يكشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۸ - May 15, 2005
آغاز بررسي جنايي بر روي دو قتل
گروه حوادث: پليس آگاهي در ۴۸ ساعت گذشته شاهد دو جنايت در شهر تهران بود كه در يكي از آنان پسري جوان به قتل رسيده و قرباني جنايت دوم زني بود كه توسط همسرش كشته شده بود.
جنايت اول
حادثه در خيابان امام زاده حسن رخ داد. مأموران كلانتري ۱۴۹ زماني به محل حادثه رسيدند كه فرهاد ۲۳ ساله با ضربات چاقو به قتل رسيده بود و جسدش برروي آسفالت خيابان قرار داشت. مأموران بلافاصله عمليات پليسي را آغاز كرده و سه نفر از شركت كنندگان در نزاع منجر به قتل را دستگير كردند.مراتب به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد. مرتضي، جعفر و ناصر به دايره ۱۰ آگاهي مركز انتقال يافتند تا با تحقيق از آنان محل اختفاي اميرحسين قاتل فراري كشف شود.
بازداشت شدگان در خصوص انگيزه ارتكاب قتل توسط اميرحسين به مأموران پليس گفتند: چند روز قبل از جنايت مقتول برادر كوچكتر اميرحسين را به زور به منطقه خلوتي برده و بعد از سرقت اموال وي را مورد آزار و اذيت قرار داده بود. وقتي اميرحسين از برادرش ماجرا را شنيد عصباني شده و نزاع آن دو در مدت زمان كوتاهي به اوج خود رسيد و اميرحسين با ضربات چاقو فرهاد را كشت و فرار كرد.
بررسي هاي بيشتر در اين خصوص در دايره ۱۰ آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.
جنايت دوم
صبح روز گذشته مأموران كلانتري ۱۱۹ به بازپرس شاه محمدي خبر از وقوع يك جنايت خانوادگي در حوزه استحفاظي خود را دادند. ماجرا از اين قرار بود كه يك زوج ميانسال پس از سال ها درگيري صبح ديروز بار ديگر در نبود پسرشان و خانواده اش كه همگي به مدرسه يا محل كار رفته بودند با هم گلاويز شدند. همسايه ها از صداي فريادهاي آن دو از خواب بلند شده و به انتظار پايان دعوا بودند كه متوجه شدند درگيري اين بار آنان با روزهاي قبل متفاوت است و اين زوج قصد پايان دادن به دعوا را ندارند. چند دقيقه بعد همسايه ها در ناباوري تمام متوجه شدند پدر با چاقو به سوي همسرش حمله ور شده و بعد از كشتن او خودزني كرده است.
شاهدان قتل بلافاصله پليس و پسر اين زوج را از ماجرا با خبر كردند. در مدت زمان كوتاهي با حضور مأموران پليس در صحنه مرد به بيمارستان انتقال يافت. پسر اين زوج كه از مدتي قبل سكونت والدينش را در خانه خود تقبل كرده بود زماني به صحنه واقعه رسيد كه پليس آگاهي و بازپرس شاه محمدي در حال بررسي صحنه جنايت بودند.
جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت. پزشكان به محض حضور مرد در بيمارستان، او را به اتاق عمل انتقال دادند.
بررسي هاي جنايي بر روي اين پرونده نيز در دايره ۱۰ آگاهي و دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

متهم ۱۵ ساله به اتهام قتل محاكمه شد
002256.jpg
گروه حوادث: پسر۱۵ساله اي كه دوستش را با يك ضربه چاقو به قتل رسانده بود، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين پسر نوجوان كه حسين نام دارد طبق اظهارات دلداري نماينده دادستان، متهم است كه در تاريخ ۹ آبان ماه سال ۸۳ در يك درگيري كه بين وي و چند تن از رفقايش افتاده، يكي از آنها را كه اميرعباس (۱۹ ساله) نام داشت با يك ضربه چاقو به قتل رسانده است.
دلداري كه متن كيفرخواست را قرائت مي كرد در ادامه افزود: پسر جوان پس از مجروح شدن به بيمارستان نيروي هوايي انتقال يافت و اما تلاش پزشكان براي نجات وي بي نتيجه ماند و جان باخت. متهم به قتل هم پس از بازداشت بلافاصله نزد بازپرس ويژه قتل به عمل مجرمانه خود اعتراف كرد. با توجه به درخواست اولياي دم و اظهارات صريح متهم به قتل درخواست صدور حكم قانوني را دارم.
سپس پدر مقتول در حالي كه از غم فرزندش گريه مي كرد در جايگاه قرار گرفت و درخواست قصاص نفس(اعدام) را براي متهم ۱۵ ساله كرد.
حسين در جايگاه متهمان قرار گرفت و قاضي عزيز محمدي با تفهيم اتهام قتل عمدي از وي خواست تا در مقام دفاع از خود قرار برآيد.
نوجوان ۱۵ ساله رو به قاضي كرد و گفت: من او را كشته ام اما اصلاً قصد كشتن دوستم را نداشتم. عصر روز حادثه در حياط خانه مان با چاقو در حال صاف كردن طلق موتورسيكلتم بودم كه ناگهان زنگ خانه به صدا در آمد. در را كه باز كردم ديدم چند تن از دوستان و رفقاي قديمي هستند كه براي رفتن به تفريح دنبال من آمده بودند.
متهم در ادامه گفت:  مقابل در خانه مان كه در خيابان نبرد بود در حال شوخي كردن بوديم كه ناگهان اميرعباس از دور به سرعت شروع به دويدن كرد و فكر كرد ما در حال نزاع با هم هستيم. همين كه خواستم چاقو را از مهلكه دور كنم ناگهان تيزي آن به قلب اميرعباس وارد شد و او زخمي گرديد.
حسين ۱۵ ساله ادامه داد: آقاي قاضي من اصلاً قصد كشتن دوستم را نداشتم چون با او هيچ مشكلي نداشتم. او تنها زماني كه چاقو را در دست من ديد احساس كرد ما با هم درگير شده ايم.
بر پايه اين گزارش، قاضي عزيز محمدي و چهار قاضي مستشار پس از شنيدن اظهارات متهم ۱۵ ساله و وكيلش ختم رسيدگي به جلسه محاكمه را اعلام كردند و قرار است به زودي حكم در خصوص پرونده صادر شود.

وثيقه ۱۰ ميليون توماني براي متهم به تجاوز به عنف
002259.jpg
گروه حوادث: پسري كه به اتهام تجاوز به عنف و عمل لواط قرار بود صبح ديروز در شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان محاكمه شود، در دادگاه حضور نيافت.
اين متهم كه سجاد نام دارد چند روز قبل از سوي يكي از محاكم دادگستري با قرار وثيقه ۱۰ ميليون توماني آزاد شده و هم اكنون متواري است.وكيل تسخيري اين متهم صبح ديروز درحالي كه مشغول مطالعه پرونده موكلش بود به خبرنگار ما گفت: سجاد كه هم اكنون ۱۹ساله است داراي ۱۲ شاكي است اين پسر داراي اختلالات رفتاري شديد بوده و تحت نظر پزشك است.
وكيل متهم در پاسخ به اين سؤال كه آيا پزشكي قانوني بيماري رواني وي را رد كرده است گفت: در نامه پزشكي قانوني آمده است كه در صورت معاينه متهم اعلام نظر خواهد كرد كه متأسفانه دادگاه تاكنون اقدام به فرستادن متهم به پزشكي قانوني نكرده است.
وي در ادامه گفت: متهم پرونده در چهار شعبه ديگر دادگاههاي عمومي و كيفري داراي پرونده است. اتهامات ديگر وي آزار و اذيت، ضرب و جرح، سرقت و عمل لواط است. در اين پرونده تاكنون پزشكي قانوني، چهار تن از شاكيان را مورد معاينه قرار داده و تنها در يك مورد تأييد كرده كه عمل نامشروع با وي صورت گرفته است. دادگاه قرار مواجه حضوري با متهم را داشت كه متأسفانه هنوز اين ملاقات صورت نگرفته است.بر پايه اين گزارش به گفته يك منبع آگاه، در تاريخ ۹ ارديبهشت ماه امسال اين پسر زماني كه براي جلسه بازپرسي يكي از پرونده هايش به اتهام ضرب و جرح به شعبه ۸ يكي از محاكم دادگستري انتقال يافته بود با قرار وثيقه ۱۰ ميليوني آزاد شد. ظاهراً  هم اكنون اين متهم متواري است. به طوري كه صبح ديروز در حالي كه تعداد بسياري از عكاسان و خبرنگاران رسانه ها براي پوشش خبري اين جلسه محاكمه در دادگاه كيفري استان حضور يافته بودند، وي به دادگاه نيامد.

پرونده فقدان دختري نوجوان در دايره ۱۱
گروه حوادث: پدري كه به خاطر فرار دخترش به دايره ۱۱ اداره آگاهي مراجعه كرده بود، تنها علت فرار دخترش را الگوبرداري از نامادري اش عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار ما، اين مرد كه جمشيد نام دارد، صبح ديروز درمورد فرار دخترش به افسر پرونده گفت: سال ۷۳ همسرم به خاطر بيماري فوت كرد يك سال بعد با زني به نام فرزانه ازدواج كردم و بعد از مدت ها متوجه شدم كه همسر دومم دخترانم را مورد شكنجه و آزار و اذيت قرار مي دهد و آنها را تهديد مي كند تا موضوع را به من نگويند. حدود يك سال بعد دريافتم فرزانه با كاسب محلمان رابطه برقرار كرده است از او شكايت كردم و پس از انتقال به زندان، آنقدر التماس كرد تا اينكه سال ۷۹ بود كه رضايت دادم اما دوباره سال ۸۳ با مرد ديگري رابطه برقرار كرد و از خانه ام فرار كرد. در اين مدت خيلي جاها را دنبال وي گشتم اما هيچ اثري از وي نبود تا اينكه از سوي شعبه ۱۱۸۱ مجتمع قضايي قدس قرار شد وي تحت تعقيب قرار گيرد. جريان به اين ترتيب پيش رفت تا اينكه سه روز قبل دخترم از خانه بيرون رفت و ديگر بازنگشت. من احساس مي كنم دخترم اين بدآموزي را از نامادري اش آموخته است. هم اكنون نيز درخواست رسيدگي به پرونده را دارم.بر پايه اين گزارش، تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي مامور رسيدگي به پرونده شده اند.

از سوي قضات ديوان عالي كشور تأييد شد
قاتل تاجر هندي در زندان
گروه حوادث: حكم ۲۰ سال زندان مردي كه به دنبال اختلاف مالي، شريك هندي اش را در محل كارش به قتل رسانده مورد تأييد ديوان عالي كشور قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، مجيد.ج (۴۹ ساله) متهم است همكارش را كه كولتارن سينگ نام دارد و يك تاجر هندي بود در تاريخ ۱۵ مرداد ماه سال ۸۲ با ضربات چاقو به قتل رسانده است.
مجيد چند روز بعد از وقوع جنايت توسط مأموران اداره آگاهي تهران دستگير شد و بلافاصله به قتل تاجر هندي اعتراف كرد. وي تنها انگيزه خود را اختلاف مالي با مقتول عنوان كرد و در آخرين دفاع درباره نحوه قتل گفت: من در سال ۷۷ مبلغ ۳ ميليون تومان پول به آقاي كولتاران سينگ داده بودم. او با اين پول لوازم يدكي خريد و فروش مي كرد. قرار بود سودي را هم به من بدهد كه اين كار انجام مي شد تا اينكه ۳۱ تير ماه سال ۸۲ به محل كارش رفتم و از او خواستم تا پولم را برگرداند. پس از چند روز به كارگاهش رفتم و قرار بود آن روز وي باقي پول را به من برگرداند. دقايقي نشستم اما او گفت هفته آينده پولم آماده خواهد شد. من از او خواستم تا در قبال آن به من چكي بدهد اما او قبول نكرد و در همان موقع شروع به فحاشي كرد. مشاجره بين ما كم كم بالا گرفت تا اينكه من چشمم به چاقو افتاد. آن را برداشتم و فقط به قصد اين كه وي را بترسانم به طرفش رفتم و چند ضربه به او وارد كردم.
بر پايه اين گزارش، متهم اين پرونده از سوي قاضي ياورزاده و چهار قاضي مستشارش به اتهام قتل به ۱۰ سال زندان و نيز به اتهام سرقت از محل حادثه به ۱۰ سال زندان محكوم كرده بودند كه صبح ديروز حكم صادره از سوي ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت.

ازدواج با عموي ناتني
گروه حوادث: دختري كه با شكايت پدرش به خاطر ازدواج با عموي ناتني اش محاكمه شد، از سوي شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان تبرئه شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده دختر ۲۲ساله اي به نام فهيمه متهم بود كه با عموي ناتني اش ازدواج كرده است. وي كه هم اكنون داراي يك فرزند است در اين باره به خبرنگار ما گفت: پدرم زماني كه بسيار كوچك بوده، توسط پدر و مادر اصلي اش در خيابان رها شده و پدر و مادربزرگم پس از پيدا كردن او را به خانه شان مي آورند و بزرگ مي كنند. تا اينكه پدرم پس از ازدواج متوجه مي شود كه فرزند سر راهي بوده است.
بعد از مدتي از خانواده اش به دلايل نامعلوم جدا شد و ديگر با خانواده اش هيچ رابطه اي نداشت تا اينكه پس از مدتي عموي ناتني ام از من خواستگاري كرد. من هم كه مطمئن بودم آنها خانواده خوبي هستند به او جواب مثبت دادم. وقتي پدرم متوجه اين ماجرا شد سه سال پيش از من شكايت كرد و گفت اين ازدواج درست نيست در صورتي كه ما هيچ گونه رابطه نسبي با يكديگر نداشتيم و به راحتي به عقد يكديگر درآمديم و ازدواج كرديم. سه سال قبل با اين كار پدرم، براي مدتي ما را گرفتار زندان كرد، اما بعد از بررسي مدارك ازدواجمان قاضي ما را از اتهام وارده تبرئه كرد.
وي در ادامه گفت: در اين مدت ما هم از پدرم هيچ خبري نداشتيم تا اينكه يك ماه قبل برايمان مجدداً از سوي شعبه ۷۷ احضاري آمد و متوجه شديم پدرم مجدداً از ما شكايت كرده است. امروز هم براي محاكمه در دادگاه حضور يافتيم اما قاضي با شنيدن اظهارات من وهمسرم ما را تبرئه كرد. بر پايه اين گزارش، پرونده اين زوج جوان براي تأييد حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

مادر فداكار روانه بيمارستان شد
گروه حوادث: مادري كه قصد نجات جان پسرش را داشت با ضربات چاقو يك پسر دوره گرد مجروح شده و روانه بيمارستان شد.
به گزارش خبرنگار ما، مجتبي ۲۱ ساله مدتي بود به دليل مشكلات شديد مالي در شهر تهران به جمع آوري زباله مشغول بود. ساعت ۲۲ روز جمعه اين پسر جوان با لباس هايي نامرتب بر تن و چهره اي كثيف مقابل يك آپارتمان مسكوني مشغول نگاه كردن به داخل كيسه هاي زباله بود تا شيء با ارزشي را از ميان آن بيايد.
پسر جواني كه ساكن همان آپارتمان بود از اين كه مجتبي كيسه هاي زباله را پاره كرده و زباله را پخش مي كرد ناراحت شده و به او اعتراض كرد. ولي مجتبي به حرف هاي پسر جوان اعتنايي نكرد و اين امر موجب درگيري لفظي بين آن دو شد. در اين هنگام مادر پسر جوان كه از پنجره خانه شاهد اين دعوا بود به كوچه رفت تا از ادامه دعوا جلوگيري كند. به محض حضور مادر ميان دعواي دو جوان مجتبي با چاقويي در دست به سوي پسر جوان حمله كرد. زن خود را حائل پسرش كرد و ضربه چاقو بدن مادر را مجروح ساخت.اهالي به محض مشاهده اين ماجرا به خيابان آمده و مجتبي را بازداشت كردند.زن مجروح شده به بيمارستان دي انتقال يافت و تحت درمان ويژه قرار گرفت.روز گذشته مجتبي كه توسط اهالي محل بازداشت شده و به مأموران پليس تحويل داده شده بود، در شعبه بازپرس قيصري تحت بازجويي قرار گرفت.به درگيري با پسر جوان و مجروح كردن مادرش اعتراف كرد. بررسي بيشتر در اين خصوص در اداره آگاهي مركز ادامه خواهد يافت.

باند فروشندگان اسلحه دستگير شدند
گروه حوادث: اعضاي يك شبكه خريد و فروش اسلحه كه در تهران فعاليت مي كردند با تلاش پايگاه بسيج ضابطين مالك اشتر شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، شناسايي اعضاي اين شبكه زماني در دستور كار قرار گرفت كه مأموران بسيج از طريق اطلاع رساني مردم در منطقه ميدان فردوسي متوجه فعاليت اين شبكه شدند. به اين ترتيب با مراقبت نامحسوس از محل فعاليت اعضاي اين شبكه، مأموران پايگاه بسيج ضابطين مالك اشتر با آنها وارد يك معامله صوري شده و پس از يك مرحله خريد اسلحه، سه تن از اعضاي اصلي شبكه را شناسايي كردند.مأموران بسيج با شناسايي گستردگي فعاليت اين شبكه دريافتند كه آنها ورود اسلحه از غرب كشور، اقدام به خريد و فروش اسلحه در ميدان فردوسي مي كنند. بنابر اين با آنها براي خريد ۲۵۰۰ فشنگ و ۱۸ اسلحه كلت كمري طاروق وارد معامله ديگري مي شوند و پس از ملاقات در جاده ساوه و تحويل اسلحه ها، در يك عمليات ضربتي پنج تن از اعضاي اين شبكه را دستگير كردند.بر پايه اين گزارش، اين پرونده هم اكنون نزد بازپرس اصغرزاده است و يك متهم فراري دارد. همچنين متهمان براي بازجويي تحويل دايره يكم اداره آگاهي تهران شدند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |