فردا از عمر تو باشد خداوند رزق تو را در آن مي رساند.
نهج البلاغه / ۲۵۹
امروز با حافظ
دل سرگشته ما غير تو را ذاكر نيست
مردم ديده ما جز به رخت ناظر نيست
گر چه از خون دل ريش دمي طاهر نيست
اشكم احرام طواف حرمت مي بندد
۱۶۰ هنرمند با ۱۸ گروه نمايشي
در جشنواره تئاتر كودك حضور دارند
ايرنا: دوازدهمين جشنواره  سراسري  نمايش  كودك  و نوجوان  شنبه  شب  با حضور مسئولان  تئاتر استاني  و محلي  و ۱۸ گروه  نمايشي  از سراسر كشور و با پيام  معاون  هنري وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي در سينما نفت  گچساران  افتتاح  شد.
در پيام  معاون  هنري  وزير فرهنگ  و ارشاد اسلامي به  اين  جشنواره  آمده  است : نمايش  كودك  و نوجوان  شاخه اي  نازك  از درخت  تناور فرهنگ  و هنر اين  سرزمين است  كه  مي تواند به  روياهاي  صادقانه  كودكان  رنگ  واقعي  بخشيده  وآنان  را در مواجهه  با سختي ها و حقايق  به  سوي  نور و روشنايي  رهنمون  سازد.
در ادامه  پيام  دكتر محمد حسين  ايماني  اضافه  شده  است ، نمايش  در ميان كودكان  از ارزش  والايي  برخوردار است  چرا كه  كودكان  ابتدا با بازي  و نمايش جهان  را تجربه  كرده  و سپس  وارد مراحل  جدي  زندگي  مي شوند.
در ادامه  پيام   آمده  است  كودك  در هنر نمايش  درمي يابد كه  دانايي ها را به  توانايي  تبديل  كند زيرا معرفت  و دانايي  كار مايه  اصلي  زندگي  است  و هنر نمايش  به  مثابه  تنفسي  براي  روان  صميمي  كودك  محسوب  مي شود كه  كودك  خود را به  سادگي  در آن  يافته  و آرمان  ها و ارزش هاي  خود را در پرتو آن متجلي  مي سازد.در اين  پيام  اضافه  شده  است ، در نمايش  كودك  و نوجوان  بايد به  دو گوهرآموزش  و پرورش  آن هم  در قالب  زباني  لذت  بخش  اعتنا كرد.
دوازدهمين  جشنواره  تئاتر كودك  و نوجوان  پس  از سه  سال  تاخير با حضور ۹گروه  نمايشي  از سراسر كشور در گچساران  آغاز شد.
۱۶۰ هنرمند از سراسر كشور با ۱۸ نمايش  در مدت  چهار روز برگزاري  اين جشنواره،  نمايش هاي  خود را درخصوص  كودك  و نوجوان  به  صحنه  مي برند.

نشست نام آوران فرهنگ و هنر ايراني
001191.jpg
001194.jpg
در نشستي كه با بيش از پانصد نفر از اصحاب علم، هنر، فرهنگ و چهره هاي ماندگار در مركز همايش هاي بين المللي نگار برگزار شد هنرمندان نظرات خود را درمورد انتخابات آينده رياست جمهوري مطرح كردند. به گزارش خبرنگار همشهري، برنامه با تلاوت قرآن و اجراي سرود جمهوري اسلامي ايران و قيام حضار آغاز شد و پس از خيرمقدم داريوش كاردان، اولين برنامه را اجراي موسيقي با صداي عبدالحسين مختاباد و نوازندگي گروه همراه وي شامل مي شد. خواندن تصنيف هاي زيبايي چون «اي بهار آرزو...» و «اي تير غمت را...» توسط مختاباد با تشويق قابل توجه حاضران در جلسه همراه بود. حميد گودرزي، محمدرضا شريفي نيا، حسن جوهرچي، جليل فرجاد، ولي الله شير اندامي، علي دهكردي، جواد شمقدري، حسن پورشيرازي، داود ميرباقري، جمال شورجه، حبيب الله كاسه ساز از اهالي سينما و تلويزيون و مختاباد و حصيري از موسيقي، رضا اميرخاني، محمدعلي سبزواري و علي معلم دامغاني و ده ها نفر ديگر از اهل فرهنگ و ادب و چهره هاي ماندگار در اين مراسم حضور داشتند.
علي نصيريان كه به عنوان اولين سخنران با تشويق شديد حضار سخن مي گفت، با بيان برخي مشكلات هنرمندان، عرصه هاي علم و فرهنگ و هنر كشور اظهارداشت: در مراسم توديع آقاي لاريجاني از صداوسيما نيز گفتم كه سير فرهنگ در بعد از انقلاب سير خوبي بوده است و در زمينه كارهاي ديني و هنري و راديو تلويزيون كارهاي مناسبي انجام شده است اما هنوز بودجه كافي براي فرهنگ وجود ندارد كه اين مسايل را خود آقاي لاريجاني بهتر مي دانند.
وي ادامه داد: اميدواريم دولت آينده به اين امر خطير كشور يعني هنر، علم و فرهنگ توجه بيشتري داشته باشد.
سخنران بعدي اين مراسم كياني نژاد از هنرمندان برجسته موسيقي كشور بود كه از سوي كاردان از وي دعوت شد به پشت تريبون بيايد.
اين هنرمند برجسته موسيقي در سخنان خود اظهار اميدواري كرد كه رييس جمهور آينده موسيقي را به صورت فاخر و جامع در كشور عرضه كند.
وي خاطرنشان كرد: هنرمندان بيشتر در عالم معنوي خودشان سير مي كنند و خيلي درگير مسايل سياسي نمي شوند، اما براي ارتقاي سطح فرهنگ و هنر و انديشه سعي داريم كه مسئوليت را به عهده كسي بگذاريم كه حامي اين مسايل بوده و خود درد هنر و انديشه را خوب درك كرده باشد.
اكبر عبدي كه گرد پيري را مي شد در چهره اش ديد، در اين نشست طي سخنان خود گفت: رييس جمهور بايد به شادبودن مردم فكر كنند چراكه من مردم ايران را شاد نمي بينم.
عبدي با خنده گفت: اكثر مردم مشكلات دارند و شاد نيستند و خود من مرض قند دارم. اين حرف او با خنده حضار همراه شد كه ادامه داد: منظورم از شادبودن پخش توليدات كمدي نيست، بلكه بايد با ابزارهايي كه دراختيار دارند به اين امر توجه كنند، بايد راهش را پيدا كرد تا مردم را بيشتر شاد نگه داشت كه به نظر من يكي از راه هاي آن اين است كه ميوه كيلويي ۴ هزار تومان نشود.
دكتر لاريجاني كه به عنوان ميهمان در اين نشست دعوت شده بود، ايران را صاحب تمدني كهن دانست و گفت: تركيب دانش و هنر و ممزوج ساختن تكنيك و زيبايي رمز و راز اصلي توسعه انساني هستند. وي تصريح كرد: با نيروي عقلاني و دل هاي پاك هنرمندان بايد راه پيشرفت و تعالي جامعه را باز كنند. دكتر علي لاريجاني به اين نكته تاكيد كرد كه مهمترين ركن توسعه به معناي عام، توسعه نيروي انساني است.
لاريجاني گفت: اگر توسعه دانايي محور است بايد بدانيم هنر مي تواند جامعه را به سمت آن هدايت كند لذا دستان هنرمندان را بايد به گرمي فشرد.
وي اضافه كرد: بايد روح جمعي را به سوي آرمان هاي انديشه هدايت كرد.
لاريجاني با بيان اين كه اگر جامعه اي پويا مي خواهيم بايد براي هنرمندان فراغت ذهني فراهم كنيم، گفت: عدم فراغت ذهني مانع خلاقيت مي شود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: تكريم شايسته از هنرمندان موجب تعالي و فراغت ذهن و ايجاد خلاقيت و پيشرفت مي شود.
لاريجاني خطاب به حاضران گفت: امروز شما سرافرازانه در قلب مردم هستيد، روزي كه در دوران مديريت صداوسيما چهره هاي ماندگار را طراحي كرديم به اين نتيجه رسيديم كه انديشمندان و فرهنگيان به درستي مورد تكريم قرار نگرفته اند.
وي خاطرنشان كرد: اگر حاكمان براي علم و انديشه ارزش قائل باشند، رعيت هم براي آنان ارزش قائل خواهد شد پس انتظار مردم اين است كه قدر عالمان دانسته  شود.
لاريجاني افزود: آزادي انديشه در ساحت علم و هنر سبب جوشش فكر جديد مي شود و راه را براي ظهور و تجلي توسعه در همه زمينه ها فراهم مي كند و اين امر هواي تازه اي براي انديشه و هنر است.وي گفت: آرزو دارم كه با كمك صاحبان انديشه و هنر راه بالندگي و توسعه آينده كشور را هموار كنم.
به گزارش خبرنگار سرويس ادب و هنر همشهري حضور اكثر هنرمندان و اهالي برجسته فرهنگ در مراسم فضاي خوبي را براي عكاسان حاضر در مراسم فراهم كرده بود. تكاپو و تلاش مداوم عكاسان و خبرنگاران كه تعدادشان حدود ۵۰ نفر بود موجب شد در اواسط مراسم داريوش كاردان با اين جمله كه «خواهش مي كنم به حضار و مهمانان رحم كنيد» از آنها بخواهد دست از عكاسي هاي مداوم بردارند و بعد از مراسم كار خود را انجام دهند، ولي باوجود گرما و ازدحام زياد هيچ عكاس و خبرنگاري حاضر نبود اين فرصت بسيار خوب را از دست بدهد و با جديت به دنبال شكار صحنه ها و يا سخنان آنان بودند.
در هنگام ورود هنرمنداني چون محمد كاسبي، جهانبخش سلطاني، مهران مديري، پيردوست و برخي ديگر از عوامل اجرايي سريال «جايزه بزرگ» حضار آنها را مورد تشويق قرار دادند.

پاسخ به پرسش پزشكي
پرهيز
از دكتر روزنفلد سئوال شده است: به بيماري تورم مفاصل مبتلا هستم از كدام مواد غذايي پرهيز كنم؟
او چنين پاسخ داده است: قهوه، لبنيات ( شير و كره و پنير)، تخم مرغ، گوجه فرنگي، پرتقال و نارنگي و بادام زميني.

بهارستان
نهايت «بي  خودي» را در دو انتهاي سعي مي بيني. ديدم نمي توانم. گريه ام گرفت و گريختم و ديدم چه اشتباهي كرده است. آن زنديق ميهنه اي يا بسطامي كه نيامده است تا خود را زير پاي چنين جماعتي بيفكند، يا دست كم خودخواهي خود را.
جلال آل احمد- خسي در ميقات

گردهمايي كتابداران
مجمع عمومي و گردهمايي ساليانه انجمن كتابداري و اطلاع رساني ايران به همراه ميزگرد چالش هاي آموزش كتابداري و اطلاع رساني در كشور از ساعت ۱۶ تا ۱۹ امروز در تالار اجتماعات يوسف  شريعت زاده كتابخانه ملي، واقع در بزرگراه حقاني برگزار مي شود.

تازه هاي دنياي رسانه ها
درگيري آمريكا در خاورميانه باعث روي كار آمدن چپگرايان در آمريكاي لاتين شد
«دميتري باجيروف» مفسر روس در تفسيري در پراودا اظهار نظر كرده است كه گرفتار شدن آمريكا در آسياي جنوب غربي باعث تحولات بزرگي در نقاط ديگر جهان، به ويژه آمريكاي لاتين شده است و اين منطقه كه از دير زمان زير نفوذ نسبي آمريكا قرار داشت به چپ گراييده و سرگرم بنا كردن سوسياليسم و سوسيال دمكراسي است. رهبران اين جنبش را سران برزيل، آرژانتين، ونزوئلا، شيلي و اوروگوئه تشكيل مي دهند و به اين ترتيب، فيدل كاسترو ديگر تنها نيست. در ديگر كشورهاي آمريكاي لاتين نيز «ليبراليسم بدون حد و حصر» كه نسخه واشنگتن براي كشورهاي ديگر است هوادار ندارد و هيچ يك از سران دولت هاي منطقه از اين نوع ليبراليسم جانبداري نمي كند. تجربه نشان داده است كه ليبراليسم بدون مرز، توده ها را سرگرم خود و غافل از منافع ملي مي كند و منجر به پيروزي هواداران سياست آمريكا در انتخاباتشان مي شود و امور دولت به دست اين افراد مي افتد.«كاندوليزا رايس» رئيس تازه ديپلماسي آمريكا در ديدار خود از آمريكاي لاتين تلاش كرد كه دمكراسي خواست آمريكا را تدريس و تلقين كند كه همه جا با بي اعتنايي و ژست منفي روبه رو شد. «باجيروف» در تفسير طولاني خود نوشته است كه حركت به چپ را «هوگو چاوز» در ونزوئلا شروع كرد و ثبات نفوذ آمريكا در آمريكاي لاتين را از ميان برد و باعث شد كه چپ ها كه شهرت به مقاومت و ايستادگي دارند يكي پس از ديگري روي كار آيند. راهپيمايي ميليون ها مكزيكي در ماه آوريل به حمايت از نامزدي يك چپگرا در انتخابات كه برايش پرونده سازي شده و نيز بركناري رئيس جمهور هوادار آمريكا در كشور اكوادور در همين ماه آخرين رويدادهاي آمريكاي لاتين از اين دست بودند.درگيري آمريكا در آسياي جنوب غربي همچنين باعث استقلال عمل هر چه بيشتر اروپايي ها، اتحاد چين و هند و نزديك شدن تايوان به چين و بي اعتنايي كره شمالي و ايران به اخطارها و تهديد ها شده است. تسلط آمريكا بر ممالك عربي نفت خيز كه هدف اول آن است نمي تواند دوام داشته باشد زيرا كه اين ممالك در آسيا واقع اند كه محل طلوع دو ابرقدرت و مهد جنبش هاي مقاومت و همسايه روسيه و اتحاديه اروپاست و فاصله اش با آمريكا بيش از ۱۳ هزار كيلومتر است و با ده ناو هواپيمابر نمي توان بر آن مسلط شد.
صدها هزار قرباني بمباران شيميايي جنگل هاي ويتنام
شبكه تلويزيوني «ا.بي.سي» آمريكا شنبه اين هفته در اخبار مشروح ساعت شش و نيم بعد از ظهر خود ضمن پخش خبر مراسم سي امين سال سقوط سايگون، گزارش مصوري از بمباران شيميايي جنگل هاي ويتنام منتشر ساخت و گفت: نيروهاي مسلح آمريكا در طول جنگ ويتنام به دفعات جنگل هاي اين سرزمين را كه پناهگاه كمونيست ها (ويت كنگ) بود، با ماده اي موسوم به عامل نارنجي بمباران شيميايي كردند تا آنها را بي برگ كنند. اين ماده هنوز در ويتنام قرباني مي گيرد. منطقه بمباران يك دهم سرزمين ويتنام را تشكيل مي داد كه دو ميليون و يكصد هزار تن جمعيت دارد. مواد «دي اوكسين» كه در اين منطقه وارد زمين شده اند به محصولات كشاورزي سرايت مي كنند كه تاكنون باعث صدها هزار مورد سقط جنين، تولد نوزاد ناقص الخلقه، ايجاد آسيب مغزي و سرطاني كردن افراد شده است. در آمريكا به نظامياني كه به «عامل نارنجي» آلوده شده بودند جمعاً ۱۸۰ ميليون دلار غرامت داده شد. سال گذشته ويتنامي هاي آسيب ديده هم به يك دادگاه فدرال آمريكا دادخواست دادند و مطالبه غرامت كردند كه قاضي دادخواست آنها را رد كرد و باعث خشم اين ملت شد. دولت ويتنام در چندين بيمارستان و آسايشگاه از اين آسيب ديدگان نگهداري مي كند و هزينه اين كار را بر عهده گرفته ولي گرفتن قرباني به علت وجود مواد شيميايي در خاك و ورود آنها از اين راه به مواد غذايي ادامه دارد.
سه سال در زندان گوانتانامو
«عبدالرحيم مسلم دوست» كه پس از سه سال و چند ماه بازداشت در زندان پايگاه دريايي آمريكا در گوانتانامو آزاد شده است، شنبه در اين باره گفت: من تا نوامبر ۲۰۰۱ براي سه مجله كار مي كردم كه شهرت هواداري از طالبان را داشتند. اين شغل من بود و وسيله امرار معاش. من در اين مجله ها در تعيين سياست و تصميم گيري ها نقش نداشتم. ۱۷ نوامبر آن سال مرا با گروهي ديگر دستگير كردند و از طريق فرودگاه بگرام به گوانتانامو انتقال دادند و در آنجا برهنه كردند و عكس گرفتند. سئوال هاي عمده و مكرر آنها در اين مدت از من اين بود: آيا اسامه بن لادن را مي شناسي، رئيس طالبان كجاست و چرا با آنها همكاري مي كردي؟
پاسخ من اين بود: از بس شما بن لادن را بزرگ كرده ايد بچه هاي شيرخوار و ديوانگان تيمارستان هم او را مي شناسند، چه رسد به من. همكاري من با طالبان به همان اندازه ۱۹ ميليون افغان ديگر تحت سلطه آنها بود، آنها حاكم بودند و ما اتباع حكومت آنها. بالاخره پس از سه سال و چند ماه مرا كه ۴۲ ساله شده ام با چند نفر ديگر آزاد كردند، بدون عذرخواهي و پرداخت غرامت. من براي جبران اين عمر از دست رفته مي خواهم يك كتاب بنويسم و هر آن چه را كه بر سرم آمده و احساس كرده ام در آن منتشر كنم و بدهم به چند زبان به ويژه روسي و چيني ترجمه كنند. همچنين درصدد تهيه پول از دوستان و بستگان هستم تا يك وكيل بگيرم و به دادگاه آمريكا دادخواست بدهم و موضوع را در مجامع بين المللي از جمله كميسيون حقوق بشر مطرح سازم. «مسلم دوست» سه شنبه گذشته آزاد شده است.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
راز دل
صندوقچه زيبايي بود، اما قفل بود و كليدي هم نداشت.
جماعتي گردش جمع شده بودند. برخي از روي كنجكاوي و برخي از روي طمع. در اين ميان فقط يكي آمد و نيم نگاهي انداخت و رفت.
از خودش پرسيد: چرا نخواست راز صندوقچه را بداند و سريع به دنبالش دويد و سؤال كرد و مرد آرام پاسخ داد: هر صندوق دربسته اي كه گوهري در دلش ندارد. راز دل صندوقچه كليد نداشتن آن است وگرنه به محض بازشدن، خيلي ها سوي كار خود خواهند رفت.
و ادامه داد: همه دنبال رازند و من هم راز دل خود را مي جويم!
مريم رضايي

گشتي در دنياي خبرها
خوردن ۱۰۰ بستني در يك روز
بروكسل: مردي در بلژيك قصد دارد در يك روز بيش از ۱۰۰ بستني قيفي بخورد. در صورتي كه وي موفق به انجام چنين كاري شود، نامش در كتاب ركوردهاي گينس ثبت خواهد شد.البته او در انتظار گرم شدن هوا ست تا اينكه بتواند سرماي ايجاد شده از خوردن بستني ها را راحت تر تحمل كند.
عقرب جان سخت
سامرست (انگليس): يكي از خطرناك ترين عقرب هاي موجود در جهان به اشتباه توسط كارمندان يك بيمارستان آزاد شد.
چندي پيش اين عقرب ۱۳سانتي متري وارد يك رستوران شد و دوبار دست آشپز رستوران را نيش زد.آشپز مذكور پس از حادثه عقرب را داخل فريزر قرار داد تا يخ بزند، سپس او را داخل مايكروفر سرخ كرد و در نهايت آن را داخل يك پارچ آب داغ انداخت.پس از گذشت چند ساعت محل نيش عقرب روي دستان آشپز متورم شد و او به بيمارستان رفت.در بيمارستان، پزشكان او را زير چادر اكسيژن قرار دادند و به او سرم تزريق كردند، اما اين پايان ماجرا نبود چون عقرب جان سخت كه همراه با آشپز به بيمارستان آورده شده بود، دوباره جان گرفت و يكي از كاركنان بيمارستان، اين حيوان را در باغچه بيمارستان آزاد كرد.اين نوع عقرب ها عادت به زندگي در مناطق استوايي و مرطوب دارند و بعيد است كه در انگليس زنده بمانند.
فرار پيش از عروسي
نيومكزيكو: يك زن در ايالت جرجيا كه چند روز پيش از مراسم ازدواج خود متواري شده بود توسط پليس در نيومكزيكو (۱۴۰۰ مايل دورتر از جرجيا) پيدا شد.
اين زن پس از متواري شدن با والدين خود تماس گرفت و مدعي شد كه آدم ربايان او را ربوده و به نيومكزيكو برده اند. البته پس از اينكه پليس او را يافت اعتراف كرد، به دليل هراس از مشكلات مراسم ازدواج و خستگي زياد پا به فرار گذاشته است.
ترافيك ۴۰ كيلومتري ملخ ها
داكا: پرواز ميليون ها ملخ در يكي از بزرگراه هاي داكا باعث ترافيك ۴۰ كيلومتري در اين بزرگراه شد. اين ملخ ها در تاريكي شب به شيشه جلوي خودروها برخورد مي كردند و ديد رانندگان مختل مي شد، به همين دليل رانندگان چاره اي جز توقف نداشتند و ترافيك ۴۰ كيلومتري در بزرگراه بوجود آمد.به هر حال رانندگان مجبور شدند تا طلوع آفتاب توقف كنند تا اينكه با بالاآمدن آفتاب، ملخ ها متواري شوند.
سه روز خواب در خودرو
لاگوس: راننده اي در نيجريه سه روز در خودرو شخصي خود به خواب سنگين فرو رفت.اين مرد كه به دليل رانندگي در جاده هاي بين شهري بسيار خسته شده بود خودرو اش را براي چند دقيقه استراحت كنار جاده متوقف كرد اما هنگامي كه از خواب بيدار شد متوجه شد كه در حدود سه روز خواب بوده است.
او ابتدا تصور كرد كه تقويم ساعتش از كار افتاده اما پس از مقداري پرس وجو مطمئن شد كه سه روز خوابيده است.
دختر دو ساله باهوش
لندن: يك دختربچه دوساله در انگليس پدر ديابتي خود را از فرورفتن به حالت كما نجات داد.اين مرد ۲۰ ساله كه از بيماري ديابت رنج مي برد، هنگام پايين آمدن قند خونش بيهوش مي شود و روي زمين مي افتد.
در گذشته هر بار كه مرد بيهوش مي شد، همسرش چند قاشق شكر در دهانش مي ريخت. البته اين خانم به كودك دو ساله خود آموزش داده بود، در هنگام بيهوش شدن پدر، بلافاصله به او شكر برساند.
دو روز پيش هنگامي كه مرد همراه كودك در منزل تنها بود، ناگهان قندخون وي با افت شديد مواجه شد و روي زمين افتاد. دختر بچه باهوش بلافاصله به آشپزخانه رفت و براي پدر شكر آورد. او به اين ترتيب پدرش را از رفتن به كما نجات داد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۳و ۱ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۲۰ و ۱۱ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۴ و ۳۸ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۱۱ دقيقه

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |