يكشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۸ - May 15, 2005
انتخاب نهم
001806.jpg
دكتر ولايتي : آمده بودم تا به سهم خود، اخلاق را در سياست نهادينه كنم
ايسنا: دكتر علي اكبر ولايتي در اطلاعيه اي خطاب به مردم، دلايل انصرافش را از كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد. متن اين اطلاعيه به اين شرح است:
«هم ميهنان عزيز
خواهران و برادران گرامي
با سلام و درود فراوان به عرض مي رساند كه از چند سال پيش گروه هاي مختلف مردم با مراجعه به اين جانب و تشريح شرايط حساس كشور، خواستار آن شدند كه در عرصه  رقابت نهمين دوره  انتخابات رياست جمهوري حضور يابم. از مهم ترين استدلال هاي ارايه شده، خطير بودن شرايط بين المللي و اهميت مشكلات و نيازهاي داخلي بود كه محتاج به مديريتي توانمند و باتجربه است. تجربه  سال هاي طولاني حضور در مديريت هاي مختلف خارجي و داخلي نظام و دغدغه حل مشكلاتي كه مردم خوب و هوشمند ما را احاطه كرده و اعتقاد به وجود ظرفيت هاي بالقوه فراوان موجود در كشور كه مي تواند در جهت حل اين معضلات مورد بهره برداري قرار گيرد، من را بر آن داشت تا وارد عرصه  انتخابات شوم و با توكل به خداي متعال، توانمندي هاي ناچيز خود را به مردم عزيز عرضه نمايم. به عنوان فردي كه خود را مومن به ارزش هاي اسلامي و ملي مي دانم، بر اين باورم كه بايد در چارچوب اصول نظام در مسير خردورزي و اصلاحات حركت كنيم و با رفع اشكالات موجود در نظام مديريتي كشور و تكيه بر دستاوردهاي عظيم انقلاب اسلامي، در جهت تحقق« چشم انداز بيست ساله »تلاش نماييم. لذا بر ضرورت توسعه  اقتصادي همراه با عدالت اجتماعي و مبارزه با فقر و فساد تاكيد كردم. روان سازي سياست خارجي و در خدمت گرفتن آن براي شكوفاكردن اقتصاد كشور را در دستور كار قرار دادم و اتكا به فرهنگ پوياي اسلامي و ايراني در مقابله با چالش هاي فرهنگي پيش رو را اساس دانستم.
در اين روند، همواره تابع مردم و رهنمودهاي روشنگرانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي بوده و هستم. با شما مردم فهيم عهد كرده بودم كه مستقل باشم كه چنين بود و تا اين لحظه مستقل از گرايش ها و جريان هاي سياسي در صحنه بوده ام. از وابستگي هاي جناحي پرهيز داشته و تفكر فراجناحي را ترويج كرده و همكاري همه  نيروهاي وفادار به انقلاب را براي پيشبرد اهداف آن و خدمت به مردم ضروري مي دانم. وامدار هيچ فرد يا گروهي نبوده و نيستم و هرگز نخواهم بود. از متن شما برخاسته ام و به شما دلبسته ام كه آفريننده  تمام افتخارات پرشور اين مرز و بوم ،ايمان، علم، عرفان و فتوت هستيد. لذا آن چه را صلاح كشور و مصلحت ملت بود، مدنظر قرار دادم و خود را عرضه كردم؛ زيرا خويش را براي تقبل چنين مسئوليتي توانمند مي ديدم. در طول حيات سياسي خود همواره كوشيده ام تا با تأسي به فرامين شريعت محمدي (ص) و سيره ائمه اطهار (ع)، در عرصه  سياست، به مباني اخلاقي پايبند باشم. از اين روي با حفظ احترام به همه جريان هاي سياسي داخل نظام و ساير نامزدهاي محترم، خود را معرفي كرده و از نفي و تخريب ديگران پرهيز نمودم. حاصل آن بود كه با استقبال دلگرم كننده  شما مردم، وظيفه ام سنگين تر شد؛ اما در اين ميان، با تكيه بر همان مباني اخلاقي، چون احترام پيشكسوتان عرصه  مديريت كلان كشور و روحانيت معزز را بر خود لازم مي دانستم. لذا از ابتدا اعلام كردم كه در صورت ورود جناب آقاي هاشمي رفسنجاني به عرصه  انتخابات (به عنوان فرد اصلح)، از صحنه كناره گيري خواهم كرد. اينك كه ايشان ثبت نام كرده اند، انصراف خود را از ادامه  فعاليت هاي انتخاباتي اعلام مي دارم. علي رغم اين كه ايشان بارها عدم تمايل خويش را به بازگشت به اين سمت اعلام و متقابلا از نامزدي اين جانب، در صورت اجماع بين ارزش گرايان حمايت كرده بودند، كه البته هرگز چنين نشد. آمده بودم تا به سهم خود، اخلاق را در سياست نهادينه كنم و اينك به عهد خود وفا مي نمايم. رجاء وائق دارم كه ملت شريف ايران با حضور پرشور خود در انتخابات  ۲۷خردادماه سال  ۱۳۸۴پايبندي اش به دفاع از آرمان هاي انقلاب اسلامي، اهداف امام خميني (ره)، استقلال و عزت بين المللي و ميراث گهربار شهداي گرانقدر انقلاب و سربلندي سرزمين باستاني ايران اسلامي را تضمين خواهد نمود. اين حضور گسترده ي شما در صحنه است كه همگان را نسبت به آينده  كشور اميدوار مي سازد.
در خاتمه لازم مي دانم از مراجع عظام، علماي اعلام، اساتيد دانشگاه، پزشكان، دانشجويان، جوانان، فرهنگيان، كارمندان، اصناف و كليه  خواهران و برادران هموطن كه در اين مسير مشوق اين جانب بوده اند و همه  كساني كه با حمايت هاي خود تا اين لحظه مرا ياري كرده اند سپاسگزاري نمايم. از اعضاي ستادهاي انتخاباتي خود در سراسر كشور كه تا آخرين لحظه بدون هيچ چشمداشت و با كمترين امكانات كوشيدند تا ارتباط اين جانب و مردم را برقرار سازند تشكر فراوان دارم و در جهت خدمت به ايران عزيز و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، اين همگامي هاي مبارك را در ادامه تفكر اصولگرايي اصلاح طلبانه ان شاءالله ادامه خواهيم داد.
لاريجاني: بخشي از آراي ولايتي و توكلي به نفع من خواهد شد
گروه سياسي: دكتر علي لاريجاني كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري طي يك نشست مطبوعاتي تحت عنوان «مسائل و چالشهاي زنان و چشم انداز آينده» در خصوص برنامه هاي خود نسبت به مسائل زنان گفت: خوشبختانه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي حالت افراط و تفريط در مورد زنان در سطح جامعه به وضعيت متعادلي رسيد.
كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه گفت: آنچه پس از انقلاب براي خانمها فراهم شد مدل زيست و حيات جديدي در عرصه هاي مختلف اجتماعي و خانواده بود. خانمهاي ايراني علي رغم تحقق يافتن عفاف در همه عرصه ها اعم از آموزش، بهداشت و درمان، امور هنري و حتي صنعت نيز وارد شدند.نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي افزود: زمان كارهاي نمادين براي زنان و يا نگاه ترحم آميز به آنها سپري شده است، زنان در كشور از توانمنديهاي خوبي برخوردار هستند و بايد همانند بقيه در مسابقه استفاده از امكانات و مواهب در همه سطوح بهره مند باشند.لاريجاني در پاسخ به سئوال خبرنگار همشهري در خصوص وضعيت نهايي كانديداي اصولگرايان گفت: چند روز پيش شرايط طور ديگري بود ولي در حال حاضر وضعيت متفاوت شده است و با ورود هاشمي رفسنجاني به عرصه انتخابات برخي افراد كانديدا شده و به صحنه آمدند و برخي نيز منصرف شدند.وي افزود: در گذشته تلاش بر اين بود كه اصولگرايان به وحدت برسند كه در اين راه روشهاي گوناگون پيگيري شد ولي توفيقي براي وحدت دوستان حاصل نشد. لاريجاني تصريح كرد: امروز نيز از هرگونه تلاشي كه براي بالا بردن مشاركت مردم در انتخابات و آرايش بهتر انتخابات در خصوص سلايق مختلف بيانجامد دريغ نخواهم كرد و در اين شرايط بايد به مهندسي افكار عمومي پرداخت.وي در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار ما مبني بر اينكه آيا پس از انصراف ولايتي و توكلي آراء  آنان به نفع شما خواهد شد؟ گفت: ارزيابي دقيقي در اين مورد نداشته ام اما طبيعي است بخشي از آراء آنان به نفع من شود.كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين سئوال كه آيا با هاشمي رفسنجاني تا پايان رقابت خواهيد كرد؟ افزود: من براي آقاي هاشمي رفسنجاني احترام قائل هستم و معتقدم حضور ايشان در صحنه انتخابات طراوت و روح خاصي را به انتخابات مي بخشد.وي افزود: با ثبت نام كردن در انتخابات در حقيقت نشان دادم كه تا آخر كار مي ايستم.
احمدي نژاد: بازگشت به مديريت شهيد رجايي چاره ساز مشكلات امروز كشور است
مهر: دكتر محمود احمدي نژاد در مشهد، اظهار داشت : شكاف ايجاد شده ميان بخشي از مديران كشور با آرمان هاي انقلاب موجب عملكردهاي ناهمخوان با نيازهاي ملت ايران و رويكردهاي غيرهمسو با جهت گيري هاي انقلاب اسلامي شده است. وي ضرورت بازگشت به نگاه اصيل انقلاب را به عنوان درمان اساسي مشكلات امروز كشور مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت : مديراني كه به عظمت و شايستگي هاي ملت ايران اعتقاد و اعتماد دارند، همواره منادي و مدافع قدرت، عزت، توانمندي و برجستگي هاي بي نظير مردم هستند و آنها كه چنين اعتقادي ندارند از هر فرصتي براي تحقير ملت ايران و تضعيف اقتدار ملي استفاده مي كنند. وي تكليف گرايي، خودباوري، اعتقاد به اسلام، پاسداري و صيانت از بيت المال مسلمين، احساس بدهكاري نسبت به مردم، ترجيح مكتب و انقلاب بر منافع شخصي و اعتقاد به اصالت نقش مردم در عرصه هاي مختلف را به عنوان ديگر ويژگيهاي مديريت انقلابي برشمرد و گفت:من فرزند انقلاب و خادم مردم هستم و اگر خطري اين انقلاب و ملت ما را تهديد كند، آماده ام. وي گفت: بچه هاي انقلابي حاضرند خود را فدا كنند تا يك دولت مكتبي در اين كشور مستقر شود.
رشادت هاي فراموش نشدني
مهر:قاليباف پس از ثبت نام در ستاد انتخابات كشور در اولين اقدام انتخاباتي خود به استان لرستان سفر كرد و درجمع مردم شهرستان اليگودرز در يكي از مساجد اين شهر مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار گرفت و در سخنراني خود عشاير را همواره باعث عزت كشور و اسلام دانست و گفت: در دوران مشروطه و پس از آن و به خصوص در انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس، تلاشهاي عشاير فراموش نشدني است.قاليباف به مشاهدات خود در دوران دفاع مقدس و رشادتهايي كه مردم استان لرستان در مقابل دشمنان خود نشان مي دادند و در راه دفاع از اسلام جان خود را فدا مي كردند، اشاره كرد و ابراز اميدواري كرد، آنطور كه شايسته اين مردم باشد در جهت رفع مشكلات آنها اقدام كند.كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به مشكلاتي مانند بيكاري، تورم، ناعدالتي در سطوح مختلف، اختلاف طبقاتي را در نقاط مختلف كشور بسيار مشهود دانست و گفت: استان لرستان در بخش توسعه، سهم كمتري را نسبت به ديگر نقاط داشته است و اين در شرايطي است كه سوابق مردم و عملكرد آنها بيش از اين مي طلبد.
آرايش سياسي اصولگرايان تغيير خواهد كرد
مهر: عضو هيات رييسه مجلس گفت: فرمهاي نظرسنجي درباره عملكرد هيات رييسه در اختيار نمايندگان قرار گرفت تا ميزان رضايت خود را از هيات رييسه اعلام نمايند.حميدرضا حاج بابايي گفت: اين نظرسنجي در ارتباط با عملكرد هيات رييسه بوده و هيچ ارتباطي به انتخابات و ورود شخص خاصي به عرصه رقابتها نداشته است.عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درمورد انصراف احمد توكلي از كانديداتوري رياست جمهوري جهت حضور در هيات رييسه، اظهار بي اطلاعي كرد.وي در ادامه، حضور هاشمي در معادلات اصولگرايان را تاثيرگذار ارزيابي كرد و اظهار داشت: با حضور هاشمي آرايش سياسي و اصولگرايان تغيير خواهد كرد و اين تغييرات، شقوق مختلفي دارد البته در اين باره اخبار قطعي منتشر نشده اما در روزهاي آينده شاهد انتشار خبرهاي متفاوتي از سوي كانديداها خواهيم بود.
نامزدها ي ديگران را تضعيف نكنند
ايرنا: موسي قرباني، عضو فراكسيون اكثريت مجلس شوراي اسلامي گفت: در انتخابات رياست جمهوري كانديداها بايد به بيان ويژگي هاي خودشان بپردازند و كانديداهاي ديگر را تضعيف نكنند.عضو كميسيون قضايي و حقوقي روز شنبه افزود: تضعيف كانديداها از سوي برخي ازنامزدهاي ديگر سبب مظلوم واقع شدن آنان در افكار عمومي مي شود.به گفته وي، مظلوم واقع شدن كانديداها در افكار عمومي به نفع آنان خواهد بود چون احساسات مردم را تحريك مي كند و سبب حمايت از آنان خواهد شد.وي اظهارداشت: ما در يك جامعه اسلامي  و حكومتي اسلامي  زندگي مي كنيم كه در زمينه اخلاق توصيه هاي بسيار روشني شده است كه اين اخلاق در تمام شئون اسلامي  حاكم است.
دليلي براي ردصلاحيت معين وجود ندارد
ايسنا: رئيس ستاد انتخاباتي مصطفي معين گفت: به نظر من دكتر معين رد صلاحيت نخواهد شد، به دليل اينكه هيچ دليلي براي رد صلاحيت وجود ندارد.علي شكوري راد با حضور در نمايشگاه مطبوعات با اشاره به رد صلاحيت هايي كه از سوي شوراي نگهبان در انتخابات ميان دوره اي مجلس اخيرا صورت گرفته است، اظهار داشت: متاسفانه برخي نمي توانند تحليل كنند كه رفتارشان بر امنيت ملي و منافع نظام چه تاثيراتي دارد.وي نسبت به تاثير اين رفتارها در ميزان مشاركت مردم هشدار داد.شكوري راد تأكيد كرد:   اين در حالي است كه مسئولان سياسي جامعه كاملا مي دانند كه ميزان مشاركت تا چه حد مي تواند بر مولفه امنيت ملي تاثيرگذار باشد.به همين دليل سياست مشاركت حداكثري به عنوان استراتژي نظام در اين انتخابات مطرح شد.
نا ممكن ها راممكن مي كنم
ايرنا:  محسن مهرعليزاده نامزد احتمالي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرد كه با اجرايي كردن اصلاحات در تمامي زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي مي توان بسياري از مشكلات كشور را برطرف و ناممكن ها را ممكن كرد.وي در ديدار با جمعي از دانشجويان سبزواري دانشگاه هاي تهران گفت: تفكر و مشي اصلاحات زنده است و به حركت خود ادامه مي دهد و برگشت ناپذير مي باشد.وي با ابراز خرسندي از اينكه منتقدان خاتمي، تفكرات و شعارهاي اصلاح طلبانه او را شعار دولت آينده خود قرار داده اند، تصريح كرد: آقاي خاتمي كه با شعار اصلاحات آمد، تفكرات بسيار خوبي داشت اما برخي تندروي ها و كارشكني ها نگذاشت اصلاحات فراگير و متوازن پيش رود و متاسفانه وقت صرف درگيري ها و مسائل حاشيه اي شد.
برهم زدن نظم جلسات
ايرنا: رييس كميته روحانيون ستاد انتخاباتي مهدي كروبي، برهم زدن نظم جلسات سخنراني هاي كروبي در شهرستانها را نشانه «احساس خطر اقتدارگرايان از اقبال عمومي از او» دانست. رسول منتجب نيا در همايش هماهنگي ستاد استان تهران كروبي به ايجاد فضاي تخريبي عليه كروبي از سوي برخي جريان هاي سياسي اشاره كرد و گفت: برخي مي خواهند همانند دوره سوم مجلس، با اشاعه شايعه در اذهان عمومي به كروبي تهمت بزنند. وي اضافه كرد: اما آنها بايد بدانند كه كروبي با اين حرفها صحنه را ترك نمي كند و حضورش در انتخابات، كاملا جدي است. به اعتقاد منتجب نيا، «كساني بايد ازنتيجه انتخابات بترسند كه عملكرد دوره هاي پيشين آنها منجر به نابساماني فرهنگي و يا نابساماني پليسي و انحرافات امنيتي درجامعه شد و فساد اقتصادي نيز از همان زمان، دامان خود و خانواده شان را گرفت.» رييس كميته روحانيون ستاد انتخاباتي كروبي اظهار داشت: عملكرد گذشته اين افراد هنوز در ذهن مردم باقي است. مطمئن باشيد اگر برخي مسايل براي مردم گفته شود،مردم نه تنها اجازه ورود برخي كانديداها را به انتخابات نمي دهند، بلكه از حضور در داخل نظام هم كنار گذاشته مي شوند.
معين:مدافع حقوق مردم خواهم بود
ايرنا: دكتر معين داوطلب نهمين دوره رياست جمهوري بااشاره به ويژگيهاي عدالت در حكومت اسلامي گفت: مردم در حكومت اسلامي بايد از حقوق و فرصت هاي برابر برخوردار باشند. دكتر مصطفي معين افزود: اگر امتيازي براي كسي وجود داشته باشد بايد براساس درجه تقوي، علم و فضيلت باشد ونبايد بخاطر بيان مطلبي رجل سياسي و مطبوعاتي زنداني شود مگر اينكه جرم آنان در دادگاه صالحه و علني و با حضور هيأت منصفه بررسي شود. او درباره حقوق جوانان نيز تصريح كرد: در كشوري كه درصد عظيمي از جمعيت آن را جوانان تشكيل مي دهند چرا بايد جوانان مورد تحقير قرار گيرند و آنان حق دارند شاداب باشند و لباس روشن و زيبا بپوشند. اين داوطلب نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: جوان عدالت خواه و آرمان خواه است و بايد حق اعتراض داشته باشد و نسبت به وضعيت خود بتواند اعتراض كند. دكتر معين همچنين گفت: ما معتقد به عدالت قومي هستيم .تمام اقوام و امت اسلامي در اين كشور از حقوق برابر برخوردار هستند، عدالت قومي و مذهبي در اصول قانون اساسي بعنوان ميثاق ملي مردم ايران تاكيد شده است. اين داوطلب رياست جمهوري در ادامه گفت: اگر به عنوان رئيس جمهوري انتخاب شوم، مدافع حقوق مردم خواهم بود.
شاخصه هاي تيم كاري كروبي
مهر: مهدي كروبي رييس مجلس ششم در پاسخ به اين سئوال كه براي تحقق برنامه چشم انداز ۲۰ ساله چه برنامه اي داريد؟، گفت : در چشم انداز ۲۰ ساله بايد در منطقه ممتاز باشيم و در اين خصوص بايد حركتهايي كنيم و مقدمات را فراهم آوريم تا بتوانيم به آن سطح برسيم كه از جمله مهمترين تلاشها، ارتقاء دانشگاه و عظمت آن و همچنين افزايش دانش مان در زمينه هاي گوناگون است. مهدي كروبي در پاسخ به اينكه در انتخاب اعضاء كابينه اش چه ويژگي هايي را مورد توجه قرار خواهد داد ضمن بيان اينكه متدين بودن و سالم بودن اعضاء كابينه امري طبيعي است افزود : از جمله ويژگيهايي كه مورد توجه است مجرب بودن، توانمند بودن و قدرت مديريتي بالا مي باشد. وي در خاتمه اعلام كرد: هيچگونه پولي را از كسي قبول نكرده است كه در مقابلش كاري انجام دهد و همه كمكها به او بدون چشم داشت بوده است.
رقابت سه وجهي
ايرنا: جامعه اسلامي مهندسين پيشنهاد كرد كه اصولگرايان و اصلاح طلبان، هر كدام يك نامزد را معرفي كنند تا با حضور هاشمي رفسنجاني، رقابتي سه وجهي در انتخابات رياست جمهوري شكل گيرد.اين تشكل ديروز با انتشار بيانيه اي، رقابت سه وجهي را موجب جدي ترشدن رقابت هاي انتخاباتي و نيز مشاركت حداكثري مردم دانست.در اين بيانيه مهمترين مطالبه مردم از رئيس جمهور آيند،« رفع مشكلات اقتصادي، مبارزه با فقر، فساد و تبعيض »عنوان و از نامزدهاي انتخاباتي خواسته شده است براي پاسخگويي به اين مطالبات، برنامه هاي راهبردي و عملياتي ارائه دهند تا مردم با بصيرت رئيس جمهور خود را انتخاب كنند.
قاليباف: بهبود كيفيت زندگي مردم اولويت كاري من است
فارس: نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: بهبود كيفيت زندگي مردم و تحول در حوزه اجتماعي از اولويت هاي كاري من مي باشد.نامزد انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه امروز بايد به برخي از سئوالات مردم پاسخ داد، خاطرنشان كرد: چرا وقتي كه نفت به ۱۰ دلار مي رسد تبعات آن متوجه مردم مي شود اما وقتي كه قيمت آن از ۴۰ دلار نيز بالاتر مي رود مزاياي آن را در زندگي مردم مشاهده نمي كنيم؟ قاليباف يادآوري كرد: اين نشان مي دهد كه ما در سيستم مديريت و كاركرد دچار مشكل هستيم. دولت قبل از آنكه مجموعه توليد كننده باشد يك توزيع كننده ناعادل است، بنابراين با اين وجود تحول امكانپذير نيست.
معين: در قانون اساسي كسي ملزم به راي دادن نيست
كانديداي حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در پاسخ به سئوالي در مورد اظهارنظر اخير وزير اطلاعات كه گفته بود، راي ندادن به معناي براندازي است، گفت: قانون بخاطر دفاع از حقوق شهروندان وضع مي شود و نبايد حقوق آنها را نفي كند، حق راي دادن يا ندادن، حق طبيعي هر شهروند است. در قانون اساسي هم كسي ملزم به راي دادن نيست. وزير سابق علوم در جمع اعضاي سازمان ادوار دفتر تحكيم وحدت، در پاسخ به سئوال يكي از حاضران كه نظر معين را در مورد نظارت سازمانهاي بين المللي بر انتخابات رياست جمهوري سئوال كرد، گفت: در كشورهاي تحت اشغال، نظارت يا دخالت سازمانهاي بين المللي منطقي است اما در كشورهاي مستقل ضروري نيست.معين در مورد قانون اساسي گفت: اگر انتخاب شدم، همين قانون را اجرا مي كنم اما اين صداقتم به معناي نداشتن انتقاد به قانون اساسي نيست، در قانون اساسي، ابهامات و مرزبندي هاي غيرمشخص و تداخل هايي وجود دارد، بين اختيارات و مسئوليت رئيس جمهور، تناسب وجود ندارد.
استقبال از تصميم وحدت آميز
فارس: علي لاريجاني در ادامه سفر خود به استان قم در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي حاضر شد و به سئوالات مطرح شده پاسخ گفت.لاريجاني در پاسخ به سئوالي مبني بر احتمال عدم موفقيت اصول گرايان اظهار داشت: اين امر دور از ذهن است. استقبال عمومي مردم به اين جريان مشهود است. البته عالم سياست، عالم برد و باخت است، عالم مطلق گرايي نيست. كسي كه وارد عالم سياست مي شود بايد اين را بداند و چيز عجيبي نيست. نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به سئوالي در خصوص مواجهه دولت اميد با گروه هاي فشار گفت: برخي گروههاي فشار مدرن رشد كرده اند كه خيلي خطرناك هستند. اينها در ظاهر خيلي دموكراتيك هستند اما ادبيات بسيار خشني به كار مي برند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالي در باره حضور نظاميان در انتخابات گفت: قانون كاملاً در اين خصوص صراحت دارد. حضور نظاميان با شكل و شمايل نظامي در قانون مطرح نيست البته در شرايط فعلي پسند مردم بسيار مهم است. كانديداي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب در خصوص سئوالي مبني بر امكان تمكين وي از نظر احتمالي جديد شوراي هماهنگي گفت: از هر تصميم وحدت آميز استقبال و تبعيت مي كنم. اما در مورد شرايط، خودم تصميم خواهم گرفت.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |